Úlovky hlavatky v Čechách a na Moravě.

Docílili jste někdo v posledních letech, či o někom takovém víte, úlovku hlavatky podunajské v našich říčních revírech? V minulosti se do některých řek tito salmonidi vysazovali a taky se občas chytili (naposledy myslím v r. 2003 na Metuji), ale chtěl bych vědět, jaký je současný stav a zda má smysl si pořizovat speciální povolenku.
Autor diskuse: Petrson - Profil , 13.7.2005 dravci - druhy ryb, rekordy
100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NPV - Profil | St 27.7.2005 8:36:10

Novas: stejně dík za odpověď, já jsem myslel, že tam jezdíš na hlavatky:-)

NNOVAS | St 27.7.2005 7:22:59

PV: na Zrůbek sice jezdím, ale neporadím Ti , neb jsem "smrdutý bobkař " :-) :-) :-).

NJM - Profil | Út 26.7.2005 13:33:27

Petrson: Teď jsi to vymáknul úplně přesně. Přesně tak to bylo myšleno.

NPetrson - Profil | Út 26.7.2005 13:29:45

>> JM & all > Asi tak nějak?: Eurest stojí za hovno, protože nenabízej hlavatky na česneku a i kdyby jo, tak je budou mít předražený, takže si je stejně nedám.

NPV - Profil | Út 26.7.2005 13:28:41

Novas: tak Ty jedíž na Zrůbek, tak mi pls poraď dobré místo na vláčku v okolí Zrůbku, já jsem byl u Roviště u mostu a pouze dvě kudly asi okolo 50cm.
díky.

NRoyal Wulff - Profil | Út 26.7.2005 13:13:28

Pike: Ja som s tunajsim Sodexhom velmi spokojny, ale pamatnici tvrdia, ze uz to nie je to Sodexho co byvalo. Ak je to pravda tak bezne museli byt na stole cerstve ustrice :-)

NNOVAS | Út 26.7.2005 13:05:05

JM: neporadím Ti. Já se na Slapech vyskytuju v okolí Cholína , Županovic nebo Zrůbku.

NJM - Profil | Út 26.7.2005 10:43:35

NOVAS: Ještě jednou, hlavatku jsem neulovil, ale prosím Tě, Ty jsi psal taky o Slapech, nevíš jestli se letos dá na N. Živohošti u přívozu koupit hostovačka?

NJM - Profil | Út 26.7.2005 10:41:56

NOVAS: Ale v rámci zachování tématu otázky, bys měl napsat, že jsi v posledních letech u nás hlavatku neulovil (nebo ulovil) a ještě k tomu Eurest stojí za ho... . Já jen aby jsme tolik neodbočovali.

NNOVAS | Út 26.7.2005 10:30:27

JM: souhlas . Eurest stojí za pěkný ho.....U nás v práci provozují kantýnu a je to tragédie.

NJM - Profil | Út 26.7.2005 10:14:15

rybomil: To neumím posoudit, to neznám, ale jestli to tak je, tak se nedivím, že furt nemůžu nic pořádného chytit.

NJM - Profil | Út 26.7.2005 10:13:01

šeptal: Máš pravdu, odběhli jsme, ale je vidět, že je to všude stejný. Manželku si nech a místo lososa si dej ty špagety.

Nrybomil | Út 26.7.2005 10:11:48

JM: Skoro bych řekl, že podobná matematika funguje v nákupu násadových ryb různými MO.

Nšeptal - Profil | Út 26.7.2005 10:08:25

JM: Zabředáme od tématu, ale i tak, je to zajímavý. Špagety za cca 7 pětek a pod. Ještě, že nenabízejí toho lososa, bo bych musel kvůli obědu prodat manželku do nevěstince. :o)

NJM - Profil | Út 26.7.2005 10:05:19

šeptal: To asi ne, ale Eurest je tím známej. Když se sem cpal, tak sliboval hory doly. Začínali jsme, že za oběd se platilo 14,50 Kč. Po čase to zvedli na 15,50 Kč a potom vymysleli, že je nespravedlivé, když někdo nejí třeba polévku a platí ji v tom paušálu, tak zavedli platby za jednotlivé části oběda. Tj. za polévku, za maso, za přílohu, atd. zvlášť. A ejhle, tato pro nás výhodná inovace zapříčinila to, že teď platíme v průměru 30 - 38 Kč jen to fikne. Jinak cizí člověk který nemá příspěvek se pohybuje v rozmezí 75 - 95 Kč. Perlička jsou vdolky, 4 ks vdolků stojí 75 Kč a v kantýně prodávají jeden za 6,50 Kč. Téhle matematice nerozumím.

