Kormorán 2017

Petrův zdar.
Kolegové rybáři pokud máte něko fotografie kormoránů hodujících na rybách, fotky okolí a můžete je s číslem revíru zaslat mému kamarádovi, který je použije jako podklad pro svou práci v boji za zachování ryb v našich revírech dalším generacím!!!
Jinak diskuze je otevřena a můžete zde probírat téma KORMORÁN a vše kolem tohodle ptáka.

Kontakt na mého kamaráda pro zasílání fotek a třeba i dotazu na toto téma. Pavel je podle mne velkým odborníkem a přínosem pro náš ČRS.

Ing. Pavel Vrána, Ph.D.
Odborný referent pro životní prostředí, čistotu vod, ichtyologii.
ČESKÝ RYBÁŘSKÝ SVAZ, z. s.
Sekretariát Rady ČRS
Hospodářské oddělení
Nad Olšinami 282/31
100 00 Praha 10
mobil: +420 728 701 379
e-mail: vrana@rybsvaz.cz
web: www.rybsvaz.cz
Autor diskuse: dizlektik fídža - Profil , 17.1.2017 všeobecné - ostatní
Dále moderují: TEZAR Profil + martin37 Profil + Hans40 Profil

Jaký je Váš názor na snížení stavů kormorána v naší zemi?

A) Zásadně nesouhlasím-kormorány mám rád2%

B) Nesouhlasím-at si stavy kormoránů vyřeší matka příroda2%

C) Souhlasím pouze s jejich plašením odpalováním petard atd.0%

D) Souhlasím s jejich omezením formou zákonného odstřelu95%

Od 23.2.2017 hlasovalo 176 čtenářů.

NVýr - Profil | St 18.1.2017 13:28:20

schmetterling >> inak tá ročná kvóta je pekný príklad ľudskej hlúposti.....na jednej strane všetci naivne čakajú (ja teda nie) že to bude riešiť Brusel na severe...na druhej strane povedia že streliť 25% u nás zimujúcej populácie nám stačí....no pokiaľ stačí tak nečakajme že na rok bude menej.....nebude.

    NVýr - Profil | St 18.1.2017 13:25:43

    schmetterling >> ako potenciálny člen PZ by si mal poriadne čítať a rozmýšať čo čítaš....ako prečo by som mal odovzdávať tie kormorány ochranárom? ...to si kde vyhrabal takú hlúposť?....úlovok patrí lovcovi....pokiaľ ho nechce môžme debatovať čo ďalej....ja napríklad všetky zjem sám.

      NVýr - Profil | St 18.1.2017 13:23:02

      schmetterling >> Na Slovensku máme celoplošnú výnimku...nie sú v nej nejaké vtáčie oblasti....v princípe je však celoplošná. Organizácia nemusí nič nikoho žiadať....musí hlásiť odlov a počty....ale celkom stačí povedať že strieľať sa bude každý deň......a hotovo. A potom sa nahlásia vymyslené počty..."nedohľadané jedinece" a podobné hlúposti....

        NVýr - Profil | St 18.1.2017 13:19:58

        hraji >> omezovat počet těch ptáků na hnízdišti, to má logiku...ale môžeš si to napísať čiernou kriedou do komína....NEBUDÚ TO ROBIŤ....im je to jedno....PREČO by to robili?....zelení budú robiť problémy....a kto ich tam bude presviedčať ???

          NVýr - Profil | St 18.1.2017 13:16:14

          R.P. >> je naivita myslieť si že severské štáty budú riešiť naše problémy.....a veľká naivita.....naviac zelení tam majú oveľa väčšie slovo ako u nás.....
          Uź vidím ako Nór alebo Fín či Dán uteká zbierať tisíce vajec.....áno pre 50 rokmi tam boli na farmách ľudia, ktorí nepohrdli žiadnou bielkovinou čo bola voľne dostupná....ale doba sa ZMENILA....a to VEĽMI......rozdiel medzi životom vidiečana na severe pre 50 rokmi a dnes je obrovský....je to ako u nás s diviakmi....je ich veľa lebo ich vlastne nemá kto strieľať....mäso je lacnejšie v obchode ako v lese....a tak nejak to je aj s tými vajciami....myslím že až na nejakých pár jednotlivcov by sa tam na ne všetci vykašlali....tak ako na nekašlú poľovníci u nás.....kto ich u nás konzumuje ???

