Nebyl čas a lidi sebrat vzorky z výpustí? To je úplně absurdní výmluva, říká Ivan Holoubek k práci ČIŽP na Bečvě

149 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Nnekut - Profil | Čt 3.6.2021 11:25:36

Řízek 5,125 >> Rezeň 5,125 - 3.6.2021 8:30:45 >> V pohodě, souhlas nejen v tomhle.................................

    NRezeň 5,125 - Profil | Čt 3.6.2021 8:30:45

    nekut >> výstižný popis!
    s dovolením bych to ukázal i v jiné diskuzi.
    Bohužel, takhle to prostě je.

      Nkeltt - Profil | St 2.6.2021 23:37:18

      Bacha San >> Ale jo, být správným !!! příkladem resp. předkládat ho ostatním jako podnět k zamyšlení je určitě dobře, záleží na konkrétní situaci a okolnostech.
      Pravdou ale je, že názor "vyplývající z jednotlivého pozorování fakticky nijak nezaručuje výlučnou platnost nějakého názoru, natož pak platnost trvalou, protože i kdyby byl názor pravdivý, nic nevylučuje platnost, oprávněnost, pravdivost i jiných názorů", viz Wiki 😉

        NBacha San - Profil | St 2.6.2021 14:46:01

        keltt >> Já o tom můžu tak akorát mluvit, psát a žít podle toho. V tomhle musí každý začít sám od sebe a dávat tím příklad dětem:-)
        Dnes jsem slyšel, že mafie se bojí škol (vzdělanosti) více, než justice. Něco na tom bude.
        Nicméně změnit názor není nic špatného. Názor není zásada. Názor dokonce není ani argument.

          Nnekut - Profil | St 2.6.2021 9:41:44

          Pánové, řekl bych, že to, že se v tomhle státě spousta lidí necítí dobře, je dáno tím, že lidi, co mají naučené řešit problémy typicky českou vychcaností, si neuvědomují, že už to je norma chování, takže platí jak ty mě, tak já tobě. Potom je nám z toho občas na blití nám všem.

            Nkeltt - Profil | St 2.6.2021 5:49:40

            Bacha San >> Je fajn, že držíš své myšlenky, či přesvědčení. Kolik lidí v ČR jsi ty sám schopen přesvědčit o svém názoru ...? Podotýkám, že plky na mrku jsou velmi slabý argument 👎 Prověřeno léty ...🙃Tím nerozporuji, že stát tvoříme my všichni. Možná až ten stát bude po tobě chtít splacení nějakého "svého" dluhu, což už visí ve vzduchu, změníš názor velmi rychle ...

              NBacha San - Profil | St 2.6.2021 5:44:53

              keltt >> Definici státu znám a přežvýkám ji i probuzen o půlnoci. Že stát nefunguje je tím, že nefungujeme my. Máme se moc dobře na to, abychom to od toho našeho státu vyžadovali.
              A ONI to moc dobře vědí. Jenom velmi naivní či doslova hloupý člověk si myslí, že nám stát bude sloužit, když se za to všichni nezasadíme. Stačí se začíst tady v debatách. Většina lidí nic společenského, potažmo spolkového, fyzicky neřeší, ale to nikomu nebrání si zanadávat a radit jak by to či ono mělo být.... Až na pár výjimek. A to se na první pohled pozná už třeba jenom podle pravopisu, což je spolu se slušností naprostý základ inteligence a objektivity.
              Není nic špatného udělat chybu, ale špatné je chybu nepřiznat a dokonce ji ještě obhajovat. A všimni si, kolik je tady "zákopových diskutérů" :-)
              Stát je jako auto. Bude sloužit jenom když se o něj budeme náležitě starat.

                NBacha San - Profil | St 2.6.2021 5:11:36

                keltt >> Dělal jsem si prču... Nicméně i když jsem žádnou havárii nevyřešil, vím přesně, na koho ukázat a taky proč. Mám na to dost znalostí a zkušeností.
                Ale tak mě napadá, co je to tedy ten stát, když né my?

                  Nkeltt - Profil | St 2.6.2021 0:13:29

                  Bacha San >> To máš pravdu, nicméně už jsi TY někdy vyřešil problém s otrávenou řekou ? Troufnu si říci, že ne, a že by jsi sám za sebe ani nešel do případného právního sporu s FY, která to prokazatelně způsobila. Zklamu tě, ale "MY STÁT" nefunguje, bohužel 😢

                    Nzdevac - Profil | Ne 30.5.2021 10:35:35

                    Honza7 >> Souhlasím, ale myslím, že jsem s tím nezačal, jen jsem reagoval na koment.

