Seznam článků - Všechny články

Poslední mongolská výprava 1.část

Musím přiznat, že navzdory rostoucímu rybářskému tlaku je Mongolsko pro rybáře stále krásnou a lákavou zemí!

Poslední mongolská výprava 10. část

Doufám, že jsem ukrajinským rybářům ukázal krásu mongolských ryb a naučil je, více si jich vážit.

Poslední mongolská výprava 2. část

Na rána v Mongolsku se nedá zapomenout! Je to jakási podivná směs rybářského bláznovství s otužilostí

Poslední mongolská výprava 3. část

Hluboké říční proudy a jámy patří v Mongolsku k rybářsky nejnadějnějším místům.

Poslední mongolská výprava 4. část

Po záseku jde tajmen většinou k hladině. Jeho síla je ve výskoku a v následné rotaci kolem své osy

Poslední mongolská výprava 5. část

Nad hlubinou zaslechnu hlasité šplouchání. Okouni loví! Vyměňuji wobler za hlubokopotápivý.

Poslední mongolská výprava 6. část

Když se divokost útočící ryby setká s moderní nástrahou, vznikne z toho nevšední rybářský prožitek.

Poslední mongolská výprava 7. část

Je to taková zvláštní směsice očekávání, vzrušení a snad i obav. Je to zkouška, zda obstojíme sami před sebou.

Poslední mongolská výprava 8. část

Průzračná voda spolu s nadhledem umožňuje sledovat číhající tajmeny, ale i hejna lenoků nebo okounů.

Poslední mongolská výprava 9. část

Co kdybychom požádali nejlepšího mongolského rybáře, aby nám ukázal, jak se rybaří v Mongolsku?

Procitnutí na Rhôně - 1.část

Bylo pozdní odpoledne, když se ozvala rolnička. Tentokrát však s jinou razancí, než jsme byli zvyklí z předešlých dnů.

Procitnutí na Rhôně - 2.část

Když se sumec u hladiny objevuje poprvé, je všem jasné, že tato ryba dva metry mít bude.

Procitnutí na Rhôně - 3.část

O tři centimetry jsem překonal svůj osobák. Zkouším se se sumcem vyfotit, ale prakticky dopadám stejně jako s tím, co měl 222 cm.

Prosincová výprava za baltskými treskami

Další nezbytností, na kterou při podobné výpravě nezapomeňte, je nepromokavé oblečení a hlavně nepromokavé boty. Já byl vybaven pouze obyčejnými koženými pohorkami, které mi druhý den na lodi promokly a celkem mě v nich zábly nohy.

První vydařená výprava za kopečky

Před námi bylo devět dní lovu a počítali jsme i s tím, že u vody bude o víkendu rušno.

První výprava na Pád

Příběh o dubnovém kapraření v Itálii.

Řeka Onon, Mongolsko 2007

Druhová rozmanitost ryb mě svou šíří překvapila: největší zastoupení zde má lenok a pstruh. Král řeky je tajmen.

Rio Ebro - Řeka splněných přání

Tato řeka se nachází ve Španělsku asi 200 kilometrů od Barcelony kousek od města Lleida. Ebro je kaskáda přehrad a každá má velice odlišnou charakteristiku. Mým budoucím domovem byla přehrada Riba Rocha u městečka Mequinenza.

Rok cikády

Čím větší šplouchnutí dopad mušky vyvolá, tím je větší šance, že upoutá pozornost letargických ryb, které jsou přežrané z hojnosti potravy.

Rok se štikami v Anglii

Jednou z věcí, které mě nejvíce zaujaly při srovnání místních revírů s těmi našimi v Čechách, je jiné druhové a věkové složení ryb.

Rozpačitý návrat

Zažil jsem to již mnohokrát, ne stokrát, ale párkrát už ano: ráno při nástupu ta euforie, smích, řeči o takových monstrech, jaká svět ještě nespatřil… Po pár hodinách veselý hlahol utichá, jen se povídá, je vedro…

Rybačka v Nórsku trochu inak

Článok popisujúci netypické použitie ľahkéj prívlače na mori.

Rybaření na Novém Zélandu

Jezdím na ryby dost často, tak 2x týdně, ale většinou jen blízko města. Ne že by tu ryby nebyly, ale není jich tolik. Dlouho jsem se chystal na cestu na sever na Kerri Kerri peninsula, což je poloostrov asi 4 hodiny nad Aucklandem. Je to nádherné místo, známé na skvělou rybačku.

Rybaření v Austrálii

Když chytnete kapra, musíte jej vyhodit z vody a zakopat, tak zni prý jakási vyhláška.

