Démonizace vrátků Shimano MADE IN JAPAN, nebo kvalita až za hrob?!

Vlastníci černých či bílých shimáckých "legend" a jiní, kteřím tyto navijáky prošly rukama, jsou ve svém chodu a v tom co má naviják dělat tyto starší kousky natolik nedostižné, že dnešní modely TWIN POWER, STRADIC či GTM-RA blednou nad zpracováním "střev" dřívějších generací závistí?! Nebo to s tou rozdílností zpracování zas tak žhavé není. Pořád budou lepší a horší řady, a přesunutí výroby do Malaysie podle mě leda ušetřilo na pracovní síle, nikoliv že by kvalita šla do kopru. Takže......ring volný a poznatky sem :)
P.S. - kdo začne řešit jiného výrobce, ať se nad sebou zamyslí. Díky
Autor diskuse: L285 - Profil , 24.3.2010 plavaná - náčiní, doplňky
100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Natawa - Profil | St 17.4.2013 20:22:36

tady bojovky super aero 4000

Natawa - Profil | St 17.4.2013 20:18:16

realita AERO GT 5000 dost dobrý sice malaysia, ale bez problému

Natawa - Profil | St 17.4.2013 20:15:56

Neni to přímo šímo,ale made in Japan to je to jo!!!

Ntomato - Profil | Pá 12.4.2013 20:55:15

Trocha oprášim túto starú diskusiu...
Dlhú dobu som používal model Super GTM-RB made in malaysia. Bolo to na také víkendové rybačky, chytanie pri brehu. Tri roky mi to stačilo. Potom som sa trocha začal venovať súťažne plávanej a upsss. Navijáky začali odchádzať. maslový chod, ktorý mali na voľno sa začal meniť na sekavý chod pod sťahovaním 14 gr angličákov. Stačilo to síce premazať, ale išli preč. Medzitým som od kamaráta kúpil staručké shimana SUPER X MATCH. On si na nich vymenil ešte jedno klzné ložisko za guľkové a tie idú perfektne i po 12 rokoch!!! Páni toto hovorí za kvalitu. Idú doteraz a rozhodne schovajú do vrecka i nové navijáky.
Momentálne som komplet všetky navijáky predal a kúpil tieto oldschooly. Keď si tak človek tým všetkým prechádza, tak by neveril aké množstvo modelov shimano vyprodukovalo. Naozaj pozoruhodné. Tak sa mi teraz zišli modely AERO MATCH 2000 (4,6:1), SUPER X MATCH 3000HS (7:1), SUPER X 3000GTM (7:1), SUPER MATCH RE(6,2:1), SUPER AERO 400GT (5,1:1)
Všetko japonci, jeden má 22 rokov!!! A ide teda perfektne.
U mňa rozhodne kvalita až za hrob. Je úsmevné čítať niektoré príspevky, keď dotyčný tieto navi ani nedržal v ruke.
Možno aj v tejto dobe je japonec lepší (stradic FC - mal som ho), ale nemá na tieto staré modely. A to môžem povedať zodpovedne.

N...my, král Jelimán :))) - Profil | Út 6.4.2010 14:27:31

L285 - >> žádný legendy nejsou, ať made in "Japan" či "neJapan", rozdíl v tom není... všechno je to na jedno kopyto, takže Malaysie se nebát.

Nesoxboy - Profil | Po 5.4.2010 14:43:06

páč navijáky rúzných značek opravuju už pár let tak mohu říct že navijáky shimáno oproti jiným mají dobré ukládání vlasce hladký chod dobré bajtrunery a vyvážení rotoru neřikám že nejsou i lepší v určité sekci ale modeli jako big baitruner baitrunet lc a baitruner 10 000 xt........ sem nikdy s poruchou do opravy nedostal ! jinak konkrétně model big baitruner pro neználky první který se k nám dovážel vasi v roce 92 vým o dvou který dostávaj takovej kouř že si to málokdo dokáže představit a pořád makaj pouze na promazání a sezoní údržbu obecně vzato je to také tím co se k nám dostane a že si někdo pořídí kolovrátek typu catana a pak na něm tahá voby typu jerk tak se nemúže divit že se ukážou vúle atd jinak vzpomeňte si na kolovrátky pluffenger shakespeare dřív a dnes ! v čechách shakespeare nestojí za nic tak pro začátečníka či dětsko ovšem shakespeare z usa vyší řada je o něčem jiném to samé spro u nás opravdu jen základ před 6 ti rokama sem dostal do rukou u nás neznámou spro nova a ta mě doslova vyrazila dech kam se hrabe nějaký exage je to model od modelu ale shimáno pořád dává výc za néně peněz a je o krok na před toť múj názor jinak malaisie nebo čína to je jedno hlavně si ohlídat kvalitu a poruchovost japan produktú je jasně menší protože je hlavně pro jejich trh a usa takže si kvalitu hlídají výce ps případné chyby v textu prosím omluvte

