Diskuse k článku: Položená vs. feeder

Diskuse k článku Položená vs. feeder

Autor diskuse: Bachy - Profil , 23.12.2006

liborcarp - Profil | Ne 31.12.2006 23:48:22

Petrson-nazdar chlape přeji ti vše nej .do nového roku.

Petrson - Profil | Ne 31.12.2006 22:44:10

>> MrKos > jasně, nejsme v tom ve sporu.
Neodvažuju se Bachyho někam řadit, protože nevím, kolik rybek za rok odnesl, možná spíš spadá do kategorie B, to ať si posoudí sám. Dobře si podotkl, že je tady ještě jakýsi duševní rozměr - tedy chápání smyslu rybařiny každým individuem. Ta hranice, jak jsi ji předestřel - tedy rozdíl, jestli rybařinu chápu jako zdroj masa, nebo příjemně stráveného volného času - může být taky rozhodující. A jsem docela rád, že tady bych spadal spíš mezi ty "masaříky", protože počet ulovených ryb, kterými bych mohl naplnit limity, výrazně v řádech 100 převyšuje množství ponechaných.
Ale jde pořád jen o "soukromou", marginální stupnici, kterou nikomu nenutím. Tady se každý asi musí rozhodnout sám podle svého svědomí, takže už bych to dál nepitval :-)

MrKos - Profil | Ne 31.12.2006 22:25:15

Petrson: však jsem nikdy netvrdil opak... :-) a k tomuto jsme došli po dlouhé diskuzi kdy jsi nechtěl v první fázi tak nějak přijmout myšlenku že kolega Bachy by mohl býti malým masařem a tedy masaříkem :-) no a on mohl ...
ofšem tady potřeba docela citlivě rozlišovat ještě jednu věc... jsou lidé kteří sedí u vody celý den a nachytají dejme tomu 10 mírových a 100 malých plevelných ( neušlechtilých ) ryb... vezmou si z toho jednu mírovou... a potom jsou lidé kteří tam sedí 3 hodiny a chytí 1 mírovou a 2 malé plevelné... vezmou si z toho opět jednu mírovou...
tak nějak si myslím že ta druhá skupina je rozšířenější jen s tím že se u nich mění počet odsezených hodin...
a o které skupině by jsi spíše řekl že jsou to masaři ( držeje se bodu C )?
osobně myslím že první skupina nechodí k vodě primárně pro maso tak jako ta druhá...

Petrson - Profil | Ne 31.12.2006 22:15:09

>> MrKos > jde asi o to, jak to chápe každý jednotlivec. Mnoho lidí bere výraz "masař" jako negativně zatížený právě tím, že se jeho nositel snaží úlovku dosáhnout za každou cenu, tedy i porušením limitů. Čemuž my výstižněji říkáme Pytlák, ovšem mnoho lidí to takto nerozlišuje. Jestli bychom pro přesnější terminologii chápali slovo masař ve smyslu bodu C, kam spadám i já, pak s tím nemám problém, akorát mám potřebu zdůraznit, že i když úlovek semtam odnesu, není to prvoplánově cílem (rozhoduju se až u vody) a neporušuju kvůli tomu předpisy. Takže ani s mým svědomím to nic nedělá.

hraji - Profil | Ne 31.12.2006 21:32:08

Bože zasáhni, tohle není možné. :-)))

Bachy - Profil | Ne 31.12.2006 21:05:35

MrKos - Ne 31.12.2006 18:25:48 - ........ :o)))))))))....:o))))....:o))))

MrKos - Profil | Ne 31.12.2006 21:04:01

Petrson: jó, v kokovi se okolo toho vedly dlouhé diskuze a na základě nich si kok upravil nick a vymyslel že jsem ho já označil za pytláka... :-) což ofšem není tak docela pravda a je mi v podstatě fuk z kterého rybníka vodu pije a z jaké sámošky chleba jí... jestli si dobře pamatuju tak ta debata byla v podstatě o otevřené prezentaci porušování RŘ na webu jako je MRK a oni to někteří chlapci špatně nesli takže se snažili odvést diskuzi jinam...
ale jinak máš pravdu a tedy nezbývá než v diskusi postoupit do dalšího levelu... bod. D je pytlák takže masaře hledejme jinde...
že by bod C ? a kolik lidí tady patří do skupiny pod bodem C ? :-)

