Pustit,nebo vzít štiku?

Nedávno jsem na jednom revíru ulovil na přívlač štičku,která měřila cca 50cm (míra je 60cm). Když jsem vyndával háček,všiml jsem si,že jí kouká z tlamy lanko a má jícen prošitý trojháčkem. Co s takovou rybou? 100%neměla šanci přežít a tak jsem měl na výběr-vzít ji a riskovat,že mne někdo chytí s podměrečnou rybou(nevím,jak bych třeba dokazoval,že ten trojháček není můj),či ji nechat svému osudu.Jak by jste se rozhodli vy?
Autor diskuse: lada78 - Profil , 12.10.2010 dravci - ostatní

Pustit,nebo vzít štiku?

A) pustit?49%

B) vzít?51%

Od 12.10.2010 hlasovalo 449 čtenářů.

100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NHonza54 - Profil | Út 10.1.2012 22:55:11

nejsem Jetty, nejsem asi ani rybář, dosud jsem chytal pouze na soukromé vodě, / bezplatně/ rybu jsem si mohl vzít jakoukoliv kterou jsem chytl, ryby nechytám pro maso, vloni chyceno 15 štik toho 7 nad 60cm, všechny vráceny vodě, to se týká i ostatních druhu ryb. Jinak bydlím na vesnici, mám rád přírodu, ze zdravotních důvodů jsem musel nechat myslivost a tak jako náhradu jsem začal občas chytat rybu. Můj příspěvek byl jen reakcí na to že i takový jakobyrybář jaký jsem já nechce a není škůdcem a bezdůvodným zabijákem ryb jen pro zábavu z lovu. Jen dodám že jsem od nového roku členem ČRS, zítra si jedu pro moji první povolenku k lovu, důvodem je možnost lovit více druhu ryb, které samozřejmě budu pouštět i nadále. Vážně poraněnou rybu zpět do vody nevrátím.

Nšmudla007 - Profil | Út 10.1.2012 22:07:32

Honza54 >> Jejda to je teda zájmu o hodnocení. Jestli Tě baví lovit na přívlač ..co takhle plotice 30-40cm na UL vláčku, To je výzva. Štika malá velká ..hopsne po všem.
Když chytneš a pustíš na BL vláčku trofejní plotici tak budeš u mě za kabrňáka. Jinak já nikdy u vody neviděl rabáře, který vytáhne mírovou štiku a tu pustí zpět..takže pokud jsi takový ..tak jsi pro mne Jetty(toho jsem taky nikdy neviděl a věřím že existuje). Akorát tady na Mrku je takových hrdinů neurekum..
OT .. vrátil bys do vody štiku co jí z boku čouhá z břicha trojhák? Já už takový mírový chytnul dvě ..kost a kůže byla jedna z nich.

NHonza54 - Profil | Út 10.1.2012 21:22:21

souhlas s tím že rybě a štice jde o život, takže na lov štik případně dalších dravců mám rezignovat pokud je neodnáším od vody? malou nebo velkou štiku si nevyberu, snad přidám že používám velké umělé nástrahy,

Nnofish - Profil | Út 10.1.2012 21:13:18

Honza54 >> ježišmarjááááááá co to je zas za teorie? Jestli ji vezmeš je tvoje osobní věc. Ale chytat a tvrdit že je vše ok protože chytám na jeden trojhák bez protihrotu a tím pádem těm rybám vůbec neubližuju, potom teorie jak jednoho candáta chytám už čtyři roky a podobně jsou tak trošku na hlavu. Kdykoli je ta ryba napíchlá na háku tak jí jde o živit. Proto nemám rád chytání stylem CHaP třeba u malých ryb jen pro pobavení a nachytat co nejvíc.