                      NBacha San - Profil | Ne 30.5.2021 9:29:13

                      keltt >> Stát jsme my!!! Ať žije.......!!! Doplň si sám:-)

                        NBacha San - Profil | Ne 30.5.2021 9:27:05

                        Honza7 >> Já si myslím, a to bohužel, že k tématu už dávno není co říct. Shrnu-li to, tak Deza vytrávila Bečvu a Babišovi olizovači podrážek zametli vše, aby nic nepřekáželo říjnovým volbám a následně volbě prvního česko - čobolského polistopadového prezidenta.
                        Smutné, ale pravdivé.
                        Nicméně pro ty, co se pídí po maličkostech a uniká jim podstata problému, mám pouze lítost. A opět si pomohu citátem, tentokrát Jára Cimrman: "Jsou chvíle, kdy by se optimisté měli střílet." :-DDD

                          Nkeltt - Profil | So 29.5.2021 23:04:09

                          Honza7 >>Ani nechci vědět, jak inspekce ž. prostředí problém "řešila". Měl jsem tu "čest" tam zrovna být, hrozné psycho. Stát se postarat neumí, to mi ze všeho bohužel vyšlo ...😥

                            NHonza7 - Profil | So 29.5.2021 22:53:10

                            zdevac >> Především tohle do této diskuze nepatří. Podívej se co je v zadání a diskutuj, jinak si založ vlastní a tam ventiluj co tě tíží.

                              Nzdevac - Profil | So 29.5.2021 21:03:07

                              Bacha San >> Nejde o názor. Já s tebou v tom, co píšeš, souhlasím. I s tím, co jsi napsal teď. Problém je v tom, že každý píšeme o něčem jiném a mě se nedaří ti vysvětlit, o co jde. Moje chyba. Hezký den.

                                NBacha San - Profil | So 29.5.2021 18:29:48

                                zdevac >> Typická reakce. To, že mám na problém jiný názor ještě neznamená, že něco nechápu.
                                Já jenom tvrdím jednu věc. Většina lidí si zodpovídá za to, co dělá a jak se má. A to jenom na reakce k tomu, že naše ekonomika předstihla španělskou a je na úrovni italské. Chceš rozporovat i toto? Myslím současnou sílu české ekonomiky, což bylo moje prvotní sdělení?
                                A nepleť do toho "montovny", protože ty mají jak ve Španělsku, tak i v Itálii.

                                  Nzdevac - Profil | So 29.5.2021 18:14:52

                                  Bacha San >> Ty to pořád nechápeš, co?

                                    NBacha San - Profil | So 29.5.2021 17:35:43

                                    zdevac >> Už jsi někdy četl právně zaručený citát? Tos mě tedy opravdu dostal:-) Navíc to není můj citát. Citáty jsou od toho, že jsou nadčasové, takže i tento bude samozřejmě platit i za těch tvých 15-20 let. Akorát že po těch dvaceti letech si to my dva zřejmě už nepovíme :-D
                                    Jenom bys při tom neměl zapomínat na to, že tu levnou a nekvalifikovanou pracovní sílu k nám "někdo" horem dolem valí z východu a dále na to, že čecháčkům se jenom prostě nechce makat.

                                      Nzdevac - Profil | Pá 28.5.2021 13:17:37

                                      bjwir >> Přesně - nechávají si svoje fabriky... a až nastane krize, tak které pak zavřou? Ty u nás, nebo ty jejich? Je to jednoduché - výrobu stáhnou domů. Kdyby nastal fakt nějaký průšvih, tak si Německo nechá svoje na svém území, ostatní automobilky totéž. A tady se zavře Škoda Auto a TPCA a můžeme se jít klouzat. Stačí se podívat na Mladu Boleslav, kde půlka pracuje ve Škodovce a druhá ve službách, které ale využívají hlavně zaměstnanci Škody. A to nemluvím o subdodavatelském řetězci. Dokud to funguje, je to fajn. Ale v případě krize to bude první, co se odepíše. Takže neřeším přidanou hodnotu, ale rizika ekonomiky, která je takto založena. Pilířem ekonomiky to klidně být může, jen by ta ekonomika měla mít těch pilířů více.

                                        Nbjwir - Profil | Pá 28.5.2021 12:44:30

                                        zdevac >> Mhm...proto si nechávájí Wolfsburg,Embden,Lipsko,Graz a do toho staví v Bratislavě,Kvasinách atd...automobilky nepřemýšlí na rok dva ale na 10 - 20 dopředu..to by musel nastat jo průšvih aby se přesunula výroba jinam..Mě se líbí jak tady každý hlásá "montovna = malá přidaná hodnota" , to že škoda,continental,valeo má např.vývoj v čr nikdo nezmíní protože to málokdo ví..To co popisujete není problém..Problém je ten že spousta firem a dovolím si tvrdit je že je to dobrá polovina spíš víc,má nadnárodní matku..A jistě mi spousta z vás kteří v takové firmě pracovali dá za pravdu že centrální sklad je v německu..Fakturka se vystaví hezky za výrobní náklady do Německého závodu , tam to zaskladní nahodí si 20-50% navíc a bez práce generují přidanou hodnotu..no není to krásné?A druhou věcí je naše "pohodlnost" pokud jsou zde lidi ochotni pracovat za 20k hrubého a pak nadávají tak si nic jiného než takový plat nezaslouží...dokud se nenaučí člověk přijít a říct já se cením na 30k , 40k hrubého a ty mi je nechceš dát..tak sbohééééém...Firmy už zjistily že za 25k jim nepřijde nikdo "šikovný" a loajální..takže platy budou růst ale pouze do té doby než zase řekneme "nám to stačí"...tož asi tak.

