Bitcoin (a jiné krypto) mezi rybáři

Hola, je tu někdo, kdo se zabývá kryptoměnou, ať už z hlediska investice nebo "spekulačního" obchodu? Diskuze a tipy na segmenty a coiny, burzy, poplatky, peněženky atd.
Autor diskuse: mascha - Profil , 20.4.2021 všeobecné - ostatní

Kterou burzu upřednostňujete?

A) Coinbase14%

B) Binance28%

C) Coinmate4%

D) Kraken4%

E) Crypto.com5%

F) Bitstamp2%

G) Bitfinex1%

H) jinou3%

I) žádnou38%

Od 21.4.2021 hlasovalo 97 čtenářů.

140 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NSpecialista - Profil | St 19.5.2021 18:28:00

..

Nmascha - Profil | Út 20.4.2021 18:26:59

Docent Kolínko >>
Bezpečný výnos 30 a více procent za půl roku není něco, co by rozumný investor ignoroval. Po této době může přehodnotit situaci a buď pokračovat, nebo změní strategii. Navíc rozumný investor svoje portfolio diverzifikuje, tedy hraje na více frontách. V aktuální ekonomický konstalaci dávat peníze do čehokoli s dlouhodobým zhodnocením (s výjimkou nemovitosti), je prostě nesmysl. Snažím se dopátrat smysl tvého původního příspěvku - chceš se nechat přemlouvat, abys byl konkrétnější? Posledního půl roku se intenzivně věnuji studiu investičních příležitostí, zvážil jsem asi všechny běžné instrumenty (s možností investic malých částek). Promiň, neber to osobně, ale myslím, že trochu mlžíš. Od někoho, kdo v bazaru shání naviják v hodnotě patnáctistovek z druhý ruky a nekoupí si stejnej raději rovnou novej, prostě zní tajemná informace o vysokém zhodnocení čehokoli hodně neuvěřitelně ;-)

NSpecialista - Profil | Ne 23.1.2022 15:45:10

Ve státech už něco tuší... 😂

NKarasík - Profil | So 8.1.2022 14:43:11

vokounek >> Mě by zajímalo, jak se ti stalo, že v sobotu ráno před osmou hodinou si sedneš na MRK a do diskuze o Bitcoinu, kde za posledních mnoho týdnů jsou asi tak 4 zápisy, napíšeš že je BTC a celý krypto na hovno? To ses prostě ráno probudil a řekl sis "dnes je ten správný den na šíření investiční osvěty na rybářském webu" a vyhledal tuto diskuzi?

Ntomvec - Profil | Čt 13.5.2021 3:48:27

access >> problém není v jeho (obecně v jakýchkoliv) tweetech, ale v lidech, kteří po přečtení tweetu začnou panikařit, případně nějak jinak jednat. Kdyby lidé byly samostatné, myslící bytosti, a ne manipulovatelné stádo, žádný tweet by nic nezpůsobil.

NDaveX - Profil | Po 24.1.2022 11:32:34

Zajímavá a pravdivá vizualizace :-)

Npetr616 - Profil | Pá 21.5.2021 9:40:11

Řízek 5,125 >> Rezeň 5,125 - 21.5.2021 9:05:58 >> neni to zas tak hrozny, ty terminy a serepeticky okolo to mas za den nacteny nebo nakoukany, otazka je jestli to ma smysl, jsou k tomu v zasade mozne 2 pristupy

1 - vezmes to jako sporeni, misto abys posilal 1000kc/mesicne do nejakeho financniho ustavu (sporici ucet atd) vrazis to do crypta, strategie je uplne jenoducha proste si nastavis datum a kazdej mesic nakopis za ten litr at to stoji kolik chce, samozrejme toto je uplne nejednodusi strategie ale celkem popylarni a ucina, bojujes takto proti te silene volatilite tim ze to kupuje v ruznem cenovem rozmezi, no a pak uz jenon cekas treba 5-10-15-20 let s tim ale ze v nitrne veris ze cely tento proces je cesta k tomu jak implementovat tuto technologi do realneho zivota, ze proste veris ze se to za 5 let neposere, neni to letadlo, atd...to chce ale mit detailne nastudovane o co vlastne jde jak to funguje a proc se to nejspis neposere. Ja o tomto zatim presvedcen nejsem, tim min kdzy vidis co se deje ted, staci jeden tweet a je to tam kde to je, muze to byt docasne a nejspis i bude, ale rekneme si ze treba stane se pruser potrebujes prachy a kurz sletel o 60% coz bohuzel neni nic vyjmecneho u crypta, tak ses v prdeli, na sporicim uctu to vyberes oni ti skoruhnou neco z uroku ale mas kes v ruce.

2 - nebo muzes zkusit stesti, tak jako treba access, predpokladam ze nestravil 10-15 let postupnym stradanim coinu, ale vzla hotovost dobre v dobrou dobu nakoupil a pozdeji se ziskem prodal. Tak jsem to mel nejak v planu ja akorat ze v uplne minimalnistyckem podani, takovej test s 1000kc jak by to vypadalo kdzy bych misto 1000 tam supl treba desitku. Realita je takova ze coiny co vyleti za pul roku o 2000-4000% (chapej nejsou to uplne vylozeny shitcoiny bez smyslu typu Dodgecoin, ale je to neco za cim stoji nejakej projek, nova technologie k tomu se vaze to pos, pow, pot) uz jsou davno nahore a ted si tam muzes koupit tak akorat shibu a podobny nesmysle, ktery nemaj vetsi cenu nez tweetu Muska jinak by po nich nestekl ani pes. proste musis mit stesti kupit bitcoin pri cene 3k-10k a za rok ho strelit kdzy je na 60k ale musis do toho nasypat tak 100k a vic jinak si muzes jednoduse spocitat ze na 6x nasobku toho moc za 10 000kc nevydelas, urcite ne na barak nebo auto. Cili honit tam nekde 5000kc na burze mas sanci ze na tom neco vydelas ale bohuzel ten risk je vetsi nez sance ze se ti to povede pokud stim nemas zadne zkusenosti. je to hodne o psychice to je evidenti hned jak tam posles penize uz ses chycenej furt na to cumis jakej kurz atd no za to abych tam nahanel kurz kvuli tomu ze tam poslu 5000 a za pul roku to udela 50% rust a mam z toho 2500kc no tak sorry ale to udelam za den v praci nebo to uvalis na jedne party to vubec nema smysl se tim trapit. Idealni je mit placnu pul mega jenom tak na ucte a kdzy nevis co stim mas na to cuch je dobra doba kdy se z minima zacina rozjizdet vlna ktera skonci na 200x a posles na ni 100 000kc s kterejma ses smirenej a to je dulezite, ze bud udelas raketu a nebo pudes na nulu a nezblasnis se kvuli tomu, tak to jde delat i timto stylem.

