Jak správně zabít, vykuchat a naporcovat kapra

Autor diskuse: DAVISS - Profil , 6.12.2010
114 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Nnofish - Profil | Pá 29.3.2019 15:22:45

Klobasa1 >> smrdíprd, dělal jsem to jak z kuřat a je to stejné. prd smrdí, voní :-) bobkový list, pepř, nové koření. sůl.... voní to, když se to uvaří.

    Nsven - Profil | St 27.3.2019 22:20:59

    Klobasa1 >> Tohle tvrdí o kapří hlavě pan Štěpnička a já mu dávám 100% za pravdu...snad bych ještě podotkl, že ještě lepší je druhý den studená a že není mnoho lepších věcí mezi nebem a zemí ....:-)) Já hlavu odříznu rovně tak, aby u ní zůstaly i prsní plouvtve ..
    https://www.nase-voda.cz/kapri-hlava-je-pochoutka/

      NKlobasa1 - Profil | St 27.3.2019 21:46:24

      sven >> Dobře díky, měl jsem z toho trošku obavy, takže většinou hlavy a zbytky nechávám tchýni na rybí polévku aby to smrdělo jinde:-) Jinak vnitřnosti taky žeru na pánvi s cibulkou jak popisuješ, je to lahůdka.

        Nsven - Profil | St 27.3.2019 21:35:20

        Klobasa1 >> také bydlím v paneláku..
        Nesmrdí to o nic víc, než když vaříš slepičí, hovězí nebo vepřový vývar.
        Ani zdaleka ne, jako když vaříš česnečku nabo bramboračku...
        A ani omylem, jako když vaříš květák, brokolici nebo zelí ....
        Takže asi tak :-)

          NKlobasa1 - Profil | St 27.3.2019 21:22:57

          nofish >> Čistě teoreticky jsem to chtěl taky zkoušet, ale bydlím v paneláku. Mám jediný dotaz s tvou novou a čerstvě nabitou zkušeností. Smrdí to hodně těch pár hodin?

            NVikasgard - Profil | St 27.3.2019 21:14:36

            marmyš - Tak to jsem rád. Já s ním mluvil před několika lety a to byl vážně nemocný..mrzí mě, že ho nevidím v televizi tak často, jako v minulosti..

              Nsven - Profil | St 27.3.2019 17:13:48

              nofish >> Díky :-)

                Nsven - Profil | St 27.3.2019 17:09:55

                Vikasgard >> Ahoj. Tak to fakt nevím. Já měl to štěstí, že jsem s ním dal asi třikrát řeč a později i navštívil jeho pověstný krámek..
                Ale je to už nějaký pátek. To byl ředitelem ryb. školy ještě Ing. Merten .. Také vynikající člověk. Ten už bohužel nežije. Od té doby jsem ve Vodňanech nebyl. Jestli je pan Štěpnička naživu netuším ale určitě bych mu to přál.
                Ale je tu spousta tamních absolventů (to já bohužel nejsem) a určitě někdo vědět bude.

                  NVikasgard - Profil | St 27.3.2019 16:33:53

                  sven - Zdravím. Reaguju na tu fotku pana Štěpničky. Nevíš náhodou, jestli je ještě naživu? Já u něj v tom jeho obchůdku byl a musím říct, že cokoliv jsem od něj ochutnal, bylo luxusní!!!

                    Nnofish - Profil | St 27.3.2019 15:44:02

                    sven >> vyvar z ryby vyzkousen. Jen maso a kosti. Dekuji za inspiraci, povedeny vyrobek :-)

                      Nretrívr - Profil | St 27.3.2019 12:15:16

                      sven >> Díky.

                        Nretrívr - Profil | St 27.3.2019 12:15:04

                        Joe Smoker >> Díky.

                          Nsven - Profil | Út 26.3.2019 23:49:35

                          retrívr >> Díky Pavle !
                          Úžasný výsledek. Máš na co být hrdý. Přeji Ti to a také se připojuji ke gratulaci .

