Jez v Děčíně je nesmysl, Česko může přijít o dotace, varují ekologové

Diskuse k zápisu "Jez v Děčíně je nesmysl, Česko může přijít o dotace, varují ekologové" v rubrice Bleskovky.
Autor diskuse: MAXXSKATER - Profil , 4.7.2019 všeobecné

sven - Profil | Po 8.7.2019 10:49:54

u x a >> jejich chyba... o hodně přicházejí :-)) >> Stránka diskuse

sven - Profil | Po 8.7.2019 0:17:00

sindeji3 >> starej se o sebe a nestrkej frňák do věcí, do kterých ti nic není.
Ty jsi stejná trubka jako on..Slavný lovče Pampalini
>> Stránka diskuse

sven - Profil | Ne 7.7.2019 22:23:50

Jsou tu i tací srabíci, kteří někomu dají ban ale pak ho potají šmírují z druhého profilu... :-) >> Stránka diskuse

sven - Profil | Ne 7.7.2019 22:11:49

sven - Profil | Ne 7.7.2019 21:54:53

FockeWulf >> jsi pod vlivem nebo máš problém s chápáním psaného textu?
Bavíme se o kanálu a tobě straší bolševici ve věži... nějaká obsese ? :-)
Napsal jsem ti zcela jasně, že pro nás žádná pozitiva nemá ale pro EU ano a proč.
Zkus si to přečíst ještě jednou a hlavně na sebe moc nepospíchej...

>> Stránka diskuse

sven - Profil | Ne 7.7.2019 19:48:15

Seržant55 >> :-))
Nejlepší je svalit všechny náše průsery na Zemana, na Babiše nebo na Číňany..a je to :-)) >> Stránka diskuse

sven - Profil | Ne 7.7.2019 19:40:40

FockeWulf >> To je vtip ?

No ale přesto ti na tu naivní otázku odpovím :-)

Nejspíš takový kanál naší ekonomice a průmyslu, respektivě zbytkům naší ekonomiky a průmyslu, nepřinese žádný prospěch ale právě naopak..
Nejspíš ani nikdo v Česku, nepotřebuje pomalou lodní dopravu.

Ovšem poněkud ti stále nedochází naše členství v EU, důvod proč jsme jejím členem a že rozhodovací pravomoci se z Prahy, už dávno přestěhovaly do Bruselu..
Vůbec není rozhodující prospěch jakéhosi Česka ale prospěch Unie...respektivě jejich leadrů..

Našim únijním zadáním, je mmj., být ze severu na jih a naopak a ze západu na východ
silničním, železničním a leteckým tranzitem, s logistickými centry, překladišti atd...
V unijním plánu je i tranzit těchto zemí vodní cestou D-O-L.

Slovy klasika: "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat."

>> Stránka diskuse

sven - Profil | Ne 7.7.2019 18:21:54 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

fofo >> Ale já se vůbec nečílím :-)
Jen jsem uvedl věci na pravou míru abychom si tu nelhali do kapsy a nepropadali falešným emocím ...
Tedy ještě jednou ve zkratce.
Vůbec není rozhodující, zda ty nebo já, jsme pro DOL nebo Intermarium....

Rozhodující je, že tak bylo dohodnuto dne 23. června 1997 v Helsinkách a jménem i České republiky, byla podepsána Evropská dohoda o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu (AGN).
A souhlas s projektem D-O-L který je zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států EU byl jedním z bodů, podmiňujících přístup České republiky do Unie v roce 2003.

Na tom neshledávám nic nejasného ..

Prostě to tehdejší vláda spolu s prezidentem Havlem odsouhlasili a tedy je tato smlouva závazná i pro všechny následující vlády a presidenty. Včetně Miloše Zemana .

Česká republika není v postavení aby rozhodovala o unijních projektech. Na to si musíme bohužel zvyknout..

Evropská hospodářská komise při organizaci spojených národů v Ženevě (ECE/UNO) si již v roce 1959 vytyčila cíl, spočívající ve vytvoření evropské sítě vodních cest. Podle předpokladů ECE/UNO mělo toho být dosaženo realizací tří základních plavebních propojení:

vodní cesty Rýn-Mohan-Dunaj (v provozu od roku 1993)
vodní cesty Dunaj-Odra-Labe (studie proveditelnost 2016-2018)
vodní cesty Odra-Visla-Dněpr (o obnově spojení jedná Polsko s Běloruskem a Ukrajinou)

K jezu jsem se jak sis jistě všiml, nijak nevyjadřoval. Obecně mi vadí jakékoli lidské zásahy do přírody.
Včetně Tebou zmíněné holoseče, kterou jsi nedávno obhajoval ekonomickými zájmy a přirovnal les k poli s řepkou...
Podle mého názoru, to je úplně stejná a k přírodě bezohledná prasárna...
Tedy mi obecně vadí i jez.
Jsem přesvědčený, že existují jiné cesty, jak udržet vodu v krajině.
Ale i hydrolobby si ten jez dokáže jistě zaargumentovat, podobně jako vaše gruppa. >> Stránka diskuse

sven - Profil | Ne 7.7.2019 13:13:43

cechura09 >> uvidíme co čas přinese..a jestli u toho ještě vůbec budeme..:-)
Jen malá rekapitulace z novodobých dějin, týkající se započetí výstavby..

