Quo vadis rybáři?

Diskuse k bleskovce Quo vadis rybáři?

Autor diskuse: fotojakes - Profil , 10.12.2015

Drozďák - Profil | Pá 11.12.2015 10:43:52

potočák 62 >> v zásadě souhlas.

Ale takto mluví dobrý hospodář.
Já jsem docela zkušený byznysmen a snad i rozumný a hlavně pragamtický ekonom.

V dnešní době budeš mít s tržně nastaveným systémem ve sportovní rybařině velký problém přežít. Pravděpodobně nebudeš mít dostatek pracovně aktivních a movitých členů, aby dokázali udržet systém v chodu.
Dám ti na to krk.
Tím neříkám, že s ním nesouhlasím. Naopak. Ale je to pro mecenáše s dostatkem vlastního kapitálu ke krytí nevyhnutelných, minimálně počátečních ztrát. A velmi, opravdu velmi zdatného byznysmena. Jako není nutně dobrý hráč i dobrým trenérem či manažerem mančaftu, nemusí být dobrý hospodář i dobrým byznysmenem. Znám několik případů, které to potvrzují.

MrCement - Profil | Pá 11.12.2015 10:43:52

aleš vavřina >> patrně nepodnikas v dnešní době ;-(

ZN - Profil | Pá 11.12.2015 10:43:29

potočák 62 >>
nebudu nijak komentovat tvůj příspěvek, to by jsme diskutovali 14 dnů, snad jen tolik, že to "ručičky nebojte se, vy makat nebudete" mi přijde smněšné. Protože jsem pitomec, tak makám v průměru 14 hodin denně :-)

ZN - Profil | Pá 11.12.2015 10:40:24

aleš vavřina >>
no, můj pohled je můj pohled a pohled na něj je tvůj pohled.

Z tvého pohledu je zas patrné, že se snažíš o iluizorní svět, který je minulostí. Věř mi, že se mi současný svět pranic nelíbí, ale nevymyslel jsem si ho. Jen se snažím nějak přizpůsobit, abych uživil rodinu a abych nějakým smysluplným způsobem přežil. Ale jinak jsem na světě rád, mám radost ze života, docela dost kamarádů a tak nějak vůbec.
Nevím, kde se v tobě bere síla na hodnocení někoho, o kterém vůbec, ale vůbec nic nevíš, neznáš ho, přesto vykřikuješ nějaké soudy. ¨Jen ti můžu napsat, že k sólismu mám hodně daleko, naopak k realismu až optimusmu docela blízko. Úsměvné.

aleš vavřina - Profil | Pá 11.12.2015 10:38:27

Drozďák >> téměř ve všem souhlasím, nesouhlasím jen v tom - že současná degradace svazu je nevratná a že není v silách a možnostech s tím něco dělat - tedy pokud se chce, ale ono se nechce a pohodlnější je hledat důvody proč to nejde
co mne nejvíc mrzí je fakt, že si nevážíme těch možností co svazové hospodaření nabízí - ale to je bohužel daní za kvantitu a z ní se odvozující kvalitu aktuální členské základny, právo rybolovu je dáno každému kdo o něj požádá, resp. si ho zaplatí za současné iluze že všechno povoleno jest

potočák 62 - Profil | Pá 11.12.2015 10:36:52

ZN >> Povinnost zůčastnit se činnosti spolků byla už od vzniku rybářských spolků,at´se jednalo o 1.republiku nebo Rakousko-uhersko.Členství ve spolku by mělo být nejen o výhodách ale i povinostech.Řada MO má chovatelská zařízení a pod.produkuje často druhy ryb které nejdou na trhu koupit a hlavně svazová cena kterou dostávají je nižší než je tržní cena a to u mnoha druhů je rozdíl dost velký.Díky těmto MO a jejich členům, kteří se na tom podílejí a to většinou zdarma nebo za částku, za kterou by většina lidí ani nevstávala je tak nízká cena povolenek.Řešením by bylo zredukovat počet členů svazu tím že se zavede povinnost pro členy svazu účasti na brigádách a schůzích.Tím se zredukuje počet na ty, kteří mají zájem být členy svazu.A ostatním umožnit rybolov na revírech,ovšem za cenu povolenek,která bude odpovídat tomu, že nejsou členy svazu.Je to jednoduché,bud´budu členem svazu se všemi výhodami ale i povinostmi které z toho vyplívají,nebo členem svazu nebudu a budu platit.Pamatuji dobu, kdy byla pro vydání povolenky povinnost mít odpracované brigády-v té době 25hodin a účast na schůzích a nikdo to nepovažoval za nic špatného.A poznámka na konec,nevím jak jinde ale u nás má každý myslivec svůj krmelec,přes zimu se o něj stará,přes rok suší seno,popřípadě ho koupí a nepovažuje to za nic zvláštního.Myslím, že to je v tom že chápou,že pokud´chtějí zvěř lovit,musejí se o ni i starat,to podstatná část rybářů nechápe,chtěly by pouze lovit ale ručičky nebojte,vy dělat nebudete.Petrův Zdar

