Cena MP povolenky

Co řikate na zdražení povolenky o 200 Kč pro rok 2016 na 1600kč ČRS Ostrava.
Autor diskuse: daniels - Profil , 16.12.2015 kaprařina - RŘ, MO, svazy

arnošt - Profil | Čt 17.12.2015 10:03:38

Osobně je mi cena povolenky na Ostravsku úplně šumák,protože jet si tam zachytat by mě vyšlo jednorázově dráž než je cena té povolenky... :)))
Řešit dneska dvě stovky za rok mi přijde úsměvné,dvakrát říznu o slávičku a jsem na tom stejně.

RST - Profil | Čt 17.12.2015 21:28:11

zdevac >> Nemusíš být členem a ani by jsi se tvým přístupem neměl být. Nevidím jediný důvod proč by člověk který se nechce aktivně podílet na chodu organizace svazu měl požívat stejných výhod jako ten který se stará.

Willow - Profil | Čt 17.12.2015 21:15:40

Nechci Vás rušit v debatě,ale člen MO který jen platí a nezajímá se o chod MO nebo svazu,je jen ovečka ve stádu,která si platí svého řezníka.

RST - Profil | Čt 17.12.2015 21:01:23

zdevac >> Mělo by tě to zajímat, proto že jsi členem toho svazu. Zaplatit a všichni se starejte to je bohužel styl naší doby. Jenže pokud to takhle půjde dál, s tímhle přístupem, tak ta povolenka nebude za 1600,- ale za 16 000,-:-( Jako člen máš i jisté povinnosti, takhle jak to vidím já je to jen pouhý alibismus a vychcanost. Vystup a kup si nečlenskou povolenku.

nofish - Profil | Čt 17.12.2015 20:39:59

chřenovák >> f ironie je fajn věc, ale necháopeš, že celý systém funguje právě na principu toho to nezájmu a toho, že nikdo netlačí vedení ( a teď je jedno jestli MO, ÚS, nebo rady ČRS) k odpovědnosti za svou činnost. Jako sorry, ale nezájem členů je přesně to, proč se děje, co se děje. Až se lidi budou zajímat o rybolov a vodu a ne o kapry jak je odnést domů, třeba se to změní...

bart.bm - Profil | Čt 17.12.2015 19:41:45

Nechapu co tu brecite v hospode a za cigara nechate za den mnohem vic....klasicka ceska vlastnost...pokud se vam nelibi mate moznost nekoupit povolenku a jit si zachytat na soukromaky...vzdyt ti vasi pupici ze svazovak uz tam na vas davno cekaji a majitele maji prazdne penezenky a konta z toho jak je draze zaplatili...tak tu nebrecte a chystejte klacky a na novou sezpnu...a nezapomente rubat v zime prescasy aby jste meli na koule za 400,- 1kg a na povoleky na tech soukromacich :-)))))))

ukara tuka - Profil | Čt 17.12.2015 10:44:17 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

O ty dvě stovky nejde,ale o princip.Jsme jediní ve svazu,kde cena MP je stejná jako pstruhovky,opět bezkonkurenčně nejdražší ze všech krajů a ten fond rozvoje revírů ani nevíme co je.Nikdo z kraje na jejich webu nekomunikuje a na dotazy neodpovídá.Asi vemu celosvazovou,je už jen o 500 dražší než krajská,ale tím pádem by asi kraj ode mne ty dvě kila nedostal,předpokládám,že z celosvazovky kraj nic nemá.

Martian - Profil | St 16.12.2015 6:44:21

Grasel >> to je velka pravda, kterou si ovsem lokalni frflalove (nic ve zlem) neuvědomují... 1600 je uplny pakatel za to, ze muzu chodit k vode kdy chci a muzu odnaset ryby... Ale asi to pro nektery vidim moc s nadhledem 😊

Grasel - Profil | St 16.12.2015 6:20:40

Ber to z té druhé strany - na kolik revírů v ČR můžeš jezdit a jen za 1600,-

zdevac - Profil | Pá 18.12.2015 13:00:04

Kocháč >>

Protože tady nejde vypsat ani řešit úplně vše, trochu jsme to zjednodušil pro lepší představu o tom, jaký také rybář může být.

