Vzpomínky na vojnu

Jelikož se tu občas vzpomíná na vojnu zakládám tuto diskusi. Kde se může stát, že se tu potkají bývalí kamarádi.
Autor diskuse: drvoštěp - Profil , 21.11.2017 všeobecné - ostatní

Co vám vojna vzala a nebo naopak dala ?

A) Nic, vůbec nic...7%

B) Nové poznatky a obzory5%

C) Naučila mě samostatnosti58%

D) Poznal jsem teplou vodu a WC3%

E) 2 roky v prdeli24%

F) 2 roky ulejvárny2%

G) První sex ;)))2%

Od 21.11.2017 hlasovalo 222 čtenářů.

LSD - Profil | Pá 1.12.2017 21:44:45

Když jsem jel před několika lety na sraz Žižkárny do Mor. Třebové, tak jsem si na nějakém army šopu koupil autentické banány a trencle.
Kluci se mohli pochcat smíchy. Jsem rád, že mě to napadlo. :-)

MrKos - Profil | St 22.11.2017 20:51:59

Jinak kdyby to někoho zajímalo, tak existuje server, kde je možné najít spolubojovníky. Možná tam někdo najde bývalé kamarády.

https://spolubojovnici.armyburza.cz/

Poušťák - Profil | Čt 4.1.2018 23:15:48 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

na vojně jsem poznal hrozný svině,kariéristy,zpolitizovaný kretény i pár opravdových kamarádů,jinak to byla hrozná žumpa a ztráta 2 let v nejlepších létech života,která byla k hownu...o)
ale byla tam někdy i sranda to ano

sven - Profil | So 1.8.2020 17:49:42

drvoštěp >> :-))) Já bych tomu věřil..
Před pár lety jsme tak zachráníli s kamarádem holandský zájezd... Autobus jim nechtěl naskočit a ten mameluk volal do Holandska pro servismena a náhradní vozidlo..
Stačilo vyčistit skleničku a už mohli frčet...
Čuměl jak puk, že si s jeho autem poradí nějací náhodní kolemjdoucí z rozvojové země...
Takovou prkotinu dříve zvládnul každý, kdo měl trojku řidičák... tenhle pomalu ani nevěděl jak otevřít dekl od motoru...

Káceč - Profil | So 30.12.2017 23:23:22

Tady je prdel. Řídí to tu ten, kdo vojnu vlastně nezažil, neb topil v civilních kotelnách, hlavní přispěvatel je zelenej mozek, prostě guma a nejvíc je tu péesáků, politicky spolehlivejch. Všichni by ste se měli stydět.

:-)

Calex - Profil | Pá 22.12.2017 15:09:10 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

drvoštěp >> Tu máš kádéčko.😂😂

Chosé 2 - Profil | So 25.11.2017 23:43:48

Calex >> Tady je ten mezník z doby Marie Terezie. Je udržovaný asi jako jediná věc.

Serjoža - Profil | Pá 24.11.2017 9:18:11

A co holky na vojně.

sven - Profil | Út 21.11.2017 10:05:43

Jsem tam a nejsem tam... v duchu základní poučky: vidět ale nebýt viděn ...:-)
VÚ 1735 - bylo to pěkný ale krátký :-)
Jinak by mě zajímalo, jestli někdo posílal fotky na tento web: http://www.csla.cz/vojenskasluzba/fotogalerie/index​.htm
Já to zkoušel v průběhu cca 2-3let nejméně třikrát ale bez ohlasu...:-(

ŠUKI - Profil | Pá 27.12.2019 16:03:01 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Kdysi v 86-tém jsem to měl za 100 do civilu:-)

LSD - Profil | Čt 4.1.2018 20:16:48

Jestli si dobře pamatuji, tak největším problémem pro nástup k PS byl jakýkoliv i vzdálený rodinný příslušník v kapitalistické cizině. Potom politická angažovanost rodičů a pak vzdělání a fyzický stav uchazeče

Calex - Profil | Ne 31.12.2017 21:40:19

Doba to byla zlá.:-)))))

Grasel - Profil | Ne 24.12.2017 17:22:46 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

drvoštěp >> Ježíšek ;))

Petr 21 - Profil | Ne 17.12.2017 7:51:08 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

