NAzeal - Profil | Ne 19.10.2014 23:30:36
Clanok super. Mrknato by mal byt povyseny za hlavneho moderatora vsetkych diskusii, lebo sa vie vyjadrit k vsetkemu aj ked to casto nedava vobec zmysel ;)
@ Mrknato: Ak tu pucujes Kaprika 007, ze nikoho nezaijima, co chyta a co pusta, tak koho ma zaujimat to, co si myslis ty a ako k tomu pristupujes? Je to slobodna diskusia, kazdy nech si napise svoj nazor a ty ho mozes akurat tak respektovat a nie sa chytat kazdeho slova... Btw... nenic nas Slovensky jazyk...
Nnbeda - Profil | Ne 19.10.2014 0:34:44
To jsou zase kecy. .článek sám o sobě není úplně zcestny,byť s ním ve spoustě věcí nesouhlasím.Rybu bohužel bez pichnuti hackem nechytis..To co zde předvádí kolega mrknato,to je taková mimoza ,že to nepotřebuje ani komentář..
NMrknato - Profil | Ne 19.10.2014 0:24:02
hunter >> Milej, naivní pane..... Před nějakými 8 lety tu také vystupovali rybáři určité "orientace" a jak to skončilo...? Paradoxy, které se jim zdály zásadní a to byla fikce K70......
Jestli je něco paradox, tak nedodržování zákona 99/2004Sb. U Vás platí také????? Určitě ne. To znamená, že rybáři v ČR jsou objetí zcela jiných paradoxů, než zákonů Slovenska, moderních evropských trendů, ochrany mizejícího gerontofondu kapře, či jiných zcela zásadních ptákovin, ze kterých mohou vznikat skutečné paradoxy a problémy......
Nhunter - Profil | Ne 19.10.2014 0:15:14
Mrknato >> V prvom rade by si si mohol uvedomiť že ja nepišem nič o tom čo by sa malo uplatniť na našich či vašich revíroch. Píšem o svojom postoji k rybačke a to čo som mi nepozdáva na športovom resp. chyť a pusť rybolove a ten sa praktizuje jak čechách tak na slovensku. A od samého začiatku píšeš uplne z cesty, problém však bude si myslím ten že Slovenčina je pre teba natoľko tažky oriešok, že nerozumieš tomu co sa pise v mojom článku.
NMrknato - Profil | Ne 19.10.2014 0:04:06
hunter >> Já si myslím, že to je opačně..... Jestli chceš přispívat, tak proto, že VRP je ve tvém zájmu, ve tvé režii. Jinak si tyto slinty bratček odpusť. Myslím, že na českých revírech by pořádek měli dělat Česi a Slovenských Slováci. Určitě tě tu rádi uvidíme, stejně, jako ty "nás" u Vás. Ale paradoxy si asi nebudeme vybírat z kožichu jako opice....... Vy máte své a my také své. Určitě si je nezávidíme, ale řešit by si je měl každý sám, když už to tak dopadlo......
Nsalfi - Profil | So 18.10.2014 23:51:00
Znechutili mi ho pouze a jedinou svoji pravdou, pri prezentaci fotek nimdy nebylo nic koser, jednou jsem rybe ublizil polozenim do travy, jindy jsem nemel dostatecne mokre ruce, jindy jsem s rybou stal dal od vody nez je podle nich mozne, atd. Tudiz jsem usoudil, ze rybe ublizim nejmene tim, ze ji zabiju a sezeru. Ze me to nenapadlo driv:)
Nsalfi - Profil | So 18.10.2014 23:46:35
Kdyz jsem zacinal s rybarinou, byl mi chyt a pust celkem sympaticky. Ale postupem let mi ho zaprisahli ortodoxni pitomci znechutili ale v podstate otevreli oci. Vetsinu ryb pustim, nemuzu zrat ryby denne, ale peknyho okouna vezmu rad, candata taky, stika mi nejede. A kapr se do vody nevraci, je ho tam moc. Neni-li pravda?:)
Nhunter - Profil | So 18.10.2014 23:45:35
Mrknato >> Poprosím ťa ak chceš prispievať ešte do tejto diskusie tak k veci. Nie chytať ľudí za slovíčka a písať úplne z cesty. Napíš tiež clánok o svojich paradoxoch, textu už mas pozehnane keď skopiruješ svoje paradoxne (ne)zmyselné príspevky ;-)
NMrknato - Profil | So 18.10.2014 23:10:08
Bundik_ova >> 8 milionů patron 7.62 jsme darovali Kurdům. Stejně padnou do týdne do rukou islamistům.... Víš co Kormoránů, volavek a vyder se mohlo státi paradoxem? Stejně jako fenomén na P vodách díky agregátům, které jsme mohli dodati Kurdům, místo patron?.....))))