Nstandas - Profil | Ne 4.4.2010 14:16:55

škoda že f. SHIMANO nepřesunula výrobu navijáků do ČR,přehazovačky na kola se zde dělaj.

Nkaco - Profil | Ne 4.4.2010 9:44:39

Je to veľmi zaujímavé sledovať, čo príspevok to iný názor. Každý z nás by chcel mať vo svojej výbavičke tú najlepšiu vecičku, bohužiaľ peniažky sa zarábajú veľmi tvrdo a vždy ich je málo. Tu práve začína celý ten humbuk okolo. Stačí mi Alivio, alebo si pošetrím na Stradica, toto budú riešiť ešte mnohé generácie po nás. Chlapi podstata je úplne inde, byť na rybách, chytať ryby, púšťať ryby. Ani najlepší cajk nikomu nezaručí veľkú rybu. Preto vždy budeme kupovať s rozumom, ale ten má každý z nás iný. :-PPP

Nfishfinder - Profil | Ne 4.4.2010 9:24:52

Odjakživa chytám jen s shimano navijáky.Letos sem ale přesedlal tak uvidíme jestli bude změna k horšímu. Cena je ale o 50 % nižšší než shimi takže zatím spokojenost .Mám teď peníze i na háčky a olůvka :-)

Njarda 2004 - Profil | Ne 4.4.2010 8:58:44

smradzjzd >> To je fakt bude to zajímávé až na to dojde.

NSampus - Profil | Ne 4.4.2010 8:07:29

L285 - >>Vlastnim prve Shimana uz 14 rokov stale slapu ako hodinky,jediny servis raz za 3roky premazem vazelinov.Dalsie Shimana Big Baitrunery mam uz 10rokov tak isto spokojnost.Bohuzial uz aj tato firma pred par rokmi zacala vyrabat lacnejsie typi a je pravda ze tie nedosahuju kvalitu starych vyrobkov ani zdaleka.To iste však robia aj ine fy.holt biznis je biznis.

Nsmradzjzd - Profil | Ne 4.4.2010 7:49:05

Ledňáček (Iceman) >> to taky :-))

NLedňáček (Iceman) - Profil | Ne 4.4.2010 6:23:32

smradzjzd >> tak to vím naprosto přesně, kde jsme :-(

Nsmradzjzd - Profil | Ne 4.4.2010 2:14:07

jarda 2004 >> neboj to přijde. Pruty byly taky nejdřív dřevěný, pak kovový, laminátový a kde sme dneska?

Njarda 2004 - Profil | Ne 4.4.2010 2:03:12

smradzjzd >> No mít kolovrátek z kompozitů F1 tak jeho cena bude opravdu lidová.

Nsmradzjzd - Profil | Ne 4.4.2010 1:32:00

Jarda Š. >> taky záleží na tom, co si člověk pod pojmem plast představuje.
Není plast jako plast a kov jako kov. Tak jak je rozdíl mezi olovem a špičkovou ocelí, jsou rozdíly i mezi "plasty". A nepochybuji o tom, že mnohé plasty svými vlastnostmi běžný hliníkový odlitek dalece předčí. Jen ta cena by byla asi astronomická. Třeba na takovým závodním voze F1 toho moc kovovýho není. Počínaje monokokem který vydrží skoro nemožné, přes závěsy kol a konče třeba brzdovými kotouči.
No ale konkrétně u navijáků sou všechny ty plasty na dvě věci.

Njarda 2004 - Profil | Ne 4.4.2010 0:50:43

Pavel S. >> Plasty určitě už dnes nají hodně dobrou úroveň ale kolovrátek z plastovejma kolečkama bych nekoupil až tak velkou důvěru v ně nemám.