TomášV - Když mluvíte o té zimě, tak tady je foto z 81/82

LSD - Profil | So 2.12.2017 16:43:25 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Je tady nějak mrtvo

statik - Profil | Pá 1.12.2017 19:24:53

kakr >> no znal jsem klučinu z Ústí nad Labem,jméno samozřejmě znám ale nebudu zveřejňovat byli jsme spolu na dlouhodobém kurzu a ten měl hodinky s věnováním od Franty Šádka, ptal jsem se ho za co to dostal ,moc o tom nechtěl mluvit , někde na rotě chebské brigády tam jako psovod byl donucený použít zbraň, ten co utíkal mu zastřelil psa, když ho na něho pustil jako mírnější prostředek tak asi nebylo na co čekat , použili varovný výstřel i když podle OSH 1.1 už nemusel,protože se tam doslova psalo že použití bez výstrahy pokud bylo použito zbraně proti příslušníkům PS ,říkal mi že ještě volali na rotu a po přiblížení situace dostali rozkaz ke zneškodnění ,já nevím jak kdo ale asi bych to taky udělal, to se dneska dobře každému mluví z gauče, v reálu to bylo trošku jiné,lepší použít zbraň než ležet v penálu.

LSD - Profil | Čt 30.11.2017 21:38:22 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Jen tak :-)

show must go on - Profil | Čt 30.11.2017 10:27:41

Calex >> Takhle se plní zásobník!

sven - Profil | Čt 23.11.2017 11:47:59

Petr 72 >> jasně, že většinou to stálo za kulový ale časem se vzpomíná jen na to dobré.
Už jsem z vojny nějaký pátek a přesto bych se rád setkal s některými spolubojovníky a naopak ani tím časem se nezmenšila chuť se některým trefit do ciferníku...
Máš pravdu, situace je neutěšená o tom žádná a když se rozhlédnu po okolí, jen horko těžko hledám toho, kvůli kterému stojí za to, nasazoval krk....
Přesto jsem přesvědčený o dvou věcech:
že má cenu být připravený abych dovedl uhájit min. svou rodinu a blízké a také území, které jsme zdědili po předcích
a rovněž, že slušný a rovný člověk přísahá jen jednou....
Mou generaci té přísahy nikdo nezbavil...
Politici přicházejí a odcházejí, slušní lidé zůstavají...http://csla.komuna.cz/

sven - Profil | Čt 23.11.2017 10:24:22

Petr 72 >> nejde o kapacitu kasáren ale o brannou povinnost od 18-60 let,
u specialistů i déle a to včetně žen ....
A ta může nastat za současné situace cobydup...
A jak praví lidová moudrost: Kdo je připraven, není překvapen... :-)
Jinak jsem toho názoru, že by cca půlroční vojenská služba, dnešním mamankům jedině prospěla :)

OG - Profil | St 22.11.2017 18:49:50

Koukám že se ozvali psovodi, tak se taky připojím. Na vojně jsem byl taky jen na roční dovolené 2000-2001, 3180 Grabštejn a pak 1337 Týniště nad Orlicí jako psovod-strážný a potom psovod-velitel družstva. No a v současné době jsem se po 8-mi letech i v zaměstnání dostal ke psům.

TomášV - Profil | St 22.11.2017 17:52:12

sven >> jsou tam každoročně srazy absolventů .....
Chovná stanice byla špičková. Zanechalo to na mně stopu :o)).
Náš současný.

Darďas - Profil | Út 21.11.2017 14:35:28

rybomil >> Co jsi provedl,že jsi tak dlouho nadsluhoval? :-))

Káceč - Profil | So 14.1.2023 18:12:23 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Nejedna slza mi ukápla a to jsem viděl jen první díl :-)




ŠUKI - Profil | Ne 14.8.2022 13:40:06 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Já byl také šikovný a hlavně o několik kilo lehčí.....:-) když jsem to měl za čtyři dny do civilu.....

sven - Profil | Ne 2.8.2020 19:33:34

Darcy >> Ahoj. Tak, tak, zbyly jen ty vzpomínky... které mimo nás, bohužel už nikoho nezajímají...
To jsem vůbec netušil, že se už tehdy otéčka vyvážela mimo lido-demo blok. Díky.
Konkurence v kategorii byla jistě i tehdy a pokud v přísném, výběrovém řízení obstály, byla to nesporně visačka kvality.
Několikrát jsem také vagónoval na různá cvičení a to nebyla žádná sranda...přejet x vagónů až na ten svůj. Na každé straně vagónu zbývalo jen pár centimetrů a jak sám víš, z otéčka vidíš teprve až cca 3-4m před sebe (pod sebe ne), pravou krajnici si musíš rovnat s hákem uprostřed předního pancíře a do ostřejší pravotočivé zatáčky, jedeš naslepo...
Nejdelší trasu po ose jsem absolvoval z Klatov do Sereďi (cca 500km) a pak zase zpět, na jakési cvičení na Váhu. Vozil jsem záchranné potápěčské družstvo s jeho výbavou..

