Lithiové baterie - srovnání

20x v oblíbených a 1x v ignorovaných.

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

Nvalach45 - Profil | Čt 9.1.2020 18:28:18

Borek-kerob >> proto jsem se rozhod pro li ion M CELL 23Ah/12 volt. Použití k nafouknutí člunu a k echolotu (helix 9) . Echolot má 1amp.

Nabcdddd - Profil | Čt 9.1.2020 18:08:57

Borek-kerob >> j ale li-ion by bola v jeho pripade mrtva

NKliknis - Profil | Čt 9.1.2020 18:04:18

valach45 >> 12,5V je vybitá na 50 procent, pro její nej životnost bys ji pod 12,5 vybíjet neměl, bavim se o olovu.

NBorek-kerob - Profil | Čt 9.1.2020 18:01:18

valach45 >> sorry, moje chyba, nezaregistroval jsem, že to je olověná. Myslel jsem že to je Li-XX...

NBorek-kerob - Profil | Čt 9.1.2020 18:00:07

abcdddd >> ta krivka, cos našel přesně ukazuje to, co jsem popisoval. Během vybití prvních několika % kapacity padne napětí, pak padá velmi pomalu a pak to padne zase rychle.

Nvalach45 - Profil | Čt 9.1.2020 17:42:36

Borek-kerob >> Tak tos mi udělal radost. Já myslel,že jsem obě ba terky koupil už špatné. Takže říkáš,že je normální,když má pod 12 volt? Ale je divné,že v papírech píše že již 12,5 volt je baterka prázdná. Jedná se o trakci obyč olověný akumulátor

Nabcdddd - Profil | Čt 9.1.2020 17:25:30

Borek-kerob >> neni som si taky isty... praveze litiove baterie dlho drzia relativne vysoke napatie a potom ku koncu padne...

toto je na jeden clanok, cela bateria by bola plna 16.8V (4.2Vx4), dlho by drzala okolo 15V (3.75Vx4) a ku koncu (pod 20% kapacity) by zacala relativne rychlo padat a preto tam mas BMS aby ta odpojilo

Nabcdddd - Profil | Čt 9.1.2020 17:13:37

Palusko >> pozri, napisem to tak, ze som sa pytal ofiko vyrobcu ci je ok to pustit na takej baterke, dnes je litiovy hype, kazdy kto ma do prdele dieru predava svoju verziu baterii, a verim tomu, ze maju obavu ti napisat do huby, ze jasne neni problem, ked nemaju dostatocnu rezervu. oni fyzicky nevedia k comu to pripojis. olovena nikdy nebude cez 12.8 tak preco tam je tolerancia do 17V? tato rezerva vsak nie je dostatocna ak sa na to pozeraju voci clanku co ma 16.8, mozno viac

NBorek-kerob - Profil | Čt 9.1.2020 16:57:18

valach45 >> Plně nabitý baterce padne napětí hned během vyčerpání prvních pár % kapacity, pak se dlouho drží na přibližně podobný úrovni (klesá, ale pomalu s ohledem na čerpanou kapacitu) a když se baterka blíží vybití, začne zase napětí klesat rychleji. Jak klesne pod cca 2,9 V na článek (lithiová baterka bez zátěže), tak dochází většinou k nevratným změnám v chemii akumulátoru.

Jinak řečeno, ta baterka, pokud má 11,7 V po nějaký době (byť krátký) vybíjení, tak je opravdu ok. Zkus si někde najít na netu graf vybíjecí charakteristiky lithiovejch aku, tam to bývá poměrně dobře vidět, jak se mění napětí s ohledem na vybíjení-odebranou kapacitu.

Nvalach45 - Profil | Čt 9.1.2020 15:50:48

bjwir >> tak proč píšeš.když nevíš co řeším? Ono ta nová baterka ma 11,7 po odpojení spotřebiče. přičemž po nabití drží napětí 12,9 v pohodě i tči měsíce. UŽ VÍŠ CO ŘEŠÍM??? Ono totiž ty male baterky olověne,jsou skladovány nabité asi i několik let. A prodavač ti jen řekne,že je baterka v pořadku,jelikož po nabití drží. Tak chci spolehlivou koupit. A pokud nemáš co říct k tématu,jakožto,že jsi nic neřek,tak tady prosím nespamuj. Děkuji.

