Rybářský řád pro rok 2012

Diskuse k bleskovce Rybářský řád pro rok 2012

Autor diskuse: xmac - Profil , 28.7.2011
92 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NJarda Š. - Profil | So 17.3.2012 10:10:39

honzina >> Ano, od letoška je použití tyčovek v době lovu povoleno.

    Nhonzina - Profil | Pá 16.3.2012 22:12:54

    Jarda Š. >> výnatek z rybařského řádu podle tohodle můžu tyčovku používat néé?Používání plovoucích a jiných předmětů označujících krmná místa a místa lovu se zakazuje, a to
    mimo tyčových bójek, které nesmí být napevno ukotveny do dna a po ukončení lovu ryb musí být
    vytaženy z vody.

      Nb.gun - Profil | Po 1.8.2011 13:18:51

      kakr >> Tak to ustanovení, tak jak znělo, bylo také příkladem lidové tvořivosti údajně posvěcené shora (dle informací z ČRS jak tuto formulaci, tak jakési obsahové chápání daného ustanovení posvětilo MZe). Nicméně nový předseda ČRS krátce po nástupu do funkce veřejně přiznal, že toto není z právního hlediska úplně obhajitelné. Tož to letos zkouší s formulací novou...

        NMrknato - Profil | Po 1.8.2011 13:16:16

        b.gun >> Hele, jeden taky svazu posílal CDéčka a též se divil, že se mu vrátila prázdná. Pokud např. některý svaz tyto ohrožené druhy chová, vysazuje, asi je může i lovit, což je pro chov asi nezbytné.....

          NMrknato - Profil | Po 1.8.2011 13:12:53

          kakr >> Když může být legální bolelísosamosek, co dle mínění rybářů není samosek, páč nemá pružinu, pak může být legální i dítětosek, co si rybáři prosadí, že to samosek není.... protože ani dítě neobsahuje pružinu....

            Nb.gun - Profil | Po 1.8.2011 13:12:36

            Walleye - altered ... >> Jen ještě pro úplnost dodám - v rámci celé ČR prokazatelně (z dostupných zdrojů před několika měsíci) vlastní výjimku pouze JČÚS a StČÚS.
            ZČÚS, SevČÚS, ÚSMP ani MRS výjimku k lovu ohrožených druhů ryb nevlastní.
            Činovníci z VČÚS a ÚSSMaS se ani přes opakované urgence neráčili odpovědět na dotazy zaslané na oficiální kontakty z jejich internetových stránek (jo, ať žije vstřícnost funkcionářů ke zvídavému plebsu...), nicméně vzhledem k tomu, že se v BP platných pro revíry jejich územních svazů žádnými výjimkami nechlubí, lze předpokládat, že ani oni vlastníky výjimky nejsou.

              Nkakr - Profil | Po 1.8.2011 13:02:49

              b.gun >>
              Přivlastňování mníka a jesena v MRS je asi tak legální, jako lov dětí bez povolenky v rozsahu povolenky dospělého v ČRS.
              Jinak máš pravdu.........

                Nb.gun - Profil | Po 1.8.2011 12:58:47

                Walleye - altered ... >> No tak hraji neobjasnil pepovi nic, protože to co napsal, je pravdou jen z části. A to v tom, že MRS kdysi výjimku vlastnil. Dál už je to jinak (jak jsem již psal) - platnost výjimky vypršela a novou výjimku MRS nevlastní, tudíž nemohu souhlasit s hrajiho tvrzením z téhož příspěvku, že lov a ponechávání si mníka a jesena je na revírech MRS legální. Není, a v případě cíleného lovu či ponechání si takového úlovku jde o porušení zákona o rybářství, respektive zákona o ochraně přírody a krajiny.