                                          Nzdevac - Profil | Pá 28.5.2021 12:44:17

                                          Bacha San >> Když se budeme bavit o desítkách lidí, tak ok. Ale desítky tisíc lidí už jsou problém. Ano, pár jedinců zvládne se přeučit na něco jiného, ale masa ne. Jednak na to nemá mentálně, a jednak ta práce prostě nebude. Ty stále vycházíš z toho, že tu máme nezaměstnanost pár procent a stále sem přicházejí firmy jako Amazon a podobně, které zaměstnávají obrovské množství levné nekvalifikované síly, případně i té kvalifikované. Když jedna firma skončí, lze jít jinam, případně pár nezaměstnaných lze utáhnout. Až tu budeš mít nezaměstnanost 25-30 procent, nejen, že nebude práce, ale rozpadne se ti i společnost, bude i obrovský nárůst kriminality, sociálních nepokojů a podobně. Nebudu tu psát rozbory, to si najdi jinde. Tvůj citát je úsměvný a hloupý, sice aktuálně platí, ale nikde právě není zaručeno, že bude platit i za 15-20 let.

                                            NBacha San - Profil | Pá 28.5.2021 10:09:04

                                            zdevac >> Na tohle ti můžu odpovědět jenom jedním citátem. "Kdo opravdu chce, ten může."
                                            V jedné takové malé německé "montovně" jsem dělal. Už neexistuje. Normálně pracuju jinde a mám se dobře. A kdyžmě to přestane bavit, budu dělat zase někam jinam. Nevidím v tom problém.

                                              Nzdevac - Profil | Čt 27.5.2021 14:57:27

                                              Bacha San >> Nejde o to, zda tam dělají rádi, nebo ne. To je něco úplně jiného. Problém je, že až se automobilka rozhodne odejít jinam, má celý region problém. Bude obrovské množství lidí bez práce a to ještě lidí bez kvalifikace, pro které není uplatnění. Takže jo, montovny jsou super, dá se tam vydělat, je to relativně jednoduché a rychlé to připravit... Problém je v riziku, protože stejnou montovnu může automobilka postavit za pět let o region dále a tobě zbydou oči pro pláč.

                                                NCerebro - Profil | Čt 20.5.2021 17:52:18

                                                Resco009 >> Jestli padne Škodovka tak padne půlka republiky na hubu. Je to neskutečný moloch na který je nabaleno takové množství dodavatelů a subdodavatelů, že si to málo kdo umí představit. A z toho samozřejmě kupní síla. Kdo si myslí, že mu to může být jedno tak se hodně plete....

                                                  NBacha San - Profil | Čt 20.5.2021 16:52:44

                                                  tomvec >> Agentury bych zakázal. To zaprvé. A zadruhé, tady v té debatě jsem začal tím, že jsme v HDP na hlavu už předstihli Španělsko a jsme na úrovni Itálie. Takže na tom nejsme zdaleka tak špatně, jak si někteří stěžují. Montovny do debaty zatáhl zdevac a já jen říkám, že na montovnách celá ekonomika nestojí a lidi, co v nich dělají tam jsou dobrovolně.
                                                  Například brácha je "jenom" vyučený, pracuje v malé české firmě, i když by mohl dělat v montovně, a žije si velmi dobře. Já ukončil podnikání, pracuju v malé české firmě a mám se taky dobře. Každý je svého štěstí strůjce :-)

                                                    NBacha San - Profil | Čt 20.5.2021 16:38:26

                                                    Resco009 >> Ten palec hore máš ode mě :-) Je to jak píšeš, krom toho, že až padne škodovka, tak nebude práce. Práce bude pořád a pro schopné bez problémů.

                                                      NBacha San - Profil | Čt 20.5.2021 16:35:12

                                                      milin >> Já to dělat nebudu, spíš by mě zajímalo, proč to tedy všichni ti montéři dělají??? A napiš sem název té montovny, kde za dvanáctky, víkendy a noční berou 20 litrů hrubého.
                                                      A co bych jako měl pochopit?

                                                        NResco009 - Profil | Čt 20.5.2021 16:12:34

                                                        milin >> Je to o výběru...pokud mi to nevyhovuje, tak tam nepracuji. Fňukat umí každý. V dnešní době je práce na každém rohu. Celý svůj profesní život pracuji v logistice(z toho 6 let v automotive a 5 let v E-commerce) a momentálně je práce opravdu hodně. Automotive jde sice trochu do háje, to je pravda. Na druhou stranu je tam momentálně největší poptávka po THP pracovnících. Není týdne, kdy by mi někdo nevolal. Pokud někomu vadí víkendy, noční směny, 12 hodinové směny...dnes je ta prává chvíli, kdy je možnost ukázat svoje schopnosti a dovednosti a trochu si polepšit. Střední čechy, Plzeňsko, Praha, severní čechy, všichni všude nabírají lidi. Stačí se jen odprostit od té pohody a čisté hlavy na lince a praštit do toho. Uznávám, že většina subdodavatelů platí málo, ale dokud za to budou lidi pracovat, tak to tak prostě bude.
                                                        Hlavně mi nepiš, že tam lidi pracovat musí, protože práci potřebují. Není to tak. Je to jen o tom, že vezmu první práci, kterou mi někdo nabídne a pak fňukám.
                                                        Já se moc těším, až se VW rozhodne přestěhovat Škodovku, to bude velká sranda, až bude 30 tisíc lidí bez práce. Potom nebude práce.

