Musíme zatopit údolí řek, nabízí recept na boj se suchem hydrolog Janský
Diskuse k bleskovce Musíme zatopit údolí řek, nabízí recept na boj se suchem hydrolog Janský
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.
načítám... - Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
1x v oblíbených a 3x v ignorovaných.
Nrover - Profil | Po 27.8.2018 20:52:54
NLasskoun - Profil | Ne 26.8.2018 19:48:52
Mmch, ve zprávách na TV Prima zrovna hovořili o těch vzrůstajících cenách sena. Oproti předchozímu roku jsou dle nich 3x vyšší, což však není pravda, je to ještě více, ceny místy lezou až k 80 EUR/balík. Navíc, pokud chovatel neměl seno dopředu rezervováno, tak má smůlu (i přes tu cenu). Známému se dokonce stalo, že "loukař", se kterým měl dopředu uzavřenu písemnou smlouvu (vč. ceny), seno raději prodal do Německa a ještě se mu vysmál, že "by přece musel bejt padlej na hlavu, aby to neprodal za víc", ačkoliv mu tím pádem hrozí penále (což však okomentoval slovy "tak si mě klidně žaluj"), smutné, ale bohužel se mu to pořád (díky letošním přemrštěným cenám) stále vyplatí - zmetkovi. ":-/
L.
Nsliver - Profil | Ne 26.8.2018 19:42:24
Nzdevac - Profil | Ne 26.8.2018 17:35:53
A k tomu Babišovi - máš pravdu, ale sám jeden Babiš by nic nezmohl. Někdo to musel odsouhlasit a odhlasovat. A to byly i předchozí vlády a předchozí i současní politici. Jedinec nemůže přijít a sám si to takto zařídit. A jestli někoho podplatil? Ty bys to nezkusil? Nevidím problém v Babišovi, ale v těch, co se uplatit nechali, potažmo v nás, kteří jsme si je zvolili. Takže - co jsme si zvolili, to máme.
NWillow - Profil | Ne 26.8.2018 17:26:53
Za vše může Babiš,Putin nebo Zeman.??!!!
Tyhle EU dotace si vymyslela bývalá 15ka EU . Zneužití dotací jsme se museli naučit od těch, kteří v tom na ,,hentom západě" už uměli chodit a zneužívat.A podle toho,co tady čtu,víte o zemědělství v podhůří úplné h!!Jak to,že tady sedlákům sype obilí a řepka tak,že nepotřebují žádné ,, suché dotace"??
Mají sklizeno a už prodáno,nebo si z úrody dělají vlastní krmné směsi,pro obživu svých prasat,ovcí nebo skotu.Ale jejich maso nebo mléko, máslo nikdy neochutnáte,je to pro Vás moc drahé!!!To není jako návštěva marketu v době akce.😁
Podpora našeho zemědělství spočívá v nákupu přímo u pěstitele, sedláka atd.Zbytek jsou jen politické kecy a gesta KDU ČSL Ing Jurečka.No a wo to před 5lety šlo.!!
NLasskoun - Profil | Ne 26.8.2018 17:16:01
Smutné je např., když čeští "loukaři" hospodařící na pozemcích pronajatých od českého státu (co jim půdu propachtoval za "pár" směšných korun) + pobírající dotace od českého MZe, pak vyvážejí svou veškerou produkci sena do Němec, jelikož tamní zemědělci, dostávající od "svého" státu dotace na nákup krmiva (vyšší než v ČR), jsou tudíž schopni za seno zaplatit mnohem více než zdejší zemědělci = a dobytek v Česku tak nemá co žrát = místní zemědělci ho tím pádem musejí předčasně porážet, čím se stávají méně "konkurence schopnými" oproti zemědělců a obchodníkům z Německa, kteří sem potom dovážejí maso (co přitom ale "vyrostlo" pomocí krmiva pocházejícího od nás). To je prostě "na palici".
Což se vlivem horka projevilo především letos, kdy balík sena nebo slámy (i přestože stojí majlant) je v ČR těžce nedostatkovým zbožím, především v příhraničí se "západem".