                  NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Po 1.8.2011 12:53:56

                  MO Pardubice vydalo prohlášení, že v roce 2012 proběhne zkušebně lov nonstop v letních a zimních měsících na pstruhových vodách. Prosadili si to kapraři

                    NWalleye - altered ... - Profil | Po 1.8.2011 12:51:43

                    b.gun >> Ahoj. Myslím,že naprosto stejně to objasnil hraji pepovy-č. Stejnou verzi jsem slyšel i já.

                      Nb.gun - Profil | Po 1.8.2011 12:37:59

                      Walleye - altered ... >> Tak nevím, s kým jsi o dané problematice v pátek mluvil, ale fakt je ten, že MRS výjimku k lovu ohrožených druhů ryb nevlastní, tudíž lov jesena ani mníka na jeho revírech legální není.

                        Nmasař00 - Profil | So 30.7.2011 18:34:43

                        xmac - >> Tak jsem s dočet, že můžu nechat ryby ve vezírku až do rána. Fajn zmněna hlavně pro ty co chytaj nonstop, nebo jsou jen vyjetý někam na noc, s tím, že ráno budou pokračovat.

                          NTondasDas - Profil | So 30.7.2011 11:24:09

                          Je pravda že vysazovaní sumců by mělo být trochu více promyšlenější ale zase na druhou stranu ještě jsem nezažil revir kde by jich bylo mnoho nebo že by vyplundrovali osádku ryb. To už mi prijde jako větší zlo přemnožený bolen který zdevastuje všechny vytřene plůdky do jednoho.

                            NFrancJosef - Profil | So 30.7.2011 10:42:38

                            nofish >> je to bohužel tak, a pak celá voda bude pomalu mrtvá, protože vyžere všechno- velký sám a menší potomstvo.... To bude pak zase keců.....

                              Nnofish - Profil | So 30.7.2011 0:36:59

                              FrancJosef >> JN já v tom žil taky. Ještě jsem se nepodíval do dodatku, jestli to tam nemáme a do auta se mi nechce. JInak s tím sumcem..... no comment. Vím o revírech kam se nasazují a nikdo je tam stejně nechytí- malého jo, ale až povyrostou, bude to vzhledem k podmínkám, neulovitelná ryba.

                                NChlumik99 - Profil | Pá 29.7.2011 22:27:03

                                Blumik >> no to se mi moc nechce spát můžu doma

                                  NBlumik - Profil | Pá 29.7.2011 22:11:19

                                  Chlumik99 >> aspoň se vyspiš!!!

                                    NChlumik99 - Profil | Pá 29.7.2011 20:59:49

                                    všechno vem čert ale to že když chci jet v září na ryby a musim tam sedet 8 hodin bez nahozenejch prutu to me sere nejvic

                                      NSven - Profil | Pá 29.7.2011 14:38:05

                                      FrancJosef >> také vím o takové vodě. Sumci se tam specializovali na velké líny a kapříky 30 -35cm o čemž je možné se přesvědčit občasným ulovením štastlivce, který se vyrval z kartáčů. Pravděpodobně si dají s chutí i úhoře.
                                      Na plotici nebo karasa to je marná snaha a na kapra 40+ ze břehu, nesmysl.
                                      1-2x ročně se nějakého menšího povede vyvláčet. Ale na vodě plné vázek, kde se navíc úspěšně vytírají to je jako nic.

                                        NFrancJosef - Profil | Pá 29.7.2011 14:26:49

                                        Walleye - altered ... >> a přitom je to tak krásná ryba,ale tímhle se za chvíli všem znechutí. Na menších vodách je podle mě spíše na škodu, ať jsou tam velký jiný dravci, nezrakvěj toho tolik a občes se i nechaj chytit. Vím o rybníce, kde by se tak rádi zbavili cca 2metrovýho sumce,ale nende to.... Nikdo ho tam programově nechytá a když náhodou vezme rousnici, tak akorát zdevastuje cajk :-))))

                                          NWalleye - altered ... - Profil | Pá 29.7.2011 14:21:20

                                          FrancJosef >> Bohužel je to tak samo u nás. Myslím,že je opravdu přesumcováno. Zastávám názor,že sumec se má vyskytovat ale nemá být hojný..

