Starostové 56 měst a obcí chtějí pozastavit kanál Dunaj-Odra-Labe. Připravili studii proveditelnosti

supinna - Profil | Ne 20.10.2019 18:23:37

sven >> Tak nějak. S tím rozdílem, že Tebou zmiňovaný díla měly hlavu a patu. A taky si nejsem jistej,že oba stavitelé jim dali názvy, které dnes používáme, sami...

venybit - Profil | Ne 20.10.2019 15:10:28

sven >> Ale však to je hovadina vycházející odněkud z konceptů studené války. Dnes už jsme dávno za horizontem těchto technologií. Jediné k čemu to je dobré, je na pašování zbraní napříč Evropou . Splavnost toho kanálu i kdyby byl maximálně vytížen, stejně nebude žádný ekonomický zázrak, bude se to rovnat sotva jedné mezistátní dálnici a kamionové dopravě na ní, v tunách. Je to prostě hloupý přežitek, který akorát zdevastuje všechny tři řeky. Do 20 let musíme mít nové zdroje energie ,abychom se dostali ke zdrojům vesmíru , nebo se tu sežerem navzájem . A to ještě nebude ani dostavěné. Jakmile bude energie, všichni budou cestovat vzduchem a pod zemí v rámci měst . Tak jako tak , pro budoucnost využitelné maximálně pro milence na jachtičkách. A na to je ten projekt dost megalomanský.

mlíčnák - Profil | Ne 20.10.2019 14:30:37

Kdyby raci opravili silnice ,pak možu vymyslet kokotiny ....

sven - Profil | Ne 20.10.2019 13:34:53 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

venybit >> Ano projekt se ekonomicky sakra nevyplatí a navíc ekologicky vymstí ...ovšem ani s jedním ani s druhým nemá nic společného.. jedná se o ryze politický projekt ...
Kdo tvrdí něco jiného je hlupák a kdo to svádí na Zemana je účelový lhář...
Už to zde bylo několikrát probráno, tedy to nebudu psát znovu ale použiji kompilát z mnou napsaných...
https://www.mrk.cz/diskuse.php?id=758687&users%5B%5​D=78587

....."Nejspíš takový kanál naší ekonomice a průmyslu, respektivě zbytkům naší ekonomiky a průmyslu, nepřinese žádný prospěch ale právě naopak..
Nejspíš ani nikdo v Česku, nepotřebuje pomalou lodní dopravu.

Ovšem některým jedincům stále nedochází naše členství v EU, důvod proč jsme jejím členem a že rozhodovací pravomoci se z Prahy, už dávno přestěhovaly do Bruselu..
Vůbec není rozhodující prospěch jakéhosi Česka ale prospěch Unie...respektivě vyšších pater světového dění...

Našim únijním zadáním, je mmj., být ze severu na jih a naopak a ze západu na východ a naopak, silničním, železničním a leteckým tranzitem, s logistickými centry, překladišti atd...
V unijním plánu je i tranzit těchto zemí vodní cestou D-O-L.....

Slovy klasika: "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat."...

..."Jen jsem uvedl věci na pravou míru abychom si tu nelhali do kapsy a nepropadali falešným emocím ...
Tedy ještě jednou ve zkratce. Vůbec není rozhodující, jsme-li pro DOL nebo Intermarium....

Rozhodující je, že tak bylo dohodnuto dne 23. června 1997 v Helsinkách a jménem i České republiky, za éry presidentování Václava Havla, byla podepsána Evropská dohoda o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu (AGN).

http://www.sagit.cz/info/sb99163

Souhlas s projektem D-O-L který je zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států EU byl jedním z bodů, podmiňujících přístup České republiky do Unie v roce 2003.

Na tom neshledávám nic nejasného ..

Prostě to tehdejší vláda spolu s prezidentem Havlem odsouhlasili a tedy je tato dohoda závazná i pro všechny následující vlády a presidenty. Včetně Miloše Zemana .

Česká republika není v postavení aby rozhodovala o unijních projektech. Na to si musíme bohužel zvyknout..

Evropská hospodářská komise při organizaci spojených národů v Ženevě (ECE/UNO) si již v roce 1959 vytyčila cíl, spočívající ve vytvoření evropské sítě vodních cest. Podle předpokladů ECE/UNO mělo toho být dosaženo realizací tří základních plavebních propojení:

vodní cesty Rýn-Mohan-Dunaj (v provozu od roku 1993)
vodní cesty Dunaj-Odra-Labe (studie proveditelnost 2016-2018)
vodní cesty Odra-Visla-Dněpr (o obnově spojení jedná Polsko s Běloruskem a Ukrajinou)

...." mezi zastánce urychlené výstavby vodní cesty Dunaj-Odra se řadil i podnikatel Tomáš Baťa.
Po jeho tragické smrti v r. 1933, převzal vedení podniku Jan Antonín Baťa..
Vodní cesta o celkové délce 51 km byla vybavena 14 plavebními komorami. Plavba na této vodní cestě byla zahájena 2. prosince 1938. Návrhy počítaly i s prodloužením této izolované vodní cesty k Dunaji a do Zlína. Na řece Moravě byly také v trase D-O-L vybudovány jezy v Kroměříži, Spytihněvi, Nedakonicích a Hodoníně.