                                                          Nmilin - Profil | Čt 20.5.2021 14:45:29

                                                          Bacha San >> Měl by sis dát tak měsíční brigádku v takové montovně. Dvanáctky, víkendy, noční za 20 hrubého. Možná bys pochopil.

                                                            Nzdevac - Profil | Čt 20.5.2021 14:03:17

                                                            Bacha San >> Myslím, že ostatní již odpověděli. A kromě toho nejde o výši mzdy, ale o přidanou hodnotu. A ta je, bez ohledu na mzdu, malá a lehce nahraditelná. Potřebuješ ideálně výzkum, výrobu a kvalifikované služby. Ne že do jedné haly svezou hotové výrobky, tady se smontují a zase jedou dál do světla. Když to funguje, je to super. Ale až se majitelé rozhodnou, že jsme drazí, haly během chvíle přestěhují do Rumunska nebo podobného státu, kde je prac síla levná a stát dá pobídky, a ČR zbudou jen oči pro pláč a nezaměstnaní. A bohužel nekvalifikvaní zaměstnaní, pro které bude práce a méně a méně, lze je často nahradit robotizací a automatizací.

                                                              NDědek - Profil | Čt 20.5.2021 13:03:26

                                                              tomvec >> Jo, montovny jsou u nás absolutní zázrak. Tchyně na ranní směny za 14 čistého a kolega vedle v montovně 21 na tří směnný provoz. Neví, co s penězi dělat, tak je přehazují vidlemi :-)))

                                                                Ntomvec - Profil | Čt 20.5.2021 6:21:31

                                                                Bacha San >> dělají tam třeba proto, protože v jejich regionu není jiná práce, práce tam nabízená odpovídá jejich (nízké) kvalifikaci? Holt všichni Češi nemůžou vynalézat lék proti rakovině, vysokovýkonné lasery a jedinečné nanomateriály. Ale i těch Čechů je v montovnách čím dál míň, nejsou lidi, odcházejí za lepším místem, nahrazují je agenturní pracovníci z Bulharska, Rumunska, Ukrajiny a jiných zemí, kteří pak v dané lokalitě zhoršují bezpečnostní situaci.

                                                                  NBacha San - Profil | Čt 20.5.2021 5:22:39

                                                                  tomvec >> Tak proč tam tedy češi pracují? Mají se tam špatně? Takže některé zahraniční montovny jsou špatné a jiné jsou dobré?
                                                                  Po celém světě jsou "montovny" a dělají v nich lidi. Je to jako s voliči, taky je nikdo nenutí volit Babiše. A služebníci Babišovi ve státní správě je stejná sorta.

                                                                    Ntomvec - Profil | Čt 20.5.2021 5:06:30

                                                                    Bacha San >> montovna Škoda Auto je taková specifická. V těch montovnách, které dělají komponenty pro Škodu, berou polovinu. A bez bonusů.

                                                                      NBacha San - Profil | St 19.5.2021 22:24:56

                                                                      zdevac >> Tak proč teda v těch montovnách robotuje tolik čecháčků? Já ti to tedy povím:

                                                                      "Průměrná hrubá mzda zaměstnance, který je odměňován na základě tarifů, činila v roce 2018 ve společnosti 51 275 korun. Zaměstnanci letos obdrží také rekordní jednorázový bonus, a to ve výši 80 tisíc korun."

                                                                      Ta zlá montovna Škoda Auto.

                                                                        Nzdevac - Profil | Ne 2.5.2021 18:36:27

                                                                        Bacha San >> Ale jo, ale to je přirozený vývoj. A nijak nesouvisí s tím, o čem je řeč. Naopak, ekonomická situace není výsledkem chytrých a snaživých lidí, ale více méně je způsobena tlakem pár majitelů, investorů a manažerů. Nebo snad ČR jako montovnu pro cizí státy považuješ za úspěch? Jinak na poměry nenadávám, jen je konstatuji, to je rozdíl. A snažím se využít maxima. Jak už jsem psal dříve - komunismu jsem moc nezažil, ale vzpomínám na něj v dobrém a měl jsem se dobře. Já jsem jednoduchý člověk, mě stačí málo.

                                                                          NBacha San - Profil | Ne 2.5.2021 18:08:51

                                                                          zdevac >> Tak třeba už jenom to, že ekonomicky jsme předběhli Španělsko a v současné době jsme na úrovni Itálie. To by se za totáče asi nestalo. Vždyť si jenom vem, že se máš dobře, jak sám píšeš, nemusíš makat naplno, protože stát tě dotuje a stejně nadáváš na poměry :-)

                                                                            Nzdevac - Profil | Ne 2.5.2021 16:49:21

                                                                            FockeWulf >> Ano, to je možné. A? To není žádné kritérium spokojenosti se životem. Lepší být spokojený ubožák, než nespokojený inteligent s kupou problémů... :-)

                                                                              NFockeWulf - Profil | Ne 2.5.2021 16:48:05

                                                                              zdevac >>Jsi ubožák.

