Nmedvěd - Profil | Ne 10.7.2022 11:58:09
1Mara >> zarybňovací plán stanovuje MO ,která má revír v užívání?
Nzdevac - Profil | Ne 10.7.2022 11:46:10
rybomil >> Ano, máš pravdu, souhlasím. Ale co s tím? Proto jsem psal, o té změně principu a reorganizaci. Buď jedno, a nebo druhé. Ale říkat jedno a dělat druhé, to mi nějak nejde pod nos a dlouhodobě je to neudržitelné. Kdyby bylo jen na mě, byl bych příznivce razantního omezení rybolovu, nechápu a nerozumím vláčce pro zábavu, nechápu kaprařinu. Chápal bych, kdyby někde měli rybáři velkou vodu, kde se snažili o původní skladbu ryb, snažili se o udržení rovnováhy, organizace na tom pracovala a věnovala se vodě a okolí občasné chytání bylo za odměnu třeba když by se někde přemnožil sumec nebo bylo potřeba něco zregulovat, stanoví se, že je potřeba vytáhnout 5ks mega kapře a členové se za odměnu mohou snažit. Všema deseti bych to bral, prospělo by to vodě i společnosti. Nevadí mi práce venku, čas na to mám, ostatně vždy jsem si přál mí na pozemku rybník nebo protékající potok/říčku. Ale to se už asi nevrátí, je to nereálné, tak se k tomu pojďme postavit čelem a radikálně vše změnit, ať podmínky odpovídají stavu. To je jediné, jak můžeš něco zlepšit. Ale v situaci, kdy tu máš nový stav, ale všichni se tváří, že to stav starý, nic zlepšit nepůjde, a to ani včetně výchovy nové generace, která je vychována právě tím pokrytectvím a lží, protože vidí něco jiného, než slyší.
NDodo677 - Profil | Ne 10.7.2022 11:36:52
1Mara >> .....stačilo by omezit počet kaprů, který jde od vody odnést. Nebylo by třeba nasazovat kamiony, aby si pak vydry mohly plnit mrazáky. Ale to by sme jako rybáři nesměli byt hovada a poloblbové jak poznamenal dobře Rybomil. Protože RS nemá šanci všechno stíhat. Jenom se urychlí odchod od vody v případě úlovku......
Ale je sranda tady pak číst o přemnoženým kaprovi. Ten kapr nemůže za to, že pro svaz je priorita, aby si kamoši odnesli domů maso.
NMartin M. - Profil | Ne 10.7.2022 11:30:07
1Mara >> tato MO si necha platit 500 kc od kazdeho clena jako nahradu za brigady. Predpokladam, ze to dava do nejakeho sveho fondu oprav, z ktereho pak v pripade podobne havarie muze zaplatit profiky. Nejsou to penize na nasadu.
N1Mara - Profil | Ne 10.7.2022 10:43:55
zdevac >> jen jednu věc , uvědomuješ si tu nejzákladnější a nejdůležitější věc a tou je, že členská základna je veliká a pokuď, jak dole píší kluci nebudou lidi spolu spolupracovat a volit, nikam se to nikdy nepohne ? A je fuk co tu píšeš, protože se to prostě nikam nepohne tak, jak se to nepohlo do dnešního dne. Na schůzi si domluvíš pár lidí na podpisy něčeho, třeba náhodně vyberu , zvýšení lovné míry štiky z 50cm.- 60cm. Ano, většina bude souhlasit a už jen proto, že si to s nimi dokážeš domluvit a zkus to s kaprem, aby se začalo vysazovat jen polovina toho, co se vysazuje teď, tak už máš problém, protože saháš lidem na maso a jejich hamižnost,. já chci maso.... a od toho se to hodně odráží a to není prdel. Předloni přišla bouřka nad Děčínem a zničila skoro celou líheň, mají cca 1500členů či o pár set kusů méně, kolik myslíš, že lidí zavolalo na svou MO, jestli nechtějí či nepotřebují pomoc ? Skoro žádný a celou tu záležitost opravili jen cca 6 lidí !!! Z toho jeden hospodář a jejich předseda, ostatní rybáře to vůbec nezajímá, ale chtějí, aby jejich MO vydělávalo peníze z produkce ryb na další nákup ryb na vysazování do pstruhovek, hlavně nepůvodního duháka a to jen pro maso ! a takhle bych mohl pokračovat až do večera. A o vybraných peněz na pomoc už mlčím úplně........... to se svaz vytáhl nejvíce ! ........... Nebýt dobrého hospodáře a lidí, co to v tom MO vedou, neměli by na opravy a pár lidí a určité MO, kteří neváhali a hned přispěli nějakou tou korunou, aby se líheň dala dohromady. Kupovat ryby které nejsou geneticky z dané oblasti jako je třeba potočák je pitomost, takže ta líheň je potřeba pro zachování dalších rybích původních druhů ryb a o tom to je. Ale svaz a jeho vedení zajímá jen počty rybářů a vybrané prachy za ně, na ostatní serou a kdo si myslíš, že to jak ty píšeš bude pak dělat ? Že to všechno zaplatíš ? To je ti k hovnu, když nemáš lidi co tomu rozumí , umí a chtějí to dělat, protože to je koníček, ale doba je taková, že mladý na to serou a je jim to fuk a jen hlásají jako ty , já si to zaplatím, já to tak chci. ....