Toto je samozrejme jenom muj nazor, kazdy to asi vidime trosku jinak. ja to beru jenom jako takovou sondu do toho co se na crypto scene deje, ten investovanej necelej litr me motivuje to sledovat, v hlave si rikam ze tam nemam litr ale 10 000 a sleduju ten teoretickej scenar co by se delo nebo dit bude.

Ja se tady nejak vzdycky moc rozepisu jak to tak zase sleduju xD

Npetr616 - Profil | Pá 21.5.2021 5:51:14

Jeste takova zvlastnost co pozuruji posledni 2 dny, kdyz prokliknu grafy na cca 5-6 coinech (bitcoin,ethereum,ada, dodge,atd) tak me zarazi jedna vec, u vsech je uplne stejny vyvoj je to skoro jak pres kopirak, z maxu to spadlo hodne dolu, ted se to vyskrabalo nekam k 80% a tam se to paberkuje nahoru dolu o par bodu podstate uz skoro 24h, prijde me to jako by vetsina prodavala v ten moment kdyz se to dostane na tech cca 80% (proc to prodavat levnej ze jo) a na druhe strane sou lidi co prosvihli dip tak nakupujou vsechno co jde pod tech 80, je to tak nebo je to blbost ? Ted by byla otazka kdo prevazi jestli bude vic lidi co se toho bude chtit zbavit nebo je prevalcujou casem nakupujici a vyzenou ten kurz zpatky nahoru, to ale asi tezko rict. Co me vrta hlavou je proc je ten vyvoj dost podobny u vsech ?

Ted uz se muzou vsichni akorat modlit aby ten genius nedal na twiter dalsi novinku, ze tesla se zabavuje vsech bitcoinu a poleti to tak dolu ze i ti co nakupovali v dipu se nebudou stacit divit xD

To je prave ten problem Bitcoinu, nema to v zasade zadne vetsi uplatneni, ze bych treba nekomu chtel poslat 1000kc do ameriky a zvolil si bitcoin a za prevod bych musel nekomu za tezbu zacalovat treba 300kc (nevim presne asi to bude min) a k tomu celej ten cirkus s tim vubec nejakej bitcoin koupit tak to me vyjde 1000x jednodusi to poslat pres normalni banku nebo nejakej revolut, Musk tomu vdechnul jakejsi potencionalni zivot a pokud tahle svicka zhasne tak se to zase spis cele bude tvarit jako spekulace na penize nez co jineho. Ja bych byl osobne rad a verim tomu ze tato technologie bude urcite soucasti budoucnosti, ale na druhou stranu to ma pred sebou hodne veci na zlepseni aby se to mohlo stat zivotaschopnou a smysluplnou konkurenci fiatu. Je skoda ze se vytovorili 2 tabory jedni na crypto nedaji sahnout a druzi ho nenavidi, ona pravda bude jak to tak byva klasicky nekde uprosted.

Co bych rekl zaverem, ze kazdy kdo ma na crypto nejaky nazor, ale nikdy nezkusil nic investovat, nebo si to aspon nastudovat a ma nejakej vnitrni pocit a to je jeho "pravda" tak takhle cernobile to urcite neni.

Kdo umi investovat tak udela penize na zlatu nebo burze ale i na cryptu, kdo to neumi tak urcite udela lip kdyz se tomuhle vsemu vyhne. Borci co do toho bezhlave narvou vsechno ze slyseli ze druhej na tom udelal balik tak proc by oni ne, tak to je pak nestesti pro vsechny.

NFockeWulf - Profil | St 21.4.2021 8:15:21

Fishky >> F. - 21.4.2021 8:09:46 >> Opravdové moudro! Zjevně další, co šmejdí po bazaru, ale jinak rozumí investování. Kdo kdy vydělal bez rizika? Už jsi někdy vydělal na kapitálu? O tom, že víš o problematice prd svědčí to, že si představuješ, že pro investice se chodí za investičním poradcem v bance..... nejlépe do Spořitelny:)
K tématu, mrzí mě, že jsem do BTC nešel a to pamatuju doby kdy jsem i na Pražské Burze dělal 45 % p.a.. Držím všem krypťákům palce.

NBacha San - Profil | Út 20.4.2021 22:12:34

Přestal jsem obchodovat na burze před cca pěti lety a začínal jsem někdy kolem roku 2000. Nikdy jsem do kryptoměn neinvestoval, a to proto, že to je těžce riziková záležitost, která se nedá dopočítat a nestálo mi to za ty nervy. Pamatuju doby, kdy bitcoin byl za stovky doláčů.
Až lidi pochopí, že 90% "burziánů" musí zchudnout, aby ten zbytek zbohatl, budou burzy krachovat.
Kdo nemá několikaleté zkušenosti s "normální " burzou, neměl by se do kryptoměn vůbec pouštět. Je to jako Lotynka. Lidi, kteří se do toho chtějí pustit bez zkušeností, si v naprosté většině nenechají poradit a až teprve pád je poučí. Možná...
Good luck :-D

Nmascha - Profil | Po 11.3.2024 15:02:55

stefan_pista >> jasne, posli mi nejaky Satoshi :-D
Odvdecis se tim, ze se k BTC komunite pridas a budes to sirit mezi svymi znamymi. Cim vic lidi na tom bude participovat, tim vic se to bude stavat neopominutelnou zalezitosti a nebude to moci zariznout nejaka posrana regulace. Ja v tom stale vidim nejakou sanci na globalni platidlo mimo dosah statu a hlavne zkurveny EU. Jestli mam z neceho fakt strach, tak je to programovatelny digitalni euro, to nas panbu ochranuj.