NJarda Š. - Profil | So 3.4.2010 23:55:01

Pavel S. >> Kdyby byly plasty na úrovni kovů, tak bys měl např. v autě převodovku z plastů. Je pravda, že dneska i plastové navijáky (a od Shimana obzvlášť) mají velmi dobrý chod, ale životností při zátěži na kovové nemají.

Njambo - Profil | So 3.4.2010 20:26:42

bender >> v čem jsou tak luxusní ,krom té kamufláže ? Asi tou cenou , tak jak ultegry, vždyt jsou to ultegry . Na každý pád zajímavé až hezké .

NPETAR - Profil | St 31.3.2010 21:17:09

Také jsem si koupil ty Tribaly 5500 XTA. Minulý týden. Na každý naviják se vešlo 600m - 0,25mm

NTi Sento - Profil | St 31.3.2010 11:01:40

bender >> ten tribal xta 5500 je stabni jsou dobry staci mi jsou dost silny mam na nich 0,30mm daiwa infinity skoro 400 metru staci

Npepa-č - Profil | St 31.3.2010 8:53:05

1 ložisko je až až :-))

NMeo - Profil | Út 30.3.2010 18:36:08

Filla
Tyto navijáky jsem asi v roce 1992 koupil v Mnichově, dodnes mi slouží, přestože mají pouze jedno ložisko.

NFilla - Profil | Po 29.3.2010 15:22:00

Vase zprava

NFilla - Profil | Po 29.3.2010 15:20:37

.

NFilla - Profil | Po 29.3.2010 15:20:19

Neznate nekdo zobrazeny navijak? Cela historie MRKu a dokonce ani Google ho nechteji priznat. Objevil jsem ho v jednom inzeratu a koupil "z lasky". Dalsiho infa se nemuzu dopatrat, at klikam jak klikam :(

NPavel S. - Profil | Ne 28.3.2010 8:56:44

To,že dříve byla střeva navijáků vesměs s kovových součástek,je určitě jenom tím,že plasty nebyli na takové úrovni jako dnes.Dneska jsou nahrazovány kovové součástky plastem nebo obaly karbonem,jednak je to kvůli snížení váhy a jednak už tyto komponenty jsou na úrovni kovů.Co se týče kde je vyroben bych neřešil jelikož výroba je řízena přísnými kontrolami a dbá se dost na kvalitu ať je to japan nebo malaysie,jde jenom o finanční stránku mezd za práci.Jako v jiných odvětvích a u jiných značek.Třeba u značkových bot je to naprosto normální a že by byli horší než ze země kde firma má hlavní sídlo?Určitě ne protože směrnice pro výrobu jsou pevně stanovené.

Nbender - Profil | So 27.3.2010 22:07:02

limitovaná série luxusních navijáků, vyrobená k 10. výročí třídy TRIBAL

NVINCENZO - Profil | So 27.3.2010 20:59:43

chytám přívlačí a jedině shimano,nemůžu si pomoc,prošel jsem dost naviáků,ale japonci jsou podle mě nej.

Nbombardák - Profil | So 27.3.2010 20:55:53

Marula >> Celkem mne překvapuje, Tvoje kategorické odsouzení navijáku Nexave 2500, nevím který to je typ FB, nebo starší FA ..Mám pocit, že závada překlapěče( ramínka) vzniká dost často - přispěním lovce, případně nějakým nešetrným zacházením při transportu. Osobně tento typ navijáku používám ( 2500 a 4000 ) několik let, naprosto bez problémů a díky příjemně širší cívce, většinou na plavanou a jako tzv. náhradní naviják. Kamarád jej každoročně tvrdě zatěžuje veškerou vláčkou. Používá pouze šňůru a jelikož je původním povoláním automechanik, je na přístroje jakéhokoliv druhu prase a letos díky marodění se odhodlal - už mírně vadnoucí ,, harašíto " do šroubku ( není jich tam tak moc) rozebrat a promazat - navijáček jede dál... za pár dní do Norska.Faktem je, že není nejnižší řadou u f. Shimano - pod ním je ještě Catana, Alivio a Hyperloop, ale - je tam opravdu to ale - je to jen oblíbený naviják pro rybáře s omezenými finančními možnostmi, případně pro rybáře přihlížející k rozpočtu. Při dnešní ceně 800 - 900 kč s komfortní druhou kovanou cívkou považuji Nexave za velice dobrý nákup.

