Vyjádřete se k navrhovanému omezení olova při venkovní střelbě, lovu a rybolovu

77 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NČudlamudla - Profil | Čt 8.4.2021 22:11:58

Koudy1979 >> Cyklostezky mě taky štvou, rostou rychleji než houby po dešti. Na mnoha místech byla krásná příroda a klid, teď je tam hluk a nepořádek. Svůj klid přestala mít i zvěř, ta se odstěhovala, jestli ještě má kam. A oko rybářovo zaplakalo když spatřilo místo krásné přírody se zvěří jen beton, asfalt a uřvané cyklisty. K tomu olovu, někde jsem četl, že aby olovo vypouštělo nějaké množství škodlivých látek, musí se narušit jeho povrchová oxidace, přes kterou je uvolňování minimální, stejně jako významný negativní vliv na přírodu. Víc škodlivé jsou cigarety. Nevím jestli ten článek náhodou nebyl z tohohle webu, nejsem si jistý.

    NKoudy1979 - Profil | St 7.4.2021 13:55:25

    Olovo chtějí zakázat myslivcům, rybářům...
    Kolem Labe se vesele kácejí stromy, aby se mohly stavět cyklostezky. kolik je to km ročně?
    Je to krása, když sedím na břehu a celej den poslouchám uřvaný cyklisty. (nic proti nim)
    Za mě je větší zlo evropská unie a kraje které ničí původní přírodu kolem Labe než pár desítek kila olova na dně řeky. Před deseti lety jsem chodíval na místa kde člověk živáčka nepotkal , majestátné topoly, mezi nimi vrby nakloněné nad vodu, dnes vše nenávratně zplundrováno, místo porostu asfalt... Toť můj názor na tuto věc z pohledu rybáře...

      Nsef142 - Profil | Út 6.4.2021 18:39:17

      Zdar rybáři,ruku na srdce,kolik kilo olova jste za dobu rybaření utopili ? Já osobně jsem jej více pověsil na stromech kolem řeky a když to odhadnu,tak ve vodě skončilo tak 30 dkg.Je jisté,že kapraři mají větší spotřebu,ale při první ztrátě se určitě poučí a nedláždí dno dalším kovem.Všeobecná snaha EU je zničit tradiční koníčky /vč.myslivosti/ a zástupný důvod se vždy najde.Začneme používat kamenné zátěže a EU si smyslí,že brání průtoku vody.Chorá mysl živená našimi daněmi je smrtonosná kombinace.

        Nkakr - Profil | Po 5.4.2021 14:07:01

        MrKos >>
        Nějaký svaz má EU u zadele.
        V honbě za nejnejvětším kaprem jsou lovci ryby domácí schopni čehokoli.

          NMrKos - Profil | Po 5.4.2021 13:53:15

          kakr >> no tak zde EU už jen supluje neschopnost svazu vydávat nepopulární opatření, tato opatření kontrolovat a náležitě trestat. Ani jedno z toho svaz neumí. A spoléhat na zdravý rozum lovců je naivní a nefunkční. To už historie ukázala opakovaně.
          Je nepříjemné, že to odnesou slušní rybáři, souhlasím. Když se kácí les...

            Nkakr - Profil | Po 5.4.2021 13:18:26

            MrKos >>
            Že tupí lovci ryby domácí házejí do vody tuny olova je faktum. Také trh na to zareagoval, neb žijeme v tržním prostředí a odpadávací olova nabízí.
            Ale zakázat kvůli zavilým kaprařům používat broky při plavačce se mi zdá dost ujeté.

              NMrKos - Profil | Po 5.4.2021 13:13:59

              kakr >> průměrný věk a chronické choroby lidí používajících olověné nádobí i rozvody je třeba uvádět taky. Abychom to měli kompletní a diskuze byla objektivní.

              Asi se dokážu odprostit od spojování čehokoliv s EU a vycházím jen z prostých faktů. Olovo je podle platné legislativy jedovaté (a já to nepsal ani toxicitu nezkoumal), rybáři ho přesto úmyslně házejí do vody a holt někomu někde pomalu dochází trpělivost. Přijde mi to logické.

