- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Zdražení povolenek- Váš názor!
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
14x v oblíbených a 3x v ignorovaných.
Pedro1 - Profil | Čt 16.11.2023 11:26:18
Něco jako "nemáme v revírech vyváženou obsádku, chybí dravci, nemáme ve spolku odborníky, protože chtějí výplatu, o břehy nám svěřených revírů se nestaráme, odpovědné lidi nevzděláváme, marketing vůbec nevedeme, do vodních ploch a rybochovných zařízení neinvestujeme, ......, ale zbylo nám tady 500 000 Kč, tak koupíme kapra 20% nad plán".
čongr - Profil | Čt 16.11.2023 8:24:59 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
sven - Profil | Pá 17.11.2023 13:57:38 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
O tom se můžeme dnes a denně přesvědčit, nejen v tomto..
Nejprve pár čísel:
MRS - obhospodařuje 240 MP revírů = 6 836ha + 79 P revírů = 483ha
a sdružuje cca 71 000 členů
ČRS - obhospodařuje 911MP revírů = 32 054ha + 468P revírů = 3 333ha
a sdružuje 264 455 členů.
Suma sumárum oba spolky obhospodařují 1 698 revírů o celkové výměře 42 706ha
a sdružují celkem cca 335 455 členů.
To už je velmi zajímavá a potenciálně lukrativní porce vodních ploch, pro nejrůznější privatizátory, tuzemské i zahraniční investory, lobbisty, spekulanty aj..
Přijetím zákona 99/2004Sb. těmto sice na čas sklaplo ačkoli snaha byla převeliká ale to neznamená, že se té myšlenky, vzdali nadobro...
Členská základna pravděpodobně nejsilnějšího (co do členstva) spolku v republice,
v počtu trojnásobku obyvatel hlavního města Prahy, také nebudí v kruzích usilujících o atomizaci společnosti, nadšení...
Zrušení společné pracovní povinnosti, povinné společné účasti na VČS, osobního styku např. při koupi členské známky a povolenky, nepořádání společenských akcí, jako místních rybářských závodů, plesů aj. a nahrazením těchto činností trojím kliknutím na mobilu "z pohodlí domova", může některým členům připadat výhodné ale prakticky se jedná o likvidaci základní myšlenky spolkové činnosti, tedy fyzické spolčení příznivců společného koníčka a zákonitě i nejnižších jednotek MO.
Pokud postupně padnou MO, přijdou na řadu Územní svazy a dovolím si zavěštit, že se zájmový spolek postupně přetransformuje na servisní, zážitkovou, pragocentrickou firmu, komunikující se svými zákazníky pouze elektronicky. Zaplať a o nic se nestarej !
Už dnes se namísto demokratického prohlasování svazových záležitostí odzdola, od nejnižších jednotek VČS postupně až na Radu, rozhodují tyto, direktivně úřadem "volených" i nevolených zaměstananců Svazu, zabarikádovaných za profesionálními mluvčími. Informace pro členskou základnu, jsou nedostatečné..
Např. jak tu zmínil kolega, cena za RIS je pro členy kteří tuto záležitost investují, tajná !!!
Pak se můžeme právem ptát: "které další informace, dotýkající se členské základny jsou rovněž utajeny ??? "
Svazoaparáty utěšeně rostou a bobtnají aniž by se to projevilo na kvalitě revírů, čistotě vod, ochraně přírody, druhové rozmanitosti apod. , tedy záležitostech, kterými se jednak oba Svazy na svých webech holedbají a navíc jim to ukládá i zákon..
Zatím se to projevuje jen na rostoucí ceně členských příspěvků a povolenek a omezování jejich platnosti s podtextem jejich zdražení a nátlaku, ke zvýšené koupi Celosvazových..
Martin M. - Profil | Čt 16.11.2023 11:01:26
Willow - Profil | Čt 16.11.2023 8:43:50
karlak - Profil | Pá 17.11.2023 11:20:23 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
dědánek - Profil | Čt 16.11.2023 16:25:12 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Willow - Profil | Čt 16.11.2023 14:43:09
Jarin od Velké louže - Profil | Čt 16.11.2023 18:57:31 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
to co se chystá je předem dobře promyšlená lumpárna a skutečně může dojít k rozbití jednoty rybářského svazu. V mnoha MO se dá neodpracovaná brigádnická hodina koupit za 100,- Kč. Kdo se ale bude starat a pracovat o stávající rybochovná zařízení ? Pokud dnes hledáte řemeslníka dejme tomu zedníka tak za kolik mu bude pracovat a to ještě v sobotu ? Jak se povede účetnictví , pojištění a další ??Jako další proti je otázka od kolika let a komu bude prominuta pracovní povinnost ? Dnešní rybář ve věku cca 60 let se celou dobu podílel na činnosti a výsledku hospodaření MO a dnes by měl jako důchodce platit ? Kam budou směřovat finance u MO - Praha a spol . kde nemají žádná rybochovná zařízení ? Pár vyvolených si udělá solidní kšeft . Do dnešního dne ani nikdo nebyl schopen říci jak se budou třeba řešit povolenky pro RS a další funkcionáře. Slova jednoho předsedy územního svazu že RS by měl financovat stát , tak to asi budeme mít celou armádu profesionální RS aby stačili ohlídat velké revíry a mnoho dalších vod - řeky. A to by znamenalo další díru v rozpočtech úřadu který by je platil. Ti kdo z Vás si dovedou představit finanční náklady na jednoho strážného za rok ,tak se jim z toho zatočí hlava. Domníváte se že to bude někdo dělat za 20.000,- když je potřeba se orientovat v oblasti nejen práva ale dalších . Pro výkon profesionální RS by mělo být alespoň vzdělání na úrovni Bc. V obcích kde nemají finance na daleko potřebnější záležitosti to určitě řešit a financovat nebudou. Takže tudy cesta nevede. Každá MO má svá specifika a potřeby které si celou dobu dokázala řešit a dnes je mnoho MO jenž mají i 100 let. Tak proč to rušit když to funguje? Snad to rybáři pochopí a dají potřebný mandát svým zástupcům na jednání krajské konference a následně republikovému sněmu . Za vším stojí peníze a pokud předseda ČRS nemůže sdělit členské základně kolik stál a ještě bude stát RIS ( je to prý otázka obchodního tajemství za naše peníze !!!!!) tak radši ukončím členství v ČRS. Na to abych si vyčlenil 14 dní v roce zajel rybařit na soukromé vody, tak to bude mnohem výhodnější. Toto je už opravdu na pováženou a skutečně to může skončit rozpadem rybářského svazu. Pak se ale také musím ozvat a připomenout různá prohlášení o snahu zachování jednoty rybářského svazu včetně usnesení i zvukového záznamu která jsem slýchával na krajských konferencích i republikových sněmech !!!!!
