Zasedání Republikové rady (listopad 2020)

Diskuse k bleskovce Zasedání Republikové rady (listopad 2020)

Autor diskuse: MAXXSKATER - Profil , 12.11.

0x v oblíbených a 0x v ignorovaných.

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

Nnofish - Profil | Po 16.11.2020 21:37:20

boticar >> no comment. To co ti sepisuješ na mrku, já najivně, bojem s větrným mlýny, řeším dnes a denně....

NThomic - Profil | Po 16.11.2020 18:47:24

boticar >> To chápu také. Ono to v praxi funguje tak, že v podstatě na všechno si nechává svaz dat posudek ministerstva tak, aby z toho ta partyzánština nebyla.Riskovat revíry opravdu nikdo nechce :)

NRAJA - Profil | Po 16.11.2020 18:39:36

Zas debata k..v. :-)

Nboticar - Profil | Po 16.11.2020 18:37:02

Thomic >> Aha, už to vidím a chápu, ale přímo napsané to tedy není. Ono to slovo "zpravidla" tomu dalo tedy stejně další rozměr a myslel jsem, že je to celé postaveno na něm.

NThomic - Profil | Po 16.11.2020 18:13:32

boticar >> Před válkou asi ano- určitě se to dá dohledat, teď k tomu přístup nemám; i když pochybuji ze by se v té době vedla nějaká výraznější centralizovaná evidence. Relevantnější je ale ve vztahu k vyhlášce, která toto ustanovuje rozdíl mezi počtem povolenek v současnosti a v době, kdy vyhláška vznikla- a ten počet klesl (2004-2019). To jen pro ilustraci, že se to “neutrhlo ze řetězu”.
To, že je to stanoveno na hektar je uvedeno hned v úvodu odstavce 3 - odpovídá tomu i praxe, třeba u Jihlavy 6 je na 90 hektarů stanoveno 2200 povolenek jako limit, viz: https://www.kr-vysocina.cz/soubory/450008/dekret%20​jihlava%206.doc

Nboticar - Profil | Po 16.11.2020 17:51:01

Thomic >> Troufnu si tvrdit, že ve srovnání se stavem před válkou nebo ještě dříve těch rybářů víc je. To s tou rozlohou se tam nikde nepíše.

NThomic - Profil | Po 16.11.2020 17:00:01

boticar >> jen poznámka; vyhláška stanoví omezení 25 povolenek (u MP) v kontextu hektaru, nikoli v kontextu revíru jako takového, i když ta formulace je tam trochu zavadejici. Těžko si lze představit, ze by na Orliku bylo dohromady 25 povolenek, že jo. Svaz pečuje o 35 tisíc hektarů revírů, takže by ta horní hranice byla až 875 tisíc povolenek, a tam nejsme ani z dálky;) PS: dlouhodobě se počet povolenek nezvedá, spis se vrací ke stavu kde byl před lety, než začaly pocty klesat. Rybaru víc není, jen o sobě díky internetu tak nějak víc ví (a díky lepšímu vybavení taky asi tráví u vody víc času a jsou mnohem víc vidět).

Nkakr - Profil | Po 16.11.2020 16:15:22

boticar >>
Číst ještě umím. Tak se koukni....
boticar - Profil | SZ | Po 16.11.2020 13:55:56

Nboticar - Profil | Po 16.11.2020 16:07:37

kakr >> To jsem nikde nepsal. Myslel jsem to tak, že RS má podmínky z doby krále klacka, ale zato hodně složitou práci, náklady na telefonování, na benzín, řešení různých udání a jiných věcí. Navíc potká u vody mnohem víc rybářů, které nezná. Pokud by byla motivace držitelů povolenky dodržovat předpisy taková, jako je třeba v tom Německu, pak by v podstatě jenom "odháněl pytláky", kteří povolenku nemají. V našem případě je motivace držitelů povolenek cokoliv dodržovat poměrně nízká, tím pádem se RS musí hňahňat v podrobnostech, v bližších podmínkách na několika revírech a tak dále, aby něčeho dosáhla, přičemž má poměrně svázané ruce. Tak snad se už chápeme.

Nkakr - Profil | Po 16.11.2020 15:17:54

boticar >>
Mohl by jsi objasnit, co má společného doporučený počet vydaných povolenek (25ks/MP a 15ks/P na ha) s kontrolami RS?????
Když bude mír revír 100ha, tak RS ustanovená k jeho kontrole smí kontrolovat jen 25 lovících?????
Pěkná pitomost.

