Seznam článků - Dravci

Okouni

Když jsem začínal s přívlačí, úspěchy nebyly nějak moc valné! O pěknou štiku jsem nezavadil. Chytal jsem hlavně na woblery 8 - 12 cm, ale moc mi to nešlo!

Kus od břehu je okouní hora. Z hloubky tu vystupuje jakýsi ostře čnící pahorek, který si okouni vybrali za své stanoviště.

Okouni podle RČ

Největší riziko ztráty pěkného okouna nastane ve chvíli, kdy mu zvednete hlavu nad hladinu a on s ní zatřepe.

Okouni z Orlíku

Okouni útočí tak divoce, že se kolikrát zaseknou sami, a to i za bok, hlavu, oko, hřbet nebo ocas.

Okouni z pískoven

Pískovny mívají členitý profil dna, různé podvodní cesty či potopené ostrovy, kterých můžeme jednak využít k vlastnímu brození, a nebo jako horká okouní místa, pokud se nalézají daleko od břehu.

Okouni z mělčiny

Jsou-li okouni v akci, je to dobrá příležitost jak některého z nich celkem snadno dostat. A ne jen jednoho.

Okounové broučkování

Snažím se je lovit jemným náčiním a pomocí malých nástrah, protože tak dosáhnu mnohem většího počtu záběrů.

Orava

Po ohrnutí gumáků vidím na kalhotách už jen přimrzlé ledové rampouchy vedoucí dolu k chodidlům.

Orava vlídná i nevlídná

Věhlas Oravy je současně i její zhoubou, stejně jako mnohých podobných vod. Jakmile začne jakákoli voda vydávat štědře své bohatství, rybáři nevědí, kdy mít dost, a vodu doslova zplundrují.

Ostrovy Aland, kemp Nordqvist

Ryby - no nějaké tam byly a jistě jsou i dodnes. Rybaření probíhající sice v krásném prostředí, ale v neznámém terénu.

Parmy na přívlač

Pro mě je parma a přívlač naprosto srdcová záležitost a tomuto lovu se věnuji, jak jen to jde.

Pike of Hejlof

Obrovská hlava plná velkých zubů budí opravdu respekt

Po stopách sumcov

Kde najít sumce v průběhu roku a čím se řídit.

Podzim s candáty

Tam, kde je jeden candát, mohlo by jich být samozřejmě víc, a tak si potichu nadjíždím a nechám loď mírným vánkem, který ani nezčeří hladinu, driftovat po souřadnici nad místem, kde přišel záběr.

Poobednajšie prekvapenie

V mierne priesvitnej vode som videl hrubší boleňový chvost a potom sa zablysklo aj telo.

Porto Walle v říši kanálů delty Pádu

Výprava za kapry a sumci na italskou řeku.

Poslední boleni

O bolenech se toho mnoho napovídá. Prý je to ryba chytrá, opatrná a nesebere jen tak něco a někomu. Na bolena se prý musí chytře.

Poslední mongolská výprava 10. část

Doufám, že jsem ukrajinským rybářům ukázal krásu mongolských ryb a naučil je, více si jich vážit.

Poslední mongolská výprava 5. část

Nad hlubinou zaslechnu hlasité šplouchání. Okouni loví! Vyměňuji wobler za hlubokopotápivý.

Prahou na člunu 1

Poněkud fádní pohled na kamennou regulaci nám vynahrazuje velké množství mostů, které společně s několika jezy, ostrovy, přístavišti a zátokami vytvářejí osu potenciálních horkých míst.

Prahou na člunu II

Přímo pod jezem je jedno z bezkonkurenčně nejlepších rybářských míst, kde se dá obstojně brodit, protože napříč celou řekou se táhne úzký betonový chodníček, který je dokonale skrytý pouze 20 cm pod hladinou.

Předvánoční štika

Zimní přívlač na řece s trofejním zakončením.

Přírodní ráj v Polabí aneb Po stopách sumečků a štik

Autor v průběhu roku objevuje a prochytává stará ramene a tůně v okolí řeky Labe.

Přívlač na konci listopadu

Je tu ještě pár míst, která stojí za trochu mého času a já stojím o ně.

Přívlač na malých pstruhových vodách

Jakékoliv vyprošťování nástrah z potoka anebo okolního porostu ryby plaší.

Prívlač s multiplikátorom

Každý asi vie, že multiplikátor je navijak. Už menej ľudí vie, že neslúži len na vyvážanie a lov na mori, ale dá sa s ním aj vláčiť.

Přívlač s woblery

Charakteristika štiky obecné a minimum o historii woblerů a jejich obsazení v mé krabičce.