                Nkakr - Profil | Po 5.4.2021 12:50:47

                MrKos >>
                Nikdy jsem netvrdil, že olovo je mana nebeská.
                Olověné nádobí se používalo po staletí, jen se tenkrát nevědělo, že je toxické a přesto lidstvo nevyhynulo.
                Ale současná hysterie pocházející od buvolích hlav (můj výraz pro zelené) podporovaná EU ,která by nejraději zakázala vše se mi prostě nelíbí. Přitom jsem pro vstup do EU hlasoval.
                Dnes bych byl proti.

                  NMrKos - Profil | Po 5.4.2021 12:31:12

                  kakr >> budeš muset informaci o dlouhověkosti vaší rodiny předat autorům studií, které ukazují opak. Já ty studie nepsal a dokonce jsem nepopsal ani všechny zdravotní následky, které dlouhodobá expozice olovem přináší. Fakt nepsal :-)

                    NMrKos - Profil | Po 5.4.2021 12:28:07

                    Specialista >> jo a fandím jim. Zde u nas v MRS je to výrazně jiné a jakákoliv omezení jsou nepopulární predevsim ze strany tvůrců pravidel. Kontrola se limitně blíží nule a na 100 dochazek jsem RS obvykle potkal tak dvakrát.

                      NMrKos - Profil | Po 5.4.2021 12:26:32

                      sliver >> to je nesprávná argumentace. Ostatně kolik znáš osobně lidi, kteří nakupují na eshopech v Číně? Já dost. A zapojil jsem se do hnutí, že na eshopech nenakupuju. Moje auta mám z evropské produkce a potraviny se snažím nakupovat tuzemske. Musime začít po troškach.
                      PS: odpadavaci olovo jsem nikdy nepoužil

                        NSpecialista - Profil | Po 5.4.2021 11:26:51

                        MrKos >> když můžou jihočeši kontrolovat pevné montáže?..

                          Nnofish - Profil | Po 5.4.2021 11:01:01

                          kakr >> A to mu neříkej, že v době, kdy se jezdilo na olovnatý benzín, se lidi prali o trávu z příkop okolo cest. Sušili seno, krmili tím domácí zvířata a je a jich produkty konzumovali...

                          edit: Potahy nejsou ekologické, hospodářská zvířata produkují metan a ten nám otepluje planetu.

                            Nsliver - Profil | Po 5.4.2021 10:56:18

                            MrKos >> ty a tobě podobní by měli své síly nasměrovat , aby společně donutili EU, aby zakázala dovoz a prodej všech potravin a spotřebního zboží, které se vypěstuje a vyrobí mimo EU a nebude splňovat normy a nařízení platná při jejich výrobě pro EU.
                            Asi bychom chodili nazí , pěšky a hladoví. A bydleli bychom na stromech a v jeskyních.
                            Pokud se zapojíš do takového hnutí, uvěřím ti, že to s tím olovem myslíš vážně.

                              Nkakr - Profil | Po 5.4.2021 10:47:13

                              MrKos - 5.4.2021 10:30:26 >>
                              Matka se dožila 86 let, pokud mě nesežere KV19 budu mít za pár měsíců 77, zřejmě díky toxickému olovu přes které nám do baráku tekla voda......
                              Jo a před olovnatým benzinem se používaly volské i koňské potahy, zcela ekologické.
                              Kouřil jsem od 15 let, je fakt, že posledních 35 už ani čmouda:-))

                                NMrKos - Profil | Po 5.4.2021 10:30:26

                                kakr >> taky se kourilo v hospodách , jezdilo na olovnaty benzin, jedlo se chemicky upravené jídlo atd atd. Olověné trubky jsou známá vec

                                  Nnofish - Profil | Po 5.4.2021 10:28:46

                                  MrKos >> Tady nejde o omluvu, ale o konstatování reality. Nikdo nepopírá, že olovo není žádná dobrota, ale na druhou stranu se opět jde po lidech, ne po těch co mají zásadní vliv.
                                  Jinak ten tříhrnek je fajn připomínka. Ano, má dvacet krát turbo a menší spotřebu. Ovšem pak je tu věc, jak dlouho vydrží a jakou ekologickou zátěž představuje výroba dalšího motoru, protože potřebuješ druhý.