                                                                                Nzdevac - Profil | Ne 2.5.2021 16:16:21

                                                                                Bacha San >> Přečti si volební programy vítězných stran za dobu 30 let zpět. Kolik z toho se opravdu zrealizovalo? A jak vím, že volební programy nedodrží? Jednoduše - často to není možné kvůli legislativě, mezinárodním dohodám a smlouvám, není to ekonomicky realziovatelné... Klasika je, že strana pak řekne, že sliby nebyly zasazeny do správného ekonomického rámce nebo že chtěli, ale sami neměli dost hlasů a nikdo jiný nepomohl... Oblíbená je také výmluva, že ano, že to chtěli, ale že jako opozice neměli přístup k dalším informací, které to celé nyní staví do jiného světla... :-)

                                                                                  Nzdevac - Profil | Ne 2.5.2021 16:12:00

                                                                                  FockeWulf >> Ale to se přeci nevylučuje :-) Mě z každé práce vyhodili. Tak jsem si musel zařídit vlastní. A věř mi, že mne to nebaví, dělám naprosté minimum, co je potřeba. Zbytek doplatí stát na dávkách :-) Když budu makat, vydělám si více, ale zase nám seberou tisíce měsíčně od státu. A odbory? Jo, dodnes se pamatuji, jak nám platili lístky na koncerty, dovolenou... jezdil jsem do Špindlerova mlýna na podnikovou chatu asi za 20,- Kč na noc za pokoj.

                                                                                    NBacha San - Profil | Ne 2.5.2021 16:10:46

                                                                                    zdevac >> Jsou lidi, kteří si přečtou volební programy zamyslí se nad tím a jdou k volbám s tím, že nesou zodpovědnost za svoji volbu. Pak jsou lidi, které myšlení bolí, jsou líní si něco přečíst a jdou to hodit komukoliv, kdo jim něco slíbí. No, a pak jsou lidi, kteří volit nechodí.
                                                                                    A když si tedy nedovedeš vybrat, tak už máš přečtené volební programy? A když je ti tedy jedno koho volíš, tak nemáš žádné zásady? A jak už teď víš, že všechny strany nedodrží volební programy?

                                                                                      Nzdevac - Profil | Ne 2.5.2021 15:47:17

                                                                                      Bacha San >> Ano, a to jsme se dostali oklikou k začátku, kde jsem přesně toto psal - pokud někdo nevolí, vlastně tím napomáhá těm, kteří vyhráli. A bohužel další problém vidím také v tom, co jsem psal, tedy typu lidí, co jsou v politice. Kdo je tam ze slušných? Koho volit? Já si ze stran, co mají možnost se do sněmovny dostat, tak nějak nemohu vybrat. A nakonec stejně volební programy nedodrží, nepřátelé se spojí do aliancí a koalic... a je vlastně jedno, koho volíš :-(

                                                                                        Nzdevac - Profil | Ne 2.5.2021 15:42:20

                                                                                        Mjaška >> Jo jo, komunisty jsem zažil vlastně jen na škole, začínal jsem jako automechanik. Hele - mě nic nechybělo. Já se měl dobře. A moji rodiče také. A co se týká toho, že jednodušší typy si různé věci neuvědomí - v tom je právě ta krása. Co je v životě důležitější, než ho prožít spokojeně? Na co být inteligentní a vším se stresovat a vše řešit? Není lepší být spokojen na Macháči i krkovičky na grilu?

                                                                                        Ale teď vážně - nevím, co patří mezi tvoje oblíbené žánry, ale neviděl jsi film Jasmíniny slzy? Natočil to Woody Allen podle divadelní hry Tramvaj do stanice touha. Ostatně Woody Allen má na toto téma více dobrých filmů, třeba Darebáčci (Small Time Crooks) jsou také poměrně ukázková věc, zejména obraty obou hlavních hrdinů.

                                                                                          NMjaška - Profil | Ne 2.5.2021 15:36:41

                                                                                          Bacha San >> Jinak budu psát třeba já, a jinak by psal někdo, komu sebrali třeba fabriku, živnost, zakázali mu práci, neměl se jak živit, děti nesměli jít studovat atd. Občas, třeba 2-3x za život se člověk dostane před něco, co ovlivní zbytek života. Dřív to bylo víc "o hubu", dnes to je třeba zrušení účtu na facebooku :-)

                                                                                            NFockeWulf - Profil | Ne 2.5.2021 15:14:57

                                                                                            zdevac >> Jak jsem psal, kobliha, ztráta času, najednou máš firmu, předtím jsi chtěl zaměstnat a odbory, nemáš rád práci, ale máš firmu. Ruku z nočníku a budíček, tady nediskutuješ s chovanci z ústavu nebo na schůzi ANO.

                                                                                              NBacha San - Profil | Ne 2.5.2021 15:05:32

                                                                                              Mjaška >> Ten palec máš ode mě. Když někdo píše o totáči a nežil v něm, vždycky zbystřím, protože v 81 jsem jako velitel střáže a suprák dostal přímý rozkaz použít střenou zbraň na katedristu (skorošpagáta), který stál tři metry přede mnou za bílého dne a já měl v držení pár civilních medailí za sportovní střelbu. Tak by mě zajímalo, jak by se současní mileniálové tehdy zachovali.
                                                                                              No a ti starší, co to zažili a chvástají se, jací byli tehdy "kabrňáci", div ne disidenti, zase celý totáč volili Národní Frontu. Nemáme si co vyčítat, ale já jsem v té době vychoval děti tak, že se za ně, ani za sebe, nemusím stydět.

