Krmení na rybníce slon

Diskuse k bleskovce Krmení na rybníce slon

Autor diskuse: Dusanos - Profil , 28.9.2010

Martin M. - Profil | So 2.10.2010 18:45:47

manasek >> normalne to nedelam, ale za toho hnupa pro hrajiho si to zaslouzis, anonymni nadavky tu trpet nebudu, takze: foltys, manasek, Dusanos, winkli - vse ze stejneho pocitace. Diskusi zamykam.

foltys - Profil | So 2.10.2010 18:27:49

kolesar >> souhlas,revir navštěvuji často,mame tam chatu. zavidim mistnim,že maj takovou vodu a našence,co se o to s verbou staraji.a mistni hospodař?podle mě,a lidi co znam,je třida.udělal ze slonu krasnou sportovni vodu ,a věř odbornik v oboru rozhodně je.i upravy maji smysl,a diky nim je tam supr rybařina,nedivim se,že si to chrani.chyba v teto diskusi je,že to hodnoti lide co tam nikdy nebyly.ahoj

kolesar - Profil | Pá 1.10.2010 23:01:49

Myslím, že celá tato diskuze je o ničem. Pánové si to patrně nikdy nevysvětlí. Na druhou stranu mají paradoxně pravdu asi oba. No nic, na tuto vodu jezdím občas taky, jsem z MB, a můžu říct, že mě nikdy nezklamala. Ryby se tam opravdu nachytata dají a voda je to pěkná. Bělský svaz se o revír skutečně velice solidně stará a kdo zná tuto vodu, tak musí potvrdit, že revír je opravdu fajn. To víte, musíme si této vody vážit a občas i možná nad něčím přimhouřit oči, jelikož pro nás místní a zároveň i z celkem širokého okolí je to jediná stojatá voda široko daleko.
Pánové mějte se a Petrův Zdar!

manasek - Profil | Pá 1.10.2010 21:56:11

hraji >> nic jineho se k tobě nehodi,hraješ si na chytraka a přitom jsi hnup,argumentu už bylo dost,a jak tak koukam tak seš rybař hlavně od pc,teoretik jako prase,a navic ani tu teorii nemaš zvladlou.zkratka hnup čus

hraji - Profil | Pá 1.10.2010 21:48:00

manasek >> nadávky místo argumentů? Hm... :-))

hraji - Profil | Pá 1.10.2010 21:47:17

Dusanos >> poslední reakce. Ve svých příspěvcích si vyvracíte vlastní tvrzení. Pochybuji, velmi pochybuji. Doporučuji vám, přečtětě si znovu co všechno jste napsal, a v jakém pořadí. Mám silný pocit, že jste se do těch svých tvrzení zamotal jak do nevodu.

manasek - Profil | Pá 1.10.2010 21:46:48

Dusanos >> nech ho už byt chlape,je to hnup,tomu nic nevysvětliš

Dusanos - Profil | Pá 1.10.2010 21:43:31

hraji >> posledni reakce-nikdo nikdy kromě vas neřek že plan je nesmyslny,na jaře se krmi v době všeob zakazu lovu,aby ryba nabrala silu přes leto je denně na reviru okolo 20 lovicich,každy do vody da sve.ryba v lete v prohřate vodě přijima i potravu meně.stači lehce dokrmit jak jsem řek na chut,zpestřeni.to že ve vodě neni přirozena potrava bylo myšleno vzhledem k nasadě,ktera by jen z ni na teto vodě nevyžila,proto se přikrmuje.v cele věci šlo jen o vysvětleni přikrmovani.nic vic nic min na nic nenařikame,a s naši vodou a praci jsme v danych podminkach spokojeni.myslim že každy kdo revir zna pochopil a vi o čem mluvim.s vami naviděnou někdy u slonu

hraji - Profil | Pá 1.10.2010 21:13:31

manasek >> nikde jsem nenapsal slovo hloupý, to jsi použil ve spojení se svojí osobou pouze ty a tvoje osobní hodnocení vlastní osoby nehodlám ani popírat ani potvrzovat, předpokládám, že se znáš dostatečně.

hraji - Profil | Pá 1.10.2010 21:11:46

Dusanos >> pane hospodáři, krajský úřad zcela určitě dá na vaše odborné doporučení a ten nesmyslný zarybňovací plán upraví, pokud mu odborně zdůvodníte, že je nesmyslný. Pokud je nesmyslný zarybňovací plán, proč krmíte v létě jen pečivem a málo? To mají vaše ryby v létě odtučňovací kůru?
Zkuste argumentovat aspoň trochu tak, aby se tomu dalo věřit.

manasek - Profil | Pá 1.10.2010 21:03:59

hraji >> jo jo jsem podle tebe hloupej řidič,ale tohle co piše vim i ja!styd se,navic se to už piše v reakci.takže opět vedle ty naš biologu

Dusanos - Profil | Pá 1.10.2010 17:17:17

hraji >> važeny pane!pokud jste alespon z poloviny tak inteligentni a vite o čem mluvite,musel byste vědět že počty ryb,druh,věk,neurčuje hospodař,ale krajsky uřad dle zarybnovaciho planu,a dekretu je povinnosti uživatele každeho ryb.reviru ho dodržovat.jen jste mě přesvědčil o tom že je to tady o ničem.

