NR.P. - Profil | Čt 30.12.2021 1:16:23
Aiwen >> Tohle bude spíš forma karasa zlatého
NAiwen - Profil | St 29.12.2021 23:38:30
JohnyL >> na sedmičce je jich mraky.. to máš pravdu.
N1Mara - Profil | St 29.12.2021 22:59:07
Aiwen >> v pohodě nic se neděje 👍🍺
NAiwen - Profil | St 29.12.2021 22:22:34
1Mara >> no jo. Ale šlo o jednu vodu o stejnou lokalitu xD.. ale chápu.. prý jde o křížence a tmavší prý je díky zavojnatce která mohla být tmava.. ale super díky za názor .
NJohnyL - Profil | St 29.12.2021 21:43:52 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Ahoj,
situaci okolo KS/KO celkem sleduji a jsem rád za ty party nadšenců, co se snaží našeho karase udržet v životaschopných populacích.
KS se vyskytuje nejspíš na všech revírech, kde jsem letos chytal, ale trochu překvapivě je chytám poměrně málo, až na jednu vyjímku a to DYJE 7 a přilehlé revíry proti proudu. Tam jich je doslova mraky. Nejsem místní, ale přijde mi, že bílá ryba je zde na ústupu právě díky této rybě.
Na mém domovském revíru bylo KS hodně, ale letos masově uhynul na nějaké virové onemocnění krátce po tření, byly to tuny ryb a vždy jenom velké, staré kusy. Vím o více revírech, kde se podobná událost odehrála....v tomto kontextu doufám, že si nakonec sama příroda poradí a nějakou rovnováhu u tohoto agresivního druhu nastolí.
N1Mara - Profil | St 29.12.2021 21:05:11
Aiwen >> ano dle mě jsou to KS a ta s tím ocasem je KS piclì se zavojnatkou.....😀👍
Na barvu nekoukej, jsou zbarvený dle toho kde a v jaké vodě se nachází. 👍
NAiwen - Profil | St 29.12.2021 20:28:26
standas >> já si to myslel. Poslal sem to známému a ten prohlásil kříženec klasického KS se zavojnatym...
Nstandas - Profil | St 29.12.2021 19:23:39
Aiwen >> tak to je KS na 99,99% Je to důsledek šlechtění KS pro okrasné bazénky atd.
NAiwen - Profil | St 29.12.2021 18:34:09
Chtěl sem jen dodat že některé ty tmavě rybky měli takový velký ocas oproti tělu .
NAiwen - Profil | St 29.12.2021 18:05:47
standas >> možný to je že to kříženec. Možná i s kaprem.
Nstandas - Profil | St 29.12.2021 16:50:46
Aiwen >> KS se s KO kříží!!! Podle fotky to nepozná nikdo jen BÚH. Jedině genetické testy jsou jistota.
Nvokounek - Profil | St 29.12.2021 14:33:21
1Mara >> klobúk dole za tvoju prácu pán kolega..
NAiwen - Profil | St 29.12.2021 14:29:28
1Mara >> prosím tě. Ty se v karasich význas. Nevíš co je toto za Karáska? Obecnak to nebude ale na stříbrňáka je hnědozlaty. Fotka zkresluje ale je fakt tmavý. Druhý je stříbrňák. Myslíš že nějaká okrasná forma?
N1Mara - Profil | Čt 9.12.2021 16:11:04 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Aiwen >> Sám jsem obyčejná dělnická lůza a obyčejný rybář ... .-) A přesto jsem si dokázal sehnat rybníček do pronájmu a starat se o něj a v něm mít KO a jiné naše ryby, takže né, že to nejde, ale jde. Návrat KO je už taky zatím v dohlednu, ale nebudeme předbíhat a uvidíme co nám přinese budoucnost. To že nemůžeš pomoc je kravina, stačí se malinko zajímat a pozeptat .-) jak píšu, nic proti tobě osobně :-)
tady se můžeš zapojit a přispět finančně na spolek pro lipana a KO + se zapojit jako člen a rybář a mít malinko přehled, co a kde se děje. Byla i přednáška v Praze na fakultě, kde jsme přednášeli studentům a podobně..
https://zachrankarase.cz/#partneri
https://www.zachranme-lipana.cz/10-karas-obecny
https://www.facebook.com/groups/758112174576344 NAiwen - Profil | Čt 9.12.2021 14:59:40
1Mara >> určitě sem pro zachování KO.. uvítal bych i revír kde by by byly a celoroční hájení této ryby.. ja se ale pouze můžu k někomu přidat a pomoct. Sám si revír na to nepronajmu .
