Češi se bojí sucha. Čekají reakci státu

Autor diskuse: MAXXSKATER - Profil , 29.11.2018
66 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NBacha - Profil | Út 4.12.2018 21:50:31

Rožnovák >> Věcná debata je balzám na nervy:-) Tak dobrou noc.

    NRožnovák - Profil | Út 4.12.2018 21:41:58

    Bacha >> Jo je to tvé svaté právo. Stejně jako mé je ji věřit a stím se rozšel. Ať se dnes ještě spíme :-)))

      NBacha - Profil | Út 4.12.2018 21:13:46

      Rožnovák >> Já jsem naposled podepsal petici, myslím že letos na jaře, proti stavbě cyklostezky podél Labe v Čelákovicích. Takže jsou věci či problémy, které za mě stojí za to řešit, a některým nevěřím. No a ta o které se bavíme je prostě jednou z nich.

        NRožnovák - Profil | Út 4.12.2018 20:31:46

        Bacha >> Zoufalí lidé dělají zoufallé věci, te´d se sepisují petice nekdy lepší někdy horší, mě tahle připadá celekm konkrétní a jasná, proto jsem ji signoval. Zatím se nedemonstruje pokud na to budou dál dlabat jednou dost možná bude. Když se na to teď vybodnou, tak tu petici možná jednou někdo vytáhne aby na ní nadělal politické body a uvaří s ní i prospěšnou novelu zákona, či aspoň nařízení vlády. Odborníků se m tam motá dost.Jinak ignoruje se toho spoustu ty tam jsou osevní postupy ale stejně se vyučují poctivě dál na každé zemědělské škole. Každý asi ví že kuku není nejlepší volba na svah a že se není dobrý nápad orat po svahu ale stejné tak děje.

          NBacha - Profil | Út 4.12.2018 19:53:42

          Rožnovák >> Jo, a co se politické zodpovědnosti týče...politik je tvor bez zodpovědnosti a tudíž bez svědomí. Je to člověk který chce poroučet jiným a není schopný poručit sám sobě.

            NBacha - Profil | Út 4.12.2018 19:49:17

            Rožnovák >> Četl jsem to celé....a ne jednou, už jenom proto, že jsem pěkných pár let mapoval ptáky jako podklad pro rozsáhlý Atlas hnízdního rozšíření ptáků v České republice a myslivost jsem provozoval pěknou řádku let.
            Ale domnívat se, že by například prošla největší souvislá výměra pole 20ha, je čirá utopie. Proti remízkům a mezím nemám vůbec nic a moc dobře vím, že rozumný hospodář je zachová, ale když rentabilitu zemědělské výroby určují dotace, nevidím prostor ke zlepšení situace v krajině. A to už vůbec nemluvím o LČR a slavném kůrovci.
            Jako příklad tvorby a ochrany krajiny budiž letos Nesyt. Jinak, kniha stejného názvu, "Tvorba a ochrana krajiny" od Mezery, byla napsána na přelomu 70-80 let minulého století, obsahuje podobné, ne-li stejné teze a byla tehdy doporučena coby studijní materiál na Přírodovědecké fakultě UK obor OPP (ochrana přírodního prostředí). A myslíš si, že se od té doby něco změnilo???

              NRožnovák - Profil | Út 4.12.2018 19:14:50

              Bacha >> ja nevím asi si to nečetl celé. Na zvířata veřejnost slyší prvně tak je celkem logické že jsou uvedeni jako tahouni,degradaci půdy a ubýtek vody v krajině vlivem nevhodného hospodaření, tam najdeš hned zatím. Jde přece jen o lepší přerozdělení peněz které tu stejně tečou. Navíc níže jsou uvedené rámcové kroky které by se měly uplatit.Nevím co se tí nelíbí na remízcích, zadržování vodě v krajině atd. Proč to tedy už není vládním programem dávno, když je roky zjevné jak to je všude se hemží hejna odborníků. Žijeme v systému kdy se kecá o problému a čeká se až se do toho pustí obyvatelstvo samo, nebo začne otravovat s peticema potom už se musí začne vyvíjet činost. Prostě mi připadá že se tu vytratila nějaká politická odpovědnost za daná rozhodnutí, raději počkáme jestli nepřijde petice, nebo to nějaké sdružení nezačne za nějaký groš řešit místo nás či o problému vyhlasit referendum a až už dopadne jakkoliv, hlavně že lid rozhodl i když třeba špatně a neodborně. Stát by si měl občas nechat poradit a neměl by zkusit v těchle zásadních věcech něco vyprodukovat aspoň v horizontu 10 let.

                NBacha - Profil | Út 4.12.2018 18:42:59

                Rožnovák >> Pokud to nebude vládním programem s průhledným financováním, nebude to k ničemu, jako většina "projektů" neziskovek.
                A jestli autoři chtějí dojmout veřejnost "absencí" motýlků v krajině, tak to už je opravdu na hraně. Celý svůj život se tím zabývám a nic jiného, než zdravou krajinu, bych si nepřál, ale toto je pouze výkřik do tmy. Takové nahození na slepo, jestli tam nááááhodou něco není.
                Tak, jako nebudou děti vzdělanější, když se přidá učitelům, nebude krajina zdravější, když se bude do ní lít kapitál. Navíc, proč lít kapitál do krajiny, když důchodci kolikrát nemají na zaplacení činže a mladé rodiny nemají kde bydlet.
                Takhle celou dobu "řešili" frantíci migraci. Nestarali se a cpali do toho prachy. A jak to dopadlo? Tak jako u nás s cikány:-(((

                  NRožnovák - Profil | Út 4.12.2018 17:58:21

                  Bacha >> Nikdo tě nenutí :-). Já tam pozitiva vidím, vysvětlovat ti to nebudu když jsou tam uvedené. Smutné ovšem je že jediný způsob jak něco prosadit je spustit petici nebo provozovat neziskovku, jež bude stát ochotně financovat protože nemá snahu tyhle věci moc řešit, většinou to nechává na jiných. Některé uskupení jedou bez dotací a na všechno zakládají transparantní účty a prodávájí hrnečky a trička propagující jejich činnost, s které taky vždy nejsem na větvi. Obecným referendem se už zodpovědní zbaví veškeré zodpovědnosti a o věcech bude spravedlivě ale z velké částu mylně rozhodovat lid. Tradiční spolky odvádí to své tak nějak ze setrvačnosti protože se to od nich čeká. Žijeme v době absurdní přímé demokracie.