V té politické debatě mi pověstný pohár trpělivosti přetekl už dávno před tím, než jsem to zabalil..
Zdržela mě tam jen přítomnost několika málo inteligentních diskutérů, slušných a komunikativních lidí s širokým rozhledem a schopností spravedlivé historické tolerance "padni komu padni"., kterých si vážím a k nimž počítám i Tebe.
Na druhou stranu mé rozhodnutí uspíšila přítomnost několika málo jiných jedinců, z kterých hlupáctví, netolerance a dobroserská nenávistnost přímo sršela a plně naplňovali známou pravdu, že vzdělání a inteligence, jsou dvě zcela rozdílné disciplíny...
Tedy jsem usoudil, že netřeba házet v duchu biblického rčení perly sviním a že se chci na tomto webu především bavit a nikoli každodenně nasírat, jejich nenávistnou blbostí..
Popravdě, nakouknu tam velmi zřídka ..
Přeji Ti pěkný večer.

kubah - Profil | So 1.8.2020 22:13:32

sven >> jdu si to pustit...

A tady ta Babeta...

V terénních zkouškách Rusaka nechala daleko za sebou a nakonec táhla i jeepa...


kubah - Profil | So 1.8.2020 20:40:17

drvoštěp - Profil | So 1.8.2020 17:32:34

sven >> Kdyby ty pandůry😂 tenkrát odvezli do nejbližšího JZD tak by jim je Franta s Pepou opravili za víkend😂👍

sven - Profil | So 1.8.2020 15:26:52

EDAmrk >> Zdraví Tě rovněž bývalý řidič OT64, především potápěčského záchranného družstva, přítomný na všech cvičeních, které se v tom období konaly na Západním okruhu kolem vody, několikanásobný instruktor plaveb Konotopy a Mělník a příležitostný řidič Tatry 141, VÚ1734 Klatovy.. :-)
Kasárna už dávno zlikvidovali, mé dvě otéčka přetavily na mírové pluhy a kosu prodali apačům do Afriky aby se měli čím mydlit.... takže nám zbylo, jen sem tam, nějaké historické video..
Ovšem nikdo mi nevymluví, že nestačilo 64 jen drobet zmodernizovat, především elektroniku a nebylo třeba kupovat nějaké předražené rakouské klumpry, kterých jedna baba zlikviduje svým embéčkem, na potkání pět... :-)

computerfish - Profil | Pá 31.7.2020 22:31:27

Když jsem měl službu na bráně (VÚ8522 Cheb), ráno přicházel velitel. Podal jsem mu hlášení a on se mě zeptal. Tak kolik? Hned odpovídám: za 124 souhruhu veliteli. Zezelenal a povídá. Na to jsem se vás neptal vy tupče. Pak mi docvaklo, že chtěl vědět jak hráli fotbal chebší fotbalisté. Tenkrát první liga.

sintrix - Profil | Ne 28.6.2020 20:51:46 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

LSD >> Že si z něho něco děláš. Neví ani, že nadstrážmistr byla policejní hodnost. A kdyby mi svou přítomností kazil dobrý den, zřejmě by se budil hrůzou ještě teď. Běhat záklaďákům pro pivo. A já. Více než směšné. :-))) Už jsem na toto individum na mrku narazil. Podobné komentáře, plné žluči a urážek jsou jeho hobby. Přes počítač je anonymní. Z očí do očí by mu to tak nešlo. Po jedné facce by marodil 5 let a soudil by se o milióny. V ČK u VZMS jsem potkal jednoho rehabilitovaného praporčíka - komunistobijce. Hovado nekřesťanské. Plná huba zlých komunistů a přitom si z mizerného platu nakradl na 2 baráky.

