Domáca výroba zmesi na boilies

Dobrý deň, chcem skúsiť trošku zaexperimentovať a vyrobiť si vlastnú zmes na boilies. Čo si myslíte o tejto? Môže byť dobrá čo by ste ubrali alebo pridali?

OBJEMOVÉ PRÍSADY:
1. Kukuričný šrot - 750 g.
2. Pšeničný šrot - 750 g.
3. Repkový šrot - 750 g.

ENERGETICKÉ A NUTRIČNÉ PRÍSADY:
1. Drvené konope - 500 g.
2. Glutén - 300 g.
3. Syrovátka - 500 g.
4. Pšeničné klíčky - 500 g.

RYBIE MÚČKY:
1. Rybia múčka - 500 g.
2. Lososová múčka - 500 g.
3. Redfish múčka - 500 g.
4. Ančovičková múčka - 500 g.

ĎAKUJEM
Autor diskuse: adam.fsh - Profil , 2.6.2011 kaprařina - nástrahy, návnady
100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NPítrsák - Profil | Po 21.10.2013 10:15:30

memphisto >> Ten recept co jsi dával si myslím že tam je málo pojivých složek,při kobrování bude praskat a výdrž ve vodě taky nic moc.Zakomponoval bych tam nějaký pojivý ptačí zob.Jen muj názor.

Nmarmyš - Profil | Ne 20.10.2013 21:03:40

barny >> uvař napůl,udělej kuličku na vlasový přívěs. do PVA síťky dej několik kuliček(obal je v soli,nebo v mouce) a pověs na hák. pokud je to blíž,můžeš nějakou kouli střelit prakem. brambora je ale podle mne letní nástraha.

Nbarny - Profil | Ne 20.10.2013 20:51:12

marmyš >> No možná máš pravdu ,ale pro mě je to výzva ,chci to zkusit a hledám nej způsob jak.

Nmarmyš - Profil | Ne 20.10.2013 20:45:59

barny >> já si myslím,že ty patentky tomu nějak nepomohou. něco jiné je živé a něco jiné je rizoto z nich.

Nbarny - Profil | Ne 20.10.2013 19:32:30

Kluci ,na ten 1 l patentek mám 9 kg své směsi ,což si myslím že by to nemuselo být špatné.
Mám v merku ještě jednu verzi a to že jednu třetinu dám do smě si a druhou obalím po uvařčení ,nechám posušit 1 den a zamrazim ,u vody se dosuší ,co vy na to.

NLexoun - Profil | Ne 20.10.2013 17:28:34

barny >> dal bych 100gr rozmixovaných,jak budeš dávat víc tak musíš dát málo vajec a musíš pak řešit směs,pojiva a tak dále aby to drželo :-))).Ale dali by se použít sušený....
V tom dipu bude pravděpodobně i nějaká esence.L

NČík - Profil | Ne 20.10.2013 15:42:46

barny >> Jak píše kolega níže,kup si mražený ,cena cca 30,-Kč za 100g a zkus experimentovat s množstvím.Já bych začal na těch 100g na kilčo směsky.

Nmik UTD - Profil | Ne 20.10.2013 15:30:13

barny >> V akvaristice budou mít určitě levnější variantu a i menší množství

NMaxi Sob - Profil | Ne 20.10.2013 9:09:59

barny >> Jenom dotaz kolik toho chceš dát do kila aby to tam bylo znát ?

NSlavíček - Profil | Ne 20.10.2013 7:28:40

barny >> Všechno co projde varem dozná nějakou změnu . Obsah bílkovin zůstává ale zhorší se jejich stravitelnost některé vitamíny se ničí . Ale neboj se toho kdyby to člověk posuzoval podle toho tak by boili vůbec nemohlo vzniknout . Zkus to nebo pak je klasická možnost uvařit bez toho usušit a zalejt nechat nasáknout .