NMrknato - Profil | So 18.10.2014 22:57:49
Bundik_ova >> Kormorán je predátor, ne paradox. Kolik člení je ochotno šplhat na stromy a vybírat vejce kormoránům..... Plašit kormorány nemá cenu, jak říká Makoň, protože pak všechno poblijou......, tak to raději budou paradoxáři vychrapovat v biwi a očkovat kapře....... a psát o paradoxech......
NBundik_ova - Profil | So 18.10.2014 22:49:57
Mrknato >> To je třeba to, že přiletí hejno kormoránů a zmizí ti ryby z kusu řeky.
NMrknato - Profil | So 18.10.2014 22:36:59
Bundik_ova >> Bundíku, co je prosím mizející geofont? Som s toho volajaký zmetěný......Športovní rybář jsem asi já, protože chytám v teplácích addidas, co maj 3 pruhy.
NMrknato - Profil | So 18.10.2014 22:20:51
Kapřík 007 >> Prosím tě, proč by mělo někoho zajímat, co bereš, co pouštíš, co nechytáš? To jsou totiž ty paradoxy Budho, na které se nabaluje komerce, kterou tak moc všichni nemáte rádi....... To by jsi rovnou mohl napsat, že baby šu*áš, jen jako očkování, aby nepodlehly nějakým masařům, kterejm jde o něco úplně jinýho...... Jdi s těma pindama k šípku. Paradoxy rybolovu jsou zcela jinde a úplně jiné, v tom se bratr Slovák hluboce mýlí...... alespoň tuná na Čechoch.
NKapřík 007 - Profil | So 18.10.2014 21:21:51
Souhlasím,že slovo sportovní se k tomu co se u vody děje moc nehodí. Já se časem z rybáře co bral všechno co zabralo vypracoval v rybáře co nebere nic a když jdou candáti,tak je ani nechytám,protože bych nerad nějakému způsobil smrt. Chytám hlavně kapry a to že je píchám háčkem beru jako očkování. Já je učím co je pro ně špatné a na co si mají dát pozor a až přijde rybář s velkou taškou,tak doufám,že moje očkování zabere, kapr si čuchne k háčku a zmizí. Budha s vámi.
NBundik_ova - Profil | So 18.10.2014 7:44:41 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Napsal jsi to moc hezky, přesně takhle to poslední roky cítím i já. Drtivou většinu ryb pouštím a tak příznávám, že mezi ty C&R úchyláky patřím i já. To že rybě působím stress a bolest beru jako nutné zlo a daň za to, že chodím "na ryby". Nicméně špatně se to vysvětluji nerybářům, proč ty ryby vlastně chytám / a zbytečně trápím/, když je pak pouštím. Podle mě je C&R rybaření a věci navázané na něj především velký business a o vlastní ryby jde až úplně nakonec Tedy C&R rybaření u ryb jako je kapr a pár dalších druhů, které se pravidelně sypou do vody po tunách. U ryb, které jsou závislé na samovýtěru (reofilní druhy), to je asi jiné, protože tady se to dá i morálně zdůvodnit ochranou mizejícího geofontu. Přesto si myslím, že sportovní rybář jsem a to především proto, že chytám 7m boloňku, což už se při vícehodinovém chytání, kdy prut držím v ruce, blíží k sportovnímu výkonu :) Jinak fajn článek a su moc rád, že i na MRKu sem tam vidím slovenštinu :-)
NMrknato - Profil | Pá 17.10.2014 22:22:19
Saddám >> Určitě se Dalibore shodneme, že ve svazu je dost slušnejch lidí i v úrovni "čilimníků". Nicméně mě překvapila odpověď z Rady, kde jsem se tázal na průběh návrhů změn stanov na listopadovém Sněmu, i nějaké náměty jsem napsal, jak jinak než ty, které by svazoprostor srovnaly s legislativou a bylo mě odpovězeno, což je ctí Rady, že se s podobnými návrhy z MO a ani z ÚS nesetkali.....