A pak se vrchnost diví, že krachuje jeden malý zemědělec za druhým, jelikož nedosáhnou na dotace (popř. na kompenzace) od státu.
L.
NBacha - Profil | Ne 26.8.2018 16:38:46
Jojo, žluté čechy a spokojený čobol. Ale že jsme mu tady vytvořili podmínky, co? :-DDD
Nzdevac - Profil | Ne 26.8.2018 13:42:42
NTarn - Profil | Ne 26.8.2018 13:32:41
Nzdevac - Profil | Ne 26.8.2018 13:10:40
Jinak jsi stále nevyřešil otázku, co kde bychom za řepku vzali náhradu. Výměra řepky je, kromě jiného, určena i poptávkou. Takže zřejmě je té řepky opravdu potřeba hodně. A ty podniky, které ji potřebují, ji budou brát kde? Kupovat? Ok, proč ne. Ale co bude jako výsledek? Budeme posílat peníze do zahraničí? A naši zemědělci budou dělat co, když jim sebereš něco, díky čemu třeba mohou snížit nebo dorovnat ztráty? To je stejná hloupost, jako otevření trhu soukromým dopravcům bez omezení a nutnosti dotovat ztrátové linky. Pak se stane to, že místo aby linka Praha-Brno v rámci jedné společnosti vydělávala peníze a z těch se hradily ztrátové vesnické linky, takže jako celek je to v mírném plusu, tu máme stav, kdy dva soukromí dopravci vydělávají peníze do vlastní kapsy na zajímavých tratích a zbytek je dotován z kapsy nás všech.
S řepkou a dalšími plodinami bys dosáhl to samé - by se to dováželo z míst, kde na ekologii kašlou, ti si nadělají těžké prachy, a naši zemědělci budou padat jeden po druhém, nebo to bude extra zátěž pro stát, který je bude dotovat.
Jistě, vyřešit by to šlo, ale ne v současné "demokracii" . Optimální způsob by byl plánované hospodářství, kde by se to neřídilo kapitalistickým trhem (protože se každý samozřejmě soustředí na to nejvýhodnější), ale zemědělci by měli nařízeno, kolik čeho mají mít. Včetně živočišné výroby. A stát by stanovil ceny a vše okolo. Ovšem to se nelíbilo, tak holt máme ten tržní mechanismus... Sice postavený nahlavu, protože ač kapitalismus a tržní ekonomika, všichni by rádi všem nařizovali, co smí nebo nesmí pěstovat a kolik toho má mít. Takže nefungující kočkopes.
NTarn - Profil | Ne 26.8.2018 12:09:05
NTarn - Profil | Ne 26.8.2018 12:06:04
Npepa-č - Profil | Ne 26.8.2018 12:02:54
v EU je jistě hromada p*čovin a věcí co se dělají blbě, nebo by se snadno daly dělat líp, ale u nás se na EU hodí vše (velmi velmi často i to, na co EU nemá žádný vliv).
psal jsem to vícekrát. věci jako rozhledny v údolích, sjezdovky 600m nad mořem a cyklostezky v ceně německé dálnci za to nemůže Brusel. za to může lokální zmr*, velmi často lokální politik se stavební firmou, nebo spřátelenou stavební firmou, který is řekne "hele fond, rozvoj venkova, rozvoj turistiky atd....Fando, podojíme"
to nenařizuje Brusel - to je český - náš - tunel! Brusel bohužel nestíhá všechny projekty v ČR kontrolovat, bo jsou "zblbí" tím, že jsou zvyklí, že se na západě míň krade a oni naivně čekají, že mezi čechem a bavorem, nebo holandanem není rozdíl a holanský a český politi jsou stejně čestní.
(podobnou naivitu uplatňují, že čekají, že afghánec má stejnou mentalitu jako švéd - no nemá)
tak s dotacemi narazili na českou mentalitu.
ale můžeme si za to sami, nedělá nám to EU, rozkrádáme si to my.
