Diskuse k článku: Položená vs. feeder

Diskuse k článku Položená vs. feeder

Autor diskuse: Bachy - Profil , 23.12.2006

NBachy - Profil | Pá 29.12.2006 13:21:07

Brendy, tomvec - Jsem moc rád že jste článek pochopili. Konečně zase nějaká pozitivní reakce, dík.

    Ntomvec - Profil | Pá 29.12.2006 13:20:30

    Brendy: takže už jsme dva, co snad pochopili, o čem Bachy článek psal (a že položená není o nic méněcenější než feeder, každá metoda má něco do sebe) . A teď nás za to sežerou...

      NBrendy - Profil | Pá 29.12.2006 13:12:22

      Jsem totální začátečník, tak mne berte s rezervou. Ale je pravda, že tady se mnohdy rybář chytající na položenou musí za svou techniku snad i stydět. Vždyť kolik článků a diskuzí obsahuje věty: "Přijdu k vodě a koukám samej bobkař. Tak vytáhnu svoje feedery a du na to." Bachy podle mě chtěl článkem jen říci, že nelze říci která metoda je za všech možných podmínek lepší. A že i položenou lze sestavit tak aby byla citlivá.
      Tak jsem tedy článek pochopil já.

        NBachy - Profil | Pá 29.12.2006 12:57:12

        Petrson - Neznám rybáře v mém okolí, kteří by nějak zásadově pouštěli mírové kapry. (Pominu li bydlištěm vzdálené kolegy z MRKu Amurka a Muconě, se kterými jsem se poznal až nedávno a párkrát s nimi lovil.) Prakticky všichni s klidem v srdci zasakují i kapříka 42cm, znám i takové co jim nestačí ani ty dva denně povolené kusy. Já takové kapry běžně pouštím a beru si jen část kaprů nad 50cm. Pokud o mně MrKos říká, že jsem masař, je to od něj hnusná sprostá lež. Dokonce i trapná protože sám nepouští všechno co chytí, a nazývá masařem rybáře, který si vzal o několik málo kousků ryb víc než on, navíc mu jde o násaďáky, kterých je všude plno.
        Jinak jsem se ještě zapomněl vyjádřit k Tvé správné připomínce, že jsem v článku zapomněl uvést signalizaci pouhým vlascem před špičkou prutu. Máš pravdu, je to bezesporu v dobrém počasí jedna z nejcitlivějších signalizací, která se dá se stejným účinkem použít jak u položené, tak u feedru.

          NN.D. - Profil | Pá 29.12.2006 12:00:45

          Hlinyr et all.> Chlapci a chlapi. Výsledkem publikování tohoto článku bylo to, co se dalo již předem předpokládat. Věcná diskuze se zvrhla v osobní napadání, vzájemnou nevraživost, uraženost a zbytečnou ješitnost na obou stranách. Zbytečně a je to škoda. Není divu, článek mohl na některé „feedraře“ působit jako flame nebo jako rudá barva na býka. V mojí níže uvedené reakci jsem uvedl, že víceméně článek nemá praktický význam pro praktickou rybařinu. Je to spíše jakási syntéza o chytání na „klasickou“ položenou, jejímž smyslem (jestli jsem to správně pochopil) je porovnat úspěšnost, či neúspěšnost (jak chcete) s používáním feederových prutů. Nevím jak u vás ostatních, ale co je smyslem vycházek k vodě. U mne je to jednoznačně a pokud možno trofejní úlovek (parma, tloušť – moji oblíbenci). Nejsem feedrař ani plavačkář. Jsem a alespoň se snažím být, sportovní rybář. Ideálem je pro mne ostrovní (chcete-li britské) sportovní rybaření. Džentlmenství k rybám i k ostatním rybářům. Respekt k jiným názorům, respekt k jiným postojům. Možná je to snílkovství, možná bláhovost. Možná pitomost. Pokaždé jdu k řece na jiné místo a tam zvážím, jaká technika lovu mi pomůže zdolat moje milované parmy či tlouště. Nevedu s rybami disputace o tom, na co by mi mohly zrovna skočit (zda feeeder či klasika). Zvážím to na místě samotném, protože nechytám pro techniku samotnou ale proto abych měl uspokojivý úlovek. Zkušenosti z předešlých lovů mi sami řeknou – použij to či ono a nekladu si otázky, co zrovna je v módě či není. Módní věci pominou v čase a zůstane jen ta rybářská zkušenost – toto bylo dobré použít a to ne. Právě takovéto články bych uvítal. Takové, které nás někam posunou, které ukážou nějakou novou cestu, které jsou k prospěchu nadšených rybářů. Myslím, že osprey ukázal, že to jde. V klidu, věcně, s ochotou přijmout kritiku a být otevřený vůči názorům jiných. Takže hezký Nový rok 2007.

