Návrh úpravy denní doby lovu - důležitá aktualizace

Autor diskuse: MAXXSKATER - Profil , 6.1.2018
34 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Nhraji - Profil | Ne 7.1.2018 19:33:58 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Rostid >> svaz? Kdo je to svaz? Svaz jsou jeho členové. Tak ať pro sebe něco udělají. Bohužel většina členů svazu nechce dělat nic, vůbec nic, jen by chtěli, aby někdo (rozhodně ale ne oni), zajistil pořádek, hodně ryb, trofejní ryby v každé louži, povolenku za hodně málo peněz, ty nejlepší podmínky. Ale nějak si neuvědomují, že pokud má svaz jako úkol pečovat o vody a zajistit zarybnění a udržení podmínek pro ryby ve vodách, je to úkol pro všechny členy svazu. Rybáři se cítí být členy svazu jen když po svazu něco požadují.

    NSaddám - Profil | Po 8.1.2018 10:33:16

    Tarn >> Jako RS podotýkám, že ono tvrzení o neznalosti zákona je jaksi nezvratitelné.
    To, jestli nějaký zájmový spolek (a Rybářský svaz bezpochyby takovýmto spolkem je) vychází svým členům vstříc a tiskne jim v tom kterém čase aktuální brožurku s pasážemi ze zákona a vyhlášky je jakýsi nadstandart. Určitě bych se ale touto brožurkou neoháněl, už za měsíc totiž nemusí být přesná. Svaz určitě není zodpovědný za to, jestli se jeho členové zajímají o zákonný rámec provozování své záliby (což by pánové lovci nepochybně měli) a už vůbec ne za to, jestli státní exekutiva vytvoří nějakou změnu právních norem. Není ani zodpovědný za úroveň znalostí RS. Rybářskou stráž přeci jmenuje státní správa,ta také může ověřovat její znalosti a z toho vyplývá, že by ji měla také školit.
    Nechcete od toho spolku nějak moc?

      Nlipan - Profil | Ne 7.1.2018 11:59:25

      Rostid >> Proč by se vys.... Já jsem třeba taky člen a líbilo by se mi na spoustě revírů to co je mnohde ve světě a to je lov od hodiny před východem slunce po hodinu po západu. Ryby, vody a příroda si mnohde klid zaslouží.

        NCharlieTrapper - Profil | Ne 7.1.2018 19:53:21

        Thomic >> Vážený pane Kočico, pokud si pečlivě přečtete náš text na webu JčÚS ČRS ještě jednou, možná pochopíte, co jsme tam napsali. Je zcela jasné, že zákon je nad naším rybářským řádem, to je určitě jasné i lidem, kteří o právu moc neví. Nicméně jsme se museli vymezit proti tvrzení uvedenému na webu Rady ČRS, které zní: „před návštěvou revíru nicméně důrazně doporučujeme nejen zkontrolovat bližší popis revíru v soupisu revírů, ale i informace na webových stránkách organizace, která na revíru hospodaří. Rozhodující jsou vždy informace na webových stránkách, nikoli v papírovém soupisu revírů“. To je možná asi dobře myšleno, ale naprosto špatně a nesmyslně napsáno. Nemůžete po rybářích požadovat, aby sledovali před návštěvou revíru stránky místní MO nebo ÚS. Kdybyste stejně jako já komunikoval s obyčejnými rybáři, a kdybyste alespoň tušil, jaké je složení naší členské základny, věděl byste, že spousta našich rybářů ani nemá doma internet a na žádné weby se nedívají. Tímto je uvádíte do právní nejistoty, což je nepřijatelné. Naše prohlášení byla reakce na množící se dotazy našich rybářů, co tedy vlastně platí - zda rybářský řád v tištěné podobě nebo informace uváděné na různých webech. My v tomhle máme jasno.

