Ako ďalej?

Diskuse k mini článku Ako ďalej?

Autor diskuse: lagun22 - Profil , 24.9.2013

Zajda - Profil | Út 1.10.2013 17:33:26

dantex >> A předpokládám, že víš, kdo se dostaví...Určitě to ale nejsou ti, kdo chtějí něco změnit...:-(

dantex - Profil | Út 1.10.2013 16:19:43

Zajda >> to si představit nedovedu, ale mám za to, že tomu, kdo nepřijde, to je jedno a akceptuje tedy volbu těch, kteří se dostaví. Pokud něco chci, musím si o to říct.

Monti - Profil | So 28.9.2013 10:04:49

Síce sa mi myšlienka CHaP revíru veľmi páči ale obaja veľmi dobre vieme ako to na slovensku chodí. Či sa nám to páči alebo nie, väčšina slovenských rybárov lovílen kvôly naplneniu mrazáku a to je podľa mňa veľká škoda. V tvojom prípade by som sa možno skôr pokúšal presadiť hornú mieru úlovku ako úplný zákaz privlastnenia. Uspokojíš tak rybárov ktorí si chcú rybu privlastniť a pri pravidelnom zarybnení trebarz K2 by to nemal byť problém, a taktiež si na svoje prídu rybári túžiaci po väčšom úlovku čo by tiež nemusel byť problém pri obsádke akú opisuješ. Ak stanovíte hornú lovnú mieru trebárz na 70cm ako to čoraz častejšie robia u našich severných susedov, vyhnete sa ako zabíjaniu takýchto krásnych rýb tak aj povedzme kradnutiu týchto rýb za účelom predaja do súkromných rybníkov.

Bečetka - Profil | Pá 27.9.2013 21:50:34

Lee-Haney >> Proto taky nejsem úplně příznivcem toho typu revíru, kterej je popsanej v článku. Ale princip lovu jako takového (a tady reaguju i na splavka) je naplněn tím, že rybu zdolám a vytáhnu na břeh. Pak se rozhodnu dát ji svobodu a pár rybám taky ne. Lovit ty samé ryby po sobě nemá význam a ano, trofejní ryba má cenu právě na revíru, kde jich je pár a dorostly trofejních rozměrů, protože přežily mj. rybářskou selekci. Já nejsem pro revíry chap, ale pro razantní omezení povolené ponechání ryb jakéhokoliv druhu, včetně omezení lovu např. dobou, technikou apod.

splavek - Profil | Pá 27.9.2013 18:29:45

lagun22 >> Ano ve své podstatě lov jen tak pro radost,je zvrhlá zábava.Tak to je,jak jsem to napsal.Přeber si to jak chceš.

Lee-Haney - Profil | Pá 27.9.2013 14:17:10

Bečetka >> Ale to ti přece nikdo nevyvrací.Ale nepleť si ekosystém s uměle vytvořenou nádrží plnou trofejních kaprů,kteří tam byli vysazeni.To žádný ekosystém není.Většina revírů plní funkci vod pro těžbu ryb udicí mimojiné.Není na tom nic zvláštního,ani pohoršujícího.Je to alternativa koupě ryby v obchodě,ale zábavnějším způsobem že si ji rybář místo koupě uloví za zaplacený RL.Pokud chceme provozovat rybolov že si nasadíme kapříky a necháme je vyrůst do trofejních velikostí a pak si je budem tahat za rypáky do aleluja pro naši zábavu tak se opravdu jedná o zvrhlost a týrání zvířat.Samozřejmě že tohle přirovnání se mnoha lidem nelíbí a já to chápu,ale pokud se člověk nad tím trochu zamyslí tak něco pravdy na tom bude.Proto je nejlepším způsobem kompromis kdy má rybář právo volby co s ulovenou rybou udělá.Tím se krásně obnovuje obsádka ryb a nestane se že ve vodě plave hromada starých kaprů kteří mají čuně jak pole po bitvě.Právě na svazových vodách si je možno vážit trofejního ulovku a pokud si jej rybář přivlastní a je to jeho plné právo tak to znamená že se naplnil osud daného živočicha který uvolnil místo mladším a ne to že nám byl zabit kamarád.Lev si v přírodě taky nevybírá a bez známky soucitu zabije i přestárlé zvíře které si zaslouží respekt tím že se dokázalo v tak těžkých podmínkách dožít svého věku.
Pokud se však najdou opravdoví lovci co to s rybama myslí dobře a neohání se jen zákazem co jim chrání hračku,tak můžou zkusit bojovat za revír kde bude ryba chráněna přísnějším režimem lovu.Tzn bude zde lov omezen v takové míře že ulovení bude složité.Opak kdy je povolené prakticky vše a jediné kde se láme chleba je to že se ryba nesmí odnést u mě není ochrana ryb,ale ochrana věcí plnících zde roli potěšení.