LSD - Profil | Po 22.6.2020 21:29:52

drvoštěp >>
Jestli si to silver přeje, klidně mi dej redku.
Ještě pro silvera dodám, že jsem byl z ČSLA vyhozen roku 1986: "Nezpůsobilý pro výkon vojáka z povolání ze státobezpečnostních důvodů"
NENECHAL JSEM SE PO SLAVNÉ REVOLUCI REHABILITOVAT!!!
Tím tady končím. Dej mi tu redku!

computerfish - Profil | Ne 8.12.2019 17:21:55

Možná zajímavé čtení, ale to už není můj svět. Pořádná vojna skončila dávno před revolucí a navíc tyhle gumy stejně chráply ve štábáku a pucflek jim celou noc topil.

LosPafkos - Profil | Čt 4.1.2018 20:33:06

show must go on >> má rodina pod vaší nadvládou trpěla,tak se nediv,že stranické přisluhovače nesnesu.To,že se tu stále roztahujete je obrovská potupa národa.

LosPafkos - Profil | Čt 4.1.2018 20:19:46

show must go on >> a to si představ,že byla skupina jak ty říkáš vandráků,co bručela v pracovních lágrech a desítky let dřela na uranu,jen aby neuhnula zpàtky ni krok..Ty jsi klasický plod té doby,jinej by chodil kanálama,ale ty ne,ty tu budeš vykládat o cti.Chce se ně zvracet.

Luigi_Lasagne old - Profil | Čt 4.1.2018 20:14:18

show must go on >> Pokud by prověrky NBU probíhaly nyní jak za totality, chlastal by ovar na Hradě zcela osamocen a sněmovna by zela prázdnotou.

sven - Profil | Čt 4.1.2018 17:32:00

show must go on >> na mladém klukovi, nebylo opravdu co prověřovat. To máš pravdu.
Ale na jeho třídním původu rozhodně ano. Vlastní zkušenost.
Např. mě nevzali k PS ani omylem... i když jsem opravdu chtěl.
Strana mě zařadila na pozicí bahňák (ženista) což byla v pojetí VÚ 1735, obdoba PTP...
Jen místo pétépácké výplaty, žold 90Kčs netto..
Ale pravda, velkoryse mi svěřila volant ótéčka, tedy jsem si té lopaty a krumpáče, užil o dost méně než mí spolubojovníci ...:-)
No ale s odstupem času jsem rád.
Alespoň si o mě nemůže každý popřevratový dobroser, otírat hubu...

Káceč - Profil | St 3.1.2018 20:57:00 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Každej, kdo za bolševika sloužil u PS byl řádně politicky prověřen včetně rodičů a příbuzenstva. Pouliční výbory a posudkáři ve školách, středních školách a na pracovištích se náležitě činili. Na každého byl od útlého věku veden posudek. Výběr k PS byl velice pečlivej.

Grasel - Profil | Čt 28.12.2017 19:36:53

LSD >> Aha... jsem si říkal že to asi nebudou padlí při výcviku ;)

Calex - Profil | So 23.12.2017 10:15:36

rájovec >> Abych Ti pravdu řekl, tak někdo do práce přitáhnul Rudý Právo s tímhle inzerátem.....Jinak jsem tehdy nevěděl vůbec kdo to je, za měsíc a něco visel na každým kandelábru......

Calex - Profil | So 23.12.2017 9:12:35

rájovec >> Nebyli asi lidi, vono nakonec museli povolat do služby i Vaška a to měl určo modrou, myslím knížku.............

Calex - Profil | Pá 22.12.2017 20:43:37

drvoštěp >> UAZ 2206 AMC, 2 – 9 míst, EURO 6, N1G: Benzínový motor 2.7 MPI, 5.st manuální převodovka, připojitelný pohon 4x4, 4x4 redukce, barva šedá, posilovač řízení, ABS, zapalování se zabezpečením proti odcizení, posuvná přední sedadla, omyvatelný interiér, přídavné topení pro cestující vzadu, možnost přestavby na LPG.

Cena: 380 700 Kč bez DPH / 14 100 EUR bez DPH

LPG: 35 000 Kč bez DPH / 1 296 EUR bez DPH

Calex - Profil | Ne 17.12.2017 17:16:46

drvoštěp >> Jako nějakej problém ? Jinou fotku nemám.

