Jaké znáte Murphyho zákony v rybařině?

Mě hned napadá: 1) nejhezčí záběr přichází když: nahazujete druhý prut, vykonáváte potřebu, držíte v ruce háček, vytahujete rybu na druhém prutu.

vagler - Profil | Po 1.1.2018 16:05:05

My rybáři i myslivci se často potkáváme s velkou dávkou štěstí při uspěchu našich začátečníků,především mládeže.I mě takové štěstí postihlo.V začátku mé rybolovné kariery platil pochopitelně lístek táta.Na ryby mě dostat nemohl.Nechtělo se mi.A tak v jednom sychravém listopadovém odpoledni donesl z výlovu karásky a s těmi mne vyhnal na ryby.Na rybníce to ve větru, mrholení,mlze a celkovém hnusu dobrou náladou neoplývalo."A to si pak běž pro dozor".Ptám se.Za celý den nikdo nic,a že už budou balit.No co tak alespon na chvíli.Z domu bez přípravy navážu vše potřebné a nahazuji káču nedaleko před sebe.Po chvíli s malou potřebou přejdu hranu hráze a oddávám se úlevě.A dál to znáte.Vratím se káča pryč,hrčák,panika v očích,roztřesená kolena a na prutě jistě to proč tu celý den všichni seděli.Při všech okolnostech daného dne a za připomínek,"že se na to mohou vy....!",mi přáli.Při pohledu na mou situaci,kdy starý roen po dědovi,s rovněž postarší 0.30tkou,neůprosně ohýbal tátovu sázavu,bylo všem zůčastněným jasné,že pomoc bude jistě na místě. Podběrák malý vezírek jak by smet."No pak běž na ryby".Prokázali opravdovou kolegialitu a nenechali mě v tom.Nesmírná radost a po změření rovných 80cm.K mé i tátově radosti má konečně první mírová ryba na státní vodě i v roce vůbec.Kolegové kdo jste se tehdy zůčastnili m8te mé opětovné díky!Waggler

Michalovec - Profil | Ne 14.9.2014 12:45:35

U mě nastopro platí, že když celej den nezavadím o větší rybu, tak chci propátrat, jaká se mi asi pod nohama prohání rybí droboť. Připnu tedy slabší návazec 0,16 mm s háčkem vel 8-14, napíchnu kukuřičku či kus těstíčka a chvilku čekám. Chvilku? Jo, vždy jen malou chvilku. Pak přijde záběr jako kráva, prut klopí hlavu, brzda ustrouhá vše plastové a já krkolomně nalézám uvolnění zpětného chodu. Když to všechno horkotěžko zmáknu, velká ryba už se nezadržitelně blíží k džungli potopených větví, kde to perfektně zná. Nemám šanci a nikdy jsem ji ani neměl. Dotahuji brzdu, vyvíjím tlak (s nadějí na obrat) a nechávám to obra bez problému upálit ještě na volnější vodě...

Kaczer - Profil | Ne 29.6.2014 14:57:04

Celé rok jsem porybnyho neviděl až když jsem neměl peán tak mě navštívil. Ještě že měl kamoš jeden navíc a půjčil mi ho. :)

Rybatorstr - Profil | Po 26.5.2014 4:12:20 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

xvasikp - >> Tak máznu jednu z loňska. Sedíme u vody a kamarádovo manželka mi říká jestli se nechci namazat proti komárům. Odpovím s díky, že ne, stejně si jdu vzít něco s delším rukávem a kalhoty ( bylo tenkrát celý týden okolo 33°C a od rána do večera jen trenky ) - komáři a spol už pomalu vyráží za dárci krve na hostinu. Tak si vezmu věci a že se tedy obleču, abych měl klid od té havěti. První fusku jsem nenatáhl ani do půlky a jízda..... No nic, dám to v trenclích, říkám si. Ty mrchy krvelačné na mě posedali a celou zdolávačku na lodi až na břeh sosaly a sosaly. Musel jsem být chudší minimálně o půl litru :--)))

xvasikp - Profil | Po 26.5.2014 0:01:54

Lovíte li přívlačí můžete zjistit, že proti ondatře nemáte šanci. Když změníte lokalitu... řeka je tak kalná, že je jedno jestli je tam ondatra :-D

xvasikp - Profil | Čt 15.5.2014 19:50:49

čím menší rybu vytahujete na jeden prut...tím větší vám bere na druhém :-)

xvasikp - Profil | Čt 15.5.2014 19:49:46

Když tu kluci psali o vláčení a stromech tak jsem se bavil. Jenže jsem poprvé šel vláčet...a jak to dopadlo? utržená třpytka o vázku. Asi 3x jsem sundával nástrahu ze stromu... a jediné co jsem chytil byl podseknutý jeleček co měl asi 8cm :-). a když jsem po totální únavě zápěstí přesel na plavačku....no měl jsem sebou červíky nebo žížaly....neměl... takže zero :-).