Až dotace skončí, tak budeme plakat, bo na to - na co jsou - aby konvergovaly rozdílné regiony - proto se nedotuje Bavorsko, proto se dotuje jinak Sicilie než Lombardie atd - to jsme promarnili a konvergenční fondy, které nejsou časově neomezené jsme prokradli a prožrali
(nebo je ani nedokázali vyčerpat - to je taky tragédie)
děláme stejnou historickou blbost, jako když jsme odmítli Marshallův plán.
no nic.
co ryby? mají kde plavat? nebo už jsou na suchu?
Nzdevac - Profil | Ne 26.8.2018 12:02:26
Rychlá a jednoduchá řešení vypadají líbivě, ale nezohledňují komplexnost problému. Tvé řešení by mělo celkem katastrofání výsledek - stát by musel vynakládat peníze na nákup surovin v zahraničí a zároveň by nejen přišel o část příjmů, ale ještě by musel vyplácet všechny ty nové nezaměstnané. A vedlejším efektem by bylo veké zdražení potravin a phm, ktreé se promítne do zdražení všeho. Na to zejména sociálně slabí nebudou mít, takže se zvýší podpory, důchody, minimální mzdy... Kde na to ten stát vezme?
Jako zakázat řepku a nařídit pěstovat více jiných plodin zní hezky, ale nejdříve to zkus promyslet i v názavaznosti na celou ekonomiku :-)
NTarn - Profil | Ne 26.8.2018 11:57:11
Nsplavek - Profil | Ne 26.8.2018 11:54:03
NTarn - Profil | Ne 26.8.2018 11:53:15
Npepa-č - Profil | Ne 26.8.2018 11:51:21
zcela zjednodušeně: kolik peněz přiide do zemědělských dotací to vypadne z uniního rozpočtu, na co se dají, to si určí naše vláda a parlament.
cynicky řečeno: kdyby o tom rozhodoval brusel - a třeba to o hluboké orbě nařídil nebo tak, a zrušil podporu řepky - tak si na tom naši agrofertí dotačočerpači nelíznou. ale bohužel, to si určujeme sami a tohle jsme si stvořili.
NTarn - Profil | Ne 26.8.2018 11:37:28
NDědek - Profil | Ne 26.8.2018 11:36:57
Nsplavek - Profil | Ne 26.8.2018 11:33:36
Další varianta vyplácet zemědělcům dotace na základě toho kolik ha klasicky poorají a třeba i hlubokou orbou. Další věc zrušit dotace na bioplynové stanice, to je stejný podvod jako třeba soláry a řepka na bionaftu....atd....
NKnedla12 - Profil | Ne 26.8.2018 11:23:35
To že 1/10 to chce změnit je prostě málo
NTarn - Profil | Ne 26.8.2018 11:22:47
Nstarecek - Profil | Ne 26.8.2018 11:19:34
Bohužel politici mají dojem,že zodpovídají za 4 roky volebního období.
Zelení se naopak snaží spasit celý svět.
Politika od dorazu na doraz a většinou samé polopravdy = nejhorší lži.
Zlepšení lesního a polního hospodaření sice řeší obojí- jak záplavy -tak sucha, ale je to na dlouhé lokte aspoň 50-200 let a nenese to ani peníze ani politické body.
A podívejme se na nesmyslný růst světové populace.
Nzdevac - Profil | Ne 26.8.2018 9:53:54
NKnedla12 - Profil | Ne 26.8.2018 9:50:44
Jen aby se tady furt nemlelo o tom jak za to může Kalousek, Babiš, Zeman nebo Jurečka, přikládám fotku z oficiálního zdroje.
NBacha - Profil | Ne 26.8.2018 9:41:03
NBacha - Profil | Ne 26.8.2018 9:37:20
Nyní je i násobný bankrotář označován úspěšným podnikatelem.
A to je jen jeden příklad za všechny:-)
Nzdevac - Profil | Ne 26.8.2018 9:29:49
Nvenybit - Profil | Ne 26.8.2018 8:21:54
Nvenybit - Profil | Ne 26.8.2018 8:15:26
Nzdevac - Profil | So 25.8.2018 23:42:34
Jinak s tím suchem máš pravdu jen částečně. Pokud zadržíme vodu v rašeliništích nebo podobných k tomu určených plochách, tak ta voda stejně pro pole bude nevyužitelná. Na to jsou potřeba deště. Udržíme průtok v potocích a vybrané kousky přírody, ale na plošné sucho je potřeba déšť.
