Vláda zařízla kanál Dunaj-Odra-Labe

Autor diskuse: tomvec - Profil , 8.2.2023
45 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NIchHabe - Profil | Čt 16.2.2023 17:17:34

Honza7 >> Tak spousta stromů, a orné půdy musí ustupovat jen kvůli obchvatům silnic, dálnic, výstavbě hal průmyslové zo´ny apod. Nějaký úzký kanál který jsem měl na mysly by v žádném případě nebyl k lodní dopravě. Nahradil by mokřady v krajině a byl by využit jen za 2 a 3 stupně povodňové aktivity. A Odlehčilo by to korytu řeky.

    NTom - Tuk - Profil | Út 14.2.2023 16:43:21

    Škoda. Ale jednou bude. Doufám že se toho dožiji.

      Nmedvěd - Profil | So 11.2.2023 20:47:19

      smike >> tak nejspíš by se dalo připojit kdyby se chtělo.Ty konspirace jsou boží

        NSlavíček - Profil | So 11.2.2023 11:41:48

        Když pomineme fakt přísun vody které se nedostává tak pak už nevidím klady žádný . Upřímně kdo dnes bude provozovat lodní dopravu ? Stačí se podívat na železnici dřív se většina vozila po trati a dnes když tam člověk vidí vagony z uhlím pro elektrárnu a občas vagóny pro chemický průmysl a auta tak to je všechno .Je pohodlnější to naložit na nákladní auto a odvést rovnou na místo než to naložit odvést na naložení a zase vyzvednout a odvést na místo .A s tímhle to bude stejný tak nakonec by to byl kanál pro pár lidí kteří už nevědí co koupit a tak si pořídí drahé lodě a budou zbytečně pálit palivo .Vidím to na labi jede loď a za pár hodin jede zpátky zkrátka pálit pouze zbytečně palivo nic jiného.

          Nsven - Profil | So 11.2.2023 10:17:11

          smike >> teoreticky vzato, tak souhlas.

          Z celé diskuse bych vyzvedl příspěvek kolegy karláka, který stručně a jasně trefil jádro pudla:
          "karlak - Profil | SZ | St 8.2.2023 18:05:53
          neni treba z toho delat vedu zkratka na to nejsou prachy"

          Pokud zalistujeme v brožované historii tohoto slzavého údolí (viz můj příspěvek dole)
          nemůže PT čtenáři uniknout, že důvodem každého zastavení této megalomanské stavby byla vždy buď nastupujicí finanční krize anebo válka....

          Samozřejmě, že zastavení jako milovník vody a české krajiny vítám, leč o úplném zrušení tohoto projektu, nerozhoduje naše vláda nýbrž Evropský parlament, případně Evropská komise, neboť za éry presidentovaní pana Havla, byl souhlas s tímto projektem jednou z podmínek Unie, pro vstup České republiky.
          Tedy buďme za to rádi ale nesdílejme falešné iluze, že my o něčem rozhodujeme...
          Pan pisálek by měl být méně senzacechtivý a článek nazvat : "Vláda pozastavila....."

          https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Dunaj%E2%80%93Odra%E2%80%93Labe#Z%C3%A1m%C4%9Br_kan%C3%A1lu_po_roce_1989

            Nsmike - Profil | So 11.2.2023 9:26:22

            Jako na rovinu, kdyby do toho byli zapojeni sponzori soucastne petikolky, tak by k zadnemu zarezu nedoslo a kara by se tlacila spokojene dal…