Poslední schůzi jsem neabsolvoval, tak nevím, zdali bylo členstvo tázáno na nějaké náměty pro změnu stanov na Sněmu. Dost bych se divil.......)))
A pak je členstvu vytýkáno, že o svazodění nemají zájem. Já se zajímám, až je mi to trapné, Pohl se mnou nemluví, šmajdá mně v řece a zamotává nastražené šňůry na pstruhy a diví se, že přes můj pozemek nemůže drandit s V3Skou......To sou ty paradoxy....))))))
NSaddám - Profil | Pá 17.10.2014 21:56:04
Mrknato >> Ahoj Pavle. Kam, kdo chodil nevím, takové konexe zas nemám, nicméně musím se trochu zastat těch , které zoveš čilimníky. Oni s tímhle byznysem nepřišli, jen se pokusili v této tsunami ,vyvolané výrobci a prodejci koulísu a všech těch technických pišišáren, neutopit. Pár jich znám a žádný není WaM.
Rybáři, ti z té staré školy, co umí rybu chytit na řece, na písníku, na rameni a jejich výbava se jim vejde na jízdní kolo, ti nikde moc neřvou. Ani u vody ani na netu. Jsou to tiší lovci. Je to jako se slušností. Slušní lidé nikde moc nevykřikují. Není jim to vlastní. Ti druzí řvou o to víc, oč víc mají másla na hlavě.
A ještě něco jsem zapomněl. Já měl pocit, že hunter ve svém článku píše to, co se domnívám , že oba dva vyznáváme. Vůbec jsem nepochopil, proč jsi na něj vyjel nebo mi něco uniklo?
NMrknato - Profil | Pá 17.10.2014 20:59:05
Rytíř >> No jo, od doby, kdy je busssines také cílem svazu, nezbývá než sklapnout kufr......
NRytíř - Profil | Pá 17.10.2014 20:36:22
Mrknato >> "byznys" team:-))
NMrknato - Profil | Pá 17.10.2014 20:35:15
Saddám >> Ahoj, já do takové "školy" nechodil, ale mám stejný názor. Kampak asi chodili členi Rady ČRS, kteří sportovní rybolov propagují? Jestli nechodili za školu, když se to probíralo....)))
NSaddám - Profil | Pá 17.10.2014 20:30:47
,,Nepoužívejte přede mnou slovní spojení SPORTOVNÍ RYBOLOV. Na píchání ryb do tlamy a následném působení stresu při vytahování ryby z vody není nic, co by mělo něco společného se sportem." (autentický úvod do předmětu Rybářství ve volných vodách, naším učitelem Ing. Chromým)
Panu učiteli za to dodnes v duchu tleskám.Jde o pravdu, která se s léty nemění, reklamě a komerci v rybařině navzdory.
NBacha - Profil | Pá 17.10.2014 19:55:50
Je zajímavé, že jako rudá nit se většinou reakcí odpůrců článku (a nejen v tomto vláknu) táhne jednotné schéma. Článek nestojí za nic, autor neví o čem píše a žádný kaprožrout nemůže ani tušit, co to ten adrenalin na kaprech je. Protože jenom oni to dělají dobře, a to bez diskuze, protože to prostě tak je, a kdo si myslí, že ne, tak tomu absolutně není schopen rozumět.
Jen tak by mě zajímalo, kolik je průměrné IQ chyťapusťáků, když většinou nejsou schopni relevantně obhájit své počínání.
Mně se článek celkem líbí.
Petrův zdar!
NLuckyman - Profil | Pá 17.10.2014 19:02:14
hunter >> Pokud jde o UL přívlač tak nemáš tak úplně pravdu.Některé nástrahy - miniwoblery. smáčci, nymfy mají správný a přirozený pohyb pouze na jemném vlasci. Pokud tam dáš třicítku tak ti to moc fungovat nebude.
NCharlitoCZ - Profil | Pá 17.10.2014 14:22:42
Pěkná úvaha, souhlasím snad se vším, jen tak dál a více takto myslících.
NMrknato - Profil | Pá 17.10.2014 12:01:10
P!F >> Aha, tak takhle to teda je, další paradox........ A ještě mně řekni, jestli já jako člen ČRS mám nějakou šanci na koupi Vaší slovenské povolenky za cenu, za jakou ji máte vy? Členi SRZ?