Nboticar - Profil | Po 16.11.2020 15:06:54

kakr >> Ve vyhlášce č. 197/2004 Sb. je jedna kouzelná věta v § 7, která v podstatě legalizuje současný stav: "Dohodnou-li se uživatelé rybářských revírů na společné platnosti vydávaných povolenek nebo v případě, kdy je osoba uživatelem více rybářských revírů, lze maximální počty vydávaných celoročních povolenek se společnou platností na více revírech sčítat." Bez této jedné jediné věty by platilo bezezbytku to, co jsem napsal. V sousedním Německu to často asi funguje podobně. Spolek má třeba 50 členů, z nihž polovina nemá povolenku, ale platí příspěvky. Když někdo zemře a nebo se odstěhuje, tak si může "čekatel" koupit povolenku. Dovedu si představit, jaká hloupost a ostuda je pro rybáře spáchat za těchto okolností přestupek a jestli se pak někdy ještě dočká povolenky od svého spolku. EDIT: Ještě bych dodal, že ČRS má celkem cca 900 revírů (v tom budou sice asi zahrnuty i různé vodní plochy provozované v režimu rybníkářství, které revírem nejsou, ale také vodní plochy přehrad a jiných velmi rozlehlých revírů, kde je možno bez problémů vydat více povolenek, než těch 25 a úřady to zřejmě umožňují). Pokud svaz prodá 50 tisíc celosvazových povolenek za rok, potom to vychází teda tak, že je to ve srovnávní s vyhláškou (zpravidla 25 povolenek na revír) poměrně vysoké číslo. Přičítat povolenky krajské asi ani nebudu, nebo to někdo ještě začne zkoumat podrobně a budeme mít po legraci.

Nboticar - Profil | Po 16.11.2020 14:47:12

sven >> Věřím, že profesionální rybářská stráž je někde a někdy potřeba, v dnešní době určitě. Jenomže stát se momentálně na to dívá tak, že to platit moc nechce (vyjma specifických případů, kde hospodaří národní park, vojenské lesy a statky a pod., tam to vlastně asi taky platí stát se vším všudy). Pokud tu bude obecný konsensus, který se třeba nám nemusí líbit, ale někomu jinému ano, že může uživatel rybářskou stráž platit, tak ať je v té vyhlášce napsáno, že "kromě orgánů uvedených v § 19 zákona může poskytnout odměnu fyzickým osobám za činnost RS a technické vybavení pro výkon činnosti RS také uživatel revíru. Ať je to alespoň přikryté. Lepší, než tam psát podrobnosti o poutku na odznak.

Nkakr - Profil | Po 16.11.2020 14:33:04

boticar >>
To myslíš vážně???
"Princip funkce rybářské stráže je ale zachován, a vychází z toho, že rybářská stráž kontroluje zpravidla jeden revír, který dobře zná a kontroluje tam omezený počet rybářů (zpravidla 15 na pstruhovém revíru a 25 na mimopstruhovém revíru ve smyslu § 7 vyhlášky. "

Nsven - Profil | Po 16.11.2020 14:12:15

boticar >> Tzv. "profesionální rybářská stráž" v podobě v jaké je praktikována, nemá podle mého názoru žádnou oporu v zákoně a její odměňování spolkem, naplňuje znaky korupčního jednání...
Ovšem... zřejmě jsme jediní, kdo s tím má problémy, že..
Takže i zde nejspíš přichází ke slovu přísloví: Psi štěkají, ale karavana táhne dál" ...

