Žabo-myší války

Diskuse k mini článku Žabo-myší války

Autor diskuse: Grassel - Profil , 15.11.2013

bart.bm - Profil | So 16.11.2013 9:19:53

Grassel - >> článek je dobře napsaný ale jak píší kolegové níže tohle je věčný boj který nebude mít nikdy vítěze

Anýzový dědek - Profil | So 16.11.2013 9:12:14

Grassel - >> Hezky napsáno, ale bohužel lidi nepředěláš.
Jeden chytí rybu a druhý, protože nic nechytil mu jí závidí, tak ho začne kritizovat a jinak pomlouvat (nebrat doslovně).A pak je skupina lidí, kteří sice na ryby chodí, ale sami ryby nejí. O Ortodoxních vyznavačích CaR stejně tak o těch , co vezmou každou šupinu mám názor, že obojí je škodlivé.
Ale to byly extrémy vždy.
Takže závěrem napíšu, že je to boj s větrnými mlýny, protože extrémy na obou stranách nedokáže nikdo odstranit. A lidská závist a zvláště ta rybářská je v nás zakořeněna už od doby neolitické, kdy začal člověk lovit.....:-D))

bart.bm - Profil | So 16.11.2013 9:10:23

Mrknato >> proč se furt sereš do CHaP??Zvedáš si tím svoje ego nebo si léčíš malého pinďoura?CHaP není výsada nebo právo vše dělat ale rozhodnutí jedince.že jsou mezi náma slaboduší jedinci kteří tu hru kazí tak za to nemůžem.Je zajímavé že lide co se danému druhu lovu třeba nevěnují tak mají nejsilnější řeči a ví vše nejlépe.Je každého věc jak se k rybařině postaví.mě se taky nelíbí určité věci v plavané a dalších odvětvích lovu kterým se třeba věnuješ ty a taky to nekomentuji protože vím že je to součást tohoto odvětví rybařiny.Máš plno zápisů ale převážně jen pomlouváš a poukazuješ na ty druhé.Jestli ty nebudeš ten pruduch.když se ti vše tak nelíbí tak se na rybařinu vykašli a jdi do včel nebo do kytek ty tě třeba uspokojí víc.

PS:věřím že se budeš na mé reákci seberealizovat a jistě budeš mít plno argumentů.Věřím ti páč ty je máš vždy.čekám že se opět zasměji :)

čudličkář - Profil | So 16.11.2013 9:09:30

Mrknato - proč by nebylo,chodil jsem chytat s kamarádem kterej ryby nebral jen proto že je prostě nejedl, nikomu je dávat nebo prodávat nechtěl, což ho ctilo ale pak to u něj propuklo v jakousi posedlost a začal mě i ostatním říkat at ryby pouštíme,pak jsme si to vysvětlili a dál chodíme rybačkovat..je to můj úhel pohledu, ty to možná vidíš jinak

Mrknato - Profil | So 16.11.2013 9:06:52

čudličkář >> Takhle to asi není, jak píšeš.....

Grasel - Profil | So 16.11.2013 9:00:47

Grassel - >> Zdravím jmenovce :)
Moc hezky napsaný článek, souhlasím a dávám za 1*
Jen tak dál..

čudličkář - Profil | So 16.11.2013 9:00:36

Grassel - občas jsem měl u vody stejný problém jako ty..většinou jsem to řešil nabídnutou cestou do sedacích partií těla,dnes už mám klid..hlavně si nenech zkazit náladu a chut chodit rybařit..jestli rybu pustíš nebo šoupneš do igelitky je jen tvoje věc,bohužel je to trend dnešní doby že lidi se spíše starají o druhý než o sebe a tak jeden (se slzou v oku) alibisticky pustí kapra, jen aby měl pak argument vrtat do kolegy at učiní to samé

TOPR - Profil | So 16.11.2013 8:54:08

Grassel >> Moc pěkně a správně napsané.Ale netěš se,ještě určitě přijdou nějaká esa -)

Pettar - Profil | So 16.11.2013 8:46:59

Tak tohle je hezké počtení a hlavně nadějné. Já se s dovolením hlásím někam sem do "kategorie středu". Ať se daří a ryby ne snad moc berou, ale hlavně JSOU!!!