NHonza54 - Profil | Út 10.1.2012 21:04:37

basník chtěl říci asi toto, jsem zabiják štik nebo ne když chycenou rybu s mírou nevezmu, viz. příspěvěk hned podemnou,

Nrover - Profil | Út 10.1.2012 21:01:32

šmudla007 >> jj, ...svůj zápis jsi ale "pojal" poctivě :-)

NMrKos - Profil | Út 10.1.2012 21:01:00

Honza54 >> jen víc takových kreténů (jsem to samé) a je to sice až ůchylné avšak možná bychom se divili co by za dva roky ve vodách bylo

takto jenom paběrkujeme a přebíháme od Šmudly k ďáblovi kde bychom ještě něco zapomenutého pro naši ůchylku našli

Nšmudla007 - Profil | Út 10.1.2012 20:58:13

rover >> tu byla nějaká debata o závisti .. vzhledem k tomu že Carphousera nevidím,už nevím vo čem byla debata..asi o ničem, klasické nedorozumění.

Nrover - Profil | Út 10.1.2012 20:52:33

šmudla007 >> Otázkou zůstává, co tím vlastně "básník" chtěl říci ...

NHonza54 - Profil | Út 10.1.2012 20:46:16

zdravím, myslíte že jsem kretén když chytám štiky a poté je pouštím nezavislé na velikosti, chytám pouze na vláčku, umělou nástrahu, pouze s jedním trojháčkem zamačkané protihroty,díky za Váš názor,

Nšmudla007 - Profil | So 31.12.2011 23:58:18

Přemas >> CarpHouser - 31.12.2011 6:32:32 >> Jestli něco upřímně závidím ..tak zbytečně zabitý mladý dravce který si já logicky pak nemůžu ulovit a sežrat(to je fakt líto). Já na BL háčky nechytám, od úspěšnějších rybářů co vidím se rád přiučím, a jelikož jsem přejícný člověk tak i u svých zápisů kde se chlubím jakej jsem úspěšnej rybář(ML) uvádím revíry .tedy tam kde ryby byly a už nejsou(protože je mám všecky ve svým mražáku).. -... Když dravce nechcu sežrat tak na ně nejdu(ale chápu že na ně někdo jinej pro zábavu chodí a svoje miláčky kamarády pouští aby měl co chytit(stejnou rybu na stejným fleku) příští týden nebo měsíc).a tudíž logicky používá fair play (BL háčky, nesekat a další ohleduplné finty). Já říkám že tvůj přístup je v pořádku a nic ti nezávidím,..naopak přeji .. ale nepřeji dravce obyčejným vemenům kterých je většina(a candáta nebo štiku znají jen z knížek). V tomhle dopřávám těm vemenům aby si cestu trnitou k úspěchům taky prošlapali ..nebo zůstali u kaprů.
Sám osobně jsem taková "svině", že když vidím kde se na rybníku chytnula a pustila štika tak jdu a druhej den ji odnesu..ale nikdy jsem tuhle situaci neviděl a nevyužil, takže si odnesu svoji mírovou štiku co mi třeba spadnula a vydržím prohazovat flek hodinu dvě dokud ji nedostanu, zaloví mi štika pod prutama=jde na pekáč(měla smůlu).
Ohledně loňské masařiny mám z 21ks kapra,1amura, 4dravců a 38kg drobotiny(cejni plotice okouni tloušti) na mrazáku jen nafiletovaný 2kapry a včil štiku z vánoc, všecko co chytnu se sní a dost ryb ještě pouštím(beru si jen to co chci). Takže v tomhle přístupu ke rybám kamarádům nepředpokládám že si my dva někdy budeme rozumět ..
Nesoudím tebe podle sebe. jenom konstatuju fakt jak to se dravcama na svazovce chodí- krutá realita a plýtvání podměrečnýma rybama díky humpoláckému přístupu k lovu. Chytání candátů pro zábavu nebudu nikdy tleskat a mávat vlajkama ať je lovec jakej chce.. ohánět se že candoš odplul se můžeš..on odpluje ..ale ne stokrát. Každý rybář rybám "škodí", neexistuje morální odpuštění ani zaklínadlo že jsem lepší rybář když ryby neberu ..jedině je teda nechytat když jim nechcu škodit(což třeba já nechytám pstruhy protože bych vybral potok do "posledního").
Až se naučím lovit dravce tak jak umím lovit násadáky cejny a plotice ..tak je kliďo piďo budu házet zpátky..nebo chytat na BL (sundávat za vycházku z háčku třicet štik/candátů(50-90cm) je opravdu otravné). A dobře děláš ..lidi lovit ryby neuč, ať se každý naučí sám aby si toho vážil, rychlokvaška nadělá dicky víc škody.