NŘízek 5,125 - Profil | Po 28.2.2022 16:16:07

Martin M. >> já to pochopil
sou malé, lehké, vejdou se do kufříku, do obálky...

a pak si za ně třeba postavíš hotel.
:-))

NJiryyy - Profil | Pá 28.1.2022 9:15:58



Jedna aktuální píseň

NLukas22 - Profil | Po 24.1.2022 20:53:05

Denny >> kamo nevies o tom nic, nechces sa o tom vzdelavat, nechces do toho dat viac ako tisicku, nechces prostrednika a nechces tomu prepadnut. Takze mas dve moznosti: 1. vyser sa nato (doporucujem)
2. Preloz si v slovniku tieto vyrazy: deposit, withdraw, buy, sell a zaloz si ucet na niektorej z burz, posli si tam tu tisicku a kup za nu btc. V lepsom pripade budes za par rokov par tisic v pluse. V horsom pripade po urcitom case stratis-zabudnes prihlasovacie udaje na ucet.

NF. - Profil | Ne 23.1.2022 23:06:05

mascha >> no a pozítří prohlásí jinej kripl, že těžba kryptonem v kombinaci s fotovoltaikou a rekuperací je vlastně aktuálně nejlevnějším vytapením. A paradoxně by měl pravdu.

NŘízek 5,125 - Profil | So 8.1.2022 17:07:42

afjee >> já s vokounkem diskutuju rád, většinou o dané věci víme oba úplný hov .., ale jdeme do toho prsama:-)))

Nmascha - Profil | Po 11.10.2021 14:41:58

Danda05 >> ještě to nedělám tak dlouho, aby to pro mne bylo aktuální, budu řešit tak v únoru. A pravidla pro to nejsou dosud jednoznačně stanovena. Očekává se po novém roce nějaké vyjádření, protože zejména uznání Bitcoinu za oficiální platidlo ze strany Salvadoru by z toho mohlo udělat de facto nedaněnou položku.
Aktuálně dost záleží na výkladu, který má každý účetní poradce trochu jiný (a jen magor by požádal o vyjádření finančák).

NSpecialista - Profil | Ne 8.8.2021 21:59:51

access >> Možná shodou náhod, vyslovil znovupřijímání btc téméř současně, kdy v Německu vyšla studie, dle které má Tesla stejnou nebo ještě větší uhlíkovou stopu, než diesel. Nicméně kreten není on, ale lidi, co se chovají dle jeho 'tvítů'

Naccess - Profil | Ne 8.8.2021 21:51:51

tomvec >> aha tak mne by v zasade aj vyhovovalo, keby sa uz nevytazil ani jeden bitcoin, kedze ako Elon tvrdi, ze je to neekologicke. Tie jeho mega autobaterie plne tazkych toxickych prvkov su za to ^mega ekologicke^ a elektrika pre ne je tie megaeko :)

NF. - Profil | Pá 28.5.2021 11:32:20

Specialista >> "Stejně jako můžou všichni vydělat, můžou všichni prodělat." To ne, ani čistě teoreticky, navíc v reálu budou tisíce lidí, kteří kvůli spekulaci s btc přijdou i o gatě. Kurz btc drží poptávka, jakmile by chtěli všichni vydělat - museli by všichni prodat a to by kurz padl dolů jako šutr. Stejně tak nemůžou všichni prodělat, takhle trh prostě nefunguje. Nedávno byl kurz na maximu a tam kdyby prodali všichni, tak by vydělali všichni? Nevydělali - protože by to od nich někdo musel koupit... navic info o tom, že kurz BTC není na ničem závislý je taky krásné, ale nepravdivé. Kurz určuje poptávka s nabídkou, stačí jeden Tweet a rázem je vidět, jak je kurz nezávislý.

Nmeteor - Profil | Čt 20.5.2021 12:38:09

Ondřej Macků-Maca >> já ti na oplátku děkuju za ironický příspěvek s nulovou informační hodnotou, hlavně že sis rýpnul a pobavil se :-)
Normálně - pokud člověk plácne blbost a já ji klidně plácnout můžu, nejsem neomylný - se odpovídá argumenty nebo alespoň odlišným názorem. Pokavad toho nejsi schopen, klíčenku si strč tam, kam slunce nesvítí, a prosím, neobohacuj mě svojí ironií. Děkuju.

PS: já se o (bit)coiny moc nezajímám, protože k tomu nemám důvod, nicméně že je zneužívají kriminálníci, jsem četl pár let zpátky a z logiky věci se tomu ani moc nedivím...

NRezeň 5,125 - Profil | Po 26.4.2021 20:10:49

Tady je jasně vidět nezměrná Síla Mrku!
Od založení tohoto vlákna jde bitcoin dolů....
:-))

Nkralicek - Profil | Čt 29.2.2024 16:51:12

JPfish >> mnu si ruce :-)

Ntomvec - Profil | Ne 17.12.2023 7:44:20

access >> dodnes se biju do hlavy, že jsem bitcoin netěžil na PC, když to ještě bylo vysoce rentabilní. Věděl jsem o tom a kašlal na to. Ještě jsem stihl na grafice vytěžit dvě etherea.

NMartin M. - Profil | Po 28.2.2022 13:43:12

Uz kupujete postovni znamky?

NSpecialista - Profil | Ne 13.2.2022 21:05:56

Fishky >> F. - 13.2.2022 20:47:07 >> to ještě nebylo dno... šlo se pro chleba, mlíko a byl jsi v tom za 200 miliard Marek..

Nmeteor - Profil | Po 24.1.2022 12:42:27

Denny >> v životě je spousta věcí, bez kterých se lze naprosto v pohodě obejít, a mezi ně patří i BitCoin ;-):-)

Natislav_fishing - Profil | Po 24.1.2022 10:11:02

Denny >> Krypto je z investic jedno z nejrizikovějších. Každý investor si musí uvědomovat rizika a podle toho se rozhodovat do čeho chce jít. Investování bez rizika neexistuje a ti kdo tu tvrdí že vývoji cen kryptoměn rozumí tak lžou sami sobě..... Kdo sleduje akciový trh tak ví že momentální propady krypta s kryptem samotným moc nesouvisí....