                                            NSven - Profil | Pá 29.7.2011 14:21:09

                                            (o)_(o) >> :-)))

                                              N(o)_(o) - Profil | Pá 29.7.2011 14:18:46

                                              Sven >> Když tam nemají ani šupinu, tak se jim nediv:-)

                                                NFrancJosef - Profil | Pá 29.7.2011 14:17:20

                                                Walleye - altered ... >>Sumec už mě pomalu začíná děsit, nasazuje se v takový míře, že jsem zvědavej, co udělá s vodama do deseti let....

                                                  NSven - Profil | Pá 29.7.2011 14:17:04

                                                  Walleye - altered ... >> přesně tak. V kaproprůmyslu jde o velké prachy...

                                                    NFrancJosef - Profil | Pá 29.7.2011 14:16:25

                                                    nofish >> Taky jsem si myslel, že lov končí po ulovení druhé ušlechtilé ryby. Nebnop to tam možná jen bývalo.... Vždy novečj řád jen prolítnu, jestli se mění něco zásadního, v podstatě vždy zjistim, že nic, tak spokojeně chytám .-))))

                                                      NWalleye - altered ... - Profil | Pá 29.7.2011 14:10:43

                                                      Sven >> No právě. :-(( Ale znáš to .... kapr,kapr a znovu kapr. Prostě vše se kolem něj motá na úkor jiných druhů ryb, hlavně dravců (tedy mimo sumce).

                                                        NSven - Profil | Pá 29.7.2011 13:56:57

                                                        Walleye - altered ... >> :-))) nechci to nijak kritizovat ale kaprů je všude tři pr... takže bych místo jednoho kapra denně, takový limit spíš očekával u štiky nebo candáta....

                                                          NWalleye - altered ... - Profil | Pá 29.7.2011 13:47:20

                                                          Sven >> :-))) Jj.
                                                          Jám obě B.P. I když na vody ČRS se už moc nedostanu tak to alespoň porovnávám s MRS.

                                                            NSven - Profil | Pá 29.7.2011 13:42:07

                                                            Walleye - altered ... >> ano to se nevylučuje,.
                                                            Díky za doplnění.
                                                            Odpovídal jsem, jak to chodí v ČRS. Na niance MRS mají monopol kakr a hraji :-)))
                                                            http://www.mrk.cz/poradna.php?id=15

                                                              NWalleye - altered ... - Profil | Pá 29.7.2011 13:37:48

                                                              Sven >> V MRS je kapr povolen jen 1ks
                                                              2. V mimopstruhovém rybářském revíru si může osoba provádějící lov přisvojit v jednom dni, i když loví na více rybářských revírech, nejvýše 7 kg všech druhů ryb. Dojde-li k překročení tohoto limitu poslední ulovenou rybou, lze si i tuto rybu ponechat. V tomto úlovku smí být pouze 2 kusy uvedených ryb: štika, candát, sumec, amur nebo jejich kombinace. Úlovek kapra je omezen na 1 kus denně (je možná kombinace s jedním kusem z druhů výše uvedených ryb). Po ulovení a ponechání si dvou kusů uvedených ryb nebo jednoho kusu kapra a jednoho kusu uvedené ryby, končí denní lov, i když tyto nedosahují maximální povolenou hmotnost celkového denního úlovku 7 kg. Byla-li si osobou provádějící lov přisvojena ryba, kterou celková hmotnost úlovku přesáhla 7 kg, končí jejím přisvojením denní lov.

                                                                Nnepijunesouložimnekouřimapouštim - Profil | Pá 29.7.2011 13:37:29

                                                                Tempus >> mě ale opravdu nezajímá, jak tvoje organizace jebe svazáky!

                                                                  Nmari1300 - Profil | Pá 29.7.2011 13:34:32

                                                                  Sven >> souhlasím s tebou, já když si nejsem jistej, tak se alespoń zeptám...

