- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Rybářský lístek - příprava na zkoušky
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
- Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
1x v oblíbených a 6x v ignorovaných.
NHitmann - Profil | Ne 17.4.2016 12:37:33
Nzdevac - Profil | Ne 17.4.2016 12:31:46
Nechápu a je mi to jedno. A jak vidíš, problémy s RS nemám. Opravdu nerozumím tomu, co pořád řešíš. U vody se chovám tak, abych 1. neškodil rybám a zvířatům více, než je nezbytně nutné a 2. neměl problémy s RS.
NAnýzový dědek - Profil | Ne 17.4.2016 12:18:24
NMrknato - Profil | Ne 17.4.2016 12:12:53
Osobně si ale bláhově myslím, že právě zkoušky k 1. RL se konají dle zákona, vyhlášky a navazujících zákonů. Nikoliv dle nějaké knížečky a dobroserských BP. Chování k rybám, jako "lovné zvěři" řeší zákon i tradice. Proč to řeší také a jinak BP? Jak při ctění tradic může jít rybář lovit ryby pod led, na dírky? Jak rybář dbalý tradic úlovek který má den ve vezírku nakonec dobrosersky pustí, jak může rybář lovit na 3 udice? Ta knížečka co máš je na howno......
Nzdevac - Profil | Ne 17.4.2016 11:54:38
Moc nebo nic? Ta poslední věta vyznívá skoro jako kdyby ses snažil, ale občas z nějakého důvodu vědomě porušíš. Co tě k tomu vede? Pohodlnost? Nebo třeba dobrý úmysl, který by bez porušení předpisů nešel realizovat?
Nzdevac - Profil | Ne 17.4.2016 11:50:35
Špatně jsi to pochopil. Celé od začátku. Já se nad tím nerozčiluji. Tedy nad některými věcmi ano, konkrétně nad špatných chováním k živým tvorům. Nad porušováním BP nebo zákonů jako takových se nerozčiluji.
Celá má reakce se týkala zkoušek k rybářským lístkům a nesouvislosti mezi znalostí zákonů a jejich dodržováním. Je úplně zbytečné podmiňovat RL zkouškami nebo kroužky. Jestli někdo chce, aby se u vody všechno toto dodržovalo, RL mouhou kldině být pro každého a zdarma, ale u vody musí být funkční kontrola a restrikce. Je to smutné, ale lidé jsou takoví.
NAnýzový dědek - Profil | Ne 17.4.2016 11:35:09
Jenže tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu , až se jde na pivo.
Nechci nijako předbíhat událostem, ale ono i na tebe dojde..
O sobě mohu říci , že taky nejsem svatoušek, ale snažím se, abych toho vědomě na úseku rybářství moc neporušoval...
A v tom je mezi námi rozdíl
NMrknato - Profil | Ne 17.4.2016 11:33:18
NMrknato - Profil | Ne 17.4.2016 11:23:58
NMrknato - Profil | Ne 17.4.2016 11:22:39
Já píšu o BP VRP, které jsou uživatem (svazem) stavěny jako nová součát zákona, ale takové parametry nemají. Proč bych psal něco jiného? U nás na jednom revíru máme výjimku na změnu lovné míry PO na 30cm. Když to jde na jednom revíru, proč to nejde všude a vždy????
Nzdevac - Profil | Ne 17.4.2016 11:21:44
Nebudu ti odporovat. V zásadě máš pravdu. Ostatně i s tím zastřelením nejsi daleko. Řadu věcí nedělám jen proto, že se nevyplatí. Ale o tom řeč není. Jsem si naprosto jistý, že podobně se chová naprostá většina lidí. Viz dopravní předpisy. nevěřím, že existuje někdo, kdo někdy vědomě něco nepřekročil.