NTomas.K - Profil | So 31.12.2011 20:38:40

Venca888 >> já sem v pohoděnromálně to řešim jinym způsobem :)

NVenca888 - Profil | So 31.12.2011 17:32:03

Tomas.K >> tak potom budeš holt nevyrovnanej... někomu to nevadí...

NTomas.K - Profil | So 31.12.2011 16:33:49

Venca888 >> nemusím nic :)

NVenca888 - Profil | So 31.12.2011 15:37:47

Tomas.K >> no jo... budeš se s tim muset vyrovnat... :-)

NTomas.K - Profil | So 31.12.2011 12:40:35

Venca888 >> s tvojí reakcí , chlapče !

NCarpHouser - Profil | So 31.12.2011 6:32:32

šmudla007 >> takže si hodil do jednoho pytle i těch pár slušnejch, který to ods... za ty vemena a lopaty. Jedno ze základních pravidel ochrany dravých ryb, je úlovky se nechlubit. Proto ani nejlepšímu kamarádovi neporadím jak, kde a co jsem chytil. Znovu říkám, není dobré používat heslo "podle sebe, hodnotím tebe". Strašně rád bych lidem ukázal, jak se loví dravci, jaké jsou triky na jejich opětovné puštění. Jedním z triků, je malé ryby nesekat (i to jde dle záběru poznat), nebo při dotažení ryby ke břehu na chvíli povolit a ryba si chycenou jednoháčkovou BL nástrahu vyklepe sama. Taky je dobré se naučit rozpoznávat záběr a zavčasu sekat. Pak je snadné mít 99% ryb chycených kraj ... PS: proč mám pocit, že mluvíš ze závisti?

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 23:42:02

Píňas >> to víš že v mrazáku v šuplíku taky okuš je. Přece jenom zmrzlá ryba furt lepší než žádná a zrovna tihle jsou nás hájení až do června (jenom dobře). Ale jako mrazák narvaný rybama fakt nemám. Prodávat někde po hospodách, to nevedu.
Jen se neukvapuj s těma počtama. Ono kapry bych vůbec neřešil, ti se kdykoli přisypou. Ty ať si lidi berou dle libosti. Zbytek, to je jiná tam se už škoda nadělat dá. Ale nebudem to tu zasí*at diskuzí na jiné téma než je v názvu :-)

NPíňas - Profil | Pá 30.12.2011 23:35:54

nofish >> Tak když to spořádáš sám tak to je ok,horší je když to někdo cpe do mrazáků na horší časy :-) ,neříkám že si rybu občas nevezmu,takovej čerstvej amur udělanej na kamenu je paráda,ale je fakt že mám letos čtyři ryby odnesené takže pro mě představa dvaceti kaprů je divná. Jinak s tím pomáháním tě plně chápu,já osobně každý víkend odvážím od vody z mého místa co mám pod karavanem u vody plný pytel bordelu po idiotech co si říkají rybáři a je jim za těžko si odnést pytlík od svačiny a plechovku od kukuřice atd... Vydrž a dám foto ze dneška,myslím že takovejch bláznů dneska u vody moc nebylo :-)

NVenca888 - Profil | Pá 30.12.2011 23:20:50

nofish >> to je dobře - aspoň zbude víc pro mně...

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 23:17:33

Venca888 >> to nic, cokoli kromě jedné ryby na vánoce (kapř do 70cm) je pro některé masařina. Žrát kamoše, to jsou nápady......