Po „anšlusu“ Rakouska v březnu 1938 se stala realizace průplavu D-O-L životně důležitou otázkou integrace říšské vodocestné sítě.
19. listopadu 1938 byl podepsán Německo-československý protokol o způsobu uskutečnění odersko-dunajského průplavu a jeho labské větve.
K překonání spádu bylo navrženo 27 stupňů (se zdvihadly 16–19) s dvojitými plavebními komorami s rozměry 225×12 m. Šířka kanálu ve dně měla být 32 m a v hladině 45 m, hloubka v některých úsecích až 4 m. Německá strana trvala na původní trase, odbočující z Dunaje u Vídně.

Slavnostní výkop průplavu Odersko-dunajského byl proveden 8. prosince 1939 poblíž Kandřína v dnešním Polsku. Součástí ceremonie bylo i otevření navazující vodní cesty – Gliwického průplavu, který měl následně umožnit propojení Odry a Visly.
Práce započaly i na opačném konci vodní cesty u Vídně, kde bylo vyhloubeno koryto v délce 6 km..
...byla zahájena výstavba zdymadla u Velkého Oseku a dokončen plavební stupeň Hradištko, což umožnilo pravidelnou průběžnou plavbu od roku 1944 až do Kolína. V roce 1943 byly z důvodu válečného vývoje zastaveny veškeré práce.

Evropská hospodářská komise při organizaci spojených národů v Ženevě (ECE/UNO) si již v roce 1959 vytyčila cíl, spočívající ve vytvoření evropské sítě vodních cest. Podle předpokladů ECE/UNO mělo toho být dosaženo realizací tří základních plavebních propojení:

vodní cesty Rýn-Mohan-Dunaj (v provozu od roku 1993)
vodní cesty Dunaj-Odra-Labe (studie proveditelnost 2016-2018)
vodní cesty Odra-Visla-Dněpr (o obnově spojení jedná Polsko s Běloruskem a Ukrajinou)

..."Důraz na zásadní roli propojení pro zlepšení konfigurace evropské sítě vodních cest se projevil i v přístupovém dokumentu, na jehož základě vstoupila Česká republika v roce 2003 do EU. V tomto dokumentu je projekt D-O-L zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států unie"...
(zdroj wiki)

Nechápu tedy, proč se hází vina na současného presidenta..... no tedy chápu ale je to jen účelová lež...

..." Propojení Baltu s Černým mořem (případně i Středozemním) je nezvratná, politická a strategická záležitost, tzv. Intermaries, která nemá nic společného s Milošem Zemanem, ledeže je právě Českým presidentem...

https://cs.wikipedia.org/wiki/Iniciativa_Trojmo%C5%​99%C3%AD

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/donald-trump-ve​-varsave-trojmori-andrzej-duda_1707060600_haf

https://www.investicniweb.cz/news-summit-iniciativy​-trojmori-podporil-vznik-investicniho-fondu/

http://www.nwoo.org/2019/05/15/trump-v4-izrael-troj​mori-cina/ ....

Na které se už dávno pracuje..
Např.
https://www.novinky.cz/zahranicni/506117-polsko-chc​e-doplout-k-hranici-s-ceskem-za-11-let.html

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Du​naj%E2%80%93Odra%E2%80%93Labe

supinna - Profil | Ne 20.10.2019 13:12:33

venybit >> Asi myslí dědula,že by se mohl jmenovat po něm, když se o něj tak zasazuje. Jiný smysl taky nevidím...:(

venybit - Profil | Ne 20.10.2019 12:44:32

Dodnes nechápu proč pořát tuhle hloupost Prezident propaguje, to že často s jeho názorem souhlasím. Ale v tomto nevycházím z udivu. Nikde na světě se takový projekt nevyplatil. Lodě převáží stejné věci jako vlaky. Takže to jen ubere zákazníky železnici a nakonec budem tvrdě z daní dotovat oboje, jak kanál tak železnici. Protože udržba takového kanálu je nekonečný a velice drahý projekt. Přičemž na několika místech by se muselo vyřešit mnoho závažných problémů, a hlavně drahých zdimadel a přepustí. No prostě Babilonská věž. V tomhle státě, kde nedokázali za 30 let ani dostavět dálnice, začínat s něčím takovým? V době , kdy buť najdem nové zdroje čisté energie , což nás dostane pod zem a do vzduchu ,nebo stejně zaniknem , protože vzhledem k světové natalitě, to bez uplně nových přenosných a silných zdrojů energie nepůjde. Tak v takové době stavět kanál pro lodě za půl bilionu? To už raději dát půl bilionu na Geotermální elektrárny. To má větší smysl. Ve Středohoří a u Karlových Varů by to šlo hladce, vrty do dvou kilometrů , voda k dispozici. Hračka.

boriak - Profil | Čt 17.10.2019 20:53:56

klid panové a damy ..i keby slovensko bolo za tuto megalomansku stavbu..rakusania si už moravu zhumplovat nezmyslami nedaju...danke viel mals