Nfofo - Profil | Po 6.8.2018 15:52:11
venybit >> tak se tak vracím k předešlým diskuzím a podle vašeho posledního zápisu z
https://www.mrk.cz/minidiskuse.php?id=752234 to vypadá, jako by jste byl proti stavbě jezu na Labi pod Děčínem.
Tak jak je to teda, stavět přehrady nebo ne?
Přestávám tomu rozumět
Nsplávkař - Profil | St 6.6.2018 9:46:20
venybit >> Už jsem si zvykl na kokotiny, z tvé virtuální bubliny ve které žiješ,co zde ve velkém valíš a naučil jsem se na ně nereagovat.
Když ale čtu, že v lese má ležet a hnít metr dřeva tak mi to prostě nedá a musím se zeptat, kde by se tam tem metr dřeva vzal?!?
Nfofo - Profil | Út 5.6.2018 12:46:40
...rozoráme meze a vyvlastníme majetky. Když nevyvlastníme, tak budem diktovat co můžeš a nemůžeš dělat.
To už tu, tuším, někdy bylo, ne?
Jakou máte pane Venybit vlastně představu? Odstřelit skály ve Hřensku a zaplavit Čechy-nejúrodnější polabské nížiny? Odříznete Němce od vody a tím započnete gigantickou migraci lidí? To o čem tu hlásáte je pouhá utopie a sen pomatené mysli. Nebo máte opravdu pocit, že tu někdy někdo nechá zaplavit veškeré zemědělství a průmysl, který se nachází podél velkých řek? Bude sice co pít, ale nebude co jíst...
Zkuste přijmout fakt, že planeta nepobere cca 8mld lidí a udělá vše pro to, aby nás zredukovala. A kdyby jste se na hlavu stavěl, tak to tak prostě bude. Dřív nebo později
Nvenybit - Profil | Út 5.6.2018 11:10:24
Kondrakar >> Také žiju celý život v lese. A když takový o kterých píšeš prorazili hráz u mého oblíbeného močálu,kam jsem si jako malý kluk chodil chytat čolky ,jen pro to,aby tam zasadili 5 stromů ,tak jsem k jejich vdělání ztratil respekt. Je uplně jedno jestli má vystudovanou lesárnu. Evidentně je tam učí kraviny . Stačí se projít kdekoli lesem a na první pohled člověk vidí, že lidé kteří se o něj starají jsou nejspíš natvrdlý. Takže ano nemám vystudovanou lesárnu.Ale do pěti let bych dal lesy v ČR dohromady. Jen bych musel vzít každého "lesního inženýra" vždycky klackem po držce, hned jak by mi skočil do řeči. Ono to tak stejně dopadne. Hned jak přijde první rok bez deště a lidé začnou z nedostatku vody panikařit. Budou tito první na řadě ,na které dav s klacky nastoupí.
Nsliver - Profil | Po 4.6.2018 22:24:40
1568 >> ale o jaké problematice? Tys snad citoval nějakého odborníka? Já jsem z tvých zmatených tajuplných poznámek pochopil akorát to, že ti asi komanci vybrali les, než ho vrátili,nic víc si neprozradil,asi je to tajné. A les mě dlouhou dobu živil,tak tolik zas neprskej.
N1568 - Profil | Po 4.6.2018 22:09:57
sliver >> Obdivuju lidi,který vědí o daný problematice víc,než odborníci z výzkumnýho ústavu:-)))Škoda,nebo spíš dobře,že se projevují jen na netu:-)))
NKondrakar - Profil | Po 4.6.2018 21:37:20
venybit >> Zajímavé. To kdyby si přečetl kamarád, kterej je odchovanej v lese, má vystudovanou lesárnu a celej život dělá v lese, by se hodně divil. Zorat cesty, těžit koňma, odstřelit hory, zaplavit lesy, hasiči vybavení technikou, aby se prodrali aji mimo cestu. Vážně zajímavé.
Nsliver - Profil | Po 4.6.2018 21:23:07
1568 >> jo, nepravdivé. Reagoval jsem pouze na vseobecne omilanou blbost o komousich a monokultuře. A vlastník lesa znamená automaticky odborník? Čím dál líp 😂😂😂
N1568 - Profil | Po 4.6.2018 21:00:09
sliver >> Nepravdivé info???Ty mi chodíš ty lesy taky kontrolovat??:-)))Jen pro zajímavost,jsi taky vlastníkem nějakého "lesíka",že jsi tak znalý?