Nbjwir - Profil | Čt 9.1.2020 15:26:01

valach45 >> nevím upřímně co řešíš :) je jasné že pokud měříš napětí na nezatížené baterce tak bude vyšší..Ve chvíli kdy k ní napojíš zátěž tak se sníží výstupní napětí..Já osobně mám klasickou olověnou baterku z BMW 96Ah , cca 7 let starou už jí dochází dech holce jedný nicméně tři dny závodů plnej výkon, přeprava cca 450kg matroše na vzdálenost asi 800m dala i minulý rok...
Jinak na jednu baterii mi jede Helix 5 , Haswing 55lb...Mám s sebou 2x 72Ah a 1x 96Ah..Ano pokud bych měl prachy asi bych si ty lithiové koupil..No ikdyž stále vím jak lépe investovat 30k do rybařiny než do jedné baterky:))

NPalusko - Profil | Čt 9.1.2020 14:58:32

abcdddd >> Ved ale aby to bolo nestabilne tak by si do toho musel zatat sekerou alebo by tam musela byt vadna konstrukcia clanku. Pripadne to prebitie nejakou neadekvatnou krepou nabijackou. Koniec koncov tie clanky robia 3-4 firmicky no a este cinske fejky, ostatne je elektronika za 5 korun.

Nabcdddd - Profil | Po 6.1.2020 21:52:04

jeden3 >> j su tam 4 clanky po 4,2V, mas pravdu. Kazdopadne na to by som sonar nepripojil, mam lowrance live, vyrobcom udavane napatie je 10,8-17V, to uz by som sa bal, ze tam nieco odpalim na sone za xy tisic eur

Njeden3 - Profil | Po 6.1.2020 21:49:31

valach45 >> ano,lidi napaji echo a imotor z rebelek
ja ti po pravde napsal,ze echo napajim zvlast-jinou baterii

Njeden3 - Profil | Po 6.1.2020 21:48:37

abcdddd >> ujistuji te,ze moje rebelky maji dokonce o nejakou desetinu vice nez 16V ...cca 16,5V
a pochybuji,ze se mi porouchal voltmetr.......
je to poctem clanku v baterii.....

Nvalach45 - Profil | Po 6.1.2020 21:41:32

No vidím,že si koupím radši powerbanku fox 96k. Je to jak 25ah li ion baterie. Na echolot asi super. A i na dobíjení tabletu a telefonu a kompresoru na člun.

Nabcdddd - Profil | Po 6.1.2020 21:35:42

Prebíjanie lítium-iónových

Lítium-ión pracuje bezpečne v rámci určených prevádzkových napätí; Ak sa však batéria neúmyselne nabije na vyššie než predpísané napätie, stáva sa nestabilnou. Dlhodobé nabíjanie nad 4,30 V na Li-ióne navrhnutom pre 4,20 V / článok bude na anódu ukladať kovové lítium. Materiál katódy sa stáva oxidačným činidlom, stráca stabilitu a vytvára oxid uhličitý (CO2). Tlak v clanku stúpa a ak sa umožní pokračovanie nabíjania, odpojí sa súčasné prerušovacie zariadenie (CID) zodpovedné za bezpečnosť buniek pri 1 000 - 1 380 kPa (145 - 200 psi). Ak sa tlak ďalej zvýši, bezpečnostná membrána na niektorých lítium-iónových výbojoch sa otvorí pri približne 3 450 kPa (500 psi) a bunka by sa prípadne mohla odvetrať plameňom. (Pozri BU-304b: Bezpečnosť lítium-iónov.)

Odvetranie plameňom je spojené so zvýšenou teplotou. Plne nabitá batéria má nižšiu teplotu vybitia a vybije sa skôr, ako je čiastočne nabitá. Všetky batérie na báze lítia sú bezpečnejšie pri nižšom nabití, a preto úrady nariadia leteckú prepravu lítium-iónov pri 30% stavu nabitia, a nie pri plnom nabití. (Pozri BU-704a: Letecká preprava batérií na báze lítia.)

Prahová hodnota pre Li-kobalt pri plnom nabití je 130 - 150 ° C (266 - 302 ° F); nikel-mangán-kobalt (NMC) je 170 - 180 ° C (338 - 356 ° F) a Li-mangán je približne 250 ° C (482 ° F). Li-fosfát má podobné a lepšie teplotné stability ako mangán. (Pozri tiež BU-304a: Bezpečnostné obavy týkajúce sa Li-iónov a BU-304b: Zvýšenie bezpečnosti lítium-iónov.)