Ale vem to ještě takto - já jsem členem několika dalších svazů. Baví mne práce se se psy, chodím na cvičák, jsem členem kynologického svazu. Baví mne skály, jsem člen horolezeckého svazu. A jsem členem ještě dalších dvou podobných organizací. Ve všech se řeší to samé. A ani není v lidských silách, aby v každém svazu, kde platím a jsem členem, jsem hlídal vedení, sledoval kroky jednotlivých lidí, nebo se nějak více angažoval. Vezmi si ty psy - proč jsem členem kynologického svazu? Chodím k nám na cvičák, je to nějaká MO, chci využívat překážky, figuranta a mít k dispozici velký plac na práci se psem. Co je pro mne důležité? Zaplatím roční příspěvěk a kdykoliv tam přijdu, mám tam posekanou trávu, překážky v dobrém stavu a figuranta s kvalitním rukávem. To je vše. Jistě, i zde se odehrávají mocenské boje a lidé mluví a píší, jako někteří zde. Ale co je pro mne důležité? Dokavad bude cvičák posekaný a dokavaď budou v rybníce ryby a dokud na skále bude jištění, z žádného svazu mne nic jiného nezajímá. Ono to ani není technicky možné, abys sledoval řízení pěti velkých organizací.

A myslím, že tak, jako já, to má naprostá většina členů ve všech svazech. Tady to nevypadá, každý druhý příspěvěk je ke svazu kritický a popisuje, jak by to šlo lépe, nebo naopak, jak je to špatně. Ale kolik těch kritiků je? Jsou jen hlasití, rozhodně ne početní. Někdy si spočítej, kolik má rybářský svaz členů a kolik je zde kritiků. Percentuelně je to celkem zanedbatelný počet. A když si vezmu, že nikdo se nezavděčí všem a vždy se kritici najdou bez ohledu na kvalitu řešení, tak nemá cenu se tím zabývat. Jsem totiž přesvědčen, že kdyby současné vedení odstoupilo a dalo funkce k dispozici diskutérům z mrku, tak že to bude úplně stejné. Oni budou dělat nějaké kroky a někteří lidé je budou všude hlasitě kritizovat.

Co se změní? Nic. Akorát přezdívky, pod kterými se kritici prezentují. Takže z mého pohledu je úplně jedno, zda se angažuji nebo ne, protože problémy tu budou vždy. Akorát proti sobě nebude Pepa a Karel, ale Franta a Honza. Nemysím si, že problém má svaz, ale že problém je jen mezi svazem a určitou skupinkou lidí. A do toho opravdu zasahovat nehodlám.

No a brigády - opravdu bys chtěl, aby ti na brigádu přišli i lidé z donucení, kteří na ni nechtějí? Kdyby brigády byly povinnost, tak by asi všichni přišli. Ale co s nimi? Než mít dvakrát do roka brigádu s otrávenými nerudnými chlapy, kteří to dělají s odporem, je lepší od nich vybrat prachy, udělat si brigádu 4x do roka a pak si za peníze užít. Ono totiž ta efektivita a výkonnost lidí, co tam budou z donucení, bude hrozná, a nakonec z toho bude více škody, než užitku.