N1Mara - Profil | So 25.8.2018 23:26:05
Nrover - Profil | So 25.8.2018 23:22:33
NBacha - Profil | So 25.8.2018 23:17:36
NBacha - Profil | So 25.8.2018 23:15:12
Pokud se jedná o zadrženou vodu v ornici, pak by to stálo Babiše pěkných pár miliard. A do toho nepůjde. Vzpomeň má slova za tři roky před volbami. Jak je možné, že zemědělci, kteří sucho zapříčinili, teď kňučí, že nemají úrodu a vláda okamžitě uvolňuje miliardy na kompenzace. Kdo ty kompenzace asi bude pobírat??? V první řadě Agrofert. Jemu sucho vyhovuje!!! Bez vody je třeba více hnojit. A kdo ta hnojiva vyrábí? Opět Babiš. A co nadbytek hnojiv přinese? Málo vody v půdě...a to je neoddiskutovatelný fakt.
Jinak, to cos psal o neziskovkách klidně podepíšu. Na Babišovi se ale neshodnem, páč k tomu mám pádné důvody.
Nrover - Profil | So 25.8.2018 21:33:11
Nstarecek - Profil | So 25.8.2018 21:06:53
Pokud ryby vynášely, bylo postaveno cca 3x víc rybníků než dnes - na názoru poddaných nezáleželo. Však dosud ten nejhorší Krčín oře brázdy.
Pak přišel kapitalismus a začala vynášet cukrovka. Máme tím pádem rozlohu rybníků co máme.
Už KUK ministerstvo orby hodlalo dotovat obnovu. A nešlo to. Dotovali asi málo.
NRoyale with Cheese 3 - Profil | So 25.8.2018 15:00:11
NDědek - Profil | So 25.8.2018 12:14:19
Nzdevac - Profil | So 25.8.2018 12:10:44
Nzdevac - Profil | So 25.8.2018 12:03:30
Boj se suchem otázka politická už je, protože jde napříč jednotlitivými resorty, je to otázka národní strategie a velmi drahá a dlouhodobá. Ovšem je úplně jedno, kdo ve vládě bude. Základní směřování je dáno a nelze jen ovlivnit. Každá z vlád, co byla, je a bude, může jen lehce odbočit a může kličkovat, ale směr je jasný a dlouhodobě neovlivnitelný.
A co se týká sucha, tak všechna řešení se snaží řešit současný stav. Ale to je nesmysl, protože současný stav je současný, za pár let bude vše jinak. A pokud nebude pršet, můžeme budovat cokoliv, ale bude to prázdné a vyschlé.
NWillow - Profil | So 25.8.2018 11:59:43
Ale pravda je někde jinde.
https://youtu.be/fBYVlFXsEME
Pro méně otrlé doporučuji ztlumit zvuk.😉
NBacha - Profil | So 25.8.2018 11:58:01
Ale říkat abychom se nebavili o politice a celé vlákno je o politice, a to zemědělské a ochranářské, to přeci nejde. Jo, nebavit se o politikaření, tomu rozumím. Ale když vím, že zlepšení stavu vod v republice má na hrbu politická garnitura, pak řešení tohoto problému bude naprosto evidentně politická věc.
A proto se čistě akademicky ptám, zda je možno věřit tomu, že to vláda pod vedením zemědělského oligarchy alespoň nastartuje. Osobně tomu nevěřím, ale rád budu příjemně překvapen:-)))
Nicméně musím dodat, že pokud lidi, občani, národ či voliči budou mít kohoutky s pitnou vodou, nebudou ve volbách preferovat ty, kteří se suchem budou chtít něco dělat.
NBacha - Profil | So 25.8.2018 11:43:33
To tedy boj se suchem taky není politika? Jsem přesvědčen, že aby se v tomto ohledu věci někam pohly, je nanejvýš nutné učinit politické rozhodnutí.