                                                                                                NBacha San - Profil | Ne 2.5.2021 14:50:26

                                                                                                zdevac >> Všechno to, co jsi napsal, mohou všichni dělat, ale stálo by za to, aby to dělali ve společnosti, kde je jasně vymahatelné právo, kde je funkční školství a kde rodina, která vychovává děti k slušnosti a vzdělání na to měla dostatek prostředků.
                                                                                                Ono totiž až ti ten kajak na Slapech někdo lohne (nepřeji ti to, protože mě se to stalo) a policajti to odloží, budeš možná na fungování své a fungování společnosti nahlížet trochu jinak. Nicméně nikdo ti ve tvých aktivitách nebrání. Jenom by mě zajímalo, jak by to dopadlo, kdyby všichni takovíto lidé jako ty, a já se k ním taky počítám, nechodili k volbám. Pak by nutně museli za nějakou dobu vyhrát komunisti a budeš bez kola, bez zahrádky, bez kajaku a budeš si užívat při dobývání lithia, protože uran už nemáme :-)

                                                                                                  NMjaška - Profil | Ne 2.5.2021 14:29:10

                                                                                                  zdevac >> Papír a internet snese všechno (tím rozhodně neříkám, že co jsi napsal není pravda).
                                                                                                  Pokud je ti 50 let, tak o socialismu víš a znáš pendrek, páč jsi ho moc intenzivně nezažil a jen kafráš.
                                                                                                  Tvoje švagrová bude podle všeho inteligentní, takoví lidé jsou vnímavější na okolí a tím i citlivější, takže někdy je těch otázek trochu víc ... což si jednodušší typ ani neuvědomí.
                                                                                                  Pokud žiješ spokojeně, je to tvoje věc, tvůj rozum - to je pak svoboda ... :-)
                                                                                                  A pokládat si otázku rozumu v padesáti ... kdo by to měl vědět lépe než ty, no né?
                                                                                                  A teď nějakou nedělní pohádku: třeba "čau lidi" ...

                                                                                                    Nzdevac - Profil | Ne 2.5.2021 13:59:37

                                                                                                    FockeWulf >> Ještě bych doplnil jen otázku. Ok, jsem kobliha bez rozumu. Jak bys ale definoval ten rozum? Hele - je mi 50, mám malou firmičku, dva domy a dva byty, dvě auta, tři děti, psa, kočku... nemám rád práci, nechci vydělávat miliony, stačí mi trochu na pohodlný život, ideálně příspěvky na děti se hodí, ne moc daně, hodně jsem venku, jezdím si na kole, stačí mi ČR, nejspokojenější jsem se psem v lese, zajdu si na houby, jsem rád za asfaltové cyklostezky, občas si zavláčím z kajaku... občas si s manželkou zajdeme na koncert, opera, divadlo... no stres, klídek, pohoda. Mám rozum? Nebo nemám? Jsem hlupák? Nevím a je mi to jedno. Žil jsem si spokojeně dříve, žiju si spokojeně i teď. Raději budu jednoduchou koblihou, co je spokojená s levným pivem, než jako moje švagrová, co má dvě VŠ, úspěchy v práci, ale také svého psychiatra, rozbitou rodinu a deprese snad ze všeho :-)

                                                                                                      Nzdevac - Profil | Ne 2.5.2021 13:34:46

                                                                                                      FockeWulf >> Nejde o to, kde žiješ. Jde o to, kam to směřuje. A nejde jen o to, z koho budeš muset vybírat při volbách, ale celkově, kam směřuje svět.

                                                                                                        NFockeWulf - Profil | Ne 2.5.2021 13:04:01

                                                                                                        zdevac >> Promiň, dál je to s tebou ztráta času, Caesar..... Tak se probuď a přemýšlej díky čemu žiješ. Nevím kde žiješ, kde jsi nabral ty rozumy ( ale kobliha jsi, to jsi potvrdil, tak toho nabírání moc nebylo ) kde se rozhlížíš, tak ti neumím odpovědět. Čus.

                                                                                                          Nzdevac - Profil | Ne 2.5.2021 12:35:17

                                                                                                          Bacha San >> Ano, já také nezačal diskuzi kvůli řešení, ale jen jako reakci na nechození k volbám. Se vším, co jsi napsal, souhlasím, nemám nic proti. Tedy snad jen připomínku mám k tomu, že za to může i nevzdělanost. Vzdělání a inteligence nemusí nutně mít vliv na přístup ke zřízení. Existuje řada inteligentních a vzdělaných lidí, které zajímá klidný a pohodlný život více, než nějaká svoboda či demokracie. Někdo chce kapitalismus, umí si jít za svým, potřebuje moc, vydělává peníze, baví ho problémy a stres... vítá možnost si vydělat neomezeně podle svých schopností. No a někdo, klidně i třeba chytřejší, nepotřebuje moc, stačí mu k životu málo, chce si odpracovat svých pár hodin, aby měl na základní věci, a věnuje se třeba sportu, koníčkům... a okolí ho nezajímá, za komunistů se mu žilo lépe. Si to vezmi - bez stresu s člověk odhákoval pracovní dobu, a to se ještě nepředřel, byl ve čtyři doma, a mohl si jít třeba na ryby, na zahrádku, věnovat se volnočasových aktivitám... A dnes? Makáš od nevidím do nevidím, všude požadují maximální efektivitu, žádné jistoty... máš sice možnost si vydělat násobně více, ale za cenu stresu a žádného volného času. No a třeba já nepotřebuji miliony, stačí mi málo, ale s jistotami a klidem :-) Teoreticky Babiš, komunisti a odbory jsou pro mne ideál :-) Jo, mohl bych mít firmu, být úspěšný podnikatel a zaměstnavatel. Ale proč? Co z toho? Já chci jít na kolo, na procházku s mým psem, posedět u vody, zajít si do divadla, chovám hromadu terarijních zvířat, chci se jen tak na kajaku flákat na Slapech... prstě si chci život užít, ne propracovat.