                    NBacha - Profil | Út 4.12.2018 8:40:23

                    sven >> Možná by stálo za to, abys tady argumentoval, co je na té petici pozitivního.
                    Koukám, žes založil nový sport....rejping:-)

                      Nsven - Profil | Út 4.12.2018 2:43:02

                      Bacha >> Ono je v podstatě jedno, jestli máš právě dnes vypito...
                      Ono to v tvém případě, v podstatě vyjde nastejno...
                      Pokud tě tvá nesmírná inteligence unavuje, raději hned spolkni pilulku...:-)

                      ...."Už je tady !
                      Dlouho očekávaná pilulka proti inteligenci MinusIQ, se konečně dostala na trh.
                      V lékárnách po celém Česku se po ní jen zaprášilo, a tak se znovu potvrdilo, že inteligentní Češi už dále nemohli snášet útlak většinové společnosti,
                      a než by dále bezcílně bloumali ulicemi s červenými kartami,
                      zvolili jednodušší a rychlejší cestu ke štěstí."...

                      https://www.youtube.com/watch?v=8n3Z5gDDtO0

                      https://www.reflex.cz/clanek/video/61647/vedci-vyvi​nuli-pilulku-proti-vysokemu-iq-ma-byt-pro-lidi-kter​e-unavuji-hlupaci.html

                        NBacha - Profil | Po 3.12.2018 23:25:21

                        Rožnovák >> Nóóó, to je pěknej blábol. Pod to bych se nepodepsal ani omylem. A to jsem dneska nic nepil:-)))

                          NRožnovák - Profil | Po 3.12.2018 22:19:13

                          Před pár dny se tu řešilo intenzivní zemědělství a jeho dopady a vůbec vše kolem toho. Českomoravská myslivecká jednota a česká společnost ornitologická spustila petici Vraťme život do krajiny! Nejsem velkým příznivcem peticí z lidu, ale tato vyšla ze spolupráce dvou spolků, které se v dané problematice orientují a i když se každý občas dívá na některé věci různým úhlem pohledu v tomto případě společně vytvořili podle mě konkrétní a jasný text, který vítám. Což se o některých peticích na záchranu čehokoliv říct nedá. A snad ho pochopí i ti kterým je především určena. Pro ty co mají zájem a chtějí si aspoň přečíst stačí navštít stránky ČMMJ nebo České společnosti ornitlogické.

                            Nsven - Profil | Ne 2.12.2018 18:55:59 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                            Bacha >> to neřeš...

                              NBacha - Profil | Ne 2.12.2018 18:53:21

                              sven >> On je rozdíl mezi čobolem a Slovákem, zrovnatak jako mezi Čechem a čecháčkem. To s národností nemá co dělat.
                              A pokud je ti jedno, jak dopadly Kostelecké uzeniny či ZVOS Hustopeče, tak jsem asi opravdu na špatné adrese.
                              Nicméně každý má právo na názor a ten veřejně hlásat. Navíc já mám svůj názor podložen osobní zkušeností. Osobní zkušeností s tím, jak pan soudruh chrabrý a čestný Slovák Andrej Babiš zničil prosperující družstvo, kde pracovali příbuzní, a ze kterého jsem odebíral tisíce lahví vína. Pouze pro svoji spotřebu.
                              Takže už jenom zmínka o tom nezištném Jánošíkovi mi poněkud zvedne tlak.
                              A tvoje střední část příspěvku, kde poukazuješ na "ty ostatní ako kradnů" , je snad už národním folklorem. Já se fakt nebavil o Liazu, ani o Liberci či Příšovicích. Ale jako pokus dobrý:-)))
                              Pro mě je Babiš cizinec zrovnatak, jako Krnáčová, Okamura a další. Já jsem Čech, i když to podle jména nevypadá. A jsem na to tak hrdý, že jsem hlasoval v referendu o vstupu do EU proti. A nemám se za co stydět, když vidím, jak to dopadlo.
                              Ale nic ve zlém:-)

                                Nsven - Profil | Ne 2.12.2018 18:17:44

                                sindeji3 >> jj díky. :-)

                                  Nsindeji3 - Profil | Ne 2.12.2018 18:02:00 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                  sven >> Přiznám se, že se v tom nevyznám, formát je dost šílenej. Tohle je seznam vlastníků, ale běžně se přece půda pronajímá. https://www.euro.cz/byznys/komu-patri-cesko-2-euro-​predstavuje-1000-nejvetsich-majitelu-pozemku-133761​3?utm_source=euro_cz&utm_medium=newsletter&utm_camp​aign=clanek Tady je to přehlednější.

                                    Nsven - Profil | Ne 2.12.2018 16:56:08

                                    Bacha >> hele Ervíne, u mě jsi na špatné adrese ... já jsem srdcem a duší stále čechoslovák.
                                    Chceš-li, tedy poloviční čobol čobolskej. Ještě přesněji: čtvrtinově hornouhersko-pšonskej a čtvrtinově čehúnsko - skopčackej čechoslovák..tvou terminologií.. a kdybych šel do osminek, bylo by to fakt složitější.. A jsem tak tomu rád. Alespoň je vyloučena degenerace z důvodu příbuzenské plemenitby..
                                    Jen pro info, všichni předci pocházejí z jednoho 300letého soustátí Rakousko- Uhersko a tedy o nějaké migraci během posledního či minulého století, může být těžko řeč.
                                    Svévolný rozvrat společného státu bez předchozího referenda, jsem nikdy neuznal.
                                    Pro mě, není žádný Slovák v Česku cizinec...tedy ani Babiš.
                                    Konkrétně mě, by víc zajímali ti svině chlapi, jak píšeš,.. kteří nadělali chudáky z majitelů a zaměstnanců světounámých, severočeských textilek jako Textilana, Kolora, Hedva, Elite, Velveta, výrobce vyhlášených, vlněných koberců Bytex atd., do celého světa vyvážejích bižutérii, jako Preciosa atd...... sklárny, papírny ,tiskárny ....
                                    Automobilky jako LIAZ, jehož kamiony dobyly desítky světových prvenství v závodech jako Le Mans, Dakar apod..a mnoho dalších..
                                    No čoveče fakt se nepamatuju, že by třeba u likvidace fungl nových a v té době nejmodernějších mlékáren.( možná i v Evropě) v Liberci, České Lípě, Příšovicích nebo tamějšího drůbežářského gigantu, či cukrovalu v Mělníku a milionu jiných nevratně vytunelovaných podniků Babiš figuroval..
                                    Tedy se mě nepokoušeš dojmout ekonomickou likvidací hrstky nějakých neschopných jezeďáků.. Takže asi tak...-)