Nboticar - Profil | Po 16.11.2020 13:55:56

sven >> A jsem rád, že si poukázal na to, že uživatelem navržená rybářská stráž vlastně kontroluje uživatele revíru. Je tu ta otázka tzv. "profesionální rybářské stráže", tedy zda uživatel revíru nebo dokonce někdo třetí (např. územní svaz tam, kde je působnost RS tzv. celokrajská a MO jsou uživatelem revíru) může za výkon RS platit. MZe není dle svého vyjádření kompetentní řešit odměňování úředních osob a ministerstvo vnitra mě opakovaně v této věci odkazuje na ministerstvo zemědělství. Pravdou asi bude, že to žádný předpis neřeší (tento názor má i pan dr. Šíma). Je také potřeba vycházet z toho, že ten princip je podobný od doby knížepána, totiž že si "svůj revír musí chránit uživatel sám", přičemž k tomu obvykle navrhne "hajného", nejlépe někoho, pro koho se jedná o funkci čestnou. Tento princip byl částečně narušen i za první republiky, kdy část šlechty ztratila vazbu k půdě, řekám, lesům a krajině jako takové a po zavedení společného hospodaření velkým svazem se rybářské právo stalo všelidovou zábavou, tedy jeho výkon je povolen všemu lidu, s klady i zápory, které to přináší. Princip funkce rybářské stráže je ale zachován, a vychází z toho, že rybářská stráž kontroluje zpravidla jeden revír, který dobře zná a kontroluje tam omezený počet rybářů (zpravidla 15 na pstruhovém revíru a 25 na mimopstruhovém revíru ve smyslu § 7 vyhlášky. Ono je možná ještě výmluvnější si přečíst, co musela podstoupit Ema Destinová, aby jí bylo povoleno místním mlynářem (v dnešní terminologii uživatelem revíru) lovit ryby na Nežárce. http://geo.mff.cuni.cz/~cm/das07.pdf

Nkakr - Profil | Po 16.11.2020 13:37:19

boticar >>
Od 2.6.2015 platí, rozhodnutí Mze č.j. 30716/2015 ,(můžeš si najít na webu) nová pravidla organizování zkoušek na RL.
Zkoušky kontrolují příslušné státní orgány u nás Krajský úřad.

Nboticar - Profil | Po 16.11.2020 13:24:20

kakr >> V té vyhlášce nic takového nečtu. Čili ano, možná existují nějaké odlišné požadavky, ale během svého působení (přibližně 2016) jsem se o nich nedozvěděl a ani ty si neodkázal na žádný předpis, který by potvrzoval to, co píšeš ty. "Dvoučlenou komisi" je dobré dělat i bez ohledu na nějaký pokyn. Vždycky je dobrá tzv. metoda 4 očí. A ještě jednou opakuji - celá ta diskuze je prakticky zbytečná, protože to zkoušení nikdo nekontroluje. Takže se vlastně ani nedivím těm, co to posílají klidně poštou. Byť to neznamená, že to schvaluji.

Nboticar - Profil | Po 16.11.2020 13:15:38

sven >> Já jsem to pochopil v podstatě tak, že ministerstvo zemědělství pověřilo ČRS k tomu, aby vytvořilo nějaký systém využitelný i mimo struktury ČRS, a ČRS na to dostane státní peníze. Asi by bylo mnohem transparentnější, kdyby MZe udělalo výběrové řízení na někoho, kdo to zprovozní a informační systém by byl otevřený zcela stejně všem uživatelům revírů, rybářské stráži a příslušným úřadům. Péči o ten systém by financoval přímo stát. To, že to vyřešilo MZe dotací jednomu subjektu není sice ideální, ale ti lidé ve vedení ČRS nemají asi úplně jednoduchou vyjednávací pozici a tak hold berou to, co stát nabídne. Čili v tomto kontextu to vnímám jakš takš pozitivně. Že na tom ČRS nic nevydělá je ta smutná stránka věci. Zákon o veřejných strážích nebo podobný předpis bych v rozumné podobě uvítal.

Nsven - Profil | Po 16.11.2020 13:02:06

boticar >> Pro mě osobně, to je naprosto špatná zpráva.

Je nesmysl aby zájmový spolek usiloval a uzurpoval si kompetence státních orgánů.
Výběr zájemců, vyškolení, ověření kvalifikace, jmenování, přezkušování, kontrola činnosti, posuzování stávající způsobilosti atd. úřední osoby "Rybářská stráž", je povinností jejího zřizovatele.
ORGÁNY STÁTNÍ SPRÁVY RYBÁŘSTVÍ
§ 19
(1) Orgány vykonávající státní správu rybářství podle tohoto zákona jsou
a) obecní úřad obce s rozšířenou působností,
b) městská část hlavního města Prahy určená statutem hlavního města Prahy,
c) kraje v přenesené působnosti,
d) ministerstvo,
e) Ministerstvo životního prostředí,
f) správy národních parků,
g) Ministerstvo obrany,
h) celní úřady.