Přívlač s winklepickerem

Na technice lovu nejjemnější přívlačí je krásná jedna věc - je to technika, kterou můžete ulovit v podstatě jakoukoli rybu.

Prívlačou za ostriežmi

Veľký ostriež si líha na bok a to je pre mňa znamenie, že ho už môžem bezpečne vyloviť.

Procitnutí na Rhôně - 1.část

Bylo pozdní odpoledne, když se ozvala rolnička. Tentokrát však s jinou razancí, než jsme byli zvyklí z předešlých dnů.

Procitnutí na Rhôně - 2.část

Když se sumec u hladiny objevuje poprvé, je všem jasné, že tato ryba dva metry mít bude.

Procitnutí na Rhôně - 3.část

O tři centimetry jsem překonal svůj osobák. Zkouším se se sumcem vyfotit, ale prakticky dopadám stejně jako s tím, co měl 222 cm.

Prosincová výprava za baltskými treskami

Další nezbytností, na kterou při podobné výpravě nezapomeňte, je nepromokavé oblečení a hlavně nepromokavé boty. Já byl vybaven pouze obyčejnými koženými pohorkami, které mi druhý den na lodi promokly a celkem mě v nich zábly nohy.

Původně to měl být candát...

V sobotu dopoledne za pořádné mlhy vyrážíme a za slabou hodinku stojíme u řeky, která nám spoustu ryb dala, ale i spousty nástrah vzala.

Rande se zubatou

Žíhané tělo vystřelí vpřed, čelisti se rozevřou a vzápětí neomylně zmačknou tělíčko oběti.

Rio Ebro zase jinak

Již počtvrté jsem navštívil přehradu Embalse de Mequinenza na řece Ebro. V tomto článku bych vám chtěl popsat poslední výpravu.

Rok se štikami v Anglii

Jednou z věcí, které mě nejvíce zaujaly při srovnání místních revírů s těmi našimi v Čechách, je jiné druhové a věkové složení ryb.

Rozpačitý návrat

Zažil jsem to již mnohokrát, ne stokrát, ale párkrát už ano: ráno při nástupu ta euforie, smích, řeči o takových monstrech, jaká svět ještě nespatřil… Po pár hodinách veselý hlahol utichá, jen se povídá, je vedro…

Rybačka v Nórsku trochu inak

Článok popisujúci netypické použitie ľahkéj prívlače na mori.

Rybaření pod horami

Používám malé gumy, protože jsem se zaměřil na okouny a lanko jsem tedy vynechal, ale druhá ukousnutá nástraha mě přiměje to změnit.

Rybaření s titulky 3. - candáti na přívlač

Youtube videa s českým překladem, tentokrát se koukneme na lov candátů v Německu.

Rybaření s wobblery imitujícími hmyz

Pokud si chcete takový lov vyzkoušet, s výběrem loviště si nemusíte dělat velkou hlavu. Uspět můžete na jakékoli vodě.

Rybaření ve Švédsku - 1. díl

Velmi podrobný seriál doplněný mnoha odkazy na mapy a lokální informace.

Rybaření ve Švédsku - 2. díl

Dokončení megačlánku o možnostech lovu především dravých ryb ve Švědsku.

Rybaření z lodě, Nový Zéland

Tentokrát se s Tomem a jeho přáteli podíváme k moři, kde nejdříve z pobřeží a poté i z lodě nalovili krásné exotické ryby.

Rybolov v Britské Kolumbii

V tom přišla obrovská rána do prutu a já jsem pochopil, že teď si píši svoje soukromé rybářské dějiny, protože mám na prutě svoji dosud největší lososovitou rybu.

S „gumičkami“ malinko jinak

Kolikrát se vám stalo, že gumička na krčku hlavičky nechtěla za žádnou cenu držet a nástraha se při každém náhozu shrnula někam do obloučku háčku dokud vám nedošla trpělivost a nezdárnou gumu jste nehodili někam do pryč?

S patentkou při ultralehké přívlači

Patentky jsou pro ryby přirozenou potravou a tam, kde si je ryby oblíbily, velice dobře fungují.

Skoro jsem si zaplaval...

Řeka začíná zlověstně hučet a po hladině plují pořádná polena. Spěchám, jak jen to jde, ale čím blíže jsem ke břehu, tím je hlouběji

Pokud máte nějaký svůj článek, velice rádi Vám jej zde na MRKu za honorář zveřejníme. Články posílejte na mrkmrk.cz. Děkujeme. Pravidla pro zveřejnění článku na MRKu