NPařezz - Profil | So 22.1.2022 18:37:25

Specialista >> kdo v životě neriskuje, nemůže si dopřát každý den šampaňské🍾

Nmascha - Profil | Po 10.1.2022 18:17:38

Fakt by mne zajímala motivace lidí jako je Vokounek, s kterou přijdou mlet svý názory do podobný diskuze. Škoda, že už nám to ten spasitel neřekne, diskuzi si dal do ignoru...

NŘízek 5,125 - Profil | Ne 9.1.2022 11:05:17

vokounek >> záplavu z arabských krajin předpověděl Landa už v roce 1990.
To jen že jdu okolo:-)

Nvokounek - Profil | So 8.1.2022 20:37:14

tomvec >> je to liga šľachty alebo faraónov a z nášho pohľadu vlastne polobohov. S tým súvisí známe porekadlo "zákony sú pro chudé". Oni majú vlastné pravidlá a preto treba byť opatrný aj pri investíciách. Radšej kúpiť garáž a tú prenajať. Doba je veľmi neistá a veriť sa nedá ani súdom.

Ďakujem páni vážim si Váš čas a priestor

NSpecialista - Profil | So 13.11.2021 14:39:26

..

NOndřej Macků-Maca - Profil | Po 8.11.2021 21:09:39

Ty vase shitcoiny 🤦 😃

Natislav_fishing - Profil | Po 11.10.2021 16:18:23

mascha >> Jak se říká dobrá účetní se pozná tak, že se zeptá akorát jestli chceš aby to bylo zdanitelné nebo ne :D :D :D

Natislav_fishing - Profil | Po 11.10.2021 16:03:15

Danda05 >> Zdarec na to zdanění bych byl opatrný. Nevím jak binance ale třeba degiro, kde investuju do ETF, po mě chtělo souhlas o přístupnění informací pro český finančák, takže ty informace mají. Tam samozřejmě platí jiné pravidla pro danění, ale jen aby ses pak nedivil v momentě kdy budeš vybírat. Nebo zkus napsat mluvčímu babiše ten by mohl poradit jak to udělat přes offshory :D

NJPfish - Profil | So 21.8.2021 14:30:35

Jen kdyby někdo měl problém kam s penězi jak BTC bude za mega $ tak na urban fishing
by to nemuselo být špatné řešení ne ? :-))

Naccess - Profil | Po 9.8.2021 3:08:30

Specialista >> na tych tweetoch sa da dobre zarobit, ale inak je Elon velke hlupe decko. Skratka tragedia pre svet.

Ntomvec - Profil | Ne 8.8.2021 21:03:34

access >> všichni čekali, až to spadne pod dvacet, a když to spadlo teprve pod třicet, tak zatroubil, že berou BTC na milost a budou za ně zase prodávat Tesly.

Nsindeji3 - Profil | St 14.7.2021 22:36:45

Martin M. >> Pravej opak decentralizovaný měny :)

Naccess - Profil | Pá 11.6.2021 14:29:34

Bitcoin(a jine krypto) mrk meeting 2025

NRezeň 5,125 - Profil | Čt 3.6.2021 9:01:30

a tohle byl asi začátek:-)

NSpecialista - Profil | Čt 27.5.2021 21:58:56

Fishky >> F. - 27.5.2021 21:40:42 >> nemusí. Stejně jako můžou všichni vydělat, můžou všichni prodělat. To, čeho jsme svědky, je pokus ovládnout jistý potenciál. Je lepší ho ovládnout, než se ho pokoušet zničit. I když právě naopak se to má tvářit. Neboli bohatí chtějí zbohatnout, chudí by měli zchudnout. Ale je to jen na nich! Nedali peníze do fondu s nějakým rizikem a nerozhoduje za ně banka, která jim dá z případného zisku nějaký krejcar. Mají to ve svých rukou. Ano, mnoho lidí teď o něco přišlo, ale rozhodli se sami. Bohatí pomalu nakupují, pomáhají jim k tomu spekulanti po celém světě, samozřejmě až po sérii špatných zpráv, které zkušení predikovali a sami bohatí je vymýšleli.
Otázka je, proč se bohatí nezbavili, po těch hrozně špatných zprávách, svých coinů? Proč je Musk rychle nezahodil? Jako že se chce koukat, jak se mu po pádu akcií ještě mění v prach coiny? Nebo naopak ví, že tam to má jistý..? Myslím, že on bude mít informace. Myslím opravdu informace...

NF. - Profil | Po 24.5.2021 22:36:56

petr616 >> také to tak vidím, na kryptomenu nemám odvahu, jsem konzervativní. Ani na akcie jsem nikdy nenašel odvahu a přesně jak píšeš, je mi klid přednější než peníze, proto sem chodím jen jako čtenář, nikoliv investor. No a proto jsem se i ptal, kdo na bitcoinu vydělal .. že bych si třeba řekl, "vidíš vole? Kdybych měl odvahu jako támhle Pepa z Horní Dolní, byl bych v balíku, jenže odvahu nemam a tak jen čtu o tom, jak jsou jiní v balíku" :)))

Npetr616 - Profil | Po 24.5.2021 22:01:13

Fishky >> F. - 24.5.2021 21:17:36 >> ja to asi neumim uplne posoudit, co se penez tyce jsem hodne konzervativni, mam rad svoje finance pod kontrolou, nikdy jsem neinvestoval, ted jsem z lehoucka zazal k cemuz me primela situace v CR jako mira inflace a zdrazovani a uprime receno jsem si uz konecne uvedomil ze penize sedi na uctu uz roky a jenom ztraci na hodnote, takze by bylo zahodno neco zacit delat, pokud se rozhodnu u toho zustat tak pujdu cestou postupneho prikupovani, nebudu se nervovat stim abych tam nalil skoro mega a s opocenym celem cumel na graf jak to lita nahoru dolu, je potreba si taky uvedomit ze nikdy nekoupis za uplne minimum a neprodas za uplne maximum cili ono to chce brat trosku s rozumem ale kazdej at si to dela jak chce. Ja mam rad svuj klid to je pro me vic nez penize.