                                    Nkakr - Profil | Po 5.4.2021 10:21:10

                                    Inu doba se mění. Před 100 léty olovo zřejmě toxické nebylo, neb všechny domovní rozvody vody bylo provedeny olovem. V domě kde bydlím mám díky původní olověné přípojce do baráku připojeno uzemnění.

                                      NMrKos - Profil | Po 5.4.2021 10:16:15

                                      nofish >> osobne si to tou fabrikou omluvit neumím a asi ani nechci. Kazdy to má jinak a tak je to v pořádku.
                                      Uz jsme jen krůček k tomu, jestli má význam snižovat emise u litroveho trivalce s vedomim provozu zaoceanskych lodi. Z mého pohledu to smysl má. Ale o tom tato diskuze není.

                                        NMrKos - Profil | Po 5.4.2021 10:11:03

                                        Specialista >> to se svazu nehodi a navíc by to neměl kdo jak zkontrolovat. Tradicne

                                          Nnofish - Profil | Po 5.4.2021 10:02:26

                                          MrKos >> Ano. Ovšem, já za celý život nedodám do vody tolik ROZPUŠTĚNÉHO olova jako nějaká fakrika za den- přece jenom víme kde žijeme a jak se dělají kontroly. Jak někde fungují čističky, které při velké vodě nepoberou vodu z kanalizace a teče to obtokem, to samé fabriky a jejich čističky.... nebudeme se v tom hrabat, ne?
                                          Ale ono je lepší jít po lidech, než po firmách. Tady si hrajeme na komedie se snižováním emisí a likvidujeme tím finančně sami sebe, když tipuji tak 70-80% škodlivin vypouští země, kterým jsou nějaké emise ukradené.
                                          Zatím jsem neviděl okolo revírů se válet kachny otrávené olovem a v lese lišky, co je sežraly a otrávily se taky. Za to vidím, jak člověk svým chováním, ničí jak kachny, tak jejich životní prostředí. (Kachna = obecně, všichni vodní ptáci). A zakázal bych gumové nástrahy, u nás když upustí přehradu, je vidět, že je něco okusuje, nestráví a pak jsou tam barevná hovínka, zajímavé, že jigovky okusovat nezkouší.

                                            NSpecialista - Profil | Po 5.4.2021 9:45:13

                                            MrKos >> a nestačilo by odpadávací olova zakázat v řádu?

                                              NMrKos - Profil | Po 5.4.2021 9:21:10

                                              Uchylujete se k levné rétorice postavené na tom, jestli kachna snědla olovněný brok a jestli ji z toho bolelo bříško. I to je cesta. Hned další variantou je poukazování na to, že někdo (chemičky) znečišťuje přírodu víc a to mi dává právo ji znečišťovat v mých očích méně. Samosebou taky nesmysl.
                                              Asi bych se zkusil pro začátek zamyslet nad tím, že vnášíme toxické látky (olovo) do povrchových vod. Učivo základní školy plus platná legislativa. Někdo tam ty jedy vnáší neúmyslně (feedraři, vláčkaři) , někdo naopak úmyslně (kapraři). V tomto světle je logické, že se to někomu někde přestává líbit. A protože spoléhat se u rybářů na zdravý rozum je velmi neefektivní, tak se možná dočkáme zákazu.

                                                Ntomvec - Profil | Po 5.4.2021 8:54:03

                                                Specialista >> vidíš, a já si zase říkal, z čeho mají pelikáni tak vytahaný ten pytel pod zobákem, a to mají od toho zběsilého sbírání odpadávacích olov.