Martin M. - Profil | Pá 17.11.2023 1:49:46
Ted to je kockopes, kdy si hrajeme na dulezitost clenstvi a brigad a zapisne a udrzovaci poplatek za clenstvi a ... cele to je jen pozustatek z dob, kdy MO byly samostatne a vstoupily do spolecneho svazu se svymi cleny a jejich penezi za clenstvi a brigady, na ktere se nesaha, to predtim patrilo MO a "musi" jim to zustat naporad.
milanpindryc - Profil | Čt 16.11.2023 22:09:53
V tuhle chvili je to kseft s kaprama/duhakama a likvidace vod. Rybniky smrdi a sou plny bahna, prehrady zeleny plny kapru a sinic, pstruhovy reky prazdny…
Martin M. - Profil | Čt 16.11.2023 16:38:55 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Samozrejme to je neprijemne pro ty, kteri meli brigady odpustene.
hraji - Profil | Ne 19.11.2023 15:52:16
rybomil - Profil | So 18.11.2023 23:30:19
když MO udělá 3 - 5 závodů do roka a vybere příslušný prachy tak zarybnění oproti vedlejší MO která nemá nic než klasika zdroje na nákup násad, to zarybnění může být možná 2x, možná 3x na 1 ha vyšší jenom tím vyžadovaným posvátným kapřem. další ryba je jen o5 bonus navíc.
A nemysli si, že lidi z okolních MO nevědí kde je kolik nasypáno a kam mají jet. proč by hledali něco v revíru domácí MO, když je tam bída s nouzí ? tolik můj názor a přesvědčil jsem se o tom vícekrát.
Kreja - Profil | So 18.11.2023 17:22:32
sven - Profil | So 18.11.2023 14:45:45
Takový stav nezájmu o dění ve spolku, je dnes bohužel normou napříč celým Svazem, leckde je ta návštěvnost VČS, ještě tristnější..
O tom píší i kolegové z různých MO v tématických diskusích, na zdejším webu.
Lví podíl na tom mají i nové Stanovy, které tuto povinnost zrušily.-
Osobně to vnímám jako záměr ...
Proč tomu tak je ?
Protože spolky nabírají kohokoliv, kdo má takříkajíc díru do řiti aniž by tento adept měl zájem o spolkovou činnost a spolkové dění. Hlavně když nasype do kasičky...
Což je naprosto špatná politika..
Občané tohoto státu mají právo lovit ryby ale nemají právo, být členy sdružení nadšenců a příznivců, kteří svou prací a obětavostí spolek vybudovali a společnou prací ho udržují v chodu, pakli se nehodlají nebo z nějakého důvodu nemohou aktivně podílet na jeho prosperitě.
Existuje možnost plnohodnotného rybolovu na svazových revírech i pro jeho nečleny a cenový rozdíl není nijak zdrcující.
V některých případech je nečlenská povolenka i výrazně levnější než členská s ostatními nezbytnými poplatky.
Uvedu příklad:
Náš člen zaplatí členskou známku 700,-, brigády 2000,- + MP územní povolenka 1900,-
tedy celkově 4600Kč.
Pražská a středočeská MP územní povolenka pro nečlena Svazu, stojí 4000, Kč
Na opačném pólu stojí jihočeši s dtto povolenkou pro nečleny, v částce 7000,- Kč
Což je cena podle mého názoru, odpovídající současné realitě.
Podivná cenová politika, že ? Možná nám něco podprahově sděluje..
Není tomu tak, že naši členové makají a platí ale že část maká a část platí. A pak existuje i skupina osob, které jsou pracovní povinnosti zbaveni ale přesto se brigád účastní, bo existuje daný objem nezbytných prací, které za spolek nikdo neudělá a tito členové k němu cítí jistou loajalitu a odpovědnost a tedy přiloží ruku k dílu. To je i můj případ.
Samozřejmě existuje uvnitř této i skupina osob, které když nemusí, tak nejdou a ani platit už nemusí a pak skupina vychcánků, kteří přestoupili z jiných MO z důvodu úlevy, vzhledem k věku nebo zdravotního stavu.
Osobně bych viděl takové řešení, že na úlevové výhody by měl dosáhnout pouze člen, který se aktivně podílel na spolkové činnosti alespoň 10let.
Kupodivu se i za těchto podmínek členská základne neustále rozšiřuje a kupodivu převážně o mladé členy, což je dobře.
Možná je láka dobrá zarybněnost RMV s možností zapůjčení spolkové chaty k rekreaci nebo nejrůznějším oslavám za symbolický poplatek, nebo nadstandardní zarybnění revíru pro celosvazový rybolov (z důvodu prázdninové nonstop 24hod.), možná určitá jistota pro budoucnost, neboť jsme dokázali všechny chovné vody včetně sport. revírů, v minulosti buď svépomocí vybudovat nebo koupit do vlastnictví MO, možná i přátelská atmosféra malého spolku o cca 160 hlavách.
Tedy nám nehrozí ani v případě rozpadu Svazu, že naši členové nebudou mít kde smočit..-
Nevadí mi, že k nám jezdí rybáři z jiných MO. Také nesedím celý rok u jedné vody a jezdím i jinám.
Vadí mi že se někteří z nich chovají jako hovada..
Takový bordel jaký po nich u vody zůstane, hlavně po nonstopce, to se jen tak nevidí..nad tím zůstává rozum stát.
A při vědomí, že není v kompetenci RS toto řešit..stejně jako stanování, rozdělávání ohňů apod.......