A že jsem pytlačil? No, podle tvé definice často asi pytlačím stále :-) Papíry sice mám, ale řadu věcí porušuji. Za některé by mi asi sebrali papíry na dost dlouho :-) A jsme zpět u toho, co jsem psal - samotná znalost zákonů a přípravy na RL ještě nezaručí, že to lidé budou doržovat. Jediné, co na ně bude platit, jsou takové kontroly a sankce, aby se jim to nevyplatilo.
A hlavně zase nesmyslně nemoralizuj, jaký jsem pytlák. Porušování zákonů je naprosto běžné, stačí se podívat, co tu lidé píší třeba o nonstop chytání, jak je to s kempováním, chytáním z hausbótů nebo přítomností u prutů.
Nkakr - Profil | Ne 17.4.2016 11:14:16
Bubláš z mrákot.(copyr. M.D.)
Občan který vykoná zkoušku na RL a dostane od nás Osvědčení není a ani nemusí být "náš" člen.
I nečlenové potřebují k zakoupení povolenky RL, to by jsi měl vědět......
Nzdevac - Profil | Ne 17.4.2016 11:11:20
Nevím, neřeším to. Když něco potřebuji vědět, vezmu tu knížečku, co mi dali k povolence, a podívám se do ní. Kapr 35, Lipan 30 kromě výjimek, kde je 40. A podobně. Už jsem to tu psal mnohokrát. Nechci podobné nesmysly řešit. Než někde začnu chytat, podívám se do papíru, co tam smím a co ne. Takže asi máš pravdu, ale rozhodující je papír k povolence a podle toho má RS kontrolovat. Pokud s tím nesouhlasíš, můžeš si stěžovat, dát to k soudu nebo cokoliv jiného. Můj postoj je ten, že to dodržuji, neb na ryby chodím pro zábavu, pro strávení volného času v přírodě, poslední, co mne zajímá, jsou dohady s RS a řešení nesmyslů. Z mého hlediska to nic jiného není.
Nkakr - Profil | Ne 17.4.2016 11:09:33
Před chvilkou jsi psal něco jiného.
Co hospodář, mohl vydávat doplněk k Rybářskému řádu a měnit zákonné míry ryb a doby hájení?
NMrknato - Profil | Ne 17.4.2016 11:06:37
NUnkas - Profil | Ne 17.4.2016 11:05:11
NMrknato - Profil | Ne 17.4.2016 11:03:03
NAnýzový dědek - Profil | Ne 17.4.2016 11:01:44
Ty nejsi nic jiného než vychcánek, který hledá jen výhody pro sebe a to ať ve vyhlášce o silničním provozu nebo v zákoně a vyhlášce o rybaření.
Fakt zcela čistě pokrytecké jednání.
To bych taky mohl říct, že pokud bych věděl, že mi za tvoje zastřelení nebude hrozit postih, tak že tě zastřelím (nebrat doslovně), ale je to na stejné myšlenkové úrovni jako tvůj výrok :"Když tedy považuji v RŘ nebo BP nějaké pravdilo za nesmyslné nebo zbytečné, nezabývám se jim, pokud vím, že nebude žádný postih."
Nkakr - Profil | Ne 17.4.2016 11:00:03
Proč bys musel chodit do přípravného kurzu? Ve vyhlášce se o žádných kurzech nepíše. Jen o zkoušce. U nás se za zkoušku neplatí ani halíř.
NMrknato - Profil | Ne 17.4.2016 10:56:03
Souhlasím, že pravidla si nelze vybírat, tak mně prosím vysvětli, jak je to s mírou kapra, lipana, omezováním rybolovných způsobů, závoděním, uzavíráním revírů, vyčleňováním částí revírů, a.j. pikantérií? Platí zákon, nebo bujná fantazie uživatelů zloooooobovaných strejci v MO? To mi řekni.....
Platí lovná míra kapř 35cm, nebo svazová40cm, či moje 25cm? Platí lovná míra lipana 30cm, nebo 40cm, nebo moje 18cm? Co je správně? Já a ani svaz nemáme na tyto míry žádnou výjimku........ jen se chceme za každou cenu lišit.......
