Chyby při odlévání olov

Zdravím všechny kutily a potřeboval bych poradit. Zakoupil jsme formu na olova. Je to velmi kvalitní práce z hliníku. Zkouším odlévat olůvka, ale stále se mi na povrchu odlitých olov dělají takové varhánky, prostě není olovo pěkně hladké. Někdo mi radil, že jsme neměl dost vyhřátou formu, tak jsme jí nahřál, že pálila i přes rukavice a výsledek je pořád stejný. Tak bych potřeboval poradit od někoho zkušenějšího, co dělám špatně, nebo jestli je na to nějaký fígl. Děkuji moc všem za rady.Autor diskuse: Jožan - Profil , 24.1.2011 všeobecné - domací dílna

18x v oblíbených a 5x v ignorovaných.

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

NBrudi13 - Profil | So 21.11.2020 18:05:18

mikos12 >>
Ahoj prosím Tě,viděl jsem Tvou fotku u diskuze o olovech.Mohl by jsi mi prosím poradit jak jsi pogumoval ty grippy?děkuju moc

Nvaga - Profil | St 30.1.2019 20:04:45

NMoje - Profil | St 30.1.2019 20:01:40

Dobry den nevite ten odkaz na ty formy v nemecku diky za info Libor

Ndrvoštěp - Profil | Po 6.11.2017 15:44:56

Calex >> Ne, v pohodě,jde o zvyk. Mám dvě formy od 007 a to gripu a hrušku.Očka do teplý formy dávám pinzetou.Zavřu a upnu do zámečnický rychlo svorky upnuté ve svěráku.Ty dráty mám od kámoše když viděl jak svlékám měď tak mi přinesl asi 50m prej abych se netrápil ;)

NCalex - Profil | Po 6.11.2017 15:36:57

drvoštěp >> Není to moc tvrdý? Mám hliníkový odlejvaný formy od fi. Ryva a pak ještě od Harfy dělaný na CNC..... Když dám slabej drát, tam mi to u očka protejká a silnější mi tam při vkládání zase blbě drží.:-))))) Musím pomalu pro každou formu dělat spešl očka.....Ideální jsou s kleštěma, to zvládám sám, jinak mi očka do forem vkládá mladej a já pak jenom leju a leju........

Ndrvoštěp - Profil | Po 6.11.2017 15:21:10

Káně9 >> Používám 1mm antikoro dráty na svařování Tigem.

NCalex - Profil | Po 6.11.2017 14:08:13

Káně9 >> Podle formy, aby tam pak hezky sedělo, aby šla forma dobře zavřít a nevznikla tam fuka.....Dělám si je sám z 0,8mm mosaz. drátu. Namotám osmičky mezi dvouma čepy a pak to na jedný straně roztřihnu........na fotce je zvonkovej drát😂😂

NKáně9 - Profil | Po 6.11.2017 13:29:00

Jakou zvolit tloušťku pérka???? Chci si je udělat sám. Na olova 90-110g gripa a hruška

Ntydra56 - Profil | Út 4.7.2017 20:46:14

MrKos >> Jo jen od to bolí ruce a záda ale jinak pohoda.

NMrKos - Profil | Út 4.7.2017 20:42:58

tydra56 >> je to hezký obor a měl jsem tu práci vždycky rád

Ntydra56 - Profil | Út 4.7.2017 20:35:56

MrKos >> OK já pracuju v oboru 42 let tak jen pro informaci.

NMrKos - Profil | Út 4.7.2017 20:26:28

tydra56 >> 23 let v oboru, formování do písku, jaderna, pískovna, kuplovna, gravitační lití, GG15 - GG25... poslední tři roky už jsem mimo a pracuju "jen" s tou hotovou litinou o pár km vedle

Ntydra56 - Profil | Út 4.7.2017 20:24:31

Pvl >> OK

NPvl - Profil | Út 4.7.2017 20:18:38

tydra56 >> On je tak skromný:o§))

Ntydra56 - Profil | Út 4.7.2017 20:09:20

MrKos >> Co to je vzdáleně?

NMrKos - Profil | Út 4.7.2017 19:56:35

Pvl >> tož vzdáleně jsem k té slévačině čuchnul :-)

NPvl - Profil | Út 4.7.2017 19:41:22

drvoštěp >> Jen aby .o§))

Ndrvoštěp - Profil | Út 4.7.2017 19:35:32

Tady jsem našel jednu origo a jednu co dělám.Obě fungují.Jedna stojí asi korunu druhá deset vteřin.Tu domácí umím i hezčí ;)))

Ndrvoštěp - Profil | Út 4.7.2017 19:26:40

osiris27 >> Pokud máš vše sladěné podle výrobce -forma- perko správné velikosti nebo obratlík tak já osobně nezaznamenal problém.Pár perek jsem koupil, teď si je dělám s antikoro drátu.Výroba jednoho +- 10vteřin.Oproti originálu dělám delší packy s vyhnutím.

Nosiris27 - Profil | Út 4.7.2017 19:20:22

drvoštěp >> tak já to mám na kaprové zátěže ale jde mi o to pokud to bude moc měkké aby mi to pérko co je v tom zalité se s toho nevytrhlo..