Nsliver - Profil | Po 4.6.2018 19:52:48
1568 >>možná by neškodilo,kdyby sis znova přečetl,na co a jak jsem na tvé nepravdivé info reagoval. A možná že to ani nemá smysl,pa.
N1568 - Profil | Po 4.6.2018 19:19:57
sliver >> Zřejmě jsi větší odborník než pánové z výzkumnýho ústavu lesního hospodářství,kteří se skoro každý rok přijedou podívat a kontrolovat stav.Asi jsem zpozdilý,že jim to dovoluju a prezentuju jejich výsledky.Nějak se s tím srovnám:-)
Nsliver - Profil | Po 4.6.2018 12:22:10
1568 >> no díky za poučení. Já jsem ti jen chtěl naznačit , že v ČR je cca 2,5 mil. ha lesů. Takže odvolávat se při hodnocení bývalého a stávajícího hospodaření na pár desítek ha vlastního lesa je poněkud zpozdilé. Nic vic v tom nebylo,je mi jedno kolik máš lesa.
N1568 - Profil | Po 4.6.2018 11:26:37
sliver >> Schwarzenberg není největším vlastníkem lesů v ČR.Já bohužel taky ne:-)
Nsliver - Profil | Po 4.6.2018 7:43:39
1568 >> sem nevěděl, že Schwarzenberg píše na mrk.
N1568 - Profil | Ne 3.6.2018 21:01:33
sliver >> Lesíka???Ty máš dobrej odhad:-):-):-):-):-):-)
NRožnovák - Profil | So 2.6.2018 0:58:23
venybit >>pamatuju si když jsem n praxích sjížděl z motykou Moravu, jsme snad za celou dobu kromě Sm a Bo nic jiného nesadili, možná jedna holina dostala buk. Ostatní dřeviny se řešily pouze výstavky většinou modřínovými nebo zase BO. Vyjímkou bylo naše vzorové školní polesí tam jsme viděli i jné sazeničky. To se psala polovina 90 let. Zhodou okolností dnes jsem zahlídl reportáž v hlavních zprávách v ní bylo řečeno že se snaží obnovovat v poměru 40:60 ve prospěch listnáčů , ale jestli je to pravda netuším.
ty zavedené postupy co tu byly vymysleny už dávno a dokonce se i vyučují špatné nejsou akorát jsou dlouho přehlíženy, protože i v lese funguje neviditelbá nebo spíš viditelná ruka trhu :-).
Je nás hodně a zdroje se ztenčují, buď nás ztoho pozvolna vysekají technologie, nebo přijde drsné utahováni opasků. Jnak bych chtél připomenout že Evropa není problém, nejvíc lidí je právě částech světa které nejsou zrovna Top, jak klimaticky tak ekonomicky a za velkou louží je jim teď osud planety tak nějak jedno, hlavně když dolar drží, já se zrovna tímhle už nazabývám, mám lehčí spaní :-)
Tady se koukni jak nám krásně zmlazuje buk, je to kousek od lesní cesty a není to vyschlé na trout, ať máš taky lehčí spaní :-)
Nsliver - Profil | Pá 1.6.2018 19:28:32
1568 >> to poměřuješ stav lesů v ČR a hospodaření v nich podle jednohovráceného lesíka? To si teda troufas 😂
N1568 - Profil | Pá 1.6.2018 16:52:38
sliver >> Já to vidím "trochu" jinak:-)Aspoň podle stavu lesa co nám vrátili,a jak vypadá teď.
N1568 - Profil | Pá 1.6.2018 16:50:04
venybit >> Máš taky čas vyjít do lesa?Snad kromě Boubína je všude les upraven uměle!Závidím Ti volný čas který věnuješ blbostem,se kterýma nic neuděláš.Uvědomuješ si že bez ostatní krajinotvorby je ti sebelepší les k hownu?
Ndrvoštěp - Profil | Pá 1.6.2018 8:58:16
sliver >> Vidím to stejně. Bordel v lese je neskutečnej.
Nsliver - Profil | Pá 1.6.2018 8:24:56
1568 >> monokultura smrku u nás jede cca 300 let 😃. Za komancu se lesníci starali o les v porovnání se stavem po sametu přímo vzorove. Kapitalisti vyhnali hajné z lesa, oddělili těžbu od pěstební činnosti a podle toho to taky vypadá.