rover - Profil | Čt 26.9.2013 22:36:36

marmyš >> Letí gratulace, ...ryba jako ryba.

marmyš - Profil | Čt 26.9.2013 22:12:49

rover >> něco na tom bude,,já naštěstí rybník nemám. dnes jsem byl taky CHaP,zabral hovado cejn,tak 25 cm.-)

rover - Profil | Čt 26.9.2013 22:09:41

marmyš >> Čiň druhému to horší, násobně se ti to vrátí ! Jen život ...

lagun22 - Profil | Čt 26.9.2013 22:06:38

marmyš >> tak o tom vydrancovaní sa dá polemizovať, pamätám už dosť a aj o monoho lepšie časy, aj chlapi z LM by ti povedali čo všetko sa dá vyplieniť za par rôčkov ... a nepomôže ti ani myslieť ...

lagun22 - Profil | Čt 26.9.2013 21:57:40

splavek >> tak to už ti nerozumiem vôbec, sám to robíš ako tvrdíš že väčšinu rýb púšťaš a je to pre teba zvrhlá zábava? inak aby si bol v obraze, ja mám možno 80% vychádzok na vláčku a tento rok privlastnené tri pstruhy, beleňov som mal možno 30 a plávajú všetky, nechápem čo je na tom zvrátené, CHaP nie je iba o kaproch ... s poslednou vetou bez výhrad súhlasím ...

marmyš - Profil | Čt 26.9.2013 21:55:15

rover >> já bych asi nebyl lepší:-) proč myslíš,že je sám proti sobě??tomu nerozumím.

rover - Profil | Čt 26.9.2013 21:49:58

marmyš >> Je sám proti sobě, ...takových hlupáků je hodně, Janotu nevyjímaje. Hlavně nejmenuj !

marmyš - Profil | Čt 26.9.2013 21:42:06

rover >> nebudu,ale nekecám. ono je taky fakt,že co jinde lapne,to většinou do své vody pustí:-)

rover - Profil | Čt 26.9.2013 21:40:13

marmyš >> Kdo to je ? Hlavně nejmenuj ! :-)

marmyš - Profil | Čt 26.9.2013 21:38:58

lagun22 >> já bych ani neřekl vydrancovaných,nás je tu v MO přes dva tisíce a ulovit se dá. Taky to chce trochu umět a u vody myslet.Ryba není tak blbá,aby skočila na hák kdejakému hejhulákovi.Vždyť ty některé rychlokvašky úplně přeskočily základy rybaření a skočili rovnýma nohami rovnou do koulí,bivaků,tripodů,příposlechů ,esencí.....

splavek - Profil | Čt 26.9.2013 21:38:02

lagun22 >> Nějak musím s tebou nesouhlasit,pokud tahám rybu za hubu a následně skončí na pekáči,tak to je ve své podstatě naplnění lovu jako takového,pokud tu rybu pustíš a ke všemu se těšíš,že ji chytneš znova,tak to je už ve své podstatě zvrhlá zábava.Tohle píši a prohlašuji i když větší část ryb,co chytnu pouštím.Lovit jen pro zábavu,tohle dělá v přirodě jen člověk,živočišný druh, co té přírodě nejvíc škodí a parazituje na ní.Neefektivně ničí svoje zdroje a likviduje své životní prostředí.Asi tak.

marmyš - Profil | Čt 26.9.2013 21:34:04

rover >> Jsi mě nepochopil,znám rybáře,který si koupil rybník,ale neloví na něm--jezdí po revírech. to je reakce na to tvoje--ve vlastní síti na vlastním revíru.

lagun22 - Profil | Čt 26.9.2013 21:30:54

marmyš >> kedysi možno ešte dávnejšie bol rybolov výsadov iba pánov a mám dojem, že pri niektorých vašich názoroch tam ideme nazad, na vydrancovaných vodách si veľmi nezachytáš a na "pánsku" rybačku v zahraničí nemá každy love

rover - Profil | Čt 26.9.2013 21:25:03

marmyš >> Mýlíš se, ...baví to tím více, čím více ryb taháš, ...ta rovnice "kila versus peníze", opravdu funguje, tomu věř ! :-)

marmyš - Profil | Čt 26.9.2013 21:21:45

lagun22 >> kdysi dávno se chodívalo lovit ryby v rámci platných regulí,koníček,zábavu a hobby se z toho snaží někteří udělat až nyní.