Kocháč - Profil | Pá 18.12.2015 12:31:35

zdevac >> Z mého pohledu jsi "v konečném důsledku" takový vzorek většiny rybářů. Nechtějí mít žádné starosti a prostě jen chytat ryby a o nic se nestarat. Jediný rozdíl mezi tebou a většinovým rybářem je v tom, že nejsi hlupák a ten svůj nezájem umíš pěkně popsat. Mě to pobavilo. Ale nevěřím tomu, že by jsi nebyl schopen pochopit, že úroveň podmínek pro takové chování většiny stojí a padá na pár jednotlivcích a jejich uvážení, kam ten koníček nasměřují. Až budeš na misky vah, jestli rybařit nebo ne, přikládat třeba i povinnost účastnit se brigády, aby ty naše vody trochu vypadaly, tak třeba zvolíš golf, kde tě nebude nikdo nutit jezdit po greenech jednou ročně se sekačkou :o))

RST - Profil | Pá 18.12.2015 5:33:23

Mrknato >> Hlavní cíl s tím co jsem napsal nemá nic společného, hokejisto:-)
To na co narážím je obsaženo ve stanovách konkrétně:
§ 4, odst. 2. písmeno "d" na něj pak navazující § 5.
Chápu, spoustě lidí se to nelíbí chtějí přece jen zaplatit a chytat. Právě pro takové existují nečlenské povolenky. Myslím Pavle že tohle tobě vysvětlovat nemusím, nevěřím že by jsi byl až takový vůl že nechápeš pojmi být členem a čerpat výhody, což bezesporu členská povolenka je.

nofish - Profil | Čt 17.12.2015 21:21:19

zdevac >> Aale o tom to je. Nezajímá tě to = nedokážeš ovlivnit, co se bude dít...
Cchceš jen zaplatit a chytat ryby. To chce většina a proto je rybařina, tam kde je, kuriozně, lidi co se zajímají, jsou momentálně spíše " nevhodní " protože narušují byznys, kdy jedni platí a nezajímají se a jíní jsou z toho docela dobře placeni....
Nevadí ti, že zaplatíš a nevíš kam ty prachy jdou, jen chceš chytat ryby a nestarat se? Gratuluji, jsi jako většina, většina co nadává co se děje, jak je vše na prd, ale přitom nechce udělat cokoli pro nějaké změny, ač je dobrovolně členem nějakého spolku,

FRANK71 - Profil | Čt 17.12.2015 21:14:19

Koukám, jak se masna nofish rozčiluje. Všude samá rada, jak to svaz má dělat. Nyní má možnost ukázat co umí. Může šanci chytit za pačesy, sehnat pár nespokojenců a hurá do Ostravy.☺☺☺☺☺☺ Ale on byl vždy jen na to žvanění.

nofish - Profil | Čt 17.12.2015 20:11:57

zdevac >> Takže ve finále pro svaz jsi udělal to, že nic, oproti jiným... a o tom to je. Pro svaz udělají daleko více lidé, kteří se třeba jen na mrku ptají, proč stojí povolenka o 200 více, kam ty peníze půjdou? ....Vůbec nejde o ty dvě stovky, ale o princip........

tucnak11 - Profil | Čt 17.12.2015 19:19:50

LudoO >> Nemoc,pomalu se chystam na věčne lovy,spim přy odevřenym okně i v zimu ač se zvykam na tou kosu v hrobě.

tucnak11 - Profil | Čt 17.12.2015 19:02:41

Kolik nekteřy rybařy utrati za měsic na pivsko a cygarety,urtitě cena jedne povolenki,tak znamena měsic nehlastat ne hulit a povolenka je za daraka.1600 je furt prt za chytani celoročne,přyroda ,klidek,pivečko na kiblu krasna ženska opalujicy se s roztahlyma nohama,aš ti tvoj prut mezi nohama piska a bobta to je nezaplatitelne.

hraji - Profil | Čt 17.12.2015 9:27:44

zdevac >> ještě štěstí, že horolezci nepotřebují, aby se jim vložené náklady do jejich koníčka taky vrátily, rozebrali by Matterhorn.
Ročně investuji do rybaření desítky tisíc, už řadu let, a nikdy mě nenapadlo, že bych si to kompenzoval tím, že budu bezhlavě brát vše co chytím.
Takovýto způsob uvažování je vlastní určité skupině členů, které by vyšší cena povolenky měla snad odradit od členství ve svazu.