Z toho důvodu jsem na poslední VČS hlasoval proti dalšímu ročníku.
Bohužel jako jediný.
Ostatní přítomní (účast cca 25%) hlasovali PRO ačkoli shodou okolnosti z nich nikdo až na dvě-tři výjimky, na tom revíru neloví..
Nezávidím tzv. "pražákům" levnější povolenku. Mají takovou možnost, tak ji logicky využívají. Být členem několikatisícové odosobněné MO, kde se členové ani navzájem neznají, možná ani nemají možnost se sejít na VČS, ledaže by ji pořádali na stadionu, která nemá do čeho píchnout a nemít širší zájem než jen chytat ryby, možná bych to také využil.
Ale já tu rybařinu vnímám v poněkud širším kontextu a lov beru jen jako její součást, nikoli jedinou náplň.
Takže jsem v její prospěch odpracoval spoustu hodin (odhaduji pár tisíc) gratis.
Brigády, výlovy, vysazování, agregace, pořadatelská činnost - ryb. závody, školení nových členů, rybářský kroužek, vedoucí RS (odmítající korupční povolenku zdarma), člen Výboru MO, člen Doz.komise, správce chaty, ved. brigádnické činnosti, prodej povolenek dětem a mládeži, dozory na výlovech sousedních MO aj.
Odměnou jsem získal: dobrý pocit užitečnosti, řadu mladých kamarádů z řad absolventů ryb. kroužku, řadu kamarádů a dobrých známých z řad naší i jiných MO, včetně užitečných konexí, 1x finanční odměnu 800Kč,- 1x věcný dar feeder od šíma a dvě čestná uznání, od Územního svazu :-)
Odměnu jsem prohýřil, šímo je ve světě a uznání, leží někde ve skříni mezi jinými lejstry .-)
lojzaH - Profil | Pá 17.11.2023 9:03:23
(brigády,dobrovolnost) a právě peníze z brigád je v podstatě jediná ovlivnitelná část peněz z pohledu MO. V ten moment kdy dojde k jakémusi sistému přerozdělování peněz nejspíše dojde MO přehodnocení vztahů k ČRS z důvodu nedůvěry ve sprevedliví systém přerozdělování. Protože o peníze jde vždycky až na prvním místě.
lojzaH - Profil | Čt 16.11.2023 20:43:56
MO jsou financovány z několika zdrojů.
1. Z členského příspěvku, peníze by měli být určený na provoz organizace např klubovna , cesťáky , pohoštění na schůzi atd.
2. Režie na provoz revíru , tady není co řešit.
3. Rybochov , peníze z prodeje ryb by se měli vrátit zpět do rybochovu . Nákup ryb , krmení, nářadí potřebné k výlovu a chovu ryb.
4. Brigády, peníze které se používají kde je potřeba.
A teď k počtům, máme v organizaci 50 členů kteří jsou ochotni udělat si brigády což v náhradách činní 50000,- . V průměru každý udělá 50 hodin! Což je 2500 hodin , když to budu muset platit je to 250000,- Takže - 200000,- Už vidím s jakou láskou nám je svaz posíla!
čongr - Profil | Čt 16.11.2023 11:39:44
Martin M. - Profil | Ne 19.11.2023 16:23:30
lojzaH - Profil | So 18.11.2023 17:10:09
Bohužel jsem byl několikrát svědkem protekčního chování RS a to i řadách naší MO . Co se týče turistice mezi MO tak jsme psali přestupku rybařům kteří kvůli 200 kč rozdílu v brigádách byli ochotni jet si pro povolenku 70 km. Pak v tom hledej logiku.
Martin M. - Profil | So 18.11.2023 15:58:26
Funebrák - Profil | Pá 17.11.2023 21:39:45
čongr - Profil | Čt 16.11.2023 16:44:48
Fryčer - Profil | St 22.11.2023 9:49:31
vitus6 - Profil | Po 20.11.2023 18:09:41
U nás snad všichni kolegové rybáři které znám platí brigády, i já jsem jsem dělal naposledy před dvaceti lety kdy jsem měl velmi malou mzdu a vyplatilo se mi jít na brigádu než ji platit. V dnešní době za 100kč na hodinu neseženu ani brigádníku do dílny, do tepla na čistou porci. Jinak o rozdělení peněz by se dle mého názoru měli domluvit funkcionáři MO, protože ty do toho nejvíc vidí, a alespoň u nás to jsou obětavci, kteří tráví hospodařením mraky času
computerfish - Profil | Ne 19.11.2023 22:15:16 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
rybomil - Profil | Ne 19.11.2023 17:42:10
Zase na druhou stranu, proč sypat někam standardně dle ZP, když na ten revír téměř až úplně nikdo nechodí, ryby tam dané jsou z větší části jen potravou pro predátory či dokonce skončí po opakovaných otravách. I takové revíry znám. Tam je na zváženou zda část či úplně celý revír neudělat chovný, protože si myslím, že pstruhovku z něj někdo udělal rozhodnutím někdy před 60ti roky, za podmínek zcela odlišných dnešku.
TIRO - Profil | Ne 19.11.2023 13:27:37
Thomic - Profil | Ne 19.11.2023 10:38:47
Btw, do tý diskuze lezu proto, že si bohužel někteří neuvědomují, jak se posunula doba, a pořád si myslí, že to co fungovalo v osmdesátých letech bude fungovat i teď. Změnila se členská základna, změnily se i jejich požadavky a priority, a pokud na to svaz nebude reagovat, tak prostě půjde do kytek. I když jsou skupiny kterým by to vyhovovalo, tak já do nich nepatřím.
sven - Profil | Ne 19.11.2023 2:21:43
MO je ekonomicky samostatná jednotka a v jaké výši si nastaví počet odpracovaných hodin a jakou výši náhrad za ně, je výlučně její interní záležitostí..
Z toho lze usuzovat, že pokud vás tato záležitost nějak pálí, pak jedině z toho důvodu, jak je o ně připravit, přerozdělit podle vašich potřeb a představ a pracující MO demotivovat aby přestaly hospodařit. Chovar ryby je zbytečné, když se dají nakoupit od vybraných soukromých firem, že...