                          Škoda, že ten skvělý výsledek visí v diskusi o kuchání... zasloužil by si důstojnější místo....

                            NJoe Smoker - Profil | Út 26.3.2019 22:42:54

                            retrívr >> Obrovská gratulace Pavle :-).

                              Nretrívr - Profil | Út 26.3.2019 22:30:52

                              sven >> Jak jsem slíbil, tak zpráva o výsledcích mého rybáře na MS. Povedlo se to čtyřikrát, tedy vše. Dřina se vyplatila.

                                Nsven - Profil | Út 19.3.2019 16:05:26

                                retrívr >> jj. ... to už není pravda...
                                Ta vzájemná nevraživost byla veřejně známá..
                                Moulis dělal předsedu MěNV v Lbc a Jakimič tajemníka...
                                Prvního spláchli při prověrkách v sedmdesátým roce a druhý si polepšil......
                                V osmdesátých letech, jsem ho potkával v Praze na ministerstvu práce a soc.věcí, kam jsem chodil na kafe za přítulkou... :-)

                                  Nretrívr - Profil | Út 19.3.2019 15:06:53

                                  sven >> S tím nic neuděláš, to není nic vyjímečného, dobře to znám.

                                    Nretrívr - Profil | Út 19.3.2019 15:05:48

                                    sven >> Jsi mne dostal.

                                      Nsven - Profil | Po 18.3.2019 20:23:33

                                      Joe Smoker >> :-)) problém je v tom, že pamětník si pamatuje, co bylo před čtyřiceti lety ale za boha si nevzpomene co bylo včera...:-))

                                        NJoe Smoker - Profil | Po 18.3.2019 20:11:18

                                        sven >> No,to ovšem mnohé vysvětluje 😁. Jsem sportem nepolíbený (pokud do toho nepočítáš ryby,šipky,šachy a kulečník 😁),takže o tom to je... a ve čtyřiceti jsem na pamětníka ještě mladej😁.

                                          NJoe Smoker - Profil | Po 18.3.2019 20:08:07

                                          retrívr >> Tak to koukám...

                                            NJoe Smoker - Profil | Po 18.3.2019 20:06:46

                                            sven >> 😮.

                                              Nsven - Profil | Po 18.3.2019 20:04:12

                                              retrívr >> nezapomeň, že jsem pamětník :-)
                                              Pamatuju Leona Jakimiče i Jirku Moulise i rivalitu na nože, starýho soudruha Jakymiče a soudruha Moulise... :-)
                                              Jako kluk jsem laškoval se skokem na lyžích a také si vyrobil "skibob" s uříznutých lyží a rámu z kola...:-) Takže jakousi sice hodně vzdálenou ale nepatrnou povědomost mám.. :-)

                                                Nretrívr - Profil | Po 18.3.2019 19:44:29

                                                sven >> Jsi to prostudoval dost důkladně. Dám vědět, jak to dopadlo.

                                                  Nretrívr - Profil | Po 18.3.2019 19:41:05

                                                  Bacha >> Ano, souhlas. Proto jsem reagoval.

                                                    Nretrívr - Profil | Po 18.3.2019 19:40:18

                                                    sven >> Dík.

                                                      NBacha - Profil | Po 18.3.2019 19:33:30

                                                      retrívr >> :-))) Asi máš pravdu, ale napsat, že rybář, co klepne kapra a dá k ledu, je masař, nebo tak něco, je za lajnou.
                                                      Já prostě ty líbače nemusim:-)

                                                        Nsven - Profil | Po 18.3.2019 19:24:57

                                                        retrívr >>Pavle, závidět bych měl já :-) Máš být na co hrdý: https://cs.wikipedia.org/wiki/Pavel_Hlav%C3%A1%C4%8​D
                                                        https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0t%C4%9Bp%C3%A1n​_Hlav%C3%A1%C4%8D
                                                        Držím Ti palce ať vám to zase cinkne .
                                                        Ryby neutečou... sezona je teprve před námi.. :-)

                                                          Nretrívr - Profil | Po 18.3.2019 19:19:12

                                                          Bacha >> Jestli se nemýlím , tak zatím můžeš dát do mrazáku co chceš. Jen nevím, jak dlouho to bude ještě trvat. Podle vývoje se naše možnosti tenčí a vítězí řízená demokracie. No uvidíme.