Nbarny - Profil | Ne 20.10.2013 5:54:52

http://www.as-fish.cz/17024,cz_starbaits-layerz-dip​-bloodworm-1000ml.htmlZdarec ,chci se zeptat jestli někdo nezkoušel dávat do boilies tady tyto patentky .Co se stane po uvaření ,nezhodnotí se moc?
Dík

Nalda2211 - Profil | Pá 20.9.2013 17:52:07

Pvl >> tak priste ale kava sla........

NPvl - Profil | Pá 20.9.2013 17:49:23

alda2211 >> Jak to mám vědět , když jsi to zblajznul sám :o§)

Nalda2211 - Profil | Pá 20.9.2013 17:48:31

Pvl >> to byla šmakuláda co :-)

Nalda2211 - Profil | Pá 20.9.2013 17:48:06

Tomajo >> ja na zahu kaprum davam rennie

NPvl - Profil | Pá 20.9.2013 17:40:47

V bláhové naději , že se něco dozvím .. a ono prd

NPvl - Profil | Pá 20.9.2013 17:38:09

alda2211 >> Tak u tebe jsem to viděl ....

NPvl - Profil | Pá 20.9.2013 17:37:36

Vy dva čmeláci ...

NTomajo - Profil | Pá 20.9.2013 17:34:52

Pvl >> já dávám na každé 2kg mixu Actimel pro lepší zažívání a aby kapry nepálila žáha

Nalda2211 - Profil | Pá 20.9.2013 17:32:57

Pvl >> ja vlakninu jem pri snidani :-(

NPvl - Profil | Pá 20.9.2013 15:52:50

Používá někdo vlákninu do boilis ?

NPvl - Profil | Pá 20.9.2013 15:52:07

OŽIVENÍ !!

Nmannice - Profil | Út 13.3.2012 20:53:04

Chtěl bych oživit tuhle diskuzi, rád testuju nový složky do koulí a postupně přicházim na nový a nový věci.. Zná někdo ČOS ? Je to směs pro výkrm prasat od odstavení. Jsou v té směsce velice zajímavé věci jako např. Lysin, Threonin,ascolac a další..Máte s tim někdo zkušenosti?

NZdendahat - Profil | St 21.12.2011 21:30:19

Rybí moučky maji mimo glutenu, což je čistá pčeničná bílkovina, vyší nutriční hodnoty než ty nutriční hodnoty co máš v receptu :-). podle mě je zbytečný tam dávat od každý moučky kousek. Ale to je čistě jen můj názor. Jen si myslim že podle toho receptu to vypadá, že kdyby jsi měl doma i krevní moučku, tak jí tam máš určitě napsanou taky co?

Nmemphisto - Profil | So 4.6.2011 14:30:06

Bobertik >> určitě, můžeš dát místo sušeného mléka třeba syrovátku, nebo tebou navrhovanou mléčnou sušenou kaši, sojový mléčný nápoj s příchutí, prostě fakt co tě napadne. Já to dělám tak, že se držím osvědčeného základu a měním opravdu jen závěrečnou přípravu. Třeba včera jsme s kamarádem udělali asi 8-9kg boilie ve dvou druzích. Suchá směs byla jen jedna, ale do jedné půlky jsem dal esenci ananas a doladil chuťově tak, aby to byla hořká rybina se sladkým nádechem a druhou polovinu jsem udělal s játry a natrávenými bílkovinami. Oba dva mají stejný základ, ale totálně se liší a věř, že když budou mít ryby chuť na sladký, slupnou ten ananas a když na rybinu, tak slupnou ty játra a přitom základ je stejný a potravinově sladěný na přijatelnou úroveň. Takže experimentování se meze nekladou. Jinak ještě ti mohu dát tip na experimentování, v práškových nápojích pro kulturisty jsou různé důležité enzymy i pro ryby, ale to už ti tak trochu boilie prodraží...ale je to zase základ pro experimentování...