NUnkas - Profil | Ne 17.4.2016 10:54:52
NUnkas - Profil | Ne 17.4.2016 10:47:55
Nzdevac - Profil | Ne 17.4.2016 10:42:32
Ne, není důležité, jaká ta pravdila jsou. Nemůžeš si vybírat, jaké pravdilo budeš dodržovat a jaké ne. Na silnici se také nemůžeš rozhodnout, že přednost z prava je pdole tebe blbost, takže ho budeš ignorovat. Jistě, můžeš bojovat za změnu, můžeš se soudit a já nevím, co dalšího. Ale pokud jsou nějaká pravidla platná, měl bys je dodržovat, pokud tak neděláš, měl by za to přijít postih. Ale nemůžeš si vybírat, které pravidlo se ti líbí a které ne. Proto jsem psal, že je to na jinou debatu. Zde bych se omezil na to, že RS má kontrolovat ta pravidla, která se považují za platná a závazná.
Nkakr - Profil | Ne 17.4.2016 10:39:41
Zase kecáš -
Rok 1984 - rozhodnutím KNV Brno se stanoví zákonná míra pstruha obecného, pstruha duhového a sivena na vodách P i MP na 23cm. Držitel povolenky P si může ponechat 4ks lososovitých ryb včetně lipana. Na MP vodě 3ks lososovitých ryb včetně lipana.
Až sleze kocour ze skeneru poskytnu důkaz.
Nzdevac - Profil | Ne 17.4.2016 10:38:23
S čím? Nevím o tom, že bych aktuálně nějaká pravidla týkající chytání ryb se porušoval :-) I když, asi vím, svatý nejsem. Ale to je přesně o tom, o čem píši - znalost zákonů a pravidel a zkoušky na RL mne k dodržování nepřivedou. To je to samé, jako s rychlostí u auta. Povolenou rychlostí jezdím jen tam, kde vím, že jsou radary. Ve zbytku se řídím vlastním úsudkem. Nedělá mi problémy jet na přehledném úseku přes 200. Když tam ale mají radar, nastavím tempovat podle něj a jedu, jak je povoleno. A podle tohoto vzorce se chová většina lidí. Takže pokud by se u vody mělo něco změnit, dosáhne se tím ne učením a administrativou, ale důslednou kontrolou a citelnými tresty. Opět lze použít příklad ze silnic. Zaplatit pár tisíc za rychlost je sranda, takže překročení do 40 v obci a 50 mimo obec znamená, že se dá bez obav jezdit klidně 140 po okrskách. Ale za 150 už je pokuta 5-10 tisíc a 6 - 12 měsíců bez papírů, takže to si už jeden rozmyslí.
Když tedy považuji v RŘ nebo BP nějaké pravdilo za nesmyslné nebo zbytečné, nezabývám se jim, pokud vím, že nebude žádný postih. A on není, protože kontroly od RS buď nejsou, nebo jsou nedůsledné. A dokud se nezmění toto, budou si lidé dělal i nadále, co chtějí. Je to lidská přirozenost. A v nějaké oblasti pravidla překračuje každý z nás. Zde jsem vybral ryby a silnici, ale to bohatě stačí. Nevěřím, že tu není nikdo, kdo by neporušil například rychlostní limit 30 km/h, protože mu přišel nesmyslný a pravděpodobnost postihu byla nulová.
NMrknato - Profil | Ne 17.4.2016 10:28:26
NMrknato - Profil | Ne 17.4.2016 10:26:29
Nkakr - Profil | Ne 17.4.2016 9:52:06
Dříve mohl měnit zákon i KNV ?
Krajský národní výbor pro později narozené.
Nzdevac - Profil | Ne 17.4.2016 9:30:30
Toto nechci rozebírat, to je na jinou debatu. Podstat zůstává stále stejná. Není důležité, zda rybář pravidla zná, ale zda je dodržuje.