                                                                  A vsadim se, že i když jsou to pro někoho základní věci, tak se tu najde dost rozporuplnejch názorů a někdo je nenapíše radši vůbec, protože si asi neni sám 100% -tně jistej...

                                                                    NSven - Profil | Pá 29.7.2011 13:31:44

                                                                    nofish >> jsem pro :-)

                                                                      NSven - Profil | Pá 29.7.2011 13:30:45

                                                                      mari1300 >> jo v pohodě. Máš pravdu, že znalosti některých (většiny )
                                                                      rybářů jsou víc než zoufalé....
                                                                      Kdyby to bylo na mě, zavedl bych před každým výdejem nové povolenky vypracování zkušebního testu.
                                                                      Kurňa to by bylo u vody liduprázdno a klid :-)))
                                                                      Ano můžeš si ponechat kapra + tři lososovité ryby do limitu 7kg

                                                                        Nnofish - Profil | Pá 29.7.2011 13:29:08

                                                                        mari1300 >> za bod č1 se omlouvám, mám v tom zmatek- pravdu má Sven

                                                                          Nnofish - Profil | Pá 29.7.2011 13:28:40

                                                                          Sven >> jsem vůl seknul jsem se, je to na jiném, na soukromém- btw klidně bych to ale zavedl. Srry za omyl

                                                                            Nmari1300 - Profil | Pá 29.7.2011 13:24:40

                                                                            já to pochopil tak, že pokud chytneš 2 ušlechtilé ryby, který nedaj dohromady 7 a víc kg, můžeš chytat dál a přisvojit si už jen další neušlechtilé ryby do váhy 7 kg, tak kdo v tom má bordel???

                                                                              NSven - Profil | Pá 29.7.2011 13:24:29

                                                                              nofish >>
                                                                              může být, že někde platí taková místní úprava ale vyhl.197/2004 hovoří jasně :-)) § 16 vyhlášky č. 197/2004 Sb.

                                                                              (1) V mimopstruhovém rybářském revíru je povoleným způsobem lovu:


                                                                              (2) V mimopstruhovém rybářském revíru si může osoba provádějící lov přisvojit v jednom dnu, i když loví na více rybářských revírech, nejvýše 7 kg všech druhů ryb. V tomto úlovku smí být nejvýše dva kusy kapra, štiky, candáta, bolena, sumce nebo jejich kombinace. Byla-li si osobou provádějící lov přisvojena ryba, kterou celková hmotnost úlovku přesáhla 7 kg, končí jejím přisvojením denní lov.

                                                                                N(o)_(o) - Profil | Pá 29.7.2011 13:23:36

                                                                                Považuje se masové boilies za živočišnou nástrahu?

                                                                                Nemůžu najít definici "živočišná nástraha"

                                                                                  Nnofish - Profil | Pá 29.7.2011 13:20:55

                                                                                  Sven >> sakra tak já nevím, mám za to, že v rř bylo něco o tom, že přisvojením dvou ryb (myšleno K,Š,Ca) končí denní lov

                                                                                    Nmari1300 - Profil | Pá 29.7.2011 13:20:54

                                                                                    Sven >> no takto se občas u vody zeptej nějakýho rybáře na nějkou z těchto věcí, já co jsem se ptal, tak mi každej odpovídla jinak.

                                                                                    A leností to neni, jak jsem psal četl jsem to a pochopil, ale chtěl jsem se na to prostě jenom zeptat.S těma pstruhama jsem to mylslel v kombinaci třeba už s jedním chyceným kaprem...

                                                                                      NSven - Profil | Pá 29.7.2011 13:16:21

                                                                                      mari1300 >> 1) můžeš chytat dál, denní lov končí přisvojením ryby, kterou je naplněn denní limut 7kg

                                                                                      2)RS neměla pravdu. Připravených prutů můžeš mít kolik chceš.
                                                                                      Nahozené jen max. dva, při položené a plavané.
                                                                                      Při přívlači, lovu na umělou mušku a muškaření jen jeden v ruce.