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 23:14:17

Píňas >> e? Hle ty...... :-D mám letos asi 20-25 ryb jako kapř-převážně, candát štika (většina menší kusy). Asi 10 cejnů, 20 okounů. Spoustu ryb puštěných, třeba i dobrotu jako úhoře. Podotýkám že tohle z 90% sežeru sám osobně. Přitom mám popsanou jednu a půl povolenky ČRS, tak si spočítej docházky. Cestou na oblíbená místa najedu denně cca 50km+, plus cajk co dokupuju. Fakt je to masařina? Kdyby mi šlo o maso za co nejméně nemyslíš že na ten počet docházek by mě vyšlo možná levněji si ty ryby koupit?
A važ slova. Hodin u svazu mám odpracovaných x násobně víc než je brigádnická povinnost pro členy, nosím a ničím tam osobní věci a jezdím vlasnímm vozem. Mít náklaďák tak i ten by se tam uživil. Nebráním se jakkoli pomoci pokud jde o ryby, ne jen jejich lov.
A teď hoď verdikt. Jsem masař? :-D Fakt by mě to celkem zajímalo.

NVenca888 - Profil | Pá 30.12.2011 23:09:11

Tomas.K >> s čim konkrétně máš problém, chlapče?

NPíňas - Profil | Pá 30.12.2011 23:02:36

šmudla007 >> Promiň že se do toho montuju ale přijde my ten počet tebou odnesených ryb docela nenormálí,nezlob se na mě ale to je masařina jako blázen a to si myslím že k "normálnímu rybáři" nepatří.

Nvalach45 - Profil | Pá 30.12.2011 23:00:27

nofish >> fakt to tam už není.ale kdysi tam něco takového bylo. ale co od nich mužem chtít,jak už ani podběrák není v povinné výbavě. hlavně že se nesmí na lodce,non stop atd.

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 22:42:27

airfish >> není, teď jsem se díval na netu na variantu 2011. Jo bývalo, pokud se nepletu tak přímo tam bylo že uhynulou rybu máš odstranit. Vždycky jsem si z toho dělal srandu protože jinde (veterina?) bylo zase popsáno že ryby asi do 30kg můžeš likvidovat zakopáním (víc kafilerka), tak že budem povinně nosit lopatku.

Nairfish - Profil | Pá 30.12.2011 22:39:50

nofish >> To tam někdy bylo? Dnes to tam určitě není. (pouze úklid místa)

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 22:08:06

valach45 >> zajímavá myšlenka. Připoměl jsi mi totiž, že jsem se na to chtěl podívat. Jestli tam furt je že uhynulou máš odstranit atd. Ale zajímá mě črs :-) už jen překonat lennost a mrknout tam.

Nvalach45 - Profil | Pá 30.12.2011 22:04:30

nejsem si jist přesnou formulací v řádu.Ale určitě to tam je napsane,že poraněnou,nebo nemocnou rybu nesmíš vrátit do revíru zpět. Tak to je dostačující,ne? Je poraněná,vem ji.

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 21:58:35

šmudla007 >> jednu? :-D kdyby. SZ

Nšmudla007 - Profil | Pá 30.12.2011 21:56:26

nofish >> Ty jsi pustil mírovou štiku ??? a na hartě ??? A se svědkama??? A mě jsi neřekl kde si ji mám jít odlovit??? :) Si tě odškrtnu z přátel, první varování :) Příště sezonu pouvažuju o potápěčským vybavení.. kačena lanka a nástražní rybička k tomu grátis(na grundle) ..a vrcholný zážitek pro rybičkáře jako bonus (třeba by se podařilo aby někerej dostal infarkt ..pak by byla aji kýta do udírny :)). A vybavení na prodej do bazaru ..a možná i auto ... .
jinak zcela vážně, okoštuješ moje okouny a nepustíš již okyše co má 15+ :) U mě má každá mírová štika jistotu, že do vody se již nevrátí.

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 21:41:30

šmudla007 >> zdar.
Ad ten první odstavec. Tys mě viděl na hartě nebo co? :-D Místo totálně trhací, jednu mi kolega podebral, rovnou jsme ji pustili, další dvě sem tam chytnul a od té doby i v takovém místě (na zdolávání na nic) seděli fut s rybičkama :-D
Taky říkám, dravci se loví pro žrádlo, jinač jim dám radši pokoj. Stejně jdu přednostně po těch pruhovaných - barevných.