Drozďák - Profil | Pá 11.12.2015 10:33:31

aleš vavřina >> Aleši, v podstatě jsem se svým elaborátem strašlivě zbytečný a hlavně strašlivě druhý.

Chápu tebe, chápu Romana, chápu mnoho dalších. Ale viz ZN a další. Věci se změnily. A tudíž je potřeba se přizpůsobit reáliím a snažit se o merit věci jinak, chytřeji.
Vyvolávat dávno mrtvé duchy je ztráta času. Lkát nad tím, že dobře už bylo také. Nechci, aby to vyznělo pejorativně, ale připomínáte mi svým myšlením dinosaury zvyklé na kdysi zaběhnutý řád, kteří nechtějí vidět meteorit nad svou vlastní hlavou.

Řízek 5,125 - Profil | Pá 11.12.2015 10:31:19

pak se nám naskytuje otázka, o jakém osvobození životů tady Drozdák píše....

MrCement - Profil | Pá 11.12.2015 10:30:35

Na brigádu jít nemohu. Nikdo mi nestačí (když makam, tak makam !), brzdy mi berou sil a flakace bych hodil v lepším případě do vody. Takže makam jinde a dávám šanci MO urazit ten obnos za levnějšího jedince.

aleš vavřina - Profil | Pá 11.12.2015 10:29:54

ZN >> doba je taková jakou si ji uděláš a jak ji vnímáš... - taky mám málo času a každou chvíli u vody si musím urvat z jiných povinností
z tvého postoje opravdu čiší jen dráha sólisty co hledí jen na sebe, své potřeby a pak je nespokojen se stavem pro jehož nápravu nic neudělal

arnošt - Profil | Pá 11.12.2015 10:28:40

Drozďák >> Naprostý souhlas,líp to napsat a vystihnout nejde...

aleš vavřina - Profil | Pá 11.12.2015 10:25:40

pro reagující na můj názor : všichni plačou že zarybnění vod stojí za houbeles, všichni nadávají na rabování rybích obsádek jejich oblíbených vod, mnozí hodně nehezky mluví o poměrech ve svazu - co udělali pro nápravu? většinou nic, jen kafrají
společná cílevědomá práce nejen posiluje vztahy mezi rybáři, ale rovněž mění úhel pohledu na věc společného úsilí - tedy oblíbené revíry a jejich rybí obsádku, dobrý hospodář sklízí plody jeho práce (tedy sem tam si nějakou rybku vezme), ale z rozvahou a dbá na to aby mohl sklízet i v budoucnu
pro mnohé to jsou sice jen naivní plky - ale při ignoraci principu dlouhodobě udržitelného systému hospodaření opravdu nebudeme mít za pár let co chytat a do té doby budeme rybařit na smetišti a mlátit se mezi sebou navzájem

arnošt - Profil | Pá 11.12.2015 10:24:56

Myšlenka hezká,ale ono asi záleží,jak to kde chodí,jaká je MO.Pokud jsem se na brigády zeptal,prohlédli si mě jako blázna a byl jsem ubezpečen,že po mě opravdu nechce nikdo nic jiného než peníze.Tady polož na stůl tři tisíce něco za celosvazovku a nashle za rok...Takže asi tak.