Nfoxxx - Profil | So 27.3.2010 13:33:35

bowman >> Ahoj,tak třeba nové řady navijáků s bojovou brzdou,nové řady kaprových prutů a feederů....vše v rozmezí cen 1000-2000Kč/ks.Bude toho od Daiwa postupně přibývat....
Co vím z doslechu,tak i např.nové celé sety pro kapraře za perfekní cenu atd.

Nbowman - Profil | So 27.3.2010 10:15:48

foxxx >> Které myslíš? Nějak mi to uniklo:o)))

Nstandas - Profil | So 27.3.2010 10:12:39

xtr2008 >> asi má kuloví,tak drží hubu.

Nfoxxx - Profil | Pá 26.3.2010 19:35:33

meteor >> Však Daiwa se letos vrhla do levnějších tříd rybářského náčiní docela statečně (zřejmě ve spolupráci s Cormoran)...hodně nového zboží za pěkné ceny!:-)

Nkranex - Profil | Pá 26.3.2010 17:40:16

tento navijacik poznate?...sorry za kvalitu fota ,shimano slade

Nmeteor - Profil | Pá 26.3.2010 14:44:04

xtr2008 - >> se podívej do Majsherova profilu ;-)

Navi: Shimano Twin Power, Stradic, Exage, SPRO Red Arc, Okuma LB II, + Cormoran a další.

Ad. Daiwa: vzhledem k tomu, že už taky vyrábí "lidové" navijáky i pruty (= výrobky za nízké / nižší ceny pro širokou veřejnost), tak je docela možné, že toto téma v budoucnu "postihne" i Daiwu :-) ale mám pocit, že zrovna Daiwa nemá tolik a tak "věrných" uživatelů...
Koneckonců by byli hloupí, kdyby si segment "levného rybářského náčiní" nechali utéct, přeci jen se v něm točí nejvíc peněz.

NMartinmtb - Profil | Pá 26.3.2010 14:38:37

Jarda Š. >> tak jasně že se jim to vyplatí :) z dlouhé chvíle ty low - endy nevyrábí :) Jde spíš o to že by si každý měl uvědomit co kupuje a pak si nestěžovat ....

NDenny - Profil | Pá 26.3.2010 14:36:57

Jarda Š. >> presne tak,delat vyrobky,ktere by vydrzely roky je pro kazdeho vyrobce nesmyslne.I kdyz mam jedno simo,ktere jsem koupil asi pred 9ti roky,naprosty sunt,plastak bez loziska na ktery jsem vytahl spoustu ryb,sice v nem ruzne chrochta,ale porad drzi.Mel jsem dva,jeden jsem vyhodil za mesic :-))))))

NMartinmtb - Profil | Pá 26.3.2010 14:34:47

Denny >> no však o tom píšu na konci "poptávka a .... je velká a tak ty low - endy vyrábí " ... - jen si stačí domyslet ....

NJarda Š. - Profil | Pá 26.3.2010 14:29:31

Majsher >> Když chtějí udělat levný naviják, tak ho ošidí na kvalitě materiálu. Takový výrobek proti vyšším řadám vyjde např. na třetinu, ale také má méně než třetinovou životnost. Zákazník si pak musí naviják kupovat častěji, takže když zůstane u značky, tak se to Shimanu bohatě vyplatí prodávat i low-end.

Nxtr2008 - Profil | Pá 26.3.2010 14:28:17

Denny + martinmtb- 26.3.2010 14:21:03 >> Presne tak - a evidentne sa tu najde dost ludi, ktory si tie lacne navijaky kupuju a potom tu vyplakavaju donekonecna a zovseobecnuju tento nazor na celu produkcie konkretnej firmy. A shimano (nielen Shimano) by bolo hlupe, keby nevyrabalo vyrobky aj v tomto segmente, ked je po nich dopyt (a u nas evidentne je). Tak sa ludia nestazujte stale. Co si kupite, to mate. Keby sa na Slovensku a v CZE predavala Daiwa vo vacsej miere (aspon ako Shimano), bola by tu takato ista nezmyselna diskusia aj na Daiwu. Ludia si kupia navijaky, ktore predavaju v zahranici na benzinovych pumpach a divia sa, ze tam je plast, vydrzi to 2 roky a pod.