                                                                                      3)Jeseter malý má míru 30cm a teoreticky je možné si ponechat všechny do limitu 7 kg
                                                                                      Žádné označení "ušlechtilé ryby" neexistuje .

                                                                                      4)Na mimopstruhové vodě je denní limit 3 ks ryb losovitých a 7 kg celkem

                                                                                      5) souhlasím s hraji, že tyto informace jsou běžně dostupné v BP, které se vydávají společně s povolenkou. Stačí tedy překonat lenost a zalistovat.


                                                                                      )je s podivem, kdo všechno je dnes držitelem povolenky

                                                                                        Nhraji - Profil | Pá 29.7.2011 13:10:56

                                                                                        mari1300 >> vůbec není zač

                                                                                          Nmari1300 - Profil | Pá 29.7.2011 13:10:00

                                                                                          hraji >> ok díky za vysvětlení...

                                                                                            Nhraji - Profil | Pá 29.7.2011 13:08:34

                                                                                            nofish >> pokud nedostal, existuje internet a tam je RŘ k dispozici. Mimochodem je popis revírů součástí povolenky, tedy dostat by jej měl každý člen k povolence.

                                                                                              Nhraji - Profil | Pá 29.7.2011 13:07:41

                                                                                              mari1300 >> nemohu, proč bych měl podporovat lenocha, který není schopen přečíst 8 stran textu formátu A6?
                                                                                              Pokud neumíš číst písmena na papíře, najdi si znění RŘ na stránkách ČRS, www.rybsvaz.cz

                                                                                                Nmari1300 - Profil | Pá 29.7.2011 13:04:56

                                                                                                hraji >> pokud ty odpovědi znáš, můžeš mi je prosím napsat...:-)

                                                                                                  Nmari1300 - Profil | Pá 29.7.2011 13:03:21

                                                                                                  Co si pamatuju, když jsem naposledy studoval rybářský řád, tak jsem tam jednoznačný odpovědi nenašel, anebo je dostatečně nepochopil...

                                                                                                    Nnofish - Profil | Pá 29.7.2011 13:00:06

                                                                                                    hraji >> nebo nedostal, já si ho letos musel doslova vyprosit. Myslím že tenhle příspěvek je asi jako jinde psát lidem "vygoogli si to". Nechceš, tak mu neodpovídej.- neber to ve zlém

                                                                                                      Nnofish - Profil | Pá 29.7.2011 12:59:00

                                                                                                      mari1300 >>1) v řádu je napsáno ukončit lov pokud se nepletu (osobně jsem pro)
                                                                                                      2)za to ti může akorát tak ho....běžně ho tak mám a co, nic mu do toho není, pokud nikomu nepřekáží a nemám nahozeno
                                                                                                      3)jeseterů je x druhů a v RŘ se pamatuje snad jen na jednoho- každý druh dorůstá do úplně jiné velikosti
                                                                                                      4)Pročti si RŘ- osvěžíš si informace a máš tam vysvětleno, i jak s těma lososovitýma

                                                                                                      http://www.rybsvaz.cz/?page=rybarsky_rad&lang=cz&fr​omIDS=

                                                                                                        Nhraji - Profil | Pá 29.7.2011 12:58:37

                                                                                                        mari1300 >> a číst umíš? Pokud ano, všechny odpovědi jsou v té knížečce, co jsi minule dostal s povolenkou.

                                                                                                          Nmari1300 - Profil | Pá 29.7.2011 12:53:06

                                                                                                          může mi někdo zasvěceně odpovědět na pár otázek?Po letech jsem začal znovu chodit na ryby a rád bych v tom měl jasno...