drvoštěp - Profil | St 14.5.2014 9:54:23 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Koupil jsem dceři (8let) prut.Jdeme prvně k vodě a že chce chytat na těžko jelikož jí to lépe lítá.Namačkal jsem krmítkovku a ukázal kam má nahodit.Ale ona né, že chce jinam.Tak nahodila na mělčinu podél břehu a sotva krmítko dopadlo do vody tak přiletěl kačer bafnul krmítko do zobáku a letěl s ním nad vodou.A už to bylo tady .Tatí pomoooooc!!! No s kolegama jsme uchcávali smíchy :)))

Lauri - Profil | St 14.5.2014 7:10:46 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

xvasikp >> takhle jsem jednou chytal na Rozkoši z jara, měl jsem koncové olůvko a nad ním dva návazce. Kolem jezdila štika s dvěma mlíčáky v závěsu. Jen z nich vzal rohlík, tím pohnul celou sestavou a jak se hnulo olůvko, tak po něm vyjel další mlíčák a štika vzala druhý rohlík. Vytáhl jsem pouze štiku , druhý návazec i olůvko bylo ukousnuté. Nevím jak to v té vodě bylo přesně, ale takto si to vysvětluji podle záběrů a podle toho co jsem nakonec vytáhl. Štika měla tak pětašedesát a hned jsem ji vrátil k dokončení aktu

xvasikp - Profil | Út 13.5.2014 14:47:09

Lauri >> Stahuju prut... najednou druhý začne lítat...policajt bouchá o prut. Tak ho čapnu taky a sekám... cítím tah... co s druhým? Položím ho a najednou rup.... a tahám prázdný vlasec....štika to ukousla i s úlovkem. A bylo vymalováno :-D

Lauri - Profil | Út 13.5.2014 13:22:30

Jeli jsme na čtyřdenní výpravu na Labe. Znáte to, takových příprav a to těšení.
Skončili jsme v práci a vyjeli. Sešli se tam ještě s dvěma kolegy z jiných částí republiky. Přivítání, cigaretka a pak rychle rozdělat pruty. Nahodil jsem a šel se převléknout, protože mi byla zima. Když jsem měl jenom kalhoty od termoprádla, tak slyším můj pípák cca pět minut po náhozu. Zbystřím a na boso vyběhnu k ohýbajícímu se prutu a hrčícímu navijáku. V duchu si všichni říkáme paráda, boilie zabodovalo ihned po náhozu. To bude podařená výprava. Zaseknu a cítím mírný tah, kapr to bohužel nebyl. Byl to slušný tloušť. Ale dobrý aspoň bude co dělat. Převlíknu se, usadím do židle a čekám na další záběr. Za další čtyři dny už záběr nepřišel

xvasikp - Profil | Po 12.5.2014 16:26:33

Jdu na kapry...chytám Karasy, Jdu na Amury...chytám Karasy....jdu na Karasy...chytám cejny.

xvasikp - Profil | So 10.5.2014 12:56:51

Chosé 2 >> Jo je to tam krásný...kde kdo o tom ví, ale nechodí tam skoro nikdo. Viděl jsem tam "šplouchnout" i větší ryby..., ale mě ty dlaňovky potěší. Je to tam samá vázka a dostanu se tam občas...., ale užívám si to. ty čudle tahám přímo pod špičkou prutu na 3 masňáky. A návnadu netřeba doplňovat :-).

Chosé 2 - Profil | So 10.5.2014 12:41:37

xvasikp >> To je pěkná rybařina :-) No a občas se něco překvapivého splete. Může tam být i pěkný lín :-)

xvasikp - Profil | So 10.5.2014 12:39:16

Chosé 2 >> naštěstí ještě braly :-) chytal jsem karásky na zapomenuté vodě :-)

Chosé 2 - Profil | So 10.5.2014 12:26:54

xvasikp >> No a po znovu přehodnocení této situace záběry ustaly....
P. S. Ne aby si ten podběrák zase dopředu rozbaloval a když už, tak to maskuj :-o))

xvasikp - Profil | So 10.5.2014 12:25:48

Jo byla tu diskuze o rozbalování podběráku.... v pátek jsme odjížděli k rodičům přítelkyně... dvě hodiny po odjezdu(čekali jsme na poštu) přišel nový podběrák...takže teď je doma a já jdu odpolko zas na ryby se starým :-D

xvasikp - Profil | So 10.5.2014 12:19:36

Chosé 2 >> No jakožto znovuzačátečník mám zážitky nejvíc dík vlastní blbosti :-). Ale díky za tip čeho se vyvarovat. Jinak z dneška...nahozený jeden prut na plavačku...nic se neděje...nahodím na chvíli druhý...záběry na obou... :-D. Dále jsem chytal zas na jeden...ten úspěšnější... :-)