                                                  NSpecialista - Profil | Ne 4.4.2021 23:51:01

                                                  sliver >> jako děláš si srandu, ale já to viděl na vlastní oči. Ptáci olovo milují a samozřejmě ho vyhledávají. Viděl jsem nasranýho labuťáka, jak v Praze na Mánesově mostě atakoval projíždějící skútr. Vyrval zobákem startovací baterku. Byla to gelovka, takže mu pěkně sklouzla krkem do žaludku. Pták mi pak připadal takovej nabitej... jediný minus bylo, že mohl do vody jen na takovou hloubku, kde dosáhl blánama na dno. A lítal jako tučňák

                                                    Nfishmen17a - Profil | Ne 4.4.2021 23:27:38

                                                    Olovo se používá už mnoho desítek,stovek let.A není vidět nějaká katastrofa.Zatímco plasty,vidíte na každém kroku,na každé větvi.Po větší vodě,visí na každém břehu,na všech větvích,keřech plasty a vlchčené ubrousky.Což jsou také plasty.Vlchčené ubrousky jsou katastrofou.Ani čističky odpadních vod,neví co s nimi.

                                                      NGašpi - Profil | Ne 4.4.2021 14:03:00

                                                      rybomil >> všechno vytěpat, ja bych se s tím moc nesmolil....nejsem střelec, ale kdybyh byl tak tu není ani kvákanec...to by byl ornitologický armagedon 🦆🦆🦆🦆🦆😁

                                                        Nrybomil - Profil | Ne 4.4.2021 12:49:36

                                                        Gašpi >> no ale já myslel Kačku Brožovou, je příjemná, akorát na tý fotce schovala kozy : D)
                                                        ten lov docela slabota co se týče ulovených kusů. Tam co jezdím na JČ vloni 198 ks, předloni 330 ks, 2018 nějak 450 ks. střílí rakušáci a kachny sic platí, ale si je neberou. Tak polovic je tím pádem k prodeji veřejnosti.

                                                          NGašpi - Profil | Ne 4.4.2021 11:24:38

                                                          rybomil >>🙋‍♂️ kačeny jsou škodná, která decimuje obojživelníky, jikry, plůdek, rybí droboť prostě všechno ..... podpora myslivců na větší odstřel kačen olovem
                                                          Kachnu morčáka taky regulovat a tak by to mělo vypadat ..... to je pěkná práce s olovem 👍😁
                                                          https://www.youtube.com/watch?v=dM_0cx9cP6I

                                                            NGašpi - Profil | Ne 4.4.2021 11:21:53

                                                            Jak se jednou začne o takových hlupotách mluvit, tak je konečná ..... takové hlupoty se musí hned odpálkovat a ty přetrhdíla pěkně proplesknout😁💪👍
                                                            https://www.youtube.com/watch?v=oQ7aDCgYmK4

                                                              Nrybomil - Profil | So 3.4.2021 15:18:53

                                                              Gašpi >> neblbni, Káča je v tomhle v poho.

                                                                Nrybomil - Profil | So 3.4.2021 15:17:40

                                                                já 2 >> :-)))

                                                                  Nsliver - Profil | So 3.4.2021 14:44:53

                                                                  já 2 >> asi ne tolik, jako když ve Vltavě urveš dva gramové broky a porvou se o ně kachny s plameňákama .

                                                                    Njá 2 - Profil | So 3.4.2021 14:21:19

                                                                    sliver >> No pokud vystřelíš v Praze jednu kulku přímo do vzduchu, teoreticky olovo ohrozilo více než 1 000 000 lidí, ne?

                                                                      Nsliver - Profil | So 3.4.2021 14:10:58

                                                                      u nás vodní ptactvo nejvíc zabíjí botulin ze splachu polí s energetickými plodinami , ze sinic a jejich rozkladu. Lišky, kočky, norci atd. sežerou toho taky dost.
                                                                      Čísla uváděná EK, REACH a ECHA jsou vycucaná z prstu a účelově prezentovaná nátlakovou ekologistickou organizací BIRDLIFE, jejíž součástí je i ČSO.
                                                                      Například 1 000 000 dětí v evropě bezprostředně ohrožených olovem, co to jako je ?
                                                                      Navíc, dnes jsou nejvíc nebezpečná rezidua pesticidů, herbicidů a zbytků po lécích. Ale to nikoho nezajímá.
                                                                      U nás je střelba olovem u mokřadů zakázaná asi deset let, kde dále můžou labutě a kachny zobat olovo v takovém množství, aby aspoň jeden pták na následky uhynul ?