            Nmiki - Profil | Pá 29.12.2006 11:36:45

            krocan: já bych spíš řekl "blb".

              Nkrocan | Pá 29.12.2006 11:33:32

              Caira: z tvého příspěvku jsem usoudil že jsi trouba.

                NCaira - Profil | Pá 29.12.2006 11:26:07

                Hlinyr > pravda ...
                Co se feederu týče mám taky ten dojem. Mnoho povyku pro nic. Hromadná módní vlna "ortodoxních feedrařů". Za rok z nich budou ortodoxní kapraři a za 2 ortodoxní muškaři. Respect.

                  NHlinyr - Profil | Pá 29.12.2006 10:33:58

                  Neměla by být rybařina klidná a tichá zábava? Začínám mít dojem, že se tady začíná šířit feeder-extremizmus. Kluci, alespoň piště bez chyb v i/y.

                    NPetrson - Profil | Pá 29.12.2006 4:15:13

                    >> MrKos > co se týče pouštění úlovků (bod č. 5), tady se Bachyho zastanu, a není to o tom, že bych mu nějak pochleboval (taky vím, jaké je mu oponovat, i ostřejším tónem). Ovšem z jednoho kapra ve vezírku hned vyvodit, že je masař, aniž by ses pokusil zjistit skutečný stav věci, to je silná káva. Tebe samotného tato poněkud histerická reakce staví mezi ortodoxní CaR (nic proti těmto zastáncům, jen mi vadí, když nadávají všem, kdo občas rybu vezmou a nerozlišují mezi tím "občas" a skutečnými masaři. Čímž problém rabování vod jako takový bagatelizují a vlastně svému přesvědčení dělají medvědí službu). Navíc, s článkem to opravdu nesouvisí. Když jsi to prve zmínil, bral jsem to jako vtip, třešinku, ale proč se v tom dál pitvat ?
                    Myslím, že Bachy i v jiných článcích a pokecech už dříve zmiňoval, že ne každou šupinu musí zprovodit na talíř.
                    Každopádně je to podivuhodná reakce, a naznačuje, že by neškodilo pokusit se hledat odpověď, kde vůbec jsou hranice masaření.
                    PS: Ty sám všechny úlovky bez výjimky pouštíš ?
                    Tohle "rýpnutí" neber prosím osobně.

                      NBachy - Profil | Pá 29.12.2006 2:58:43

                      MrKos - Snažil jsem se vyjádřit ke všemu co se týkalo tématu článku, ale nemám potřebu dokola odpovídat na příspěvky které s tématem článku nijak konkrétněji nesouvisí. Tohle není pokec o mně, ale o článku. Co se týče tvých příspěvků (např. 11:04:36 , 10:47:18 a jiné) nevím proč se divíš, že na ně nemám chuť konkrétněji odpovídat. Jestli chceš kritizovat článek, nemám nic proti tomu a rád ti odpovím, ovšem ty argumenty by měli být aspoň trochu rozumné a konkrétní.
                      Trochu ti napovím - když napíšeš, že mi při záběrech cestuje 15g olůvko, že by tu montáž na stojáku nikdo nepoužil, že na číhátku není vidět jemný záběr, že jsem ulítl a že chovám nějakou nenávist, že chodím k vodě pro maso - tohle všechno jsou pouhé lži a to nemluvím o dalších žvástech o tom, jak feedrový prut na rozdíl od jiného dokaže hodit i 25m s 40g futra a desítkou návazcem a že feedr vyhraje na nějakou směšnou rychlost ... což je úplně mimo téma.
                      MrCement - Nemusíš mi připomínat komu jsem co napsal. Já snesu hodně narážek, ale všechno má své hranice. Mé svědomí je čisté, a výraz trouba není nijak zvlášť pohoršující.