NSkála - Profil | Pá 3.6.2011 21:43:14

adam.fsh >> Suroviny co se týče rybiny dobrý,ale moc druhů,místo šrotů investuj do kvalitních krupic,kukuřičnou 1mm,pšeničnou 0.5 mm,gluten pryč,použij sojovou mouku odtučněnou hladkou 5%,konopí prazené do 4%, a skus si zpočítat celkový protein,glycidy,tuky. Např rybí moučka má 70% bílkoviny a dáš jí 30% do smesi plus Red fisch atd a vydělíš poměry. Drz se 40% prot v sypké směsi,ve vejcích se ještě směs rozředí na 35-37% proteinů. Ochutnej všechny rybí moučky,nebo udělej 10%roztok a změř pH. V Kapřím střevě dosahuje trypsin nejvyšší katalytické aktivity při pH 7.6-8.6 pH. Vyber ty přirozeně nejlahodnější..

NSkála - Profil | Pá 3.6.2011 21:29:51

Fishky >> Ano v syrovém stavu,proč si myslíš,že ji kapři žerou na pročištění střev. Uvařená nebo tepelně upravená dobrý. Nejlepší jsou řepné výlisky po tepelné extrakci oleke,obsahují až 40% bílkoviny a mají nízký obsah oleje,lehce stravitelné.

Nmannice - Profil | Pá 3.6.2011 14:13:45

Fishky >> Řepka a brzdí trávení? To je blbost ne?Právě naopak

NFishky - Profil | Pá 3.6.2011 13:45:42

Skála >> takže řepku nedávat, brzdí trávení?

Nadam.fsh - Profil | Pá 3.6.2011 13:20:24

Skála >> Čo hovoríš na tie recepty ktoré som tu uvádzal trochu nižšie. ĎAKUJEM

NSkála - Profil | Pá 3.6.2011 11:12:55

adam.fsh Tak takhle jsem taky před dvaceti lety začínal,namrd.jsem do vajec kde co. A výsledek,nevěděl jsem,který atraktor byl ten správný a navíc taková všehosměs kapra spíš odradí. Pokud to však není feťák. Dám ti dobrou radu,použij jen kvalitní esenci a sladidlo a teď v létě olej. A k těm produktúm do směsi. Řepný šrot a pš. šrot tepelně uprav. Hlavně řepka obsahuje látky takzvané trypsinové brzdiče neboli inhibitory,ALE TEPLEM SE DENATURUJÍ.

NFishky - Profil | Pá 3.6.2011 11:09:47

adam.fsh >> to mi moc jako "domácí směs" nepřijde. Co se skládání receptů týče, sestavuj si je na % v sumě na 100%. S trochou praxe a znalosti různých surovin posléze svedeš složit funkční recept od stolu bez nutnosti zkoušení, který jen dopiluješ. Ve tvém receptu se z mého pohledu střetávají dva záměry - v první části úspora a ke konci malinko jakoby "dohnání" potenciálu rybími moučkami... nekombinoval bych to. Pokud chceš levný, drž se toho, pokud atraktivní, nemíchal bych kde co za každou cenu. Jestliže je to recept na "běžné" chytání, bude ti s velkou pravděpodobností fungovat jak je, pokud budeš mít u vody konkurenci, musíš ho dopilovat atraktory.

Malda512: co se této diskuze týče, tak musím dát zapravdu tvým oponentům, tady jsi malinko ušlápnul. Kaprařina je hodně o informacích a ty bohužel (bo možná spíš bohudík) ty nemáš... neber to špatně, ale chytáš na velmi dobrých vodách, proto máš i dobré výsledky (relativně), chytat na těžších, tak je nemáš.

NBobertik - Profil | Pá 3.6.2011 10:55:31

memphisto >> myslíš, že by to šlo i vylešit dětskou mléčnou sušenou kaší, třeba malinou?