NP!F - Profil | Pá 17.10.2014 11:43:46
Mrknato >> slovensky a moravsky sa dohodnes jedine preto, ze slovak ci moravak po cesky rozumie, nie vdaka tvojim vedomostiam, ktorych mas vdaka mizernej kapacite pramalo.
Nhunter - Profil | Pá 17.10.2014 11:09:31
sidneyv >> Sám hovoríš, že si článok len preletel, tak preto si asi nenasiel zmysel článku a možno važne pre niekoho nemá ani zmysel :-D . Ale celkovo ak by som mal vystihnúť jednou vetou hlavnu myslienku tak by to bolo: Že chovanie sa rybárov loviaci systémom chyť a pusť, je niekedy dosť protichodná záležitosť a taktiež že ak už chcu rybu pustiť, tak by mali chytať takým spôsbom aby ju nepúštali v takom stave že to už nerozchodí.Asi tak nejak som to myslel plus som len napisal nejake tie trendy dnešnej rybačky, ktoré mi neprídu úplne zmysluplné. Tiež neviem čo myslis tym že ja som nepochopil že rybarina sa nazyva lov, pretože nič také som nenapísal.
Nfreddys - Profil | Pá 17.10.2014 11:00:47
Mrknato >> Tak v mnohých otázkách to i chápu, třeba v této se vyjádření paradoxů dle tebe vyloženě hodí. Ale v některých otázkách mi to přijde opravdu zbytečné a v hádce s kolegy typu kakr danou diskusi většinou zničíte.
NJJanekk - Profil | Pá 17.10.2014 11:00:04
Mrknato >> Taky bych tě neoznačil za komedianta, na tom co píšeš není nic k smíchu. Podle mě jsi normální vypatlanec, který se ohání trapnou napodobeninou slovenštiny, při čemž neumí napsat větu bez překlepů a má na autora článku xenofobní narážky. Nemusíš mi odpovídat.
Nsidneyv - Profil | Pá 17.10.2014 10:20:04
hunter >> ten článok a citát z daného článku treba chápať v kontexte tom, že rybári zrejme boli na vode, kde je kaprov do 15kg toľko ako u vás na kačáku 40nikov. A rybári možno boli aj niekde v zahraničí, alebo na súkromáku,možno platili drahé povolenky, skrátka výprava ich niečo stála, a ďalej vedia že na danej vode sa vyskytujú obludy 30kg+, tak ich celkom chápem, že ich "otravovali" kapry do 15kg.Ďalej, článok pochádza, ako píšeš, z časopisu Kapr, to znamená, z časopisu, ktorý sa prioritne zameriava na čitateľov, ktorým ide o lov vyložene trofejných rýb.
Tvoj článok som v podstate len preletel, chvályhodné, že si si dal námahu vyjaviť svoje myšlienky a názory a spracovať ich do relatívne obsiahleho článku (je to určite pracné), avšak jaksi mi ubieha celý samotný zmysel toho článku... veď poukázať na to, že nechápeš prečo sa rybárina jednak volá "lov" a jednak sa presadzuje myšlienka púšťania sa dá aj jedným odstavcom:)
Osobne sa nad tým takto komplikovane nezamýšľam, skrátka taktiež je môj cieľ kapor od 13kg hore, menší ma poteší, ale nie je cieľová ryba, násadový kapor ma otravuje.
Plevelné ryby ma obťažujú. Kapra od 60cm púšťam každého jednoho a do 60cm si sem tam zoberiem (cca 5ks ročne), ale len šupináča.
NMrknato - Profil | Pá 17.10.2014 8:44:50
freddys >> V mnoha "rybářských otázkách" se řeší hlouposti, a nepodstatné věci, na které mají ale zásadní vliv jiná témata, nebo jsou řešeny zcela jinak, než se zadavatelé otázek domnívají, neboť nejsou pro mnohé tak zábavná.
Pokud pisatel tohoto článku diskusi nechtěl, nemusela být. Já paradoxy rybolovu vidím úplně jinde, než autor článku, tak proto......
NMrknato - Profil | Pá 17.10.2014 8:20:30
Pvl >> Ne, komediant tedy ne. Nefotografuji se rybami které držím v předpažení, nefotím se s rybami ve vodě, neprovozuji krasozdolávání krasokaprů. To je obsahem cirkusové kaprařiny.