Rybářský svaz by do tohoto procesu, neměl žádným způsobem zasahovat.
Rybářská stráž není orgánem Českého rybářského svazu ale právě naopak, je vůči svazu v kontrolním poměru.
Ideálním stavem, by bylo vypustit z textu klauzuli:
"Na návrh vlastníka nebo uživatele rybářského revíru" a tím zcela vyloučit tyto subjekty z procesu.

Rybářský orgán, by měl ze zákona jmenovat potřebný počet strážníků, v závislosti na velikosti vodní plochy rybářských revírů a místních podmínkách.
Soukromé subjekty, mohou ochranu svých vod, řešit prostřednictvím svých zaměstnanců, případně využít služeb hlídacích agentůr.

Ovšem nejideálnějším stavem, by bylo oprášení, pod stůl smeteného návrhu zákona, z ledna 2001..

JUDr. Ing. Jiří Staněk, CSc. - Ministerstvo životního prostředí ČR

Usnesením č. 59 schválila vláda České republiky dne 17. ledna 2001 věcný záměr zákona o veřejné stráži a o změně některých zákonů. Současně uložila ministru zemědělství a ministru životního prostředí, aby do 30. září 2001 společně vypracovali a vládě předložili paragrafový návrh zákona. Protože informace, které o obsahu schváleného věcného záměru zákona přinesly v minulých dnech některé hromadné sdělovací prostředky, byly vesměs neúplné, nepřesné nebo dokonce nepravdivé, je na místě seznámit odbornou veřejnost se skutečným obsahem schváleného věcného záměru, z něhož se odvinou základní prvky připravovaného zákona o veřejné stráži.

VEŘEJNÁ STRÁŽ A JEJÍ POSLÁNÍ

Jedním z největších nedostatků stávající právní úpravy postavení stráží je její nejednotnost a roztříštěnost. Účelem zákona je zřízení jedné, tzv. veřejné stráže, která bude stejně jako dosavadní stráže především nástrojem ochrany takových hodnot, jako je příroda a její složky, a takových práv, jako je právo myslivosti nebo rybářské právo. Jde o hodnoty a práva, která nejsou v našich podmínkách v celé šíři chráněna obvyklými nástroji výkonné moci státu (orgány státní správy, složkami policie apod.). Vedle toho bude veřejná stráž dozírat také na ochranu lesního a polního majetku, a to zejména proti krádežím nebo proti poškozování.

Kategorie veřejných stráží

Zákonem budou založeny dvě kategorie veřejné stráže:

1. profesionální veřejná stráž složená z osob, které vykonávají činnost veřejné stráže jako své povolání,

2. dobrovolná veřejná stráž složená z osob ustanovovaných do funkce veřejné stráže příslušným orgánem státní správy; předpokládá se, že tímto orgánem bude kraj (krajský úřad).

Protože ke dni 31. 12. 2002, jak předpokládá zákon č. 147/2000 Sb., zaniknou okresní úřady, budou profesionální veřejné stráže zaměstnanci kraje. Vedle toho budou moci profesionální veřejné stráže zaměstnávat také správy národních parků (s působností pouze na území příslušného národního parku) a vojenské újezdní úřady (s působností pouze na území spravovaném příslušným vojenským újezdním úřadem).

Zákon stanoví minimální počet profesionálních veřejných stráží, které musí na území kraje působit. Dobrovolné veřejné stráže budou ustanovovat pouze kraje (krajské úřady) na návrh orgánů státní správy, orgánů místní samosprávy, občanských sdružení, zájmových organizací a některých dalších zákonem stanovených subjektů. Počet dobrovolných veřejných stráží bude záviset na podmínkách kraje a potřebě veřejných stráží na území kraje.

Územní působnost veřejných stráží

Obvodem územní působnosti profesionální veřejné stráže bude kraj, popř. území národního parku, nebo území vojenského újezdu. Obvod územní působnosti dobrovolné veřejné stráže bude stanoven krajským úřadem při ustanovení stráže, a to obvykle jako katastrální území jedné nebo více obcí, nebo jinak přesně vymezené území, které nepřesahuje hranici kraje. Obvod územní působnosti veřejné stráže bude vždy uveden ve služebním průkazu veřejné stráže. V žádném případě se nepředpokládá, že by někteří členové veřejné stráže mohli mít územně širší, např. celostátní působnost.

