Seznam článků - Kaprařina

Carp liga – pohled pod pokličku

Zajímavé postřehy týkající se závodní kaprařiny obecně a trochu konkretizované přístupy jednotlivých týmů.

Nejen boilie odolá!

Jde použít vlastně cokoliv a díky síťce získává nástraha vlastnosti boilií, tedy odolává bílé rybě.

Carp liga – pohled pod pokličku 2.díl

Stejně jako v minulé reportáži se budu raději věnovat zajímavostem v přístupu k závodu než klasické reportáži.

Kapr František - Povídka sedmá

Dny a týdny běžely a my se pomalu sžívali se svým novým domovem. Naučili jsme se respektovat ostatní a oni přijali nás.

Kapr František - Povídka osmá

Od poslední zkušenosti s háčkem jsem nemyslel na nic jiného než na to, jak se dostat z tohoto proklatého úseku řeky pryč.

Carp liga - pohled pod pokličku 3.díl

V průběhu sobotního večera se počet týmů bez bodované ryby snižoval a v jednu hodinu ráno se počet týmů bez ryby snížil na pouhé tři.

Carp liga - pohled pod pokličku 4.díl

Začaly se chytat opravdu velké ryby v podstatě po celé ploše závodního pole. Už v pátek večer bylo bez bodované ryby pouze pět týmů.

Magické boilie

Mám dát jahodovou, nebo mořského kraba? Otázka, kterou sem tam zaslechnu na březích našich vod.

Talianska pohoda v delte rieky Pád

Jediným a naozaj veľkým problémom je tu bivakovanie, nakoľko je celá delta Pádu vyhlásená za národný park. Rybári sú v poslednom čase často kontrolovaný miestnymi ''forestale'' čo je vlastne stráž prírody a lesník v jednej osobe.

Čistá voda na severu

Touha po nových zkušenostech v lovu kaprů mě letošní léto dovedla na sever naší republiky.

10 let v LK Baits - Petr „Pítrs“ Novotný

Vždy je potřeba se zlepšovat a nikdy si nemůžete myslet, že je vše perfektní.

O firmě LK Baits s Lukášem Krásou

Doba je uspěchaná a je čím dál více rybářů, kteří vyráží na ryby na krátké vycházky. Kvalitní peleta je pro tyto potřeby jako stvořená.

O Mare, ale trochu inak...

Ako sa nám smola lepila na päty jedna radosť...

Lov s volným vlascem

Kapr při záběru necítí žádný odpor, protože sebou táhne jen háček bez olova.

Tajemná Sahara

Naším hlavním cílem bylo vytvořit klubovou vodu, kde bude pestrá obsádka ryb a různé formy kaprů.

Hejlov, těžká voda?

Na polovinu srpna jsme si s tátou naplánovali výpravu na soukromé jezero poblíž Pelhřimova. Původně jsme měli jet na Hejlovské jezero pouze na pět dnů, ale pořád jsme vymýšleli, jak si tuto výpravu prodloužit alespoň o další den.

Podzimní výprava

Sním o tom, jak o víkendu uválím nějaké to kilo kuliček, sbalím si svůj kaprařský vercajk, abych mohl vyrazit vstříc čtyřdennímu dobrodružství.

Jarní šupináči

Důležitou částí mých montáži jsou vyměnitelné zátěže, které jsem umístil do boční závěsky na spoj mezi šokovým návazcem a pletenou šňůrkou.

Kapři v leknínech

Věděl jsem,že přes noc je v okolí rostlin málo kyslíku díky obrácené fotosyntéze, ale přesto jsem to chtěl zkusit.

Víkendové kapraření

Vždy dbám na to, abych si vybíral místo s co možná nejhorším přístupem, a tak se snažím eliminovat cizí návštěvy jiných rybářů.

Víkendové kapraření 2 - řeka

Její síla byla ohromná, ale moje nářadí bylo silně předimenzované a spolehlivě drželo. Nemohl jsem rybu pustit ani o centimetr, abych ji neztratil v česlech kanálu.

Složení a taktika vnadění

Je jasné, že ne každý může vynaložit nemalé finanční prostředky jen na to, aby si poseděl s přáteli nad nehybnými pruty a zbůhdarma vyhazoval do vody krmení v hodnotě tisíců.

Složení a taktika dlouhodobého vnadění

Dalším problémem je velké množství malých ryb (zvláště tloušťů, cejnů a karasů), které nám mohou zakrmované místo navštěvovat a tím nám plány do jisté míry znepříjemnit.

Nová generace přichází...

Jeho nadšení během vteřiny mění moje obavy na euforii štěstí a po únavě a chmurách není ani památky. Tohle se mnou umí udělat jen on.

Neuvěřitelný příběh aneb nikdy to nevzdávej

Když jsem si sedl na židličku, zapáli jsem si doutník a snažil se vstřebat vše, co se to podzimní studené ráno stalo. Možná, že tomu příběhu neuvěříte, já však vím, že se doopravdy stal.

Kaprtýmy, sponzoři a my ostatní

Tento článek píši proto, že mě již dále nebaví číst další zavádějící články od kaprařů a kaprtýmů...

Domací výroba krmítek

Výroba sádrové formy pro odlévání olověných krmítek.

Druhý prut boduje

Když lovíte na plavanou a voda trochu proudí, je lepší nahodit prut na těžko na přední hranici krmného místa a plavačák dále, abyste se nezamotali.

Najdi si svou cestu

Cílený lov kaprů, neboli kaprařina, je v rybařině fenoménem poslední doby. U nás se velice rozrostl a každý den jde nebo spíše doslova letí kupředu. Ze všech stran přilétají stále nové a nové věci, jak vyzrát na vysněné kapry, ale o co při tom všem vlastně jde?

Na co je nám protihrot?

Správně zvolený a navázaný háček může vytáhnout jakoukoli rybu z vody.

Anděl na rybách

Co všechno se nestane, když jste dlouho u vody sami.

Vzpomínka na podzim

Sedím nad šálkem horkého čaje a prohlížím si fotky z uplynulé sezóny v mém počítači. Byla pro mě opravdu plodná, mnoho krásných zážitků, mnoho krásných ryb a mnoho nových přátel. Za všechno to, co jsem prožil, jsem vděčný a právě teď v teple domova na to vše vzpomínám.

Cesta za inspirací

Jižní Čechy jsou jakýmsi symbolem českého rybaření, a ať si kdo chce co chce říká, rozvoj rybníkářství probíhal právě zde.

Poklad nade dnem

Tato montáž mi přinesla mnoho pěkných úlovků, a pokud jde o počet, tak mnohdy jsem byl jediný, kdo měl záběr(y).

Francouzský double

Přijíždím nad rybu, která udělala pár výpadu a vyplavala na hladinu. Rozsvítil jsem si, ale foukal vítr, který mi znemožňoval se ke kaprovi přitáhnout.

Do třetice na jistotu

Sleduji předpověď počasí, která hlásí, že by odpoledne měl konečně přijít vítr a déšť, na který jsem čekal.

Na břehu krásné řeky

Je to skutečný balzám na duši, na duši člověka, který celý týden pracuje v ruchu velkoměsta.

Vývoj kaprařů v Čechách

Mnoho rybářů sice zvládlo přechod od lovce univerzála po lovce zaměřeného na kapry, ale dál se přestali vyvíjet a nedokázali se přenést přes obtíže, na které nebyli připraveni.

Pokud máte nějaký svůj článek, velice rádi Vám jej zde na MRKu za honorář zveřejníme. Články posílejte na mrkmrk.cz. Děkujeme. Pravidla pro zveřejnění článku na MRKu