Naccess - Profil | Pá 21.5.2021 11:58:11

petr616 >> si novy tak ti poradim zaklady, ktore funguju mne a dajsim. Kupuj ked Bitcoin padne 30-40% ako teraz. Nepredavaj a netrejduj pokial to nechces predat a kupit povedzme dom. Vacsina ludi kupi ked je Bitcoin na maxime a potom vydesene predaju ked pada cena. Musis robit opak. Ja som zazil 90% pokles a nepredal som, ale kupil dalsie. Je to stresujuce, ale to jedine funguje. A nedrz krypto na burzach, ale v penazenke Trezor. A investuj len tolko co mozes stratit. Nie ako ja All in 😉

Npetr616 - Profil | Pá 21.5.2021 4:43:42

access >> tak to gratuluji, ja jsem se zacal o crypto zajimat cca tyden zpet, nejde me o to stat se mionarem tak naivni nejsem, nerikam ze to nejde, ale v pripade crypta je to asi predevsim o nacasovani a stesti a taky tam poslat balik pac jinak to tahat po stovkach jak tady nekdo psal to uz clovek vydela dakeko vic penez jinak kdyz vezmu v uvahu investovany cas pac u crypta musi bejt clovek furt ve strehu. Ja jsem to pojal jako takovou "zabavu" a zkusenost o co vlastne go, vymenil jsem neco liber za cca 800kc zaregistroval se na burze vyzkousrl si crypto penezenku proste abych vedel co a jak. Uprime prvni vec co me zarazila jsou ty poplatky, kor kdyz by clovek chtel posilat par coinu z burzy na penezenku to se absolutne nevyplati, na druhou stranu par penez muze clovek nechat i na burze nejde o zivot, dal me zarazilo jak komlikovane je koupit coiny pokud clivek nejde vylozene po bitcoinu, za ruzne meny se daji koupit ruzne coiny, neco jde koupit za usd, neco za libry, neco musi clovek prevest na USDB nebo jak to je aby si mohl koupit to co chce, prevod penez na ucet ktery je zdarma trva dlouho, platba kartou 1.8% poplatek, nic moc...cili to je z korun na usd to poslat naburzu to trva 2-3dny neco jde SEPA neco SWIFT je to pro zacatecnika dosti komplikovane ale dase to prezit. Kdyz uz se podari dostat penize na burzu tak teprve prichazi ten moment kdy se da koupit nejaky ten coin. Ja jsem k tomu pristupoval tak ze jsem si nastudoval jak cist grafy, vyhlidnul si coin (ne bitcoin) hodil to tam za par dni to padlo, poucen ze zadny nervy nechat to tam, ted uz he to zase tam kde za kolik sem to koupil, je zajinave sledovat jak se to vyviji, celkem dobra skola do budoucna. Ze zacatku jsem si predstavoval ze najdu coin co se rozjizdi koupim za levno a az to vyleze o 1000-200% tak to strelim, ono bohuzel tezko rict ktery to bude 😁 samozrejme sem neco nacetl o coinech a celem cryptu, jaky je mezi nima rozdil POF vs POS nakonec jsem vybral coin co bezi na POT. Za me je mozna Bitcoin momentalne dobry jako investice (spekulace) ale pokud se do budoucba nezmeni tak ta jeho narocnost na tezbu, pocet transakci za sekundu, vyse poplatku atd se me zda ze ho casem prevalcuje neco modernejsiho, ovsem tezko rict, vsechno nove je zatim dost v plenkach. Mohlo by dojit casem mozna k integraci stavajiciho fiat systemu s cryptem, pac pokud by crypto opravdu slo stale nahoru tak to by se tem velkym hracum a statum moc nelibilo, jit proti tomu je nesmysl. No cas ukaze.

Naccess - Profil | Pá 21.5.2021 1:49:25

.

Nabcdddd - Profil | Čt 20.5.2021 17:02:38

mascha >> ake haterske prispevky, normalne sa diskutuje, to, ze nezdielam vase nadsenie neznamena, ze sa nemozme normalne bavit? ci sem smu iba ti co zalozili dom rodicov a nakupili krytpo a hraju sa na kryptoslachticov?

Nabcdddd - Profil | Čt 20.5.2021 17:00:57

access >> aspon si trafil Y v slove synak. to, ze fungujes vo svete kde plynule prechadzas z polstiny do anglictiny je obdivuhodne, respekt! cely rast je pohanany iba tym, ze chamtivci chcu zazit to co sa uz opakovat nebude a to raketovy rast zo zaciatku. potom je mala skupina ludi, ktori sa snazia obchodovat aktivne a to je taky zivot, ze sa nemozes ist ani v klude vysrat, lebo ked sa vratis mozes byt v hlbokom minuse lebo volatilita je taka aka je. drzis nieco co ma cenu iba na monitore a nic si dnes za to nevies kupit (uz ani tu posranu Teslu), ak si to chces premenit na realne peniaze tak ta nasucho a bez lasky osukaju vsetky tie virtualne penazenky a prevodniky v ktorych to krypto drzis. davova psychoza na ktorej zarobia akurat tak tvorcovia trhu, ti co ponukaju konverziu a ti, ktori nakupili/vytazili krypto este v casoch ked nemalo cenu. cele je to jedna velka bublina.

dnes mozes zmenit 1BTC za 32kEUR, BTC EUR je 34kEUR, konverzny poplatok 7% cca, cista zlodejina...

ja mam vystudovane bankovnictvo a poistovnictvo, neviem ako si na tom ty, ale evidentne budes expert ked sa ohanas pojmamy ako "white paper" a wikipedia :-)

Nmascha - Profil | Čt 20.5.2021 16:51:26

abcdddd >> "Uplne sa neorientujem v financnych instrumentoch na krypte..." hele, sorry, ta diskuze nemá další smysl :-D

Ale poslední otázka: proč si myslíš, že tu tvoje haterské příspěvky mají nějakou přidanou hodnotu?