To jen abys mě trochu porozuměl, o čem tady i já píéšu .-((( Tohle je cesta do pekel.
Nrybomil - Profil | Ne 10.7.2022 10:31:45
zdevac >> osobně jsem dával za posledních cca 30 let tak 4x návrh na prostřídání částí revíru ( např od jezu k jezu ) kde by 1 rok byl zákaz lovu dravců po vysazení, zatímco v další části revíru by se dravci lovili. a další rok opačně. výsledek total 0. takže vysadíme Š2-Š3, by následně se tam sjel mrak debilů " závodníků " co si povýší mezi sebou ego, nafotí super fotky a plácnou na Fb.
proč dělat jednodušeji, když nám zas až tak o ty ryby nejde, zarybňovák splněn, odškrtnuto, vo co go ?
a to je celý ten systém napikaču. opět čest výjimkám, většinou tam kde to funguje jinak dlouhé roky.
N1Mara - Profil | Ne 10.7.2022 10:29:37
rybomil >> Rampet --- úplně pořesně jste to vystihli co mám i já na mysli, vím, že mé vyjadřování má velké nedostatky, ale takhle nějak to prostě myslím stejně jak vy :-))))
Nzdevac - Profil | Ne 10.7.2022 10:04:08
rybomil >> Ty ne, ale pár uživatelů se tu myslivci ohání poměrně často. Co se týká lovu a pravidel, tak ok, ale stále jsme u toho, proč to kdo dělá. Rozhodně to není proto, že by to bylo potřeba a jednalo se třeba o regulaci přemnožených predátorů, ale jak jsem psal, je to jen zábava, volnočasová aktivita. Pokud by to mělo mít nějaký význam pro přírodu, fajn, zakažte obecně rybolov a povolujte jen konkrétní případy s konkrétním účelem, třeba regulace přemnoženého kapra a podobně. Pokud ale ponecháváte možnost chytání ryb jen tak pro zábavu, je to prasárna už ze své podstaty, prošívat rybičky na dravce nebo poškozovat vetší ryby zdoláváním, odsoudit tisíce ryb k pomalé smrti když se třeba utrhne a zůstane ve vázkách, nebo se utrhne dravec s hubou sešitou trojhákem a to vše jen proto, že to někoho baví. Takže buď ze svazu udělejte organizaci, co se opravdu stará a je jejím zájmem právě ryba, nebo se přestaňte pokrytecky přetvařovat a přiznejte, že jde především o peníze a o to, aby se někde nasypaly ryby a vybraly se peníze za to, že je rybáři vytahají. A podle toho směřujte další činnost. Kočkopes, kdy velkohubé proklamace neodpovídají tomu, co se děje ve skutečnosti, vede jen k tomu, že většina diskutujících zde vypadá jako směšný a naivní blb, co vůbec neví, o čem je řeč. Současný stav je neudržitelný, buď to totálně zpřísněte a zregulujte, nebo to prostě uvolněte s pár základními pravidly a všem bude lépe. Myslím, že svaz jasně deklaruje, kam směřuje.
Nrybomil - Profil | Ne 10.7.2022 9:50:19
zdevac >> s myslivostí bych nesrovnával skoro nic.
tedy až na to, že vlastní lov, co má dost striktně stanovená pravidla provozuje poměrně nezanedbatelné procento poloblbů.
to je můj dlouhodobý přístup.
Nmedvěd - Profil | Ne 10.7.2022 9:28:42
zdevac >> volnočasová aktivita je to pro ty co chtějí jen chytat ryby.Jsem jeden z nich.Ale pro stovky ,možná tisíce rybářů,kteří se o vody jakkoliv starají to bude přece jen něco víc.Takže s těmi Tvymi procenty si nejsem jist
Nzdevac - Profil | Ne 10.7.2022 9:25:08
rybomil >> V první řadě byste tedy měli definovat, co vlastně chytání ryb je. A od toho se vše odvíjí. Každý se ohání příklady z myslivosti, ale to je úplně mimo, neb myslivci mají naprosto jiné cíle a roli. Takže - ze všeho nedříve definujte, o co vlastně při rybařině jde, a pak podle toho zařiďte podmínky. V současné době jde z 99 procent o zábavu, jednu z mnoha volnočasových aktivit. A podle toho je potřeba k tomu přistupovat.