NAiwen - Profil | Čt 9.12.2021 14:56:26
rybomil >> no tak vysazování KS mi hlava nebere. Ta ryba se přirozeně mnozi naprosto v pohodě. Vysazování určitě ne... Já je začal používat když metrovka měla v sobě pár KS okolo 25cm.. a hle. Úspěchy na ně jsou. Narozdíl od perlinka nevyhledává závady. Ta potvůrka najde i kdyby jedinou větvičku v revíru a KS ne.. u pár krásných zubatých sem na něj už pochytal. Ale jak píšeš. Chodím především řeku a slepaky kde jich je hodně...
NAiwen - Profil | Čt 9.12.2021 14:53:31
1Mara >> v tomhle se pleteš... KO je pro mě přijatelnější rybí druh jak KS. Ale jak chceš odstranit z vod KS a nahradit ho KO?? Spousta revíru je napájena řekou a z řeky ho nedostaneš. Pokud by byl nějaky stojatý revír kde by byl např pouze kapr Lin KO tak bych se i rád zapojil a na revíru vypomáhal. Rozhodně mi není lhostejný osud KO.. ale já jako obič dělník z fabriky s tím nic nezmuzu. Zmůžu se pouze na to že když ho chytnu tak se zachovám lidský a rybu pustím. A nesrovnavej to s černochy z Afriky. To je verbes 10000x horší jak kdejaký jiný invazní druh. Zvíře za to nemůže. Nepřemýšlí jako lidé. U těch sviní je to jiné.
Nfheavy - Profil | Čt 9.12.2021 12:03:38
rybomil >> no u chytání úhořú na rousnici to asi vyselektovat nepůjde..
Nrybomil - Profil | Čt 9.12.2021 9:31:32
Aiwen >> noo ještě když jsem chytával více na rybku a méně vláčel ( bratru 20 let z5 ) nikdy jsem na stříbrokarase zubatou nechyt. Asi proto že tam původně nebyli ? Štiky braly prakticky cokoliv jinýho.
Nej paráda je, když se udělá celostátní kolo Zlaté udice a aby měla mládež o těch závodech co lapat nasype se jim do toho revíru stříbrňák !!! NTW to bych ty idioty z MO sejmul.
Nrybomil - Profil | Čt 9.12.2021 9:22:00
fheavy >> hmm, zajímavý poznatek, to mě nenapadlo, ale jako prevenci proti těm nasypaným zjebům by se dalo použít.
někdy je to k zoufání, jdeš večer na úhoře a za 1,5 hod. ti dojde nejen trpělivost, ale i nástrahy úhořům vhodné...
N1Mara - Profil | Čt 9.12.2021 9:14:20
Aiwen >> ono jak píšeš tak moc v řekách a potocích nebyl tak hojně , jako ve všech návesních rybníčkách, požárních nádrží a stojatých vodách..... No a za další jak píšeš, prostě ti nevadí, není tak škaredý, tohle je důvod proč ti to píšu, buď jsi v tomhle neznalí a nebo nechceš znát ! Ty jako rybář máš povinnost chránit naše původní druhy ryb před zánikem a né, že tobě se líbí KS a lov podobně. O tom celou dobu mluvím, upřednostňuješ invazní rybí druh, nad naším původním a to je špatně !! Je to stejný, jako kdyby myslivec byl rád, že místo srnčího mu tady běhá jelen sika a srnčí by zaniklo...... Jako, já ti nic nevyčítám, nediv se mě, člověk alespoň se snaží něco pro ochranu KO dělat, ale lidem je to u prdele a vůbec se nad sebou nezamýšlí a je jim to fuk a pak píšou právě takové hle bláboly o tom, že invazní druh je vlastně v pořádku !! :-(((( Až ti sem přijde z Afriky milion černochů , a budou otravovat a ohrožovat tvou rodinu, taky to bude asi v pořádku.......... No, už ti více k tomu psát nebudu. Prostě tahle cesta ve svazu, kde lidi ví o tomhle houby a jednají jen z pohledu, mě to je jedno, tak to bude špatně navždy.