Nkakr - Profil | Ne 17.4.2016 9:30:27
A druhy ryb se učit nebudu, nevidím důvod. Více méně mne to nezajímá a je mi to jedno. Beru dvě tři ryby (amury a dravce), to mi stačí. A jestli jsem chytil a pustil cejna, plotici nebo perlína... ryba jako ryba.
NMrknato - Profil | Ne 17.4.2016 8:57:11
Já si skromě myslím, že když rybář bude dodržovat zákon a na řády se vyprdne, neměl by o povolenku přijít, a ani dostat nějakou smyšlenou pokutu, která se uděluje pouze za porušení zákona, tedy pořádku na úseku rybářství. Pokud ano, žijeme v banánové republice a RS jsou banana sherifové a já se pak vůbec nedivím těm, co dělají to, co jsi popsal........... Co soudruzi v MO pěchují do hlav abonentů k získání 1.RL a z čeho je zkouší netuším a je mi to jedno.
Opakuji, že dříve se žádné zkoušky nekonaly, Rybářský řád se rovnal vyhlášce a zákonu a problémy byly téměř nulové. Jenže co je jednoduché, jasné a přehledné brání v podnikání a stanovování umělých odlišností VRP, protože jinak by je mohlo zjistit, že podnikání ve VRP je zbytečné, drahé a není v zájmu rybářů.
Nzdevac - Profil | Ne 17.4.2016 0:41:35
No souvisí i nesouvisí. Mě osobně třeba nezajímá, zda někdo zákony a řády zná, nebo ne, ale zda je dodržuje. Z tohoto důvodu je RL opravdu jen pro registraci rybáře, ať si nezná vůbec nic, je to jeho problém. Ale jakmile nebude dodržovat rybářský řád, měl by přijít o povolenku. Takže ne kvůli RL, ale kvůli pokutě a zabavení povolenky by si měli lidé rybářský řád a další pravidla, jako jsou třeba BP, ve vlastním zájmu nastudovat.
Nzdevac - Profil | Ne 17.4.2016 0:37:38
Ne co se prý, ale co jsem za loňský rok na vlastní oči opravdu viděl. Doporučuji zajít někdy na nějaký pražský revír typu Rokytka nebo Mratínský potok.
Nnofish - Profil | So 16.4.2016 20:04:00
Nkritik - Profil | So 16.4.2016 19:54:32
NMrknato - Profil | So 16.4.2016 19:40:09
Zkoušky k získání RL a chování rybářů u vody spolu vůbec nesouvisí.
Nzdevac - Profil | So 16.4.2016 16:50:12
Ano, o členství v RS jsem zájem projevil. Co je na tom divného? Jsem na pražské vodě, 14 dní zpět to tam někdo zkoušel prohazovat rotačkou. Volal jsem RS od nás, ale prý se mu nikam nechce. A včera maník strkal do kýble líny okolo 20cm. A loni na podzim chlápek tahal cejny, ani se nenamáhal je zabít, a házel je do křoví. Nebo jiný maník, co měl 2 kapry ve vezírku, vytáhl třetího, z vezírku vyndal menšího kapra, navzírkoval toho většího, a toho vyndaného nohou poslal cca 2 metry po hlíně zpět do vody. Chceš více příkladů, které bych trestal? Celkem určitě bych bral papíry za pruty bez obsluhy. Jezdím často po Labi a když vidím, že někdo má 4 pruty ve vodě a přitom je doma v chatce 300 metrů daleko... Tohle by ti nestačilo?
Nkakr - Profil | So 16.4.2016 11:46:57
Stačí když poznáš odkopanou selku od chcíplého kraba a dokážeš popsat princip samoseku.