PŘEDPOKLADY PRO USTANOVENÍ VEŘEJNOU STRÁŽÍ A JEJICH OVĚŘOVÁNÍ

Jedním ze základních předpokladů pro kvalitní, aktivní a zodpovědný výkon činnosti veřejných stráží je stanovení náročných kritérií pro výběr osob, které mají být veřejnou stráží a samozřejmě také pečlivé ověřování splnění těchto kritérií. Tato kritéria, resp. předpoklady jsou stanoveny s ohledem na zvýšené nároky, které na každou fyzickou osobu objektivně klade výkon náročné činnosti stráží a s přihlédnutím ke zkušenostem s dosavadní právní úpravou. Veřejnou stráží se může stát pouze fyzická osoba, která:

a) je občanem České republiky,

b) dosáhla věku 24 let,

c) má způsobilost k právním úkonům,

d) je zdravotně způsobilá,

e) nebyla pravomocně odsouzena pro úmyslný trestný čin,

f) je držitelem platného zbrojního průkazu nebo splňuje podmínky pro držení zbrojního průkazu, stanovené zákonem o střelných zbraních a střelivu,

g) složila předepsanou odbornou zkoušku,

h) složila předepsaný slib.

Fyzická osoba, která má být profesionální veřejnou stráží, musí mít navíc předepsané odborné vzdělání, a to minimálně úplné střední odborné vzdělání ukončené maturitní zkouškou na střední škole poskytující zemědělské, lesnické nebo rybářské vzdělání, nebo vzdělání v oboru ochrany životního prostředí. Úplný seznam studijních oborů středních škol, jejichž absolvování je splněním podmínky odborného vzdělání, stanoví prováděcí předpis, stejně jako podrobnosti o ověřování splnění zákonem stanovených předpokladů pro výkon činnosti veřejné stráže.

Předpokládá se, že složení předepsané odborné zkoušky bude předcházet obligatorní přípravný kurs. Dále se předpokládá, že zákon stanoví povinné zvyšování kvalifikace osob, vykonávajících činnost veřejné stráže, a to formou pravidelných školení (v trvání dvou týdnů v roce), zaměřených jak na teoretickou, tak i na praktickou přípravu.

ODMĚŇOVÁNÍ A VYBAVENÍ VEŘEJNÝCH STRÁŽÍ

Profesionální veřejné stráže, které budou zaměstnanci kraje, budou odměňovány podle předpisů o platových poměrech zaměstnanců orgánů státní správy.

Pokud jde o odměňování dobrovolných veřejných stráží, předpokládá se, že z několika možných variant bude navrženo odměňování měsíčně paušální částkou, jejíž výše bude stanovena prováděcím předpisem (vyhláškou).

S ohledem na specifický charakter činnosti veřejné stráže a na její povinnosti a oprávnění je nutné, aby byly veřejné stráži poskytnuty potřebné pomůcky a vybavení. U profesionální veřejné stráže to ostatně vyplývá i z ustanovení § 133 zákoníku práce.

Předpokládá se, že rozsah vybavení poskytovaného k výkonu činnosti, bude u profesionální veřejné stráže širší než u stráže dobrovolné. Profesionální veřejná stráž by měla být vybavena služebním stejnokrojem, mobilním telefonem, zastavovacím terčem a svítilnou, dalekohledem, fotoaparátem, mapami, krátkou střelnou zbraní a pouty.

Vybavení členů dobrovolné veřejné stráže bude zřejmě užší. Nepředpokládá se např., že by měli být vybaveni služebním stejnokrojem, ani krátkou střelnou zbraní. Podrobnosti o rozsahu vybavení veřejné stráže stanoví prováděcí předpis, když jedním z hledisek budou i finanční možnosti státu.

PRÁVA (OPRÁVNĚNÍ) A POVINNOSTI VEŘEJNÉ STRÁŽE

Práva (oprávnění) veřejné stráže se odvíjejí od účelu, ke kterému bude veřejná stráž zřízena. Musí být tedy zákonem vymezena tak, aby veřejné stráži umožňovala postihovat všechny formy protiprávní činnosti nebo neoprávněných zásahů do práv, k jejichž ochraně je veřejná stráž povolána. Návrh zákona bude obsahovat následující oprávnění veřejné stráže:

a) zjišťovat totožnost osob, které přistihne při výkonu protiprávní činnosti,

b) kontrolovat, zda osoby, které přistihne při výkonu činností, k nimž je třeba oprávnění podle zvláštních předpisů, jsou k výkonu těchto činností skutečně oprávněny, a pokud kontrolované osoby překročily rámec oprávnění, toto oprávnění jim odebrat, stejně jako oprávnění neplatné, neúplné, pozměněné nebo padělané,

