Nnofish - Profil | St 15.7.2020 23:26:38
pheasant_tail >> nejsem účetní a v těchle věcech se fakt nevyznám. Jen vím, že není dobré utratit víc, než vydělám. Ale pokud má třba rda zisk dva mega... no nevím. Ale jo, čemu se divit, klasika, těžce zisková, neziskovka, ona se za to pak postaví chalupa...
velebnosti, jdu zvracet..... Většině je to jedno, takže v klidu...
Npheasant_tail - Profil | St 15.7.2020 23:20:53
nofish >> Podívejte se na justici, je tam zveřejněná účetní závěrka za rok 2019. A v té je tabulka 2 příloha účetní závěrky k 31.12.2019 ve které je uvedeno, že vlastní jmění ČRS je necelých 30 milionů, plus jsou tam ještě rozepsané částky ve fondech.
Nejsem účetní, takže vám to asi nevysvětlím.
Ale samozřejmě, že ČRS i ÚS mají jmění. ČRS, ÚS, MO jsou různé právnické osoby. Jsou to úspory resp. zisky, které si dávají jednotlivé právnické osoby do fondů, popř. jako nerozdělený zisk.
Jak jsem psal, podle účetní závěrky, měl ČRS (rozuměj Rada) za minulý rok zisk přes 2 miliony (tj. příjmy - výdaje = 2 miliony)
NThomic - Profil | St 15.7.2020 22:19:03
FockeWulf >> 139 mil je na první pohled lákavé číslo, bohužel je spíše účetní než realné. Převážnou většinu z nej totiž tvoří příjem z CS povolenek (územní povolenky se hlavního spolku netýkají vůbec) a ty peníze z CS jsou následně nárokově rozděleny zpět územním svazum (Redistribuce). Pokud bychom se bavili o tom, s kolika procenty příjmů Svazu jako celku disponuje reálně Rada, je to v řádu cca jednotek procent.
Nnofish - Profil | St 15.7.2020 20:43:27
pheasant_tail >> jaké vlastní jmění má črs? Prosím vysvětit. Podle mě, mají fakticky jmění MO? ne rada a územní svazy. A my fakt nejsme blbí a nenecháme se do nekonečna ždímat....
Nnofish - Profil | St 15.7.2020 20:39:04
FockeWulf >> každému? podívej se na tu vaši ostravu, problém, že nebyly pc, ale nějaké kartotéky a najednou po takových lidech co to takhle dělají celý život chceš tlačit k tomu aby si koupili pc a nejlépe si zaplatili zaškolení? Hej, přitlač, ať povolenka stojí 10tis a pak by bylo na blbosti, ale vlastně nebylo, hromada lidí by raději pytlačila. To je jak u nás, mám dobrovolnou RS, nehodlám běhat a sbírat někomu papíry za to že nesvítí, za to že má na mouše blbě zamáčknutý protihrot, za blbosti, ale najednou se vymýšlí aplikace, samozřejmě na to potřebuješ svůj mobil, své boty, svoje auto a svůj čas.... já si fakt myslím, že to, že se někteří snaží ze svazu udělat něco víc, ho spíš pohřbí. Protože to podle mě nevymýšlejí lidi z praxe, ale ti co se jim nechce makat, tak raději budou kecat a vymýšlet.
ps: čím dál víc si říkám, že je fakt lepší se na vše vyprdnout a chodit na ryby, Protože na jendu stranu ti nadávají lidi co ví prd a něco si přečetli na mrku a faceboooku, na druhou stranu se hádáš s lidmi co ví o co jde, ale hájí nějaké zájmy, co ty nechápeš.....
Npheasant_tail - Profil | St 15.7.2020 19:15:25
FockeWulf >> No ale taky se chce asi podívat na to, jaké jsou náklady. Za minulý rok byl zisk ČRS něco přes 2 mil. Asi je třeba se podívat na položku vlastí jmění, která je ve výši necelých 30 mil.
NFockeWulf - Profil | St 15.7.2020 19:04:14
Thomic >> No konečně aspoň jedno číslo, z vybraných členských příspěvků 139 mio. Pěkný pašalík. Z toho si ten IS prosím financujte sami.