              NHonza7 - Profil | So 11.2.2023 9:22:36

              IchHabe >> Mohu spolehlivě konstatovat, že mnoho vznešených cílů vzešlo pouze ze sobecké snahy na něčem něco získat. Tyto snahy neměly a nikdy mít nebudou reálné podklady, ale budou se snažit naivům v tlouci imaginární zisk za účelem jejich podpory.
              Nikdo dnes ani není vůbec schopen spočítat o kolik náš stát přišel díky tomu, že se na Labi v minulosti ( a dalších tocích ) zabránilo přirozené migraci ryb. Za to spolehlivě se dá zjistit kdo na tom vydělával a kolik z toho utržil řadový občan.
              Můžeš mi jen tak odhadem sdělit kolik lidí by bylo zasaženo na vlastnických právech tímto kanálem, kolik by tato sranda stála, co by na tom utržil řadový člověk, jak by jsi chtěl obejít důležité dopravní uzly, jak se vyhnout rozvodů - tepla, vody, plynu a dalších bez větších nákladů, kolik by přitom padlo stromů, jaký by to mělo dopad na zvěř atd?
              Rozhodně takové mega projekty už dávno nemají význam - jejich dopad na okolí je tak fatální, že se to už dávno nevyplatí. Slouží pouze jedinému a to, že pár idiotů si chce postavit pomník a zbohatnout za státní peníze.

                Ntomvec - Profil | Pá 10.2.2023 21:28:30

                dantex >> když má dobrou rychlost, teče i do kopce.

                  Ndantex - Profil | Pá 10.2.2023 20:51:21

                  IchHabe >> voda do kopce neteče

                    NIchHabe - Profil | Pá 10.2.2023 16:48:22

                    Vůbec se mi nelíbí, když při rybolovu na řece Moravě projíždí jakékoliv lodě. Napadlo mne kdysi, že by bylo zajímavé v určité části toku udělat kanál z řeky Moravy do řeky Vltavy. Když byly na Moravě povodně tak by se část vody mohla přeposlat do Vltavy a nebo na Vltavě příliš moc vody a na moravě sucho, taky by se směr toku proudu vody otočil z Vltavy do Moravy.

                      NTEZAR - Profil | Pá 10.2.2023 12:56:16

                      eskymak Mrakomor >> A betonářskou lobby,povodí a další hnusy...

                        Neskymak Mrakomor - Profil | Pá 10.2.2023 12:42:18

                        Šupina >> tak jak tu již bylo řečeno.....uričtě to bude štvát víc lidí (hlavně těch co se doposud pakovali na těch nesmyslných předražených studiích atd.)

                          NŠupina - Profil | Pá 10.2.2023 12:13:55

                          Já myslím, že tato skvělá zpráva naštve kromě pana Miloše, ještě pana náměstka primátora Děčína Skalického,
                          který se rval za kanál, jako lev.

                            NBulda 64 - Profil | Pá 10.2.2023 8:50:19

                            rybomil >> meliorace naštěstí ve většině případů nefungovaly...
                            Pamatuji, že se vyhloubil rigol a cikáni brali trubky v barvě cihel a seshora je házeli dolů, takže to ve finále po zahrnutí neplnilo požadovanou funkci...((0)

                              Nsven - Profil | Čt 9.2.2023 22:57:19

                              RAJA >>.

                                NSlavíček - Profil | Čt 9.2.2023 19:14:43

                                No sláva že někdo dostal rozum. Dělat kanál za miliardy pro pár desítek lidí co tam zbytečně budou pálit pohonné hmoty. Trochu dráha sranda

                                  NTEZAR - Profil | Čt 9.2.2023 15:37:30

                                  rybomil >> No komančům ten styl vyhovoval,tak v něm zdárně pokračovali a dořádili co se dalo.Ale začalo se s tím dávno před nima.

                                    Nrybomil - Profil | Čt 9.2.2023 15:34:12

                                    TEZAR >> Joo regulace a meliorace, to byl hit za komanče.
                                    Jako 15letý kluk jsem tenkrát čuměl, jak ze pstruhovýho potoka vyjížděli potočáci do kapiláry, po pár stovkách metrů mizeli v rouře, aby z ní o 1 km výše vyjížděli dál do třecích míst. Nějak jsem nechápal že to dali.

                                      NTEZAR - Profil | Čt 9.2.2023 14:39:52

                                      eskymak Mrakomor >> Mě se tam moc líbí Hornád,nebo řeky v Norsku,Slovinsku...

                                        NTEZAR - Profil | Čt 9.2.2023 14:38:06

                                        Darďas >> Bohužel,sice na menších tocích jakási snaha je,ale někdy mi to připadá spíš jako divadlo...