                                      NBacha - Profil | Ne 2.12.2018 16:31:04

                                      Willow >> Je tu hafo Rumunů, Moldavanů a Slováků...údajně je jich tady i s úkáčkama a Vietnamcema skoro milion.
                                      A nějaká recese ty hlavouny nezajímá, podívej na rozpočet státních financí, ti anonisti se museli dočista zbláznit...

                                        NWillow - Profil | Ne 2.12.2018 16:18:09

                                        Bacha >> Jj taky mně ty Ukáčka už docela serou.A nedej bože nějaká recese!!Kdo je tady odtud vypakuje??Budou problém pro všechny nezaměstnané Čechy.!

                                          Nu x a - Profil | Ne 2.12.2018 16:06:52

                                          stát zareaguje tak že babiš koupí z amazónie pořádný slejváky..

                                            NBacha - Profil | Ne 2.12.2018 16:04:41

                                            Willow >> Mít tu pravomoc, neměl bych s tím problém, to mi věř. Po 89 roce klesla skokově cikánská zaměstnanost o 70%. A za to já určitě nemůžu:-)
                                            Navíc těch imigrantů je tady několikanásobně víc.

                                              NWillow - Profil | Ne 2.12.2018 15:40:43

                                              Bacha >> Tak donuť těch 200 000 cikorek makat a je po problému.

                                                NBacha - Profil | Ne 2.12.2018 15:30:59

                                                sven >> Já třeba Pepu Cháru, někde ke konci tvého seznamu, velmi dobře znám. Teď už to je synovo, ale se starým, co to privatizoval a zakládal v Chyších jsem se znal a obchodoval s ním už za totáče. Je to sedlák každým coulem a když dal slovo, tak to platilo. Na polích byl pečenej vařenej a servítky si kolikrát nebral, ale nebyl to svině chlap.
                                                Takže s čobolem čobolským, který násilně přebíral jeden podnik za druhým, dělal z majitelů chudáky a tahá sem spoustu migrantů co tady dělají jenom bordel u vody a po lesích, bych ho určitě nesrovnával. To ten ekonomický imigrant, co tu teď díky jednoduchým vládne, je svině chlap.....a možná jen svině ubožácká, abych neurazil chlapy.

                                                  Nsven - Profil | Ne 2.12.2018 12:35:14

                                                  Valuček >> Díky za reakci. Máš pravdu.
                                                  Kvalitu jeho produkce neposoudím, bo Ty dnešní pseudouzeniny nemusím obecně a chleba si peču sám :-)
                                                  Ápropos uzeniny..... šmejdi, šmejďácký....

                                                  https://www.tomscheese.cz/Tekuty-kour-Hickory-1-89-​l-d517.htm

                                                  ....."Souběžně s touto problematikou je věnována pozornost také způsobu označování použití tekutých kouřů v informacích určených pro spotřebitele.

                                                  Pokud je tekutý kouř přimícháván do potraviny jako její aromatizující složka, musí být uveden na obalech potravin stejně jako různé jiné přídatné látky (éčka), aby měl spotřebitel o přítomnosti tekutého kouře v potravině informaci.

                                                  To ale neplatí v případě, že je tekutý kouř nanášen pouze na povrch potraviny, neboť v takovém případě není složkou potraviny – a kvůli tomu se také tekutý kouř takto (nanášením na povrch) většinou používá.
                                                  Označování použití tekutého kouře na obalu potravin

                                                  tekutý kouř přimíchaný do potraviny - tekutý kouř je použitý coby aromatizující složka potraviny a musí proto být uveden na obalu stejně jako jiné přídatné látky (éčka)
                                                  tekutý kouř nanášený na povrch potraviny - není složkou potraviny a z toho důvodu nemusí být jeho použití uvedeno

                                                  V některých státech EU je ovšem vedena diskuze o zajištění přenosu informací i o tomto způsobu použití tekutých kouřů. Důvodem ale nejsou obavy spotřebitelů o zdraví, jde především o poptávku po rozlišení mezi použitím klasické (tradiční) technologie, které je některými spotřebiteli vyhledáváno, a tímto relativně novým postupem při uzení.

                                                  Určitou nevýhodou tekutých kouřů pro část spotřebitelů s vyšší citlivostí chuťových buněk jsou totiž mírné změny v chuti výrobků, k jejichž výrobě byl použit tekutý kouř, oproti výrobkům, které byly vyuzeny klasickými technologiemi.

                                                  Legislativa nerozlišuje „uzený“ a „zauzený“ výrobek

                                                  Na závěr ještě poznámka o používání pojmů „uzený“ a „zauzený“. Z pohledu platné legislativy není mezi těmito pojmy rozdíl, pokud se ale podíváme do historie a vezmeme v potaz základní zásady tvorby slov, pak „zauzení“ by mělo v praxi představovat časově kratší dobu uzení, zatímco „uzení“ by měl být proces, který trvá déle. Jak ale již bylo řečeno, dnešní legislativa oba pojmy nerozlišuje."....