          Čo sa týka odstrelu....má zatiaľ malý účinok....lebo sa strelí smiešne množstvo....ale dalo by sa viac.....ááááá o veľa... veľa viac.....

            NPetr.OVA - Profil | St 18.1.2017 13:13:02

            R.P. >> Romane, vím to a také vím, že se tam pilně střílí... :-)

              Nschmetterling - Profil | St 18.1.2017 13:05:02

              Petr.OVA - 18.1.2017 12:33:26

              Máte to komplikovanejšie.

              Ale na druhú stranu aspoň nemáte stanovenú kvótu na odlov ( u nás 1300 ks ročne) a ak sa nepletiem, nemusíte hlásiť ochranárom kam pôjdete loviť, prípadne ich k tomuto lovu ešte aj pozvať a následne im ulovené jedince odovzdávať.

              Ja zatiaľ nie som člen poľovníckeho združenia, no keď ma konečne prijmu, tak sa týtmto čiernym banditom pozriem trošku na perie :)

                NPetr.OVA - Profil | St 18.1.2017 12:33:26

                schmetterling >> Přečetl jsem si to. To podle mně JE plošná výjimka, viz citace:
                "Výnimka sa vzťahuje na všetky lovné rybárske revíry SRZ okrem revírov uvedených v prílohe č. 1".
                U nás žádá o výjimku Územní svaz na NĚKTERÉ své reviry, které se musí následně ztotožnit s honitbami mysliveckých spolků a i když žádá jen na některé rybářské reviry, vždy nám nějaké vyškrtají. A na ostatních vodách, kterých je drtivá většina, si mohou kormoráni řádit podle libosti.

                  NPetr.OVA - Profil | St 18.1.2017 12:19:11

                  JJanekk >> Myslivci mají také svá omezeni, dílem vyplývající ze zákonů a dílem z tradic. Nemohou střílet jak chtějí (jiná věc je, jestli to dodržují, rybáři by také měli dodržovat BPVRP a víme jak to je ve skutečnosti). Když komukoliv hrozí nebezpečí, tak uteče a neřeší jestli je noc. Takže kormorán na sto procent odletí i v nejčernější noci...

                    NPetr.OVA - Profil | St 18.1.2017 12:14:45

                    schmetterling >> Vycházel jsem z informací od Výra. Možná se tady k tomu vyjádří. Upřímně - mně více zajímá, jak je to u nás na Severní Moravě a tady to opravdu znám. :-)

                      N1Mara - Profil | St 18.1.2017 12:14:36

                      JJanekk >> Není, poprvé když do nich začneš pálit, tak sedí a čumí , ale to nesmí být brokovnice, ale třeba vzduchovka, ale pak přijdeš třeba druhý den a nebo za týden a vystřelíš jen dvakrát a všichni uletí, jsou to kujvy vychcaný .-)

                        NJJanekk - Profil | St 18.1.2017 11:46:07

                        Petr.OVA >> díky za náhled do problematiky. Ty výjimky bych považoval pouze za doporučení... Jeden kamarád (hospodář, v kontaktu s myslivci) mi říkal, že kormoráni se nejlíp střílí v noci,že jim dělá problémy ve tmě uletět. Je to pravda?

                          NR.P. - Profil | St 18.1.2017 11:45:42

                          Petr.OVA >> u nás jižní čechy a jižní morava mají plošnou výjimku

                            Nschmetterling - Profil | St 18.1.2017 11:42:13

                            Petr.OVA >>

                            Ahoj,

                            len Ťa poopravím. Na Slovensku nemáme celoplošnú výnimku k odlovu kormorána. Organizácia tak isto musí požiadať o udelenie výnimky, ktorú môže a aj nemusí dostať. A rovnako ako Vy, aj my máme stanovené podmienky, za ktorých môžme kormoránov loviť. Dokonca je u nás stanovená aj ročná kvóta ulovených jedincov.