viceroy - Profil | St 16.12.2015 16:45:22

Kdyz jsem tohle zdrazeni psal pred mesicem do nejake diskuze kolem Ostravy tak jsem byl zde za chuja a ejhle ono je to opet pravda tak ocekavam od zminenych aspon omluvu :-):-) ....co na to rict ? cista nenazranost nic vic

doliz - Profil | Út 22.12.2015 15:47:04

Mrknato >> Můžeš mi prosím objasnit co má tvůj zápis společného s tématem diskuse? A není to jen tahle diskuse. Tvoje schopnost zprasit jakoukoliv diskusi na MRKu jeepem, můčkama, samosekem, čilimníkama je neuvěřitelná.

Mrknato - Profil | Po 21.12.2015 19:04:48

Kord@ >> Kdo chce chytat na místním rybníku ve vlastnictví obce, či MO, tak by se jeho brigády neměly započítávat do povinností pro získání územní povolenky a členové MO, která neposkytuje svůj rybník ke společnému rybolovu by něměli mít nárok na zakoupení územní a CS povolenky. To by se pak děly věci.....

FRANK71 - Profil | Po 21.12.2015 17:53:28

RST >> dle mě je to dobře. Všechny vody měl mít pod palcem svaz.

computerfish - Profil | Po 21.12.2015 17:48:58

Babák >> Nevím, z které MO pocházíš. Ale jsou MO, které revíry nebo rybochovná zařízení nemají a o revíry se svaz stará centrálně. Možná je to lepší, MO odvedou poměrnou část za brigády svazu, který je použije například pražský a nakoupí za ně efektivně ryby ve velkém. Nebo za peníze nakoupíš například krmení. Vymýšlet práci kde není je ptákovina. Navíc někteří funkcionáři hlavně ti, kteří na svou funkci nemají by se rádi viděli v čele pracovní čety, roty, pluku a někteří možní i divize. U mě brigády skončily v okamžiku, kdy jsme pokáceli náletové stromy a dali je z místa A na místo B. Podruhé jsme pak přenášeli hromadu z místa B zase na místo A.

Willow - Profil | Pá 18.12.2015 13:57:16

Kocháč >> Já jsem tím pindáním a přístupem přesdvědčil MO,že sypat duháka a sivena do pstruh.řeky je blbost.Dává se Pstruh obecný a lipan a je klid.Chce to makat a přesvědčovat.Až povolenka bude stát 6000kč krajská mp,tak budou všichni brečet jak to tenkrát bylo levné a jednoduché.A to nemluvím o brigádách,ty budou furt,nebo zaplatíš desátek ve výši několika tisic korun ,ceny stoupají a stopat budou.A ta celosvazová nečlenská bude stát jak ojeté auto.Jaký si to uděláme,takový to budeme mít.

Stilet - Profil | Pá 18.12.2015 13:50:29

nofish >> Zdá se, že jsi na nějaké konferenci již byl...:-). Jinak "územní hospodaření" bude jednou v análech (nesrovnávat, kde je nyní) jako jednodušší verze kupónové privatizace.
Přece nechceš, aby se peníze na školící centrum hledaly ve výdajích na svazové funkcionáře a jejich funkční požitky. Jako nedat jim 14 plat?, nebo zúrokovat půjčky fksp? či snížit prémie?

FRANK71 - Profil | Pá 18.12.2015 12:44:05

Kocháč >> je hezký, že se uklízí břeh, ale to má v kompetenci jiná organizace. Dle mě je lepší vybrat prachy.

bart.bm - Profil | Pá 18.12.2015 10:41:37

Pano e co tu pisete tak uzasne slohy o tom jak by se melo fungovat a nefunguje...proc misto zvastu tady nesedite v Praglu a nerozhodujete tam?tady je vasich nazoru takova skoda a je to jen ...hazeni perel svinim....Tak sup sup jiste budou radi za novou krev,ale asi to bude spis...kdo chce najde si zpusob,kdo nechce najde si duvod....a ono tech duvodu bude asi sakra dost.Hlavni je ze pak bubakujete az na vyjimky u vody a melete se v tom samem mlynku jak ostatni.