                                                    Nsven - Profil | Ne 2.12.2018 12:17:27

                                                    nofish >> Ahoj. .. jj. je tam zmínka mezi řádky :-)
                                                    Dík za potvrzení, že to není jen můj názor :-)

                                                      NValuček - Profil | Ne 2.12.2018 12:16:28

                                                      sven >> bud zdráv. Ve většině bodů máš pravdu - opravdu lhát a krást je lidská přirozenost, bohužel :-( , stejně tak zákony tak, jak jsou nastavené - úmyslně, mluví se, že je to bílé, když je to černé atd. A něco opravdu vyrábí - sice jen část té původní výroby, kterou nakoupil, ale vyrábí. Buď ale rád, že například jeho chleba - Penam Rosice, nemusíš jíst, nebo jejich párky a salámy. Je mi jasné, že nedělá recepty, ale uložil úkoly - co nejnižší náklady a max. zisk. Stejně tak na jaře nejsou ceníky chemických přípravků, všichni čekají na Agrofert, tedy žádná hospod. soutěž. Je to všechno založené na blbosti lidí a oni to vědí. Je to docela smutné.

                                                        Nnofish - Profil | Ne 2.12.2018 12:11:47

                                                        sven >> Nevím, jestli jsem to přehlédnul, ale píšeš to velice zajímavě a podle mě pravdivě. Akorát jeden detail, jsem neviděl a nebo přehlédnul. Ty zákony, díky nimž má, co má, schvalovali ti, kteří na něj teď nadávají, protože jim obsadil jejich korýtek a chtěli by k nim zpátky :-)

                                                          Nsven - Profil | Ne 2.12.2018 11:26:54

                                                          Valuček >> Ahoj. Já ho nikdy nevolil :-)
                                                          Shodněme se na tom, že to je zlatokop a lotr, kterému není nic cizího cizí...:-)
                                                          Pak bychom se mohli shodnout i na tom, že v balancování na hraně zákona, je mistr nad mistry.
                                                          Za ta léta, co po něm jde jeho ekonomická a politická opozice, tedy ti kterým přivřel penězovody nebo kterým překáží v migrační linii EU apod., se jím ho nepodařilo navléknout do tepláků..
                                                          A aní se jí to nepovede. A to z důvodu, že zákony jsou děravé jako cedník ..bo v kalné vodě se nejlépe loví, jak známo..
                                                          Nikoli nedopatřením ale úmyslně a to předbabišovskou, polistopadovou garniturou.. On ty díry jen mistrně využil.. Ostatně jako mnoho a mnoho jiných, podobných vykuků, kteří dnes nejsou na programu dne...
                                                          Ku cti mu slouží, že alespoň vlastní či pronajatou zemědělskou půdu, nějakým způsobem zemědělsky využívá, narozdíl od mnohých jiných, kteří ji nechají ležet ladem nebo ji zastavili průmyslovými stavbami, obchodními centry, satelitními městy, logistickými centry, solárními elektrárnami atd..atd... (čímž k diskutovanému suchu, přispěli měrou vrchovatou)
                                                          Rovněž na rozdíl od jiných zlatokopů o nichž se momentálně bohužel nemluví alespoň něco vyrábí...zatímco oni pouze kradou a hrabou pod sebe..
                                                          A jako třetí plus bych vyjmenoval, že jeho firmy platí daně v České republice...narozdíl od tisíců a tisíců "neviditelných" lotrů a firem, kteří zašili majetek a účetnictví do daňových rájů ....

                                                          (....."Koncem loňského roku EU zveřejnila seznamy daňových rájů, černý a šedý. V zemích z obou seznamů podniká přes 10 500 českých firem. Vlastníci těchto firem v základním jmění upsali přes 61 miliard korun"......
                                                          https://byznys.ihned.cz/c1-66028230-v-aktualnim-uni​jnim-seznamu-danovych-raju-je-celkem-173-ceskych-fi​rem-nejvice-jich-ma-sidlo-na-marshallovych-ostrovec​h )

                                                          Ale to už jsme mimo téma.

                                                          Na závěr bychom se mohli shodnout i na názoru Přemase So 1.12.2018 6:50:00 ,
                                                          že na problém se suchem, si v tomto protoru, zaděláváme nejméně posledních sto let.
                                                          Všichni...jeden jako druhý, svým nezodpovědným a sobeckým způsobem života..
                                                          Já, Ty i ten loupežník Babišovic...

                                                          ..."všichni tam byli, všichni jsou podezřelí, tak ať všichni držej hubu".... (copyr. Hoří ma panenko)

                                                            NValuček - Profil | Ne 2.12.2018 7:05:24

                                                            sven >> Tady nejde o to, kolik toho vlastní, kolik si toho pronajímá atd., jak píšeš, dělají to i jiní, ale o to, že tam vlezl jen a pouze kvůli tomu, aby mohl ovlivňovat a nastavovat podmínky pro sebe - a tím pádem poškodil všechny ostatní kromě velkých /kteří se s ním vezou/. Hloupí lidi když ho volili, tak jako hlavní argument říkali, že už má dost :-)

                                                              Nsven - Profil | Ne 2.12.2018 0:56:07 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                              Rožnovák >> Přesně tak... jsou to jen účelové pindy alá akce antibabiš...
                                                              Aniž bych se ho chtěl zastávat, alespoň na svých a pronajatých pozemcích hospodaří, narozdíl od tisíců držitelů půdy, kteří ji úmyslně nechávají ležet ladem ...
                                                              A za to abychom nebyli vůči velkým hráčům EU, potravinově konkurenceschopní nebo nedejbože dokonce soběstační.... tak a za to berou jidášský groš - dotace z EU
                                                              Pozemky maximálně nechají posekat a hmotu smotat do balíků...
                                                              Aby pak většinou skončila ve spalovnách, nebo v bioplynkách ...

                                                              Největší majitelé pozemků v Česku

                                                              Týdeník Euro vypracoval seznam tisícovky největších vlastníků pozemků v Česku, z něhož přinášíme top 30 (celý seznam lze nalézt na portálu Euro.cz).