Nfheavy - Profil | Čt 9.12.2021 7:37:18
Aiwen >> jsou místa na Dyjí kde když dám sladké krmení a nástrahy tak chytám 99% KS a opakuje se to už nějakej rok,když použiju ostrý kořeněny tak je chytnu tak 1 ks z 10ti ryb,asi jim to nechutná😁
NAiwen - Profil | Čt 9.12.2021 1:19:11
1Mara >> já KS chytal jako dítě, dokonce i KO na jedné kaluži. Bohužel už je roky bez vody a bez ryb. Každopádně KS už považuji za dost zdomácnělou rybu stejně jak amur a kapr. Karas mi nevadí. Dokonce mi udělá na plavacku i radost. Každopádně obecnak je nádherná ryba jak Lin. KO sehnali známí do svého jezírka. Jak se jim daří přesně nevím ale vím že je scháneli hodně dlouho..
Ps: chápu že díky KS vymizel KO z řek a potoků. Ale mě ta ryba nějak nevadí.. vždyť není tolik škaredý 😉😉😉
Ještě jedna poznámka.. na štiku je to super rybka. Doma vydrží v kyblíku celý měsíc a na háčku taky 😉😉😉
Nrybomil - Profil | St 8.12.2021 21:24:25
bolllekas >> když hospodář dostane zadara na zarybnění 700 kg KS, to bys viděl jak je přesvědčenej. co dostal bokem nikdo nevíme, takže nějak neřešíme.
přijdeš k vodě, za hoďku jich vytáhneš 20 a už tam vícekrát nejedeš. takový dobrý odstranění
" nedomácích ".
N1Mara - Profil | St 8.12.2021 21:10:59
Dědek >> Jardo, nezaslouží, víš jak žije a jak se agresivně chová k okolí ve vodě ? prostě je to zmrd i kdyby měl metr .-)
NDědek - Profil | St 8.12.2021 21:05:48
1Mara >> ano, ten je opravdu přenádherný.
Ale i ten jeho obr, byť je to stříbrňák, prošel životem a dorostl do nádherné velikosti. Myslím, že trochu úcty si taková ryba zaslouží, byť je to invazivní druh.
N1Mara - Profil | St 8.12.2021 20:55:26 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Aiwen >> No, tak jednu invazní rybu bereš a druhou ne ? trochu špatný pohled, nemyslíš a to jen proto, že jedna je větší a měřila 55cm. ? Dle mě pořád špatně, díky právě i takovým to názorům je KS ještě pořád u nás hodně přemnožený invazní druh a je potřeba jej zlikvidovat. na rybochovných vodách to jde, na svazových to už je horší. A věřím, že by ti více udělal radost tenhle krasavec než invazní druh .-)
NAiwen - Profil | St 8.12.2021 20:44:50
Na Dyjí karase S je vcelku hodně.. ale byl revír kde sem Karase několik let nechytl a letos když se pustila trocha vody z řeky do tohoto revíru v létě tak se objevil i KS. Každopádně mě tato ryba nevadí. Mě vadí málokterá. Je to ryba jako ryba. Jediné ryby co nehodim zpátky je Hlaváč a Hlavačka... Naštěstí se dravci naučili tuto rybu žrát a už jich není tolik. Ale zpátky ke Karasu. Letos při chytání rybek na bič se nám podařil chytit KS ale v délce 55cm. Už od pohledu dost stará ryba. Mnoho jizev dalo najevo že tato ryba si zažila své a přesto přežila. Nebyla tolik do stříbrna ale spíše tmavá. Bohužel z uneseni a prohlížení sme ji zapomeli vyfotit. Ale takové ryby se velmi cením a ve vzpomínce zůstane už na dlouho..