Bachy - Profil | Ne 31.12.2006 20:59:13

petr - nebydlím až tak daleko, možná se v nové sezoně můžem sejít a testnout to v praxi. :o)
Milan600 - To je jako bych řekl - "Když zvolím tuhší špičku bude mi indikovat i malé drbnutí na tenkém vlasci?Asi těžko, protože pružnost slabonkého vlasce malý pohyb nástrahy vykreje a vidím kulový.Když zvolím tedy měkčí je pak otázka jestli i třeba při slabém vánku poznám tzv.padák?" :o)) Zkus si to porovnat.
Proč myslíš že ten článek je nesmysl? Viděls ty videa?
Jinač teorie dvojčinné kladky je zajímavá, ale praxe je i někde jinde. Za sebe mohu říct, že jsem schopen na číhátku na krátkou vzdálenost odhalit potah 2mm.(mimochodem je to v prvním minipotahu u prvního videa :o)) Ty si troufneš říct že na 3m vzdálené špičce vždycky poznáš plynulý potah o 2mm? :o)) Jinak zlom prut. :o)

Petrson - Profil | Ne 31.12.2006 20:58:19

>> MrKos > tady se myslím naprosto shodnem. Masaře ve smyslu bodu D považuji za pytláka, bez ohledu na to, zda má, či nemá povolenku. Trochu jsem to rozvedl, protože tužím v Nejwostřejším kokovi kolem toho bylo mnoho dohadů, co vlastně je a není pytlačení. Já tedy za něj považuji uvedené - prostě jakékoliv braní zakázaných úlovků - chráněných, nad limit, v zakázané době, apod. Je podle mě vhodné to rozlišovat, neb toto beru jako jedna z nejtrvdších porušení legislativy a stavím na úroveň krádeže. A každý, kdo semtam opomene nějakou drobnost, přece hned není zloděj.

petr | Ne 31.12.2006 20:33:39

Bachy:celkem přesně se ztotožnuju s příspěvkem Milana600,ale už to vzdávám,každý máme svoje a at každymu to jeho slouží a funguje.Já původně nechtěl ani reagovat,jen mě tam poškádlila jakási věta,nebudu už rozabírat jaká.Nicméně si sklidil obrovský uspěch,reakcí je požehnaně...
Přeji vše slušným rybářům,at už vyznavačů feederu nebo čehokoli jiného hodně zdraví a štestí,a to nejen rybářského
btw:Bachy,škoda že nebydlíš blíž,mohli sme si spolu zachytat,to by bylo lepší jak milion příspěvků tady :o)

MrKos - Profil | Ne 31.12.2006 20:18:41

Petrson: v této otázce jsme mluvili o masařích a právě proto jsem uvedl pojem pytlák... poslední dobou i tady pozoruju že často poměrně rozšířená skupina lidí považuje pytláky za masaře a všechny ostatní kteří odnesou povolené množství ryb za rybáře a dokonce neváhají použít pojem sportovní rybáře...
v této problematice mám poněkud jiný názor... takové vysvětlování pojmů je myslím chyba... masařů je mnohem více než si myslíme...
jestli mají metr nebo nemají už je celkem fuk...

Petrson - Profil | Ne 31.12.2006 20:12:31

>> MrKos > v tom máš pravdu, individuu bodu D zcela určitě odpovídá výraz pytlák. Vím, že takto někteří označují každého, kdo nějakým způsobem porušuje RŘ a BP. Na to mám odlišný pohled, slovo pytlák se snažím chápat v tom původním významu, kdy se překročení norem týká odnesení zakázaných množství a druhů ryb, tedy upytlačení (= svým způsobem krádež). Za pytlačení tedy nepovažuju třeba lov v noci, pokud během něj lovec nesakuje úlovky, a jiné přestupky - opomenutí přinést metr, zapsat příchod apod.