                        Nmathas - Profil | Čt 28.12.2006 21:14:57

                        No asi sis MrKos odpovedel sam. Chytil RYMU :DDD

                          NMrKos - Profil | Čt 28.12.2006 20:54:35

                          Bachy: ještě ve středu jsi vesele argumentoval a v případě že jsi zrovna náhodou neměl čas tak sliboval aspoň plodné diskuze ...
                          dneska dopoledne už to byla zpátečka v podobě některých frází jako je " se nemám potřebu neustále vyjadřovat. Je to smutné. " potom jsi dvakrát přeskočil můj bod 5. s pouhým konstatováním " To už mi připadá jako názor díťěte. :o) " a nakonec jsi to uzavřel " Bude Ti to muset stačit, končím tady s tou komedií. " ...

                          no to se mi nějak nelíbí... neleze na Tebe chřipka?

                          a co jsi teda dneska chytil?

                            NMrCement | Čt 28.12.2006 20:38:51

                            Bachy: pokud jsou tve ruce rychlejsi, tak jen info pro tebe - prispevek z Čt 28.12.2006 13:21:16 byl hruby faul na cloveka - kdyz kopes okolo sebe, koukej se koho kopnes.

                              Nhraji - Profil | Čt 28.12.2006 19:28:09

                              Ivok: souhlasit se dá snad jen s tím, že feeder není jemnější (myšleno citlivěji signalizující záběry) než plavaná, myslím, že feeder byl vyvinut a vzápětí rozšířen mimo jiné proto, že detekuje citlivěji záběry právě než klasicky sestavená udice na položenou.

                                NIvok | Čt 28.12.2006 19:14:20

                                Feeder neni v principu jemnejsi nez polozena nebo plavana. Ale pricinu ucinnosti lze zjistit, kdyz se pokusy provedou s ostrym hackem na konci montaze.

                                  NBachy - Profil | Čt 28.12.2006 18:55:38

                                  MrKos - :o)) Pod jakou tíhou jakých argumentů?? :o)) Jaké křeče, kde kopu?? :o))) To snad není pravda. :o))

                                    NMrKos - Profil | Čt 28.12.2006 18:27:05

                                    Bachy: zklamal jsi... a to jestli mi musí něco stačit či nemusí posoudím s dovolením sám... :-) některé body zůstanou tedy otevřené a nedořešené...
                                    ofšem musím zde ostatním kolegům vyzvednout že poprvé couváš pod tíhou argumentů...
                                    sice stále ještě kopeš a meleš si tu ohranou svou ale to jsou už jen takové poslední křeče neuměle skrývané za jakože špatný pokec k dobrému článku či za komedii jak to nazýváš...
                                    dokonce jestli sleduješ tak většina diskutujících neodbočila nijak výrazně od tématu a v tomto je pokec zrovna k tomu Tvému článku poměrně jedinečný... obsahově je také velice poučný a k věci... to snad nepopřeš...
                                    jen škoda že na stará kolena tak měkneš... :-)
                                    aspoň nám napiš co jsi dnes lapnul :-)

                                      NBetain - Profil | Čt 28.12.2006 17:23:52

                                      Bychy teď to opravdu přeháníš, je jasné že v rybařině není nic jasné. Ten kdo zpochybňuje citlivost položené se plete, ale ty jsi teď sebestředný až to bolí. Ne každý kdo nesouhlasý je nechápavý. I když je také pravda že někteří nesouhlasí prostě proto žes to napsal ty.

                                        NJožin - Profil | Čt 28.12.2006 17:19:44

                                        MrKos:máš pravdu.N.D.-tebe neznám,ale taky souhlasím.Tím se nechci stavět na stranu jednu a nebo druhou,ale mlátí se tady prázdná sláma a o srovnání něčeho nesrovnatelného.Tak že,zítra všichni na ryby a večer nahlásit,co vyhrálo.