Seznam článků - Všechny články

„Urban Fishing“, nebo také „Street Fishing“

Rybám, na rozdíl od nás, pouliční život nijak nevadí, o čemž se můžete snadno přesvědčit z jakéhokoli mostu na jakékoli řece.

6x štika (dokončení)

Pomalu se blížil na závěr souboje, ryba již musela být velmi blízko.

6x štika (první díl)

Štika čekala někde poblíž a opět bez rozpaků zaútočila.

A máme tady druhý svátek rybářský...

Druhým rybářským svátkem po zahájení pstruhové sezóny je zahájení lovu dravců na vodách mimopstruhových. Žádný vláčkař, který nevlastní pstruhovou povolenku, a jsou jich spousty, nemůže dospat.

Ako som nechytil amura

Všetko išlo podľa učebnice, keď už amura asi 70 cm dlhého a krotkého ako baránka mám na dosah, zrazu vystrelil ako raketa a krotký baránok bol preč.

Ako som nechytil amura 2

Traduje sa, že ak človek veľmi tlačí na pílu, tak to veľmi často končí neúspechom. Rozhodol som sa teda trochu viac zamerať na kaprov a prestať všetko smerovať na amura.

Amuři mě mají v paži

Amur je jako živé torpédo a větší kusy jsou prostě k neutahání. Nevím, kde se to v té rybě bere

Anděl na rybách

Co všechno se nestane, když jste dlouho u vody sami.

Bez vítěze

Věděl o ní. Vlastně o ní ani nešlo nevědět. Veliká, zkušená a zmasilá štika vládla krutou zubatou tlamou okolí již dost dlouho na to, že krom vystrašených rybek, si toho všiml i jeden starý rybář.

Bílý tygr

Když budou ryby nablízku, úspěch se dostaví. A když ne? Pak nezáleží na barvě, ani na ničem jiném, protože v chladné vodě se ryby příliš nepohybují a špatné místo je pak prostě špatné pro jakoukoli návnadu

Bolení trápení I.

V několika příbězích zkusím naznačit jak jsem v životě se střídavými úspěchy přechytračoval stříbrný šíp.

Bolení trápení II.

Jak vyzrát na bolena všemi možnými způsoby, to se dozvíte v tomto druhém díle.

Bream dream - za cejny na Nové Mlýny

Nahodil jsem jej do středu provnaděné oblasti a k mému úžasu záběry přicházely nejpozději do dvou minut po nahození!

Chudák matka

V kuchyni je jak po nájezdu Avarů, všude rozsypaná mouka, strouhanka, nádobí až hrůza, na zemi žmolky těsta.

Co jsem dělal špatně na srazu MRKu

Přehrada končila zátokou, která ze všeho nejvíc připomínala menší chovný rybník, tu a tam ryl kapr, na břehu rostly stromy a uzoučká cestička se ztrácela v křoví. Hotový ráj.

Co jsem nestačil tátovi říci

Tátu si nikdo nevybírá. Některý je kliďas, jiný cholerik, jeden se synovi věnuje od rána do večera, druhý mu nechává volnost, ale u těch rybářských obvykle bývá mezi těmi dvěma jakési zvláštní vlákno, co je spojuje.

Co se doma uvaří, to se doma sní

Povídka o dvou rybářích, jak se jejich vlastní podvod otočil proti nim.

Co špatně začíná, nemusí špatně končit

Tolik jsem se těšil, ale dnes mě tato rybařina prostě nějak neuspokojuje. Jsem tu jak na trní.

Co žije pod „mým“ jezem?

Snad každý rybář má nějaké své oblíbené místečko, na které se stále vrací nejen proto, že tam má úspěchy, ale zkrátka proto, že je mu tam dobře.

Čaro velké Moravy

Jako cílenou rybu jsme si zvolili především dravce, sumce a candáty. V pondělí dopoledne jsem nasedl do džípu k Radkovi a vyrazili jsme vstříc dobrodružství.

Časně ráno na okouny...

Někde není problém nasekat za chvíli hromadu dvacítek, avšak dostat se o deset centimetrů výš už se skoro nepodaří.

Čechy a Francie

Sedím nad rozečteným únorovým Kaprem a přemýšlím, kam budu letošní rok směřovat své výpravy za rybami.