NDenny - Profil | Pá 26.3.2010 14:21:03

Martinmtb >> jim jde,ostatne jako kazde jine firme o kseft,kdyby delali jen ty vyzsi tridy,snizila by se jim poptavka a prodejnost o statisice.

NMartinmtb - Profil | Pá 26.3.2010 14:13:48

Jediný rozdíl je asi v tom že shimano začalo vyrábět low - endové navi v nižších cenách a ti co hledí jen na cenu si teď stěžujou nejvíc, přitom je jasné že v této kategorii žádný zázrak nepořídí (taky jsem ve slabé chvíli koupi nexave a už bych to neudělal). Tím si shimano trochu pošramotilo pověst - kdyby vyráběli jen vyšší série , nikdo by nemohl říct půl slova , ale poptávka a blbost lidí je velká a tak ty low - endy vyrábí ...

Nxtr2008 - Profil | Pá 26.3.2010 14:09:58

Majsher >> Mozem sa spytat, ake mas navijaky od Shimana?

NVítek - Profil | Pá 26.3.2010 14:03:37

pepa-č >> nu a čistě ze solidárnosti už s ABU zůstanu

NMajsher - Profil | Pá 26.3.2010 13:25:02

Šimáno v současné době dělá záměrně navijáky, které ze začátku excelentně chodí, ale po nějaké době (ne moc dlouhé) se začnou opotřebovávat. Politika je asi taková: první dojem je nejdůležitější, tudíž zákazník jej bude mít co nejlepší, ale donutíme jej, aby se k nám vracel…
Jinak, k podnětu o plastových součástkách – z finančního hlediska je při mnoha tisícových seriích opravdu rozdíl, jde-li o plast nebo o kov. Někdy se však šetření přežene a zákazník už se nevrátí.. . :)

NXAXAP - Profil | Pá 26.3.2010 12:10:42

Šimano jedine od inženiera Šimana zo Strakoníc ... to už věděl i starej Kurnócik

Nhraji - Profil | Pá 26.3.2010 11:43:14

Marula >> Ano, v podstatě jsi zcela vystihl smysl dnešní výroby ne příliš kvalitního zboží. Spotřeba, spotřeba, spotřeba, Dneska nikdo nechce, abys používal navijáky dlouhé roky. Jde o spotřebu. Samozřejmě, že u dražšího zboží je již vyšší úroveň kvality a vlastností a tím pádem i delší životnost.
U mnoha věcí také moc záleží na tom, jak se s věcí zachází. Například když vidím, jak zacházejí se svým vybavením děti v kroužku, jdou na mě mrákoty a říkám si, že kdyby si na svůj první prut dva roky šetřily po desetikorunách od babičky, určitě by se chovaly jinak. Ale je holt jiná doba.

NMarula - Profil | Pá 26.3.2010 11:30:06

Pokud je nexave nižší řada, tak netuším, co je alivio nebo catana. Ty jsou už asi jen na pověšení na zeď vedle vypreparovaný hlavy. Nejsem náročnej a ten nexave mi jinak připadal celkově úžasnej, měl krásnej chod, alespoň podle mě. Ale co je za blbost zalisovat drát do plastu a jen asi 2 mm. konec strčit do toho kovovýho středu? Mám doma takovej asi 40 let starej tokoz zlatý barvy a tam je celej překlápěč z jednoho kusu kovu. Proč to nejde udělat i dneska? Abysme furt dokola kupovali šmejdy?

Nbrukev - Profil | Pá 26.3.2010 11:21:20

Jarda Š. >> ta tisícovka je je na mou vláčku ok. Potoky do šířky 250cm, řeka s malou hloubkou a občas soukromák - až na soukromák salmonidi do max 30cm (spíš 20-25cm), největší ryba hrozí tloušť. Je to na prut 5-20g, takže malé gumy, rotačky max 1.