Právě tak máte zbytečné starosti, zda některý z členů má v úmyslu přestoupit do jiné MO. Je to jeho právo vyplývající ze Stanov, tedy ho nikomu neupírejte, nesnažte se lidmi manipulovat a neřešte problémy které by nevznikly, kdybyste je nevytvářeli..
Mohl jsem se vsadit, že se tu objevite a budete se snažit ovládnout tuto diskusi a kalit vodu..
Není o čem diskutovat, ledaže byste chtěl členům Svazu sdělit, na kolik je ta sranda zvaná RIS, přišla...
Jednací řád ČRS
Čl. 3
Členství ve Svazu
(k § 3 Stanov)
5. a) Výši jednorázového vstupního příspěvku (zápisného), počet hodin pracovního
ročního příspěvku (brigádnických hodin) a výši jeho finanční náhrady navrhuje
výbor MO a schvaluje členská schůze MO.
b) Členská schůze MO na návrh výboru MO může stanovit úlevy z výše plnění,
schválené dle písm. a) tohoto odstavce, a to pro důchodce, osoby se zdravotním
postižením, ženy, mládež a studující. V individuálních případech hodných
zvláštního zřetele rozhoduje o těchto úlevách výbor MO
lojzaH - Profil | So 18.11.2023 17:22:17
A hlavně některé revíry a rybochovná zařízení jsou majetkem naší MO. Tudíž náš území svaz k nám přistupuje jak partner a né jako direktiva.
razisdas - Profil | So 18.11.2023 8:28:19
fishman63 - Profil | Pá 17.11.2023 23:47:30
sven - Profil | Pá 17.11.2023 16:00:17
Tak si ještě dáme zahrát...a jdu to spláchnout...
kakr - Profil | Pá 17.11.2023 15:33:24
Večerníčka zakázat alespoň na týden:-))
Cituji tvá slova -
"Zrušení společné pracovní povinnosti, povinné společné účasti na VČS, osobního styku např. při koupi členské známky a povolenky, nepořádání společenských akcí, jako místních rybářských závodů, plesů aj. a nahrazením těchto činností trojím kliknutím na mobilu "z pohodlí domova", může některým členům připadat výhodné ale prakticky se jedná o likvidaci základní myšlenky spolkové činnosti, tedy fyzické spolčení příznivců společného koníčka a zákonitě i nejnižších jednotek MO.
Souhlasím s nimi na 90% a doplním písničkou "nikdy se nevrátí pohádka mládí"
Dnes skutečně 98% rybářů rádo dostane povolenku na pár kliknutí domů poštou, nebo si ji pomocí QR či čárového kódu vytisknou sami.
kakr - Profil | Pá 17.11.2023 14:22:03
Nevěděl jsem, že v Práglu (Praze) žije jen něco málo nad 100 000 obyvatel.
BigFlies - Profil | Pá 17.11.2023 8:15:45
lojzaH - Profil | Pá 17.11.2023 6:19:50
Na revíru byla uděláno 120 h brigád+ 10 h práce traktor. Pokud počítáme 200 Kč za hodinu práce je to 24000,- + 4000 za traktor + 8000,- za nájem pro MO + 38000 zarybnění = 74000,- takže 1,6 násobku původního rozpočtu. To zákonitě povede k výraznému zdražení povolenek. Pokud se zdraží povolenky lidí odnesou vše co chytí. Za mně je to cesta do pekla!
Martin M. - Profil | Pá 17.11.2023 2:01:48
Martin M. - Profil | Čt 16.11.2023 19:10:37
A jeste do toho bodnu - clenstvi je uplne nahovno, prezitek z dob, kdy spolky byly samostatne a sjednotili se do svazu, ktery jim nechtel sebrat lidi, tak jim nechal jakoze cleny a jejich poplatky. Ale kdybys to ted mel vymystet znovu, tak se jiste nebudou rozdelovat penize z jedne hromady podle toho, kdo proda vice povolenek, ale kdo vice pracuje. Ted to je jen ochrana proti migraci lidi, ale reseni to spravne neni.
Kreja - Profil | Čt 16.11.2023 17:50:05
Jedna nemá ani kyblík chovné vody brigády zrušili akorát porybní musí na podzim na brigádu na očistu kolem vody.Vedle je druhé organizace která má spoustu chovných rybníků a ryby jdou i do jiných organizací hlavně dravci.To je ten nepoměr - jeden nic nemá ale za brigády vybírá a druhý maká a má ty samé podmínky.
FRANK71 - Profil | Út 21.11.2023 14:20:01
u x a - Profil | Po 20.11.2023 21:36:05
Thomic - Profil | Ne 19.11.2023 23:02:19
Ta statistika dokazuje jenom to, že nový člen je už teď schopen se orientovat v rozdílné ceně brigád a podle toho vybrat MO, stejně tak jako to, že ty nůžky se rozevírají i v rámci územního svazu - třeba v SÚS je cenové rozpětí brigád od 500 Kč do 4000 Kč.
Do hospodaření jednotlivých ÚS se pouštět fakt nechci, není problém spočítat kdo má nejvyšší cenu povolenek+brigád na hektar a na kilogram vysazených ryb v každé druhové kategorii, ale to už mi nepřijde úplně kolegiální, navíc do toho vstupují rozdílné nájmy revírů na územních svazech. A s brigádami to nemá nic společného.
Jinak to co tady celou dobu píšu je to, že s nástupem RISu se mění situace - změnit organizaci, ať už z jakýhokoli důvodu, bude mnohonásobně jednodušší a celá diskuze o brigádách je jenom o tom, jak se s tímhle novým rizikem poprat. A nebo ho ignorovat a doufat že se to nestane, což je taky varianta. Popírat to riziko je úplně stejně krátkozraký, jako když před patnácti lety malí prodejci ledniček na vesnicích nevěřili, že s internetem v každý rodině dojde ke změně chování spotřebitelů, protože mají jednodušší si najít eshop s nejlevnější ledničkou a nechat si ji přivézt až domu, než tu samou lednici koupit za rohem za cenu o třetinu vyšší. Teď jsme ve stejný situaci, protože ten model "eshopu" se do Svazu dostane s další sezonou. Než se to stane, je těžký odhadovat dopady, ale pokud nastanou, nemusí být pro některé MO cesta zpátky.
sven - Profil | Ne 19.11.2023 19:49:25
Předpokládám, že tu každý píšeme sám za sebe a že každý kdo sem přispívá, má nějaký svůj názor na základě svých životních poznatků a zkušenosti.