                                          Neskymak Mrakomor - Profil | Čt 9.2.2023 13:51:26

                                          TEZAR >> perfektně napsáno. A co se týče příkladů v zemích Evropy - není třeba chodit ani moc daleko....(např. Váh)

                                            NDarďas - Profil | Čt 9.2.2023 13:18:21

                                            sven >> Jj..bylo toho více.

                                              NDarďas - Profil | Čt 9.2.2023 13:16:07

                                              TEZAR >> Jasně.To je na delší rozpravu.:-)Vrátit řeky do původního stavu...je již nemožné.

                                                Nsven - Profil | Čt 9.2.2023 12:47:19

                                                Darďas >> Takových staveb za účelem průplavu, se vybudovaly desítky...
                                                Dokonce i jedna přehrada..
                                                https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_n%C3%A1dr%C5%BE_Byst%C5%99i%C4%8Dka#Historie

                                                  NTEZAR - Profil | Čt 9.2.2023 12:36:17

                                                  Darďas >> Já to vim. Zkrátka i naši předkové neměli vždy dobré nápady. Třeba regulace našich řek Labe, Vltavy a Moravy začala ještě dřív. Tenkrát to bylo in... Důsledky povodní a sucha dopadají na nás teď. Je zajímavé, že v řadě zemí Evropy je většina řek v původním stavu a žijí tam lidi spokojeně.

                                                    NDarďas - Profil | Čt 9.2.2023 12:05:28

                                                    Chlapci a víte,že již kdysi se stavěl na Odře jez,který měl k tomu sloužit?
                                                    Rok1937
                                                    3.Plavební význam jezu
                                                    Jez koblovský jest prvním velkým objektem na projektovaném průplavu dunajsko – oderském
                                                    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.ostrava-a-pruplav-do.ic.cz/koblovskyjez.php%3Fclanek%3Dbrozura_o_stavbe_jezu&ved=2ahUKEwiN1sKHpYj9AhVhbvEDHZHMBAkQFnoECAcQAQ&usg=AOvVaw0xCvMaDfaahnbpdNvzqlwO

                                                      NTEZAR - Profil | Čt 9.2.2023 11:23:38

                                                      eskymak Mrakomor >> Na zdraví! Mám velkou radost!!!

                                                        Nsven - Profil | Čt 9.2.2023 10:51:53

                                                        eskymak Mrakomor >>Na zdraví a krásu...po páté .-)

                                                          Neskymak Mrakomor - Profil | Čt 9.2.2023 8:57:25

                                                          TEZAR >> tož na zdraví a krásu našich řek. Dobře to dopadlo.

                                                            NJirka R. - Profil | Čt 9.2.2023 6:41:37

                                                            Teď už se tedy nedozvíme, zda by to dopadlo takhle... :-)

                                                              NTEZAR - Profil | St 8.2.2023 22:02:23

                                                              Chlapi, nevím jak vy, ale já zaříznutí té chujoviny musím drobet zapít! 🤣👌🤸‍♂️😁

                                                                Nsven - Profil | St 8.2.2023 19:20:42

                                                                Vodní koridor Dunaj–Odra–Labe (Krátké shrnutí )

                                                                Karel IV. průplav začal stavět ve snaze převést trasu benátského zboží do Brugg přes české území, tedy propojení Dunaje a Vltavy a tím i Labe

                                                                V roce 1653 moravský zemský sněm za podpory říšsko-německého císaře a českého krále Ferdinanda III. zvolil zvláštní komisi pro usplavnění řeky Moravy a její propojení s řekou Odrou.
                                                                *****Král v roce 1657 zemřel a v roce 1663 pronikla vojska Osmanské říše až na Moravu, a návrh se tak v neklidné době nedočkal uskutečnění. *****

                                                                Lothar Vogemont, nizozemský duchovní, sepsal v roce 1700 traktát
                                                                „Pojednání o užitečnosti, možnosti a způsobu spojení Dunaje s Odrou, Vislou a Labem plavebním kanálem“,
                                                                což je první návrh na propojení všech tří povodí (Dunaje, Odry a Labe)