NMrknato - Profil | So 16.4.2016 11:35:25
Nslavahagen - Profil | So 16.4.2016 9:35:39
NRK - Profil | So 16.4.2016 9:22:41
NHitmann - Profil | Pá 15.4.2016 22:41:21
NRK - Profil | Pá 15.4.2016 8:11:08
Njokinen - Profil | Pá 15.4.2016 6:43:05
Nnofish - Profil | Pá 15.4.2016 3:23:58
NRK - Profil | Čt 14.4.2016 22:45:26
NMrknato - Profil | Čt 14.4.2016 22:09:01
NRK - Profil | Čt 14.4.2016 21:07:00
Jestliže je dobře, vymlátit je během třech dnů, tak fajn.Jak někdo kdysi napsal,možná jim to dávat rovnou z auta.
A budeme pokud možno hledat argumenty,proč je to tak dobře.
NRK - Profil | Čt 14.4.2016 20:58:31
NBuffalo1969 - Profil | Čt 14.4.2016 18:20:51
Nnofish - Profil | Čt 14.4.2016 17:23:05
Já spíš u takových ryb vidím jiný problém a kdyby se úsek hájil, byl by ještě větší. Jsou to ryb zvyklé x krát denně žrt. Teď je dáš do vody, kde nemají granule. Ručím ti za to, že se okamžitě naučí lovit a sežerou všechno okolo. A tady je problém, pro zábavu na pár dní můžeš zlikvidovat droboť na pěkném kusu řeky.
NMrknato - Profil | Čt 14.4.2016 17:11:49
NMrknato - Profil | Čt 14.4.2016 17:06:37
Nzdevac - Profil | Čt 14.4.2016 16:42:07
Pravidla se musí dodržovat, ale k tomu ti zkoušky nepomohou. Souhlasím. A proto jsou jakékoliv zkoušky na rybářský lístek zbytečné. Je to jen kus papíru sloužící k evidenci rybáře. Sám RL nezaručuje vůbec nic, protože řada lidí porušuje předpisy a pravidla cíleně a úmyslně. Takže RL ať je normálně s povolenkou ke koupi, pak odpadne i obcházení zkoušek. Důležité je, aby u vody byla kontrola a porušování pravidel a předpisů musí být důrazně trestáno. RL klidně rozdávejte na potkání, ale zaveďte důslednou RS, časté kontroly a přísné tresty.
NRK - Profil | Čt 14.4.2016 16:11:36
Tam u hotelu bylo umělé jezírko s duhákama.
Když chtěl někdo pstruha na roštu, tak dostal prut a kus slaniny, nebo rohlíku. Nahodil a za 10vteřin vracel prut a těšil se na baštu.
A takhle to vypadá tam, o čem píšu. Nevim, proč to na tejden nezavřou a hlavně, co ty lidi na tom rajcuje. To je celé.........A chytat cíleně lososovité ryby třeba na feeder, nebo plavačku se mi prostě nelíbí. Je to degradace, jako, kdyby jsi šel na kapříky s vrhačkou a ještě byli čerstvě nasazení.
Nkakr - Profil | Čt 14.4.2016 14:38:12
Co je špatného na lovu sivena na MP vodě na rohlík,či červy?
Nnofish - Profil | Čt 14.4.2016 14:28:20
Už se o tom nehodlám bavit, nějak se tu přemnožili chytří Plzeňáci a fakt mě to nebaví.
NRK - Profil | Čt 14.4.2016 14:26:20
Špatně, dobře, morálka, amorálnost. Jak chceš, pouhé konstatování. A o tom tady i mládenci...viz. VíD mluví, pouhé konstatování. A víš co si myslím, že jsou horší věci. Třeba když se nasadí siveni na mimopstruhovku a milovníci přírody, kteří šli přes zkoušky to mažou na housku a žížalu s vytřeštěnejma očima.
Pravidla se musí dodržovat, ale k tomu ti zkoušky nepomohou.