Grassel - Profil | So 16.11.2013 8:34:42

Děkuji všem za Vaše názory,jsem mile překvapen,nečekal jsem nějaké reakce na článek od začátečníka. A pokud ano,tak spíš negativní. :)

kaprus - Profil | So 16.11.2013 8:23:28


Též souhlasím. Pokud si rybu ponechám a někomu to vadí, cukajíc mu koutek, je to pouze závist, neupřímnost a snaha mě zmanipulovat abych to dělal jako on a rybu pustil. Pokud rybu pustím, opět se najde někdo, kdo si myslí, že mě jeho názor zajímá a bude mi ho vnucovat. Co je komu do toho.
Jinak já mám v této problematice jasno. Rybolov ač je to můj největší koníček, bez kterého si nedokážu život představit, není zrovna humánní záliba. V drtivé většině je to lov pro zábavu. Uvědomuju si svúj "hřích" a často je mi ryb líto. Ale pud a chtíč je silnější. Masařina a CaR jsou extrémní verze rybolovu, znichž ta druhá mi příjde stejně špatná (ne li horší) jako ta první. A extremismus jak známo není dobrá věc. Navíc se CaR zcela vymiká podstatě rybolovu. Ale legislativa je taková,že povoluje obě verze a každý má na ně právo. Ostatní mají právo se jenom dívat.

rozbora - Profil | So 16.11.2013 7:33:45


Ja by som si dovolil pomenovať túto nekonečnú problematiku ako - Perpetuum rybale :-)

Mrknato - Profil | So 16.11.2013 7:25:41

Vkarel >> Ano, máš pravdu, ale tyto zbytečné řeči se zbytečnými mohou jen zdát. Nejsou a nebyly zbytečné pro případné zájemce o privatizaci revírů, nebo dokonce vodních ploch a jejich elektorát. Tedy ty, kteří je budou podporovat, o masy v marxleninském pojetí, které mění a otáčí kormidlem dějin. Stačí se podívat, jakou paseku v myšlení a podmínkách VRP udělala petlice K70...... To nebyla schizofrenie a ta má podíl na tom, že ta druhá polovina rybářů si obhajuje své zákonné úlovky i když by theoreticky nemusela.

Mrknato - Profil | So 16.11.2013 7:12:16

Grassel - >> Já si myslím, že dělení rybařiny na ty, co pouští a mohou proto vše a na ty co si přisvojí vše, co uloví, je produkt posledních cca 20-30 let. Dřív existoval skutečně jen rybář středu, který lovil to, co voda dala, nebo to, co se nasadilo a nebylo toho tolik, co dnes. Rybařina se změnila. Dřív jsi rybáře u vody ani nezaregistroval. Seděl někde pod vrbou, nebo ve vysoký trávě a nikomu nevadil, nepřekážel. Dnes ? To jsou Capr teamy, testeři na týdeních nonstop výpravách s karavany, vleky, obytnými auty, biwaky two mann, tropody, můčkami, flotilou zavážecích loděk, zdolávacích člunů, pípáků, s realizačními theamy, poradci, ...... Na pstruhovce ti rybáři vlezou málem až do dvorku, pakrují ti na záhonech a s mnohými se ani nedomluvíš česky....

Vidina rybáře "středu" jde proti záměru svazu, který v členech vidí klienty (jak psal p. jednatel ČRS). No a klient utrácí peníze, loví to, co se vysadilo a za ulovené ryby se jednotlivým uživatelům a Radě vrací peníze zpět. Je tedy zájmem uživatele a Rady, aby se lovilo co nejvic a nejvíc vykázalo právě na jejich vodách. Co si kdo myslí o ideálech rybařiny je už dnes zcela vedlejší....

