Přípravy kanálu Dunaj-Odra-Labe mohou začít. Vláda chce dát 15 miliard

82 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Nstandas - Profil | Čt 21.10.2021 10:13:46

Tak je to dobrý, největší propagátor kanálu leží na smrtelné posteli!!! A k tomu krize. No já myslím že veledebilní dílo nebude!!!! :-))))))))))))))))))))))))))))

    N_Karel_ - Profil | Po 12.10.2020 20:34:29

    sven >> Občas ve mě bouchnou saze, ale to není tento případ :-)

      Nsven - Profil | Po 12.10.2020 20:31:35

      _Karel_ >> klídek strejdo :-) Kousne se ti pumpa a nikdo ti nic nedá :-)

        N_Karel_ - Profil | Po 12.10.2020 20:27:58

        sven >> Nezpochybňuji ústavu. Jen ty ji zřejmě úplně nechápeš. Stejně jako nezpochybňuji, že prezidentem je ten dobytek Zeman. Máme tu ústavní právníky, i takové, kteří ji tvořili, a ti mají zřejmě jiný názor, než ty. Ještě jednou - nemáme tu prezidentský systém.

          Nsven - Profil | Po 12.10.2020 19:53:57

          _Karel_ >>
          Směšné je, že zpochybňuješ Ústavu aniž bys ji četl, ty ceremoniáři.. :-)
          Jaký president byl demokraticky zvolen v přímé volbě občany tohoto státu, takový tam je.
          Bylo to rozhodnutí většiny voličů a je třeba to respektovat ať se to někomu líbí nebo ne...
          Tomu se říká demokracie, víš ?
          V příštích volbách, bude 100% zvolen jiný :-)
          Seš si jistý, že to bude ten pravý, kterého budeš ctít a milovat ? :-)

          Článek 62
          Prezident republiky
          a) jmenuje a odvolává předsedu a další členy vlády a přijímá jejich demisi, odvolává vládu a přijímá její demisi,
          b) svolává zasedání Poslanecké sněmovny,
          c) rozpouští Poslaneckou sněmovnu,
          d) pověřuje vládu, jejíž demisi přijal nebo kterou odvolal, vykonáváním jejích funkcí prozatímně až do jmenování nové vlády,
          e) jmenuje soudce Ústavního soudu, jeho předsedu a místopředsedy,
          f) jmenuje ze soudců předsedu a místopředsedy Nejvyššího soudu,
          g) odpouští a zmírňuje tresty uložené soudem a zahlazuje odsouzení,
          h) má právo vrátit Parlamentu přijatý zákon s výjimkou zákona ústavního,
          i) podepisuje zákony,
          j) jmenuje prezidenta a viceprezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu,
          k) jmenuje členy Bankovní rady České národní banky.

          Článek 63
          (1) Prezident republiky dále
          a) zastupuje stát navenek,
          b) sjednává a ratifikuje mezinárodní smlouvy; sjednávání mezinárodních smluv může přenést na vládu nebo s jejím souhlasem na její jednotlivé členy,
          c) je vrchním velitelem ozbrojených sil,
          d) přijímá vedoucí zastupitelských misí,
          e) pověřuje a odvolává vedoucí zastupitelských misí,
          f) vyhlašuje volby do Poslanecké sněmovny a do Senátu,
          g) jmenuje a povyšuje generály,
          h) propůjčuje a uděluje státní vyznamenání, nezmocní-li k tomu jiný orgán,
          i) jmenuje soudce,
          j) nařizuje, aby se trestní řízení nezahajovalo, a bylo-li zahájeno, aby se v něm nepokračovalo,
          k) má právo udělovat amnestii.
          (2) Prezidentovi republiky přísluší vykonávat i pravomoci, které nejsou výslovně v ústavním zákoně uvedeny, stanoví-li tak zákon.
          (3) Rozhodnutí prezidenta republiky vydané podle odstavce 1 a 2 vyžaduje ke své platnosti spolupodpis předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády.
          (4) Za rozhodnutí prezidenta republiky, které vyžaduje spolupodpis předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády, odpovídá vláda.

          Článek 64
          (1) Prezident republiky má právo účastnit se schůzí obou komor Parlamentu, jejich výborů a komisí. Udělí se mu slovo, kdykoliv o to požádá.
          (2) Prezident republiky má právo účastnit se schůzí vlády, vyžádat si od vlády a jejích členů zprávy a projednávat s vládou nebo s jejími členy otázky, které patří do jejich působnosti.