Drozďák - Profil | Pá 11.12.2015 10:23:00

Z článku na hony čiší nepochopení doby, v které žijeme a všech jejich atributů. Nepochopení změny, která tu nastala má neustálý progres posledních min. 15 let.
Já chápu důvody, které vedou autora k sepsání takového pojednání. Chápu, že člověka se vztahem k přírodě a našemu koníčku současný stav nenechává v klidu. Ale nechápu, že Roman dodnes neprocitl a neuznal fakt, že jím popisovaný stav je v současné podobě a struktuře ČRS již NEZVRATNÝ a postupný hlubší a hlubší úpadek rovněž. Je to trend, který nelze změnit návratem do minulosti.
Společnost a lidé v ní kvaltují. Je to důsledek systému. I kapitalismus má své stinné stránky, a to jsou především mnohem vyšší nároky na jedince. Vše je podřízeno výkonu, musíme se postarat především o sebe a zabezpečit své rodiny. Rychlost a mělkost prožitků promítající se i do přístupu k našemu koníčku je jednou z daní, kterou je nutno za osvobození našich životů zaplatit. Zaplatit za čas, který nemáme.

Systém, který je postaven na dobrovolnosti a osobní /především časové/ angažovanosti svých členů je reliktem minulosti. Je přežitý. Tím neříkám, že je to dobře. Ne, svým způsobem je to hrozná škoda, ale prostě nelze takto jít dál. V menších MO je možno tyto vazby ještě do jisté míry zachovat. V sociální anonymitě velkoměsta jsou předem odsouzeny k zániku. Většina lidí nemá čas přiložit ruku k abstraktnímu dílu. Má sotva čas na vyřešení svých životních priorit a rybařina je pro ně logicky odpočinkovou aktivitou. Ale už nemají možnost jí sami mnoho dát kromě peněz. A to také ne vždy.
Nemohou za to členové, jejich pasivita je důsledkem životního stylu, kterému se musíme přizpůsobit.

V každé společnosti jsou lidé, kteří káru táhnou, pak ti, kteří jí mohou dát něco navrch ze svých peněz a většina se prostě a jen poveze.
Je potřeba v rámci daných možností motivovat mladší ročníky, které ještě nějakou porci volného času mají.
Je potřeba aktivně komunikovat se členy, v podstatě nastavit propracované PR, probudit alespoň u některých jakýstakýs pocit sounáležitosti, říkejme tomu klidně klubismus. Aby vazby mezi lidmi byly těsnější, členové vystoupili z anonymity. Ruku na srdce - kolik MO se tak chová, hlavně na velkých městech?
Většinou dostanete pozvánku na VČS /a někdy ani to ne/ a výzvu ke splnění členských povinností.
To není správná cesta.

ZN - Profil | Pá 11.12.2015 10:21:19

aleš vavřina >>
to není diktát peněz, to je diktát doby. Doba je jinde, na nic není nčas, člověk je vyšlusovaný z práce, na nějakou další činnost není sil ani invence. Každý makající člověk má prostě málo času

Nechci tmelit kolektiv, nechci být sólista, nechci také být s každým kamarád jen proto, že je rybář. Chci si jen odpočinout.
O tom, že si za peníze nejde všechno koupit, to mě poučovat nemusíš. Fakt ne, vím to bohužel až moc dobře.
Tvůj příspěvek je jak z propagačního letáku druhé poloviny minulého století. Nic ve zlým.

xDanielS - Profil | Pá 11.12.2015 10:18:57

vaga >> Nečekám.

vaga - Profil | Pá 11.12.2015 10:16:33

xDanielS >> a preco cakas ze niekto za tebou pride??

jelen10 - Profil | Pá 11.12.2015 10:15:34

aleš vavřina >> A o tmelení kolektivu a budování zázemí domovské MO by nám všem mělo jít především:))).

(Je to drobný rejpanec, ale nemohl jsem si pomoct. Něco tak vtipnýho o kolektivu, členské základně a diktátu peněz jsem už dlouho nečetl:)).

xDanielS - Profil | Pá 11.12.2015 10:10:52

aleš vavřina >> Souhlasím a přeci ne. Myšlenka je krásná, ale musela by prostupovat svazem od nejvyšších míst a vychovávat a i trošku tlačit na členy samotné, aby se tak dělo. Jako řadový rybář se setkám s mateřskou organizací jednou za rok. Nic po mně nechce, jen peníze. Letos mi tedy došla i pozvánka na ples a schůzi.

Řízek 5,125 - Profil | Pá 11.12.2015 10:07:05

aleš vavřina >> tak,
co si neuděláš sám, to nemáš.
A je iluzorní, že se všechno dá koupit za peníze, peníze sice jsou, ale to co bys potřeboval koupit už ne...