                                                            Nretrívr - Profil | Po 18.3.2019 19:15:57

                                                            sven >> Hlavně je neskutečně výkonný. Prostě ty naši přechůdci věděli jak na to. Pro zjednodušení a šetření času na pivko celá atrakce spotřebuje jednu briketu . To je ale jen z lenosti, jinak pár větviček a kotlík nadskakuje.

                                                              NBacha - Profil | Po 18.3.2019 19:15:11

                                                              Tak by mě celkem zajímalo, proč bych správně zabitého, vykuchaného a naporcovaného kapra nemohl dát do mrazáku....to bude asi nějaká kampaň:-DDD

                                                                Nsven - Profil | Po 18.3.2019 19:13:01

                                                                retrívr >> Ahoj. Tak to máš parádní kotlík, tam už se něco vejde :-)

                                                                  Nretrívr - Profil | Po 18.3.2019 19:11:06

                                                                  sven >> Trochu Ti závidím, musím ale dojet sezónu. Příští týden naposled na MS a konec, pak rybky. Moc se těším.

                                                                    Nretrívr - Profil | Po 18.3.2019 19:09:34

                                                                    sven >> Tak silný vývar děláme na halászle, které děláme v kotliku každý rok.

                                                                      Nsven - Profil | Po 18.3.2019 19:05:13

                                                                      Joe Smoker >> Ahoj. Byl jsem a dopadl podobně :-)
                                                                      Odpoledne fučelo jak na Sněžce ale k večeru se vítr uklidnil a bylo parádně..
                                                                      Žádné zázraky se neděly...vydloubnul jsem tři kapříky kolem míry, tři cejnky do 25cm, nezúročil další 3-4 záběry a domů šel s prázdnou :-)
                                                                      Ale docházkovou povinnost jsem splnil, na rybu si sáhnul a pěkně pokecal s kamarádem, kterého jsem přes zimu neviděl. Takže spokojenost :-)
                                                                      Jj.Konecchlumí, znám....:-)
                                                                      Coby děcko, jsem kousek vedle, trávil několikeré, nezapomenutelné prázdniny ...

                                                                        NJirka1976 - Profil | Po 18.3.2019 18:59:54

                                                                        Tarn >> tak nejak bych to rekl taky .

                                                                          NJirka1976 - Profil | Po 18.3.2019 18:58:23

                                                                          jarda85 >> diky . Tobe taky .

                                                                            NJoe Smoker - Profil | Po 18.3.2019 18:45:03

                                                                            sven >> Koukám že je tu veselo😁. Byls v neděli? Já s klukem jsme skončili jako sedláci u Chlumce😕. Nedošlo mi že je neděle,a jelikož se udělalo hezky,tak to v Konecchlumí vypadalo jako na závodech 🙄. Kdybych to býval byl neslíbil mladýmu,tak se otáčím na patě a odcházím. Skončilo to dvouma cejnkama, jedním perlínem,a jedním kapřím miminkem. Takže prvňák se zatím odkládá. Doufám že jsi dopadl líp než mi dva.

                                                                              Njarda85 - Profil | Po 18.3.2019 17:58:00

                                                                              Jirka1976 >> Ať se daří čau 😉

                                                                                NTarn - Profil | Po 18.3.2019 16:58:10

                                                                                Jirka1976 >> protože nejseš celebrita, ty můžou :))))

                                                                                  NJirka1976 - Profil | Po 18.3.2019 16:32:03

                                                                                  jarda85 >> vidis , konecne ti to doslo , kazdy to mame jinak nastavene . Ty zase treba vypijes 15 piv a ja jen 4 . Ty bys vzal 1 , ja plny pocet , vsak to neni kazdy den . Jde o to respektovat nazor druheho a ne jen zaslepene prosazovat ten svuj .

