Ťok křísí kanál Dunaj-Odra-Labe. Podle odborníků je to nesmysl

hanyking - Profil | Ne 18.11.2018 16:13:00

Ne bezdůvodně emzák dostal cenu ropák roku. V minulosti už se toho sprasilo dost. Např. u nás elektrárna dlouhé stráně. Ten kanál pochopitelně úplná blbost.

FockeWulf - Profil | Ne 18.11.2018 12:44:33

zdevac >> :), ano, změnila se doba, máme tkz. průmyslovou revoluci 4.0 a dál, nemáme doly, nemáme hutě, není priorita ekonimiky transportovat mnoho hmot a neustále. Je zcela jiná ekonomika. Takže ať si příznivci najdou investora, zaataví své majetky, nakoupí akcie tohodle podniku a hurá do toho. Ještě 5 dalších generací jejich rodin je bude proklínat!

zdevac - Profil | Ne 18.11.2018 1:51:56

Já se nechci Ťoka ani kanálu zastávat, ale na druhou stranu to není objev posledních let. Vím, že se situace a podmínky změnily, ale... Se stavbou přišel již Karel IV. v roce 1375. Průběžně se o něj zajímalo dost lidí včetně říšsko-německého císaře a českého krále Ferdinanda III.. A neméně významnou a dodnes obdivovanou osobou, která kanál hodně podporovala, byl i Tomáš Baťa. A když už jsme u Ťoka, vůbec nechápu titulek, že Ťok křísí. To není pravda, už v roce 1997 byl podepsána dohoda, kde je kanál zahrnut, a Evropská rada opakovaně vyzývá Česko k aktivitě, stejně tak i Rakousko, Slovensko a Polsko. Takže je jedno, kdo u kormidla bude, osud projektu tak úplně na ČR nezávisí.

FockeWulf - Profil | So 17.11.2018 17:22:45

Willow >> Protože to vím:), není to věc, kterou se ten Burešův poskok chlubí. Byl to nomenklaturní kádr, jednu dobu se pohyboval v JMP, jak to koupila RWE tak ho vyrazili. odtamtud se vydal mrvit stavebnictví.

Willow - Profil | So 17.11.2018 13:39:37

FockeWulf >> Jak to víš když ani Wikipedie to neví.
Jinak VUT Brno je nejtěžší vysoká,tu jen tak žádný blbec neudělá .

FockeWulf - Profil | So 17.11.2018 12:29:46

Ťok byl členem KSČ už na vysoké škole. Kdo v té době studoval na VŠ má povědomí, co to bylo za hovada. Takže teno mamlas, poskok Bureše, udělá vše pro své večné nicnedělání. Ostuda CZ.

likin - Profil | Pá 16.11.2018 20:36:58

Ťok je klasický zastánce stavební lobby, vždyť tam odtud vzešel......

Scorpio-75 - Profil | Pá 16.11.2018 19:50:05

Politická paranoia v přímém přenosu. Hydrobiolocky nevzdělaní klauni jsou ochotni zprznit naši krajinu.

numen - Profil | Pá 16.11.2018 7:20:37

b.gun >> ekonomická stránka je jiná. Návratnosti nevěřím. Kdyby se začalo stavět, tak my se konce asi nedožijeme. Hlavně teplé počasí dovolí lodím jezdit severní cestou. Pak se vše radikálně změní.

sumec 1950 - Profil | Pá 16.11.2018 7:19:45

Asi se schodnem,že ten kanál v současné době je utopie několika magorů,co jsou zrovna u lizu.Koukám se dnes a denně na Vltavu,na které bych mohl v současné době jezdit od Kořenska až do Budějic,a nic.Nikdo tam nejezdí,jenom se vyhodili přes čtyři miliardy kvůli pár magorům,aby se mohli svézt na velkých a silných člunech,a to pouze v letních měsících.Ekonomický přínos je v nulových číslech.

numen - Profil | Pá 16.11.2018 7:17:48

venybit >> když na Labi jezdila loď ta lodi, tak řeka byla plná ryb. Břehy zpevněné. V tom pro určitě není.