                                                                        Nboticar - Profil | So 3.4.2021 13:05:42

                                                                        Honza7 >> Já se zajímal pouze o vodní ptáky, kteří pozřeli olovo. Na to je studijí spousta a nemám moc sílu je opakovaně vyhledávat a někam na to dávat odkazy. Stačí použít google.scholar.com a zadat slova jako třeba "birds lead poisoning" a ty studie vyhledat. Protože asi nemáš přístup do placených vědeckých časopisů, tak lze často najít "pirátské kopie" těch článků na SCI-HUB. Občas se informace o ptácích otrávených broky objeví i v médiích. Naposledy to byli tuším plameňáci. Na čem se asi shodneme je to, že pro ČR je těch studí málo. ECHA nedělá nic jiného, než že plní úkoly evropské komise. ECHA nedělá obvykle ty studie, ale přebírá informace z těch časopisů nebo odjinud. Poslední doporučení vyšlo z toho důvodu, že toto doporučení bylo vyžadováno v jednom ze znění příslušného Nařízení. Funguje to asi tak, že politici nám tu řeknou, jak hlasovali proti zákazu olova, ale že zároveň odhlasovali, že má ECHA vypracovat doporučení pro omezení olova do nějaké doby, už nám zapomněli říct. Protože to je v ČR nepopulární.

                                                                          NBacha San - Profil | Pá 2.4.2021 22:25:57

                                                                          Danda05 >> Kdo to používá, nemyslí :-)

                                                                            Ntomvec - Profil | Pá 2.4.2021 21:29:28

                                                                            Danda05 >> ale jasně, odpadávací zátěže z přírodního kamene nebo betonu to můžou vyřešit, je to o ohledu k přírodě, dá to jen trochu práce. Ani komerční výrobě nic nestojí v cestě.

                                                                              Nsven - Profil | Pá 2.4.2021 21:16:51

                                                                              Gašpi >> To je zajímavý.. aby zaujala, stačí ji v ruce takový chcípáček..
                                                                              Mně by na to nestačil ani dvacetikilák :-))

                                                                                NDanda05 - Profil | Pá 2.4.2021 21:16:11

                                                                                tomvec >> tak stačí když tam dá kámen, jako házet dobrovolně olovo do vody to je opravdu zralé na Chocholouška
                                                                                jinak at se mucká s kým chce to je mi šumák

                                                                                  NGašpi - Profil | Pá 2.4.2021 21:09:50

                                                                                  sven >> myslíš jako lobby pí. Brožové 👸 .... 😍😍😍

                                                                                    Nsven - Profil | Pá 2.4.2021 20:19:58

                                                                                    MrKos >> jj. kaprolobby, má dlouhé drápy.... :-)

                                                                                      NMrKos - Profil | Pá 2.4.2021 20:17:03

                                                                                      sven >> a zajímavé na tom je, že svazu to vůbec nevadí, ba naopak to nastavením pravidel podporuje. Hlavně ze tečou dukaty do kasičky :-)

                                                                                        Nsven - Profil | Pá 2.4.2021 19:57:58

                                                                                        Gašpi >> když si vzpomenu, že od 16. června bude u nás zase nonstopka až do září, tak mě berou mory už ted :-))
                                                                                        Tam už by také mohli otevřít olověné doly..

                                                                                          NGašpi - Profil | Pá 2.4.2021 19:22:49

                                                                                          sven >> 🙋‍♂️ jéééé, zákaz vyvážení !!! .... vývozci můžou používat jiné matroše ne....zákaz vyvážení jéééé, to by byla některých rybářská smrt💀💀💀🤣🤣

                                                                                            Ntomvec - Profil | Pá 2.4.2021 18:56:38

                                                                                            Danda05 >> jenomže potom nechytíš mega kapř, abys s ním mohl dělat mucky mucky před objektivem.

                                                                                              Nsven - Profil | Pá 2.4.2021 18:39:29

                                                                                              Danda05 >> zákaz vyvážení a je po ftákách...

                                                                                                NDanda05 - Profil | Pá 2.4.2021 18:28:41

                                                                                                MrKos >> pravda je, že používání odpadávacího olova, je tak příšerná debilita a zbytečná prasarna, že to není normální. Kdo tohle používá, by se měl zamyslet..