c) zadržet osobu, kterou přistihne při závažné protiprávní činnosti, a která není schopna nebo ochotna hodnověrně prokázat svoji totožnost, nebo osobu, kterou přistihne při spáchání trestného činu nebo bezprostředně po spáchání trestného činu, a předvést nebo předat ji neprodleně policii,

d) odebírat osobám, které přistihne při výkonu protiprávní činnosti, nebo činnosti, ke které je třeba oprávnění podle zvláštních předpisů, lovecké zbraně nebo lovecké či chytací nástroje použité nebo použitelné k takové činnosti a chycené nebo ulovené živočichy, nalezené přírodniny nebo neoprávněně nabyté věci,

e) ukládat v blokovém řízení pokuty za přestupky, vymezené zvláštními právními předpisy (např. zákonem o lesích, zákonem o ochraně přírody a krajiny apod.),

f) nařídit zastavení výkonu protiprávní činnosti, vykázat nebo odvést přistižené osoby z místa výkonu protiprávní činnosti,

g) zastavovat na účelových komunikacích (na polních nebo lesních cestách) nebo v terénu mimo pozemní komunikace dopravní prostředky a je-li důvodné podezření, že přepravují neoprávněně nabyté věci, také kontrolovat přepravovaný náklad nebo zavazadla,

h) použít v zákonem vymezených případech střelnou zbraň,

i) požadovat pomoc nebo součinnost policie ve všech případech, kdy nemůže zajistit výkon svých oprávnění vlastními silami a prostředky.

Povinností veřejné stráže bude zejména řádně se při výkonu své činnosti prokazovat služebním odznakem a průkazem stráže, zasahovat v mezích svých oprávnění proti všem případům narušení zájmů, k jejichž ochraně je veřejná stráž zřízena a oprávněna, oznamovat závažnější nedostatky, zjištěné při výkonu své činnosti příslušným orgánům státní správy a podezření ze spáchání trestného činu policii.

Zákon vymezí oprávnění a povinnosti veřejné stráže velmi podrobně. To platí zejména o používání různých donucovacích prostředků, o možnostech použití střelné zbraně a o nakládání s věcmi odebranými osobám přistiženým při protiprávní činnosti.

http://www.lesprace.cz/casopis-lesnicka-prace-archi​v/rocnik-80-2001/lesnicka-prace-c-4-01/co-prinese-p​ripravovany-zakon-o-verejne-strazi

Nkakr - Profil | Po 16.11.2020 12:57:50

boticar >> Od června 2015 musí být v nejméně dvoučlenné zkušební komisi
osoba s bumažkou hospodáře, kvalifikace RS neplatí.

Nboticar - Profil | Po 16.11.2020 12:38:47

kakr >> Nějakým papírem jsem myslel cokoliv, co odpovídá § 10 odst. 4 prováděcí vyhlášky č. 197/2004 Sb.:

Kvalifikační předpoklady uvedené v odstavci 3 splňuje osoba, která
a) je rybářským hospodářem, zástupcem rybářského hospodáře nebo rybářskou stráží,
b) složila zkoušku na rybářského hospodáře nebo na rybářskou stráž,
c) složila zkoušku z předmětu rybářství na vysoké škole,
d) ukončila vysokoškolské vzdělání v akreditovaném bakalářském nebo magisterském studijním programu v oblasti zemědělství ve studijním oboru se zaměřením na rybářství nebo ve volitelném předmětu rybářství na škole uskutečňující takový program nebo obor,
e) ukončila střední vzdělání s maturitní zkouškou v oboru vzdělání rybářství, nebo
f) ukončila střední vzdělání s výučním listem v oboru vzdělání rybář.

Osobně jsem tak volil možnost b (zkoušku na rybářskou stráž).

Nkakr - Profil | Po 16.11.2020 12:26:16

boticar >>
Napsal jsi
"Tehdy bylo potřeba mít stejný papír pro zkoušení pro první rybářský lístek a já to tehdy školil a zkoušel".
O jaký papír se jednalo?

Nboticar - Profil | Po 16.11.2020 9:53:53

Thomic >> Jsou to samé dobré zprávy. Děkuji za trpělivost při vysvětlování zde. Věřím, že za několik let vyústí ve zvýšení mé důvěry v činnost RS a následně bude možné kvalitní RS nějakým způsobem rozšířit kompetence, aby byly srovnatelné s běžnými státními kontrolními orgány.