Nšmudla007 - Profil | Pá 30.12.2011 21:36:58

Přemas >> CarpHouser - 30.12.2011 11:25:44 >> U dravců musíš apriori předpokládat že člověk který jde cíleně lovit dravce nadělá víc škody než užitku... a si piš že šikovnej dravcolovec nadělá opravdu hodně škody ..primárně tím že si hodně ryb omatlá, slušných ohleduplných vláčkařů potkáš málo, jednoho slušného rybičkáře nezažírače při lovu candátů pro zábavu nelze omluvit ničím ... a každýho slušnýho dravcolovce převálcuje dav motovidel, co jen ví že štika se loví na kačenu a živou rybku a čekat. Navíc slušnák chytne a pustí pěknou štiku ...a co se stane? Naběhne tam dvacet nemehel a na kačenu ju stejně vysmýkají do týdne(a dorost plave na břehu - vedlejší ztráty)

Kolem vody vidím "jen motovidla" kterým by měl být lov dravců prostě apriori zakázán z principu. Jestli něco dělat pro dravce tak povolit lov jeden měsíc v roce a šmitec .. ať si každej lapne toho svýho(a když je šikovnej tak at si třeba nachytá dvacet candátů ..ale aby žádní neplavali chcípnutí ve vodě) . Neexistuje lov dravců kterej neškodí.
To pokud není člověk vemeno ..lidi jsou vemena, vyjímky potvrzují pravidlo(člověk možná vemeno není..ale lidí je mnoho a člověků je málo). Tohle je taky jeden z hlavních důvodů proč tady na MRKu nikdo nechce oficiálně natočit video jak se chytají candáti na rybičku ,nebo jak se humálně chytá na kačenu. Cejnů kaprů je všude tři prdele .. a když nejsou tak se nasypou. Přívlač jakžtaž není masový sport a to přežití puštených ryb je vyšší .. stejně kudly který po zahájení na jednom místě zaberou 4-5za den(chytne je každý vláčkař co projde) ..tak za týden tu kudlu na tom fleku už nikdo nechytne ..důvod si můžeš domyslet sám proč tam ta milá čtiřicítka co tam minulej týden dicky stávala už není.
Lov dravců pro zábavu= sebrat papíry a hotovo vyřízeno, Jakub Vágner není dobrej příklad.

NMr.Mepps - Profil | Pá 30.12.2011 18:51:50

nofish >> :D

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 18:50:47

moskyt >> neboj, už jsem zaregistroval. Ono ho ani nejde přehlédnout. Asi sem dám fotku 20cm rapaly aby byly vidět ty háky :-D (jedině že by byla nevybalená a ta štika byla vyloženě labužník)

NTomas.K - Profil | Pá 30.12.2011 18:48:09

Venca888 >> Tvoje reakce má bejt jako co?!

Nmoskyt - Profil | Pá 30.12.2011 18:47:37

nofish >> Bacha na něj, je skoro všude....ale neubližuje :-)

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 18:38:46

moskyt >> možná už rapala prodává živé nástražky a známý na ně zapoměl "namontovat" háky :-D

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 18:37:53

Mr.Mepps >> :-D jsem si kvůli tobě málem poprskal monitor........ nepiš každou kravinu jen kvůli tomu abys trhal rekordy v počtu zápisů.

radši to nebudu komentovat........

NMr.Mepps - Profil | Pá 30.12.2011 17:44:21

moskyt >> No ale fakt sem tu rapalu viděl.

Nmoskyt - Profil | Pá 30.12.2011 17:42:14

Mr.Mepps >> :-)))

NMr.Mepps - Profil | Pá 30.12.2011 17:40:00

moskyt >> Ale já nekecám.