                                                                                                  NMrKos - Profil | Pá 2.4.2021 17:54:27

                                                                                                  Ono by nebylo po začátek špatné se zamyslet například nad tim, kolik odpadavaciho olova kazdorocne zůstane na dně velkých jezer a přehrad. A ono nikam nezmizí, další rok se k němu přidá další, další rok další...
                                                                                                  potom taky kolik asi odpadavaciho olova zůstane kazdym rokem na dně řek, na dně menších slepých ramen apod. V neposlední řadě je třeba si položit otázku kolik odpadavaciho olova zůstane ve vodě po závodech kaprařů.
                                                                                                  Když si na tyto jednoduche otázky odpovím a zaokrouhlim to na desítky tun, tak jsem za mozny zakaz rád a souhlasím s ním. Konečně to přišlo.

                                                                                                    NFockeWulf - Profil | Pá 2.4.2021 17:44:17

                                                                                                    pirda >> A psal jsem něco jiného, reagoval jsem na tu blbost a konspiraci o odzbrojení:), oni často nemají ani vzduchovku ale už ví jak je EU odzbrojuje:):):(

                                                                                                      NGašpi - Profil | Pá 2.4.2021 17:23:47

                                                                                                      Já se teda inteligentně vyjádřím k této eko blbině...... 🤮

                                                                                                        Npirda - Profil | Pá 2.4.2021 15:46:26

                                                                                                        FockeWulf >> Téměř všechny střely(a zvlášť na sportovní střelbu)jsou olověné.

                                                                                                          Ntomvec - Profil | Pá 2.4.2021 14:26:12

                                                                                                          Pták, kterej je tak blbej, že žere 50g olova, musí prostě vyhynout.

                                                                                                            NFockeWulf - Profil | Pá 2.4.2021 14:24:00

                                                                                                            PYTLAKS >> Okrajová záležitost ( obchodně ) a navíc to je lovecké střelivo. Psal něco o odzbrojování, plantají zas všechno dokupy, hodinky-holinky.

                                                                                                              NBacha San - Profil | Pá 2.4.2021 14:18:19

                                                                                                              Honza7 >> Když jsem byl malý, vodil jsem husy na návesní rybník přes kovárnu. Jedna husa tam v nestřežené chvíli sežrala hřebík a začla chřadnout. Tak ji babička podřízla a zjistila, že ta husa měla žaludek propíchnutý tím hřebíkem.
                                                                                                              Proto asi zmizely kovárny, že škodily husám :-DDD

                                                                                                                NPYTLAKS - Profil | Pá 2.4.2021 14:13:23

                                                                                                                boticar >> echa vydává neobjektivní studie,protože je to banda zelených diletantů kterým jde jen o to prosadit svoje

                                                                                                                  NHonza7 - Profil | Pá 2.4.2021 14:10:52

                                                                                                                  Specialista >> Osobně si myslím, že pokud by to byl u vrubozobých takový problém, tak se to musí projevit i na jejich predátorech. Zvýšená hladina olova v krvi by měla být dohledána i u nich.

                                                                                                                    NPYTLAKS - Profil | Pá 2.4.2021 14:07:46

                                                                                                                    FockeWulf >> kulovnice a polopláště,nevím jaké jiné střelivo se používá dávno u brokových nábojů

                                                                                                                      NSpecialista - Profil | Pá 2.4.2021 13:59:58

                                                                                                                      Honza7 >> to jsem přesně psal před časem. Hygienické stanice dělají pitvy uhynulých živočichů namátkově a někdy i povinně. Jediné, o co se lze v naší zemi opřít, jsou zveřejněné výsledky pitev ptactva a toxikologické rozbory. No a ty nikde nejsou. Nebo o nich aspoň nevím. Nemám problém přízpůsobit se, pokud je věc doložená. Ale pokud není, problém mám veliký a odmítnu diktát.