                            Viac sa dočítaš tu:

                            http://www.polovnickakomora.sk/spk/spk-aktualne/spr​avy-a-informacie/638-vynimka-na-plasenie-a-usmrcova​nie-kormorana-velkeho-reviry-srz.html

                              NPetr.OVA - Profil | St 18.1.2017 11:39:58

                              Na MRKu je na 145 stránkách diskuze "Rybář i myslivec", tak koho to opravdu zajímá, může se tam zeptat, jak je to s lovem kormorána....

                                NPetr.OVA - Profil | St 18.1.2017 11:34:21 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                JJanekk >> Svaz samozřejmě zástřelné vyplácí, podle mých informací v rozsahu 150-300Kč za zobák. Oficiálně se v republice ročně střelí myslím kolem sedmi tisíc kormoránů. Určitě by šlo i násobně víc, ale musela by být příslušná motivace pro střelce, teď to většinou dělají rybáři, kteří jsou zároveň i myslivci. Na Slovensku to mají o něco jednodušší, tam mají již několik let plošnou výjimku k odstřelu kormorána. U nás se musí poměrně komplikovaně vyřizovat výjimka na konkrétní úseky řek, kde pak mohou střilet jen ti myslivci, kteří tu řeku mají v honitbě. Ale jak psal Výr, v tomto počasí, kdy jsou stojáky i velké úseky řek zamrzlé a kormoráni jsou stažení na nezamrzlých řekách, lze jednoduše jejich stavy radikálně zredukovat. Trochu problém mohou působit některé podmínky uvedené ve výjimce ( např. se nesmí střílet na jednotlivé ptáky, ale pouze na hejno o minimálně 5 jedincích, uloveno může být maximálně 20% přítomných jedinců atd. ). S tím se ale dá vyrovnat... :-)

                                  NMurphy61 - Profil | St 18.1.2017 11:26:44

                                  rybomil >> Asi máš pravdu ...jen si to prostě nedokážu představit, že by třeba do Berouna přijela skupina Rakušáků střílet kormorány...pochopil bych JM nebo JČ, ale nevěřím tomu, že by někdo přijel až sem...ale není to určitě problém financí, s tím souhlasím....

                                    Nrybomil - Profil | St 18.1.2017 11:19:49

                                    Murphy61 >> No nevím, co jsme se tak bavili s těmi rakouskými na myslivecký chatě po honě, velice rádi pokud mohou přijedou, nedělá jim v podstatě krom počasí a termínu nic problém. Chválí si jídlo, pití, hudbu, náladu, zvyky, ubytování nechtějí žádnej luxus a náboje taky máme pro ně levný.
                                    Myslím, že na jejich straně problém nebude. A už vůbec ne, že kormoš je " nějaká podřadná zvěřina ", určitě by pochopili vo co tady go.

                                    ... a Taloši, ti by postříleli i drozdy a kosy, kdyby to šlo :§)

                                      NJJanekk - Profil | St 18.1.2017 10:58:51

                                      A co kdyby ty střelce dotoval rybářský svaz? Platili jsme mimořádnou povodňovou známku, tak proč bychom nemohli zaplatit kormorání známku? Každý by dal třeba 200 Kč... krát počet členů - to už je slušná suma...

                                        NMurphy61 - Profil | St 18.1.2017 10:55:16

                                        rybomil >> Určitě to nějakým způsobem jde, ale kdo z těch myslivců to bude dělat? Spolek se stará o nějakou určitou honitbu v které mohou členi střílet...pokud vydají(prodají) někomu dalšímu povolení k odstřelu zvěře, tak ti myslivci určitě nepůjdou na kormorány...Pokoušel se mi to vysvětlit kamarád v hospodě u piva, ale pozitivně to na mě moc nepůsobilo...spousta starosti a výsledek nejistý...taky budu rád, když to někdo lépe vysvětlí...

                                          Červené karty: rover, rikox, zdevac, keltt