Čistá voda na severu

Touha po nových zkušenostech v lovu kaprů mě letošní léto dovedla na sever naší republiky.

Dech beroucí výprava do divokých proudů

Času není mnoho, ale nemohl jsem odolat jihočeské přírodě a řece Vltavě a musel jsem jít podráždit zdejší ryby.

Den a noc s feederem

Podělím se s vámi se svými pocity z letošního srazu MRKu ve Skaličce.

Den, který utkví navždy v paměti

Řeky jsou zakalené po vydatných deštích a nám s kamarádem Honzou nezbývá nic jiného, než navštívit revíry „chytatelné“, čili stojaté.

Dizlektik Fidža a jeho dírky

Po příchodu k prutům začínají ryby spolupracovat, a tak si užívám lov na dírkách, občas se podívám po ledě, co se kde děje.

Dlouhá noc

Má bláhová představa, že se můj protivník musí jednou unavit, se nějak nenaplňovala, ale docela jistě se to dalo tvrdit o mě.

Do třetice na jistotu

Sleduji předpověď počasí, která hlásí, že by odpoledne měl konečně přijít vítr a déšť, na který jsem čekal.

Dopoledne v podvodní džungli

Už pár dnů jsem měl nutkání vypravit se na malou říčku a vyloženě si pohrát se splávkem.

Duben...a je to tady

Konec března se chvatem blíží a do zahájení už nám zbývá jen pár dní.

Dva měsíce na rybách

Většina rybářů a hlavně kaprařů nepovažuje červenec a srpen za nejšťastnější období, ale já mám to štěstí i smůlu, že jsem studentem SRŠ a jsem omezen prázdninami.

Dva rybníky - chyť a pusť

Po příchodu na místo se před námi rozprostřel nádherný rybníček plný stromů a křovin. Brácha ihned nahazuje a zasekává nádherného okouna.

Dvouhodinový lov

Popíši vám jeden letošní úspěšný lov kaprů, kdy se dá na předem nepředkrmeném místě i za 2 hodiny lovu zdolat několik pěkných kaprů.

Dyje a její ramena

K článku na tohle téma mě přivedly dvě věci a to články o řekách a jejich kanálech, které jsou od naší země vzdáleny mnoho set kilometrů a to, jak výpravy, které se na ně vydají provází všelijaké svízele a problémy.

Ebro – každý už tam byl aspoň dvakrát

Nakonec došlo i na mě a tímto se řadím do zástupu těch, kteří na Ebru byli a nadšeně sepisují článek.

Elektrizující rybolov

Tloušť protáhl větvemi příliš velký kus vlasce a ten spolu s větvemi pruží natolik, že se ryba nedokáže utrhnout.

Euro výlety se vším všudy

Musím říct, že se mi po pěkně dlouhé době, co jezdím na ryby do zemí evropské unie, moc nedařilo.

Expedice za labskými plnokrevníky

Někdy totiž stačí opravdu jen zdánlivá maličkost a člověk se pak nestačí divit, jak se jeho život pozvolna posouvá jiným směrem.

FISHCRAFT 001

Poté, co jeden z členů vývojového týmu při ubíjení podměrečné štiky vytrousil nedopatřením CD s betaverzí hry, byl celý projekt prozrazen a my se dnes můžeme podívat, jaká herní pecka během několika příštích měsíců vstoupí na náš trh.

Hejlov, těžká voda?

Na polovinu srpna jsme si s tátou naplánovali výpravu na soukromé jezero poblíž Pelhřimova. Původně jsme měli jet na Hejlovské jezero pouze na pět dnů, ale pořád jsme vymýšleli, jak si tuto výpravu prodloužit alespoň o další den.

Hlavatky z Otavy

Nejsmutnější na tom bylo, že pokud už jsem se o úlovku hlavatky dozvěděl, byla to ryba ve velikosti 50 až 60 cm a vždy byla odnesena jako duhák.

Pokud máte nějaký svůj článek, velice rádi Vám jej zde na MRKu za honorář zveřejníme. Články posílejte na mrkmrk.cz. Děkujeme. Pravidla pro zveřejnění článku na MRKu