Nrybomil - Profil | Ne 10.7.2022 8:46:11
1Mara >> jsem už starej, ale ne nejstarší. pamatuju ( dost dlouhou ) dobu, kdy si prostě rybáři dokázali, hlavně ti starší zjednat u vody pořádek sami mezi sebou, často až velmi často bez RS. když nějaký adjunkt či blbec např. tahal smykem ryby po tarasu, sešli se u něj třeba i 2-3 rybáři z blízkého okolí a vysvětlili mu co se patří s tím, že příště ho odsud vykopou.
dnes vidí hned několik lidí, že ne jeden, ale 2 pytlujou duháci nad stanovený denní limit a nikdo nic, jakoby se nic nedělo.
asi podle hesla dnes oni, zítra zase já? a tak je to v podstatě se vším kolem vody.
čest výjimkám, kteří uklízí po jiných ( třeba provozovatelích lodí ) bordel, pečují o správný návyky dětí a mládeže ikdyž ved. kroužku nejsou atp.
dobře už bylo ( sven copy ).
a Svaz nejen že apriori honí ty prachy, ale zájmy zachování celého společenství kolem vod a ve vodě žijících druhových společenstev, stejně jako zájmy svých členi dostatečně neprosazuje ( viz potočák 62 ).
jo , jsou tam odborníci kteří to umí a s nimiž by to šlo úplně jinak, ale jako většinu členi to nezajímá ¨
( krom počtů, kil, osobáků, ležení nonstop v bivi) tak to jde i mimo část svazovedení.
Nrampet - Profil | Ne 10.7.2022 7:54:05
Bacha San >> těch příčin bylo popsáno dost, ale tady na mrku můžeš tak jen napsat svůj názor a to je tak vše, co zde kdokoliv zmůže. Když s tím půjdeš na svaz, tak pojedeš jak namydlený blesk, protože se budeš snažit trhat partu. Sám nikdo nic s tím nenadělá a díky nezájmu většiny se nikam neposuneme, většině vše vyhovuje, ale jen zatím. Až to té většině jednou dojde, bude už pozdě.
NBacha San - Profil | So 9.7.2022 14:32:04
rampet >> Tím, že na problém ukážeš, ho sice pojmenuješ, ale ani omylem nepojmenuješ jeho příčinu, která by se měla řešit. To, cos napsal, je mantra současných vůdců a jejich soukmenovců.
Nrampet - Profil | So 9.7.2022 13:30:18
potočák 62 >> ono je spousta věcí na které se dá ukázat jako na problém, čímž problém umíme pojmenovat, ale místo přiznání si problému a jeho řešení si naložíme problémy další. My se z problémů nechceme dostat, my si je vyrábíme.
N1Mara - Profil | So 9.7.2022 13:20:47
bjwir >> Já ti rozumím .-)
Ntomvec - Profil | So 9.7.2022 13:19:58
potočák 62 >> ten zákaz elektronických hlásičů a příposlechů je už trochu přitažený za vlasy. Chytám převážně feeder, ale v létě, když si chci odpočinout, vezmu občas kapráky a hlásiče. A nevidím na tom nic špatného, že bych se nevěnoval rybolovu. Na druhou stranu, nedávno tady v nějaké diskuzi sháněl chlápek hlásiče s příposlechem s dosahem minimálně sto metrů, a aby byl signál i v boudě.
N1Mara - Profil | So 9.7.2022 13:19:25
potočák 62 >> Je fakt, že já to beru razantně, ale pořád trvám na svém, že ve svazu je teď mraky lidí, co by tam vůbec být nemělo a díky nim to jde do kopru a lepší časy ? těch se už bohužel já nedočkám a to mě mrzí .-((((
Npotočák 62 - Profil | So 9.7.2022 12:34:14
1Mara >> Ono spoustu věcí by šlo řešit jednoduše, ale to by současným vysokým svazovým funkcionářům muselo jít o rybařinu a ne o prachy. Vždyt´ i to, co by mělo být předmětem této diskuze a to je vhodná vzdálenost od prutů, tak i to by šlo řešit naprosto jednoduše. Stačilo by zakázat používání elektronických hlásičů záběrů a příposlechů na revírech ,o které se starají některé ze svazových složek. Nic víc, nic míń. Bud´ chytám ryby a věnuji se rybolovu a potom podobné věci nepotřebuji nebo je potřebuji ale potom se nevěnuji rybolovu. Naprosto jednoduché. Ale dovedeš si představit ten řev výrobců kuliček a podobných kravin???? Tak se misto toho budeme dohadovat o tom, jestli je správná vzdálenost, do kdy budeš moci rychle manipulovat s pruty 5-10-20-40-100 metrů. Petrův Zdar
Npotočák 62 - Profil | So 9.7.2022 12:23:41
rampet >> Tak ono v podstatě to ,jak dopadne svaz a rybaření v ČR nezáleží už ani tak na svazu. Tekoucí vody a přehrady nejsou svazu ale státu. Svaz je má zatím pouze bezplatně propůjčeny od státu a bude záležet na tom ,jak ještě dlouho. Protože jedinou možnost, kdy může svaz svoji existenci v očích státu a veřejnosti obhájit a to jsou životaschopné a fungující populace původních reofilních druhů ryb, tak tuto možnost současný svaz trestuhodně zahazuje pro vidinu plné šrajtofle. Petrův Zdar