RST - Profil | Pá 18.12.2015 9:37:45

zdevac >> Heleď vím velmi dobře jak to funguje, ale také vím jak by to fungovat mělo. A to že jsi spokojený a chodíš na ryby je jen potvrzením toho že je něco špatně.
Informace si dnes můžeš sehnat na mnoha místech že to neumíš, nebo nechceš jen potvrzuje mou větu o těch Joudech:-) Jo a až ti někdo poradí abys skočil z mostu, uděláš to????

zdevac - Profil | Pá 18.12.2015 9:04:50

RST >>

Děláš ze sebe hlupáka. Co si kdo myslí o výhodách? Jací joudové? Nejsi tak trochu problematikou deformovaný? Víš ty, jak to vůbec chodí? Už jsem to napsal.

Chci chodit na ryby. Rybáři tu mají nějakou chatičku u rybníka, tak se tam zajdu zeptat. Pán si mne vyslechne, zeptá se, kde chci chytat, dá mi k podpisu několik papírů, já si zajdu na úřad, tam mi dají nějakou kartičku, s tou se vrátím, zaplatím a dostanu další papír. K tomu nějakou knížečku s pokynem, že když někam chci jít chytat, musím si v té knížečce najít číslo revíru a napsat ho do povolenky. A že v lednu mám přijít povolenku vrátit.

Hotovo, jsem "rybář", mám vše a chodím na ryby. Jsem naprosto spokojen.

Co chce víc? Meleš tu o nějakých výhodách a nevýhodách, nějakém hospodaření, svazu.... Jaké výhody? Jak bych asi tak měl vědět, jaké existují povolenky? pro členy nebo nečleny? A kdo má jaké výhody? Proč bych to měl vědět? A kde s k těm informacím mám asi tak dostat?

Uvědom si, že jako hlavní chci chodit legálně na ryby. To je vše. Nehodlám studovat zákony, číst nějaké stanovy, chodit na schůze a podobně. Veškeré informace, které mám, jsou informace a postupy, které mi řekli v té rybářské chatce. Co to vlastně je? Místní organizace? To je jedno. Takže tam přijdu, řeknu jim, co chci, oni mi řeknou, co potřebuji, a hotovo. Ty možná rybařením a vodou žiješ, ale já si chci jít občas zachytat, to je vše. Věci spojené s rybářstvím a rybami mne nezajímají. Udělal jsem vše, co legislativa vyžaduje a co mi MO řekli, udělal jsem to dobře, když mne RS nechává na pokoji, a nic víc mne nezajímá. Snad vážně nechceš abych se straral o to, jaké povolenky existují a zda si mám koupit pro členy nebo nečleny. Nezajímá mne to. Proč by mělo? Od toho tu snad je právě MO, abych si tam mohl zajít a oni mi řekli, co je potřeba. Až budu chtít jít chytat jinam, třeba na pstruhy někde v podkrkonoší, zajdu zase za MO, řeknu jim, co chci dělat, a oni mi zase dají nějaký papír, abych to dělat mohl, já jim zaplatím, a je to vyřízené. Ale abych si někde zjišťoval nějaké výhody, nevýhody nebo jiné ocasárny, s tím se jdi vycpat. Pro mě to má nulovou hodnotu, naopak obrovskou výhodou je, že ten rybář v té chatce mi vše řekne a poradí.