A konrolní otázka, soudruzi. Kdo takové politické rozhodnutí musí udělat? Nevíte, co? Tak já vám to řeknu naprosto přesně. No patnáct až osmnáct těch šmejdů ve vládě, přeci!!! Rozchod!
NDědek - Profil | So 25.8.2018 11:39:17
Více bych tady politiku nerozebíral, není to myslím vhodné, ani slušné :-))
NBacha - Profil | So 25.8.2018 11:34:58
Ale ukaž mi jedinou zemi, kterou vede ekonomický imigrant, násilně přebírající domácí firmy. Psal jsem to dole. Za všechno špatné v politice může naše společnost a všechny ostatní řeči jsou jenom výmluvy. Koneckonců kandidatura Davida Ratha či Jirky Paroubka mi dává jasně zapravdu:-)
Nzdevac - Profil | So 25.8.2018 11:09:58
A zda věřím Babišovi, že s vodou něco udělá, nebo že bude podporovat malorolníky? Samozřejmě, že s tím nic neudělá. Ani s vodou, ani s podporou. Ale to nikdo. Z tohoto hlediska je úplně jedno, kdo tam bude. Pro mě za mě tu klidně mohli být dál komunisté... Za posledních 30 let se lidí u kormidla vystřídalo opravdu hodně, ale fakt jsem jakoukoliv změnu na můj život nezaznamenal. A že tím dávám špatný příklad dětem? Jsem i pro prezidenta Zemana, souhlasím s naprostou většinou jeho výroků. Také je to amorální? Zakázal bych nezizkovky, hranice bych bránil se zbraní, co bych dělal s uprchlíky sem napsat nemohu, protože by mne popotahovali po soudech. Také je to nemorální? Pokud ano, doufám, že nemorální budou i moje děti.
Ale jak to všechno souvisí s krajinou a srážkami? Zrovna teď jsem četl takový zajímavý rozhovor:
Otázka:
Máte příklad, kde onen návrat k přírodě už zafungoval?
Odpověď:
Například u Čehovic na Prostějovsku jsme z rozpáleného pole díky osvobození potoka z vybetonovaného koryta udělali příjemné místo plné tůní a zeleně. Díky tomu začalo znovu žít a fungovat."
Otázka:
Opravdu? I v těchto vedrech?
Odpověď:
Tůně teď samozřejmě vyschly...
Můžeš tedy dělat cokoliv, ale pokud nenaprší...
NDědek - Profil | So 25.8.2018 11:02:56
NBacha - Profil | So 25.8.2018 10:49:39
A víš, že volit kohokoliv, kdo má takové škraloupy je dost amorální? A že tím dáváš příklad svým dětem? Je to jako volit zločince jenom proto, že má rád maminku.
Sorry jako, ale musel jsem se takto vymezit:-)
Nzdevac - Profil | So 25.8.2018 10:27:28
NBacha - Profil | So 25.8.2018 9:39:59
NWillow - Profil | So 25.8.2018 9:07:45
http://www.pla.cz/portal/sap/cz/PC/Mereni.aspx?id=143&oid=2
http://www.pla.cz/portal/sap/cz/PC/Mereni.aspx?id=222&oid=2
A takhle by to mělo vypadat.
http://www.pla.cz/portal/sap/cz/PC/Mereni.aspx?id=19&oid=2
Npepa-č - Profil | Pá 24.8.2018 22:00:11
Až se divím jak málokdo z intelektuální elity národa na oposmlouvu ukazuje jako na negativně klíčovou událost.
NRoyale with Cheese 3 - Profil | Pá 24.8.2018 21:30:59
Nzdevac - Profil | Pá 24.8.2018 21:04:53
NKnedla12 - Profil | Pá 24.8.2018 20:59:53
Teď vidím do ekologického zemědělství a člověk pochopí, že to jde i jinak. Lépe, daleko lépe a prakticky za podobnou cenu, příkladem je třeba litr konvenčního mléka za cca 8, bio 11 a to ještě říkají zemědělci že by přežili i 9 :))
Bez chemie, bez hormonů, bez GMO
Npepa-č - Profil | Pá 24.8.2018 20:53:24
ale velký vliv na současný stav mají i předchozí vlády, svou činností, nebo nečinností. to máš pravdu.
agent není jediný, kdo za současný stav může, ale on z něj má největší prospěch, 0 zájem na jakékoli změně.