          Nnofish - Profil | Ne 7.1.2018 13:19:52

          kaprrrr >> jj, píše se rok 2018 a lidi se chovají jak v roce 1300 kdy odpadky házeli z oken kdo měl prachy, rozhodoval co a jak chce, aby bylo..

            NTarn - Profil | Ne 7.1.2018 22:48:26

            Thomic >> No já jsem četl diskusi na webu ČRS, kde jste odpovídal nějakému rybáři, že neznalost zákona neomlouvá. bylo to na dotaz, jak bude postupovat RS v případě, že rybář u vody bude chytat podle podmínek uvedených v tištěném a na webu bude něco jinak. Takže jaké doporučení ? Já to chápu jako rozhodnutí co platí ve vztahu k případné kontrole. A to se na mne nezlobte, je nesmysl. Buď dostanu k povolence platné podmínky, nebo neplatné. Potom je otázka, proč se za tisk vyhazují peníze, když jejich platnost ja sám uvádíte, je diskutabilní a nezaručená. Bylo by docela zajímavé, kdyby nastala situace soudního sporu, protože právo nezná "já myslím" nebo " já si vykládám" , ale zákon stanoví to a to, tak a tak. Pokud vedení ČRS nectí perfektně dikci zákona, těžko může potom chtít totéž po svých členech, zvlášť, když u těch členů bývá často právní vědomí pochopitelně slabší. Není to jejich obor činnosti. Ovšem právníci na ČRS to jako obor činnosti za který pobírají plat, mají.

              NTurňa - Profil | Ne 7.1.2018 16:21:15

              nofish >> Ahoj, sháněl jsi legislativce, tak s desetiletou praxí vedoucího oddělení legislativy na ústředním správním úřadě tě ubezpečuji, že nejaké BPVRP (postaru RŘ) mají nižší právní sílu než právní předpis. Ano, ta doba bude platit i když to je teď někde napsané.

                Nhraji - Profil | Ne 7.1.2018 12:04:42

                Rostid >> je to otázka názoru. Já ještě nezaznamenal žádný skutečný argument, který by mě přesvědčil, že v prosinci a lednu je třeba chytat ryby od 5 do 22 hodin. Ano, dokážu si představit, že v létě se bude chytat od 4 do 24 hodin. Ale přínos pro přírodu v tom nevidím žádný. Vůbec žádný. A to je to, co mi schází. Ohledy na potřeby přírody, zvířat.

                  NTurňa - Profil | Ne 7.1.2018 9:33:34

                  No a "slavný" lobbing jednoho nejmenovaného "rybníkáře" se rozplynul jako dým - ale jistě přijde s něčím jiným.

                    NFRANK71 - Profil | Ne 7.1.2018 22:48:27

                    Thomic >> sice jste lišák, ale bohužel zde jste to nepravili. Takže samozřejmě chyba bude i v tištěné formě. Jak má pak chudák obyčejný rybář věřit webu ČRS? Jinak některé weby MO jsou jak z šípkové království. Nebo se mrkněte na web východočeského ÚS. Ono by to stačilo napsat trochu lépe. Bohužel jsou i lidé kteří znají právní předpisy. Bohužel, ale zatvrzelonost některých funkcionářů je neskutečná.

                      NCharlieTrapper - Profil | Ne 7.1.2018 22:44:19

                      Thomic >> Frank mluví o tom, že v Rybářském řádu je chyba, sice nedůležitá, ale přece jen chyba, který vyplývá ze změny zákona, která platí od 1.7.2017. Je velkou ostudou vedení svazu a zejména sekretariátu, že si toho nikdo zodpovědný nevšiml, zejména s ohledem na to, že svaz má ve vedení a na sekretariátu dva právníky a navíc má k dispozici právní komisi. Chyby děláme všichni, ale tohle je další z mnoha chyb, které dlouhodobě kritizujeme a jako odpověď jen slýcháme, že rozvracíme svaz a že sekretariát a vedení pracuje bezchybně. Je mi z toho tak trochu smutno.