          Článek 65
          (1) Prezidenta republiky nelze po dobu výkonu jeho funkce zadržet, trestně stíhat ani stíhat pro přestupek nebo jiný správní delikt.....

          https://www.psp.cz/docs/laws/constitution.html

            N_Karel_ - Profil | Po 12.10.2020 18:52:36

            sven >> Představa, že snad prezident odvolá ministra, protože nesouhlasí s jeho politickým rozhodnutím, je směšná. Stejně jako to, že by snad nějak schvaloval programové prohlášení vlády. Snad jen jeho případnou neshodu s ústavou, jinak je ve většině případů jen ceremoniář. Nemáme tu prezidentský systém, byť se to ten odporný člověk na hradě snaží změnit.

              Nsumec 1950 - Profil | Po 12.10.2020 18:16:32

              Willow >> Příštích deset-patnáct let nebude. Na to nemaj koule a ani prachy.Nehledě na to,že půjdou od válu.

                NWillow - Profil | Po 12.10.2020 17:47:39

                sumec 1950 >> Bude sloužit Polákům.

                  Nsumec 1950 - Profil | Po 12.10.2020 17:37:19

                  sven >> Když pominu,že se v Praze taky určitě kapsovalo(bez toho se u nás nic nepostaví) tak aspoň to metro slouží všem. Ovšem kanál to je jiná.Ten nebude sloužit nikomu.

                    Nsven - Profil | Po 12.10.2020 16:31:36

                    sumec 1950 >> Na druhou stranu.. ušmudlaných 15 miliard za celý kanál ?
                    To je jen taková sranda :-)
                    Pražáci probendili 20 250 000 000,- Kč za jeden kousek metra, dlouhý 6km ...
                    Který nemá jiný smysl, než aby si nemuseli šoupat zadnici autem, autobusem nebo tramvají..
                    https://echo24.cz/a/iJ78n/nejdrazsi-metro-sveta-pra​ha-dala-za-kilometr-125-milionu-eur

                      Nsumec 1950 - Profil | Po 12.10.2020 15:27:09

                      Jedno vím jistě,že se kanálu v tomto životě nedočkám. Patnáct miliard Kč zmizí dřív než začnou ten kanál vůbec kopat.

                        Nsven - Profil | Po 12.10.2020 12:01:29

                        Honza7 >> jj proto si i dovezl víno z Burgunska .-)
                        A pro sichr, mu do něj Bušek hodil stříbrný groš :-)

                          NHonza7 - Profil | Po 12.10.2020 10:38:30

                          sven >> Můžeš jsi být jistý že chlastal, v té době snad chlastal každý, poněvadž v jakýkoliv alkohol byl vhodnější k pití, než voda.
                          Předcházelo se tak celé řadě epidemií.

                            NFockeWulf - Profil | Po 12.10.2020 10:13:34

                            Pike >> Až toho starého zlého ochlastu odnese čert, všem se uleví. S tím zmizí i ten blud o kanálu. jsem si jistý, že každá nová vláda, která nebude na tom hovadu závislá, ten projekt okamžitě zruší. Je to jen penězovod pro jeho kumpány, kteří ho drží na nohou.

                              Nsven - Profil | Po 12.10.2020 10:02:14

                              Pike >> jj. necháme se překvapit :-)
                              Ostatně, může nás vůbec ještě něco v tomto slzavém údolí překvapit ?

                                NPike - Profil | Po 12.10.2020 9:56:43

                                sven >> aha, tak uvidíme, co nám Zemanova vláda připraví o středy za restrikce.
                                Babiš nejen že není vlastníkem Agrofertu, on už je i stínový premiér.

                                  Nsven - Profil | Po 12.10.2020 9:36:40

                                  Pike >> Děkuji Ti Lukáši za dotaz a důvěru ve mě kladenou, pokusím se odpovědět vyčerpávajícím způsobem :-)

                                  Vrcholným politickým reprezentantem státu, je v případě České republiky president.

                                  President jmenuje předsedu vlády.

                                  Jmenuje po shodě s předsedou vlády, jednotlivé ministry vlády.

                                  Při rozhodování o jmenování předsedy vlády, vychází president jednak z výsledků voleb:
                                  zpravidla jmenuje zástupce vítězné strany, případně nejsilnější koalice
                                  a druhak z programového prohlášení vlády, s jehož obsahem souhlasí.