NThomic - Profil | Po 16.11.2020 9:04:47

boticar >> Rád bych odpověděl konkrétněji, ale zatím to neumím - jsme ve fázi, kdy ministerstvo podpořilo myšlenku digitalizace zkouškových testů, s dovětkem, že je potřeba testy rozšířit o další otázky, a Svaz tuhle výzvu přijal. Postup bude takový, že teď se budou ladit otázky a jejich podoba oponovat ministerstvem, paralelně s tím se bude dávat dohromady systém, který je pak bude generovat. V cca dvouletém výhledu pak bude ještě propojen (integrován) do rybářského informačního systému, čímž dojde k úplné provázanosti - na appku pro RS, evidenci RS a její aktivity, pravidelná přezkoušení a podobně.
Ano, celkem na jistotu si troufnu říct, že systém bude k dispozici i subjektům, oprávněným testovat RS pověřením ministerstva i mimo struktury ČRS a MRS.

NMatam1234 - Profil | Po 16.11.2020 5:19:17

FockeWulf >> víš není to zbytečné ta váha se odvíjí od toho kdy pak svaz dá dle váhy částku i na zarybnění jinak pro kontrolu RS je to fakt úplně na nic

Nboticar - Profil | Ne 15.11.2020 23:05:51

Thomic >> Děkuji za dobrou zprávu. Jsou ty informace dostupné někde veřejně? A je ten navržený systém zkoušek jednotný i pro kandidáty navržené jinými uživateli revírů, než z rybářských svazů?

NThomic - Profil | Ne 15.11.2020 21:02:19

boticar >> Abych předešel spekulacím- elektronickým rozhraním je myšlen generátor testů, což společně s rozšířením testových otázek vede ke zvýšení obtížnosti, nikoli naopak. Samozřejmě zkouška jako taková musí probíhat za přítomnosti komise jmenované ministerstvem, jedna z částí je ústní - to je dané legislativou. Hezký den!

Nboticar - Profil | Ne 15.11.2020 21:01:46

nofish >> Dělal jsem ty testy cca v roce 2015 a nikdy jsem se nedozvěděl, zda jsem měl plný počet bodů nebo ne. Každopádně mi tehdy asi pomohlo, že jsem nedávno studoval, ještě jsem se tedy uměl docela učit (na toto stačily v podstatě dvě delší cesty vlakem). Ale ty ryby podle obrázků - to byl docela trapas. Poznat to v lihu je jiná káva. Pokud by to mělo být obsahově stejné a dělalo by se to nějak na dálku, tak by to už byla asi uplná komedie. Jinak proti tomu elektronickému formátu nic nemám. Ale občas u vody potkám RS, která má k mým představám o ideálu daleko. Pro upřesnění - RS nedělám. Tehdy bylo potřeba mít stejný papír pro zkoušení pro první rybářský lístek a já to tehdy školil a zkoušel. Zkoušel jsem to ústně v rozsahu těch testů na netu + větší poznávačku deseti ryb. Předcházela tomu vždy dvě nepovinná hodinová školení. Ohlašoval jsem termíny na MZe a úřad. Nikdy mi nikdo neodpověděl a v životě jsem neslyšel, že by to zkoušení někdo kontroloval. Státní správa na úseku rybářství toto dost zanedbává a zanedbává i výběr a vzdělávání rybářské stráže. Rybářské svazy se státu starají o revíry, vysazují do nich ryby včetně těch s nevalným rybářským významem, a rybářské svazy státu i samy vzdělávají (nebo nevzdělávají?) úřední osoby, jejihchž hlavním úkolem je dozor nad ochranou populací vodních organismů nejen proti pytláctví. Připomenu, že ty ryby jsou věcí ničí (tedy nejsou rybářů). Nemusím připomínat, že za kafinu za ty "ničí ryby" smradlavý z Bečvy nezaplatil stát, jako v případě řešení jiných pohrom, ale náš zájmový spolek. Požadovat po státní správě co nejvyšší kvalitu úředních osob je dle mne zcela legitimní. Osobně bych RS výrazně zvýšil kompetence (k tomu je potřeba změna zákona), dále bych jim umožnil vzdělání (klidně dobrovolné kurzy - zejména právo), a dále bych jim dal alespoň jednou za pět let nafasovat pracovní boty nebo pláštěnku. Všechno, kromě změny zákona, může udělat ministerstvo nebo ORP, takže nevylučuji, že se tak někde děje. Ony ty dva svazy dělají hodně, a krom nich se o revíry starají asi jenom vojenské statky nebo národní parky. Ale ono se může úplně klidně stát, že revíry budou mít v péči malé spolky nebo soukromé osoby a pak už by nějaká kvalita státní správy nebyla na škodu. RS je její součástí.