No a možná by jsi se divil, ale celkem plyně se domluvím třemi světovými jazyky. Určitě by jsi se zeptal jakými a já bych to tady musel svinit mimotématem, tak ti to napíšu rovnou. Domluvím se česky, moravsky a slovensky...... To jsi překvapený, co?
Nhunter - Profil | Pá 17.10.2014 8:09:25
Walmont....S_Warrior >>
No neviem, ako si na to prisiel na to čomu ja nerozumiem a čo som nepochopil, ale už len to že tvoja cielova ryba je 13+ kapor o niečom hovorí. A nikde som nepísal, že by si sa prave ty alebo niekto z tvojho okolia urazil nad 8kg rybou. Ale hlavnou myslienkou toho odstavca bolo porovnanie chovania sa k rybe 9kg a rybe 20kg, kedy 20kg ryba je niekolkonasobne viac mordovana ako ryba 9kg. Takže nechapem podstatu tvojho príspevku. A citujem z časopisu Kapr a kapří svět září 2014 str 15. "S postupem času přibýva záběru, ovšem velikost ryb pro nás není optimální, jedná se o ryby kolem 15kg i menší, které odháčkávame rovnou ve vodě"
NPvl - Profil | Pá 17.10.2014 6:52:13
Mrknato >> Ty jseš komediant ........hotowo Jakou ještě umíš řeč ?? Romštinu ?
N Mrknato - ® [Poslat soukromou zprávu.] Čt 16.10.2014 12:06:03
hunter - >> Mýliš sa a to aj po slovensky a aj obsahovo. Športový rybolov si praktikujrě na športových revíroch u Vás. Tady na Čechoch je žáden nie. Své zájmy okolo športu si praktijujtě vo SRZ. tuna nie.
Ďakujem privelmi.
Nfreddys - Profil | Pá 17.10.2014 0:46:17
Mrknato >> Tomu všemu já rozumím. A taky nad tím přemýšlím častěji, než by bylo zdrávo. Podobný pseudopodpory božské ryby mi nejdou na rozum. Ale prostě zatím nenacházím jediné rozumné řešení, které bych byl schopen uskutečnit krom toho, že prostě žeru kapř a spol a původním druhům dám na jídelníčku volno. Až jednou budu mít v životě dost klidu, tak se na to zaměřím.
Jen tak mimo téma se tě zeptám. Je opravdu důležité, abys tady svým bojem "zaneřádil" (s oponenty typu kakr a spol) velké množství diskusí, které se problematiky mnohdy ani netýkají?
NWalmont....S_Warrior - Profil | Čt 16.10.2014 23:37:57
Já jsem sice taky kaprař a mojí cilovou rybou je kapr 13+ ale že by mě, nebo někoho s mého okolí urazil 8 kilovej kapr tak to teda fakt nevim. Pro většinu rybářů včetně kaprařů je cílem zároveň i cesta autor vůbec neví o čem mluví. Spíše jen komentuje něco čemu nerozumí a nikdy nepochopil...
Nkarlak - Profil | Čt 16.10.2014 21:23:04
absolutne nesmyslny clanek podle autora vlastne kazdy tvor ktereho pouzivalidska osobnost at k potese ci praci je vlastne zotrocovany ono na tom neco bude ale v praxi je toto vyreseni nemozne, ano sem tam kazdy rybar trosku rybu poskodi predpokladam ze nechte ale co potom ty otravy vodnich toku kde se ryby trapej priotraveny nekolik hodin ci i dni rosekany uhori od turbin atd, zkratka je to na kazdem z nas jak se v budoucnu budem chovat k zivocisne risi i k prirode jako takovy
NMrknato - Profil | Čt 16.10.2014 16:41:27
Woohooo >> Tvl. ty nebudeš sportovní, ty budeš politickej....)))
NWoohooo - Profil | Čt 16.10.2014 16:38:57
hraji >> Chtel bych mit tvou nadlidskou trpelivost kterou tu projevuješ s nekterymi "rivaly" :))) hlavne tim jednim ...
NMrknato - Profil | Čt 16.10.2014 16:35:51
Woohooo >> To jsou právě ty paradoxy....)))) Musíš na to víc sportovně, třeba v lednu jen v tílku a podvlíkačkách, to bude echt sportovní......