MrKos - Profil | Ne 31.12.2006 18:25:48

Bachy: no, do hrčáku bych to dneska už asi nedostal... :-)
Ale sekatelné by to s feederem možná bylo... stejně v této kose převažují záběry od bílé a ta jak je ztuhlá zimou tak neutáhne toho Tvýho policajta...

Bachy - Profil | Ne 31.12.2006 17:59:21

MrKos - Nezobali :o( , jen pár minipotahů, největší asi 5mm. Mít tam feedr, to by byly hrčáky. :o))) Čekal jsem že tam bude víc klidu, ale každou chvíli někdo hodil na břehu megapetradu, po setmění začali lítat na protějším nedalekém břehu rachejtle....

Milan600 | Ne 31.12.2006 15:33:50

Před chvílí jsem se vrátil z výpravy a letos už asi nepojedu:-),tak že jsem začal rybařit na MRKu.
Přečetl jsem tento článek,mimo jiné velice zajímavý.Fakt je že přesto že chytám ryby zhruba třicet let,s feederem zápasím teprve tři roky,musím říct že feeder je na položenou každopádně citlivější než nějaká čihátka.Policajt před špičkou se možná v některých aspektech přibližuje nepatrně feederu,když zapomenu na čas který je potřebný k doladění nějakého "předšpičáka",je třeba brát v úvahu další problém a to je váha policajta.Když zvolím těžšího bude mi indikovat i malé drbnutí na tenkém vlasci?Asi těžko,protože pružnost slabonkého vlasce malý pohyb nástrahy vykreje a vidím kulový.Když zvolím tedy lehčí je pak otázka jestli i třeba při slabém vánku poznám tzv.padák?
No a srovnávat citlivost čihátka někde mezi očkama s feederem to je nesmysl.Když pominu tření v očkách které je možná minimální,tak tam jsou určité průvěsy vlasce. Ale nejhorší je že ten policajt funguje jako dvojčinná kladka,to znamená že pokud mi nástraha odjede 2mm. ,policajt zavěšený mezi očkama popojede pouze o 1mm,pokud se vůbec hne.Tak kde je jaká citlivost?
Zkrátka feeder je feeder. Podotýkám je to můj názor!!!
Jinak šťastnej a veselej Novej rok a "zlomte pruty."

MrKos - Profil | Ne 31.12.2006 15:24:43

Bachy: tak ať zobó :-)

Bachy - Profil | Ne 31.12.2006 15:14:30

MrKos - Vychází mi z toho něco jako srážka naloženého kamionu s tankem - těžko odhadnout kdo koho převálcuje. :o))
Nic, jdu na ryby, je vhodná doba na posledního kapříka. :o)

MrKos - Profil | Ne 31.12.2006 15:08:54

Bachy: nutné to rozhodně není...
myslím si ( z vlastních skromných zkušeností ) že pomocí feederu lze snáze docílit toho aby záběry se staly čitelnými a sekatelnými bez nutnosti dlouhého experimentování s policajtem...
je to potom často rychlá a funkční zbraň právě na takové ryby které se na klasikou montáž a klasickou bobkařinu chytají obtížně... neplatí to vždy a všude... to netvrdím...
ale obecně lze s dobře poladěným feederem bobkařinu převálcovat častěji než naopak... a když se to sečte a zprůměruje tak z toho vychází co? :-)

Bachy - Profil | Ne 31.12.2006 14:54:27

MrKos - To že jde často z chvění změnou sladění všech faktorů lovu udělat pěkné záběry jsem už psal. Ovšem přecházet nutně na feedr netřeba.

Bachy - Profil | Ne 31.12.2006 14:46:55

liborcarp - Ta narážka byla na koho? Psal jsem ti někdy já že neumíš chytat? Ovšem, je velká spousta těch, co jen chytají a o lovu nijak zvlášť nepřemýšlí. :o) Znám dost takových ostřílených lovců, jsou dennodeně u vody a jejich názory jsou velmi vytříbené, zejména vlastní praxí. :o))