NThomic - Profil | St 15.7.2020 18:54:09
FockeWulf >> Projdete si zprávy z Rady, každý rok je hospodářský výsledek zveřejňován. Nebo kouknete na tu justici. Nebo se stavte se členským průkazem na tom sekretariátu a můžeme to řešit nad originály.
NFockeWulf - Profil | St 15.7.2020 18:51:01
Thomic >> Tak kolik má rada v kase? Ať to víme, mám na to právo, jsem člen.
NFockeWulf - Profil | St 15.7.2020 18:50:15
nofish >> Já jsem v klidu. Nepoběží to na pár PC, každému to poběží a to je dobře:)
NThomic - Profil | St 15.7.2020 18:46:16
FockeWulf >> To si maknete. Je to 500 spolků s vlastními rozpočty, plus Rada která hospodaří s tím, co ji schválí územní svazy (vyrovnaný rozpočet). Doporučuji justici a hledat český rybářský svaz.
NFockeWulf - Profil | St 15.7.2020 18:40:46
Thomic >> Tak proč to neděláte efektivně? Mám ještě jednu otázku, jaké je IČ ČRS, chci se na justici podívat kolik máme peněz.
Nnofish - Profil | St 15.7.2020 18:39:40
FockeWulf >> Hoj, buď v klidu. Se můžeš zbláznit, že svaz bude mít z dotací program co poběží na pár pc, ale přitom to bude stát tak rozdíl mezi dusterem a GL mercedesem kterého si někdo pořídil na dotace, protože sice nemá nové auto, ale duster to nevyhraje, protože se ušije výběrovka aby to vyhrál mercedes :-)
NThomic - Profil | St 15.7.2020 18:35:01
FockeWulf >> Trochu se střelím do nohy, ale souhlasím s vámi. I z praktického pohledu využití dotace znamená řadu omezení i z pohledu následného vývoje a úprav systému, je to něco za něco. Vlastní financování by z praktického pohledu bylo efektivnější. Nicméně byla by skoda o externí zdroje neusilovat, pokud k tomu ty podmínky budou; proto je celý postup koncipován tak, aby bylo případně možné i ex-post financování (což OP umožňuje).
NFockeWulf - Profil | St 15.7.2020 18:24:28
Thomic >> :), já na seketariáty nechodím, udělalo by se mi zle z obavy, že jsem se propadl o 30 let zpět.
Já nezpochybňuji že je třeba IS, já jen nesnáším dotace a čerpače dotací , když jde o komerční subjekty. A to ČRS je.
NThomic - Profil | St 15.7.2020 18:15:28
FockeWulf >> FockeWulf - 15.7.2020 18:09:10 >> Jsem rad, že přicházíme na tykání— klidně se zastav na sekretariátu, bylo by jednodušší se o tom bavit nad konkrétními materialy.
Obsah ZD na analýzu je kompilace požadovaných funkcionalit, tak jak je definovaly územní svazy a Rada jednomyslně schválila.
Moje role začíná a končí koordinací části řídicího výboru, slozenem ze zástupců územních svazů, MRS a republikové dozorčí rady.
NFockeWulf - Profil | St 15.7.2020 18:09:10
Thomic >> To je jedno, na to dotace nejsou určeny a sám to dobře víš. Oni možná odpovídají za formu, ale obsah toho šmečka jsi asi vymyslel Ty. A de fakto ses tady k tomu jak malý kluk přiznal. Tak se pak nediv:)
NThomic - Profil | St 15.7.2020 18:07:16
FockeWulf >> je to vaše právo, za výslednou podobu výběrového řízení na analýzu odpovídá smluvně advokátní kancelář, nikoli já.
Mějte prosím na paměti, že se stále bavíme o výběrovém řízení na analýzu, nikoli na systém jako takový- ZD na systém je součástí kontraktu na analýzu a je outsourcovaný právě proto, aby nehrozilo to, co jste naznačil.
