Seznam článků - Všechny články

Do třetice na jistotu

Sleduji předpověď počasí, která hlásí, že by odpoledne měl konečně přijít vítr a déšť, na který jsem čekal.

Verte svojmu miestu

Asi to poznáte všetci, každý víkend vás hryzie myšlienka, kam opäť pôjdete, aké ryby tam máte šancu lapnúť, na čo budete chytať a na ktoré miesto položíte svoju tentokrát k dokonalosti vyladenú montáž.

„Neviditelné“ kapří pasti

Možná si řeknete, zda je nutné vymýšlení složitých montáží, vždyť kapr je a bude vždy jen rybou. Přesto se zkuste v době, kdy kapři nebudou zrovna hýřit aktivitou, zamyslet nad vámi použitou koncovou sestavou.

Operační program Rybářství 2014–2020

Tradiční podzimní kolo dotací v Operačním programu Rybářství 2014–2020 odstartuje Ministerstvo zemědělství ČR v úterý 9. října 2018

Zavážecí loď Devict Catamaran Fishing robot

Zavážecí loďka budoucnosti je konečně na trhu! Ovládání mobilem, autopilot, letecké mapy i pořádný sonar.

Český dravec

Už je to více než osm let, co jsem se pořádně opřel do přívlače a od samého začátku měl chuť přelstít ty největší české dravce.

Poklad nade dnem

Tato montáž mi přinesla mnoho pěkných úlovků, a pokud jde o počet, tak mnohdy jsem byl jediný, kdo měl záběr(y).

Francouzský double

Přijíždím nad rybu, která udělala pár výpadu a vyplavala na hladinu. Rozsvítil jsem si, ale foukal vítr, který mi znemožňoval se ke kaprovi přitáhnout.

Pro české rybářství máme dalších 140 milionů

S podáním žádosti o podporu vám pomůže aktualizovaný průvodce OP Rybářství

OP Rybářství 2014-2020 16. výzva

V Operačním programu Rybářství 2014-2020 má české produkční rybářství k dispozici zhruba 1 miliardu korun. Dosáhnout na dotace je přitom jednodušší, než by se při prvním pohledu mohlo zdát.

Největší třídenní rybářská akce na jihu Čech

Letos se speciálním hostem - rybářem a dobrodruhem Jakubem Vágnerem

Království rybářů s.r.o.

Prodejna se hned po svém vzniku stala velmi oblíbenou, protože nabízí ve dvou podlažích na čtyřech stech metrech čtverečních vše, co rybář potřebuje.

Tomáš Flajzar je zpět - hlásiče Flacarp

Tomáš Flajzar, bývalý majitel a zakladatel značky FLAJZAR, který tuto firmu před šesti lety opustil, se rozhodl pro návrat do oboru.

Studium drsné i krásné! SŠRV Třeboň

Rybářství a vodohospodářství jsou unikátní obory, které vyžadují stejně unikátní žáky, jež si dokáží poradit se vším.

For Fishing 2020

Již tento čtvrtek startuje největší rybářský veletrh ve střední Evropě FOR FISHING. Letošní ročník bude historicky největší.

Nový e-shop na trhu se zajímavými akcemi

U nás si vybere každý rybář, v nabídce máme 350 rybářských značek a 30 000 výrobků pro všechny způsoby lovu. Součástí nabídky jsou také naše služby. Nabízíme odborné poradenství i nabídku alternativních produktů, pokud není skladem to, co si zákazník vybral.

Rybařina na Ebru v dnešních pochmurných časech

Je polovina října a na mé milované Jižní Moravě právě probíhá povodeň a zaplavuje mé nejmilejší místní revíry. Tak mám pár dní čas napsat několik řádků o tom, jak jsem strávil tři týdny ve Španělsku ne řece Ebro na přehradě Mequinenza.

Fanatik – absolutní novinka

Rybaření je zábava! To je známá skutečnost. Věříme, že i vy rádi zkoušíte nové produkty a experimentujete. Připravte se na bláznivé a jedinečné vzory.

Jeden rok v Třeboni-červen

Do období výlovů je sice ještě opravdu daleko, ale sezóna umělých výtěrů je v plném proudu.

Mohu na ryby, i když se mi nechce

Začátky mých vnoučků jsou naprosto jiné než ty, jaké jsem prožíval já. Má rybařina byla osamocená a tichá.

Kanadský deník - Podzim je tu 2. část

Po noční směně v práci jsem toho zrovna moc nenaspal a už mi zvoní budík. Nakládáme auto vybavením a míříme do zálivu Horseshoe bay na trajekt.

Jeden rok v Třeboni-září

A je to opět zde. Některými proklínané a některými opěvované 1. září je již za námi a s ním i začátek nového školního roku na Střední škole rybářské a vodohospodářské Jakuba Krčína v Třeboni.

Biologie ryb - Vývoj rybího organismu

Ryba prochází od jikry až po vyčerpání tělesných zásob a smrt přirozenou cestou složitým vývojem, který se dá popsat několika životními periodami.

Střílíme muškařským prutem

Ve zkratce můžeme říct, že SH pro jednoruční pruty jsou velmi krátké muškařské šňůry v délce pod deset metrů.