                                                              Zemědělská půda, lesy, vodní plochy a ostatní plochy

                                                              Výměra

                                                              (v ha)

                                                              Česká republika 2 400 000

                                                              města 456 900

                                                              Olomoucké arcibiskupství 23 997 Katolická církev historicky vlastní rozsáhlé lesy a půdu, které v minulosti získala od svých stoupenců.

                                                              Ostravsko-opavské biskupství 22 942

                                                              CPI Property Group 20 000 Třetí nejbohatší Čech Radovan Vítek nabyl rozsáhlé pozemky před třemi lety.

                                                              Jerome Colloredo-Mannsfeld 15 459
                                                              Potomek starobylého italsko-rakouského šlechtického rodu Colloredů a Mannsfeldů, který do českých zemí přišel během třicetileté války.

                                                              Agrofert (Andrej Babiš) 15 400 Ministr financí vlastní většinu pozemků přes skupinu Agrofert.

                                                              Pražské arcibiskupství 12 850

                                                              Mendelova univerzita v Brně 11 531 Zemědělské a lesnické univerzitě patří rozsáhlé lesní a zahradnické statky.

                                                              Pavel Tykač (Fine Dream, Coal Services,…) 11 382 Jeden z nejbohatších Čechů nakoupil rozsáhlé pozemky ještě před investičním boomem v oblasti

                                                              zemědělské půdy.

                                                              RenoFarmy (Miroslav Dvořák, Philippe Moreels) 11 000 Bývalý šéf aerolinek ČSA Dvořák se s partnerem Moreelsem po fotovoltaice vrhl na zemědělskou prvovýrobu.

                                                              Rybářství Třeboň 10 556 Spolumajitelkou je Jana Dlouhá, manželka politika Pavla Dlouhého, přezdívaného „kníže z Hluboké“.

                                                              Gerimo, Simmo (Gerald Schweighofer) 10 116 Rakouský lesnický podnikatel skupuje české a moravské lesy přes své firmy Gerimo a Simmo už řadu let.

                                                              Agro Měřín (Gabriel Večeřa) 9 184 Agrární boss z Vysočiny má jeden z největších zemědělsko-potravinářských podniků v Česku.

                                                              Jan Schwarzenberg 8 787 Syn politika Karla Schwarzenberga.

                                                              Sokolovská uhelná

                                                              (František Štěpánek a Jaroslav Rokos) 8 531 Severočeští magnáti vlastní pozemky obklopující hnědouhelné doly.

                                                              Český fond půdy (a přátelé) 8 500 Fond, který má zemědělskou půdu hlavně v Polabí, založil exbankéř Petr Hanák.

                                                              Maximilian Alexander Kolowrat-Krakowský

                                                              a Francesca Dominika Kolowrat-Krakowská 7 965

                                                              Majetek dvou vysokoškolských studentů Maximiliana a Francescy spravuje jejich matka Dominika

                                                              Kolowrat-Krakowská. Bývalá modelka byla přítelkyní hollywoodského kameramana a potomka starého

                                                              rodu Tomáše Kolowrat-Krakowského.

                                                              Úsovsko (Jiří Milek) 6 934 Na Olomoucku během posledních let vyrostl jeden z největších zemědělských podniků v Česku,

                                                              do kterého patří čističky vod i výrobce müsli tyčinek.

                                                              Kinský Žďár 6 864 Firma hospodaří převážně s lesy a rybníky.

                                                              Kanonie premonstrátů na Strahově Královská 6 391

                                                              Jan Kolowrat-Krakowský 6 019 Patří mu zámek v Rychnově nad Kněžnou, přilehlé lesy a rybníky.

                                                              Panství Bechyně (Josef Šťáva) 4 653 Podnikatel Šťáva se „proslavil“ miliardovým sporem se státem v kauze Diag Human.

                                                              Asental Land (Zdeněk Bakala) 4 581 Finančník Zdeněk Bakala vlastní rozsáhlé pozemky kolem ostravsko-karvinských dolů, které však teprve

                                                              čekají na rekultivaci.

                                                              Metropolitní kapitula u sv. Víta v Praze 4 477

                                                              Maria Podstatzka-Lichtensteinová 4 428 Členka starobylého rodu hospodaří hlavně na padesátce rybníků v okolí města Velké Meziříčí.

                                                              Johann Podstatzky-Lichtenstein 4 421

                                                              Leonhard Colloredo-Mannsfeld 4 266

                                                              Josef Chára 4 263 Rodina soukromého zemědělce Cháry obhospodařuje pozemky v Karlovarském, Plzeňském a Ústeckém kraji.

                                                              Opatství Staré Brno Řádu sv. Augustina 4 235

                                                              ZDROJ: ÚDAJE KATASTRÁLNÍHO ÚŘADU K BŘEZNU 2016

                                                              Více na: https://www.euro.cz/archiv/novodobi-pozemkovi-magna​ti-1337298#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm​_campaign=copylink

                                                                NRožnovák - Profil | So 1.12.2018 19:38:48

                                                                venybit >> Podívej se kde všude hospodaří agrofert, čás půdy vůbec nevlastní a má jí v nájmu od jiných vlastníků, kterým pochopitelně platí, těm tento model taky asi nevadí. Agrofert není zdaleka jediný kdo tento systém zemědělství aplikuje, jen pod vlivem neustálé mediální masírky si teď každý myslí že za všechno může agroš. :-).

                                                                  NVladk - Profil | So 1.12.2018 14:32:48

                                                                  Rožnovák >> Ano bude lip :-DDDDDD ten ma doslova existencni zajem na tom, aby se zadny z tvych napadu nerealizoval. Mozna to dokonce zakotvi ustavne a natrvalo jako Benesovy dekrety :-D

                                                                    NBacha - Profil | So 1.12.2018 14:00:22

                                                                    Valuček >> Vodu z vrtu piju také, i když rozbor nemám. Holt kovářova kobyla a ševcova žena chdí bosy:-DDD

                                                                      NBacha - Profil | So 1.12.2018 13:58:21

                                                                      Přemas >> No on je velký rozdíl, jestli to je vrt, nebo kopaná. Málokterá kopaná studna má pramen. Většinou to je průsak a v tom případě je obava o vodu namístě. A u vrtu záleží na tom, kdo ho dělá. Je mnoho šizuňků, kteří tvrdí, že voda je všude. Dokonce mi to tvrdila i hydrogeoložka při přípravě průzkumného vrtu. Pak přijel její kámoš vrtař, já mu řekl, že mi studnař se kterým spolupracuji mnoho let našel místa, kde se má vrtat a on odvětil, že voda je všude. Pak vrtal o dva metry vedle, do 40m se vody nedovrtal a vztekle odjel bez halíře. I to se při vrtání stane.