Nesporně jich máš také dostatek a nijak Tvé zásluhy o svazovou rybařinu nezpochybňuji.
Že cítíš, "že je to špatně".. .-)
Také mohu konstatovat, že ne všechny Tvé příspěvky směřované ke mně, mě vždy nadchnuly.
Namátkou.. dobře si pamatuji, jak jsem se záhy po svém prvním přihlášení někdy koncem roku 2007 opět odhlásil díky Tvému útoku, když jsem se odvážil přidat do diskuse o plavané, kde tehdy dominovala brněnská klika ..
Ale nechme minulost spát. holt nikdo nejsme dokonalý..
Samozřejmě, že si to může student zaplatit. Pro některého to není problém, pro některého to být může. Ale nic mu nebrání aby si tu částku vydělal někde na brigádě. jak jsi zmínil.
Já jsem chodil na brigády od svých 15let.
Jeden z absolventů ryb kroužku z rodiny matky samoživitelky se 4 dětmi, si v 17 letech dokázal vydělat na prázdninové brigádě cca 90tis . aby si koupil vytouženou ojetinu z bazaru.
Předpokládám, že jako předseda spolku dbáš o kvalifikované nástupce až přijde generační střídání stávajích tahounů vašeho hospodaření.
V tom případě je třeba mladým předat své odborné zkušenosti a dovednosti aby mohli být pokračovateli vámi vytyčené linie.
Mládežník bez hlubšího zájmu, který si všechno zaplatí a tyto zkušenosti a dovednosti nezíská asi nebude moc platný... V tom se předpokládám shodneme.
S poslední větou souhlasím s výhradou. Samozřejmě, že jeden odborník odvede kvalitnější práci, než deset laiků..
Ovšem jednak se může potřebný odborník rekrutovat i z řad členů MO a druhak, kdo je dnes vlastně odborník ?
Kdo něco umí a má kvalifikaci, ten pracuje venku za Xnásobek zdejších platů.
Kdo něco umí, má kvalifikaci a pracuje v tuzemsku, je zasekám zakázkami na rok a více dopředu a MO ho nezaplatí.
Ti všichni ostatní jsou v oboru nekvalifikovaní fušeři, kteří dnes dělají to a zítra ono a když to začne smrdět, tak zruší svou s.r.o. a založí novou..
computerfish - Profil | Ne 19.11.2023 16:55:56
sven - Profil | Ne 19.11.2023 13:54:49
Což už samo o sobě, vylučeje vzájemnou názorovou shodu, vzhledem ke generačnímu rozdílu.
Za 16 let prošly kroužkem nižší stovky dětí, ze kterých se rekrutovaly desítky těch, co vytrvaly.
K tomu si dovolím poznámku k vašemu příspěvku kolegovi. Na Rybářský kroužek nemusí ČRS vynaložit ani pětník. Ledaže z toho živí aparátčíky typu trenéři, výchovní poradci, koordinátoři apod.
Veškeré finance na vybavení klubovny, její pronájem, učební pomůcky, zápůjčkové vybavení, doprava na závody, poznávací zájezdy a exkurze, ceny do ryb. závodů aj. jsem získal od Obecního úřadu z nejrůznějších fondů a sponzorů. Např. na vybavení pro děti ze sociálně slabé rodiny, se složili členové výboru. Všechno jde, když se chce, jen je třeba, pro to hnout pozadím.
sven - Profil | Ne 19.11.2023 11:58:28
Zatím toto platí.
Ale lze tušit, že se nad demokratickým systémem hlasováním zdola, začíná smrákat a nastupuje tvrdá direktiva, která se prý postará aby měli všichni všechno ale přitom neměl nikdo nic, aby nikdo nevyčníval ze svazácké řady a všichni sypali do pragocentrické aparátní kasičky..
Pro nás dříve narozené žádná novinka...to už tu přece bylo
Ale protože se tají smlouva systému RIS, možná je všechno jinak ...to tu ještě nebylo...
Ovšem když se nehodlají členové MO Výroční schůze a hlasování účastnit, tak se pak jenom diví...
A pokud si ze svých řad volí delegáty na Sněm jaké si dosud volí, pak se mohou divit všichni..
To se pak se objeví na Radě nikým nevolení zaměstnanci a protlačí aby se zrušily veškeré úlevy od pracovní účasti pro vybrané skupiny, důchodce, invalidy, ženy, studenti, mládež, členy kteří povolenku nekupují ale pouze si udržují členství atd.
Takže platit budou všichni....bo o prachy jde až v první řadě, není jich nikdy dost a na zbytečné rozhazování už vůbec ne..
Např. my, jsme si prohlasovali toto. viz screen.
ukara tuka - Profil | Ne 19.11.2023 8:55:27
a) děti do 15 let
b) ženy
c) členy od počátku roku, kdy dovrší 65 let ( člen musí být déle jak 3 roky členem MO Havířov )
lojzaH - Profil | So 18.11.2023 18:05:38
sven - Profil | So 18.11.2023 17:08:58
Je to tak, jak píšeš.
Vycházím z pohledů z minulosti, zatímco realita, se už ubírá jiným směrem.
Těší mě, že někteří kolegové mají podobný názor a zároveň se pro ty ostatní snažím osvětlit, jaké pohnutky mou a hlavně předchozí generace motivovaly k tomu, že jsme si např. svépomocí vybudovali dva revíry, dvě rybochovná zařízení, rybářskou chatu, klubovnu aj. i bez výběrových řízení, unijních apod. dotací .-)
Je mi jasné, že se tím nic nezmění, čo bolo to bolo ..
Jen mi to přijde jako škoda.
Jak s tím naložit ?
Leta mám takovou vizi, ....vysoudit na Svazu zpět dekrety a vystoupit z něj.