říká se tomu střet zájmů. Jestli mu jde o správu věcí veřejných (cha cha) nebo o ano/agrofert. ale to by bylo na jinou debatu.
Nsplavek - Profil | Pá 24.8.2018 20:44:38
Nzdevac - Profil | Pá 24.8.2018 20:40:41
Nzdevac - Profil | Pá 24.8.2018 20:36:25
NBacha - Profil | Pá 24.8.2018 20:16:54
Splnil jsem si sen a založil malý vinohrad a snad z recese, nebo proto, abych si ho mohl pěkně užít, jsem to udělal se vším všudy, to znamená i s přihlášením a uznáním. Jaké bylo mé překvapení, že díky malé výměře nedosáhnu na jakékoliv zemědělské dotace.
Já jsem to teda kvůli dotacím nedělal, ale říkal jsem si, že každá koruna dobrá a kdo někdy obdělával vinohrad ví, že to je těžce vydřené víno:-))) Ale dotace prostě jen pro ty větší:-)
NPetr64 - Profil | Pá 24.8.2018 20:13:47
Nsliver - Profil | Pá 24.8.2018 20:08:16
Nsliver - Profil | Pá 24.8.2018 19:55:31
Kde to žije - všechna témata
17:31NIBCC 2026 - veřejná diskuse 127
17:08NNesrovnalosti BPVRP vs www.rybsvaz.cz/seznam-reviru 14
17:08NZ Nechranic odtéká minimum vody. Důvod potěší rybáře. (Bleskovka) 2
16:56NVelký Bílovec rybaření 49
16:10NTFG přepravní vozík Juggernaut Barrow 44
15:54NZápisník - Martin M. 29
15:30NStaré Česke rybářské vybavení 370
13:57Npřepravní taška na křeslo - potřebuju poradit 9
13:50NBoloňka a předpřipravené sestavy 16
12:12NPstruhová sezóna 2026 234
11:00Nčeský návod humminbird 350TX 7
10:29NRealita po zimním náletu kormoránů. 53
7:55NBoilies Jet Fish a vše okolo 246
StNVypínač k motoru 18
StNPřeprava člunu na káře. 15
Co je nového - všeobecné
StNBleskovka: Z Nechranic odtéká minimum vody. Důvod potěší rybáře.
ČtNBleskovka: Do Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých
. . . NBleskovka: Rybáři porušují pravidla. Porybní na Plzeňsku hlídají i z lodě.
. . . NBleskovka: Energetika vs. divoká voda: Kdo má větší nárok na naše řeky?
. . . NBleskovka: V Nizozemsku pomáhají lidé rybám překonat vodohospodářské stavby pomocí "rybího zvonku"
. . . NBleskovka: Velké zlepšení čistoty vody má háček - řekami tečou tuny neviditelné špíny
Akční nabídky
Tournament wafters 3/5mm od FeederBaitZa 139 Kč
NOVINKA: Závodní nástraha určená pro měkký plastový trn, bajonety nebo na gumový kroužek, dóza obsahuje dvě velikosti: 3 mm a 5 mm, 5 příchutí. Více na www.chytil.cz
Oznámení - obecné
Poděkování za sponzorský dar
Jménem MO ČRS Hluboká nad Vltavou bych chtěl poděkovat firmě Chytil - Ludmila Šustrová za poskytnuté dary na rybářské závody pořádané naší organizací. Děkujeme a moc si toho vážíme👍
Doporučujeme e-shop
Saccon Carp
Rybářský e-shop se zaměřením na moderní kaprařinu. Máme dlouholeté zkušenosti, na trhu úspěšně působíme přes 10 let....