NBacha San - Profil | St 8.12.2021 18:32:16
mastrof >> Co se týče těch akvárek, je to díky tomu, že rybíčkáři jsou líní jako vši...někteří. V životě jsem nástražku nekoupil, a to na ni běžně lovím. Ani žížalu bych nekoupil.
Ale jinak, KS je výborná ryba k jídlu, třeba obalované vnitřnosti jsou super:-)
Nstandas - Profil | St 8.12.2021 17:30:07
bolllekas >> no- jejich dost:-(
Nbolllekas - Profil | St 8.12.2021 17:21:13 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
standas >> Hospodář kterej má všech 5 pohromadě v životě takovou rybu do revíru nevypusti!!!
Nstandas - Profil | St 8.12.2021 15:26:23
Jozef K. >> no jo mají rozum!
NJozef K. - Profil | St 8.12.2021 15:23:46
standas >> v madarsku je aktualne zakazane pustat karasy spat do vody. Pritom na niektorych vodach je ich minimum a su v slusnych velkostiach.
Nstandas - Profil | St 8.12.2021 15:02:44
mastrof >> Letos jsem ho chytal na Labi 18 a 19, jinak posledních cca 8. roků naprosto minimálně. Jsou vody kde byli v hojném počtu a dnes nejsou! Osobně neznám revír kde jich je hodně jako byli na počátku invaze. Myslím si že kdyby je svaz nenasazoval tak už v čechách nejsou! Máme tu pískovnu kde naráz pochcípali, vše ryby 40°+. Nic menšího!
Dle hospodáře pošli na nějaký mor. Od té doby tam KS není! Proč se nemnožili? Na youtube koukám na výlovy rybníků a dost často KS nevidím. Rozhodně jeho úbytek registruji:-)
N1Mara - Profil | St 8.12.2021 11:57:18
mastrof >> jj díky za odpověď .-)
Nbolllekas - Profil | St 8.12.2021 11:45:51
mastrof >> jo rybarna v Praze taky, pry to kupují Ukrajinci a Vietnamci.
Nmastrof - Profil | St 8.12.2021 11:31:52 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Maďaři to normálka prodavaj...
Nbolllekas - Profil | St 8.12.2021 11:28:00 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Mrtvej ks dobrej ks. Mám zkušenost, že generacky této ryby berou hlavně na jaře, pak během tření a potom spíše až na podzim. Na salát či Matjesy absolutně nejlepší ryba, kam se hrabe cejn. Nepoustet, raději nasekat slepicim, ale jak říkám salát bezkonkurenční a to jsem jej dělal snad ze všeho mimo dravců.
Nmastrof - Profil | St 8.12.2021 10:12:29
1Mara >> Ahoj, ne jen řeky,a potoky, ale často i tůně a slepá ramena. Hrouzek ještě pořád někde je i ve větším množství s tím to tak tragicky nevidím, i když bych ho rád viděl všude. mřenka je častější než bych čekal, často je I v potůčcích protékajících vesnicema, s podivně šedivou vodou zabarvenou od trativodů a nefunkčních ČOV. S parmou to na některých vodách jako je ohře, berounka či sázava není úplně špatné, alespoň na některých úsecích. Ale ulovit ježdíka? to je opravdu svátek...
N1Mara - Profil | St 8.12.2021 9:59:44
mastrof >> při monitoringu našich vod, máte ve vodách i malé parmičky jako třeba ročky, dvouročky ? hrouzky, ježdíky, mřenky a jiné rybí druhy a prosím kde ? Asi to je hlavní monitoring v potocích a řekách viď ?
Nmastrof - Profil | St 8.12.2021 9:59:21 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
a pak člověk příjde do rybářských potřeb a vidí tam jedno akvárko plné KS na štiku a druhé plné střevliček na okouna či candoše. To vážně nedokážu pochopit, že je možné a že se s tím už dávno nic neudělalo...