Založit nový, výběrový spolek např. po vzoru britských nebo francouzských a kooperovat s podobnými samostatnými, na úrovni rovný s rovným a případně si vyměňovat povolenky. Spolek by mohl fungovat např na družstevní bázi, tedy každý člen by byl zároveň spolupodílníkem majetku, s opcí spolku. To by mohlo lidi motivovat.
Podobný iniciační rituál jsem skutečně zažil :-)
Když jsem před lety přestupoval k tomuto spolku, bylo to při příležitosti VČS a po jejím skončení, mělo následovat přezkoušení nových členů..
Tehdejší hospodář měl tou dobou už značně v žíle a tedy namísto zkoušek, se strhla "rumová vánice" na jejímž konci nám z posledních sil sdělil, že jsme všichni úspěšně absolvovali..
Což mě tehdy docela sralo, bo narozdíl od ostatních adeptů kteří věděli kde je sever, já nic netušil a všechno jsem měl poctivě nabiflované zepředu dozadu a naopak.. .-)
sven - Profil | Pá 17.11.2023 23:17:37
A navíc i většinu té menšiny, v podstatě svazodění nijak zvlášt nezajímá... a odhlasují cokoli, co zazní od předsednického stolu..
Stačí, že bude nasypáno a po schůzi guláš "zdarma"...
Co se týká očekávané jednotné ceny....už v současnosti i pro rok 2024 stojí naše roční, územní MP povolenka 1900,- + pracovní povinnost 20hod. či 2000,-Kč.
V případě zrušení pracovní povinnosti a sdružení její jednotné ceny např. na 800,- s členskou známkou za současnou cenu, 700,- Kč , by náš člen ještě výrazně ušetřil.
Což zážitkoví chytači bez zájmu o spolkovou činnost, vřele ale krátkozrace uvítají...
sven - Profil | Pá 17.11.2023 15:06:21
Rdím se studem a za trest si zakážu večerníček :-)
Omluva PT čtenářstvu .-)
vydra Lucky - Profil | Čt 16.11.2023 22:00:24
pepa-č - Profil | Čt 16.11.2023 10:20:43
Bulk - Profil | St 22.11.2023 8:25:18
lojzaH - Profil | Út 21.11.2023 22:05:34
lojzaH - Profil | Út 21.11.2023 21:46:47
Thomic - Profil | Út 21.11.2023 21:15:20
Thomic - Profil | Út 21.11.2023 18:32:17
computerfish - Profil | Út 21.11.2023 18:27:23
lojzaH - Profil | Út 21.11.2023 9:45:11
Bulk - Profil | Út 21.11.2023 8:10:04
Thomic - Profil | Út 21.11.2023 8:09:55
Thomic - Profil | Ne 19.11.2023 17:54:48
V roce 2012 i 2022 je průměrná hodnota brigády téměř totožná (933 v roce 2012, 939 v roce 2022). Nicméně jsou mnohem více rozevřené nůžky mezi jednotlivými MO.
Organizace s nadprůměrnou brigádou (nad 1200 Kč) mají 7,3 krát nižší nárůst členů, než organizace s brigádou nízkou (pod 800 Kč).
Ty, které jsou někde kolem průměru (800-1200 Kč) jsou na tom všechny plus minus stejně.
Každopádně z toho vychází jediné - pokud se omezíme na změny počtu členů levných a drahých MO (z pohledu brigád, průměrné MO vypouštíme), tak za těch 10 let do nich vstoupilo 21807 členů, z toho ale do levných šlo 20017 a do drahých 1790. Počet MO v cenovém pásmu pod 800 Kč je 231, počet MO nad 1200 Kč je 117.
Ten trend je naprosto jasný - a s digitalizací bude exponenciálně sílit.
Mimochodem - 26 organizací za těch deset let zvýšilo počet členů více než pětinásobně. A z těch 26 MO je 24 v tom nejlevnějším pásmu brigád. Naopak, 38 organizací kleslo ve své členské základně na méně než polovinu členů, a z toho 31 je v tom nejdražším cenovém pásmu brigád.
PS: z pohledu zjednodušení metodiky jsem z kalkulace úplně vyhodil MO, které vznikly až po roce 2012 nebo stihly zaniknout před rokem 2022.
Kreja - Profil | Ne 19.11.2023 17:51:56
lojzaH - Profil | Ne 19.11.2023 14:24:35
Roman 9552 - Profil | Ne 19.11.2023 14:12:03
sven - Profil | Ne 19.11.2023 13:02:27
Samozřejmě, že o Vás. Nejprve nikým nevolený tiskový mluvčí a v současnosti nikým nevolený manažer, členskou základnou nevyžádaného projektu RIS.
V obou případech zaměstnanec ČRS, jehož členové vás ze svých příspěvků platí..
Smlouvy ani objednávky není třeba vystavovat na internetu ale pokud není co tajit, není třeba je vydávat za Obchodní tajemství ale lze s jejich obsahem seznámit členské základny kterých se to přímo dotýká, např na VČS, prostřednictvím delegátů z ÚS..
Samozřejmě jste mimo i co se týká té mládeže.
Ne každý student, (možná Vy jste byl výjimkou) disponuje či si může dovolit zaplatit částku 1000 Kč za brigády.
Zvlášt v dnešní době, kdy se nezanedbatelná řada rodin nebo samoživitelů potácí na hranici chudoby.
Navíc pokud má mládežník, který v drtivé většině byl absolventem rybářského kroužku dospět v plnohodnotného rybáře, měl by absolvovat alespoň minimální kontakt s rybářskou praxí. Jinak z něj vyroste jen další lempl a konzument.
Možná Vás to překvapí ale brigády v kolektivu např. při výlovech je baví i si to užívají.
A to byste jim chtěl upřít ??
Navíc mají mládežníci právo účastnit se VČS a možnost diskutovat.
Tedy hlasování "kterým se chlubím" proběhlo s jejich souhlasem a souhlasem zákonných zástupců, členů kterých jsou někteří potomky.
Vaše názory jsou názory asociála, který přes prachy nevidí člověka..
V tomto případě mladého člověka na začátku rybářské kariery...
Kolik mladých rybářů jste vychoval abyste mohl objektivně posuzovat jejich potřeby ?