Petr 21 - Profil | Ne 17.12.2017 8:08:23

Ještě jsem si vzpoměl, jak praskali mrazem smrky když bylo víc jak -25°C Když sníh zafoukal levou stranu SiS a nedalo se dál už odhazovat, tak se sloužila tzv. Lyžnice, která kopírovala zhruba okraj HP. Na styk se sousední rotou se muselo asi kilometr lesem k seníku. Když jsem poprvé v životě slyšel tu ránu, samozřejmě při noční službě, jak pukne strom mrazem, tak jsem si málem cvrkl do textilu. V civilu jsem to nikdy už neslyšel, jen na vojně.

Calex - Profil | So 9.12.2017 17:35:16

Pohraniční stráž NDR....Foto Radek Pecák.....
Zlatej UAZ, GAZ nebo později NIVA. :-)))))

sven - Profil | So 2.12.2017 17:57:29

Káceč >> :-))))


Calex - Profil | So 2.12.2017 8:03:59

sven >> Doležal, jseš vodhalenej, už tolik nehul. :-))))))))))))))))

Calex - Profil | Čt 30.11.2017 8:21:36

998 Ty mladý by vojnu trochu potřebovali😂

Grasel - Profil | So 25.11.2017 10:14:07

Hoši zas z toho nedělejte vzpomínky na druhou světovou, že jste žrali červavý maso ;)

Petr64 - Profil | Pá 24.11.2017 21:11:41

drvoštěp >> Já si nestěžuju.:-) 25 měsíců prázdnin. O měsíc se mi podařilo trumfnout Julese Verna.;-)

LosPafkos - Profil | Pá 24.11.2017 19:59:21

drvoštěp >> každej normální byl na druhé straně plotu :-) Je to až legrační jak se tu plácá po ramenou za tahání drátů před vrahy ze západu :-)

show must go on - Profil | Pá 24.11.2017 18:19:23

Vzpomínáte na zpívání ve Volarech a nácvik pochodu?

alphascan - Profil | Čt 23.11.2017 19:04:29 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Eduard 2011 >> Prádelník,kuchař, kotelník, nejdůležitější funkce na vojně.Ty jsme si musely předcházet.:-)

Calex - Profil | St 22.11.2017 21:28:00

sven >> Našel jsem ruský video ,,Чехосло​вацкая волчья собака,, s Hartlem od 19m00s.
Fakt si nepamatuju, něco mi říká Sýkora nebo Poštůlka...asi blbost.


alphascan - Profil | St 22.11.2017 20:23:44

pajapaja >> Měl jsem podobný osud jako ty akorát o chlup později.Nástup Hranice na Moravě jaro 91,potom Pš 8684,posléze jsem se přestěhoval přez 2 buzerplaci - bojováci raketový vojsko 7356 Hranice a tam jsem byl celou vojnu.Měli jsme tam super partu,Zubr tekl proudem,byli jsme mladí,zajímali nás jen holky a pivko,nic se neřešilo...Ještě pár let po vojně jsme se každý rok v Hranicích scházeli a bylo vždycky na co vzpomínat,o vojně se dá povídat celé večery...

brach - Profil | St 22.11.2017 18:00:31

Vojna mi nic nedala, ani nevzala. Modrá je dobrá. V osmašedesátým v září na odvodech nás pomalu přemlouvali, abychom si tu modrou vzali. Kasárna byla obsazena vojsky VS a nás neměli kam dát. Proto se vždy ohrazuji proti slovu štátzkripl.

Calex - Profil | St 22.11.2017 7:09:01

Kolben >> Nebylo to nic hezkýho ale je dobře že se mladý můžou podívat jak to dřív vypadalo.....
Komouši to vybudovali aby jim lidí neutekli na západ.....Dnes to začíná být díky migraci znovu aktuální. Armáda ani policie není schopna mít hranici státu pod kontrolou.. Rozpočet s tím vůbec nepočítá. S Shengenem jsme přišli i o svoji svrchovanost. Hranice jsou přece základním znakem státu. Máme kliku, že k nám ti ekonomičtí migranti z Afriky zatím nechtějí.............Jak je ustřihnou od dávek v Německu, máme je tady.......Pak začne mazec....Železnou oponu už nikdy ale zcela otevřená hranice je dnes z tohoto důvodu blbost.