Nmoskyt - Profil | Pá 30.12.2011 17:38:41

Mr.Mepps >> Dej pozor ať si frňákem nerozbiješ monitor ty Pynokyo :-))

NMr.Mepps - Profil | Pá 30.12.2011 17:25:23

nofish >> Jednou známý chtil na orlici štiku asi cca 80 a mněla v žaludku 20cm rapalu a ta štika byla hubená jak párátko. To si musela docela vytrpět.

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 15:23:33

kritik >> jj věřím, ryby jsou celkem odolní tvorové. Ale záleží asi na okolnostech. Když občas vidíš co dokážou přežít tak je to až udivující. Jindy je zas zabiješ úplně neúmyslně totální kravinou viz třeba ta pllíseň kvůli suché ruce, nebo jedno blbé zmáčknutí.

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 15:21:12

Metallica >> jj u ryb obecně jsou plísňová onemocnění na nic a dokáží je zabít. Netvrdím že nemáš pravdu, to bych si nedovolil. Ale třeba nedávno jsem vytáhnul woblera, co musel být podle těch nánosů na něm, pod vodou dlouho a háčky byly jak nové. Prostě mi jen vrtá hlavou co ještě ta ryby dokáže přežít a co ne. U štik je třeba vidět že je dokáže spolehlivě zabít špatná manipulace. Je to extréém , ale třeba po výtěru, když jim "pocucháš" i vnitřnosti ty ryby do několika dní začínají umírat. To pro ně bude asi daleko horší než hák v žaludku/ve střevu, kde jsou látky co ho teoreticky dokáží rozložit.
Když srovnám háčky co se dělaly kdysi a teď tak to přece jenom rozdíl v kvalitě je.
Holt nemají to s náma ty ryby lehké.......

Nkritik - Profil | Pá 30.12.2011 12:44:45

nofish >> Zdar. No a z opačné stránky - letos při vláčce jsem lapil kudlu, které vylézal - čouhal z boku trojhák, který šel poměrně dobře vyndat i s lankem. Někde jsem kdysi četl názor, že se štika dokáže zbavit pozřeného trojháku přes břišní stěnu. Osobně tomu moc nevěřím, spíš si myslím, že hák prorazil břicho sám a dělal neplechu.
V loňském roce jsem takto vyndaval z boku malé štice takový ten nesmysl, co se poučívá k lovu candátů. Taky čouhal z boku ven.

NMetallica - Profil | Pá 30.12.2011 12:18:32

nofish >> je pravda že používám dost slabý háčky takže to je asi taky faktor rozpustnosti :), a taky je pravda že když má ryba špinavou vodu tak se jí to hojí daleko déle nebo vůbec a spíš se jí do té rány pustí paraziti, třeba když jsem dal perlínky do špinavého rybníčka(od listí) tak když sem je po výlovu kontroloval tak měli u ranky od háčku bílou plíseň která se jim začínala šířit po těle

NSAHIB - Profil | Pá 30.12.2011 11:53:33

nofish >>
to je ta záhada..
Druh použitého materiálu na lanka,a pak síla ryby - kyselin,které jí pomahají k životu a smrti-))

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 11:50:26

SAHIB >> jj souhlas. Říkám že v rybařině je možné všechno. Kdysi už tu nějaká diskuze proběhla taky. Mě by zajímalo, jak dlouho právě při dnešních materiálech trvá, než ryba třeba ten háček dokáže natrávit.Já zase viděl dost ryb které měly ty lanka už celkem zrezlé, byl na nich povlak hnusu, ale přitom držely na místě. Tohle jsou právě jenom dhady, zajímalo by mě jaký materiál ta ryba dokáže a jaký ne, plus za jak dlouho, rozložit.

NSAHIB - Profil | Pá 30.12.2011 11:45:23

nofish >>
zdravím,
nejsu chytrej,ale z vlastní zkušennosti..
na jednom rybníčku mi zubejda práskla kmen,a odjela i slankem a trojhákem v papulce-))
cca nic moc,asi tak 70 - 75cm..
To bylo v So dopoledne..a představ si,že tu samou jsem lapnul v pátek kolem 18°°hod večer...,z trojháku jí zbyl de facto jen tan zapíchlej hrot-a to ještě jen částečně,ty dva měla tak natrávený,že po jejich uchycení do keštiček se okamžite rozlomili jak sirka...