                                  Ukázka z programového prohlášení vlády, předložené presidentovi Václavovi Havlovi, tehdy budoucím premierem státu, Václavem Klausem:

                                  ..." Vláda proto bude věnovat mimořádnou pozornost schválení strategického, koncepčního a legislativního rámce, nezbytného pro další budování systému naší obrany. Při budování tohoto systému je zásadní strategickou orientací plná integrace se Severoatlantickou aliancí a spolupráce se Západoevropskou unií...." ..." Významným aspektem tohoto záměru je vytváření kompatibility Armády České republiky s armádami NATO"...
                                  ..."Před naší společností stojí v následujícím období řada náročných úkolů. Vláda je odhodlána při jejich řešení pokračovat v cestě započaté v roce 1989 a navázat na vše pozitivní, čeho bylo v minulém období dosaženo. Považuje za svůj závazek udržet Českou republiku mezi úspěšnými a prosperujícími evropskými státy a učinit z ní v dohledné budoucnosti plnoprávného člena integrující se Evropy."...

                                  https://www.vlada.cz/assets/clenove-vlady/historie-​minulych-vlad/prehled-vlad-cr/1993-2010-cr/vaclav-k​laus-2/Programove-prohlaseni-vlady_1.pdf

                                  Z programového prohlášení vlády, vyplývá zcela evidentní snaha, o co nejbližší integraci do svazku evropských zemí - EU.
                                  Jedním ze závazků podmiňujících přijetí do tohoto společenství, byl i souhlas s navázáním a budováním , pro EU strategicky důležitých vodních cest, v našem případě kanálu D-O-L
                                  http://www.sagit.cz/info/sb99163

                                  Pokud president nesouhlasí s činností jednotlivých ministrů nebo vlády, má z Ústavy tyto ústavní pravomoci:

                                  "jmenuje předsedu vlády (čl. 62/a+čl. 68/2 + čl. 68/4)

                                  jmenuje další členy vlády (čl. 62/a+čl. 68/2+4+5)

                                  odvolává předsedu vlády

                                  odvolává další členy vlády (čl.62/a+čl. 68/5 + čl. 74)

                                  odvolává vládu (čl. 62/a+čl. 75)

                                  přijímá demisi předsedy vlády (čl. 62/a+čl. 73/1)

                                  přijímá demisi členů vlády (čl. 62/a+čl. 73/1)

                                  přijímá demisi vlády (čl. 62/a+čl. 73/2)"

                                  President je politicky (bohužel nikoli právně) plně odpovědný za složení vlády a potažmo i její činnost.

                                    NPike - Profil | Po 12.10.2020 7:22:33

                                    sven >> co myslíš tou Havlovou vládou v roce 1997? On byl premiér?

                                      NDarďas - Profil | Čt 8.10.2020 13:42:04

                                      tomvec >> Přesně.Udělá se nový projekt,založí komise,několik modelů,průzkum,pár večírků a bude po miliardách.

                                        NKnapík - Profil | Čt 8.10.2020 10:24:59

                                        tomvec >> :-)

                                          Ntomvec - Profil | Čt 8.10.2020 10:07:14

                                          Knapík >> To ti říká podvědomí, kde těch 15 miliard skončí.

                                            NKnapík - Profil | Čt 8.10.2020 8:59:00

                                            Chtěl bych poprosit o změnu názvu tohoto vlákna, četl jsem :
                                            Přípravy k análu ...

                                              NGašpi - Profil | St 7.10.2020 20:17:39

                                              sven >> možná něco jako s polským Slezským kanálem, propojení Visly a Odry na, který měli přispět 10 miliardami dolarů Číňani a sešlo z toho .....
                                              Podkarpatské vojvodství by se mohlo stát evropským centrem lodní přepravy zboží z Číny aj.
                                              Plány můžou být, ale vleče se to a možná i naschvál, aby se ten projekt neuskutečnil.
                                              Může to být něco jako dostavba Dukovan, stát bude krvácet a houno z toho...jedině naroste cena el a ani se nedostaví .....

                                                Nsven - Profil | St 7.10.2020 14:41:56

                                                tomvec >> Právě jsem to také dočetl :-)

                                                  Ntomvec - Profil | St 7.10.2020 14:29:41

                                                  sven >> i když Poláci dnes oflastrovali Gazprom i německé firmy, které stavbu plynovodu financují.

                                                  https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/gazprom-dos​tal-v-polsku-pokutu-175-miliard-kvuli-nepovolene-st​avbe-plynovodu-40338521

                                                    Ntomvec - Profil | St 7.10.2020 14:25:56

                                                    sven >> ano!