                                                                                                            Nzdevac - Profil | Ne 2.5.2021 12:18:44

                                                                                                            FockeWulf >> Ale to je mi s tím vítězstvím chytrých a vzdělaných novinka :-) Rozhlédnu-li se po světě kolem sebe, můžeš uvést nějaké příklady? Jo, v historii by se případy našly, třeba Cézar, jenže úspěchů bylo dosaženo ve formě diktatury, ne demokracie.

                                                                                                              NBacha San - Profil | Ne 2.5.2021 12:11:09

                                                                                                              Mjaška >> Já jsem v prvním volebním období volil Zemana a po dvou letech jsem si chtěl nafackovat :-) A to jsem před tou volbou o něm a od něj přečetl všechno co jsem sehnal.
                                                                                                              Ale nestydím se zato. Není proč, prostě člověk udělá chybu, tak už ji příště neudělá.
                                                                                                              Mám inteligentního, vysokoškolsky vzdělaného příbuzného. Svobodomyslmý, starý skaut, věřící. A taky toho Babiše poprvé volil. Podruhé už ne.
                                                                                                              Dobrou chuť :-)

                                                                                                                NMjaška - Profil | Ne 2.5.2021 11:42:14

                                                                                                                Bacha San >> Musím říct, že souhlasím a lépe bych to nenapsal. Mám v práci kolegu, chytrý člověk, má rozhled - ale stejně před lety toho babiše volil. Dal mu šanci, je vidět že je to silný protivník, protože má tým, který zná pravidla supermarketů - co dát na odiv, co skrýt, co dát na závěr ke kase. A lidi jsou lidi a chytnou se, ne všichni a ne hned, pak stačí nabízet dostatečně agresivně, cílit na skupiny. A stačí to.
                                                                                                                Vést stát jako firmu - viděl jsem některé jeho firmy uvnitř, a bylo to trochu strašidelné - staré stroje na hranici životnosti, údržba zrušena.
                                                                                                                Ministryně - facebooková slepice, která nasekala takový dluh, který už nikdy nesplatíme. V reálu asi strašně ošklivá ženská stejně jako ta obryně Stáňa, takže hezký nejsou a evidentně ani chytrý. Pouze s nákloností svému guru.
                                                                                                                Atd. jdu obědvat, tak raději přestanu aby mně nezaskočilo ....

                                                                                                                  NBacha San - Profil | Ne 2.5.2021 11:13:55

                                                                                                                  zdevac >> No, je to jako co bylo dřív, jestli slepice, nebo vejce:-) Já to samozřejmě chápu, ne že ne. Čistě z politického hlediska máš pravdu, ale tato pravda neobsahuje řešení problému. Já mluvím o společenském problému, který, když se správně pojmenuje, řešení má. Tím problémem je nevzdělanost a lenost společnosti. Tento problém se stále prohlubuje, viz debilizace obyvatelstva z knihy F.Koukolíka Sociálně úspěšní psychopaté, ale je to vidět všude kolem a hlavně na sociálních sítích a webových stránkách.
                                                                                                                  Ano, máš pravdu v tom, že tyto lumpy zvolí někdo, kdo je buďto sám lump, a nebo věří předvolebním zvratkům později zvolených lumpů. Pak je ale velká skupina voličů, kteří nejsou lumpové a volí prostě nejmenší zlo, které se však k vládnutí nedostane a zůstane v opozici. Taková situace tady prostě je a dá se nazvat "potlačování všeho svobodného". Výpady na novináře, ČT, Rozhlas, menšiny, neziskovky, Kalouska...které jenom odvádějí pozornost od skutečných problémů, kterými jsou školství, justice a rodina.
                                                                                                                  Že Agrofert fixluje dotace není problém, je to důsledek hlupáctví mas. Těch mas, které se mají dobře, aniž k tomu nutně musí použít mozku. Těch mas, které nerozumí právnímu systému země, ve které žijí. Proč asi při rozvolňování dostal přednost fotbal před žáky? To není náhoda, čutálisti mohou trénovat a skauti nesmí ven a žáci do škol? Kde je svoboda vzdělání? Konec konců i samotná kvalita vzdělání je tristní, už to tu psal Pumprdelník, že málokdo bez webu vysvětlí význam slova floskule.
                                                                                                                  Když se na začátku devadesátých let říkalo, že musí vymřít generace, aby se to srovnalo, říkal jsem, že to budou tři generace a měl jsem pravdu, když bylo referendum o vstupu do EU, volil jsem proti a také jsem měl pravdu, když jsme vstupovali do NATO, nevěřil jsem, že nám to cokoliv přinese. A měl jsem pravdu?
                                                                                                                  Současná politika jsou chléb a hry a kdo by chtěl něco napravovat, musí mít jasnou vizi a musí získat hlasy všech rozumných a slušných. Současná politická garnitura nemá žádné vize, má jen různé pohledy na přerozdělování našich prostředků. Rozkvět země? Spokojenost občanů? Vymahatelnost práva? Efektivní školství? Ale kdepááák! Prachy a držet se u moci. Politik v zájmu svého vysezeného platu chce poroučet jiným a není schopen poručit sám sobě. Stačí se podívat na naše "poněkud přerostlé" ministryně :-)