venybit - Profil | Pá 16.11.2018 6:01:09

Však od začátku tvrdím,že je to výplod chorých mozků. My kteří máme jednu z nejstarších a nejlepších zelezničních sítí na světě , budem stavět nějaký přiblblý kanál, který vůbec nepotřebujem , pro který stejně nebude za chvilku voda a který znamená ekologickou bombu srovnatelnou s Černobylem. 3 řeky v podstatě zbaví života. Labe je na lodní dopravu moc malé, bude se muset intenzivně bagrovat , a neustále zpevňovat břehy proti vlnám. K tomu když si připočítám olej a naftu z lodí a časté havárie .Tak to vychází,že z Labe bude mrtvá řeka.

b.gun - Profil | Čt 15.11.2018 19:57:42

numen >> Výtah z vyhodnocení "přínosu" kanálu Rýn-Mohan-Dunaj (Rhein-Main-Donau-Kanal) - průměrné vytížení kanálu za dobu provozu je zhruba na třetině plánovaného objemu a soustavně klesá, blíží se dokonce k objemu pouze čtvrtinovému; při hodnocení projektu byl slibován pokles kamionové dopravy, ten se však nekoná, neboť po silnicích se přepravuje jiný typ nákladu; čemu ale kanál částečně "ulevil", je vytížení železnice, takže situace se dostala do stavu, kdy je ztrátový nejen samotný kanál, ale dotována musí být i železnice; vzhledem k profilu trasy kanálu (velký výškový rozdíl a z toho plynoucí velké množství zdymadel - paralela k zamýšlené trase Dunaj-Labe) je doprava náročná a zdlouhavá, tudíž doprava zboží ze Severního moře do moře Černého a zpět se vyplatí po moři přes Gibraltar (mořská trasa je rychlejší, a také objem nákladu na jedné námořní lodi je vyšší, než na lodi říční).

numen - Profil | Čt 15.11.2018 19:55:22

Ravachol >> je, ale problém který nikde nezazněl. Labe je splavné jen do Ústí. Ústí az kousek za hranice s Německem splavný při menším průtoku není... Což třeba letos bylo splavné opravdu chvilku.

Ravachol - Profil | Čt 15.11.2018 19:39:41

numen >> hele labíčko je vpohodě splavný až do moře, vltava do prahy taky, když sedím někde celej den s fídrem tak vidím max jednu loď s pískem. Všichni jedou z německa a do německa po dálnici. Tak ti nevím...jestli je to tak extra levný, tak proč po labi a vltavě nejezděj?

numen - Profil | Čt 15.11.2018 19:34:23

P!F - 15.11.2018 17:05:03 >> tenhle souhlas by dostali. Již byl jeden projekt na vodu z Dunaje do Vltavy. A se souhlasem by nebyl problém, kdyby se nezjistilo, že by Voda využívala i na chlazení Temelína.
Nekoukal jsem na projekt, ale lodní doprava je nejlevnější. Když vyjedu na D8 tak jsem z těch kamionů hotový. Vlaky již toho o moc více neodvezou. Nějaké řešení by to chtělo.

Ravachol - Profil | Čt 15.11.2018 19:20:00

Voni tu zlodějinu fakt nakonec rozjedou...no voliče na to maj...Když poslední roky sleduju zoufalej pokus o opravu D1, na který se pár lidí asi dobře napakuje...co přijde dál? Lanovka Praha - Mělník?

Nemi86 - Profil | Čt 15.11.2018 17:49:09

To není normální tolik peněz,opravte radši železnice,máme celkem dobrou síť železnic,nechte řeky být, copak už jsme
je dost nezatížily,ahoj

Petr 72 - Profil | Čt 15.11.2018 17:20:01

Ťok je neschopný hl.pák.

MRyb - Profil | Čt 15.11.2018 17:16:37

Postavit toto megalomanské dílo? A za co? No přeci za peníze, které bychom si opět půjčili. Tedy jednorázové navýšení státního dluhu o 600 mld. Kč (v reálu určitě podstatně více) + úroky... A loďařská lobby by chtěla vozit náklad po vodě a konkurovat pružné nákladní automobilové dopravě a méně pružné vlakové dopravě. Opravdu komická představa. Obávám se ovšem, že díky pár psychopatům, je ten projekt prosaditelný...