                                                      Nsven - Profil | St 7.10.2020 14:23:05

                                                      tomvec >> Ale my s nimi vyšplouchneme..
                                                      Budeme kupovat ruskou ropu z Německa :-)

                                                        Nsven - Profil | St 7.10.2020 14:18:58

                                                        Gašpi >> Poláci sní Piłsudskiego vlhký sen o Międzymorzu ale je to jen vrtění psem... bo "všechno je jinak" ....jak kdysi pravil onen rabín, na smrtelném loži..
                                                        Nebudou to oni, kdo bude držet kormidlo ..

                                                          Ntomvec - Profil | St 7.10.2020 14:11:35

                                                          Gašpi >> Oni už se těší, jak k nám budou po vodě vozit americkou ropu a americký zkapalněný plyn.

                                                            NGašpi - Profil | St 7.10.2020 13:26:54

                                                            sven >> Polaci jsou už celí nadržení, ti to budou chtit tlačit... 🛳⚓

                                                              NDarďas - Profil | St 7.10.2020 12:49:22 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                              Článek z roku 1937.
                                                              Jez koblovský jest prvním velkým objektem na projektovaném průplavu dunajsko – oderském.

                                                              Podle původního projektu předválečného měl průplav procházeti městem Mor. Ostrava podél pravého břehu řeky Odry, křižovati Ostravici aquaduktem a podejíti nebo nadejíti trať dráhy Severní (Přerov –Bohumín-Krakov). V dalším průběhu měl průplav podržeti trasu na pravém břehu až ku hranicím státním u Bohumína, při čemž by přešel řeku Olzu aquaduktem, nebo měl přejíti na našem území řeku Odru mostem na levý břeh Odry, podle toho, jak Německo vyřeší trasu průplavu na svém území.
                                                              https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&ur​l=http://www.ostrava-a-pruplav-do.ic.cz/koblovskyje​z.php%3Fclanek%3Dbrozura_o_stavbe_jezu&ved=2ahUKEwi​tuvaGpqLsAhWitXEKHW4lDSYQFjABegQICRAC&usg=AOvVaw0xC​vMaDfaahnbpdNvzqlwO&cshid=1602067727589

                                                                Nsven - Profil | St 7.10.2020 12:48:16

                                                                sumec 1950 >> štípní se, jestli nespíš :-)))
                                                                A pokud bdíš, tak se vrať k mému prvnímu příspěvku, na předchozí straně.
                                                                Tam najdeš jasná a nezpochybnitelná fakta, kdo nás do toho namočil...

                                                                Takže jestli to současný president kvituje, kvituje s jásotem anebo je toho zarytým odpůrcem je zcela irelevantní.
                                                                President (kterýkoliv) tohoto slzavého údolí, je ten poslední, kdo to může nějak ovlivnit ...
                                                                Zadání EU je jasné a jednoznačné .

                                                                A že se bude tunelovat, tak vo tom žádná.... ostatně jako v případě každé státní zakázky napříč dějinami, tohoto prostoru..

                                                                  NDarďas - Profil | St 7.10.2020 12:41:39

                                                                  sumec 1950 >> Zemana taky nemusím,ale jeho výmysl to není.První stavba, pro to splavnění se postavila již v roce 1936.( jez Hrušov,Koblov + úprava koryta).Tento jez měl k tomuto účelu v budoucnosti sloužit.(dnes již nestojí)

                                                                    Nsumec 1950 - Profil | St 7.10.2020 12:27:13

                                                                    sven >> O Karlu IV jsem nic nepsal.Tady se takřka začíná plnit sen jinému vládci.Vždyť už nejméně dvacet let o ničem jiném nemluví. Není na to doba, a jsou důležitější věci, které tahle těžce zkoušená země potřebuje.Tunelovat může v Rusku nebo v Číně. Tady už prostě ne!

                                                                      Nsven - Profil | St 7.10.2020 11:23:49

                                                                      Gašpi >> Jj. Pravdu díš, schválené to je.
                                                                      Akorát jsme jako tradičně, v sakra skluzu.. :-)

                                                                      "Evropská hospodářská komise při organizaci spojených národů v Ženevě (ECE/UNO) si již v roce 1959 vytyčila cíl, spočívající ve vytvoření evropské sítě vodních cest. Podle předpokladů ECE/UNO mělo toho být dosaženo realizací tří základních plavebních propojení:

                                                                      vodní cesty Rýn–Mohan–Dunaj (v provozu od roku 1993)
                                                                      vodní cesty Dunaj–Odra–Labe (studie proveditelnost 2016–2018)
                                                                      vodní cesty Odra–Visla–Dněpr (o obnově spojení jedná Polsko s Běloruskem a Ukrajinou).