                                                                        NPřemas - Profil | So 1.12.2018 13:12:50

                                                                        Bacha >> Bát se asi nemusí. Zatím vždycky nějaká voda spadne. No, ale skoro polovině obyvatel teče z kohoutku voda z podzemních zdrojů. Ty by teoreticky ohroženi být mohli ... kdyby se stalo to, že by třeba 5let po sobě nespadlo dostatečné množství srážek. Ale věřme, že přírodní koloběh bude fungovat, tak jak fungoval doposavad ;)

                                                                          NValuček - Profil | So 1.12.2018 12:12:34

                                                                          Bacha >> tak to máte dobře vyřešené, všechna čest. Matka má taky vrt - ale na druhé vzdálené zahradě, a dokonce tu vodu bez rozborů pravidelně na zahradě pije :-) Já mám zahradu 1300m2, menší oplocené pole 3700m2, další pole 6500m2, další 5000 m2 pronajaté hned vedle a dalších 33 hektarů pronajímám družstvu. Takže to s tou vodou mám trošku složitější.

                                                                            NBacha - Profil | So 1.12.2018 10:38:16

                                                                            Valuček >> Máme letos na vsi novou kanalizaci. Do té doby měli všichni septiky, a to bydlíme 200m od Prahy. Do nové kanalizace nikdo nesmí svádět dešťovou vodu. Mám zahradu 800m2 a vinohrad 1200m2, tak jsem provedl vrt a veškerou potřebu, krom pitné, řeším užitkovou vodou z vrtu. Až zakopu nádrž na dešťovou vodu, budu spokojený:-)

                                                                              NValuček - Profil | So 1.12.2018 9:51:28

                                                                              Bacha >> jo - to je asi pravda, ale sucho je taky :-) Vybrali si aspoň dobré a aktuální téma pro to oblbování lidí

                                                                                NValuček - Profil | So 1.12.2018 9:49:44

                                                                                Bacha >> no jo, vinná réva, ta má ještě vody dost, to je spíš výjimka. Jenže já to neposuzuju okem Izraelce, ale okem svým, kdy kvítka na polích pěstuju už přes 20 let. I za takto krátkou dobu byly samozřejmě roky sušší až suché, roky vlhké, kdy to taky bylo hrozné, ale teď tyhle poslední dva roky byly u nás opravdu špatné. A ta dešťovka - zní a vypadá to pěkně, třeba to i bude fungovat - ale já můžu napsat jen to, jak to funguje u nás doma. Barák velkej - půdorys, všechna dešťovka do dvou dvoukubíkových nádrží, zahrada asi 600 metrů čtverečních, všechno matka vyzalejvá jen na zahradu a jakou dobu je bez vody, takže kolikrát napustí do sudů z vodovodu, nenechá to přece uschnout. Jinak ale u většiny lidí je to jak píšeš, tráva všude nebo aspoň na většině, dešťovka do odpadu, takže každá trocha ušetřená dobrá. Druhá věc, že pak zase řeknou, že jsou menší odběry vody a zdražijou. Ale voda se tak šetřit bude, to jo.

                                                                                  NBacha - Profil | So 1.12.2018 9:43:35

                                                                                  Valuček >> Jo, a ještě něco! Jak se sucha můžou bát lidi z paneláků??? Je to propaganda....chléb a hry, jako ve starém Římě. Odvádění pozornosti voličů od vládních čachrů. Vždyť to je do nebe volající a naprosto zjevné. Alespoň pro normálně uvažujícího člověka:-)

                                                                                    NBacha - Profil | So 1.12.2018 9:38:52

                                                                                    Valuček >> Mám užitkovou zahradu a vinohrad (zatím 400 hlav, bude 500). A traktor taky :-))) Zetor 25A, o dva roky starší jak já :-DDD Protože nejsem slepý a hluchý a o vodě v přírodě něco vím, a navíc se dovedu o sebe postarat, mám vody dost a suchem netrpím. I jsem ji nabídl sousedům v případě potřeby. A představ si, raději zalévají pitnou.
                                                                                    A když tady napíšeš, že klesá voda ve studních, tak je to jenom půl pravdy. Mně třeba neklesla ani o cenťák. Na druhou stranu, kdo si myslí, že si udělá studnu na doživotí je idealista.
                                                                                    Navíc nadpoloviční většina obyvatel Česka bydlí v bytech. A tam je jim voda šumák. Dále odhaduji, že více jak polovina obyvatel v domech má na zahradě jenom trávu (ne konopí, jednoděložnou trávu). Takže pouhých, odhadem, 20% obyvatel by mohlo s vodou něco dělat, ale nedělám si iluze, že opravdu dělají. Viz moji sousedi.
                                                                                    Ano, všichni budou kafrat, že je sucho, ale když se na to podíváš okem Izraelce, tak žádné není :-DDD
                                                                                    Já se už třeba připravuju na dešťovku. Je to zajímavá dotace pro úsporu vody...