NWoohooo - Profil | Čt 16.10.2014 16:05:54
Jo tohle téma to je dicky záruka :))) ja využiju prilezitost a vyzpovidam se :))) miluju přírodu a vse co roste lita a beha ale když rybarim rikam an rovinu ze sem sobec a jde me o svoje ego a dobry pocit z lovu a pak hned relax ... :))) a jesli tady někdo chcete tvrdit ze rybaříte pre ryby mate radi a nechcete jim ublizovat tak je to blbost :))) amen
NMrknato - Profil | Čt 16.10.2014 14:38:26
freddys >> To je rozumnej názor, ale praxe je jiná. Když budou chtít členi lovit tilapie, tak jim je svaz obstará a když je bude někdo chtít chránit "sportovním rybolovem", tak jim svaz šoupne T70...... Stejný to je s kaprem, tolstolobcem, amurem, tak proč ne s tilapií? Není to nutně na zcvoknutí, ale přemýšlet by se o tom mělo.....
Nfreddys - Profil | Čt 16.10.2014 14:27:44
Mrknato >> Víš, mě sice mnoho nešvarů v rybařině spojených s dnešní dobou taky leze krkem. Ale upřímně se z nějakých WaM a evropských trendů neposeru. Život už je tak dost vo nervy, než abych si kazil i rybařinu. To už bych se z toho fakt asi zcvoknul.
Nfreddys - Profil | Čt 16.10.2014 14:18:34
hunter >> Já sem taky nepsal, že si to psal :-) To byl jen příměr. Jako já třeba ani pořádně nevím, co kde mám za vlasce (asi vetšinou mezi 0,20 a 0,25). Ono nesmíš zapomenout na důležitý faktor a to jsou rybářovi ruce. Kopyto dokáže urvat i kapra na 28-ku a pak si vesele plave i s odhozovkou na 20 kilo. Naopak když někdo chytá na volný vodě na plavačku a má tam forpas třeba 0,12, tak většinou vytáhne i velkou rybu a v případě, že cílí na malé rybky tam ani o moc silnější dát nemůže (nenavážeš malej háček). Rozdíl mezi 0,20 a 0,26 tedy já osobně na feederu pocítím ihned a to nemluvím o bolo, matchovce atd.
NMrknato - Profil | Čt 16.10.2014 14:14:41
freddys >> Čeho je moc, toho je dost. Ať to přichází od WaM, z "východu", či z "Evropských moderních trendi". "Sportovní, nebo komerční" rybolov je problémem soukromáků, nikoliv svazového rybolovu.
Nfreddys - Profil | Čt 16.10.2014 14:10:03
Mrknato >> Tak mně článek nijak nevadí, některé myšlenky jsou povedené. Mimoto rád čtu fantazy a sci-fi a o hejkalech a pannách toho bylo napsáno již dost...
Nhunter - Profil | Čt 16.10.2014 13:57:50
freddys >> Ja som ani nikde nenapísal, že by sa malo na feeder chytať s 30kou vlascom, a suhlasím s takmer všetkým co si napisal. Mne len vadia, ako som už písal tie priemery vlascov dajme tomu od 0,08 do 0,16, pri ktorých spravíš jednu chybu, jednu nepozornosť a odtrhneš, nehovoriac o tom keď to vezme nejak solidnejšia ryba, nevidim opodstatnenie použivať takéto "nitky".Aj keď je pravda , že som som istý čas použival aj ja taketo priemery no pod 0,16 som nešiel. Ja osobne mám momentálne na mojom feedri navinutú 0,26 ku a nevidim velky rozdiel oproti 0,20 co som mal predtym.
NMrknato - Profil | Čt 16.10.2014 13:53:08
freddys >> Když neexistuje sportovní rybolov a s tím naprosto souhlasím, tak tento článek popisuje něco, co neexistuje. Lepší by byl článek o hejkalech a lesních pannách......
Nfreddys - Profil | Čt 16.10.2014 13:37:19 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Poměrně pěkně napsané, i když tedy pár výhrad určitě mám. Sportovní rybolov podle mě neexistuje. Už ze samostatného slovního spojení to je patrné: prostě sport a lov jsou dle mě diametrálně odlišné věci. Já osobně se tedy věnuji (rybo)lovu. Takže si sem schopen přiznat, že ukájím svoje nízké pudy na úkor živého tvora a stěžejní je pro mě ten úlovek, který by měl primárně sloužit k potravě. Což samosebou neplatí vždy, taktéž naprostou většinu ulovených ryb pustím, ale jdu k vodě s cílem rybu ulovit, vzít a sníst...