NFockeWulf - Profil | St 15.7.2020 18:00:52
Thomic >> Jak rádio Jerevan.... Zplodíte paskvil, ten vystavíte, pak uděláte jiný, za ten zaplatíte - to je v pořádku. Jen by mě zajímalo, kdo zaplatí ty škody, až vás nakopou z OP do zadku - oprávněně.
Jak jsem psal, budu první, kdo si na to posvítí, já už daně platit nebudu, aby si to ostatní čerpali neoprávněně. Berte to vážně.
NThomic - Profil | St 15.7.2020 17:53:28
FockeWulf >> Dokument, který vidíte, vznikl v době kdy se nepočítalo s variantou financování z OP. Poté co se tato varianta otevřela, bylo VŘ zastaveno a v souladu s pravidly OP bylo vypsáno výběrové řízení s parametry, které požaduje tento operační program. Protože se jedná o poměrně komplikovaný dokument (se kterým jednoduše nemá Svaz zkušenosti), byla rozhodnutim Rady kontraktována nezávislá advokátní kancelář, která zpracovala novou ZD k VŘ a následně i garantovala vyhodnocení nabídek (už kvůli pojištění odpovědnosti to byl vhodný krok). Ale i o tom jsme v info z jednání Rady opakovaně informovali.
NFockeWulf - Profil | St 15.7.2020 17:36:50
Thomic >> tak jsem si to přečetl, to zadání. Tak vágní dokument jsem už dlouho neviděl, řekl bych, že je to předem připraveno por konkrétního zájemce, už kritérium cena : dle dohody.
Kvalifikaci a reference zhotovitele taky neřešíte. Smutné.
Ale napíšu tu něco, co se vám nebude líbit. Já už mám dost toho čerpání, co je čerpání asi tušíte, Bureš je to hlavní čerpadlo, to pro inspiraci co je čerpání. Jestli si myslíte, že budete rozkrádat nějakou dotaci, tak se šeredně mýlíte. Já budu první, co s tím udělám pořádek. Máte peněz dost, nemáte co čerpat dotace na komerční činnost!
NTIRO - Profil | St 15.7.2020 16:49:03
Thomic >> První výběrové řízení bylo dle vašich webových stránek zvřejněno 9. září 2019, to je půl roku po vašem tvrzení. Rozumím tomu, proč se má rozhodnout na sněmu. To znamená, že financování z dotací je krajně nejisté. Proto bude nutné najít jiné záložní finanční zdroje. A sněm se vám hodí nejlépe. Tam se zvedne ruka pro ledacos, protože zodpovědnost hlasujících na sněmu není žádná. Vaši rétoriku a oslavu zářných zítřků vidím jako dělostřeleckou přípravu na odhlasovní mimořádné známky na IS v rámci sněmu. Kolega níže má pravdu. Zájmový spolek i když rybářský s ušlechtilou myšlenkou na vlastní informační systém dotaci pravděpodobně nedostane. Pro rybáře by bylo nejlepší samozřejmě obojí, ale to byste se nesměl v zadávání požadavků pro informační systém chovat jako utržený ze řetězu. Zbylo by pak i na líhně a sádky.
https://www.rybsvaz.cz/beta/index.php/156-vyberova-rizeni/553-vyzva-k-podani-nabidky
NMžík - Profil | St 15.7.2020 10:43:28
čumíte co, že to umim i bez kurev a prdelí....
NMžík - Profil | St 15.7.2020 10:10:23
Thomic >> Musím říct, že Vaše rétorika zavání takovou tou linií stranické dialektiky...což netvrdím, že je špatně, ale působí to na mě dojmem, že jste v tom prakticky až po krk a proto Vám logicky unikají širší souvislosti...
NThomic - Profil | St 15.7.2020 7:37:14
FockeWulf >> Nevím jestli bych správně neměl chtít, aby před mou odpovědí nejdřív tazatel alespoň pročetl info ze zasedání republikových rad, omlouvám se, mylně předpokládám, že tyhle informace jsou známé. Opakovaně jsme avizovali, ze u tohoto OP řešíme přes ministerstvo a evropskou komisi technickou novelizaci tak, aby byl Svaz explicitně uveden jako oprávněný žadatel, pripadne byl zařazen do programů 2021-.