RST - Profil | Pá 18.12.2015 8:09:38

Mrknato >> Hezké vysvětlení, leč tak nějak tebou podané informace jsou jako obvykle zkreslené a mírně řečeno pokřivené k obrazu tvému:-) Neměl by jsi dostat něco - členskou povolenku, když neplníš základní povinnosti, tedy i tu kterou ti ukládá §4 odst.2) písm. d). Jak pak můžeš "plnit VRP" když nemáš povolenku????
Ano v praxi to funguje jinak, a proto je situace ve svazech takové jaká je. Každý jouda si myslí že když zaplatí členství má okamžitý nárok na všechny výhody.

Mrknato - Profil | Pá 18.12.2015 0:54:41

Vilma >> Ale v tom, kolik bude stát povolenka není žádná souvislost s tím, jak se člen zajímá o chod svazu a podílí se na něm. Pokud zaplatí, co zaplatit má, je klientem, což je vyšší forma členství......)))

Mrknato - Profil | Pá 18.12.2015 0:41:31

RST >> Máš v tom sice hokej, ale aspoň jsi od hrajiho chytil to správné čilimničí, vrchnostenské chování.
Jak prosím tě stanovy řeší z pozice MO to, co je podstata hlavního cíle svazu a to je lov u MO, které nemají revíry a ani nevykonávají pro vyšší složku žádné činnosti? Proč svaz umožňuje existenci MO bez toho, aby měly nějaký vztah k revírům? Neměli by pak důsledky měly nést ti nejvyšší čilimníci a nikoliv Zdevac? Navíc MO uvítá, když člen zaplatí, místo toho, aby se poflakoval na brigádě, která povětšině nemá žádný smysl.
Většina členů svazu stejně loví na vodách někoho jiného, než MO, tak proč by se o ty vody měli starat? A vymýšlet plnění odznaků Fučika, aby těm cílům vdechly život a pustili korunkám žilou?

zdevac - Profil | Čt 17.12.2015 21:49:41

nofish >>

Jakých výmluv. Já se vymlouvám? Jak a na co? Napsal jsem jasně, že mi je svaz ukradený. Chci chodit na ryby, to je vše.

No a k tomu vyjadřování - já se nevyjadřoval ke krokům nebo k organizaci svazu, ale k naivním představám některých diskutujích zde. To je rozdíl. Jak vidíš, nekomentuji ani navýšení ceny, ani chatu, ani vedoucí svazu. Jen se bavím naivitou některých lidí, co si myslí, že pravda a láska a logický názor musí zvítězit, když se napíše do diskuze nebo přednese na schůzi. Jen jsem chtěl, aby také viděl, jak někteří "členové" smýšlí, a že pokud chceš něčeho dosáhnout, musíš na to jinak :-)

Willow - Profil | Čt 17.12.2015 21:49:12

ČRS je taková velká akciová společnost,akorát u těch akciovek se akcionář na valné hromadě akcionářů dozví vše o investicích,modernizaci a celém chodu firmy.V ČRS ,když se optá ,je za šťourala a pod. invektiva.Myslíte,že to je normální??

zdevac - Profil | Čt 17.12.2015 21:24:29

nofish >>

Ne, nevadí mi to. Opravdu. Ani mne to nezajímá. Teď ani nevím, zda jsem nebo nejsem členem. Jak to poznám? Pokud jsem, tak to není proto, že by mne svaz zajímal, ale protože mi řekli, že být členem musím, pokud chci lístek a povolenku.

zdevac - Profil | Čt 17.12.2015 20:55:50

nofish >>

Ano, pro svaz jsem neudělal nic. Jen zaplatil. A souhlasím i s tím, co píšeš výše o tom nezájmu. Ale odpověz mi na jednu jedinou základní otázku - proč by mě to mělo zajímat?