NMalda512 - Profil | Pá 3.6.2011 10:29:50

Suly >> Nebudu se tady už k ničemu vyjadřovat. Co jsem napsal za tým si stojím. Obilovinný šrot do boili nepatří. A to už i kvůli tomu že se rychle kazí a hlavně je hůř stravitelný. Konec

Nadam.fsh - Profil | Pá 3.6.2011 6:24:04

Recept č.1

ZMES: Tandem Baits – Base mix – Japanesse Squid&Fish – 5 kg
ARÓMA: JET FISH – seafood – 50 ml
OLEJ: Tandem Baits – Liquid food – Rybací olej – 200 ml
PREDTRÁVENÁ POTRAVA 1: Tandem Baits – Bio Impulse – 300 ml
PREDTRÁVENÁ POTRAVA 2: JET FISH – Amino G – 100 ml
ATRAKT-KOMPLEX: JET FISH – Oliheň – 100 ml
CHUŤOVÝ STIMULÁTOR: JET FISH – seafood – 50 g
BETAIN: Tandem Baits – 30 g
VAJCIA: 45 ks

Recept č.2

ZMES: Tandem Baits- Base mix – Pure Fish – 5 kg
ARÓMA: Tandem Baits – IMPACT – Slivka – 50 ml
OLEJ: Tandem Baits – Liquid food – Rybací olej – 200 ml
PREDTRÁVENÁ POTRAVA 1: Tandem Baits – Bio Impulse – cca 300 ml
PREDTRÁVENÁ POTRAVA 2: JET FISH – Amino G – 100 ml
ATRAKT-KOMPLEX: JET FISH – Oliheň – 100 ml
CHUŤOVÝ STIMULÁTOR: JET FISH – seafood – 50 g
BETAIN: Tandem Baits – 30 g
VAJCIA: 45 ks

tekuté potravy sú zmiešané a spolu s toho mixu je tam cca 100 ml na 5 kg

NSuly - Profil | Čt 2.6.2011 23:46:29

Malda512 >> přečti si pořádně co jsi na začátku napsal o šrotu a dávkování, trochu ses sek, tak se nečil že na to někdo reaguje. a tím to všechno začalo...

Nmannice - Profil | Čt 2.6.2011 23:17:18

Harši >> rybičky sem zkoušel taky..Pamatuju si svoje první "boilies"..Příchuť skořice + rozmixovaný sardinky a kupodivu to fungovalo,až sem se sám divil :)).

NHarši - Profil | Čt 2.6.2011 22:59:05

Osobně hodně zkouším i různé zajímavé věci z kuchyně. Třeba od vietnamců jsem zkoušel ostré koření do směsi a výsledek byl takový, že první den jsem měl 6 záběrů během 12 hodin a pak jsem si ani neškrtl. Chce to pouze zkoušet, zkoušet, zkoušet a správný recept si najde každý sám. Můžu doporučit vyzkoušet rozmixovat různé rybí konzervy (rybičky v oleji) a podobně. Každý má svůj top recept, který si drží pro sebe. :-)

Ndon Ferrari - Profil | Čt 2.6.2011 22:42:50

memphisto >> souhlasím, jak s receptem tak s názorem

edit: konopí 200 a pš. klíčky 100,

Nmemphisto - Profil | Čt 2.6.2011 22:29:15

Vážení pánové, abych pravdu řekl, moc se do diskuzí na mrku nedívám, protože právě takovéto diskuze jsou pro mne k pláči. Myslel jsem, že tady kluci co něco vědí, poradí klukům co potřebují poradit a ne si tady nadávat. Víte, už chytám kapry asi hrozně moc dlouho a nějak pomalu docházím na to, že nejlepší je chodit sám a někam kde je nejméně lidí...jsem tam jen sám a příroda. Dříve jsem měl rád debaty o kaprech a o jejich chytání, návycích, stylech, montážích, prostě carp talk, ale lidi jako jsou tady v této debatě mi to prostě znechutili. Měli by jste se stydět. Jinak, tady je má rada na složení směsi ze surovin co jsi uvedl na 1kg směsi:

300g mletého praženého konopí
100g red fish moučky
100g ančovičkové moučky
100g rybí moučky
100g syrovátky
200g kukuřičný šrot
100g hladké pšeničné moučky

přidej tekuté játra, nebo liquid fish, nebo csl, esenci a nebo cokoliv co tě napadne, jak sladkého, tak rybího či ovocené či kořeněného a máš recept na boilie funkční od jara do zimy po několik sezón. Toť má rada...