                                                                                    Njarda85 - Profil | Po 18.3.2019 14:44:27

                                                                                    Jirka1976 >> Jo to jsi ty, co ti nestačí jeden Amur a zrovna vezmeš 4 kusy 😂😂😂Tak to už potom chápu, ty tvoje tupé reakce. Ber si co chceš, je mi to fuk. 😘

                                                                                      NJirka1976 - Profil | Ne 17.3.2019 23:32:14

                                                                                      Tarn >> 😁 tak i ja jsem kdysi asi 3 krat zkusil od tech 24 do 4 . Zaber jsem nemel , zato oci i usi na stopkach a strach ze dojde rs . To mi za to fakt nestalo .

                                                                                        NTarn - Profil | Ne 17.3.2019 23:25:07

                                                                                        Jirka1976 >> A to já zase jo. Když chytaj přes noc nemůžu v klidu pytlačit a to mi vadí :))))))))

                                                                                          NJirka1976 - Profil | Ne 17.3.2019 23:19:29

                                                                                          jarda85 >> nenazrany u tebe znamena ze klepl toho 1 kapra cca 55 cm ? To ho mel pulku dat na charitu aby nebyl nenazranej ? Nazor mas , ten ti nikdo nebere , ale pokud napises na tuhle fotku to co jsi napsal , tak to neni nazor ale blbost . Me osobne jsi pred casem nadaval za 4 amury ( 2 ja , 2 dcera ) . Taky nezabiju kazdou rybu co ma miru ale kdyz se obcas zadari vic a clovek si ryby vezme ( dle zakona ) , radne je napise , ukonci lov tak to je spatny ? Me se taky nelibi ti co se vali s kapry , trhaji jim dokola tlamy , pousti je a vzapeti porusuji zakon chytanim pres noc atd . Ale je to jejich vec a volba , tak jim za to prece nebudu nadavat .

                                                                                            Njarda85 - Profil | Ne 17.3.2019 23:08:06

                                                                                            Tarn >> Souhlas, aspoň někdo mi dá za pravdu, možná jsem to měl kologovi lépe napsat. Ale co už. Ať se daří.

                                                                                              NTarn - Profil | Ne 17.3.2019 23:04:26

                                                                                              jarda85 >> Ja chapu to cos psal o mrazáku. Mám to podobně. AŤ si každý vezme pro sebe co spotřebuje, podle řádu. OK. Ale cpát to v sezoně do mrazáku, to radši nic. A nosit po sousedech, aby viděli jakej jsem kabrňák, to taky neberu. na druhou stranu, že je málo kaprů a je třeba sypat je stále stejná písnička i kdyby se po nich dalo přejít přes vodu suchou nohou. Takže jezte ryby , tedy hlavně kapry, jsou zdraví a dietní a mají spousta vitamínů a jánevímcoještě, prostě zdraví prospěšní, Rozhodně prospěšnější než v překaprované vodě :)

                                                                                                Njarda85 - Profil | Ne 17.3.2019 22:58:30

                                                                                                Tarn >> Až tak jsem to nemyslel ale budiš, nejde mi ani tak o ty velké kapry jak si myslí Jirka 1976 ale jde oto, že pak člověk bude sedět u vody a bude tahat nasadaky a bude si stěžovat že nemá rybu kterou si může odnést. Toť vše, a názor může nato napsat každý a ne aby člověk napsal že si má naliskat. Proč? Za svůj názor... Nechápu ho... Ale dobrý... Dobrou