To, co píšeš, je hezké, ale mě se zdá, že je to na jinou organizaci. Já chci jednu jedinou věc - jít k vodě a zachytat si. Kam jdou nějaké peníze mne fakt nezajímá. A řekl bych, že takto to má naprostá většina. To, co ty popisuješ, tedy rybolov nebo péče o vodu, je tak akorát na nějaký rybářský kroužek. Naprostou většinu řadových členů tvé problémy, které se svazem máš, nezajímají.

nofish - Profil | Čt 17.12.2015 19:31:21

zdevac >> tak ti to řeknu jak pro blbce, možná to pochopíš....
Pokud zastupuji lidi a rozhoduji o jejich financích, o tom jaký za to dostanou "servis", tak mám minimálně povinnost jim říct, proč jsme rozhodnul, jak jsme rozhodnul.
Pokud toto nebereš jako přirozenou věc, dej se na politiku, tam se krade a prochází jim to. Já bych si přál, aby se toto u svazu nedělo a lidi mající odpovědnost dokázali lidem odpovídat na otázky, v případě, že lidé, kteří platí a udržují tím systém v chodu, konečně budou mít zájem o to, za co platí, kam finance jsou a jak to celé funguje. Na což nárok mají, i ze stanov - jmenuje se to nějak "místní spolky(sdružení, jednotky, bandy, já nevím, na čem to jde ještě prohloubit kontrola MO ČRS), nebo co tam bylo".

nofish - Profil | Čt 17.12.2015 19:18:58

LudoO >> možná proto, že si fakt nehodlám na nic hrát a čím jsem starší, ač jsem papírově relativně mladý, nehodlám si na nic hrát. Když se mi něco nelíbí, v klídku to řeknu i vulgárně, stejně tak funguji třeba i v zaměstnání.... Víš, my blbí se pošleme třeba do análních oblastí, ale vyříkáme si co je třeba. Je to v běžném životě lepší než slušnost za každou cenu a přetvářka za každou cenu.
Jinak, pkkud jsem se dotknul tebe osobně, omlouvám se. Každý jsme nějaký a věřím, že dokážu i nas*rat hodně lidí, upřímně je mi to jedno....

nofish - Profil | Čt 17.12.2015 18:02:12

arnošt >> ale houno.... pak je tu možnost koupím, ale budu chtít vysvětlení, budu se zajímat za co a proč a nač platím, budu chtít vidět co a kam jde.... jenže to není v tomto státě in...
tomto konkrétním případě. Demokraticky územní svaz nechal odhlasovat mezi zástupci organizací navýšení ceny povolenek o 200 s tím, že finance půjdou do fondu, z kterého se platí chata pro vyvolené. Je to jen a jen průser členů. Platím víc za povolenku? Proč? Protože jste jim odsouhlasili navýšení ceny? Co vás k tomu vedlo? Chata? k čemu bude? Vy mne zastupujete, vysvětlete mi, jak vám zdůvodnili plusy toho projektu.... Jako sorry, tady nejde ani tak o 200 a o barák, ale o to, že lidi platí a brečí, přitom můžou říct, " nebudu platit, tebe volím a starej se abych neplatil, nebo platit budu, ale bude to k něčemu" Jenže to by se nesměli starat o to, aby jim zástupci slibovali tři kapry navíc, ale aby měli snahu udržet rybolov jak funguje i do budoucna, protože, ač si to neuvědomujeme, svazový rybolov je super věc, jak v principu, tak finančně ....

rybářka Ira - Profil | Čt 17.12.2015 13:12:25

zdevac >> Dokud nebude min míra pevně daná, nic se nezmění. : Právě proto jsem ve svém prvním příspěvku psala,že se zvýšením ceny povolenky by se mohla zvýšit i ta pevně daná míra.Dobře si uvědomuji,že ryba domácí je určena ke konzumaci ale na druhou stranu rybařina je pro mnohé koníček a relax a mohlo by se zohlednit i toto.Nevím který přístup je super a který není,pro každého asi jinak.Pokud někdo bere co chytí tam může udělat pořádek asi jen RS pokud je to proti RŘ. Ani nevíte jakou radost mám když pouštím jednu rybu za druhou a kolem mě v okruhu cca 70m lítají sprostá slova,že jim to nebere a nedej bože jak si občas domů nesu pěknou 50+ ))))). To žádné slzení při pouštění není ))))).