Nmascha - Profil | Čt 20.5.2021 12:46:17

meteor >> hele, obchod, jakýkoli, funguje takto: levně koupíš, draze prodáš. U obchodu s virtuálním aktivem odpadá logistika a další náklady. Takže k tomu, abys začal na burze vydělávat, ti stačí pár korun. Fakt, stačí dejme tomu tři pět tisíc, abys mohl začít. Koupíš za trojku zlomek btc, ještě během dne prodáš při zvednutí např. o 10%, odečteš procento poplatku. Díky kumulovanému zisku už přístí obchod neděláš za tři litry, ale za tři tisíce dvě stě. Atd. Díky možnosti nastavení automatických transakcí na tom nemusíš sedět a hlídat cenu, obchod po nastavení proběhne sám, ty dostaneš mejlem zprávu, když si nastavíš notifikaci.

K tomu morálnímu aspektu: při obchodování na burze nedochází až do výběru do pěněženky k přesunům skutečných BTC, čili argument se spotřebou je lichý. Platební nástroj kriminálníků je dnes Monero, nikoli btc.

Je v pohodě mít názor, ale fajn, když je postavenej na faktech a znalostech prostředí.

Nabcdddd - Profil | Čt 20.5.2021 12:27:19

pozeram ze to tu je samy kryptoslechtic :-) jeden blb dva mesiace nazad nakupil za miliardu a povedal, ze sa za jeho auta bude dat platit v BTC a par dni nazad si to rozmyslel (lebo eko) a poslal cely "trh" dpc... analyzovat pohyb kryptomeny to mozte rovnako sledovat pohyb igelitoveho sacku vo vetre, funguju tam tie iste principy

par vlad este zakaze krypto (podobne ako cina) a cela tato bublina splasne

Nmeteor - Profil | Čt 20.5.2021 12:07:45

mascha >> no a kdo nenakoupil, tak neprodělá ;-):-)
Nevím, kolik peněz jsi do toho vrazil / jsi schopen vrazit, nicméně si myslím, že normální člověk do toho statisíce korun nerve. Investování (a (bit)coiny momentálně nejsou ničím jiným, než investičním nástrojem) má IMHO smysl až od určitého (většího) objemu peněz, jinak je to na hovno. A když už do toho člověk narve větší peníze, pak se o ně musí adekvátně starat - což už je v podstatě práce (zaměstnání). Takže takové ty představy mnohých, jak se z nich stanou milionáři, když nakoupí (bit)coiny, protože někde na netu doporučí nákup (bit)coinů nějaký "odborník" s tím, že je momentálně nejlepší čas, jsou poměrně úsměvné.
Jinak nemáš pravdu s tím ziskem 250k... Zisk je, když nakoupíš a prodáš za víc. Pokud jenom nakoupíš a neprodáš, máš "zisk" leda na papíře (monitoru), který ti je tak nějak k ničemu. Za hodinu už můžeš být naopak ve ztrátě :-D
A to nemluvím (nepíšu) o morálním aspektu (bit)coinů: naprosto zbytečná spotřeba elektřiny, nepřímá podpora čínských těžařů, platební nástroj kriminálníků apod.

Teda toto je můj názor. Nikomu ho nevnucuju ;-)

NSpecialista - Profil | St 21.4.2021 7:42:15

mascha >> přesně. Spadnout může cokoliv. Logicky, zeměkoule nebude mít větší plochu ani víc zlata, které vzniklo při jejím utváření. Takže z hlediska uložení jednoznačná volba. Ale krypto má dost podobné znaky.. přesto jich už několik krachlo. Jenže...:
2010: Bitcoin will never hit $10
2012: Bitcoin will never hit $100
2014: Bitcoin will never hit $1,000
2016: Bitcoin will never hit $10,000
2020: Bitcoin will never hit $100,000
2023: Bitcoin will never hit $1,000,000

Nmascha - Profil | St 21.4.2021 7:21:52

Bacha San >> Pro všechny: kdokoliv sem přijde, napíše, že kryptu nerozumí, ale stejně bude mít potřebu cpát názory (spíš matný dojmy), tak redka. Jsem svině, sestimsmiř...

NBacha San - Profil | St 21.4.2021 5:33:13

access >> Jo, takhle jsem to taky psal. Je to investice, kterou si můžeš dovolit ztratit. Ale proto, že už mám něco za sebou, ty zbytečné peníze raději propiju :-D
Jenom mi tak vrtá hlavou, kolik lidí tomu asi rozumí...

Naccess - Profil | St 21.4.2021 0:30:22

Bacha San >> mat zlatu tehlicku doma je asi fajn, ale radsej budem mat jeden bitcoin na Trezori. Aspon nasledujuce 3 roky. Jeden mudri Bitcoiner raz povedal: Do Bitcoinu by si mal investovat podla toho ako tomu rozumies. Ked vobec tak 10-20€ ked si v tom macher tak kludne aj viac. Ale vzdy len tolko kolko mozes stratit a nemat z toho vycitky.

NTomáš Kříž - Profil | Út 20.4.2021 23:18:30

sindeji3 >> Bohužel se to ale děje. Proto bych apeloval na všechny, kdo do toho jdou, aby dopředu počítali s tím, že to prostě nemusí vyjít. :) Vkládat do toho jen finance, který mám navíc....

NBacha San - Profil | Út 20.4.2021 23:12:53

sindeji3 >> No, ale je spousta lidí, co to udělá. Podívej, kolik je dlužníků, exekucí, rozbitých rodin... A většina je těch, co nejsou schopní dopočítat konec investice.
Ti největší hlupáci to naházelí do bedny. Trochu chytřejší do kryptoměny, protože je cool. Forex je ani nenapadne, protože ho neznají.
Každý svého štěstí strůjce.

Nsliver - Profil | Út 20.4.2021 22:23:51

Bacha San >> a tomi vysvětli, proč by někdo nemoh vzít pár desítek tisíc nebo jenom litr a nemoh si začít spekulovat ? Jen tak. Buď to obrečí nebo se podaří. A co jako.

NOndřej Macků-Maca - Profil | Út 20.4.2021 12:37:52

sindeji3 >> kup si Trezor, nakup btc na burze a drž ho na Trezoru, za mě nejlepší řešení.