                                                                      Dne 23. června 1997 byla v Helsinkách jménem České republiky podepsána Evropská dohoda o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu (AGN)

                                                                      Důraz na zásadní roli propojení pro zlepšení konfigurace evropské sítě vodních cest se projevil i v přístupovém dokumentu, na jehož základě vstoupila Česká republika v roce 2003 do EU. V tomto dokumentu je projekt D–O–L zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států unie."
                                                                      https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Du​naj%E2%80%93Odra%E2%80%93Labe

                                                                      Ale to mohli soudruzi v Bruselu včas tušit, že u nás máme to budování komunikací, tak nějak na salámu ....

                                                                      „Salámová“ metoda

                                                                      "Velmi kritizovaným aspektem výstavby dálnic v Česku je tzv. salámová metoda schvalování a výstavby. Tato metoda spočívá v tom, že celá plánovaná dálnice je (převážně z finančních důvodů) rozdělena na několik úseků po cca 12 km (obvykle úsek mezi 2–3 křižovatkami) a každý tento úsek je plánován, posuzován a stavěn zvlášť, téměř nezávisle na ostatních navazujících úsecích. Často se tak stává, že je několik souvislých úseků již dokončeno a provozováno a u navazujících, pro dopravu zcela klíčových úseků, není ještě vůbec jisté kudy vlastně povedou, nebo dokonce zda vůbec budou schváleny. Tyto úseky jsou navíc z ekologického hlediska obvykle ty nejcitlivější, jako např. dálnice D8 přes CHKO České středohoří, dálnice D3 přes Posázaví, silnice I/35 u CHKO Český ráj, severní část Pražského okruhu, aj. V okamžiku, kdy je již většina úseků postavena a provozována je obecně (investorem, dopravci, politiky a státními úředníky, médii, obcemi, i veřejností) kladen silný tlak na dostavbu zbývajících úseků, které jsou sice na jednu stranu klíčové až nezbytné pro dopravu, ale velmi citlivé pro ekologii. Spor o dálnici tak dosahuje svého vrcholu.

                                                                      Pokud by odpůrci problematického úseku dálnice se svou kritikou uspěli a problematické úseky se nakonec nepostavily (zatím se to ještě nestalo), tak již postavené a provozované úseky dálnice mohou být brány jako naddimenzované nebo dokonce úplně zbytečné a tudíž neekonomické, protože dálnice by končila tzv. „v polích“ (nikam by dále nenavazovala) a sloužila by jen minimálnímu množství dopravy mezi několika městy, místo aby sloužila dálkovému tranzitu o vysokých provozních intenzitách tak, jak byla navržena a postavena. Mimo to salámová metoda prodlužuje a komplikuje přípravy a výstavbu celé dálnice.

                                                                      Salámová metoda není záležitost posledních let, dálnice se v Česku takto staví od 60. let 20. století. "
                                                                      https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_v_%C4%8C​esku#%E2%80%9ESal%C3%A1mov%C3%A1%E2%80%9C_metoda

                                                                        Nsven - Profil | St 7.10.2020 10:53:51

                                                                        sumec 1950 >> On Karel IV chlastal ? Tak to nám ve škole zatajili :-))
                                                                        Nebo jsem si možná právě odskočil na cigárko, na chlapecké záchodky .-)

                                                                          NGašpi - Profil | St 7.10.2020 9:50:21

                                                                          sven >> je to schválené......nejhorší vlada za 30 let.....keců o ekologii 3 pejče ....takže čau lidi....

                                                                            Nboriak - Profil | St 7.10.2020 8:31:12

                                                                            tento prieplav nema sancu, vdaka bohu za rakušanou ktorý si už dojeb.t usek moravy nenechaju, tento projekt treba pochovat spolu s komunizmom naveky amen

                                                                              Nsumec 1950 - Profil | St 7.10.2020 2:26:56

                                                                              sven >> Taky nevidím světlo na konci tohoto obřího tunelu.Nejspíše se jedná o megalomanský projekt jednoho megalomanského opilce.Jenom můj názor.