Koukali jsme na to i s porybným dost divně,ale bylo to tak,a byla to ta moje zubejda,protože měla na kmeni(asi 2 m vlasu)ještě i mojí maličkou kačenku....
takže možný je všechno... apříroda asi ví... víc,než chápeme...-)

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 11:38:00

Metallica >> to máš jedno. Já tomu stejně nevěřím protože jsem štik s lankama a hákama v hubě viděl dost a věttšinou ho tam neměly jenom den :-) , už podle toho jak to vypadalo. Ale v rybařině je možné všechno. To že to vyhnisá a vypadne se učí už malé děti, mě by jen zajímalo co je na tom pravdy a v kolika % případů to platí.

NMetallica - Profil | Pá 30.12.2011 11:33:21

nofish >> mimochodem tohle dělá kapr taky akorát mu to trvá o poznání déle, když ho urveš a nebrání mu to v krmení tak mu to časem taky odpadne.. hold ta štika už je na to větší borec :), stejně tak úhoř v akvárku mu to trvalo týden

NMetallica - Profil | Pá 30.12.2011 11:30:39

nofish >> bez prdele mi ty návazce vrátili mohl sem je znova použít.. akorát z trojháků byl jednohák :)

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 11:27:03

Metallica >> pročiý jícen trojhákama a do druhého dne jim to vypadlo jo? Kua že má napřirozenné schopnosti kapr jsem si už zvyknul, ale už i štiky?
:-) :-O

NCarpHouser - Profil | Pá 30.12.2011 11:25:44

nofish >> Tak pokud ty dravce tam taháte z hloubky 15m+, tak na takové hloubky nelezu, neb je to v celku prasárna sama o sobě. Pokud je to z malé hloubky, tak jsou ty lidi vemena. Vím o velkých candátech, které jsem měl na prutě za poslední roky xx krát a nic jim není. Mají nadváhu, všechny šupiny, všechny zuby, vcelku ploutve. Je hodně dravých ryb, které za rok chytím vícekrát. Myslíš, že bych chytal dravce, které bez servítek zpětně pouštím, kdybych věděl, že mi každá ryba v rukách skape? Ne, pokud není člověk vemeno, tak je vše v pořádku ...
PS: základ úspěchu je jeden háček, nezdlouhavé zdolávání, ulovené ryby se pokud možno nedotýkat a bez servítek co nejrychleji pustit. Ryby umíraj v rukách jen .... (od lopat až po mameluky)

NMetallica - Profil | Pá 30.12.2011 11:15:34

lada78 - >> jestli chceš mít čisté svědomí tak bych jí pustil, protože s tímto prošitým jícnem mám zkušenost: Dal jsem si do rybníčka z plachty štiky (55-60cm) z toho dvě měli "prošitej" jícen trojhákama, ¨druhej den ráno jsem našel oba návazce nedotknuté na dně... takže rozhodně doporučuji takovou štiku(pokud jí nechci) pustit a nebát se toho že uhyne

Nrumi7 - Profil | Pá 30.12.2011 11:08:30

nofish >> njn bohužel

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 10:54:34

rumi7 >> záleží na tom kde chytáš. Můj příklad byly štiky na podzim, to už byly větší než ty co tam šly. A o hodně větší. Pokud myslíš tohle.
POkud myslíš na revíru. No ono to máš jak kde chytáš. Chodím na jeden kde neurveš za celý rok ani jednu nástrahu a více chodím na druhý, kde když za den neurhneš tak to znamená že jsi snad ani nenahodil. Pak e snadné utrhnout i rybu- bohužel.

Nrumi7 - Profil | Pá 30.12.2011 10:50:56

nofish >> stejně mi něco nejde do hlavy,jak může někomu taková čudla to všechno utrhnout ?když půjdu přeci na dravce,chci dosáhnout nejlepšího výsledku a ulovit co možná největší rybu(aspoň si to myslím),tak si k tomu uzpůsobím vybavení.