Chosé 2 - Profil | So 10.5.2014 12:15:30 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

To onehdy jsem byl na jedné z našich přehrad. Upocený a špinavý, už jsem ten tlak na osobní hygienu nevydržel. Vlezl jsem jen tak, pokud možno nenápadně, jak mě pánbůh stvořil do vody. Namydlil se včetně hlavy, když přišla jízda, která byla slyšet široko daleko po okolí. Sousedé měli okořeněný pobyt u vody nevšedním výjevem:-)
P.S. Foto nemám :-(

xvasikp - Profil | So 10.5.2014 12:14:40

vahaj >> Díky za super příspěvek :-). No já zas když začnou brát tak už nedávám ruku nad prut, ale napiju se, zapálím si...a dělám jako že jsem to neviděl :-).

vahaj - Profil | So 10.5.2014 9:43:30 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

To, že Murphyho zákony fungují naprosto spolehlivě, mě přesvědčila poslední pětidenní výprava. Můj kolega, známý maďarský kaprař Péter Ésner , s železnou pravidelností vybíhal k záběru v okamžiku, kdy se převlékal. Ke konci jsem pozvolna nabýval dojmu, že se převléká schválně. Že si nevymýšlím dokumentuje foto, které není pouze ilustrační. Venkovní teplota +6 Celsiů a prudký déšť.

ctvrtmile - Profil | So 10.5.2014 9:22:15 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

...nejkrásnější hrčáky chodí tehdy...když zrovna odpočívám po probdělé noci...

Anýzový dědek - Profil | So 10.5.2014 9:13:11

Ryby berou zákonitě , když si musíte odskočit nebo jdete sondovat k sousedovi na co chytá :-D

xvasikp - Profil | So 10.5.2014 8:17:21

TheNosfe >> Přesně jsi popsal to co se mi děje pokaždé na rybách :-D. po hodině dělám to, že na záběry reaguju mumláním: to víte že jo...já se hnu a vy přestanete :-). Kdyby mě někdo včera pozoroval tak by se asi válel smíchy :-D. odložím prut...a najednou koukám....cívka se válí vedle navijáku...jak se to stalo netuším :-D.

TheNosfe - Profil | So 10.5.2014 3:32:49 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Posledni dobou kdykoliv dam pri zaberu ruku na prut, ty přestanou. Jakmile ji dam pryc jsou zpet do dvaceti sekund.

computerfish - Profil | Pá 9.5.2014 22:56:16

xvasikp >> Když si koupíš nový naviják, až na rybách zjistíš, že jej vůbec nepotřebuješ.

xvasikp - Profil | Pá 9.5.2014 20:59:55

Prolomeno a nový naviják odzkoušen...akorát na pidicejncích...ale i tak dobrý :-D

xvasikp - Profil | Čt 8.5.2014 22:24:28

Další zákon z dnešního dne: Když chcete zjistit jak chodí nový naviják...ryby přijdou jen na druhý prut!!! To už se mi děje týden!

xvasikp - Profil | St 7.5.2014 23:28:19

Smejkyn >> Já to tak beru...:-D

LudvaBrno - Profil | St 7.5.2014 23:27:04

Když máte žížalu, nemáte prut.
Když máte prut, nemáte žížalu.
Když máte obojí, stejně nic nebere.

Smejkyn - Profil | St 7.5.2014 23:25:58

xvasikp >> Naštěstí ne.Bylo to myšleno s humorem.

xvasikp - Profil | St 7.5.2014 23:23:31

Smejkyn >> Už jsi to někdy vysvětloval RS nebo policajtům? Jo a mám nafťáka :-D

Smejkyn - Profil | St 7.5.2014 23:21:17

xvasikp >> Ryby berou na nástrahy a ne na povolenku a auto jezdí na benzín a ne na řidičák:)

xvasikp - Profil | St 7.5.2014 23:10:06

Když mám sebou povolenku, pruty, krmení a kafe ....v půlce cesty zjistím že nemám doklady od auta :-D

xvasikp - Profil | St 7.5.2014 23:08:36

SlavnýLovecPampalini >> Ryby dávají pozor jestli dávám pozor. a když nedávám pozor tak berou :-). Jinak když je záběr tak dělám jako, že jsem nic neviděl a klidně si zapálím....pořádný záběr dost často přichází když mám v jedné ruce cigarety a v druhé zapalovač... :-D

Macinek - Profil | St 7.5.2014 21:13:31

xvasikp >> jo,ale taky to bude dost o předvadění,takovej ksichtbook pro rybáře,ale proč ne,baví nás to.