                                                                                                  NTarn - Profil | Ne 17.3.2019 22:51:41

                                                                                                  jarda85 >> Až někde ve vodě nebudou kapři, tak bude voda téct do kopce :))))))

                                                                                                    Njarda85 - Profil | Ne 17.3.2019 22:44:05

                                                                                                    Jirka1976 >> Ty jsi taky dobrý mamlas, a naliskej si ty... Můžu si psát cokoli a kdykoli, a to že se mi nelíbí když je někdo nenažraný, to je pouze můj názor. Ať si každý vezme od vody co chce, ale ať pak nenadavá že nikde nejsou ryby atd. Taky si vezmu rybu, ale ne abych ji měl půl roku v mrazáku a praskal tam další a další.

                                                                                                      NJirka1976 - Profil | Ne 17.3.2019 22:07:37

                                                                                                      jarda85 >> tvl , za takovou perlu si bez naliskat . Proc je nenazranej ? Ze si vezme rybu dle radu ?Jdete Vy kaprari do prd.ele . Si myslite ze jsou ty Vase uchylny nazory prevzaty z Anglie jediny spravny ? Kapr je chovna ryba , na ZRADLO . Tak to vzdy bylo . Je kazdeho vec jak se svym ulovkem nalozi pokud je vse dle zakona , jestli se s nim bude ocucavat nebo ho slahne po palici .

                                                                                                        Njarda85 - Profil | Ne 17.3.2019 21:43:13

                                                                                                        Rybovrah 1 >> Nojo, nenažranej Pražák.. To je hnus velebnosti

                                                                                                          NJirka1976 - Profil | Ne 17.3.2019 18:04:19

                                                                                                          Sa(l)micka >> to jo . Jak vybiras ty vnitrnosti tak to uplne chrasti . Takovy neprijemny pocit . A navic ty maly skeblicky smrdi bahnem a ti kapri jak je zerou pak taky . Tak je uz od tama ani neberu .

                                                                                                            NSa(l)micka - Profil | Ne 17.3.2019 17:46:50

                                                                                                            Jirka1976 >> Áha, tak to je pak jiná, brrrr... to zní jak žrát střepy.

                                                                                                              Nsven - Profil | Ne 17.3.2019 9:33:06

                                                                                                              Joe Smoker >> Také Ti přeji pěkný den :-) A ať jsou rybky při chuti :-)

                                                                                                                NJoe Smoker - Profil | Ne 17.3.2019 8:09:13

                                                                                                                sven >> Krásné dobré ráno,jojo,stalo😀. Jsem se přežral a usnul😀. Vypadá to krásně,taky si nech chutnat,a přeju ti Petrův zdar 🙂. Za hodinu s mladým vyrážíme pro prvňáka😁. Tak ať ti taky koušou.

                                                                                                                  Nsven - Profil | So 16.3.2019 22:12:35

                                                                                                                  Joe Smoker >> Napsal bych, nech si chutnat ale už se určitě stalo :-))

                                                                                                                  Lehká snídaně s medvědem :-)

                                                                                                                    NJirka1976 - Profil | So 16.3.2019 21:22:01

                                                                                                                    Bacha >> tak to jo , vyzkousim .

                                                                                                                      NRybovrah 1 - Profil | So 16.3.2019 20:50:40

                                                                                                                      Krvavej Jára z Měchenic ten to má v ruce, ten jich pobil stovky.

                                                                                                                        NBacha - Profil | So 16.3.2019 20:26:13

                                                                                                                        Joe Smoker >> Ne, je to klackem, ale jakoby po tváři:-)

                                                                                                                          NBacha - Profil | So 16.3.2019 20:25:25

                                                                                                                          Jirka1976 >> Néééé, já myslím klackem, tu facku.

                                                                                                                            Nnofish - Profil | So 16.3.2019 20:23:59

                                                                                                                            sven >> nějak tak. KUpovat sajrajty z lékárny to jo, ale udělat si pořádný vývar, nebo sulc a nakrájet na chleba, to je nenapadne, protože půlka si myslí, že je to něco jedovatého :-)
                                                                                                                            Ale z toho kapra jsem to nikdy nezkoušel, otestuju.