Nšeptal - Profil | Út 26.7.2005 9:58:31

JM: Jak to tak čtu, tak mi to přijde, že děláme ve stejným podniku. :o)

NPike | Út 26.7.2005 9:53:36

Sodexho neni o moc lepsi, aspon v CR. Na Islande je to jina kava, ze Royale?:-)

NJM - Profil | Út 26.7.2005 9:50:39

šeptal: Jééé, Eurest, ten máme taky a jsme s ním dost nespokojený. Nám se jídlo dováží a podle cen to vypadá, že každá porce jezdí zvlášť svým samostatným taxíkem.

Nšeptal - Profil | Út 26.7.2005 9:32:25

JM: ...a evidentně ten patent platí do teď. Aspoň Eurest jej ctí víc než by poddaní čekali. :o)

NJM - Profil | Út 26.7.2005 9:29:50

All: O té vyze jsem v Praze neslyšel, ale četl jsem, že na přelomu 19 a 20 století, si poddaní vymínili a dokonce nechali potvrdit císařským patentem, že při práci pro císaře jim smí být jako oběd podáván losos maximálně 3x týdně. Z toho vyplývá, že jich tu muselo být jak sra..., když už to ani jíst nechtěli.

NPetrson - Profil | Út 26.7.2005 9:17:37

>> Šeptal > možný to je, by mi pak nezbylo, než si tady posypat hlavu popelem :-), ale nepředbíhejme, ještě jsem tu flintu do žita nazahodil. Aspoň mrknu, co maj v knihovně novýho. Třeba to je z té rybářské nadrženosti, užuž jsem se na tu vyzu chystal se sumcákem. Btw - všimnul jsem si, že podle našeho řádu je u nás vyza do 15/6 hájena, tak třeba bych se moh zeptat chytrolínů na ministerstvu, který vyzy tím mysleli, vtipálci :-)

Nšeptal - Profil | Út 26.7.2005 9:04:28

Petrson: Nechci machrovat, ale vsadím si, že ses seknul. Jinak uznat vlastní pochybení, to se cení.

NZN - Profil | Út 26.7.2005 9:00:17

Petrson:
neblbni, krk máš jen jeden. Třeba jednu botu, to jo.-)

NPetrson - Profil | Út 26.7.2005 8:58:52

>> Šeptal > je možný, že jsem se minul, ale krk bych na to dal, že jsem to dřív někde četl - samo mě to zajímá, takže nedám pokoj s hledáním, dokud něco nevyšťárám.

Nšeptal - Profil | Út 26.7.2005 8:48:24

Petrson: No právě. Morava jó. Vltava těžko. Z Černýho moře by do Vltavy musela pěšky. :o)

PV: Stačí karikatura.

NPV - Profil | Út 26.7.2005 8:46:39

šeptal: to čekáš na fotku nebo co?

NPetrson - Profil | Út 26.7.2005 8:42:06

>> Šeptal > tak jsem mrknul do pár knížek ohl. té vyzy. Do knihovny jsem se kvůli práci zatím nedostal, tak aspoň co jsem našel doma v knize Ryby zblízka od Šimka: Vyza v dávných dobách (19 stol.) Dunajem migrovala až do Moravy, podle jedné nepodložené legendy asi 150 kg vyza zablokovala mlýnské kolo u Hodonína (nepodloženo). O Vltavě nic nepíše, pohledám jinde, a když něco najdu, přihodím.

Nšeptal - Profil | Út 26.7.2005 8:41:28

Petrson: Kde je ta vyza ulovená pod jedním z pražských jezů? Čekám od pátku a pořád marně. :o)

Nmacek | Čt 21.7.2005 14:30:14

xaxap> prd řeka, píšu jasně potok!