Jeden rok v Třeboni - prosinec

Předchůdcem domestikované formy dnešního kapra byl původní divoký druh tzv. Sazan

Jeden rok v Třeboni - leden

Tento měsíc by nezasvěceným mohl připadat jako období, kdy rybáři pouze odpočívají a čekají na jaro. Opak je však pravdou. Rybáři a rybníkáři mají stále plné ruce práce

Kanadský deník-Hon na ocelovou hlavu začíná

Náhle se šňůra zastavuje, a tak přisekávám. Zásek jde do tvrda. Asi dno. Prutem s vázkou nejde hnout, nepomáhá ani napnutí a vypružení.

Švestkoví tloušti aneb rybaření ze zahrádky

Když se řekne tloušť, všichni si jistě vybaví jejich lov na třešně. Tloušť a třešně, to je prostě taková čítanková klasika, ale mnoho rybářů neví, že stejně úspěšně jako na třešně se dají tloušti lovit i na slaďoučké švestky.

Zimní muškaření v Rakousku - Goiserer Traun

Nutno podotknout, že zimní chytání není vůbec jednoduché. Jak pro rybáře vzhledem k nízké teplotě vody a vzduchu, tak i pro ryby.

Poslední letošní líni

Když mám lína v podběráku, je mi jedno že prší a mám rozmáčené ruce. Pěkný lín stojí za trochu toho nepohodí.

Výroba jigové formy v domácích podmínkách

Nechtělo se mi utrácet za formu, u které využiji dvě gramáže z pěti možných. Proto jsem se rozhodl, že se pokusím takovou formu vyrobit.

Na cit

Mluvíme o rybách, o vodě a ostych z něj padá čím dál víc. Za chvíli je mi jasné, že tento drobný stařík nic netají.

MS Bělorusko 2018

Mistrovství světa klubů se konalo teprve podruhé. Účastní se jej nejlepší týmy svých zemí (

Rybářské retro okénko nejen o knihách

Pod dojmem, že na Vranovské přehradě jsou krásní a velcí kapři, jsem zaplatil rodině dovolenou přímo ve Vranově. Hnal jsem se pak najít nějaké vhodné místo k rybaření, ale ouha - u hráze bylo moc hluboko a jinak byly břehy hodně strmé.

Co jsem nestačil tátovi říci

Tátu si nikdo nevybírá. Některý je kliďas, jiný cholerik, jeden se synovi věnuje od rána do večera, druhý mu nechává volnost, ale u těch rybářských obvykle bývá mezi těmi dvěma jakési zvláštní vlákno, co je spojuje.

Někdy to až bolí

Zima je pro některé rybáře tím nejhorším obdobím v roce a já docela chápu, že pokud nemáte žádný jiný koníček, nic vám neříkají lyže a hory, musí to být peklo.

Prázdninová výprava s dětmi

Škoda, že prázdniny nejsou stejně jako v Rusku tříměsíční. To bych v září s dětmi ještě někam na čtrnáct dní vyrazil.

Nejsme všichni stejní

„Že tě to baví, pořád se někde trmácet okolo vody,“ říká kamarád, který zadek ze židličky nezvedne, jak je rok dlouhý.

Komu chybí úcta k rybám, není rybář!

Jsou ryby oblíbené i neoblíbené, což je pro mě jako rybáře jen těžko pochopitelné.

Rok se štikami v Anglii

Jednou z věcí, které mě nejvíce zaujaly při srovnání místních revírů s těmi našimi v Čechách, je jiné druhové a věkové složení ryb.

Biologie ryb-Nervová soustava a bolest

Lipana lze ulovit už několik minut po předchozím záběru - někdy i s utrženou muškou v tlamce

Horké dny a ryby na hladině

Mám-li si vybrat, jestli zimu, nebo teplo, zvolím rozhodně teplo, ale čeho je moc, toho je příliš.

Rybaření v zimě - je třeba ubrat a zpomalit

Ať chceme, nebo ne, zima je prostě tu. Jsou roky, kdy na sebe nechává dlouho čekat, což mi vyhovuje, a byly i roky, kdy prostě přišla znenadání a držela se jako klíště.

Leden bez sněhu, rybář na břehu a ve střehu

Ryba z malé tůně mi rve vlasec z navijáku a maže dolů po proudu. Přeletí mělčinou a zastaví se v hlubší tůňce, kde měla být moje další zastávka.

MS Irsko 2014

Reportáž z mistrovství světa ve feederu očima Martina Maťáka.

Jak se zbavit ouklejí?

Při dalším nahození cítím už při klesání krmítka ke dnu, jak oukleje rvou mou nástrahu na kusy.

Tloušti a víno

Pěkný tloušť! Zlaté šupiny v černém rámu, velká bílá huba, a jak praví klasik, červené kormidlo u prdelky.

Kanadský deník - Trápení s lososy

Jak jsme se domluvili, tak jsme také udělali a v sobotu ráno už si to svištíme na Chehalis.

Natáčení podvodních záběrů

Nahlédnutí do světa ryb v jejich přirozeném prostředí pro mě byl neskutečný zážitek, ze kterého jsem načerpal mnoho zkušeností.

Pokud máte nějaký svůj článek, velice rádi Vám jej zde na MRKu za honorář zveřejníme. Články posílejte na mrkmrk.cz. Děkujeme. Pravidla pro zveřejnění článku na MRKu