Čík - Profil | Ne 19.11.2023 12:22:01
Thomic - Profil | Ne 19.11.2023 12:17:43
Nechápu proč do toho taháte smlouvy, nevím o jediné MO ani jediném ÚS, které by mělo všechny smlouvy a objednávky vystavené na internetu. Zastavte se na Radě se členským průkazem, informace dostanete stejně jako jakýkoli jiný člen, který se zastavil.
Nevím o jakých zaměstnancích mluvíte, tyhle diskuze se vedou na úrovni volených zástupců, tzn. Rady, zaměstnanci můžou maximálně na základě usnesení Rady dělat nějaké kalkulace.
Blbost je i to, že by se to týkalo těch, co si nekupují povolenky. Není to novinka, MRS má taky tenhle model a udržovací členskou známku, západočeši mají SHR které nahrazuje brigády a taky je jenom když chcete povolenku...
A když už něco prohlasujete, a veřejně se tím chlubíte, tak si jen dovolím podotknout, že vaše usnesení je v rozporu se Stanovami, konkrétně s paragrafem 3 odstavcem 5, který explicitně uvádí, že brigády je možné uhradit finančně; protože se týká povinnosti člena, nelze právo možnosti finanční úhrady brigádnické povinnosti členovi odepřít, a to ani tomu kterému je mezi 16 a 18 lety. Tzn, Vaše usnesení je neplatné.
Hezký den.
TIRO - Profil | Ne 19.11.2023 11:12:01
Thomic - Profil | Ne 19.11.2023 10:36:59
1) počet rybářů, kteří jsou vůbec ochotni pracovat v rámci brigád, dlouhodobě klesá.
2) potřeba odvedené práce neklesá, těch revírů je pořád více méně stejně.
3) obecně je zájem, aby ten počet revírů a tedy potřebné práce neklesal.
Je tedy nutné alespoň část práce, kterou neodpracují členové v rámci brigád buď někomu zaplatit, nebo ji vyřešit automatizací (koupím sekací traktor místo toho, aby se dvacet lidí opíralo o dva křovinořezy). A díky klesajícímu zájmu o fyzickou práci se ten podíl práce který bude nutný vyřešit jinak než brigádnickými hodinami bude v čase zvyšovat.
4) zájem o spolkovou činnost ze strany členů (účast na VČS, zapojení do chodu MO...) dlouhodobě klesá úplně stejně jako zájem o brigády.
5) tím klesá i osobní vazba členů na svoji MO a začíná jim být úplně jedno, ve které MO jsou členy - pokud jim poskytnou levnější cenu povolenky nebo lepší servis (otevírací doba, povolenka poštou, platby přes internet...), tak jich čím dál více je ochotno za touto výhodou jít do jiné MO.
6) ...což povede k tomu, že MO s vysokou potřebou práce - a tedy i peněz - o ty členy začnou přicházet, a pokud se s tím něco neudělá, tak jim nezbyde nic jiného než se o ty vody přestat starat.
To není teorie, v pátek jsem mluvil s předsedou nejmenované MO. Před pěti lety měli 200 členů, jsou ve společném hospodaření, ale mají celkem slušné RMV. Zarybňovací plán mají za 110 tisíc, nájem na něj platí 60 tisíc. Povolenky na RMV stály 600 Kč na rok, kupovalo si je 120 členů, brigády měli 1000 Kč, tzn. příjem brigády + povolenky cca 200 tisíc Kč ročně, což jim vykrylo jak zarybnění RMV, tak i nájem. Za Covidu MO která je ve vedlejším městě snížila brigády na 500 Kč a byla ochotná řešit to korespondenčně, udělali si reklamu a odešlo jim 50 lidí a obec zvedla nájem na 80 tisíc. Aby kompenzovali výpadek příjmu, na VČS si odhlasovali v deseti lidech (víc jich nechodí) navýšení brigád na 1500 Kč a navýšení povolenky na RMV na 800 Kč, čímž jim odešlo v dalších třech letech dalších 50, takže nyní mají 110 lidí, z nich si 60 bere povolenku na RMV. Z těch 110 lidí je 40 osvobozeno od brigád (důchodci nad 70 let, ženy, funkcionáři, děti..), takže jejich příjem je ani ne 150 tisíc, ale náklady jenom na ten RMV jsou 190 tisíc, což nedávají ani s podílem ze členské známky a jsou finančně totálně v pytli. A bojí se zdražit, protože opět jim odejdou další lidi a i při zvýšení ceny klesne příjem.
Holt žijeme v době, kdy ten trh se chová úplně stejně k akciovkám jako ke spolkům, a buď nad tím můžeme zavřít oči, nebo s tím zkusit něco dělat.
lojzaH - Profil | Ne 19.11.2023 8:00:06
Willow - Profil | Ne 19.11.2023 3:31:55
Aby měly vydry celou zimu co žrát?Spolky MO nemají dotace jako ZOO,tak to stopněte a zakažte,páky přes zarybňovací plán na to máte. TAK CO TOMU KURWA VADÍ???
Nejsme ZOO!!!
Willow - Profil | Ne 19.11.2023 3:08:22
A dnes ten vliv na zdraví SVAZ kompenzuje?NE.A kolik generací těch ochotných to zaplatilo jen svým zdravím??Ani nevíte, je vám to u prdele.
Jsem jeden z nich,mám si svazu napsat,že chci,kvůli své blbosti jít dříve do důchodu??
Až skončí ročník 1976-1986 s veškerou činností, tak jako rybáři budeme bezrybky...jako dnes elektřina. Ale MY jim zdražíme povolenky,tak to možná vyjde 0-0 tzw. Zero,no spíše to budou červená čísla. No ,a proč, protože vedení má platy a odvody jako kdyby řídili malý ČEZ. Ale ten výkon a obhajoba akcionářů je proti této firmě absolutně nulová.
Akcionář =rybář s jakoukoliv svazovou povolenkou je vlastně Akcionář.Ale ,kurwa ,kdo je Akcionář RADY ČRS.???NIKDO TO NECHCE.VIZ VAŠE SUPER POVOLENKY.!!A kdo Vám na to soudruzi vydělal, jen ty zasrané malé MO,nikdo jiný.