                                                                                      NValuček - Profil | So 1.12.2018 8:03:37

                                                                                      Bacha >> No když to bereš takhle, tak to potom jo :-) Já pěstuju rostliny na zahradách a na poli, velké sucho sme tady - jih Vysočiny, měli už loni, opravdu velké, ale většina republiky na tom byla dobře, tak se o tom tak nepsalo. Letos ovšem to bylo celoplošné, srpen u nás byl hroznej, to nerostlo nic, neklíčila ani vysetá řepka, ani vypadané obilí po podmítce, rybníky opět výrazný pokles hladin, řeka netekla. To nejhorší je ale v hloubce - v půdě. Jak se zjara na pole nedalo ani stoupnout jakou dobu, všude vyvěrala voda, tak už kolik let roztaje sníh, když je, a za 2 dny můžeš jet traktorem. V hloubce prostě voda není, klesá hladina studní, určitě i podzemní voda, podzim a zima to vždycky trošku zakryje, rostliny už nepotřebujou moc vody, orná vrstva provlhne, ale spodek je stále suchej na troud. Podle mě je tohle opravdu nebezpečná situace a nezbývá než doufat, že bude hodně sněhu.

                                                                                        NPřemas - Profil | So 1.12.2018 6:50:00

                                                                                        Rožnovák >> No, jo, ale před více jak sto lety začala mohutná regulace prakticky všech toků ... A smrkové kultuře ani nemluvit. Ta vlastně trvá dodnes. Protože i přes nějaké regule pro obnovu smíšených lesů. Dost často potkáváme opět jen nově vysazené smrkové plantáže. Jinak čím více vrásčitá krajina (remízky, různorodý lesní porost, křoviska, hustý travní porost). Tím větší šance na vsakování srážek do půdy / zeminy.

                                                                                          NMitchell - Profil | So 1.12.2018 6:12:18

                                                                                          Pedro1 >> ve vodě v bazénu je možná víc chloru jinak těch chem. látek tam bude podobně. A když bazén necháš odstát tak spousta chemie vyprcha. Ale věřím že napouštění bazénu bude zachvilku hudba budoucnosti.

                                                                                            Nvenybit - Profil | So 1.12.2018 5:24:50

                                                                                            Rožnovák >> Proč to stát neudělá? Protože ho vede ředitel Agrofertu,který vlastní třetinu zemědělské půdy a znamenalo by to pro něj nemalé investice. To je jednoduchá odpověď.

                                                                                              Nvenybit - Profil | So 1.12.2018 5:19:26

                                                                                              Pedro1 >> Dost,protože znám dost lidí s koupacími jezýrky .

                                                                                                NPedro1 - Profil | Pá 30.11.2018 22:37:38

                                                                                                venybit >> Kolik znas lidi,co,co vypustí po sezoně vodu z bazenu na travnik před barakem?Tu vodu plnou chemickych sracek.
                                                                                                Nemusíš přesně,stačí přibližně.

                                                                                                  NRožnovák - Profil | Pá 30.11.2018 22:13:49

                                                                                                  Ona ta krajina za těch 30 let se zas tak moc nezměnila, Lesy vypadají velmi podobně jako tenkrát, protože přechod na něco nového v lesnictví chvíli trvá a možná před 25 lety se začlo postupně více tlačit při obnově na meliorační dřeviny a více zohledňovat to co na dannou lokalitu patří. Stav našich zregulovaných toků je také skoro stejný až na to že se nám většinou na malých potocích už rozpadají splávky postavené svépomocí a většinou se nové nestaví, jinak se reguluje stejně někdy blbě někdy méně blbě. Co se týče zemědělství, tak si jen pamatuju z dětství že každý na dědiné měl svoje pole kde pěstoval zemáky, ječmen či oves. Oralo se koněm či malým traktorem s ručním pluhem ale sakra hluboku a vždy kolmo na svah nikoliv s kopce dolů, aby se t pozemku odplavila veškerá půda.Pole byly malé ale bylo jich hodně hnojily se jak jinak něž hojem, žádná chemie. Jezeďáci tehdy taky ještě orali poctivě a jednou za pár let vyhnali jalovice na horské pastviny přes léto, aby nezarostly buření bez nároku na dotace. Teď tam není ani jedno políčko všeci nakupují v obchodě už i ta slepice a králík začíná být pomalu vzácností, JZD je fuč a jediný Velký soukromník to tam zachraňůje a na všech pozemcích buď pase skot nebo je seče, což je výhra jinak by tam všeci zarostli houštím nebo hůř jen řepkou a kukuřicí.
                                                                                                  Když stát muže v lesnictví regulovat pomocí legislativy hospodaření proč to jednoduše neudělat v zemědělství např poviný podíl remízků na ha využité zemědělské půdy, střídání plodin, apod., vůbec nastavit jasná
                                                                                                  pravidla.

                                                                                                    NBacha - Profil | Pá 30.11.2018 20:38:58

                                                                                                    Valuček >> Ještě jsem neviděl, že by se v době sucha používala pitná voda na splachování. Sucho je relativní pojem.

                                                                                                      Nvenybit - Profil | Pá 30.11.2018 19:47:00

                                                                                                      Valuček >> Ale ani jeden z nich nebyl Králem malé zemičky. Vždy velmoci ,to má snahu člověka zkorumpovat. V tom je veliký rozdíl.

                                                                                                        NValuček - Profil | Pá 30.11.2018 19:00:21

                                                                                                        venybit >> Ta poslední věta je zcela pravdivá, ale kde ho vzít :-) V historii to bylo už mockrát a jak to často dopadlo /nejznámější, nejhrůznější a největší poslední případy - Hitler a Stalin, taky si určitě mysleli, že jsou šikovní/.

                                                                                                          NValuček - Profil | Pá 30.11.2018 18:57:36

                                                                                                          Bacha >> ta první věta je velký nesmysl. S druhou se dá souhlasit.

                                                                                                            NBacha - Profil | Pá 30.11.2018 18:42:26

                                                                                                            Žádné sucho není. Jen vláda musí určit nepřítele, aby se voliči báli a oni si mohli v klidu dělat co se jim zlíbí.