zdevac - Profil | Čt 17.12.2015 12:21:36

rybářka Ira >>

Jasně, přístup je to super. Nastavte si míru výše, chycené kapry pouštějte. Alespoň zbude více na masaře, ukrajince, vietnamce a jiné, kteří třeba u nás berou vše, co chytí. Ono je hezké chytit kapříka 40 a div ne se slzou v okou ho opusinkovat a vrátit zpět, a pak pozorovat, jak ho vytáhne vedle sedící děda :-)

Takře ono je to na běžných vodách úplně jedno, zda bereš od 40 nebo 50. Když si tu 40 nevezmeš ty, vezme si ji zítra někdo jiný. Dokud nebude min míra pevně daná, nic se nezmění.

rybářka Ira - Profil | Čt 17.12.2015 10:35:40

No myslím,že 200 kč opravdu není až tak hrozné ale,že to způsobí ještě větší jatka než už jsou u té vody aby se to určité skupině opravdu vyplatilo.Myslím,že zároveň s cenou povolenky by se měla zvednout i míra kapra aby sportovní rybáři měli 2 měsíce po nasazení co chytat. Připadá mi to prostě nedomyšlené vzhledem k chamtivosti některých lidí no.Ale je to jen můj názor na tuhle věc.

nofish - Profil | St 16.12.2015 19:30:30

LudoO >> ok, v tom případě doleji a na tvé a tím to končí, práce ráno nepočká.

tuzemak - Profil | St 16.12.2015 19:12:48

Špaky je labilni... >> u vás mrzne?

RST - Profil | St 16.12.2015 19:03:07

nofish >> Pravda pravda. Kopal bych nás za to do prdele a s rozběhem.

nofish - Profil | St 16.12.2015 19:00:49

LudoO >> Chápu. Se sněhem nic neuděláš, srážky a teplota jsou spíš celosvětová věc a tu neovlivníš.
Ale Aby byly rozorané louky, aby se sjezdovky v zimě zasněžovaly "vycucáním" potoků do sucha, aby se lesy na horách změnily ve smrkový porost a podobně, za to si můžeme sami, tady, v ČR...

tuzemak - Profil | St 16.12.2015 17:35:46

nofish >> už sem se lekl,že vrchnost svazu,Ostrava,vytáhla karty na stůl.-)))

nofish - Profil | St 16.12.2015 17:34:31

RST >> Ovšem, momentálně je třeba podotknout, že ty položky sice existují, ovšem cena povolenky se vůbec nezvedala z důvodu vyšších nákladů na revíry, ale z důvodu jiného - jak se na webu MS svazu dozvíš (vlastně nedozvíš nic) tak je tam jen ve zkratce "Moravskoslezský kraj podporuje investici ČRS – Informační a školicí středisko na Slezské Hartě." což někdo musí zaplatit (my).

tuzemak - Profil | St 16.12.2015 16:13:18

kdejaké rybařík tu brečí,nebo nadává,že se zdraží povolenka,má se zoptat na svý MO proč se zdraží,to nejní tím,že lidi ze svazu odchází,a podle některých chybí penízek,to má prý jiný důvod,jenže na webu ČRS Ostrava se člověk odpovědi hned tak nedočká,stačí se tam podívat...

hraji - Profil | St 16.12.2015 9:25:25

ryba domácí >> vyšší cena povolenky vůbec nemusí znamenat, že bude více ryb. Ona totiž kromě položky rozpočtu - nákup násad ryb, existuje také položka - doprovodné náklady na revíry, a položka - nájemné za revíry.
A tyto dvě položky rostou a rostou a porostou dál a možná docela razantně.
Nechci být pesimista, ale klidně se můžeme dočkat, že bude cena povolenky dvojnásobná v horizontu několika málo let.