                        Nnofish - Profil | Ne 7.1.2018 18:06:21

                        hraji >> nejlepší to bude stejně akorát pro dozorčí komise, protože zase přibude těch, co usnuli u prutů a omylem to mají nahozeno ve dvě ráno. BUde na to víc času, takže jich bude víc chyceno. A počínaje 2.4. nejpozději, budou řvát, že jsou ty časy komunistické přežitky a bez nonstopu to nejde.

                          NLosPafkos - Profil | Ne 7.1.2018 17:59:17

                          hraji >> MRK s.r.o vznikl taky v dobré víře pro rybáře a ryby a podívej se teď.

                            NThomic - Profil | Ne 7.1.2018 23:22:33

                            FRANK71 >> V tom s vámi souhlasím, povinnost uživatele informovat treba o krátkodobém hájení přímo u revíru nikdo nezpochybňuje. Taky v textu nikde nebylo, že vyžadujeme, jen že doporučujeme. Povinnost dívat se na web je samozrejme nesmysl, ale muze to ušetřit cestu k zavřenému revíru, případně zbytečně brzký odchod od revíru.

                              NThomic - Profil | Ne 7.1.2018 23:16:55

                              CharlieTrapper >> o tom, že je v RŘ chyba se přiznám nevim- smím se zeptat v čem? Pokud to tak je, je to bezpochyby chyba, která by se stát neměla. Myslel jsem, že se jedná o chybu v aktualizaci prováděcí vyhlášky z loňského roku (doživotní a krátkodobé RL), ale tahle pasáž není součástí RŘ, pokud se nepletu. Ohledně platnosti RŘ je to spis na diskuzi s právníky , vzhledem k formulaci v RŘ (..přehled nejdůležitějších ustanovení zákona..) si ale opravdu myslim, že je zákon jednoznačně nadřazen tištěné verzi a rybarum mohu doporučit, aby platné znění zákona sledovali. Podle stejné logiky by se mohl po změně treba povolené rychlosti v obci řidič bránit tím, že to od nikoho nedostal na papíře a že není povinnen sledovat internet a nekde si o tom hledat informace. V čem se shodneme je to, že legisvakance je nutná, i kdyz s Vámi nesouhlasím ze v tomto případě, kdy je nový zákon benevolentnejsi a nehrozí tedy postih z neznalosti. U míry kapra před dvěma lety to bylo mnohem víc na hraně. PS- vliv na ministerstvo si myslim ze je nezpochybnitelný vzhledem k tomu, že původní navrh vypadal ZCELA jinak a pokud by ČRS neměl vliv, těžko by se změnil zcela v souladu s jeho návrhem...

                                NFRANK71 - Profil | Ne 7.1.2018 23:16:05

                                Tarn >> no nejsou. Hypoteticky jako zásadní nevypadají, ale můžou být pro rybáře fatální.Kolik rybářů ví, že se přestupek zapisuje do registru? Skoro nikdo. A přitom ti pak nemusejí vydat zbrojní průkaz nebo ti ho prodloužit, protože ztratíš spolehlivost.

                                  NCharlieTrapper - Profil | Ne 7.1.2018 22:54:40

                                  Thomic >> A teď odpověď na naši diskuzi ohledně platnosti rybářského řádu. Trváme stále na našem prohlášení. Zdaleka ne všichni členové mají internet. Dále nemůžete členy nutit, aby se běhali v průběhu roku dívat na nástěnky MO. Musíte si uvědomit, že svaz má 250 tisíc členů z nejrůznějších sociálních skupin. Nevím jak v ostatních ÚS, ale u nás platí tištěné popisu revírů a rybářský řád, který je součástí povolenky, tak jak je uvedeno v zákoně. Já vím, a mohu i doložit, že vedení svazu si občas některé věci vykládá po svém a špatně. To nicméně nemění na našem stanovisku nic. Pokud dojde ke změně vyhlášky, vydáme tiskovou zprávu, instruujeme rybářskou stráž a MO a na další rok vydáme dodatek k RŘ. Víc udělat nemůžeme. Rybáři si to mezi sebou řeknou. Není úplně správné, že MZe mění vyhlášku s platností v průběhu roku, ale pokud se týká změkčení pravidel, tak se nic neděje. Ale tohle jste měli s MZe diskutovat. Ukazuje se, že styky na MZe asi nejsou takové, jaké je veřejnosti prezentujete. Mějte se pěkně, držím Vám palce. Nemáte to ve své funkci jednoduché.