Domo - Profil | Čt 26.9.2013 21:19:53

lagun22 >> no jasné myslel som to že keby odsuhlasili zrusenie CHaP :D :D áno .. ale myslel som na dve vody v okolí ST :)

marmyš - Profil | Čt 26.9.2013 21:18:00

rover >> tak to ti nevěřím,tahat vlastní ryby na své vodě nemůže bavit.

lagun22 - Profil | Čt 26.9.2013 21:15:57

marmyš >> zvrhlosť? tak toto teda ozaj nechápem, keď ju ťaháš za hubu z vody a následne skončí na pekáči tak to je čo? myslím, že v prvom rade je to vždy koníček, hoby, zábava, športom by som to nenazval, bez ohľadu na to ako to s rybou skončí ... alebo sa mýlim a ide tu o maso?

lagun22 - Profil | Čt 26.9.2013 21:06:28

Domo >>pozor na preklepy, citujem ťa "myslim ze ludia ktory by odsuhlasili ChaP na tejto vode by spravili najhorsiu chybu svojho zivota "

ešte úprava, organizácia má vody tri, dve v normálnom režime, takže priestor je naozaj pre všetkých, nikto nikomu nič neupiera, práve naopak, budem sa opakovať zo zisku vytvorenom na CHaP sa čiastočne financujú zostávajúce dva

rover - Profil | Čt 26.9.2013 21:05:06

marmyš >> Také ho raději tahám ve vlastní síti na vlastním revíru !

marmyš - Profil | Čt 26.9.2013 20:59:36

Domo >> Já osobně nemám žádný zážitek z ulovení kapra,kterého už někdo jiný pustil. Tahat ryby za hubu z vody pro zábavu je zvrhlost.

Domo - Profil | Čt 26.9.2013 20:54:05

Pridávam aj nejakú tú fotočku kapra z tohto revíru .... :)

Domo - Profil | Čt 26.9.2013 20:44:25

článok ktorý sa týka trochu aj mna kedže mam stejto vody neskutočné zážitky ... za mojimi osobáčikmi ktoré som si tu zdvihol za 2 letá 2 krát som musel cestovat 180 km .. ale oplatilo sa... myslim ze ludia ktory by odsuhlasili ChaP na tejto vode by spravili najhorsiu chybu svojho zivota ... pokial by so voda zachovala v sucasnom rezime mozem povedat ze by sa onedlho (ak uz nieje) stala skvostom slovenských vod, netreba zabudat na to ze ta ista MO ma este jednu krásnu vodu ktorá je s normalny rezimom a je paradne zarybnena, v tejto dobe sa tu daju chytit uz celkom pekne ryby, takže prečo ludom ktorí si chcu rybu zobrat domov nestaci tento krasny revir? kde nieje absolutne problem chytit kapra? v tomto pripade nema ziadny zmysel rusit na jednotke CHaP, kedze ludia ktory su chcu nieco zobrat ide na Dvojku a ludia co si chcu sportovo zachychat na Jednotku jednoducha matematika :) .... pokial by sa odsuhlasilo zrusenie CHaP da sa velmi rychlo predstavit si co by sa stalo ... ryby by sa vychytali a o par rokov by nebola tato voda ani pre jednych ani pre druhych .... a navyse by sa snej stala uplne obycajna slovenska voda kde ide skorej o mäso a peniaze ako o zážitok s rybačky, pokoj a hlavne o pocit že tam kde nahodíte aj niečo pláva... takže ja prajem aby ludia čo hlasovali za zrušenie CHaP dostali rozum... prišli na to čo bude pre nich a celu MO výhodnejšie hlavne aby dosiahli taku uroven IQ kedy pochopia ze rybacka nieje o mäse ale o niecom celkom inom ...( samozrejme nie som proti braniu si ryb domov sam som uz nejake ryby domov pobral ale bolo ich minimalne) preto som za CHAP na reviry Dubník 1!!!!!!!! a prajem aj ludom ktorý zdielaju podobny nazor (hlavne Lagun) ktorý pre tuto vodu urobili neskutocne vela a teraz ju nechcu stratit, vela uspechov v boji za CHaP a dufam ze sa vam podari udrzat a zveladiť tento revír ;)

Bečetka - Profil | Čt 26.9.2013 18:58:33

Lee-Haney >> To je pravda, ale neznamená to, že povolené množství ponechaných ryb může a má být co nejpřísnější. Ryba do ekosystému patří a nejde mít 90% roku prázdné a vychytané vody. Podle této lovecké logiky bych musel chytat pouze pro maso a ne pro zábavu.