NThomic - Profil | St 15.7.2020 7:32:36
TIRO >> To není tak úplně presne ;) Pod vedením pana předsedy Stipka (tc jednatele) bylo v dubnu 2019 (víc než rok zpět) zveřejněno první výběrové řízení na analýzu nového systému, a na první straně je uvedeno, ze Lipan je po 12 letech na hraně životnosti. Je stále na stránkách v sekci výběrových řízení. Ano, před tím se řešila varianta aktualizace a rozšíření Lipana- náklady by ale byly .. vysoké. Což neříkám že tak stále nemůže skončit- nic nebrání dodavateli Lipana se do výběrového řízení s Lipanem přihlásit.
Snem rozhodl o tom, ze mají všechny složky podniknout kroky k implementaci centrálního systému, což děláme. Do podzimního sněmu bude k dispozici variantni studie, analýza proveditelnosti a očekávaných nákladu tak, aby snem mohl rozhodnout, kterou cestou se vydat.
Otázka přece nestojí “sádky nebo systém”, pokud ano, mate větší množství informací než já.
NFockeWulf - Profil | St 15.7.2020 7:25:40
Thomic >> Tak to je těžký podvod, tam nic o dotacích spolkům na jejich pořízení informačního systému ke komerčnímu využití ( a to ten nový IS je ) není. Být vámi osobně, jdu od toho už dnes, smrdí to lochem, ale naštěstí nevěřím, existuje nějaká nesvéprávná osoba na ministerstvu, která by vám tu dotaci přiklepla. ČRS na toto nemá nárok. Jak psal níže kolega, na spoustu jiných ( líhně atd.. ) ano, na tohle fakt ne.
NTIRO - Profil | Út 14.7.2020 23:30:27
Tak nějak tápu. Ještě před půl rokem pan jednatel Štípek kudy chodil vychvaloval LIPANA jako výtečný systém. Najednou se z úst mluvčího dovídám, že systém je na hranici životnosti. Do lipana se nalily určitě miliony, nyní se bude dělat znovu nový systém který musí umět nejméně to co LIPAN. Zvláštní turecký způsob hospodaření. Navíc sněm sice rozhodl o informačním systému, ale nestanovil horní hranici nákladů přes které se nesmí jít. Takže budujme ať to stojí co to stojí, rybáři to zaplatí. Peněz je dost. Kdyby svazy raději koupily sádky, udělalo by se pro ryby a rybáře víc.
NThomic - Profil | Út 14.7.2020 23:30:13
FockeWulf >> OP Rybářství, opatření 3.1 (Data Collection). Což jsme opakovaně v informacích z Rady avizovali.
Nhering - Profil | Út 14.7.2020 22:40:49
Thomic >> A co když si 15 členů Rady uzurpuje právo? Co takhle usnesení Rady o prodloužení termínu na úhradu členství do 31.7.2020? Na základě jakého mandátu? Termín na úhradu členství určil ten Váš Sněm na 30.dubna! Nikdo není oprávněn toto měnit než ten Váš Sněm.Nikde není uvedeno, že toto může suplovat nějaká Rada!!! Byl svolán mimořádný Sněm? Nebyl, že? Kecy typu, že tu byla ta panika COVID a že chudák člen si to nemohl uhradit na mě nezkoušejte!
NFockeWulf - Profil | Út 14.7.2020 19:47:13
Thomic >> Mohu se prosím zeptat, s jakou dotací kalkulujete? Z jakého operačního programu, kapitoly? To není tajné, tak bych prosil odpověď.
NFockeWulf - Profil | Út 14.7.2020 19:46:00
Honza7 >> Ahoj
add1 nevím, v tom bordelu ČRS si každý dělá beztrestně co chce
2. záloha je normálně on-line v cloudu nebo lokálně, to neřeš, vyřešené dávno a dobře:)
3. podle toho koho si k té fantas magorii vyberou, normálně je bezpečnost řešena projektově, není to až tak problém v penězích jako v kázni uživatelů-adminů
4. add 1 :)
NThomic - Profil | Út 14.7.2020 17:46:07
Honza7 >>
1) členská schůze je dle Stanov jedním z orgánů Svazu. Protože usnesení Sněmu je pro všechny orgány Svazu závazné, je členská schůze povinna se jeho usnesením řídit. Pokud přijme usnesení v rozporu s usnesením Sněmu, je neplatné, podobně jako by nebylo platné pokud by bylo v rozporu s legislativou.