                                    NFRANK71 - Profil | Ne 7.1.2018 22:50:54

                                    Tarn >> no ona nevýznamná. Oni to ani neřekli RS, takže drtivá většina to ani neví.😊😊

                                      NFRANK71 - Profil | Ne 7.1.2018 22:24:25

                                      Thomic >> vždyť tam mate nesmysly. Viz zastaralý zak. 99/2004Sb. Hlavně, že tam máte pravníka a předseda svazu je dokonce soudce. A já se jako člen ptám kdo zaplatí zbytečně nový výtisk RŘ?

                                        NThomic - Profil | Ne 7.1.2018 22:15:47

                                        CharlieTrapper >> Dobrý večer, pane mistopredsedo. Váš text jsem četl pečlivě a prave proto jsem ho zmínil - pasáž "pro všechny Jihočeské revíry ČRS platí Rybářský řád zahrnující bližší podmínky výkonu rybářského práva a soupis revírů, který obdrželi spolu s povolenkou jako oddíl III povolenky k rybolovu.", doplněný o informaci "V případě, že v průběhu roku dojde ke změně zákona č. 99/2004 Sb. nebo prováděcí vyhlášky č.197/2004 Sb. bude závazná informace zveřejněna formou tiskového prohlášení na webových stránkách Jihočeského územního svazu ČRS (www.crscb.cz)" mi přijde zcela v souladu s doporučením "Před návštěvou revíru nicméně důrazně doporučujeme nejen zkontrolovat bližší popis revíru v soupisu revírů, ale i informace na webových stránkách organizace, která na revíru hospodaří. Rozhodující jsou vždy informace na webových stránkách, nikoli v papírovém soupisu revíru". Nechápu tedy kategorický nesouhlas s tímto doporučením (nikoli požadavkem!). I v diskuzich bylo samozrejme několikrát zmíněno, ze tim nijak neni omezena povinnost uživatele například označit dočasně uzavřeny revír cedulemi, ale návštěva webu muze rybari ušetřit cestu nebo upravit termín dovolené. Na tomto doporučení nevidím nic špatného ani kontraproduktivního. Urcite budete souhlasit s tim, ze v době absence plošného centrálního registru členů nejsme schopni rychle a efektivně oslovit vsechny rybáře. Web je rychlá a dostupná cesta k informacím pro ty, kteří tu možnost mají, u zbytku jsme odkázáni na návštěvu MO, která je mimo konec a začátek sezóny problematická. Pokud ke změně vyhlášky dojde, bude JcUS rozesílat dodatky doporučeně písemnou formou na adresu všech členů? Jinak s Vámi souhlasím ve smyslu, že odkaz na web Svazu jako zdroje nejaktuálnějších informací nebyl šťastný, vhodnější formulace by bylo doporučení "sledovat aktuální znění Zákona a prováděcí vyhlášky na webu ministerstva vnitra, které je rozhodující na rozdíl od tištěného RŘ, který jste dostali k povolence."

                                          NFRANK71 - Profil | Ne 7.1.2018 19:58:20

                                          LosPafkos >> ten Kočica plácá nesmysly i zde. A to je hlásná trouba Štípka. Bohužel zde je vidět kvalita vedení ČRS.