NXAXAP - Profil | Čt 21.7.2005 13:37:41

macek; vim, kde je zamek, ale nevim nic o umely rece :-)

Nmacek | Čt 21.7.2005 10:52:40

xaxap> je to zámeček kousek u opavy, oblíbené místo rodinných výletů :-)

NXAXAP - Profil | Čt 21.7.2005 10:50:32

macek: neznam

Nmacek | Čt 21.7.2005 9:59:43

xaxap> byl jsem se minulej týden podívat na raduni, a tam si takovej malej umělej potok vybudovali - při troše dobrý vůle by se tam dali nasadit pstruzi. by mě zajímalo co s tím chtějí dělat. znáš?

NXAXAP - Profil | Čt 21.7.2005 8:59:35

si kuci vybudujte umelou reku (uzavreny kolobeh, treba s jezery), priklady muzete nasbirat po zapadni a severni Evrope a udelejte si z toho hlavatkovy raj ... slusnej podnikatelskej zamer,ne?
Ostatne, taky bych se asi prijel kouknout :-)

Nrybomil | Čt 21.7.2005 8:58:02

Ne fakticky, kámošova matka vlastní 2 lomy , cca 0,5 a 1,8ha. Ale už tam dáváme jen marény a sem tam nějakého amurka. Ostatní vždy místní vypytlačili.

NPetrson - Profil | Čt 21.7.2005 8:48:16

> Rybomil >>> 100 bodou! Kdyžtak aspoň do zahradního jezírka. :-)) - By se sousedovic kočka divila, až by jí ten krokodýl uňafnul vousy.

Nmacek | Čt 21.7.2005 8:46:08

šeptal> dneska vůbec nějak nejsi s humorem ve formě – prej nečteš, nevíš – chmm…

Nšeptal - Profil | Čt 21.7.2005 8:44:44

rybomil: No jo, tentokrát jsem fakt trochu nastartoval. Jinak nevím, co by šlo ani o žádných 2 lomech.

Nrybomil | Čt 21.7.2005 8:42:39

šeptal: Vidím, že chytáš na první šlápnutí....... teoreticky i prakticky by to asi šlo. A nezapoměň že máme 2 lomy.

NZdenek Brandl - Profil | Čt 21.7.2005 8:42:10

rybomil: jen se neboj oni by dlouho neploutvili. Zase by se chytli nejaci velci, ale hubeni potocaci. Hele, aby te pro zanaseni cizich zivocisnych druhu nezabasovali.

Nšeptal - Profil | Čt 21.7.2005 8:36:23

rybomil: Zkus si tohle v Anglii a budeš to rozdýchávat za všechny prémie Tvého rodu.

Nrybomil | Čt 21.7.2005 8:30:32

Kua, ne...te mě, nebo až zaberu na konci roku prémie, tak pro nákou hlavatčí strdlici na Slovač dojedu a pěkně je rozvezu, jen tak z prdele, aby tu aspoň nějaký ploutvily !!!

Nšeptal - Profil | Čt 21.7.2005 8:24:16

macek: Nečteš - nevíš. Nebo že by se ve Střekově chytla na mrkvově zbarvený wobler kolie?

NPetrson - Profil | Čt 21.7.2005 8:18:50

>> Šeptal > no doufejme že to pude hladce, vláda se nezblázní a nezačnou stavět přehrady na Labi, s kterejma už několik let straší. To by celý proces asi dost omezilo, ne-li zastavilo. Jsem zvědav, kolik se jich vrátí letos. A taky doufám, že se dočkáme povolení jejich lovu.

Nmacek | Čt 21.7.2005 8:15:02

šeptal> a nechtěl jsi náhodou místo losos napsat "lassie se vrací"? :-)

Nšeptal - Profil | Čt 21.7.2005 8:12:59

Petrson: Jinak vysazování hlavatky z důvodu stesku po lososovi se dá pochopit. Jenže to už je pasé, ne? Losos se přeci vrací do Čech. Takže hlavatka by mu měla vyklidit pozice.