2),3) ptáte se mě na něco, na co by měla dat odpověď probíhající analýza a následně výběrové řízení; nejsem Pythie
4) neumím si představit situaci, že se na něco podobného budou “skládat” MO, i pokud by nevyšla dotace. Takže buď Rada nebo územní svazy, případně něco ve smyslu mimořádné členské známky, pokud by to tak chtěl Sněm. Při 300000 členů (včetně MRS) je variant hodně, ale tohle je něco zcela mimo moji kompetenci; variantní modely financování musí řešit studie, ne já.
NMžík - Profil | Út 14.7.2020 17:07:07
Honza7 >> bod 1-4 vypovida o neresitelnosti soucasneho stavu jinou formou, nez radikalnim rezem...vse ostatni je sneni...
NHonza7 - Profil | Út 14.7.2020 15:12:17
FockeWulf >> Mě by jenom zajímalo :
1 - čím se má řídit vedení MO, když členská schůze MO odhlasuje úplně něco jiného, než usnesení Sněmu?
2 - kdo bude řešit zálohu dat a kolik bude stát?
3 - kolik bude stát ročně, aby si na tomto systému nesmlsnul hacker?
4 - to si opravdu někdo myslí, že na to budou mít i zadlužené MO a nebo na to budou přispívat ty MO, které hospodaří se ziskem a nebo vyrovnaně?
NMžík - Profil | Út 14.7.2020 13:17:02
FockeWulf >> Taková pěkně zatuchlá organizace a oni by jí chtěli modernizovat...to je jako dát na Zeppelin solárně krmenou elekticky poháněnou motorovou jednotku a vyrobit tak přepravní záležitost 21. století postavenou na stoletých základech...
NFockeWulf - Profil | Út 14.7.2020 13:10:04
Thomic >> Nedá mi, tak ještě jeden příspěvek. protože jsem v různých sdruženích kolem ICT, te´d mi přišel mail z MV, v roce 2018 začali něco dělat, ještě nemají ani připomínky, je rok 2020. Stále doufáte ve spoluipráci s resorty státu a fungování systému pro ČRS???
Přikládám výsek z mailu:
Ministerstvo vnitra zahájilo mezirezortní připomínkové řízení k materiálu Dokumenty navazující na Informační koncepci ČR.
Materiál je předkládán na základě usnesení vlády ČR ze dne 3. října 2018 č. 629 k programu „Digitální Česko“ a návrhu změn Statutu RVIS. MV zajistilo vydání a uveřejnění dokumentů k Informační koncepci ČR na webu. Tyto dokumenty, které jsou souhrnně označovány jako navazující dokumenty IKČR, tvoří Metody řízení ICT veřejné správy ČR, Slovník pojmů eGovernmentu, Národní architektonický rámec a Národní architektonický plán.
Navazující dokumenty IKČR rozvíjí a dále rozpracovávají principy a cíle, které stanovila IKČR. MV se rozhodlo zvolit pro publikaci navazujících dokumentů IKČR formu propojených a vzájemně odkazujících internetových stránek, které společně tvoří a popisují Národní architekturu eGovernmentu, a to na adrese
https://archi.gov.cz
Dokumenty jsou k dispozici na následujícím odkazu:
https://drive.go......................................
Dovolujeme si Vás tímto požádat o zaslání případných připomínek do čtvrtka 23. 7. 2020.
Tak, hurá do toho, až budete za 20 let hotovi, nebude ani svaz a kdo ví co:):)
NFockeWulf - Profil | Út 14.7.2020 13:03:55
Mžík >> Škoda slov, proč to dělat jednoduše, když si jde hrát na státní podnik. Hrůza ale je, že ti papaláši ve vedení si nehrají, oni nic jiného neznají, než dejte mi peníze, já je utratím! Nikdy se neživili sami, nemají páru o o tom co je odpovědnost za své skutky. Pal je čert, já si zaplatím těch pár drobných za povolenku, nějak si zařídím, aby mi ty papírové archaismy někdo vyzvedl a donesl a tím pro mě ty jejich pseudo práce končí. Ve změny nedoufám, takže zklamaný být nemůžu:)
NMžík - Profil | Út 14.7.2020 12:10:36
FockeWulf >> Ale nene, tady se nekrade, lidi nelžou, všichni jsou upřímní a máme se přeci tak rádi...