Rožnovák - Profil | Čt 15.11.2018 17:12:41

P!F >> Jestli tahají, tím líp. Za mě je to blbina, ale z historie víme že prošly nic není nemožné, lépe je být aspoň trošku připraven.

P!F - Profil | Čt 15.11.2018 17:05:03

Rožnovák >> Na odcerpavanie vody z Dunaja nestaci suhlas od nas... je to medzinarodny tok. A aktualne dlhodobo splavny len pre lode s tretinovym nakladom, myslis, ze je realne aby s tým niekto suhlasil? Je to uplne sialene tahanie ludi za nos.

Rožnovák - Profil | Čt 15.11.2018 16:59:56

P!F >> no páni odborníci o tom vedou snivé debaty s vašimi odborníky a Polska. Mimochodem zvažovala se varianta napojení i přes Váh těch variant je víc. Takže je třeba to sledovat a kdyby to rosekli, tak naše funkcionáře nabádat k nějaké aktivitě a potom je i podpořit.

P!F - Profil | Čt 15.11.2018 16:49:40

aartu >> To je taký dalsi mensí zadrhel, napajanie vodou z Dunaja. Neviem ako páni odborníci dosli na to, že im to niekto dovolí :)

Rožnovák - Profil | Čt 15.11.2018 16:41:07

Pokudby to klaplo, mohlo by to na chvíli ulehčit pozemní dopravní síti, ale trh je živý organismus a nevěřím tomu že by majitelé spedičních firem nepřišli na to jak udělat pro zákazníka menších objemů zboží cenu zajímavější, to platí i pro dráhu. Nakonec tu bude stát něco, co zaplatí každý z nás a nebude to vůbec potřeba.
Teď ekologická stránka věci, když pominu zničení dosud fungujících částí lužního lesa hlavně na Odře a vše s tím související, tak druhy se budou moci šířit jak se dřív šířit nemohly, hlavně ty invazivní. Řeky mají co dělat aby napojili samy sebe natož aby napojili a udržely splavný megakanál. Není to dobrý nápad.

petrikveprik - Profil | Čt 15.11.2018 14:40:13

pfly >> vždyť jiní odborníci udělali studii a zjistili že se to i vyplatí! :-)) Tož jak jde o prachy, tak jsou všichni odborníci :-))

aartu - Profil | Čt 15.11.2018 14:21:20

Kanál má být napájen vodou z Dunaje, tedy moravská část. Dunaj je napájen vodou z alpských ledovců. Podle klimatologů za několik desítek let žádné ledovce už nebudou. Roztají. Takže to může dopadnout tak, že dostavíme kanál, ale nebudeme ho mít čím naplnit. Je to nesmysl. Zeman je podle svých vlastních slov provokatér a politici jsou z něj poděl... a tak vyhazují miliony za studie, které světe div se, ekonomicky vycházejí.

pfly - Profil | Čt 15.11.2018 14:05:04

Pokud je to podle odborníků nesmysl, zajímalo by mě tedy, co je Ťok a Zeman, když to tak obhajují :)))))

Petrus - Profil | Čt 15.11.2018 14:01:25

Ale to je jasné : budeme platit za studie proveditelnosti a za oponenturu. Pořád ale tyhle miliony jsou ničím proti realizaci tohoto šíleného projektu.

Hawk123 - Profil | Čt 15.11.2018 10:04:39

Nejsou schopní postavit normální funkční dálnice, tohle je tunel a odvádění od skutečnýhc problémů.

Jarda Š. - Profil | Čt 15.11.2018 10:02:56

eskymak Mrakomor >> petrikveprik - 15.11.2018 9:21:42 >> Tak, tak. Pokud bude realizována 1. etapa projektu, tedy splavnění Odry do Ostravy, pak se ukáže, jaký bude zájem o vodní dopravu. Myslím, že bude takový, že naprosto každý pochopí,, že další etapy by byly zcela nesmyslné.

petrikveprik - Profil | Čt 15.11.2018 9:21:42

Ani odborníky k tomu není potřeba aby si normálně uvažující člověk uvědomil, že je to totální nesmysl. Je to hlavně "tunel" na prachy, kde je hlavním účelem se snadno napakovat na studii a související režii doprovázející tuto zločineckou myšlenku.