                                            Nu x a - Profil | Ne 7.1.2018 19:44:57

                                            jeden3 >> právě že ne,bylo by tím vyřešeni všichni co strímrujou a jiní výukové co vláčí s plovátkem a jinej dobytek co chytračí a chytají dravce vedle hnízd...

                                              Nu x a - Profil | Ne 7.1.2018 18:46:53

                                              já bych upravil dobu tak že by se mohlo chytat na tekoucí vodě od 16.6..

                                                Nhraji - Profil | Ne 7.1.2018 17:55:50

                                                Rostid >> ale já už dnes nejsem přesvědčený, že chci to nejlepší ro rybáře. Naprostá většina z nich si žádné rozšíření svým chováním nezaslouží.

                                                  NThomic - Profil | Ne 7.1.2018 14:25:52

                                                  nofish >> Dovolte mi prosím reagovat. Pokud (!) bude vyhláška schválena a vstoupí v platnost, podle názoru ČRS bude platit okamžitě, takže bude možné lovit okamžitě déle na revírech, které nemají úpravu času v BPVRP. I tak lze ale předpokládat, že se tyto BPVRP změní, návrh podpořil i MRS, takže nepředpokládám, že by na stávajících časech trval.

                                                  Ohledně níže zmíněného vyjádření v odkazu na web JčÚS - ačkoli je ve vyjádření uvedeno, že pro rybáře je rozhodující rybářský řád v tištěné formě, který dostávají rybáři při vydání povolenky, není to tak - rybářský řád v první části je jen výpis zákona a prováděcí vyhlášky k zákonu o rybářství, který se změní, takže bude platit jiný. Samozřejmě se k tomu vydá dodatek se změnami, který ale celkem logicky většina rybářů nestihne před další sezonou dostat, takže o tom budou (předpokládám) informovat na webu hospodařící organizace; v tomto smyslu byl také míněn text uveřejněný na webu Rady, na který jihočeši odkazují a od kterého se distancují. Před vydáním tohoto textu jsem jihočechy kontaktován nebyl, takže důvody které k tomu vedly nemohu předjímat, platí ale základní pravidlo - pro rybáře je zcela zásadní platné znění Zákona o rybářství a jeho prováděcí vyhlášky, kterým se musí řídit a který je vždy v nejaktuálnější podobě platný na webu Ministerstva vnitra a s malým zpožděním při změnách na stránkách územních svazů a Rady. Platí to ale opravdu pouze v případě, že nejsou tyto změny v rozporu se skutečnostmi v BPVRP, které je mohou zpřísnit. To se ale v rámci ČRS změny doby lovu netýká.

                                                  Protože se jedná o formu uvolnění pravidel, nemyslím že to bude zásadní problém - v krajním případě neznalost aktualizovaného zákona povede k tomu, že rybář bude od vody odcházet zbytečně brzo. Horší situace by nastala v případě, že by legislativní změnou došlo ke zpřísnění pravidel, pak by de jure bylo možné sankcionovat rybáře za porušení pravidel i v případě, že by se řídil "starými" pravidly; podobně jako v nedávné době proběhlo uprostřed sezony zvýšení míry kapra na 40 cm, ačkoli v tištěných RŘ bylo na některých ÚS méně. Také to platilo okamžitě a RS byla instruovaná k určité míře tolerance, protože nebylo možné předpokládat, že všichni rybáři weby sledují.
                                                  Tomáš Kočica