NFockeWulf - Profil | Út 14.7.2020 12:09:41
Thomic >> To, že to nenasadíte je jasné už z téhle diskuze, ohánět se náklady na PC, tiskárnu.... Zbytečný pokus, nemá to vlastníka, bordel je vítán, profit pro vyvolené ouřady se najde vždy přes tyhle pseudo projekty. Mám skepsi:)
NFockeWulf - Profil | Út 14.7.2020 12:07:05
Thomic >> No, zjednodušená představa to není ani omylem. Jen pohled z praxe. Dodávám ICT projekty v řádu mio Euro a to několik ročně , tak že povědomí asi mám. To co píšeš nebude hotovo ani za sto let pokud přistoupíte na hru, že se dohodnete uvnitř. Pokud nebude vlastník projektu s pravomocemi rozhodovat a nedívat se doleva a doprava co na to frnata z Horní Dloní a nějaký Lipan a nějaký expert na IT okresního formátu, tak to nedoděláte nikdy. Zcela pomíjím peníze, moloch. který chcete stvořit je neufinancovatelný. Dostal jsem dojem, že jede jen o příslib nějaké dotace, kámoš to dostane, kroužkem se to vrátí tam, kdoi tyu kravinu vymyslel a bude zase dobře. prostě dodávat do spolku, kde není vlastník, kde není odpovědná osoba bych nechtěl ani písek, natož IT projekt. Dopředu odsouzeno k profesní a možná i legislativní ostudě.
NMžík - Profil | Út 14.7.2020 12:05:23
Jestli bude IS zřizovat někdo, kdo si myslí že se investuje tak, že se utratí peníze aby se nevydělalo, bude to pěkná prdel :-D
NThomic - Profil | Út 14.7.2020 12:03:15
hraji >> nad rámec zarybňovacich plánů je průměrně vysazovano ryb za více než 70 milionů, takže také myslím, že je to schůdná varianta.
Samozřejmě nevylučuji nějakou systémovou podporu od US nebo Rady pro “ohrožené” organizace, pravidelně řada institucí vyřazuje použité počítače, jako neziskovka jsme ideální příjemce takové podpory.
Npheasant_tail - Profil | Út 14.7.2020 12:01:58
Thomic >> Ano máte pravdu, že za 15 tisíc jde sehnat funkční řešení. (S těma 5 tisíci z bazaru bych si nebyl jistý).
Neznám finanční možnosti malých MO, jen vím, že tyto argumenty z těchto MO určitě příjdou. A nejde třeba jen o peníze, ale také o to, kde se schází výbor MO resp. kde se vydávají povolenky. Mají všechny MO nějakou kancelář nebo klubovnu?
Oni teoreticky ani tiskárnu a čtečku nepotřebují. Mohou vydávat povolenky ručně (jako teď) a potom to do systému dopsat, ale je to docela dost práce navíc.
Nhraji - Profil | Út 14.7.2020 11:56:06
Thomic >> tak se jednou vysadí míň kapra, a těch 15000 se ušetří. ;-)
NThomic - Profil | Út 14.7.2020 11:37:20
pheasant_tail >> Náklady na PC, tiskárnu a čtečku čárových kódů možná byly vysoké před dvaceti lety, ale dnes je to opravdu otázka 15 tisíc za funkční řešení (nebo za pět tisíc z bazaru). Pokud organizace nemá "ušetřenu" takovou částku k jednorázovému výdaji, jsme si jisti, že je dlouhodobě životaschopná? To mi přijde už spíš jako hledání důvodu proč to nemůže jít, než jako relevantní argument.