hraji - Profil | Pá 1.10.2010 7:31:23

manasek >> ale to se hluboce mýlíš. Protože já se věnuji práci ve svazu víc než 20 let a biologické principy a zákonitosti nepodléhají názorům hospodářů.
Posoudit technický stav Iveca nelze po telefonu, ale vyvrátit nepravdivé tvrzení o tom, že po pěti letech je v rybníce absolutní nedostatek přirozené potravy - to dokázal ten pan hospodář sám již ve svém příspěvku. Když si ho pozorně přečteš, a pokud rozumíš problematice, o které se tam hovoří, najdeš sám rozpory v jeho tvrzeních.
Protože, kdyby byla pravda to, co tvrdí pan hospodář, tedy že je tam nedostatek krmení, pak nedokáže vysvětlit, proč do takové hladové vody vysazuje tolik ryb. Aby trpěla hlady? Nebo aby ji ihned vychytali masaři?

manasek - Profil | Čt 30.9.2010 19:39:28

hraji >> no dělam co umim,aspon se nehrabu do toho o čem nic nevim,jako ty,to je jako bych posuzoval technicky stav iveca ,tady přes net na zakladě dvou popisu lidi,ktere ho taky nikdy neviděli.pa

hraji - Profil | Čt 30.9.2010 13:49:29

manasek >> chápu, že jako řidič, jsi znalec problematiky tvorby přirozené potravy v rybničním prostředí. Také tvoje argumenty, které jsi k této odborné diskuzi přinesl, stojí za to.

Fishky - Profil | Čt 30.9.2010 13:45:50

manasek, winkli: hele vy dva, to že je to hladová a přerybněná voda je jasný, jinak by tam takový jako vy nechodili. Na rybníku zachytáte, protože ryb je tam k poměru přirozené potravy mnoho a tak jí nezbývá, než brát i vám, jinak byste tam nechodili, to dá rozum. Na druhou stranu má reakce směřovala na hospodáře, protože tvrzení, že voda je po pěti letech od revitalizace bez přirozené potravy je holej nesmysl - to by vám tam ty ryby přes léto (kdy je nepřikrmují) pokapaly do jedné.
PS: zvláštní shoda náhod, že jste se zrovna oba dva včera zaregistrovali, pěkné...
PSS: pokud vím, že mi sedimenty a detrit tvoři biologický filtr, který z velké části dokáže odbourat chemii, pak se ho nezbavuju. Pokud vám na "hladové" vodě dorostla před revitalizací trofejní ryba, pak to o mnohém taktéž napovídá... mějte se

manasek - Profil | Čt 30.9.2010 13:31:45

a navic jak vidim tak melou pouze ti co to tam neznaj,jinak všichni kdo vi oč jde chvali,tak se proberte.

manasek - Profil | Čt 30.9.2010 13:29:07

winkli >> souhlas,znam to tam a mužu řict,že klobouk dolu jak to tam funguje,kež by bylo takovejch reviru vic!R.P.Fishky -nevědi o čem mluvi,a stěžovatel ?to je asi připad.čus

winkli - Profil | St 29.9.2010 22:14:50

nemyslim si že nějak umim,ale vždy jsem si tam zachytal.takže moc nechapu oč jde,jeho reakce se mi libila,i když nevěřim že to psal D.H

winkli - Profil | St 29.9.2010 22:07:08

co tu řešite?jsem z benatek,a lepši rybačka široko daleko neni,jezdim si tam vždy spravit naladu.ano krměj,ale to je asi normalni ne?ta voda je tam fakt hladova,misto psani blbosti vemte klacky a hura na ně!pak budete mluvit jinak,rozum kolegove!

Candátekk - Profil | St 29.9.2010 21:19:25

Ahoj, on asi nebude problém dát odpověď na pár otázek, ale odpovídat někomu, kdo tu vodu asi neviděl a nezná, ale dá si tolik práce, že si najde článek z novin, asi postrádá smysl a je ztrátou času onoho hospodáře. A tak radím: zabývat se méně denním tiskem, věnovat se více odborné literatuře a praxi. Možná to bude užitečnější pro vás i pro něj. Vy si prohloubíte znalosti a pan hospodář se bude moci věnovat užitečnějším věcem. :-)

R.P. - Profil | St 29.9.2010 16:59:33

Dusanos >> to je problém dát odpověď na pár otázek??

Dusanos - Profil | St 29.9.2010 16:57:15

cela diskuse je už jinde slovičkaři se,a neni možne o tak obsahle věci diskutovat par větami,pak to tak vypada.nemam v umyslu nikoho o ničem přesvědčovat,jen jsem musel dat vyjadřeni k stižnosti na naše krmeni,to jsem udělal,a pak měl dokonce utopickou snahu ještě něco dal.nema to smysl,pokračujte dal ve svem diskutovani,jistě se beze mě obejdete.petruv zdar

R.P. - Profil | St 29.9.2010 16:51:10

Dusanos - 29.9.2010 16:48:14 > to je tam chloru a skalice tolik že likviduje organismy??