Vkarel - Profil | So 16.11.2013 6:18:32

Co se týče diskuzí tady na mrku, přijde mi že kritické reakce na samotné ponechání ryby ubývají, spíše jde o kritiku prezentace a estetiku fotky. A to si kritici těchto kritiků :-)) dost často pletou. Když někdo napíše že fotka krvavého kapra na dlažbě je škaredá, myslí tím že fotka je prostě škaredá. Ovšem většina oponentů hned napíše, co je proboha špatného na tom že si kapra vzal i když o tohle vlastně vůbec nešlo. Druhá věc je samotná obhajoba ponechání si ryby. Když si rybu v souladu s pravidly vemu, nevidím jediný důvod proč to někomu vysvětlovat např. sadí se proto aby se brali, je jich moc, mám na to právo, je to lov atd. Je to úplně stejné jako když má někdo potřebu psát "plave dál" apod. Ta potřeba vysvětlovat, obhajovat ponechanou rybu mi osobně smrdí buď nějakou schizofrenií dané osoby nebo hledáním alibi pro své skutečné masařství. Vyberte si.

kuBITCHek - Profil | So 16.11.2013 4:41:22

Grassel - >> Chytáš - li opravdu první rok, tak před tebou smekám.....

rover - Profil | So 16.11.2013 4:29:29

Žádný živý tvor, který má vrozenou potřebu lovit, nepouští. Jen a pouze člověk, zblbý jakýmsi "vynuceným", zvráceným režimem.

salfi - Profil | So 16.11.2013 3:57:20

Souhlasim plne s autorem. Ukrizovat nekoho za to, ze si vezme kapra, kteryho je vsude az moc, to je hodne pritazeny za vlasy. Cim to? Ze by tito jedinci zavideli, ze maji leve ruce a sami nezachytaji? Nebo se kdysi upsali CaR a ted je jim trapny couvnout? Pokud tak chteji chytat, klidne, je to jejich volba, stejne tak je volba druheho, ze si rybu vezme... ovsem nejvic me bavi sledovat fotky v ML. Pokud zde stastny rybar ukaze svuj ulovek, obdrzi spoustu "libi". Ale v momente, kdy zapis konci vetou, ze si rybu nechal, podepise si predem svuj ortel. Fotka je porad stejna a najednou spousta " nelibi" a radobysilacke sz... Potom se celkem logicky musi objevit protipol, ktery bude, mozna cilene provokativne, vystavovat fotky ryb, ktere "zmasi" a ze druhy den pujde zase. A myslim, ze se nad nabehlymi zilami ortodoxnich postecu potutelne usmiva. Zakon akce a reakce? Asi ano... A kam az dojdou tyto extremy? Vtipne video, kde si chlap koupi v tescu rybu, u pokladny ji zaplati a pak se vrati, aby ji pustil zpet...? Treba to jednou bude realita:)

Banán Banánovej - Profil | Pá 15.11.2013 23:39:57

já s tím naprosto souhlasím .... taky se mi nelíbí jak ti ortodoxní chyť a poušťáci nadávaj na každýho kdo si rybu vezme. Já ryby jím a mám je rád, ale rozhodně si jimi neplním mrazák, ani je nerozdávám nebo neprodávám i když i tací jsou mezi námi, ale sem tam si nějakou vezmu a nehodlám kvůli tomu poslouchat jakej jsem masař.

Jarda Š. - Profil | Pá 15.11.2013 23:38:33

Grassel - >> Souhlasim s tebou, i když chytám daleko déle než ty. Ryby, které se intenzivně vysazují (zejména kapr a duhák), případně jsou v revíru přemnožené, by si dle mého rybáři v rozumné míře brát měli. Za zvrácenost spíš považuji, že mnozí důsledně pouští kapra, ale přitom candáta, který je vzácnější, si nechají.

Červené karty: Mrknato