Bacha - Profil | Út 21.11.2017 19:49:56

Ještě bych dodal, že to byly poslední dva roky života, co jsem se nemusel starat o životně důležité věci. Bydlení, jídlo, oblečení, práce... Naučil jsem se hospodařit s penězi. Když jsem nastupoval, byl žold ještě 90,-Kčs a pak to zvedali na 120,-Kčs. Vyjít s tim, když člověk kouřil, byla celkem věda:-)

splavek - Profil | Út 21.11.2017 19:11:32

luban ca >> Přímo na Kolvíně? Z čeho jste tam stříleli? V devadesátém to už jsem byl ženatý a narodil se nám syn. Bylo to přesně podle ponaučení, kterého se nám dostalo od jednoho našeho velitele, když jseme už stáli v civilu na buzeráku a on k nám tak otcovsky promlouval, abychom zůstali u armády a podepsali to, protože jakmile přijdeme do civilu, tak se z nás stane atraktivní lovná zvěř a stačí po holce hodit jen trenky a bude v jináči. Jak řek , tak se stalo:-):-):-)

LSD - Profil | Út 21.11.2017 16:24:17

Trošku vám to tady rozveselím :-)

1972 - 76 VGJŽ Moravská Třebová žák
1976 - 80 VVŠ PV LS Vyškov na Moravě vyřazen jako poručík
1980 - 86 VÚ 4447 Tachov
- velitel tankové čety
- velitel tankové roty
- náčelník štábu tankového praporu

1986 - civil: "nezpůsobilý pro výkon služby vojáka z povolání ze státobezpečnostních důvodů"

Po revoluci za mnou přišli, abych se nechal rehabilitovat, že dostanu hodnost majora a sto litrů odstupnýho.
Poslal jsem je do prdele = vyškrtli mě z evidence a pro armádu jsem přestal existovat

vaga - Profil | Út 21.11.2017 10:39:42

kdyby ste nekde v kravíne, Vato, nebo v mlikarne, Jasanek... vykladali..

Káceč - Profil | Pá 17.5.2024 22:24:15

:-)


TomášV - Profil | Út 16.8.2022 19:33:27

ŠUKI >> stopovačka z vojny dodnes spolehlivě slouží. Maskáče jsem na rybách za ty roky rozdrbal a krapet se mi srazily při praní :o)).

ŠUKI - Profil | Ne 14.8.2022 22:36:56

Káceč >> Škoda žes v té době tamtudy nejezdil, udělal bych ti okamžitě "osobní" prohlídku 🤣 i LABUŽNÍKA ale s rukavicí 🤣

drvoštěp - Profil | Ne 14.8.2022 13:36:48

ŠUKI >> Nejhezčí kluk v armádě😂👍

Darcy - Profil | Ne 2.8.2020 17:36:51

sven >> Kde jsou ty doby. OT 64 jsem vozil po železnici jako velitel doprovodu z Podpolianských strojární na Detve. Místo určení Čierná nad Tisou, kde jsem je předával zmocněnci zahraničního obchodu, OT byla určena pro Egypt. Škoda, že jsi skončil v "politice" úroveň diskuse je už v ...

sven - Profil | So 1.8.2020 18:19:08

sven - Profil | So 1.8.2020 18:11:25

drvoštěp >> Nová doba !!! Dnes se rodí lidi o hodně chytřejší..
Dříve jsi potřeboval z céčka na déčko tři roky praxe, dnes to stihnou za 14hodin jízd...-))

kubah - Profil | So 1.8.2020 16:54:55

sven >> to nee...

Pandur je jinde. Skot byl špička v době vzniku.

A ta nehoda - řidiči Panduru nedodrželi vzdálenost mezi sebou a prvnímu nedala přednost zenska ve WV, Fabie se do toho zamíchala bůh ví proč.

A než aby ji zplacli tak to první zástup a...

EDAmrk - Profil | So 1.8.2020 15:55:28

sven >> Super, já také nemůžu říct nic špatného na OT. Odchodem do civilu jsem měl vyježděné M. V r.83 při cvičení, jsme po vlastní ose jeli z Kašperek až do Zvolena. Už si nevzpomínám přesně, ale cesta tam kolem 50 hod. První přespání po zhruba 25 hod. Nazpátek transport vlakem (bylo i několik neštěstí končící smrtí, únava, nezkušenost).