NMalda512 - Profil | Čt 2.6.2011 22:25:31

rices >> Dcera se vzbudila tak jsem ji musel uvařit mlíčko

Nrices - Profil | Čt 2.6.2011 22:24:11

Malda512 >> ja že už spíš :-)))

NMalda512 - Profil | Čt 2.6.2011 22:23:05

Kocháč >> Tři? nebude to trochu moc?

NMalda512 - Profil | Čt 2.6.2011 22:22:31

don Ferrari >> Ted beru od JT základ a dodělávám si ho sám. Známej mně vozí z Anglie suroviny takže si skládám zbytek sám. Nemám letos čas něco vymýšlet a tak jsem si letos poprvé nechla koule udělat. Jinak vše sám od základu až po rolování a napařování.

NKocháč - Profil | Čt 2.6.2011 22:17:33

Malda512 >> dobrou maldo a nezapomeň si dát hned po ránu dva až tři lexauriny.

Ndon Ferrari - Profil | Čt 2.6.2011 22:15:02

Malda512 >> můžu se Tě zeptat, na co chytáš Ty? jako značku nebo si roluješ sám? díky.

NMalda512 - Profil | Čt 2.6.2011 22:11:48

Já to balím. Dneska už toho bylo moc.

NRST - Profil | Čt 2.6.2011 22:11:44

Malda512 >> Tak jo máš pravdu:-)

Nv6makojakopako - Profil | Čt 2.6.2011 22:10:46

Tady je to exhibice.........

NMalda512 - Profil | Čt 2.6.2011 22:10:30

Martin... >> Mrkni jak to začalo

NMalda512 - Profil | Čt 2.6.2011 22:09:48

RST >> Jsi mimotic. Základem uspěchu je dobrý výběr místa, znalost reviru, znalost vhodných podmínek. A směs. Směs si můžeš koupit a furt to neznamená že budeš uspěšný. Když děláš tak výborné směsi pak stojíš jako rybář za houno. když se chlubíš cizími fotkama. CHÁPEŠ.

NRST - Profil | Čt 2.6.2011 22:09:22

Malda512 >> Se nechlubím úlovkama ale tvrdím že kamarád je chitil na mou směs, už tomu rozumíš?

Nmannice - Profil | Čt 2.6.2011 22:07:28

Vy tady tomu teda dáváte korunu :)).. Adam z toho nevyluští nic chudák

NMalda512 - Profil | Čt 2.6.2011 22:07:09

RST >> Ty jsi pitomec. Jenom pitomec se může chlibit kamarádovíma ulovkama.

NMartin... - Profil | Čt 2.6.2011 22:07:03

Malda512 >> kde seš ty, tak tam se to jen hádá...za večer už druhá otázka a to jsem ještě prolezl ML, kaprařinu, NM a poradny :o)) kdo ví jestli to nebude jen náhoda

NRST - Profil | Čt 2.6.2011 22:06:54

Malda512 >> Tak naposled..... moje směs.... D5... Qutar..... fotky....kapři.... POCHOPIL SI?

NMalda512 - Profil | Čt 2.6.2011 22:06:09

rices >> konci věty je :-)

NRST - Profil | Čt 2.6.2011 22:05:19

Metallica >> Máš pravdu kašlu na něj.

Prosím zadavatele aby to promáznul a všem se omlovám za zas.ání otázky. Bohužel sem se nechal unést p.tomcem.

NMalda512 - Profil | Čt 2.6.2011 22:05:14

RST >> Ale naco bych se měl dívat. Proč se chlubíš někým druhím? Jsi normální? Asi ne. Jestli potřebuješ někoho ošálit pěknou rybou tak si ji ulov. Ale nepodsouvej mně sem cizí fotky. Taky bych se mohl chlubit cizíma. Ty jsi hrozně divnej člověk

Nrices - Profil | Čt 2.6.2011 22:05:00

Malda512 >> a nebojíš sa, že ti budeš vymlátený na tovačovských jazerách ,možno by mal tiež ztoho dakto radosť :-) a čo si robíš žart z 80 kapry (nechápem asi budeš dáky nervozný )