                                                                V roce 1873 vypracovali prof. Oelwein a Ing. Pontzen pro anglo-rakouskou banku projekt průplavu Dunaj–Odra,..
                                                                *****Hospodářská krize v témže roce realizaci projektu odsunula. ******

                                                                Roku 1893 zřídilo vídeňské ministerstvo obchodu oddělení pro studium a stavbu průplavů, které vypracovalo projekt dunajsko-oderského průplavu a navrhlo i jeho napojení na střední Labe, jakož i připojení Visly a Dněstru.
                                                                *****Práce na soustavné výstavbě vodních cest přerušilo vypuknutí světového válečného konfliktu a rozpad monarchie.*****

                                                                Po „anšlusu“ Rakouska v březnu 1938 se stala realizace průplavu D–O–L životně důležitou otázkou integrace říšské vodocestné sítě. 19. listopadu 1938 byl podepsán Německo-československý protokol o způsobu uskutečnění odersko-dunajského průplavu a jeho labské větve
                                                                *****V roce 1943 byly z důvodu válečného vývoje zastaveny veškeré práce.*****

                                                                Dne 23. června 1997 byla v Helsinkách jménem České republiky podepsána Evropská dohoda o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu (AGN). Důraz na zásadní roli propojení pro zlepšení konfigurace evropské sítě vodních cest se projevil i v přístupovém dokumentu, na jehož základě vstoupila Česká republika v roce 2003 do EU.
                                                                *****V únoru 2023 vláda projekt ukončila !?***** .

                                                                https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Dunaj%E2%80%93Odra%E2%80%93Labe

                                                                  Ntomvec - Profil | St 8.2.2023 19:18:33

                                                                  milanpindryc >> to máš pravdu, to už pár desítek milionů muselo spolknout.

                                                                    Nmilanpindryc - Profil | St 8.2.2023 19:05:39

                                                                    Martin M. >> ucel uz stejne splnil, studie se udelali miliony rozdelily… je potreba najit novy “projekt”

                                                                      Njá 2 - Profil | St 8.2.2023 18:38:13

                                                                      Myslím, že ten kanál zařízl sám sebe

                                                                        Njá 2 - Profil | St 8.2.2023 18:37:52

                                                                        Martin M. >> Mimo jiné i proto, že dost často je na suchu

                                                                          NPvl - Profil | St 8.2.2023 18:31:30

                                                                          Alespoň něco pozitivního .

                                                                            NNavrc - Profil | St 8.2.2023 18:19:15

                                                                            aartu >> 😅

                                                                              Naartu - Profil | St 8.2.2023 18:14:38

                                                                              Miloš Zeman odchází a svůj kanál si bere s sebou.

                                                                                Nkarlak - Profil | St 8.2.2023 18:05:53

                                                                                neni treba z toho delat vedu zkratka na to nejsou prachy

                                                                                  NRožnovák - Profil | St 8.2.2023 18:04:51 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                  Martin M. >> ta německá černá díra na peníze- se používala jako srovnávací argument-proti Dol, když eko důvody byly málo- tady je o tom pěkný článek- z pera ekonoma
                                                                                  https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jakub-kucera-kanal-ryn-mohan-dunaj-ma-pocatky-daleko-v-historii-a-slibnou-budoucnost-v-nedohlednu

                                                                                    Nstandas - Profil | St 8.2.2023 17:52:48

                                                                                    TEZAR >> jj, myslím že toho zaříznou ještě víc:-)

                                                                                      NTEZAR - Profil | St 8.2.2023 17:47:08

                                                                                      No konečně!!!

                                                                                        NMartin M. - Profil | St 8.2.2023 17:40:04

                                                                                        Pro zajímavost - v Německu existuje podobný kanál, kde za poslednich 20 let klesl objem přepravy cca 8x, přestože byly zrušeny všechny poplatky a lodě jej mohou používat zdarma. Zájem by nebyl ani u nás, byl to šílený nápad a je dobře, že je mu snad definitivně konec.