Kterým jste ukradli vše!!!
Thomic - Profil | So 18.11.2023 20:56:03
Hektarové zarybnění je plus minus všude stejné, zásadní rozdíly tam skoro nejsou.. navíc to jsou náklady z příjmu z povolenky.
Nájmy revírů mají být součástí ceny povolenky, ty si asi neodpracujete, tzn. neměly by mít s brigádou nic společného.
Náklady na zpracování agendy člena jsou na každého člena taky skoro stejný, velký MO nezabere člen víc času než malý MO.
Čím to je, že některé územní svazy (respektive jejich MO) kumulativně vyberou na brigádách výrazně přes 10 tisíc na hektar, a některým stačí necelé 3 tisíce na hektar?
Jezdím na ryby po celé republice a reálně to fakt nevypadá tak, že by se ty revíry z pohledu jejich údržby nějak zásadně lišily ve smyslu typu péče, kterou můžou dobrovolné brigády nabídnout.
(pro úplnost - tahle diametrální rozdíly platí i při vyloučení velkých nádrží, aby to nevypadalo, že to deformuje statistiky).
sumec 1950 - Profil | Pá 17.11.2023 18:55:45
potočák 62 - Profil | Čt 16.11.2023 21:47:07
DeBe - Profil | Čt 16.11.2023 21:18:25
Takže, z mého pohledu, to vypadá, že by byli radši, aby zájemců bylo málo, a dostali "hlavně ty prachý".
Ono i na tom "školení" před testy se vůbec nezmínili o "jejich" revírech, rybochovných zařízeních a s tím, jak se na nich hospodaří (např. aby si budoucí členové mohli udělat představu zrovna o pracích na těch brigádách), včetě možnosti vstupu a využití pozemků a nemovitostí v majetku MO jejich členy. S výjikou nezakryté inzerce "lovu" duháků za peníze !i pro členy! na jednom z rybníků, na kterých jsme, jako "kroužkové děti", brigádničili.
Víc už nebudu komentovat.
Martin M. - Profil | Čt 16.11.2023 20:16:25
(jmena jsem zamazal, nechci nikoho soudit, uvadim jako priklad, ze penize z brigad se ted pouzivaji na neco jineho nez na zaplaceni prace co se drive uznavala jako brigada - uz se tomu ani nerika penize za brigady ale proste jen clensky poplatek)
lojzaH - Profil | Čt 16.11.2023 17:51:24
Nebo jsou s tím spojené ,, jiné výhody '' ?. Jak je řešeno přerozdělování financí mezi výrobní organizace kde je zapotřebí daleko více práce a organizace která nevlastní rybochovné zařízení a tedy ,, jenom sekají trávu a uklízí bordel'' ? Pokud dostanou všechny organizace stejně, pak nerozumím smyslu začlenění brigády do členského příspěvku. Jediné k čemu to povede že výrobní organizace zruší rybochovné zařízení a tím se zbaví práce a starostí a starost se zarybněním spadne na území svaz!
Čtenáři této diskuse také sledují
Fóry57696
Informace pro rybáře: RIS - výdej povolenek na rok 20241141
RIS – rozšíření helpdesku pro potřeby místních organizací851
Rybářsko-houbařské jádro .-)41214
Jakub Vágner s Mondi Štětí zachraňují karase obecného102
Udírny a uzení49000
Moc kaprů v revírech820
Černá listina Bazaru - upozornění na podvodné či nefér jednání1395
Bušákovy plky a frky a různé věci od našich vod311511
Energetické vlákno MRKařů.1409
Kde to žije - všechna témata
13:48Pruty Free Spirit - CTX vs. New E-Class 187
12:54Rybáři a vinařství 305
12:07Ryby mohou být závislé na antidepresivech a drogách, které se dostanou do vody. Mění jejich chování (Bleskovka) 35
11:56Satira pro všechny 147
10:28Jak nasadit nové očko na teleskopický prut? 14
10:05Sportex competition nebo Greys gt2 44
9:01Co říkáte na projekt FISHING LEAGUE & CUP? 175
SoPevná montáž na kapry, rada 2
SoPoložená, navazec s olovem, prosím o radu 20
SoPoradna: Chov ryb, rybníkářství 1281
So🚷 zabezpečení výbavy a místa k lovu🚷 138
SoOhře, úlovky, nástraha 827
SoFunguje boilie Nutrigo? 427
SoTlak na výstavbu v záplavových zónach. (Bleskovka) 16
SoNash Titan Bivvy 406
Co je nového - všeobecné
PáBleskovka: Ryby mohou být závislé na antidepresivech a drogách, které se dostanou do vody. Mění jejich chování
ČtBleskovka: Výběrové řízení na hospodáře MO ČRS Přelouč
ČtBleskovka: Další spolupráce ČRS a vědců z Biologického centra AV ČR.
. . . Video: Zimní feeder - mražení červi a lisovaný rohlík
. . . Článek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . Článek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . Miničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . Recenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . Miničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
Akční nabídky
Za 98 Kč
ICS in-line Banjo XR feeder - velikosti small / medium / large. Doskladněny všechny gramáže vč. formiček. ICS systém umožňuje výměnu různých gramáží bez převazování během lovu. Více na www.chytil.cz
Za 1.149 Kč
Podběrák Optimus je optimální volbou pro zákazníky, kteří hledají maximální výkon a kvalitu za rozumnou cenu.
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
20.6.Zemník Bodovka Dr Baits Carp Cup...
21.6.2×20hodin Rybník Talian
29.6.Dětské rybářské závody Talian
29.6.XXII. ročník rybářských závodů...
29.6.závody dvojic na kocandě
5.7.Skutečská noční šestnáctka
6.7.O pohár města Králíky - memoriál...
7.7.O pohár města Králíky - memoriál...
13.7.Rybářské závody o sele v...
19.7.2×20hodin Talian
Doporučujeme e-shop
PÁRYSŮV RYBÁŘSKÝ RÁJ
Rybářské potřeby pro všechny, kteří propadli kouzlu rybařiny. Díky unikátnímu věrnostnímu systému nakupujete neustále se...