                                                                                                              Nvenybit - Profil | Pá 30.11.2018 18:22:53

                                                                                                              Všichni tu nadáváte na bazény a podobné nesmysly. Které každý nakonec vypustí do trávníku, takže se přírodě vrátí. A nikdo z vás se ani slovem nezmíní o tom,že stát prodal naší vodu! Všechnu vodu! Miliony hektolitrů té nejlepší vody se vyváží v podobě balených minerálek a piva do celého světa. 90% pivovarů nám nepatří. Většina jejich produkce jde na domovský trh korporace,která ten pivovar zrovna vlastní. Německo, Japonsko. Takže ano,já čekám že se o to stát postará. A že stát ,stejně jako Král nenechá vyvážet vodu ze země v době kdy jí má lid nedostatek. Další opatření není třeba nařizovat z pozice státu. Ale stačí je z pozice státu umožnit. Namířit směr politiky státu , k dodávkám elektrické energie fizickým domácnostem zdarma. Pro to,aby si lidé mohli reciklovat vodu , pěstovat vlastní potravu a ochlazovat domy . Cesta je v podstatě jasná a jednoduchá. A je hlavně na státu aby na ní lid navedl. Od toho si lidé politiky platí. A pokud to nedokážou, pak tam nemají co dělat. Taková je realita. 200 000 lidí na pracáku. Kdyby každý z nich pro dávky musel za rok přinést jednu fotku vlastnoručně vybudované tůně ,tvář celé krajiny by se během 3 let uplně změnila. Jenže k tomu by zase stát musel upravit zákony tak, aby byl jasně rozlišen a postaven veřejný zájem nad osobní vlastnictví. Prostě za to kde jsme si můžem sami tím jak neschopné lidi stále volíme v tomto nefunkčním kapitalistickém konzumním birokratickém systému. Jeden šikovný Král s neomezenou mocí by nadělal za pět let víc práce než Parlament za padesát.

                                                                                                                Ncertbert - Profil | Pá 30.11.2018 18:17:49

                                                                                                                Teď zrovna ve zprávách bylo jak se zasnežuje určitě jim stačí voda co zachytili v době léta😤😤😤😤

                                                                                                                  NPřemas - Profil | Pá 30.11.2018 16:46:25

                                                                                                                  Tarn >> Však jsem psal, že ten bazén je zrnko v písku. Hodně jsou také příčinou všude přítomné drenáže, prý jsou za ty léta nefunkční. Ale jak je na mnoha místech patrné, funkční jsou stále :/ Jsem rád, když v přírodě potkám místa, taková nedotčená, s rygoly, kde se zadrží voda, která se vsakuje a o kus níže, zase vytéká v prameni ;)

                                                                                                                    NTarn - Profil | Pá 30.11.2018 16:08:50 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                                                    Přemas >> všobecně se ví, že největší problém s udržením vody v krajině má na svědomí špatné hospodaření na polích a loukách. každej hospodaří aby maximalizoval zisk ( někdy aby se vůbec uživil), ale na jiné věci se neohlíží- Hutnění půdy, že nesaje ( velkokapacitní traktory, kombajny, návěsy a podobně) orba jen tak na povrchu, brázdy kolmo k vrstevnicím a podobně. pak státe dej dotace máme suchá pole. Já bych ty dotace podmínil ošetřením polí i ve vztahu k zadržení vody a bylo by. Ale to neprojde tak se bude žvanit a poukazovat že lidi mají bazeny.

                                                                                                                      NFRANK71 - Profil | Pá 30.11.2018 16:07:29

                                                                                                                      Tarn >> to provází lidstvo od nepaměti.

                                                                                                                        Npetrikveprik - Profil | Pá 30.11.2018 16:04:21

                                                                                                                        Willow >> tak tak.

                                                                                                                        Pak zakážou v létě zalévat zahrádky a napouštět bazény, ale MVE kousek vedle pustí všechnu vodu přes turbínu a fabrika kousek pod ní, tu vodu bude dál neomezeně čerpat ve velkkém ve dne v noci......

                                                                                                                          NTarn - Profil | Pá 30.11.2018 16:03:28

                                                                                                                          Pedro1 >> všichni čekají na reakci státu, ale když se jim omezení, které jako reakce bude muset přijít, nebude líbit, budou nadávat na státní buzeraci.

                                                                                                                            NWillow - Profil | Pá 30.11.2018 15:54:21

                                                                                                                            eskymak Mrakomor >> petrikveprik - 30.11.2018 15:44:31 >> Ano.A jako důvod uvedou,aby s ní občané šetřili.!!🤔🤔

                                                                                                                              Npetrikveprik - Profil | Pá 30.11.2018 15:44:31

                                                                                                                              Willow >> ....a navýší cenu pitné vody.

                                                                                                                                NWillow - Profil | Pá 30.11.2018 15:41:23

                                                                                                                                Přemas >> Wona ta dešťovka i s dotacemi je pěkný wojeb na lidi.A hádej v čem?
                                                                                                                                Za to , že šetříš pitnou vodu,tak ti spočítají průměr srážek,záchytnou plochu a pak kolik toho pustíš do kanalizace.Takže ti zvednou stočné o tu dešťovku.Prostě prachy na prvním místě.😞Kolega s nima vyjeb. al a řekl že to má na zalévání zahrady a skleníku.A měl klid.😉

                                                                                                                                  NPřemas - Profil | Pá 30.11.2018 15:20:58

                                                                                                                                  Pedro1 >> Přesně. Tuhle v nějaké diskuzi tvrdil jeden, že napuštění bazénu přece ničemu nevadí. Ale už jej netrklo, že vodu vezme s podzemního vrtu / studně a nevrátí ji do oběhu. Až na podzim. Když se člověk podívá na satelitní mapy. Tak co barák, to bazén ... Vím, je to zrnko v písku, ale jak říkáš. I v našem zájmu je, abychom tu vodu v tom koloběhu drželi. Tedy snažili se co nejvíce ji navracet do země. To, ale žádné přehrady, návesní nádrže, rybníčky nedocílí ...

                                                                                                                                    NPedro1 - Profil | Pá 30.11.2018 14:15:47

                                                                                                                                    MAXXSKATER - >> Klasika.Všichni čekají na reakci státu a jak to stát vyřeší.
                                                                                                                                    Že by třeba někdo začal více šetřit vodou,nebo více využívat dešťovku,nebo si napustit jen půlku bazénu,to nikoho nenapadne.
                                                                                                                                    Čeká se kdo a jak to vyřeší.