Nvenybit - Profil | Pá 1.6.2018 8:03:10
1568 >> Ano chci. Protože to evidentně dělají špatně. Stačí se projít kdekoli lesem, všude vidíš jak je les uměle upraven. A to je špatně. Na zemi 5cm listí a pod ním sucho na troud. A to je špatně. Na zemi musí hnít metr dřeva porostlého mechem. To je obrovský zásobník vody. Já mám posledních 10 let 12 hodin deně čas si věci vyhledat a zjistit. Prostě vím co všechno je špatně. Stejně jako vím,že budeme mít velké problémy. Obrovské problémy. Klidně to už může být tento rok, že už nezaprší . Neumíme nakládat s bouřkovou vodou. Už dávno měli být muldy na každém potůčku, u každé silnice a pole, ve škarpách ,prostě všude,kde je to technicky možné. Ono to poznáte všichni sami,až budou muset přehrady přestat vypouštět a z řek se stanou potoky. To bude poslední varování.
NMajra7 - Profil | Čt 31.5.2018 20:34:29
Ale tak neco malo na tom preci jen bude, a to ve smyslutoho, ze je potreba zacit myslet trochu dopredu a upozadit prachy az na druhe misto. Osobne si ale nemyslim, ze to blba prehrada zachrani. Je zkratka potreba lepe hospodatit s vodou, ktera po prvnim desti okamzite odtece. Je potreba zmena ve forme milionkrat probiranych hrazek hornich toku, navrqceni rekam meandru, atd atd. Ale zaplavovat republiku a odstrelovat hory, to asi nee :)
N1568 - Profil | Čt 31.5.2018 20:32:04
venybit >> Lužní les uměle zaplavovat?:-)))Před třiceti lety byl na suchu!Teď je tam místama celoročně voda!Chceš učit rodiny,který ty lesy mají od nepaměti,hospodařit v nich?Kdyby to neuměli,tak žádný lesy už nemají!Největší bordel v lesnictví udělali komouši s monokulturou!
Nfofo - Profil | Čt 31.5.2018 20:04:19
venybit >> příroda si vždycky šla a vždycky pujde vlastní cestou i kdyby jsi chtěl zaplavit lesy a údolí. Pokud vyschnou řeky, vyschnou i přehrady.
Pokud to dnešní počasí není jen vrtoch přírody, který za několik dní nebo týdnů přejde, tak člověk ve své zanedbatelné malosti nezmění nic. NIC
Nvenybit - Profil | Čt 31.5.2018 19:48:58
1568 >> Ne vzít, nařídit jak je třeba s ním naložit. Pokud se náhodou bude nacházet ve vhodné lokalitě ,tak jej i třeba zaplavit. To přesně nás čeká. Ať si to uvědomujem nebo ne. Spodní voda mizí ,brzo přijde rok. celý rok, kdy na 80% uzemí nezaprší,ani v létě ani v zimě . Přijde doba kdy budou lidé i zvířata umírat žízní. Pokud s tím ihned něco neuděláme. To jsou prostě fakta. Chápu že lidé si je nemají čas vyhledat tak jako já. Ale zásoba spodní vody klesá a povrchová není. Prostě přijde den,kdy už doma z kohoutku voda nepoteče a v přírodě ani v obchodě ji nenajdeš. A nebude to trvat 50 let, už se to děje. Přijde den kdy řeky a přehrady vyschnou. Je to otázka pár let maximálně. Je to jisté uplně stejně jako že klimatická migrace a hladomory na přelidněných uzemích vyhladí miliardy lidí a všichni z mladších ročníků se toho dožijem. Pokud chcem přežít musíme z naší země udělat pevnost a uzavřený ekosystém. Postavit geotermální elektrárny, napojit na ně velkokapacitní skleníky ,dodávat energii fizickým osobám zdarma,aby jí mohli přetvořit ve vodu a potraviny i v domácnostech. S tím vším bude spousta práce a už teď je pozdě.
N1568 - Profil | Čt 31.5.2018 17:55:23
venybit >> Ty mi chceš vzít les jako komouši???:-)))Tu dobu jsi asi zaspal:-)
Ndrvoštěp - Profil | Čt 31.5.2018 15:57:55
Darďas >> Naštěstí nic. Loňská listopadová vichřice taky nekoukala na hranice a tak se nikdo neozval.