                                                                                                          1.Když mám 2 kapry v čeřenu,nebo jiné ušlechtilé druhy, je mou povinností ukončit lov, nebo můžu dále chytat?Vím že to asi neni moc populární způsob, dále chytat a jen popýchat další ryby a kolikrát vše u vody pustím a jdu s prázdnou, ale zajímá mě to čistě ze zvědavosti, protože někdo tvrdí že můžeš dál chytat a jinej , že musíš jít od vody...

                                                                                                          2. další rozporuplná věc je pro mě 3-tí rozloženej NENAHOZENEJ prut, třeba jen opřenej o strom.Jednou mě za to rybářská stráž zbuzerovala a když sem se pak ptal jiný, tak se divil, že o ničem takovym neví...

                                                                                                          3.Jak je to s jeseterem, nevim jestli se rozeznávají u nás nějaký druhy, ale má nějakou míru a bere se jako ušlechtilá ryba a je možné si ji od vody tedy odnést?Někde jsem si zjistil míru 30cm, ale to vzhledem k tomu jakých rozměrů dorůstá se mi zdá jako blbost, druhá taková ryba je americkej sumeček, s tim je to jak?

                                                                                                          4.Jak je to na mimopstruhový vodě, např. na přehradě, kde se běžně vyskytujou lososovitý ryby(např. pstruh)?Míra je platná , o tom asi žádná, ale jak se tato ryba bere, jeko ušlechtilá a kolik je jich možno legálně odnést?

                                                                                                          díky

                                                                                                            NButchi - Profil | Pá 29.7.2011 12:22:58

                                                                                                            Jen takový dotaz. Existuje někde mimo náš věčněochcávací národ taková blbost, jako je definice lovu muškařením?

                                                                                                              NTempus - Profil | Pá 29.7.2011 11:47:14

                                                                                                              nepijunesouložimneko >> nepijunesouložimnekouřimapouštim - 29.7.2011 9:09:42 >> co třeba kvůli tomu, že jsou to pravidla organizace do které jsi dobrovolně členem a tak se tou "čmáranicí" máš řídit?

                                                                                                                NHmmmmTakJooooo - Profil | Pá 29.7.2011 11:44:27

                                                                                                                Jarda Š. >> Tak ted me srdce plesa radosti :)))) konecne nekomu z tech kokosu to doslo!!! HURAAAA HURAAAA HURAAAA!!! :))))

                                                                                                                  NJarda Š. - Profil | Pá 29.7.2011 11:38:41

                                                                                                                  HmmmmTakJooooo >>
                                                                                                                  4l. VII. chování při lovu, 2. odstavec:
                                                                                                                  Používání plovoucích a jiných předmětů označujících krmná místa a místa lovu se zakazuje, a to mimo tyčových bójek, které nesmí být napevno ukotveny do dna a po ukončení lovu ryb musí být vytaženy z vody.

                                                                                                                    Nxmac - Profil | Pá 29.7.2011 10:42:39

                                                                                                                    Petr64 >> Mě se neptej, u nás jich je hodně, ale prostě je to dané zákonem.

                                                                                                                      NHmmmmTakJooooo - Profil | Pá 29.7.2011 10:32:37

                                                                                                                      Jarda Š. >> Hele ted na to cucim a kde ses to sim te tam docetl ze se to smi ?

                                                                                                                        NWalleye - altered ... - Profil | Pá 29.7.2011 9:39:23

                                                                                                                        b.gun >> 45 minut zpět právě přišel do práce. Zde je na něj i tel.548 523 437 .O tomhle jsem s nim dneska právě mluvil. Ostatně .... zeptej se a přesvěč se jak to je sám.

                                                                                                                          NHmmmmTakJooooo - Profil | Pá 29.7.2011 9:32:28

                                                                                                                          Pokud je konecne tycova boje povolena je to super!!!