Nnofish - Profil | So 14.11.2020 19:14:07

boticar >> Bavíme se o testech elektronicky. Je-li to možné pro autoškolu, což není sranda co se rozdává (bez podvodů) jen tak, nevidím problém, proč by přezkoušení nemohlo být taky u PC. Nikde snad není dáno, že zkoušky na RS si udělá kdokoli z domova, jen tak.
O RS bych se nebál, tupější než řidič co si v 18ti udělá papíry a do důchodu se nemusí ze zákona dále nijak vzdělávat a přitom může stále řídit, určitě nebude.
Jinak v klidu, neznám RS, co by udělovaly sankce, zadrží povolenku a dají to šetřit dále. Netřeba dát na řeči z mrk.cz Nevím teda co požadované dovednosti a znalosti u vás, ale co vím, tak se to zadarmo nedává, ne jako první RL na dost místech.
A k poslední větě, můžeme opět opakovat, RS se má následně vzdělávat a rybář nemusí? .... trošku na halvu, ne? Jestli to někdo z nich bude dobrovolně z vlastní iniciativy dělat, je jasné, který z nich to s větší pravděpodobností bude.

Nboticar - Profil | So 14.11.2020 18:59:11

nofish >> Autoškola pro budoucí držitele řidičského průkazu pro každého zájemce z lidu je trochu něco jiného, než zkoušky na úřední osobu, která může ukládat sankce. Navíc v autoškole asi jízdy eklelektronicky neuděláte ani dnes, pokud se nepletu. Ani tak nejde o tu formu, ale o ten obsah, a požadované znalosti a dovednosti. A ty jsou už dnes velmi mírné. A následné vzdělávání téměř žádné, takže není ani šance potom cokoliv dohnat.

Nnofish - Profil | So 14.11.2020 16:49:27

boticar >> Elektronicky se dělá i autoškola....

Nboticar - Profil | Čt 12.11.2020 18:05:40

FockeWulf >> Ona se z toho počítá ta redistribuce, kterou se všichni oháněj. Takže velmi užitečný údaj. Prostě když jdeš na cejny a chytneš tam jenom kapra a vezmeš ho domů místo těch cejnů, tak tam dostaneš zpátky zase kapra.

NFockeWulf - Profil | Čt 12.11.2020 17:19:03

boticar >> já to dělám stejně, podle mě ta váha nic nevyjadřuje, je to zbytečnost.

Nboticar - Profil | Čt 12.11.2020 17:16:28

FockeWulf >> ta hmotnost je můj největší problém. Moc těch ryb od vody neodnesu, ale v mládí jsem to tam psal podle tabulky až před odevzdáním úlovkáče a nikomu to nevadilo a zvyk je železná košile. Teďka při zápisu další docházky a nebo už hned po ulovení tam fláknu něco od boku a ani tu tabulku nezkoumám :D

NFockeWulf - Profil | Čt 12.11.2020 13:57:24

boticar >> :), souhlas.

Nboticar - Profil | Čt 12.11.2020 13:25:45

FockeWulf >> Což ty by možná nafasovat klidně měli vzhledem k agresivitě některých individuí. Když to bude mít RS v hlavě v pořádku, tak ať fasují klidně pistoli. Jen aby mě pak někdo netaseroval za to, že jsem si zapomněl vymyslet fiktivní hmotnost přisvojeného kapra původem z velkochovu a zapsat ji včas do příslušné kolonky v oddílu II povolenky k lovu :D

NFockeWulf - Profil | Čt 12.11.2020 12:53:25

boticar >> A pak nafasujou tasery, aby v elektornizaci pokračovali:):)

Nboticar - Profil | Čt 12.11.2020 12:51:07

Hm, zkoušky na rybářskou stráž se budou dělat elektronicky? To jsem teda zvědav, jestli to bude ještě snažší, než to bylo dosud.