NDarďas - Profil | Čt 31.5.2018 14:11:58
drvoštěp >> Další žertovná příhoda.:-)) Co na to germáni?
Ndrvoštěp - Profil | Čt 31.5.2018 12:47:27
kakr >> No a takový teď dělaj v lese. Kuchař si udělal vysokou a chce nám radit. Pak nepozná olši od dubu. Tak byl odejit na pozici kde nemůže škodit. Teď je tu další ing který neumí číst mapy a chlapi káceli na jeho příkaz na německý straně ;)))
Nkakr - Profil | Čt 31.5.2018 12:42:41
drvoštěp >>
THC to nebude, spíš nepravidelná medikace..
Ndrvoštěp - Profil | Čt 31.5.2018 12:41:08
venybit >> To nebyl komentář ale rada. Po tvém názoru se ještě teď na polesí řehtaj jak koně.
Nvenybit - Profil | Čt 31.5.2018 12:29:17
drvoštěp >> Inteligentní komentář opravdu.
Nvenybit - Profil | Čt 31.5.2018 12:28:39
Rožnovák >> To bývalo,ano. Ale nefunguje to! To vidíme každý den, já už si ani nepamatuji kdy naposled pořádně pršelo. A tak nastala doba všechny prostě poslat do háje. Jak developery, tak lesníky, tak majitele pozemků . Veškerou půdu v ČR vyvlastnit a nahnat milion lidí s lopatama přizpůsobit povrch naší země aktuálním podmínkám. Nastává nová doba pánové. Změny jsou třeba radikální a rychlé. Nic z toho co obhajujete nefunguje, to vidí každý kdo se podívá z okna. A tak je načase zrušit a změnit všechno. Od ekonomiky po zásobování. Všechny papíry kterými se oháníte je třeba spálit, jsou totiž nesmyslné a vedou nás do pekel. Veškeré koncepce na hospodaření s vodou a půdou nám ukázali , že jsou k ničemu. Pro to nemají hodnotu ani toaletního papíru . Všechny ty výzkumy, posudky ,opatření. K čemu to je? Lidem vysychají studny dál.A pro to je to třeba přeorat od začátku a uplně. I kdybychom měli odstřelit horské průsmyky , zaplavit celou republiku a žít na ostrovech. Je nás dost a takové kroky nejsou pro tolik lidí s takovou technologií problém. Problém je jen systém který nás ovládá a lidský sklon k setrvačnosti a neměnosti. Dnes se řekně ,bude se stavět přehrada , a hned se najde petice přilehlých vesnic, že přijdou o své místečko na houby. To je staré myšlení, nepokrokové, do 21 století nepatří. Planeta je kosmická loď, a jako taková má omezenou podporu života a potřebuje udržbu. Jsme toho schopní fizicky, jen ne zatím psychicky. Ale to se brzy změní. Hned jak zde shoří pár vesnic společně s tisícem hektarů lesa ,bude do dvou let zaplaven každý kanál ,každá díra v zemi. Bohužel tvoříme takovou společnost , která bude čekat až bude pozdě , jen pro to,aby náhodou nerušila nějakou hloupou smlouvu sepsanou hlupáky . Namísto toho ,abychom prostě šli a ten problém vyřešili.
Ndrvoštěp - Profil | St 30.5.2018 23:52:59
venybit >> Změň dodavatele THC. Tyhle moudra od Pc dávej na Seznam Tv ;)))
NRožnovák - Profil | St 30.5.2018 23:26:43
venybit >> Dyť nejde jen o hasiče, to byl jen extrémní příklad, ale všechny druhy lesních cest slouží především k řádnému zajišťování péče o les, ať už jde o obnovu, výchovu, ochranu či těžbu. Zarůst nebo dokonce rozorat lesních cesty to si opravdu můžou dovolit jen v bezzásahovém území a stejně to musí probírat z hasiči, aby zůstala dostatečná dostupnost při případném zásahu. Dřeviny zastvujicí na povel požáry nemíním rozebírat. Doporučuju skouknout na stránkach Profi Hasičů nějaké video ze zásahu na větším lesním požáru, on to takovej luxus není :-).