....zastánce urychlené výstavby vodní cesty Dunaj-Odra se řadil i podnikatel Tomáš Baťa.
Po jeho tragické smrti v r. 1933, převzal vedení podniku Jan Antonín Baťa..
Vodní cesta o celkové délce 51 km byla vybavena 14 plavebními komorami. Plavba na této vodní cestě byla zahájena 2. prosince 1938. Návrhy počítaly i s prodloužením této izolované vodní cesty k Dunaji a do Zlína. Na řece Moravě byly také v trase D-O-L vybudovány jezy v Kroměříži, Spytihněvi, Nedakonicích a Hodoníně.

Po „anšlusu“ Rakouska v březnu 1938 se stala realizace průplavu D-O-L životně důležitou otázkou integrace říšské vodocestné sítě.
19. listopadu 1938 byl podepsán Německo-československý protokol o způsobu uskutečnění odersko-dunajského průplavu a jeho labské větve.
K překonání spádu bylo navrženo 27 stupňů (se zdvihadly 16–19) s dvojitými plavebními komorami s rozměry 225×12 m. Šířka kanálu ve dně měla být 32 m a v hladině 45 m, hloubka v některých úsecích až 4 m. Německá strana trvala na původní trase, odbočující z Dunaje u Vídně.

Slavnostní výkop průplavu Odersko-dunajského byl proveden 8. prosince 1939 poblíž Kandřína v dnešním Polsku. Součástí ceremonie bylo i otevření navazující vodní cesty – Gliwického průplavu, který měl následně umožnit propojení Odry a Visly.
Práce započaly i na opačném konci vodní cesty u Vídně, kde bylo vyhloubeno koryto v délce 6 km..
...byla zahájena výstavba zdymadla u Velkého Oseku a dokončen plavební stupeň Hradištko, což umožnilo pravidelnou průběžnou plavbu od roku 1944 až do Kolína. V roce 1943 byly z důvodu válečného vývoje zastaveny veškeré práce.

Evropská hospodářská komise při organizaci spojených národů v Ženevě (ECE/UNO) si již v roce 1959 vytyčila cíl, spočívající ve vytvoření evropské sítě vodních cest. Podle předpokladů ECE/UNO mělo toho být dosaženo realizací tří základních plavebních propojení:

vodní cesty Rýn-Mohan-Dunaj (v provozu od roku 1993)
vodní cesty Dunaj-Odra-Labe (studie proveditelnost 2016-2018)
vodní cesty Odra-Visla-Dněpr (o obnově spojení jedná Polsko s Běloruskem a Ukrajinou)

Dne 23. června 1997 byla v Helsinkách jménem České republiky podepsána Evropská dohoda o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu (AGN).

A nejlepší nakonec...

Důraz na zásadní roli propojení pro zlepšení konfigurace evropské sítě vodních cest se projevil i v přístupovém dokumentu, na jehož základě vstoupila Česká republika v roce 2003 do EU. V tomto dokumentu je projekt D-O-L zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států unie.
(zdroj wiki)

U posledního bodu bych se zastavil...kdopak byl prezidentem v roce 1997, za jehož éry byla tato dohoda podepsána ?

Nechápu tedy, proč se hází vina na současného presidenta..... no tedy chápu ale je to jen účelová lež... >> Stránka diskuse

sven - Profil | Ne 7.7.2019 12:04:51

fofo >> ...."Co ale čekat od národa, kde podpora prezidenta na kanál Odra Dunaj Labe hraničí s čínskými budovateli "....

Touto nejapností ses usvědčil, že o této problematice nevíš naprosto nic, kolego..

Propojení Baltu s Černým mořem (případně i Středozemním) je nezvratná, politická a strategická záležitost, tzv. Intermaries, která nemá nic společného s Milošem Zemanem, ledeže je právě Českým presidentem, natož s Čínany ....
A na které se už dávno pracuje..
Např.
https://www.novinky.cz/zahranicni/506117-polsko-chc​e-doplout-k-hranici-s-ceskem-za-11-let.html

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Du​naj%E2%80%93Odra%E2%80%93Labe
>> Stránka diskuse