NPetrson - Profil | Čt 21.7.2005 7:59:47

>> Šeptal > dočkáš se, jen trpělivost, v pátek jdu do knihovny.

NPetrson - Profil | Čt 21.7.2005 7:53:30

>> Pike, Kutil > to jsou lososi obývající řeky a moře u ameckého kontinentu? Btw., myslím, že právě stesky po lososech byly jedna z příčin, proč svaz v minulém režimu začal hlavatky vysazovat, ale to je jen názor. Asi chtěli v dobré víře aspoň trochu tyto ryby nahradit a o důsledcích se dopředu moc nepřemýšlelo.

Nšeptal - Profil | Čt 21.7.2005 7:50:21

Petrson: Tak na tu pražskou vyzu si počkám. Včera mi to nedalo a šel jsem do knížky Mihulovci a ryby - I. díl (autory nepamatuju) právě po jeseterech a vyze. Jejich výskyt je tam popisován i z pramenů skutečně historických, 17. století tam není žádná vyjímka. A o vyze v Čechách ani čárka, protože její výskyt je popsán pouze v úmoří Černého, Azovského a Jaderského moře. V Praze je zmíněn úlovek jednoho kusu jesetera velkého někdy mezi lety 1858 a 1870, a jesetera hvězdnatého, kteří se vyskytují i v Baltu. Pak tam je zmínka ještě o výskytu nějakého jesetera někde v polských jezerech poblíž mořského pobřeží. Tím to hasne. Vyza se zkrátka mohla dostat tak na Moravu, ale do Prahy už sotva, protože Vltava s výše jmenovanými moři jaksi postrádá spojení.

NPike | St 20.7.2005 22:01:23

Kutil: No losos cavyca, keta nebo chinook je taky podobny hlavatce a taky je tu nemame.

NKutil | St 20.7.2005 21:56:17

Ale notak, ja to nemyslím jako prispevek na tema cim se lisi ale čistě jako podobu - vždyť ta řeka tu podobu už nemá ani omylem - srandisti - beru to tak že to rozhodně zatraktivní vodu s určitě ne takovým násilím jako zde vyjmenované ryby od žraloka až po létající fisch či mečouna - nebo tuňáka - i když čeho se všeho až zvítězí dočista tržní systém ještě dočkáme.

NZN - Profil | St 20.7.2005 21:43:34

Kutil:
tak ty jsi to konečně rozlouskl.

Nhonza_s5 - Profil | St 20.7.2005 21:30:31

petrson mluvil o zamestnancich, svaz mluvi o zivnostech. toliko na vysvetlenou :)
ja taham moudra z knizky "cihar j., o rybach a rybareni, prace 1983. jo a k hlavatce muzu prihodit "je endemickou rybou dunaje a jeho pritoku; hojna je zvlast v alpskych pritocich dunaje. na slovensku je puvodni ve vahu, orave, turci, hronu a tise. v 19. stoleti mela byt hojna v morave a jejich pritocich." zdroj viz vyse. jo a samozrejme to neni migrujici ryba.

NPike | St 20.7.2005 21:28:59

kutil: Podobnost je to opravdu velka, hlavatka taky tahne z more do rek na treni? Asi ne, co

NKutil | St 20.7.2005 21:20:54

Viděl bych snad podobnost mezi hlavatkou a lososem kterými se to v našich vodách tekoucích do Atlantiku dle literatury jen hemžilo.
Dle Švarc systemu na smouvu není nutno platit odvody a je legální.

NPetrson - Profil | St 20.7.2005 20:55:24

>> HonzaS5, XAXAP > chtěl jsem to už napsat, 2 x mi to ale nepustilo text, jen nicky :-?? S těmi odvody. No,je to malo, v tom mate recht. "Je to...všechno...na hovno."
O té vyze jsem to četl v nějaké starší knížce, tuším Ryby zblízka od Šimka. Přesně nevím, ale pohledám.
Ty zmapované úlovky nebyly za ČSSR, ale snad už v předminulém století. Ale to že byly ve Vltavě je vyzy je pravda. Pak to sem hodím. Howgh.