EDAmrk - Profil | So 1.8.2020 13:49:41

drvoštěp >>Bigoši (motostřelci) 3 prapor Vimperského pluku. Já jsem byl řidič OT64, zároveň i obsluha střelnice. Přijímač Vimperk, PŠ v Č Krumlově a pak až do konce Kašperky. V Kašperkách byli bigoši a spojovací rota, ke kterého VU nevím.

drvoštěp - Profil | Ne 28.6.2020 19:43:35

Káceč >> Asi bigoš😀😀

ŠUKI - Profil | So 28.12.2019 11:06:49

drvoštěp >> Já mám náhodou ve sklepě ještě páru ostrých a balíček slepých :-)
Jednoho jsme zadrželi :-)

drvoštěp - Profil | Pá 27.12.2019 23:22:41

LSD >> Vím, sleduji. Internetový hádky a napadání já neuznávám. U Pc je každý generál... Každej z nás jsme si vojnu užili jinak.

sliver - Profil | Pá 27.12.2019 19:49:17

LSD >> ty si to měl dycky za plný pytel kalendářů. Asi si tu vojnu pěkně žral, no nevadí, každý sme nějaký. Akorát nechápu , co se sereš mezi záklaďáky. Promiň, musel sem ti to napsat, pěkné vánoce.

LSD - Profil | Út 24.12.2019 11:36:19 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

:-)

LSD - Profil | Po 10.12.2018 18:30:39

V roce 1974 jsem po něm strašně zatoužil. Bohužel byl tenkrát nedostupný. Tak jsem si ho letos, po čtyřiačtyřiceti letech, koupil na burze :-)

LSD - Profil | St 24.1.2018 18:59:05

Jel jsem na sraz Žižkárny, kde jsme vyrůstali na Párplech. Nedlouho před srazem jsem na nich byl v Plzni, tak jsem nechal dělat trika a to triko jsem si na sraz vzal
:-)))

Grasel - Profil | Po 8.1.2018 21:11:58

LSD >> Sergej je Ukrajinec nebo Rus?
Ikdyž ono je to prakticky jedno, jediný rozdíl v seznámení s tímhle strojem bude ten, že Rus se ho bude muset naučit řídit a Ukrajinec před ním naučit utíkat...

Calex - Profil | Po 8.1.2018 19:03:36

Poušťák >> K nám nikdo nejezdil a tolik jsme si to přáli.:-) Tenkrát by jsme i tu Zelňákovou s láskou přivítali.:-)

drvoštěp - Profil | Po 8.1.2018 19:02:32

Poušťák >> Nejsem jeji fanoušek, tak mi to její základna snad promine ;)

Calex - Profil | Ne 7.1.2018 9:38:51

statik >> Na tom západě teče minerálka z každy díry. :-)))) Na Moravě nevím...Jinak kafe ze sodofky je suprový.

Darcy - Profil | Pá 5.1.2018 16:59:27

Jak to tak čtu.... Kdybyste dovolili, tak trochu o skutečné vojně. Již delší dobu se proslýchalo, že se na nás něco chystá, a že to bude opět v noci. Po krachu zimního nočního cvičení, kdy jsme byli vysazeni po skupinách v kopcích podhůří, jsme měli smíšené pocity. Byl jsem velitel jedné ze skupin. Rozkaz zněl: půjdete podle azimutu, kóta, dále podle azimutu kóta.. Shromaždiště obec.. vzdálenost.. V polovině cvičení se zatáhlo, silný vítr a chumelenice. Naštěstí, všichni velitelé skupin měli zdravý rozum a nejkratší cestou se vydali na shromaždiště. Po večeři jsme se museli převléknout do tepláků a shromáždit se na PVS. Poté byl vyhlášen poplach. Noční přesun na vzdálenost asi 50 km, plná polní. Každé družstvo neslo navíc: stojan těžkého kulometu, bednu střeliva do UK a bednu střeliva do Sa. Dále pancéřovku a bednu nábojů do ní. Po překonání 25 km, byla kontrola výzbroje a výstroje. Kamarád Béla z Humenného, byl tvrdě prcán čtyřmi důstojníky, za to, že neměl holení, ale že nemá samopal, si nikdo nevšiml. Tlačenice u stojanů se zbraněmi, poté dozorčí stojan zamkl, prostě smůla, kterou Béla řešil s klidem jemu vlastním. Košili jsem mohl po skončení přesunu ždímat. Nedostatek tekutin jsem řešil třemi sodovkami na ex. Ještě dnes, když na toto cvičení vzpomínám, mám zvláštní pocit. Asi jsme museli ukázat, co člověk vydrží.