NThomic - Profil | Út 14.7.2020 11:32:07
Mžík >> Nenapadá mě lepší cesta, i když máte asi pravdu; nicméně je potřeba počítat s variantou, že to ze strany dodavatele není jen o dodání systému s mašličkou a nashledanou, ale i o následném supportu, helpdesku i serverovém řešení. Pokud je mi známo, v celém ČRS je přesně 0 zaměstnanců v pozici IT, takže nemyslím že bude cesta mít systém celý v interní režii i během provozu (to není ani Lipan). Ale to se třeba pletu, model provozu a financování by měla řešit studie proveditelnosti. Třeba to skončí nějakou formou PPP (ok, nejsme státní subjekt, ale model by použitelný byl). Ale to jsme v rovině spekulací a tohle rozhodnutí rozhodně není na mě a nechci o tom moc polemizovat, nepřísluší mi to.
Nkakr - Profil | Út 14.7.2020 11:31:07
Thomic >>
Žádné usnesení nepomůže.
V MRS existuje 20 let program (MORS), který umožňuje vést veškerou evidenci členů, výdej povolenek, tisk potvrzení atd. včetně programu na sumarizaci na úrovni PS (MO).
Nejméně 20% spolků jej dodnes nepoužívá......
Npheasant_tail - Profil | Út 14.7.2020 11:27:18
Thomic >> No ale jak to na těch svazech šlo. Byl to docela boj a myslím, že v některých z těch 3 ÚS je pár MO (rebelů) kteří IS Lipan stejně nepoužívají.
Nevím jestli PC jsou standardem v MO. Jasně MO s tisíci členy asi PC ve své klubovně mají. Ale co malé MO se 100 členy? Myslíte, že mají ve své klubovně PC? Elektronizace přinese těmto MO náklady do nákupu PC (notebooku), zřízení internetu, koupě tiskárny (ale jen určitého typu, který zvládne vytisknout formát povolenky, ... atd)
NMžík - Profil | Út 14.7.2020 11:23:14
Thomic >> etapizace znamena nekolikrat platit za to same...je to jako servisovat si auto tak, ze tam pokazde pojedu s jednim kolem na vymenu...zkusenost s realitou...
NThomic - Profil | Út 14.7.2020 11:19:39
kakr >> Jednoduše, usnesením Sněmu, protože je pro všechny organizační složky ČRS závazný. Stejně tak systém usnesením podpořila jednohlasně Rada. Ona velmi podobná argumentace tady už byla- "jak chcete jako Ús donutit všechny Mo, aby používaly Lipana" - a na třech územních svazech to šlo, navíc v době, kdy počítače a internet nebyly zdaleka takový standard jako teď.
Já vůbec netvrdím, že ten systém se má od začátku dělat v plném rozsahu funcionalit, ani to nepředpokládám. To je pak otázka právě té etapizace, včetně ekonomického hlediska, ale ten systém od začátku musí být dimenzován tak, aby umožňoval modulární rozšiřování jak podle priorit, tak podle dostupných financí i připravenosti legislativy a státní správy.
Nkakr - Profil | Út 14.7.2020 11:16:31
pheasant_tail >>
Udeřil jsi hřebíček přímo na hlavičku:-)))
Npheasant_tail - Profil | Út 14.7.2020 11:14:48
kakr >> Dle mého s ÚS problém nebude, ÚS o IS stojí, ale jak donutit jednotlivé MO (vydavatele povolenek) aby ho používali :-))
Nkakr - Profil | Út 14.7.2020 11:10:32
Thomic >>
Díky za info. Jak chcete, aby jednotlivé ÚS do systému vstoupily?
Pokud nebude centrálně hrazen ZS ČRS, tak to dopadne stejně jak před 10 roky. Osobně proti LIPANovi nic nemám, něco podobného vytvořil jeden PS v MRS, ale stálo by to balík. Tím nechci ani naznačit, že je systému peněz málo.
Ono méně někdy znamená více......
NMžík - Profil | Út 14.7.2020 11:07:51
Thomic >> A jsme u toho...
NMžík - Profil | Út 14.7.2020 11:06:53
Bulk >> To je ještě úplný hovno, to jsme jen škrábli povrch...to je někdo fakt schopnej tyhle věci nevidět?