NColasrumem - Profil | Čt 14.4.2016 14:06:38
Nnofish - Profil | Čt 14.4.2016 13:44:50
NMrknato - Profil | Čt 14.4.2016 13:14:35
Nkakr - Profil | Čt 14.4.2016 12:55:30
1) termín zkoušek se musí s dostatečným předstihem hlásit na Mze , či Kú.
2) seznamy absolventů spolu s dosaženými výsledky se musí archivovat
3) zkoušející musí být nejméně dva, jeden musí mít osvědčení hospodáře
Je mi jasné, že když se na plzeňských právech dal získat magisterský titul za 3 měsíce a doktorát za půl roku, dokáží rybáři něco podobného pro získání osvědčení levou zadní:-))
NVíD - Profil | Čt 14.4.2016 10:58:01
NVíD - Profil | Čt 14.4.2016 10:54:58
NVíD - Profil | Čt 14.4.2016 10:52:02
NVíD - Profil | Čt 14.4.2016 10:46:38
NVíD - Profil | Čt 14.4.2016 10:44:47
NVíD - Profil | Čt 14.4.2016 10:43:17
NRK - Profil | Čt 14.4.2016 8:46:50
NMrknato - Profil | Čt 14.4.2016 8:27:36
Kde to žije - všechna témata
9:32NFree Spirit feeder 119
9:20NKoupě prvního bivaku 27
8:50NSvaz raději zaplatil majiteli pískovny za možnost rybolovu, aby se vyhnul soudu. Průlomový rozsudek, který může stát rybáře do budoucna spoustu peněz. (Bleskovka) 26
8:47NLipno, candát. Co bude dál... (Bleskovka) 27
8:36NBitcoin (a jiné krypto) mezi rybáři 669
8:27NNutrie říční - jak to vidíte ? 518
8:06NNash Titan Bivvy 364
0:26NPoradna: Feeder 8062
PoNCluny Gladiator 3m 0
PoNPřívlač v Chorvatsku 64
PoNRybář pořezal v obličeji ženu, která mu plašila ryby (Bleskovka) 19
PoNČeští rybáři čelí poklesu úlovků - vliv predátorů a rostoucích nákladů (Bleskovka) 14
PoNRybolov Kamberk (Zlatohorský rybník) 35
PoNElektrokoloběžka pro starší či lenochy 22
PoNRybáři a vinařství 258
Co je nového - všeobecné
NeNBleskovka: Čeští rybáři čelí poklesu úlovků - vliv predátorů a rostoucích nákladů
NeNBleskovka: Lipno, candát. Co bude dál...
SoNBleskovka: Rybář pořezal v obličeji ženu, která mu plašila ryby
. . . NVideo: Zimní feeder - mražení červi a lisovaný rohlík
. . . NČlánek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . NČlánek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . NMiničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . NRecenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . NMiničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
Akční nabídky
Za 416 Kč
Velký výběr podběrákových hlav různých tvarů a velikostí na www.chytil.cz
Za 3.100 Kč
Vysoce kvalitní tepelné izolace na obou částech oděvu, která má za úkol udržet teplo v chladných měsících.
Bunda i kalhoty mají PU povrchovou úpravu s voděodolností 5000mm a prodyšnost 3000gsm/24hod
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
1.6.Benátky Sranda Mač 2024 Léto
1.6.6.Veřejný závod rybník,,Babínek"...
1.6.Závody na Kocandě
1.6.Rybářské závody na rybníku v...
1.6.Rybářské závody Řeznovice
2.6.Benátky Dětský Den 2024
2.6.Dětské rybářské závody Řeznovice
7.6.Přívlačové závody dvojic 3...
8.6.Dětské rybářské závody -...
8.6.Šilheřovice Sranda Mač Evolution...
Doporučujeme e-shop
Rybářské centrum Olomouc
Rybářské potřeby pro Vaše životní úlovky. Na prodejní ploše 160 m2 a na eshopu naleznete vše pro sladkovodní i mořský...