                                                                                Nsven - Profil | St 7.10.2020 1:00:55

                                                                                Já žádné vizi budoucího rozvoje, vnitrostátní lodní přepravy napříč Evropou, nevěřím ani za mák.
                                                                                Už jen vzhledem k potřebě či spíš požadavku stále větší rychlosti a stále většího objemu přepravy. A že by byla globalizace na umření, tak to mi nepřijde...
                                                                                Pokud by tedy k tomu někdy došlo, nejspíš by mělo takové propojení, smysl maximálně pro turistiku...možná lokálně pro kyvadlovou nákladní dopravu, např. uhlí do elektrárny, písek do cementárny apod.
                                                                                Ale že by se někdo trmácel s nákladem z Černého moře do Baltického nebo Severního "zkratkou" přes tisíc zdymadel, tak na to mám nejspíš malou obrazotvornost..
                                                                                Vidím to spíš na vrtění psem a přirovnal bych naši situaci ke stavu když dáš souhlas aby středem tvého pozemku, byl položen strategicky důležitý telekomunikační kabel anebo povede dálnice.. Obojí je nesporně užitečné, oboje cosi spojuje, obojí najde své příznivce..

                                                                                Pokud však souhlas dobrovolně neudělíš, bude ti pozemek ve vyšším zájmu vyvlastněn..
                                                                                Ani kabel ani dálniční úsek nebude tvým majetkem ani nebudeš účastníkem rozhodování o jeho dění.
                                                                                V každém případě si už na svém pozemku, bez povoleni do země nekopneš, případně bude tvou provizí jen smrad výfuků a dálniční hluk..
                                                                                Ať se nám to líbí nebo ne, foukat si rozhodně nemůžeme..
                                                                                Rozhodnutím velmocí, jsme byli vytržení z 300letého svazku Rakousko- Uhersko
                                                                                a uměle byla spojena česká země s moravskou, slezskou, slovenskou a podkarpatskou v Československo...
                                                                                Rozhodnutím velmocí se opět rozpojili a odevzdali Němcům Sudety aby se za pár let jejich rozhodnutím opět spojili ale pro změnu odevzdali SSSR, Podkarpatskou Ukrajinu..
                                                                                Rozhodnutím velmocí se opět slovenská a česká rozpojily aby byly za dalších pár let
                                                                                obě začleněny do EU...
                                                                                Nejsme to my, kdo řídí chod tohoto prostoru...
                                                                                To je pouze vlhký sen hlupáků....
                                                                                Jak praví jedno moudro: "Kdyby mohly volby něco měnit, už dávno by byly zrušeny"

                                                                                Ačkoli na českou republiku, potažmo na všechny následující vlády a presidenty
                                                                                uvalila toto břemeno naposledy Havlova vláda, která podepsala dne 23. června 1997 v Helsinkách Evropskou dohodu "O hlavních vnitrozemských vodních cestách, mezinárodního významu (AGN), pochybuji o její realizaci na našem území....

                                                                                Od dob prvního "architekta" této megalomanské stavby českého krále a římského císaře Karla IV. uplynulo už 645let a i přes snahy desitek jeho historických následovníků nikdy nebyla realizována. Pro nejrůznější překážky...a tak tomu bude s pravděpodobností, blížící se jistotě i tentokrát..

                                                                                  Npepa-č - Profil | Út 6.10.2020 21:24:23

                                                                                  tady máte ještě jeden pohled na kanál.

                                                                                  docela jiný pohled.

                                                                                  je zcela lhostejné, zda s názorem pana Klimeše budete souhlasit, nebo ne, (já bych k tomu měl pád výhrad) o to tu nejde, ale jako věc k zamyšlení to je dobré.

                                                                                  https://nazory.aktualne.cz/komentare/predhodte-lidu​-zemanuv-kanal-at-nerusi-pri-rozdelovani-180-m/r~88​271988073811eb9d470cc47ab5f122/?dop_req_id=hjT7hCG9​NU8-202010061917&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.​box

                                                                                    Nsplávkař - Profil | Út 6.10.2020 19:55:52

                                                                                    někdy před 80 lety se začala plánovat D11 jako zásadní spojnice ČR s PL a v r 2020 je konec stavby je stále v nedohlednu. Dálnice do Rakous je na tom asi ještě hůř a vrchnost si tu pouští žilou miliardy aby jsme se prý, možná někdy, mohli plavit do Polska na lodičkách.

                                                                                      NVlčice - Profil | Út 6.10.2020 18:15:56

                                                                                      sliver >>
                                                                                      Nemam duvod napadat "jakykoliv"projekt

                                                                                      Ale pravda je, ze asi na vse lze najit nejakeho toho odpurce, to jo

                                                                                        Nsliver - Profil | Út 6.10.2020 17:57:14

                                                                                        Vlčice >> tímhle přístupem dokážeš jednoduše odpálit úplně každý projekt.