Nsliver - Profil | St 30.5.2018 17:22:24
venybit >> trochu si to představuješ jako Hurvínek válku,ale to je běžná věc 😂
Nvenybit - Profil | St 30.5.2018 17:08:21
Rožnovák >> Když se vše udělá správně tak hasiči nebudou potřeba. A hlavně předpokládat že se na místo dostanu autem je luxus. Hasiči mají být vybavení na zásah v lesním terénu bez cest, pak nebude problém.Jinak souhlas, dnes už jsou známy i dřeviny, které vyloženě zastavují požáry. Vysázet je místo cest a bude klid. Nechat jen pár těch hlavních tahů zkrze les a ostatní cesty osázet.
NRožnovák - Profil | St 30.5.2018 0:29:46
venybit >> Nevím kde co někdo drancuje, u nás je každý vytěžený smrk poctivě prožraný kůrovcem pokud se včas nevytěží, tak kůrovec vyletí a napadá další stromy, už nám žere smrky i ve městě i pichláče. Nějaké lesní cesty nechat musíš, třeba kdyby začlo hořet , hasiči se tam musí nějak dostat , viz nedávný připad na šumavě, nechali chytře zorat lesní cesty za pár týdnů, začlo hořet a hasiči byli nahraní, mám dojem že padla i nějaká pokuta. Řešení je v tom co dají místo těch vytěžených smrků, prostě dřeviny odpovídající nadmořské výšce, půdním a klimatickým podmínkám ve vhodné skladbě.
Nvenybit - Profil | Út 29.5.2018 17:04:09
Stačí zákonem nařídit zorat lesní cesty a namísto nich vysadit vhodnou dřevinu zastavující požáry. Nařídit těžbu pouze za pomoci tažných koní. To by znatelně přibrzdilo všechny ty drancovače našich lesů.
NRezeň 5,125 - Profil | Út 29.5.2018 8:31:03
Tarn >> a který odborníci z řad rybářů by to měli jako být? Protože zatím odborníci z řad rybářů právě vysazuji kapra a duhaka..., nebo protlacuji prodlouženou dobu lovu po celý rok...
MZe nemá šanci poznat ty pravý odborniky...
NRezeň 5,125 - Profil | Út 29.5.2018 8:27:53
Já teda nepoznam lipu vod kastanu, ale proti douglasce bych vystoupil taky...
NRožnovák - Profil | Po 28.5.2018 20:10:43
rybomil >> Taky jsem vlastnil kousek lesa, pokud do toho člověk zrovna nedělá a má ho za dál od domova, je to víc starost než radost. Nutno ovšem říct že standardtní služby odborného lesního hospodáře LČR jsou grátis a pokud člověk uvažuje, že by chtěl příspěvek na oplocenku či obnovní činnost aj. není to úplně neprůchodné a může se pokusit na kraji o dotaci i když to slovo už moc nemám rád :-).
Nrybomil - Profil | Po 28.5.2018 14:52:36
Jako vlastník lesa , nejsoucí v žádném sdružení s názorem SVL souhlasím. Tento absurdistán pro mě i mé předchůdce coby vlastníky lesa neudělal vůbec nic.
Nrover - Profil | Ne 27.5.2018 21:02:29
Že bysme byli přes sucho zase u peněz ? Diletantů nejenom z řad rybářů ( vlastníků lesa - budiž jich stále víc ), je v jejich okolí, a hlavně u nás, prokazatelně potažmo historicky celkem dost.
NFanda z UH - Profil | Ne 27.5.2018 19:39:09
... a pokud náhodou dohlédne, a vlastníkovi lesa se jeho doporučení nelíbí, tak si najde jiného - a hlavně povolnějšího...
NRožnovák - Profil | Ne 27.5.2018 13:21:11
Kdyby se od počátku ctili zásady lesnické typologie co se učí na lesnických školách a tvorba LHP by jim více odpovídala asi by jsme nebyli tam kde jsme. Další věc skoro polovina lesů je skoro 30let v soukromých rukách a někde oko odborného lesího hospodáře prostě nedohlédne.
NTarn - Profil | Ne 27.5.2018 12:28:52 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
jsem zvědav, kdy se dočteme, že skupina odborníků z řad rybářů, výzkumníků a voddohospodářů, pracuje s ministerstvem zemědělství na smysluplné vyhlášce omezující bezohlednost provozovatelů MVE, aktivně se brání regulátorům řek a brání rádoby odborníkům v lukrativním vysazování kapra a duháka, bez posouzení vlivu, který takový zásah v konkretní lokalitě způsobí na ostatní vodní živočichy.