                                                                                                                        NHonza7 - Profil | Pá 2.4.2021 13:47:34

                                                                                                                        boticar >> Díky za příspěvek k vlivu olova na ptáky. O toxicitě olova nemá smysl polemizovat, ale k samotné studii by mělo být řečeno podstatně víc. Známe z minulosti, kdy se " dělaly věrohodné studie " a pak z toho byl mýtus, který ani do této doby nevymizel. Narážím na " zásobu železa ve špenátu." Zde vznikla chyba vlivem posunutí desetinné čárky a ta blbost je v mnoha případech živena ještě dnes.
                                                                                                                        Nemáš nějaké podrobnosti jakým způsobem to proběhlo u té pernaté zvěře. Měřilo se pouze množství olova v krvi, případně to bylo doplněno i rentgenovým snímkem ( možnost zástřelu ), nebo byla součástí studie i pitva zažívacího ústrojí - dohledání zbytku olova? Zvýšená hladina koncentrace olova v krvi ptáků nemusí totiž vždy znamenat, že došlo k pozření olova díky činnosti myslivců, či rybářů.
                                                                                                                        Jde mi pouze o to zda-li se těmto studiím dá věřit ( ono je stále dost organizací, které dostávají dotace a někdy se tane, že jde pouze dokázat smysluplnost konání těchto organizací za cenu sensace a udržení dotací pro další roky ).

                                                                                                                          NBacha San - Profil | Pá 2.4.2021 11:01:11

                                                                                                                          tomvec >> Žádné drhnutí, lidi by začli žrát blafy z fastfoodů v plastu. Je to líná pakáž :-D
                                                                                                                          Už mám zaděláno na večerní ovárek se španělským vínem a hrnec si myju ručně celý život:-)

                                                                                                                            Ntomvec - Profil | Pá 2.4.2021 10:32:39

                                                                                                                            fishmen17a >> @Martin M. neprovokujte, nebo si to nějaký aktivista přečte a budeme drhnout hrnce pískem.

                                                                                                                              NMartin M. - Profil | Pá 2.4.2021 10:29:05

                                                                                                                              fishmen17a >> takova tableta do mycky, ktera dokaze vycistit pripalenou spinu bez mechanickeho kontaktu, to bude velka chutovka.

                                                                                                                                Nfishmen17a - Profil | Pá 2.4.2021 9:46:32

                                                                                                                                Že je v řekách obrovské množství saponátu a chemie,drog,antidepresiv a antikoncepce,o tom už se nemluví,to už nevadí.Že to páchá obrovské škody,že to má katastrofální důsledky,ve vodním prostředí,to v Brusselu nezajímá nikoho.

                                                                                                                                  Nboticar - Profil | Pá 2.4.2021 7:01:25

                                                                                                                                  Honza7 >> primární problém olova není v ohrožení ryb nebo pernaté zvěře, ale v ohrožení vodních ptáků, které broky a utržená olůvka z nějakého důvodu žerou (vybírají je z bláta a zaměňují je za potravu). Následně dochází k otravám těchto ptáků. V ČR je hodně málo studií na toto téma, ale v USA, Kanadě, Anglii, Německu a dalších zemích je řada prokázaných případů otravy a dále několik provedených studií prokazujících zvýšený obsah olova v krvi těchto ptáků (má vliv na rozmnožování a celkově život jedince). Přitom se jedná o olova o určitých rozměrech do cca 2 cm, tedy do cca 30 g pro kulatý tvar a do 50 g pro podélné tvary. Z toho důvodu ECHA navrhuje napřed omezení olov do 50 g a potom teprve těch větších. Přitom sama ECHA v materiálech odkazuje na to, že se nezabývala toxicitou náhrad. Nejsnažší náhradou je zinek, protože lze odlévat do stejných forem, ten je však pro ptáky také toxický. V některých částech USA platí zákaz olova současně se zákazem zinku a je to asi jediná vhodná cesta, jak olovo omezit/zakázat. Co se týče olověných broků, tak na britském trhu je běžně dostupná varianta bez olova. (platí tam zákaz olova ve velikosti broků č. 8 a větších až po 1 unci (28 g). Ovšem z čeho ty broky jsou, to netuším. Musel bych je koupit a poslat na spektrometrickou analýzu a asi to také tak udělám.