                                                                                          NVlčice - Profil | Út 6.10.2020 17:44:20

                                                                                          sliver >>
                                                                                          Taky se obavam ze to ale nebude stat tech 15
                                                                                          A penize z EU bych trasovala kdyz uz.. tak stejne jinam
                                                                                          Kor kdyz nam EU posle nakonec jen treba 20% nakladu?

                                                                                          Ono.. ty manyry.. miliarda sem.. miliarda tam
                                                                                          Vrati se nam to ;))

                                                                                          A nez my to zrealizujeme
                                                                                          Buh vi.. co bude se slavnou EU
                                                                                          Bude nam to proplacet predem?
                                                                                          Tezko
                                                                                          Takze ve finale.. to klido stejne cele zaplatime jen my

                                                                                          Kde mas ty jistoty?
                                                                                          Nikde

                                                                                          Kdyby se tu nekradlo
                                                                                          Kdyby mely rozhodnuti hlavu a patu
                                                                                          Kdybys mel zakladni veci jiste
                                                                                          A meli jsme jiny rozpocet a jiny potencial, hlavne co se ekonomiky tyce.
                                                                                          .. tak pak Ovu... moooozna?

                                                                                          Jo a vubec tam.u nas nevidim investici soukromeho sektoru
                                                                                          Coz je taky spatne

                                                                                          Potrebujili rejdari kanal, at si na nej nejprve vydelaji..
                                                                                          Ale to se fakt taky jaksi nehodi ;)))

                                                                                            Nsliver - Profil | Út 6.10.2020 17:43:40

                                                                                            Vlčice >> nevím odkud jsi, ale když mrkneš na mapu, tak uvidíš, že z Ostravy kolem Odry do Polska je tak asi max. 20 km. Něco kanálem, něco Odrou. Takže z Ostravy přímo domoře, Německa a dál, na Mazury atd. Myslíš, že je lepší se tím nezabývat ? Se podívej , co konají pepici, aby se z Prahe dostali do Budějic a to jenom vlastně na turistických plavidlech.

                                                                                              NWillow - Profil | Út 6.10.2020 17:31:21

                                                                                              Vlčice >> Ty vozítka na elektřinu budou mít modrou barvu a 27 žlutých hvězd.
                                                                                              Green deal....tak se to jmenuje v EU..
                                                                                              A 700 miliard € je k mání..nu co dodat.Kdo nekrade EU dotace okrádá celý stát,tedy u nás...Česko,Moravu a Slezsko.

                                                                                                Nsliver - Profil | Út 6.10.2020 17:29:08

                                                                                                Vlčice >> 15 miliard od kterých můžeš odpočítat dotace, pokud budou schopni je vyřídit. To je směšná částka za přímé spojení s mořem , i kdyby tím kanálem jezdili ostravjaci akorát na prťave tresky na balt místo na kapre do hlučina, kde stejnak bude cyklostezka přimo kolem vody.

                                                                                                  Nsliver - Profil | Út 6.10.2020 17:24:02

                                                                                                  Vlčice >> navíc, Poláci budou mít cca za dva roky Odru spojenou kanálem s Wislou , což jim otvírá další možnosti. Nás to mate, protože naše Slezsko už dávno ( no, asi tak 25 let) není průmyslovou oblastí, ale Slezsko v Polsku, to je jiná. Nepřiživit se na tomto projektu by byla naše blbost. Mám jen obavy, protože velení je v Praze, aby to zas neskončilo místo kanálu tunelem.

                                                                                                    NVlčice - Profil | Út 6.10.2020 17:22:31

                                                                                                    Willow >>
                                                                                                    No ale pockaj.. ty pockaj... ;))

                                                                                                    Takova cyklostezka, v miste trasovaneho DOL, ale jakoze bez DOL
                                                                                                    Cyklovoziky na ni plus cinskej lidovej lidskej pohon k tomu
                                                                                                    Trasy znaceny tremi odstiny cervenych trenek (Rus teda doda platno a stozary, atd)

                                                                                                    By jako trebaaa ... nestacilo?
                                                                                                    ;))))

                                                                                                    Servismeni cyklovoziku teda nemecký
                                                                                                    Aby se nereklo.. ;)))

                                                                                                    Treba to ti nasi soumeni nemysli zas az tak zle..