                                                                                                                            Nb.gun - Profil | Pá 29.7.2011 9:31:07

                                                                                                                            hraji >> Lovit mníka a jesena není legální. MRS si sice kdysi vyjednal výjimku na lov těchto dvou druhů, její platnost však již vypršela a příslušný orgán ochrany přírody a krajiny již MRS novou výjimku udělit nechce. Tudíž platí ustanovení Bližších podmínek výkonu rybářského práva na vodách mimopstruhových platných na revírech v užívání Moravského rybářského svazu, o.s. od 1.1.2011, oddíl III:
                                                                                                                            Doby hájení některých dalších živočichů:
                                                                                                                            Celoročně jsou chráněny ryby a vodní organizmy uvedené v příloze vyhlášky č. 395/1992 Sb. v platném znění.
                                                                                                                            Nebo máš snad jiné informace, než tajemník MRS, o. s., pan Ing. Václav Habán?

                                                                                                                              NTondasDas - Profil | Pá 29.7.2011 9:30:45

                                                                                                                              ok dik

                                                                                                                                Npepa-č - Profil | Pá 29.7.2011 9:29:55

                                                                                                                                TondasDas >> ne, ne nechápeš vůbec nic. pokud není stanoveno vyhláškou ministerstva zemědělství jinak ( čemž by tě BP měly informovat), nesmíš si nechat mníka ani jesena vůbec.

                                                                                                                                  NTondasDas - Profil | Pá 29.7.2011 9:26:49

                                                                                                                                  pepa-č čistě teoreticky jestli chápu tvůj post správně, mohu si ponechat 2 kusy jesena/mníka pokud není stanoveno jinak u daného revíru ?

                                                                                                                                    Nhraji - Profil | Pá 29.7.2011 9:20:51

                                                                                                                                    Chuck Norris >> peXtrrr - 29.7.2011 9:19:20 >> a z toho důvodu píšeš ve svém příspěvku o povolenkách?

                                                                                                                                      NpeXtrrr - Profil | Pá 29.7.2011 9:19:20

                                                                                                                                      hraji >> No právě členské příspěvky se musí platit každý rok a bobkaři by je nezaplatili, protože už by neměli zájem, nechtějí pouštět ryby...

                                                                                                                                        Nnepijunesouložimnekouřimapouštim - Profil | Pá 29.7.2011 9:09:42

                                                                                                                                        nechápu proč bych té svazové čmáranici měl věnovat byť jen 5 sekund svého času.

                                                                                                                                          Npepa-č - Profil | Pá 29.7.2011 9:08:38

                                                                                                                                          hraji >> já to chápu. u nás (JČ) to konečně letos napsali polopaticky o vyjímkách a jak to vlastně je do BP. bo lidová tvořivost byla neuvěřitelná.

                                                                                                                                            Nhraji - Profil | Pá 29.7.2011 9:06:57

                                                                                                                                            Chuck Norris >> peXtrrr - 29.7.2011 9:04:02 >> je vidět, že víš o finančním fungování ČRS hodně málo. Peníze z povolenek nemohou sloužit k provozu ČRS a taky neslouží. Na to se používají peníze z členských příspěvků a poplatky za brigády a zápisné.

                                                                                                                                              Nhraji - Profil | Pá 29.7.2011 9:05:32

                                                                                                                                              pepa-č >> hlavně to chce klid. MRS jednal o výjimce již před mnoha roky a vyřídil si ji. Svého času dokonce bylo u revírů v popisu přímo uvedeno, kde výjimka platí a kde ne.
                                                                                                                                              Takže lovit a ponechávat si jesena a mníka je legální.
                                                                                                                                              Ze zákulisí: MŽP již roky neplní slib, že tyto dvě ryby vyjme ze seznamu ve vyhlášce o chráněných zvířatech a rostlinách.

                                                                                                                                                NpeXtrrr - Profil | Pá 29.7.2011 9:04:02

                                                                                                                                                románek >> Toto by nikdy ČRS neschválila, žijí z peněz rybářů.. Kdyby hájili všechny ryby spousty bobkařů, masařů a podobně už by si nekoupily povolenku a ČRS by přišlo o kšeft.