Nmeteor - Profil | Po 22.4.2024 9:10:09

JPfish >> díky ti (palec nahoru). Jop, řeč byla o Josefu Tětkovi a psal to tu o něm tuším "mascha"...
Teď jak jsem to u tebe viděl napsané, tak jsem si vzpomněl :-)

NJPfish - Profil | Čt 18.4.2024 23:57:14

meteor >> Mentorů je víc, záleží co hledáš,ale za mou maličkost doporučuji a musí být BTC maximalista jako kluci Kicom na YT Bitcjnovej kanál, YT Stackuj-Josef Tětek, YT Kryptoplebs JohnnyTheBitcoiner, Daniel Steigerwald a další. Dobrá vzdělávací knížka pro děti i méně zdatné dospělé Ti doporučuji Dětská kniha „Bitcoinové peníze“ ,kterou najdeš třeba zde : https://bitcoinovejkanal.cz/produkt/detska-kniha-bitcoinove-penize/

Nmascha - Profil | St 13.3.2024 10:52:03

stefan_pista >> fakt si přečti toho Tětka. Máš to za odpoledne přečtený a odpovědi na tvoje otázky to může dát. Minimálně pochopíš fiat a jeho vývoj. Pokračovat pak můžeš tím Stroukalem. Podle mne by se tyhle základy fungování peněz měly děti učit ve škole.

NMKulicka - Profil | Út 12.3.2024 14:56:58

stefan_pista >> fiat v současné podobě je tu zhruba 50 let

Nstefan_pista - Profil | Po 11.3.2024 17:58:59

mascha >> myšlienka to je pekná ale v tom prípade bude štát prichádzať o dane:-) a štát (aspoň ten slovenský, netuším ako český) neodpúšťa ani cent...

Nmascha - Profil | So 9.3.2024 15:16:35

stefan_pista >> Myslim, ze zdroje, ktery jsem ja pri zacatku pouzival, jsou dnes jiz irelevantni a nedava smysl je sem linkovat. Myslim, ze dulezity je udelat si pri sberu informaci co nejsirsi zaber a pak to prosivat pres sito kritickeho mysleni a overovat vlastni praxi. Nejdulezitejsi pohled je Qui bono - proc by se nekdo delil o cenne informace? Co tim ve skutecnosti sleduje?
Ale pokud bych mel jmenovat, kdo mi v BC (a obecne pohledu na finance) nejvice dal, tak Dominik Stroukal a Josef Tětek.

Ndrvoštěp - Profil | Ne 17.12.2023 12:39:20

sasan111 >> Kluk ,,něco" má a i něco.prodal. Já jen sleduji🤔

Naccess - Profil | So 16.12.2023 23:01:12

u x a >> jo videl som borca co kupil 1500 bitcoinov za 0,06centov a predal za 0,30centov a chvalil sa tym na twitteri v roku 2011. Dnes by mal za to palac v Dubaji. Takze tak.

Naccess - Profil | So 16.12.2023 12:37:06

wawlk >> nekupuj shitcoiny kup bitcoin a drz ho o dva roky mi podakujes.

Naccess - Profil | Út 2.5.2023 15:08:25

.

NDenny - Profil | St 13.7.2022 20:38:28

tomvec >> No protoze ja k smrti nesnasim tyhle vyderacske kryply, ktere se prizivuji na ukor druhych, tak myslim, ze nebude na skodu upozornit par lidi, ze mam podezreni, ze se z tohoto uctu financuji teroristicke aktivity, ktere mohou ohrozit bezpecnost US obyvatel. Na to tady slysi vzdy a myslim, ze oni maji prostredky jak se dopidit k majiteli.

Nmascha - Profil | Čt 3.3.2022 9:41:57

access >> děkuji ti náčelníku, že jsi se mne zastal!

Naccess - Profil | St 2.3.2022 15:47:58

mascha >> to uz som postrehol 😀

NŘízek 5,125 - Profil | Po 28.2.2022 23:16:31

access >>
Ano, mne byl můj kulturní rozhled platný před dvaceti lety v Riskuj.
A dneska nevím, ze si do telefonu muzu ukládat peníze
Takze je to tak fifty: fifty:))

NChnumík - Profil | Po 28.2.2022 16:20:35

Martin M. >> Hrabal?

Naccess - Profil | Po 28.2.2022 16:14:07

Martin M. >> ne kazdy na mrku ma 60rokov 😉

NDaveX - Profil | Ne 27.2.2022 11:25:36

Specialista >> Můj názor je, že to poletí dolů a do dvou dnů to bude zpět :-D Ale bude to naopak jako vždy ;-)

Nmascha - Profil | St 21.4.2021 12:48:05

Esox 2 >> děkujeme za názor a posíláme klíčenku, už jsem psal, že podobný kecy budu odměňovat redkou.
Krypto nejsou jen BTC. Některé jsou skutečně postavené jen na zájmu investorů, jiné mají praktické využití. Navíc pro krátkodobý výdělek mají oproti všemu výhodu v tom, že ti stačí dva tři tisíce, s čímž se do nemovitostí investuje dost blbě. Zkrátka vyjadřuješ se k něčemu, o čem nemáš páru.

NEsox 2 - Profil | St 21.4.2021 12:39:48

Jsem už starší ročník, ale vím že se vyplatilo a snad ještě vyplatí investovat do zlata, nemovitostí (na dobré adrese) a kdo se vyzná tak i do pozemků a umění. Nevěřím ničemu na co si nemohu sáhnout, potěžkat nebo prohlédnout. Bitkoin je podle mně jen bublina která dříve nebo později splaskne. Jeho cenu tvoří jen zájem investorů. Možná že to s kriptoměnami dopadne v čase jako svého času v Holandsku s cibulkami tulipánů.