                                                                                                      NVlčice - Profil | Út 6.10.2020 17:14:07

                                                                                                      sliver >>
                                                                                                      Splavnost Odry v Polsku je ale taky trochu jina vec
                                                                                                      Odra uz tam ma preci jine prutoky

                                                                                                      To same muzes zduvodnovat Nemci x Labe

                                                                                                      Co my ale s tim?
                                                                                                      Jako narod bychom meli mit uplne jine priority

                                                                                                      Tim vic jsem.pak znepokojena tim, ze to nasi zakonodarci resi, kdyz ostatni je tady ve stavu, jakem je

                                                                                                      Jestli Polaci neco nutne potrebuji
                                                                                                      At si to stavi...
                                                                                                      Snad jsou rozumnejsi, nez treba my

                                                                                                      Potrebuji-li nutne splavnou Odru, ze tam investovali?
                                                                                                      To ja nevim
                                                                                                      Spis mi to ale cele zavani necim uplne jinym

                                                                                                      Splavnost Odry v Polsku proste ale jako argument pro vystavbu DOL, neberu

                                                                                                      V tom se koneckoncu shodnem
                                                                                                      Prijde-li ti DOL take zbytecny

                                                                                                      Vydaje spojene s protazenim kanalu i kdyby jen do Ostravy?
                                                                                                      Je to vazne nutne?

                                                                                                        NWillow - Profil | Út 6.10.2020 17:07:42

                                                                                                        sliver >> A na silnice 2.a 3. třídy nikdy nezbyde....😩

                                                                                                          Nsliver - Profil | Út 6.10.2020 17:00:39

                                                                                                          Willow >> bude co spravovat ne ?

                                                                                                            Nsliver - Profil | Út 6.10.2020 16:59:41

                                                                                                            Vlčice >> a jinak , kanálů znám trochu víc. Kolem Váhu, Gabčíkova, na Mazurách, a nikde sem neviděl mrtvou vodu.

                                                                                                              NWillow - Profil | Út 6.10.2020 16:59:13

                                                                                                              Vlčice >> Něco o kanálu na Rýnu...pro odlehčení.

                                                                                                              https://www.iprima.cz/filmy/neviditelna-reka#premiu​m-promo-page

                                                                                                                NWillow - Profil | Út 6.10.2020 16:57:44

                                                                                                                sliver >> Které první větší povodeň stejně zničí.😕

                                                                                                                  Nsliver - Profil | Út 6.10.2020 16:52:37

                                                                                                                  Vlčice >> utíkáš , holka. Víš dobře, jak to myslím. Pro dokončení splavnosti Odry z moře až do Ostravy chybí už jen pár kilometrů kanálu, voda je zajištěná i pro velmi suché roky.
                                                                                                                  Celý projekt DOL je asi neproveditelný i nejspíš zbytečný. Navíc naše vlády to prostě neumí. Poláci měli před vstupem do unie asi 600km dálnic jako my. Teď mají cca 4500 a my 1200. My jsme expetri akorát tak na cyklostezky těsně kolem vody .

                                                                                                                    NVlčice - Profil | Út 6.10.2020 16:42:39

                                                                                                                    sliver >>
                                                                                                                    Znas jeden kanal u Odry a DOL mas na haku?
                                                                                                                    OK .. ;))

                                                                                                                      Nsliver - Profil | Út 6.10.2020 16:29:46

                                                                                                                      Vlčice >> nevytrhává, Polsko je rovina a ta stavba ochrání cca 2,5mil. lidí i za mokrého stavu a splňuje tak několik požadavků za směšné peníze oproti třeba přehradě. A celý oderský systém je hotový, chybí jen příkop do Ostravy. Odra bude dotčena jen na již zregulovaných úsecích jen prohloubením.

                                                                                                                        Nsliver - Profil | Út 6.10.2020 16:24:31

                                                                                                                        Vlčice >> Odra splavňená do Ostravy bude, tomu věřím, Poláci do toho dali zatím 40 mld a tlačí na dokončení. Dokončení poldru na kapacitu těch 300mil.m3
                                                                                                                        je pro ně hračka a ještě na tom vydělají. Pouze ho prohlubují , jinak hráz a stavidla jsou hotová, funguje to už půl roku. Mají tam kvalitní štěrk, tak ho těží a prodávají na dálnice i u nás. Pět let to musí udržet suché kvůli těch dotací , tak to během té doby prohloubí. Pak to za dva roky napustí. Kanál mají postavený až na hranice.
                                                                                                                        Celý DOL mám na háku, nevěřím, že to češi dotáhnou. Ale kanál do Ostravy bude. Voda je zajištěná a kanál nás má stát cca 15miliard, což je směšné.
                                                                                                                        Jinak voda v takovém kanále se nekazí, má pohyb a rybám se tam daří. Znám kanál na Odře u Kenděřyna.