Káceč - Profil | Čt 4.1.2018 22:04:29

LSD >> šel si tam dobrovolně a rád. Skoro žádnej záklaďák na vojnu jít nechtěl, ale musel. Vnímáš ten rozdíl? Na vysoký vojenský škole asi byla klasická vojna. Nějak se mi tomu nechce věřit.

LosPafkos - Profil | Čt 4.1.2018 22:04:17

LSD >> bylo to tvé zaměstnání,které jsi si z nějakého důvodu vybral.Záklaďák tam mrznul nedobrovolně,pominu li hřejivej pocit z obrany spánku pracujících mas :-)

Calex - Profil | Čt 4.1.2018 20:44:59

LSD >> Co je na těch obálkách zajímavýho,dyť nemaj ani známku s Husákem.:-)))))))

drvoštěp - Profil | Čt 4.1.2018 12:14:36

dosec >> Jsi mi připoměl tu VS po návratu z vojny. Taky jsem byl jako všichni ostatní a tak si vybavuji menší konflikt. Chtěli vědět moji výšku, váhu a obvod hlavy. Ten obvod jsem nevěděl a začali tam na mě ječet jak magoři. Pak se zeptali kde jsem sloužil a vyhodili mě. A jeden z těch řvounů už 10 let jezdí ke mě servisovat pily a brousit řetězy. Taky se s ním neseru a chovám se k němu stejně. Pokud není pila vyčištěná tak ho zjebu a účtuji mu kilo za vyčištění.Už je v důchodu ale zmetek je to dodnes. Naproti mě pronajímá lèk.ordinaci.V Teplicích dělal výstrojního náčelníka.

Grasel - Profil | St 3.1.2018 20:16:28

F16 >> Promiň, ale plácáš nesmysly... Podle Tebe já jako strážák bych měl nechat projít ,,narušitele" do objektu, jenom pro to, že jsem podle Tebe ,, vycvičený na lov lidí"?
Víš kolik bych za to při druhém stupni pohotovosti za to nafasoval? A to už jsem sloužil za ,,demokratického" režimu...
Co myslíš že ti kluci ať na čáře nebo na stojce se tam těšili se až si střelí do ,,živýho"..?

P.S.: A pokud tě ty ,,vzpomínky na vojnu" tak serou, není nic jednoduššího, než to tady nečíst ;)

Grasel - Profil | St 3.1.2018 17:46:06

LSD >> Nech mě hádat - 1 lopata, 1 krumpáč a deset cikánů?

LSD - Profil | St 3.1.2018 17:16:30

dosec >>
NIKDY jsem se jako VZP nad nikým nepovyšoval. Zkrátka volba povolání ve 14-ti letech.
Z ČSLA jsem byl nakonec vyhozen: "Nezpůsobilý pro výkon služby vojáka z povolání ze státobezpečnostních důvodů" rok 1986
A že si z toho dneska dělám prdel??? A zavzpomínám???

Od toho snad bylo založeno toto vlákno, nebo ne???

Poušťák - Profil | St 3.1.2018 10:36:18

drvoštěp >> východníma Němcema..o)

F16 - Profil | Út 2.1.2018 22:46:26

rover >> protiřečíš si.Napsal jsi:Sejmuli všechno, co tam v tu chvíli bylo.Kuna měla větší šanci, než člověk, kterého to tady sralo tak, že riskoval sejmutí.Ale už je to pryč a to je dobře.Jen pořád nechápu, že na to někteří s radostí vzpomínají.Tenkrát to byla hnusná doba.Dnes to myšlení lidí je co???

Petr 72 - Profil | Po 1.1.2018 12:06:09

drvoštěp >> je ho kus🙂

drvoštěp - Profil | Po 1.1.2018 11:51:43

Oddíl připraven ;)) U nás nepřítel neprojde. Naposled netopýr zaplatil životem za překročení hranice.

Calex - Profil | Ne 31.12.2017 21:38:07

lagun22 >> Těžký retro.:-) Dnes už je i pes robot.:-)

show must go on - Profil | Ne 31.12.2017 21:20:00

Alex. Já odcházel jaro 1984 a už tenkrát to byl starý pes.