NThomic - Profil | Út 14.7.2020 11:00:49
kakr >> Náklady netuším, protože se jedná o bilaterální smlouvu mezi každým územním svazem a dodavatelem Lipana, takže k ní samozřejmě nemám přístup (a je velká šance, že se bude lišit i mezi ÚS). Jedním z hlavních důvodů (to není tajné) je to, že Lipan je po cca deseti letech na hranici životnosti a ze strany dodavatele přišel požadavek na jednorázovou aktualizaci formou totálního přepsání na novou platformu, která je cenově srovnatelná s tvorbou nového systému; proto je celkem logický krok udělat veřejnou soutěž na nový systém, protože i požadavky na něj se za těch deset let poněkud posunuly.
NBulk - Profil | Út 14.7.2020 10:57:07
Mžík >> To je smutny cteni.
Nkakr - Profil | Út 14.7.2020 10:52:56
Thomic >>
Když je LIPAN tak dokonalý, proč jej využívá méně než polovina
ÚS ?
Napiš nám, kolik stojí LIPAN měsíčně, či ročně. Určitě to bude pár lidí zajímat.
NThomic - Profil | Út 14.7.2020 10:48:25
kakr >> Nejsem právník, ale pokud jako RS zadržím povolenku (která má určitý čárový kód), tak pokud do systému přes foťák na mobilu a appku kod naskenuji a povolenku označím jako zadrženou, tak tím rybáři další nákup povolenky znemožním (číslo povolenky a číslo rybáře je vždy pevně v systému spjato - to není novinka, Lipan to tak už dávno dělá).
Stejně tak se rybář nemůže přihlásit v jiné MO jako nový člen, protože při registraci ho ten systém prostě nepustí (najde duplicitu údajů, takže bude požadovat převodku).
Asi nemá cenu řešit že vždy jde všechno obejít - změnou jména, změnou trvalého bydliště, vystavením RL s novým číslem, změnou pohlaví a tedy i rodného čísla (funguje to tak?).
Stejně tak to nikdy nebude stoprocentní v tom, že každá RS zadržení povolenky do systému rovnou zanese - je rozdíl v tom dát RS možnost využívat nějaký nástroj a RS do něčeho nutit, na což Svaz rozhodně pravomoc nemá.
Upřesnění pro Mžíka - usnesení Sněmu o přípravě rybářského informačního systému je platné ještě předtím, než se začaly řešit možnosti dotace, to je spíše bonus navíc. Lze s pravděpodobností blížící se jistotě říct, že i kdyby dotace padla, tak se systém bude financovat z vlastních zdrojů.
NMžík - Profil | Út 14.7.2020 10:41:45
Diskutéři, kolik z vás se někdy účastnilo, alespoň vzdáleně, nějakého výběrového řízení na IT zakázku? Ideálně s ministerskou a EU dotací? Já naposledy vloni, na automatizaci jedné převeliké lakovny, letos je kašlíček, lidi nemají náladičku. Předtím rok co rok několik takových "akcí". Dovolím si tedy tvrdit, že to nemá šanci uspět, jelikož jsem celý proces několikrát absolvoval a zde zmiňované je sice myšlené dobře, možná i funkčně, ale naprosto vytržené z tržní reality naší zemičky...většina z vás si ani nedovede představit jak dlouho trvá celý proces, než vůbec oficiálně začne a kolik se předem rozebere a domluví...čili když se o tom u piva baví partička co tomu nerozumí, viz zde, proč ne, ale pokud sedí vedle u stolu někdo kdo chápe, tak musí nutně kroutit hlavou....
NBulk - Profil | Út 14.7.2020 10:29:31
pheasant_tail >> Papirovou formou nebylo myslena samotna povolenka. Ale napr vydej povo pres ctecku, nebo napr sumarizace ulovku, ktera by tak mohla byt rychlejsi, apod
NMžík - Profil | Út 14.7.2020 10:28:08
pheasant_tail >> Tak ony existují i jiné formy, kupříkladu čipová kartička, ale to je fuk, stejně je to nevyřešitelná věc...