Nmascha - Profil | St 21.4.2021 12:24:11

access >> Já pořád nerozumím té hypotéze o gamblingu, kde pár lidí vydělá a zbytek ne. Koupím, prodám. Z rozdílu mám zisk. Protože BTC stále stoupá, nemůže se stát, že bych zůstal za současný situace s kapsama plnejma bezcenných BTC a tedy prodělal (svou vlastní víru v dlouhodobý úspěch BTC dokládáš svým vlastním hodlem). BTC day trading prostě aktuálně nemůže nevydělávat. A mně vydělává i mým pár známých, o kterých vím, že se mu věnují. Nebo jsme něco zásadního přehlédli? Podotýkám, že zásadně nepoužívám páku, protože ta skutečně může znamenat hořkou pilulku.

btw, nechtěl bych to tu mít jen o tradingu, i hold je zajímavý, i když se mu zatím nevěnuju

Nmascha - Profil | St 21.4.2021 8:47:31

Fishky >> F. - 21.4.2021 8:09:46 >> Blekotáš. Každá investice, naprosto každá, nese nějaké riziko. Koupíš si zmrzlinu, existuje šance, že ti spadne na zem, bude zkažená nebo ji ti ji zabaví chuligáni. Investice do zlata, obilí, akcií, dluhopisů, krypta, nemovitosti, technologie nebo rozjezdu podnikání je v základním principu naprosto srovnatelná. Liší se to v detailech, ale princip je stejnej.

Nafjee - Profil | St 21.4.2021 8:39:27

Kdo drží BNB? Za ty poslední dva měsíce neskutečný

NF. - Profil | St 21.4.2021 8:09:46

Vám povím takový vtip. Přijde klient do banky, že by rád investoval 10M, tak mu investiční poradce zpíchne portfolio na míru a za rok klient teče 6M a investiční poradce mu povídá: ty vole, kdybys mi před rokem koupil byt za 3M, tak na tom vyděláme oba :))

Vlastně bych měl dodat, že to nebyl vtip, ale realita. Jakmile investování začíná tím, že se do toho dávají jen prachy o které může člověk v reálu přijít a neohrozí ho to, pak to není investování, ale hazard. A největší švanda je vidět do toho a znát ty lidi co denně zobchoduji jako profi dealeři neskutečný balíky peněz, sedět vedle nich, bavit se s nimi a mezi čtyřma očima se jich zeptat, co by vám doporučili za investici... :)

Tak pěkný den všem gamblerum ;-)

Nmascha - Profil | St 21.4.2021 6:49:06

Bacha San >> a jako vždy, mudrlant s nulovou zkušeností nás přišel oblažit svým blahosklonným názorem... evidentně jsi nepochopil princip současného fungování burzy. Hodnota (libovolné) položky je ovlivňována i jinými faktory. To, že 90% musí zchudnout je poučka dávno překonaná. Pády nováčků souvisí zejména s chamtivým obchodováním pákou, nikoli s pricipem nákup prodej jako takový.
Ale fakt nemám náladu tu s tebou diskutovat.

NBacha San - Profil | St 21.4.2021 5:38:18

Jo, a ještě než odjedu do rachoty...předpokládám, že další vláda, která bude zoufale hledat love na zalátání té hrozné sekery v rozpočtu, zlegalizuje a zdaní trávu. A tam je víc prostředků a jistějších, než v kryptoměnách :-)

NBacha San - Profil | Út 20.4.2021 23:21:54

Tomáš Kříž >> Podepisuju!

Nsindeji3 - Profil | Út 20.4.2021 23:03:16

Bacha San >> Vzít rodinné úspory a hodit je do spekulace může jenom úplnej magor. Pravděpodobnost, že něco vyhraju ve Sportce je prakticky nulová, to není ani spekulace.

NBacha San - Profil | Út 20.4.2021 22:56:30

Tomáš Kříž >> Taky jsem byl "mladej a blbej" :-DDD

NBacha San - Profil | Út 20.4.2021 22:55:46

sliver >> Může, neříkám, že ne, ale pouze v tom případě, že si předem řekne, že mu ty prostředky nebudou chybět. Je to něco, jako kdybych vzal litr a šel vsadit Sportku.
Je to každého věc, ale myslet si, že vezmu rodinné úspory a znásobím je na bitcoinu, je těžký hazard. A chtít se tím začít živit je téměř nemožné.
Pak je ještě možnost, že to někdo udělá, aby se mohl chlubit, že jede v kryptoměně a na nějaké té tisícovce mu nezáleží. Neodsuzuji to, ale varuji před tím, aby kdokoliv bez zkušeností se tím chtěl beze zbytku a bez zázemí živit.
Konec konců i ta lehkovážně utracená tisícovka vypovídá o vztahu k práci a penězům :-)
Tady se spíš probírají technikálie, jako třeba daně, ale o tom to není. Měl jsem obraty o kterých se zdá málokomu a daně jsem téměř neplatil. Legálně, protože když se akcie držely určitou dobu, byly od daně osvobozené. Jak to je teď nevím.
Prostě na bitcoin se nedá udělat strategie, a to mě na tom vadilo. Musk nakoupí, kurzy letí a napakuje se on a jeho kámoši. Asi tak to funguje :-)

Nsliver - Profil | Út 20.4.2021 21:38:08

afjee >> tak nějak tuším, že vedlejší příjem do 60 000,-/rok se nedaní

NOndřej Macků-Maca - Profil | Út 20.4.2021 17:25:25

Docent Kolínko >> jsi snidal vtipnou kaši co....🙂

NOndřej Macků-Maca - Profil | Út 20.4.2021 12:05:38

atislav_fishing >> Attta_vlastimil_vasi - 20.4.2021 12:02:15 >> ještě ne, já jsem spíš hodler :-))

NOndřej Macků-Maca - Profil | Út 20.4.2021 11:56:32

Lukyn13 >> a nebo vybrat anonymně z btc matu, ale nenavádím ke krácení daní samozřejmě :-))

NLukyn13 - Profil | Út 20.4.2021 11:16:10

kliste137 >> no pěkně nám to spadlo co, tak jsem zvědavej co to udělá v tomto nebo dalším týdnu. Mluví se o dost vysokém novém ATH, ale tak jak všechno jsou to spekulace :)

ještě se asi dá docela hezky vydělat na tom vsázení, ale to je už uplnej gembl

Červené karty: vokounek, drvoštěp, Esox 2, Bacha San