Rybaření v Evropě 1. díl – Anglie, Irsko

Pravidla rybolovu, zarybnění revírů, ceny povolenek a mnoho dalších informací o revírech v zahraničí.

Rybaření v Evropě, 3. díl – Nizozemí

V létě tohoto roku jsem měl možnost pobývat v severní provincii Nizozemí, ve Frísku, a seznámit se s podmínkami rybaření na vodách, kterých je tam neuvěřitelné množství.

Rybaření v Tunisku

Tunisko je z turistického hlediska atraktivní země, která se už dlouho těší velkému zájmu českých turistů.

Rybaření ve Švédsku - 1. díl

Velmi podrobný seriál doplněný mnoha odkazy na mapy a lokální informace.

Rybaření ve Švédsku - 2. díl

Dokončení megačlánku o možnostech lovu především dravých ryb ve Švědsku.

Rybaření z lodě, Nový Zéland

Tentokrát se s Tomem a jeho přáteli podíváme k moři, kde nejdříve z pobřeží a poté i z lodě nalovili krásné exotické ryby.

Rybařina na Ebru v dnešních pochmurných časech

Je polovina října a na mé milované Jižní Moravě právě probíhá povodeň a zaplavuje mé nejmilejší místní revíry. Tak mám pár dní čas napsat několik řádků o tom, jak jsem strávil tři týdny ve Španělsku ne řece Ebro na přehradě Mequinenza.

Rybolov v Britské Kolumbii

V tom přišla obrovská rána do prutu a já jsem pochopil, že teď si píši svoje soukromé rybářské dějiny, protože mám na prutě svoji dosud největší lososovitou rybu.

Rybolov v zemi půlměsíce 1.díl

Po celém území tohoto velmi hornatého státu jsou roztroušena četná přírodní jezera, jejichž rozloha se často vymyká našim středoevropským měřítkům.

Rybolov v zemi půlměsíce 10.díl

Počet rybích druhů je přehrada Karakaya mnohem bohatší než výše položený a chladnější Keban.

Rybolov v zemi půlměsíce 11.díl

Rybářský cestopis z Turecka by nebyl kompletní, pokud bychom se alespoň v jednom díle nezmínili o Istanbulu.

Rybolov v zemi půlměsíce 12.díl

Na závěr seriálu si vám dovolím nabídnout pohled na Turecko, jak ho viděl můj parťák Lukáš.

Rybolov v zemi půlměsíce 13.díl

Důvodů, proč plánuji na Eufrat další expedici, je víc.

Rybolov v zemi půlměsíce 2.díl

Prvním cílem naší jarní výpravy do východního Turecka byla přehrada Keban

Rybolov v zemi půlměsíce 3.díl

Keban se od níže položených přehrad liší svou poměrně chladnou vodou a také tím, že má hned několik velkých přítoků.

Rybolov v zemi půlměsíce 4.díl

Po dvou dnech na Kebanu se rozhodujeme věnovat pro změnu trochu času pstruhům v přilehlém pohoří Munzur.

Rybolov v zemi půlměsíce 5.díl

Nakonec se rozhodujeme pro řeku Peri, jejíž ústí do Kebanu je navíc dobře dostupné veřejnou dopravou díky mostu u vesnice Elmalik.

Rybolov v zemi půlměsíce 6.díl

Naší základnou bude na několik dnů městečko Kemaliye, které leží na horním Eufratu přesně v místě

Rybolov v zemi půlměsíce 7.díl

Asijská část Turecka nabízí velké množství pstruhových vod, kde lze lovit duháky nebo potočáky ve slušných velikostech.

Rybolov v zemi půlměsíce 8.díl

Na závěr naší rybářské výpravy do Turecka jsme si nechali průzkum přehrady Karakaya

Rybolov v zemi půlměsíce 9.díl

Našemu středoevropskému pohledu se zdá dosti jedovatý. Raději se ho proto nedotýkám rukou.

Ryby chorvatského pobřeží

Zajímá vás, s jakými druhy ryb se můžete v Chorvatsku setkat, jak je lovit a na co se připravit?

S Jarmilem Kolouškem v Etiopii

Aneb Výprava za lidožravým sumcem

Saint Cassien po slovensky

Kapry sem prišli s najväčšou pravdepodobnosťou kvôli mäkkýšom, ktoré boli poschovávané v hrubej vrstve odumretých častí rastlín.

San Diego, Kalifornie – skvělá rybařina!

Musím přiznat, že po tom, co jsem zkusil lov na moři, jsem zasedl zpět ke sladkovodním břehům jen zřídka.

Pokud máte nějaký svůj článek, velice rádi Vám jej zde na MRKu za honorář zveřejníme. Články posílejte na mrkmrk.cz. Děkujeme. Pravidla pro zveřejnění článku na MRKu