                                                                                                                                    NSpecialista - Profil | Čt 1.4.2021 22:27:53

                                                                                                                                    🖕

                                                                                                                                      NFockeWulf - Profil | Čt 1.4.2021 21:37:58

                                                                                                                                      Ale jinak, když se mám vyjádřit, je to kravina zakázat olovo jako zátěž. Asi jako když argumentuje hen ten Blatný. Bez podstaty, marginální dopad, ale budete to dělat.

                                                                                                                                        NFockeWulf - Profil | Čt 1.4.2021 21:13:34

                                                                                                                                        Tomáš - Tom >> Můžeš to rozvést? Kde se krom malorážky a brokovnice používá primárně olovo jako projektil? Ještě vzduchovka? To jen tak k tomu odzbrojení. Btw, broky se v brokové střelbě nepoužívají už léta, dávno převládá jiné střelivo.

                                                                                                                                          NZKRR - Profil | Čt 1.4.2021 19:51:45

                                                                                                                                          Zkusím se vyjádřit jen z pozice rybáře a trochu z jiného pohledu. Hodně dávno jsme pořád řešili ztrácení olov při lovu, buď při náhozu, utržení ve vázce...jak z pohledů financí, tak z pohledu, že nám tak nějak přišlo normální, že olovo do vody nepatří. Když dnes vidím rybáře s jejich odpadávajícíma olovama, tak nechápu. Představme si někoho v komisi, která tuto věc řeší. Zjistí, že to tam vlastně sypou rybáři bez zamyšlení, tak si řekne....tak takhle teda ne. Ale pokud osoba znalá vě věci chem. vlivu olova napíše, olovo nevadí, vlastně prospívá.....tak já se ho tam stejně budu snažit nechat co nejmíň.

                                                                                                                                            NTomáš - Tom - Profil | Čt 1.4.2021 19:44:11

                                                                                                                                            Pánové, tady vůbec nejde o rybáře , ale o snahu odzbrojit lidi, když se to panákům z Bruselu nepodařilo přes zbraňovou směrnici, zkouší to přes olovo, které je ke střelbě potřeba a rybáři do toho spadli aby se neřeklo. O naše olůvka jim nejde , jde jim o to znemožnit střelbu a držení zbraní.

                                                                                                                                              Nrybarskej tom - Profil | Čt 1.4.2021 18:24:31

                                                                                                                                              Přijde mi to jako naprostá blbost, olovo se používá prokazatelně min. 150 let a za tu dobu nikdy nenastal ,,problém" s olovem, až se z ničeho nic rozhodnou nějací idioti z unie rozhodnou to zakázat, aniž by za to měli nějakou alternativní náhradu.Stejně i když to zakážou tak si s olovem budu chytat. ;-)

                                                                                                                                                NBacha San - Profil | Čt 1.4.2021 15:52:27

                                                                                                                                                Mám zato, že se to dalo k ledu. Poslední info od toho socdemáka, co to má v EP, nebo EK na starosti z minulého týdne to potvrzovalo. A má to i na svých stránkách.

                                                                                                                                                  Nukara tuka - Profil | Čt 1.4.2021 15:32:53

                                                                                                                                                  tomvec >> Přesně tak,prosadí to silou jak je to nyní v celé EU zvykem.Názor lúzy je nezajímá.

                                                                                                                                                    Nesoxboy - Profil | Čt 1.4.2021 15:05:01

                                                                                                                                                    jsem proti

                                                                                                                                                      Ntomvec - Profil | Čt 1.4.2021 14:45:11

                                                                                                                                                      Honza7 >> myslím že nějaké studie fanatické zelené neomarxisty nezajímají.

                                                                                                                                                        NHonza7 - Profil | Čt 1.4.2021 14:10:05

                                                                                                                                                        Evropská agentura pro chemické látky by nejdříve měla zodpovědět otázku zda-li chce primárně zákaz používání olova a nebo chce předcházet potenciálním rizikům ohledně toxicity olovnatých iontů. V případě druhé varianty by stačilo olovo potáhnout nátěrem a nebo použít plastové pouzdro.
                                                                                                                                                        V každém případě, než se rozpoutá další střet zastánců zákazu používání olova s těmi co si nedají na olovo sáhnout, chtělo by to mít nějaké studie o množství olova v těle ryb a pernaté zvěře. Jinak to budou zase střety na teoretické úrovni.