Lítium-ión nie je jedinou batériou, ktorá predstavuje v prípade nadmerného nabitia bezpečnostné riziko. Je tiež známe, že olovené a niklové batérie sa pri nesprávnom zaobchádzaní roztápajú a spôsobujú požiar. Správne navrhnuté nabíjacie zariadenie je prvoradé pre všetky batériové systémy a snímanie teploty je spoľahlivým strážcom.

Nvalach45 - Profil | Po 6.1.2020 21:33:19

jeden3 >> na mojem helix 9 píše napájecí napetí 10,8 až 20 volt DC. Mam baterku 15ah/12 volt trakce . A po hodině provozu,když změřím kapacitu,tak ukazuje jen 11,2volt. Tak proto to řeším. Batereie je nová,prodejce tvrdí,že je v pořadku. Echo má spotřebu udávanou 1amper. Už su z toho mimo.

Nabcdddd - Profil | Po 6.1.2020 21:29:14

jeden3 >> nemaju 16v, to by si na to nemohol pripojit sonar

Nabcdddd - Profil | Po 6.1.2020 21:28:43

repsol >> pisu, ze lifepo4 mozes nabijat akoukolvek nabijackou na olovene baterky, ja by som vsak kupil to co ponuka predajca tejto baterky ako odporucane, staci sa ich opytat, urcite ti poradia. Pod 20A by som nesiel, nabijaci prud...

Njeden3 - Profil | Po 6.1.2020 21:22:13

valach45 >> jak jsem psal,mam ty rebelky ....100+50 amh
jak uz jsem uvadel,ony maji napeti 16V
na motor je to super-protoze vykon=napeti x proud takze motor jede proste lepe-a tim padem dele-to uz jsem zde uvadel v jine diskusi
ovsem - na echolot pouzivam obycejnou malou 12V baterii..prece jen, ma vstupni napeti 12v a je to citliva elektronika,navic ta velka baterie pri velke zatezi-muze chvilkove kolisat..takova obyc baterie stoji 300-500Kc a vydrzi na jedno nabiti na echu i vice nez tyden

Nrepsol - Profil | Po 6.1.2020 21:17:45

abcdddd >> prosimtě, je to nějaká special nabíječka? Na to rebelcell maj i s nabíječkou, která ja na to vhodná... klidně dej odkaz. diky

Nabcdddd - Profil | Po 6.1.2020 20:56:35

valach45 >> bezpecnejsia/spolahlivejsia, 3000cyklov pri 80% DoD, kvalitne BMS s bluetooth (nie ze by si bluetooth nejak extra potreboval, ale potesi dolezitejsia je funkcia odpojenia nabijania pri nizkej teplote), max vybijaci prud konstantny 150A/ kratkodoby 200A - to svedci o kvalite clankov

BMS je super dolezite, mozes mat ake chces dobre clanky ked je BMS na houno, Battery Management System - mozog baterky, vyrovnava napatie medzi clankami (velmi dolezite, 12v litiova baterka pozostava zo 4 clankov zapojenych do serie), manazuje neabijaci proces, odpaja baterku pri poklese napatia/teploty aby ju ochranilo a taktiez pri vysokej teplote

Nvalach45 - Profil | Po 6.1.2020 20:39:48

abcdddd >> v čem jsou tedy výhody? a Rozuměj tomu tak,že se v parametrech nevyznám.

Nabcdddd - Profil | Po 6.1.2020 20:30:20

Este podotknem, ze po zbeznom prestudovani oboch prospektov k rebel-cell a m-cell ani jedna z nich sa ani z daleka nechyta na to co som dal v predoslom prispevku...

Nabcdddd - Profil | Po 6.1.2020 20:24:32 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Nabcdddd - Profil | Po 6.1.2020 20:20:50

valach45 >> viem, ale ajtak mi to pride malo na 50ah tie 4kg

Nabcdddd - Profil | Po 6.1.2020 20:20:16

valach45 >> 40lb, nie volt

Nvalach45 - Profil | Po 6.1.2020 20:02:35

Ondřej Macků-Maca >> elektriky není nikdy dost. Vsak to znáš sám.

Nvalach45 - Profil | Po 6.1.2020 20:01:49

muj pocit je,že REBELCELL u imperialbaits a MCELL u mivardi jsou totožné. Cena mivardi je lepší. Má někdo jiný poznatek?