Už sem jednou tento paradox ChaP rybolovu řešil na vlastní kůži a došel sem k 2 pro ryby ucházejícím variantám: buď ryby nechytat vůbec nebo chytat pouze když si chci rybu vzít, tedy jít k vodě třeba jednou za měsíc, chytit si požadovanou rybu a jít ihned domů. No zvolil sem třetí možnost.
Jinak bych si trochu dovolil oponovat co se týče té "jemné" výbavy. Ač třeba nepoužívám extra slabé vlasce, naopak klidně na feederu dám kmen 0,25 a celkově lovím tak, abych tu rybu za každých okolností vytáhl, tak si musíš uvědomit, že to má i své důvody. Například s 30-tkou na feeder nejsem schopen chytat (ať už nához nebo prostě fakt, že ti širší vlasec klade ve vodě větší odpor a ohýbá ti mrtě špice). To samé na přívlač, lehkou nástrahu se silným vlascem nenahodíš (což já řeším slabší pletenkou, která má nosnost jako silnej vlasec). Představ si to tak, že bys na kapráku měl lano třeba přes 1mm a nesměl si používat zavážku...
NMrknato - Profil | Čt 16.10.2014 13:32:44
hraji >> Já nikoho nenapadám, jen hájím svůj způsob rybolovu, podpořený zákonem, svoji kulturu a tradici......Toho se mohou vzdávat jen opravdoví bezpohlavní ubožáci.
Nhraji - Profil | Čt 16.10.2014 13:25:41
Mrknato >> hele, mě nic vysvětlovat nemusíš. Nepochopil jsi myšlenku toho článku, jen jsi využil další příležitosti, abys sprostě napadl jiného rybáře.
Jsi fakt čím dál tím víc ubožejší. To jako fakt.
NMrknato - Profil | Čt 16.10.2014 13:23:08
hraji >> Nemůžu umět všechno, ale snažím se, jako ty, jsi můj velký vzor.... ((( Slováci mají kaprové vody, my jen cejnové pásmo. Slováci mají povolenky pro lipanové a vzlášť pro pstruhové vody. U nás to je vše v pstruhových vodách. Tedy rozdílů je něurekom. Ani športový rybolov není u nás nijak zákonem ukotven, pak tento příspěvek huntera je čistě endemitský. U nás v ČRS provozují športový rybolov jen závodníci a proti tomu se zcela jasně vymezuju. Není to nic nacionalistického, ale nechci si nechat svinit rybolov v ČRS nějakými čudy z SRZ a ani z Osteraichu emigranty.
Nhraji - Profil | Čt 16.10.2014 13:13:12
Mrknato >> ty jsi fakt od rána ožralý? Protože jinak je to na Chocholouška.
A slovensky taky neumíš.
Nflekos - Profil | Čt 16.10.2014 13:08:03
Ubohe zamidrakovane podsvice ,kviklo dalsi nesmysl do etheru a bleskove me odmenilo ignorem:-)))))) A pis v cisle jednotnem, mnozne si nech az budes hrimat na masy z tribun ....Tos asi tak Smrknato....
NMrknato - Profil | Čt 16.10.2014 12:42:10
flekos >> Tak že xenofobie v rybářství nám tu prosakuje už i z Rakouska pseudočeskými ekonomickými emigranty..... Gut pane rybáři, od Vás si určitě necháme poradit.
Nflekos - Profil | Čt 16.10.2014 12:36:46
Mrknato >> Ty jsi normalni nacionalisticke hovado ....A to, ze pri pokusu odpovedet v cizi reci a tu neznat.....to je hodno tupce. Zalez prosimte do sveho paragrafoveho brlohu a nemontujse se do veci ktere si neumis ani spravne prelozit
NMrknato - Profil | Čt 16.10.2014 12:18:39
P!F >> Mě neserou slováci, slovenština, ale slovenské uvažování v české rybařině. I proto jsme se rozdělili, jelikož naše uvažování je natolik odlišné a to vidím jako tragické. Bohužel.... a já to vidím stejně i v té rybařině.
NP!F - Profil | Čt 16.10.2014 12:12:20
Mrknato >> prosim velmi pekne, skus vylevy tvojej posahanej mozgovne reprodukovat v cestine, uz to je same o sebe dostatocne tragicke, nemusis pri tom prznit moj materinsky jazyk, dakujem.