                                                    Nb.gun - Profil | Ne 7.1.2018 13:45:09

                                                    nofish >> Je potřeba vnímat drobný, avšak pro danou věc podstatný rozdíl v pravidlech lovu, která jsou jednotlivými svazy vydávána společně s povolenkou k lovu.
                                                    V ČRS se tato - ze strany některých činovníků MRS právě z toho důvodu často vysmívaná - pravidla jmenují "Rybářský řád", který je členěn na 2 části - první část obsahuje přehled nejdůležitějších ustanovení zák. č. 99/2004 Sb. a vyhl. č. 197/2004 Sb., ve druhé části jsou pak uvedeny bližší podmínky výkonu rybářského práva na revírech ČRS. Denní doby lovu jsou uvedeny v části první, bližší podmínky je nijak neupravují. Takže každá změna zveřejněná ve sbírce zákonů je závazná a vstupuje v platnost k datu nabytí účinnosti.
                                                    V MRS nemají onen "Rybářský řád", ale mají svoje slavné "Bližší podmínky výkonu rybářského práva", a jelikož za bližší podmínky vydávají i spoustu ustanovení zákona a vyhlášky, jsou v MRS denní doby lovu upravené právě těmito bližšími podmínkami. Tudíž ve chvíli, kdy nabude účinnosti změna zákona či vyhlášky, nevstupuje tato změna automaticky v platnost, ale nejprve musí být vedením MRS vydána změna bližších podmínek. Pokud tedy nedojde ke změně bližších podmínek, mají rybáři na revírech MRS smůlu.

                                                      Nlubpro - Profil | Ne 7.1.2018 13:15:50

                                                      Včera jsem se dotazoval na ČRS jestli se termín platnosti změny lovu 1.4.2018 nemůže změnit a dostal tuto odpověď:

                                                      Dobrý večer,
                                                      termin se určitě nezmění, podstatné je, aby návrh úspěšně prošel Legislativní radou vlády. To je předposledni krok celého procesu, potom následuje už jen podpis ministra. Na členské schůzi tedy můžete o změně v tomto smyslu informovat. Vše však bude definitivní, až změna vyjde ve Sbírce zákonů. O tom budeme okamžitě na webu Rady ČRS informovat.
                                                      S pozdravem
                                                      Jan Štípek

                                                        Nkaprrrr - Profil | Ne 7.1.2018 13:09:23

                                                        super,mozna prodlouzej dodu lovu o jednu hodinu,palec nahoru,pise se rok 2018,jenom ze lidem zavrou hubu

                                                          Njeden3 - Profil | Ne 7.1.2018 13:04:42

                                                          TG007 >> no Tibore,ja vim,ze tobe by stacila denni dobalovu od 12 do 15 hodin :-)))viz nase vcerejsi mini vyprava :-)
                                                          jen pochop,ze jsou rybari,ktere z domova pusti na vic jak jeden den a kdyz nekde jsou na rybach,chteji mit moznost sedet u vody co nejdele a nesedet misto toho v hospode.
                                                          PS: doufam,ze te letos neuvidiím licit na kapra,kdyz jsi rybar a ne lovec kapru :-)))

                                                            NTG007 - Profil | Ne 7.1.2018 12:20:05

                                                            hraji >> nenapsal bych to líp. Jsem rybář ne lovec kaprů pro mě to nemá žádný význam.

                                                              NPvl - Profil | Ne 7.1.2018 12:09:52

                                                              Už aby byl duben ........

                                                                Nnofish - Profil | Ne 7.1.2018 12:00:09

                                                                Rostid >> A ČRS třeba taky. Osobně bych byl i pro. A změnit to až od dalšího roku. Prostě aby to bylo tak, jak je - co je psáno.... Kdo ví co bude. Spíš by mě zajímalo, jak je to podle právníků správně. Protože jak to bylo níže, BPVRP můžou být přísnější než zákon a tady nejde jen o úpravu denní doby lovu, ale o to, že se mění pravidla hry během roku a to se může stát i v jiných případech, tak aby bylo jasno, jak to má být. Neumím si představit, jak dají vědět všem členům, že se něco mění.

                                                                  Njeden3 - Profil | Ne 7.1.2018 10:15:15

                                                                  s takto prodlouzenou dobou lovu se jiz vyplati i na jeden den zajet i na vzdalenejsi revir.....