Nhonza_s5 - Profil | St 20.7.2005 20:16:11

petrson: nesud podle vyplatni pasky a k hrube mzde si pripocitej odvody firmy ;)

a k vyze, jak jste se bavili dopoledne, tak konkretni zmapovany ulovek v byvale cssr nenasel. jen zminku, ze byla drive (po 2. svetove) velmi hojna na toku dunaje. z vetsich jeseterovitych je overeny jen ulovek jesetera velkeho (acipenser sturio), ktery byl lapen 1931 na labi nedaleko terezina.

NPetrson - Profil | St 20.7.2005 19:52:16

>> XAXAP

NPetrson - Profil | St 20.7.2005 19:21:32

>> xaxap -

NPetrson - Profil | St 20.7.2005 18:09:14

>> XAXAP > s tímto omezeným rozpočtem by se myslím dalo něco dělat, kdyby je zaměstnali pod smlouvou. Pak by při platu 17000,- brutto (přibližný rep. průměr) zbylo 8 tis.na dopravné = zhruba 14 l benzínu na prac.den - asi na 200 km, což je myslím dostačující. Kdyby se projelo míň, zbylo by i na školení. Tak nevím, to mi nepříjde tak strašné, ale spíše půjde o konkrétní výkony jedinců, to opravdu nemohu posoudit, nemám zkušenosti jako někteří níže. Snadná pomoc - hážu to do otázek.

NZN - Profil | St 20.7.2005 17:15:03

XAXAP :
v MRS již nějakou dobu funguje profi RS. Bohužel, je to přesně tak, jak by to nikdy vypadat nemělo. Už se to tady párkrát řešilo.

Nmaxwell - Profil | St 20.7.2005 17:14:30

Ještě jeden adept,nějak se mi tady s nima rozthl pytel.

NXAXAP - Profil | St 20.7.2005 17:12:21

Petrson: informace pustil hraji, shrnuto: MRS je hodla najmout jako zivnostniky, maji rozpocet 25000 na hlavu sakum prask. Spocitej si jenom naklady (zakonne) na cestovne autem a nezbyde ti moc na dalsi vylohy vcetne odmeny (pred zdanenim) a uz vubec nepocitaji s naklady na vzdelavani. Dost rizik na ony vydane penize, nemyslis???

NZN - Profil | St 20.7.2005 17:09:09

MD:
no, nevím, spíš tato kategorie

NPV - Profil | St 20.7.2005 17:01:06

maxwell: jo férovej a hlavně by odradil řadu pytláků již svým zjevem. Jen více takových do řad profi RS!!!!

NPetrson - Profil | St 20.7.2005 17:00:52

>> XAXAP > přízpěvek níže ode mě je samozřejmě určen Tobě. Teď konečně můžeš říct, že jsem napsal pi*ovinu.

Nmaxwell - Profil | St 20.7.2005 16:51:48

PV:Je to fakt férovej chlap to snad o něm každý ví.

NPetrson - Profil | St 20.7.2005 16:51:23

>> Petrson > z mého klidu mě jen tak něco nevytrhne. Hledat to v záplavě všech přízpěvků by trvalo tak 2 hod., a výsledkem by stejně bylo, jak píšeš, plané "mudrování", což nemám ve zvyku. Když už chci něco komentovat, dávám si hergot majzla, abych o tom opravdu něco věděl. Z tohoto pohledu nemám důvod měnit nic na tom, co jsem již napsal. Co se RS týče, o průběhu příprav nic moc nevím, takže to nechám zatím bez komentáře a počkám si, až to bude realitou. Pak teprve můžeme hodnotit konkrétní výsledky. Jen by mě, čistě fakticky, zajímalo, kde si čerpal k tvým odsudkům aktivity MRS, informace. Neděláš jim náhodou ekonomický audit?
PS: Vidím, že jsme asi tak stejně tvrdohlaví...

NPV - Profil | St 20.7.2005 16:48:59

maxwell: tenhle Tvůj týpek by byl vhodný jako RS k mému návrhu na využití V7 a V8 jako hlavatkovou vodu, viz. níže