Nhunter - Profil | Čt 16.10.2014 12:12:12
tomato >> Zjavne si nepochopil myšlienku tohto článku. Narážam na to, že sa chytanie a púštanie rýb sa pokladá za športový rybolov, pričom na tom podľa mna nie je nič športové. Nehovorím nič o tom či zobrať alebo nezobrať rybu a hlavne som písal o tom, že ak ulovím resp. ešte len lovím rybu s úmyslom pustiť ju naspäť, tak by sa mal rybár aj tak k nej chovať ci už keď je na háčiku alebo už na brehu. A to je vážne "výhra" pre rybu, ak odtrhne silón rybára, ktorý by ju pustil. Citujem ťa "Som proste lovec a lovím korisť" hlavne by si si mal uvedomiť, že ty ovplyvňuješ ich život, ty ich loviš a ty im do ich prirodzeného prostredia hadžeš hačik s nastrahou, ale keď ta to netrapí čo bude s ulovenou rybou, tak to je tvoj názor neberiem ti ho ;-).
NBušák - Profil | Čt 16.10.2014 12:11:59
hunter - >> sportovní rybolov je hnus,okamžitě by se to mělo zrušit,ryby tím jenom zbytečně trpí,fertik
NMrknato - Profil | Čt 16.10.2014 12:06:03
hunter - >> Mýliš sa a to aj po slovensky a aj obsahovo. Športový rybolov si praktikujrě na športových revíroch u Vás. Tady na Čechoch je žáden nie. Své zájmy okolo športu si praktijujtě vo SRZ. tuna nie.
Ďakujem privelmi.
Ntomato - Profil | Čt 16.10.2014 11:40:48
Aj by som napísal, aká je to kravina, ale asi by som sa opakoval...
Ja som za to, aby sme na ryby nechodili. Prípadne za to, aby sme nástrahy naviazovali iba na silon a modlili sa za to, aby ryba nástrahu počas zdolávania nevyplula.
Určite si nevyberiem aká ryba mi zaberie. Keď mi to utrhne, tak vyhrala ona. Má život. Háčik odpadne. Bohužiaľ chvíľku v papulke bude, ale je to dan za to, že sa nechala oklamať.
Poďme tu vyťahovať extrémne prípady, ktorých je zlomok zo všetkých(ryba v stromoch a pod.).
Vráť papiere a bude o jedného škodného menej.
Som proste lovec a lovím korisť. Je na mne, či ju pustím alebo nie. Skoro vždy pustím. A netrápim sa, že je pichnutá. Proste to patrí k lovu. Ináč to nejde.
NLadináč - Profil | Čt 16.10.2014 11:21:32
Vetsina rybaru se snazi.kdyz to jde háčky bez protihrotu.podlozky.proste slusne zachazeni...se zbytkem si nedělej hlavu.to nezmenis.
NJarda Š. - Profil | St 15.10.2014 19:13:38
hunter - >> Velmi pěkně napsáno, cítím to podobně.
NBečetka - Profil | St 15.10.2014 18:50:40
Články tohohle typu mám rád. Je to na mě sice dost extrémně napsaný, ale souhlasim. Ale ta vášeň chytat i závodit převažuje nad svědomím. A ona se taky každá ryba nedá sežrat. Když jdu lovit větší cejny, samozřejmě chytnu 80% středních a ty přece nebudu brát jen z etickýho principu. Honim se za trofejema, závodim, ale když to jde, rád si nevzácnou rybu nechám. Děti je jedí rády.
Klobouk dolů před odhodláním přispět sem na tohle téma.
NPepé - Vsetín - Profil | St 15.10.2014 17:39:13 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
ahoj,
napsal jsi to dobře... Hodně nad tím poslední dobou také uvažuju - hlavně stran závodního feederu.
Lidi se pohoršují nad tím, že někdo jiný v jejich okolí zabije rybu, kterou si ponechá
a z druhé strany jim patlají tlamky Clinic_em a v horším případě je sakují jen proto, aby přes den udělali "pěkné fotky".
Vyvazování ulovených sumců je pro mě vrchol...
Dřív lidi chodili na ryby pro to, že je hlavně jedli... dneska si je fotíme, ale kdyby nám mohly nadávat, asi bychom se divili...
Problém je ale ten, že se na ryby nedá chodit jen a pouze s dalekohledem tak snadno a jednoduše, jako na zvěř do lesa... Abychom je mohli dobře vidět, musíme je (většinou teda) vylovit.