                                                                                                                              NJoe Smoker - Profil | So 16.3.2019 20:09:10

                                                                                                                              sven >> Kapř to není,ale jinak tuhle diškus nepřežiju :-D.

                                                                                                                                Nsven - Profil | So 16.3.2019 20:05:07

                                                                                                                                nofish >> želatina na klouby :-) Lidi za to vyhazujou peníze v lékarně .. :-)

                                                                                                                                  Nsven - Profil | So 16.3.2019 20:01:35

                                                                                                                                  Joe Smoker >> :-)))

                                                                                                                                    NJirka1976 - Profil | So 16.3.2019 19:58:34

                                                                                                                                    nofish >> 👍

                                                                                                                                      NJoe Smoker - Profil | So 16.3.2019 19:58:16

                                                                                                                                      sven >> Taky děkuju:-). Zas jdu luxovat ledničku... to mi snad děláš schválně:-D.

                                                                                                                                        Nnofish - Profil | So 16.3.2019 19:57:38

                                                                                                                                        sven >> schválně zkusím ten vývar a udělat z toho třeba zeleninovou. Ty šupiny bych pochopil, to je jak když poctivě uvaříš vývar z kostí. Nedávno jsem tak dělal z domácích kuřat, po vychladnutí se to dá krájet :-)
                                                                                                                                        Na sulc taky potřebuješ vepřové nožičky a koleno, jinak to je tak neztuhne.

                                                                                                                                          Nnofish - Profil | So 16.3.2019 19:54:44

                                                                                                                                          Jirka1976 >> radši prasklá lebka, než ryba co po hodině ožije....Amur a tolstoj mají křehké kosti, prostě jim praskne lebka :-) Ne ale fakt. Je jedno jak, hlavně rychle, ne naklepávní řízků nějakým klacíčkem.

                                                                                                                                            Nsven - Profil | So 16.3.2019 19:49:17

                                                                                                                                            Děda Lebeda >> dík :-)

                                                                                                                                              NDěda Lebeda - Profil | So 16.3.2019 19:41:23

                                                                                                                                              sven >> opet mi pripominas vuni kuchyne, kdyz jsem byl malej. Klobouk dolu!

                                                                                                                                                Nsven - Profil | So 16.3.2019 19:37:53

                                                                                                                                                nofish >> Hřbetní, prsní, břišní a řitní obříznu i s kostmi, ocasní ustřihnu.
                                                                                                                                                Všechno příjde do vývaru, včetně hlavy.
                                                                                                                                                Když hrnec se silným a poctivým, vychlazeným vývarem otočíš dnem vzhůru, musí v něm držet :-)
                                                                                                                                                No tedy skoro... k dokonalosti tomu chybí šupiny, které srabácky vyhodím... :-)
                                                                                                                                                Ale pravá ucha se vaří i se šupinami, tak jako do pravé slepičí, patří i pařáty..
                                                                                                                                                Do vývaru patří na 1litr vody: navršená lžička soli, cca 2 kuličky nového koření, deset kuliček pepře, půl bobkového listu a přiměřeně cibule..
                                                                                                                                                Vývar je základ na polévku... (nemusí být nutně rybí) nebo ho dám zmrazit...
                                                                                                                                                Garantuju, že v "nerybí" polévce, nikdo nepozná rybí vývar v základu...
                                                                                                                                                Mnohokrát vyzkoušeno :-)

                                                                                                                                                  NJirka1976 - Profil | So 16.3.2019 19:23:18

                                                                                                                                                  nofish >> ja to delam klackem , i ten kamen me napadl , ale ta rana musi byt silna a ta hlava pak vypada hrozne , praskla lebka . Tak me napadlo pres hadr . Nebo ta facka by mohla byt dobre reseni .