Nmastrof - Profil | St 8.12.2021 9:56:04
že by byl KS na ústupu se mi moc nezdá, osobně si šáhnu celkem často do vody elektrickým agregátem a to na celém území ČR v rámci monitoringu a KS je až na pár výjimek úplně všude! na pstruhovkách, v tůních zapadlých v močálech lužních lesů, tam je často dominantní rybou, řekách, potocích, strouhách... Druhým takto rozšířeným druhem je střevlička východní, ta už je taky skoro všude. S násadou se dostane do rybníka a po výlovu tradá česlema po proudu dolů... A to se děje každý rok zas a znovu. Smutné
N1Mara - Profil | So 9.1.2021 15:35:07
standas >> no tak to pak jó, to je ten kámen úrazu a za tohle můžou hlavně hospodáři v MO.....😕 Smutný....
N1Mara - Profil | So 9.1.2021 15:34:15
MrKos >> pravda. 👍
NMrKos - Profil | Pá 8.1.2021 21:07:30
Elessar >> správná logika a jdeš na to dobře. Masové vysazování KO je dnes samosebou nesmysl a myslím že to v diskuzi nikdo ani nenaznačil. Měla by tomu předcházet celá řada kroků, které jsi popsal v druhé části příspěvku. Jednoduchá logika. Ovšem zde už se dostáváme k tomu, že možná i 20 let svaz neučinil ani jeden z těchto kroků. Hospodáři přihlíží degradaci obsádky, ůbytku mnoha druhů (nejen KO) a vysazují kapra. To je realita, která se bohužel netýká pouze KO.
NElessar - Profil | Pá 8.1.2021 20:57:49
MrKos >> Upřímně dokážu si představit desíky věcí co bych mohl svazu vyčítat, ale to že masově nesype KO by bylo asi až někde úplně na konci. Nevím jaké vody navštěvuješ, ale já ve svém okolí nevím o žádné ve které by KS nebyli. Né že by tam ten KO něšel sadit, ale v této situaci bych to považoval za plýtvání prostředky svazu.
Když už tak mě mrzí, že svaz nebyl schopný reagovat na to jak vzácnou a zranitelnou rybou stal, a nebyl schopný podniknout kroky pro jeho ochranu (nalezení a zmapování lokalit na kterých se ještě původní populace vyskytují, a tam odělat ochraná opatření). Že takové veci tady musí v amaterských, nebo poloamaterských podmínkách podnikat party nadšenců.
N1Mara - Profil | Pá 8.1.2021 20:38:11
standas >> čeho se ta tabulka hlavně týká ? kapra ?
Nstandas - Profil | Pá 8.1.2021 19:26:57
1Mara >> kdepak,podle mého to sedí.
N1Mara - Profil | Pá 8.1.2021 17:42:43
standas >> to je nějaká špatná tabulka né ? a nebo jen pro jeden kraj :-)))
Nstandas - Profil | Pá 8.1.2021 15:49:42
1Mara >> Tak maso nebude!!! :-))))))))))))))))))
N1Mara - Profil | Pá 8.1.2021 9:00:43
MrKos >> je to jednoduché, lidí chtějí maso a maso je kapr né Karásek, takže za kapra jsou peníze za s Karase peníze nejsou, lidí na ně serou a proto svaz na ně také sere. 😕
NMAXXSKATER - Profil | Pá 8.1.2021 8:23:00
Osobně mi přijde, že je to jak jde. Zatímco na jiných revírech je, jak se zdá, na ústupu, tak na Labi jich přibývá ...
NMrKos - Profil | Pá 8.1.2021 8:21:41
Elessar >> a proč se tak neděje, tedy proč se KO nevysazuje na stovkách revírů, kde stříbrňák není a nikdy nebyl?
Zavání mi to trochu alibismem.
Mechanismus, jak KO financovat, vyrobit, vysazovat a chránit totiž nikoho nezajimá a zajímat nebude ani s ani bez stříbrňáka. Svaz má evidentně zcela jiné priority postavené na počtu členů a na kaprovi. Alespoň u nás v MRS.
NDědek - Profil | Čt 7.1.2021 23:50:29
Elessar >> v první řadě je to úplně u prdele svazu, proto je vše marné...