                                                                                                                    NFockeWulf - Profil | Ne 2.5.2021 9:47:19

                                                                                                                    zdevac >> :):):), dějiny ukazují, že vždy zvítězí ti chytří a vzdělaní, tak se nad tím zamysli taky:) I ten hradní opilec ve svém slavném projevu operoval podobným číslem 80 % slabomyslých voličů. Ale jedna věc je pravdivá navždy. Hloupí lidé jsou pro marketing poklad, zlatý důl. Koblihu? Nefungovalo to?

                                                                                                                      Nzdevac - Profil | Ne 2.5.2021 9:14:23

                                                                                                                      FockeWulf >> Ale neee... 80 procent není hloupých. A nepiš to, pokud se nechceš řadit mezi ně. Brali-li bychom to podle IQ, tak tu máš 25 procent podprůměr, 50 procent se pohybuje v rozmezí označovaném jako průměr a 25 procent je nadprůměr. Ale s touto inteligencí, a ani žádnou jinou, nesouvisí to, zda se necháš, nebo nenecháš převálcovat. Když budeš mít někde skupinu i třeba chytrých lidí, ale hodných a slušných, tak pak přijdou dva hloupí a agresivní, začnou je mlátit, šikanovat a terorizovat a ti slušní a chytřejší se nechají, nezmohou se na odpor. Části ro bude vyhovovat, i když jsou chytří, tak třeba nechtějí nic řešit nebo mít odpovědnost, část rezignuje a přizpůsobí se a část si najde to svoje a o celek se nestará. A to ještě nemluvím o lidech bez empatie a úcty k životu. Pokud budeš mít chytré a vzdělané, vážící si života, těžko mohou bojovat proti někomu, kdo druhého prostě a klidně zabije jen proto, že se mu nelíbí názor nebo se blbě vyspal.

                                                                                                                        NFockeWulf - Profil | So 1.5.2021 23:10:02

                                                                                                                        zdevac >> Začátek je tam, co tu psal Pumprdelník, 80 % populace je hloupé. Tam hledej klíč, ne u toho kdo koho převálcoval. A je velká obava, že s nástupem technologií se ta masa dá ještě více oblbnout. Začalo to koblížkem, pak 5litr, co bude na podzim? Jaké futro, cuc na špejli?

                                                                                                                          Nzdevac - Profil | So 1.5.2021 22:33:56

                                                                                                                          Bacha San >> Ale opět jsme na začátku, který nechceš pochopit - ta vláda se tam musela nějak dostat. Slušní se chovali slušně, ale pár psychopatických a frustrovaných osobností je prostě odstavilo.

                                                                                                                            NBacha San - Profil | So 1.5.2021 22:12:29

                                                                                                                            FockeWulf >> Tak, kurňa, vím, cos myslel :-D

                                                                                                                              NFockeWulf - Profil | So 1.5.2021 22:06:32

                                                                                                                              Bacha San >> Bacha, já mám z těch pavěd státnici!:):):)

                                                                                                                                NFockeWulf - Profil | So 1.5.2021 21:50:13

                                                                                                                                Bacha San >> No já jsem myslel přesně ten význam looser, nic ve zlém:)

                                                                                                                                  NBacha San - Profil | So 1.5.2021 21:03:05

                                                                                                                                  FockeWulf >> Loser se píše s jedním "o". Nic ve zlém :-)

                                                                                                                                    NBacha San - Profil | So 1.5.2021 20:12:10

                                                                                                                                    Pumprdelník >> Pamatuji se, jak strana a vláda rozhodovala o tom, kdo je vzdělanec, kdo vědec a kdo idiot. A hlavně o tom, kdo jimi bude :-)
                                                                                                                                    Však mám taky zkoušku z Marxismu-Leninismu na Karlově Univerzitě....pane bože!!!:-D

                                                                                                                                      NFockeWulf - Profil | So 1.5.2021 20:11:04

                                                                                                                                      Bacha San >> Tak to toho tátu všech looserů přežiješ:)

                                                                                                                                        NBacha San - Profil | So 1.5.2021 20:07:11

                                                                                                                                        FockeWulf >> Před chvílí jsem dopil džonyho chodce a teď, před Churchillem na dvojce, staré španělské červené po tom, co jsem celý den dřel jako "votrok" na vinohradu:-D