Bečetka - Profil | Čt 26.9.2013 18:55:39

Zajda >> To není argument. Je to problém lemploidní většiny, že nechce mít vliv na chod své MO. Potom ta hrstka dělá servis pro 90% nicnedělajících (výlovy, administrativa atd.). Tím, že se neúčastní, taky "hlasují" a budou pak "trpět" demokratické rozhodnutích aktivních.

(Dostal jsem se mimo téma.)

splavek - Profil | Čt 26.9.2013 18:47:29

Osobně si myslím,že CHaP,by mělo být na bázi dobrovolnosti.Nepovažuji se za sportovního rybáře,ale za lovce a je na mé osobní libovůli,jestli úlovek pustím či nikoliv.A pokud lovec neporuší,či notoricky neporušuje RŘ,tak je snad vše v pořádku.To než ponechání kaprů,mi připadá víc jejich uchylná glorifikace.Tohle jsem nějak nepochopil a ještě mi tohle nikdo,aspoń pro mě logicky nezdůvodnil tak,abych se s CHaP ztotožnil( jedná se o kapry).

lagun22 - Profil | Čt 26.9.2013 18:30:59

Darcy >> vôbec som nepredpokladal, že väčšina tu bude tlieskať od nadšenia, je normálne, že ľudia majú rôzne pohľady na vec, ani netvrdím, že je to jediné a najlepšie riešenie danej problematiky, bohužiaľ, platná legislatíva na SK polovičaté riešenia a kompromis nepripúšťa ...

Darcy - Profil | Čt 26.9.2013 17:59:44

lagun22 - >> Podle názorů v této diskuzi, vidíš že revíry CHaP se i na těchto stránkách, nesetkávají s plným pochopením. A to zde přispívají ve velké většině rybáři kultivovaní, kteří mají k masařům daleko. Řešením je podle mě kompromis. Pokud nepřistoupíte na kompromis, riskujete, že ztratíte všechno. Navrhněte omezení počtu ponechaných ryb, horní míru kapra a možnost ponechání si jednoho trofejního kapra ročně. Jiné řešení nevidím.

Lee-Haney - Profil | Čt 26.9.2013 17:36:01

Chyť a pusť by mělo být postavené pouze na dobrovolném rozhodnutí rybáře.Uvědomte si že rybařina není volejbal.Je to lov.Ryba z vašeho lovu nemá nic.Chce se nažrat a nejradši by byla kdyby ji dali rybáři pokoj.Není to věc,hračka a neměl by to být nástroj egohoničství.Buď jste rybáři a lovíte s tím že je vaše věc co s úlovkem uděláte a nebo jste sobci co si hrajou na velké ochránce ,ale to potom ty ryby nechytejte vůbec.Ryba je další článek v potravinovém řetězci,nějaké kamaradství tam nebude nikdy fungovat,ne u rybařiny.Pokud si chcete hledat kámoše v říši zvířat,tak se k nim musíte chovat jinak než je tahat za rypáky u stolování.Chcete ryby pouštět?Tak to dělejte,ale nenuťte druhým svou ideu v podobě neexistujícho kamarádství....

Zajda - Profil | Čt 26.9.2013 17:10:48

dantex >> Vysvětli mi co to je většina když na schůzi přijde 150lidí z 1200...A jistě si dovedeš představit, jaké složení se asi dostaví...

dantex - Profil | Čt 26.9.2013 16:42:10

šmudla007 >> šmudlo mýlíš se. Rybářský svaz je dobrovolná organizace osob s různými zájmy s určitou mírou demokracie. Proto, pokud většina demokraticky prosadí svůj zájem, je legitimní, aby existovali na i svazové CHaP revíry, revíry s hájenými druhy ryb atd. Není to tedy tak, že pouštěči si mají za své udělat vlastní revír. Samozřejmě, že by většina měla myslet i na zájmy menšiny a umožnit jim ryby z revírů odnášet - nejlépe pokud jich mají více tak vytvořit revíry s různými režimy.