Dusanos - Profil | St 29.9.2010 16:48:14

vim članky a skutečnost,to je někdy rozdi.z toho koupaliště

R.P. - Profil | St 29.9.2010 16:46:22

Dusanos >> můžu se zeptat odkud se tam bere skalice?? V článku co jsem uvedl níže se píše že část bahna zůstala jak to tedy je??

R.P. - Profil | St 29.9.2010 16:44:13

V Bělé pod Bezdězem skončila revitalizace obou částí rybníku Slon. Vyčištění od bahnitých nánosů se rybník dočkal po více než 80 letech. "Ze dna rybníka firma odvezla asi 1000 tater bahna. Nepatrná část ho na dně ale musela zůstat. Bahno tvoří přirozené prostředí pro živočichy, kteří do rybníka patří," řekl Miroslav Schneider, místostarosta Bělé pod Bezdězem. Odborná firma také provedla nezbytné úpravy, aby se dal rybník lépe vypouštět.

Město nechalo rovněž upravit břehy rybníka, srovnat povrch a vyměnit část ornice."Trávu vysejeme ještě nyní. Výsadba rostlin podle projektu ale bude až na podzim," vysvětlil Schneider. Čištění a celková úprava rybníka a jeho okolí začala loni v říjnu vypouštěním a výlovem ryb. Před samotným odbahněním bylo nutné vyčistit Bělský potok za výpustí rybníka, upravit dno rybníka i samotnou výpusť. Celkové náklady dosáhly 6,5 milionu korun. Z toho čtvrtinu zaplatilo město a zbývající část pokryla dotace Státního fondu životního prostředí.

Zdroj: Boleslavský deník, 06.06.2005

Dusanos - Profil | St 29.9.2010 16:41:08

ano v akvariu asi ano,prutočny rybnik ktery je napajen z mistniho koupaliště,20 děštovek a 2přepadu kanalizace je asi trošku něco jineho-skalice,chlor,atd.patentky a nitěnky potřebuji nanos,v pisku asi žit nebudou.je obdivuhodne jak dokažete posuzovat situaci doma od stolu.diky za nazory .někdy v praksi u vody ahoj

Fishky - Profil | St 29.9.2010 15:46:43

Dusanos >> takhle nešikovně si naběhnout na vidle... být rybník bez přirozené potravy, tak by vám tam ryba pochcípala. Nitěnky, patentky, komáří larvy, plankton, vodní mlži, řasy, různé vodní rostlinstvo či příbřežní a v neposlední řadě i zástupci jiných menších druhů ryb... to všechno je přirozenou potravou kapra a máte tam z celé palety fauny a flory zástupce, nebýt jich, tak by vám tam nic nežilo, v obyčejném domácím akváriu se výše uvedení zástupci tvoří do týdne (třeba řasy), natož v ekosystému hojnějším na živiny. Opravdu jste hospodář?

hraji - Profil | St 29.9.2010 15:41:53

Dusanos >> píšete o mnoha druzích ryb a skončil jste pouze u kapra. Neměl jsem v úmyslu vás nijak napadat, jen se mi vaše trvzení o nedostatku přirozené potravy v revíru zdálo jako přitažené za vlasy, protože pět let je již docela dlouhá doba, aby se nastartovaly přírodní procesy, které zajistí živiny a tím i plankton všech potřebných druhů. Ostatně, když si rozebereme jak a čím ty ryby krmíte, bude to asi trošku jinak. Protože kdyby měly ryby nedostatek potravy zrovna v létě, tak by jejich přírůstky asi trocha pečiva nezachránila.

Dusanos - Profil | St 29.9.2010 15:35:54

važeny pane,nepřestřelil jsem ani trošku plankton jak jistě vite se nevytvaři z ničeho,tudiž nemuže byt vždy a všude jak pišete,ostatně ze vzorku vody na slonu ktere byly opakovaně odebrany je to dokazatelne. plankton je široke tema,a ne všechen je schopen konkretně kapr o kterem se bavime z vody využit.ma reakce byla myšlena dobře,ale touto reakci končim,myslim že čas se da využit lepe,např.každodenni peči o revir.petruv zdar,jinak rad přijmu jakekoliv rozumne stižnosti a naměty na adrese dusa.hyb@seznam.cz ale abyste mi vypravěl co mam a nemam na reviru ktery mam denně na očich,a vy ani nevyte jak vypada,kde se nachazi a jake ma specifika je trošku směšne.ahoj a petruv zdar

hraji - Profil | St 29.9.2010 8:31:11

Opravdu je voda 5 let po revitalizaci zcela bez přirozené potravy? Tomu se mi nechce věřit ani náhodou. Pane hospodáři, v tomto bodě jste asi trošku přestřelil. Plankton se v čerstvě napuštěném rybníce vytvoří do týdne. Chápu, že může být první rok problém, ale pátý rok?

mirkac - Profil | Út 28.9.2010 20:58:16

Pěkně napsáno, díky. Ať se daří vám i Slonu. Rybník je to nádherný a zarybněnost hojná.