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 10:10:35

rumi7 >> já právě kdysi lovil rybník kde se pytlačilo a to hodně. Štiky se tam daly protože nikdo nevěděl kolik jich vůbec přežije (Pomlácená ryba kdoví odkud) a tam měly potravy dost. Pak to zjistili lidi. Nakonec bylo i po řádění pytláků na 15ha rybníce cca 300-400kg štik různých velikostí (opravdu úspěch na to že to byla násada cca 20-30-40cm a silně pomlácená ryba) to nikdo nečekal. Snad třetina ryb měla trojháky v hubě, lanka ven z tlamy a háky někde vevnitř a podobné kousky. Pánové tam totiž "lovoili" tak že nechávali různě okolo rybníka návazce. Řeknu ti, že rozdíl mezi těmi nechycenými rybami a těmi s háky v hubách byl fakt velký. Pokud šlo o vzhled a zdravotní (fyzický spíš) stav/vzhled. Šly pak na kudlu, to je jasné. Ale už jsem to tu kdysi psal. Fakticky by mě zajímalo, jestli se ta ryba toho lanka, háčku, dokáže časem zbavit, při tom jaké se dnes používají materiály atd. Pokud ano, je to jen dobře :-)

Nrumi7 - Profil | Pá 30.12.2011 10:01:17

nofish >> ani jsem tak nemyslel,že odplavou.ale že je chytli s rezavýma lankama,s trojhákama zapíchlíma kdo ví kde,napůl rozežranýma.a teď je otázka,jestli takové ryby i když lovící můžou nebo nemůžou přijímat potravu.a psali dole že byly v dobrý kondici,tak nevím

Nzaplosak - Profil | Pá 30.12.2011 9:51:23

Tohle se mi stalo taky, chytl jsem nějakou + - 45ku, šlukla to tak že měla rotačku až v žábrách, chcala z ní krev - tak co s ní - zbavil jsem ji trápení a skoval do somradla skrze porybnýho, někdo by to pochopil, někdo ne, proč riskovat, jiné východisko neznám...

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 9:47:55

rumi7 >> ětšina odplave bacha. Ono candoše a okona najdeš na místě kam ho hodíš, štiku kolikkrát až po dnech plesnivou od dlouhé manipulace, příadně polomrtvou. Pořád tu (mrk) opakuju, že to že ryba odplave neznamená že přežije. To by bylo téma na kecání u piva :-) destet by se jich stihlo a stejně nic nevyřešilo :-)

Nrumi7 - Profil | Pá 30.12.2011 9:43:12

nofish >> ono taky není dravec jako dravec.kdyby dotazovaný psal o candátkovi,asi bych taky napsal něco jinýho.štika je myslím odolnější a níže od jiných v reakcích usuzuju,že většina přežije

Nnofish - Profil | Pá 30.12.2011 9:37:46

rumi7 >> jj. Osobně by mě zajímalo kolik těch velkých candátů to každoročně schytá někdy v květnu na medovku. Vím třeba o 20Ha rybníce kde se na jaře chytili 3 a údajně je teda pustili. Otázka je, jak dlouho je přeměřovali a hráli s nima "divadlo"...... To jen tak na okraj :-)
K tomu zbytku. Nemysli si, že je někomu příjemné zabít malou rybu (teda většině není) ale když už na tom je špatně tak co s ní? Takhle jsem prostě pochopil tu otázku. U vody to je vidět často právě na těch dravcích.

NVenca888 - Profil | Pá 30.12.2011 9:36:08

každýho věc... vzít rybu zraněnou lovem natolik, že nemá šanci přežít, je věc svědomí dotyčnýho soudruha. Dokážu to v určitějch situacích pochopit, dokonce jsem to i sám jednou udělal (podměrečnej candát to nerozplaval), ale je třeba bejt připravenej na trest ze strany RS, která to v žádnym případě tolerovat nesmí.