NElessar - Profil | Čt 7.1.2021 23:27:32
Káceč >> Samozřemě. To byla reakce na to (aspoň jsem to tak od MrKose chápal) "proč se vubec snažit stříbrňáka potlačit, co to přinese". Za mě pokud se má zase někdy v budoucnu stát KO běžnou rybou, jako v dobách když jsem byl malé děcko (nebo spíš ještě dřív), tak bude potřeba proti KS aktivně bojovat - zakázat jako nástražku, zakázat vracet do vody, zabránit aby byl do vod sypaný s násadou kapra, nebo jiné ryby (nedejbože cíleně), Vysvětlit členské základně, že tu vůbec nějaký KS je, že je to problém, že se nemá vysazovat a převážet, atd (protože podle mě je to vetšíně rybářů úplně buřt - prostě karásek...)
NKáceč - Profil | Čt 7.1.2021 23:03:58
Elessar >> i kdyby ho tam nikdo nikdy nevysadil, tak i přesto se tam může objevit. Stačí, aby tam nějaká kachna zanesla oplodněné jikry.
Nstandas - Profil | Čt 7.1.2021 22:59:08
1Mara >> Tak pomalu se rozšiřuje, na jaro jsem něco nachystal uvidíme;-)
Nstandas - Profil | Čt 7.1.2021 22:55:55
Bacha San >> Tak tomu věř,osobně jsem ho měl na prutě!
NElessar - Profil | Čt 7.1.2021 22:54:42
MrKos >> když vymizí, bude aspoň šance tam to KO vysadit. Pokud tam je, nebo hrozí, že ho tam kdejakej jouda kdykoliv hodí, nemá smysl se tam pokoušet KO vysadit.
NKáceč - Profil | Čt 7.1.2021 22:38:49
kubah >> o čem je otázka, o KO nebo o KS?
Nkubah - Profil | Čt 7.1.2021 22:29:00
Káceč >> z KO ?
To věřím, musí to být lepší než z KS ...
Jen kde ty KO vzít ...
NKáceč - Profil | Čt 7.1.2021 22:12:33
Pečenáče z nich nemaj chybu, asi tak....
NMrKos - Profil | Čt 7.1.2021 22:12:30
1Mara >> je nádhernej a bezesporu je to příkladná práce. Ale co dál? se svazem a jeho kaprem dál nic. Je to kruté, ale je to tak.
Pamatuju obecnáky z dětství, bylo to celé moje dětství...
NBacha San - Profil | Čt 7.1.2021 22:10:52
1Mara >> Nádhera!!! Možná bych se poptal, zda by se něco nenašlo. Mám známého spolužáka z rybářské školy a dělá hospodáře tady vedle.
NBacha San - Profil | Čt 7.1.2021 22:08:38
standas >> Vykrmená ryba ze stojáku...fuj! :-)
Ale jinak, miluju velký cejny:-) Kdysi za totáče vypustili, a teď nevím, zda Slapy, nebo Štěchovice, a ve zbylých loužích byli cejni cca až 7kg. Neviděl jsem to na vlastní oči, ale psalo se o tom.
N1Mara - Profil | Čt 7.1.2021 22:07:19 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
MrKos >> My máme KO o tom není pochyb, ale zatím nemáme ho kam dát :-)))
NBacha San - Profil | Čt 7.1.2021 22:01:40
1Mara >> Tak tomu fandím. Zamlada jsem se toho také účastnil.
NMrKos - Profil | Čt 7.1.2021 21:50:00
1Mara >> no jo a kde se ten obecný karas vezme, případně kdo ho zaplatí? Stejný vzorec by jsi mohl použít pro ježdíka, perlína či slunku. A vysazují se?
Už dnes máme mnoho vod, ve kterých ani jeden stříbrňák nežije, máme plno vod po revitalizaci, po vypuštění, celkovém slovení a odbahnění. A co myslíš, že tam do čisté prázdné vody svaz vysadil? Správně - kapra, cejna a trochu rychlené š1. A změní se to po vyhubení stříbrňáka? Odpovím si sám .-)