Nsmradzjzd - Profil | Pá 26.3.2010 10:43:53

Jarda Š. >> bezezbytku souhlasím
Taky by se to ale dalo "zatřídit" podle ceny, pak nám z toho ale vyjde, že ve své "třídě" je podprůměr :-)

Ntomashr - Profil | Pá 26.3.2010 10:39:36

Jarda Š. >> Používám na lehkou přívlač lehké Tubertini/Sirio ve velikosti cca 1000 a není to špatné - průměr cívky zase o tolik proti 2500 menší není (samozřejmě ji mám plnou až po okraj), takže pokles efektivity při náhozu nebo třeba kroucení vlasce není tragické (spíš bych to naopak označil za zanedbatelné), zato je příjemná malá váha - ve spojení s lehkým Jaxon Perseus případně winklpickerem Byron TR10 na smáčky je to fakt dobře vyvážená sestava. Nikomu nenutím, jen konstatuji, že mě se tahle malá velikost navijáku pro lehkou přívlač osvědčila celkem bez námitek.

Ndantex - Profil | Pá 26.3.2010 10:36:16

Jarda Š. >> Už jsem to tu někde psal, tuším u děliček Sensas x Mivardi. Schopnost účtovat si vyšší cenu za srovnatelný produkt tomu se říká síla obchodní značky. Kdo má silnou obchodní značku, ten si může dovolit prodávat dráž srovnatelné zboží než konkurence, která tak silnou značku nemá. Funguje to ve všech oborech - auta, elektronika, oblečení, bankovnictví, sportovní potřeby, potraviny atd. Je to prostě normální.

Nusak - Profil | Pá 26.3.2010 10:31:06

ja mam pocit, ze vse co se muze pochlubit nalepkou "shimano" je u nas krapet demonizovane a rybar, ktery nechyta na shimano, jako by nebyl :-(

NJarda Š. - Profil | Pá 26.3.2010 10:29:40 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

yzzak >> Shimano je prakticky vždy ve své třídě z nejlepších, ale za cenu, za kterou jiní výrobci prodávají vyšší třídu. To je jejich obchodní politika a je na každém, zda se rozhodne pro tuto značku nebo pro jinou.

NJarda Š. - Profil | Pá 26.3.2010 10:23:57

brukev >> Ta velikost 1000 mi připadá malá i na UL vláčák. Nebylo by lepší zůstat u 2500?

Nyzzak - Profil | Pá 26.3.2010 10:22:59

Další dizkuze o tom jaký je shimano ,,šmejd" a jak je treba takovy SPRO odproti tomu supr naviák

Nviktorb - Profil | Pá 26.3.2010 10:13:09

brukev >> to je kvalitní názor já taky začínal s 1 ložiskovým robinsonem a šlo to

Nbrukev - Profil | Pá 26.3.2010 9:46:49

A zese se to zvrhává k tomu, že něco je shit atd. Většina výrobců produkuje výrobky s určitou kvalitou. Aby si totiž vybral každý tu řadu, která mu dostačuje.

Například studentka, která jezdí autem max 30 km týdně do školy, si koupí Niccan Micra a bude nadšená. Zatímco její soused, který má srub v Beskydech, vozí pytle s cementem po bahnité cestě a tahá na korbě upytlačené daňky nejspíš zvolí třeba Nissan Navarra. A jen díky tomu nelze říct, že Micra je špatné auto.

Marula má holt smůlu na "páteční výrobu" - poslední kus z linky, těsně před koncem směny:) Já chytal na Nexave 2500 a v poho. Ted jsem si na občasnou vláčku (3 krát za 14 dní) koupil Nexave 1000 a vůbec nemám strach. Kdybych vláčel častěji, větší nástrahy, v horších podmínkách, tak si holt připlatím a vemu naviják o 200% dražší.

Ale je to asi na inteligenci kupujícího. Pokud kupuju naviják pro 6ti letého kluka, klidně mu vemu Hyperloop. Při jeho spíše hraní než chytání mu vydrží. Pokud kupuju sobě, přemýšlím, k čemu mi bude.



NKnapík - Profil | Pá 26.3.2010 9:20:20

myslím, že by shimanským navijákům silně prospělo, kdyby byla klička montovaná rovnou na závit dovnitř a ne jako většinou na přiblblým xhranu, který má okamžitej vakl ...
tenhle z ciziny to má, ale taky k tomu ještě nějaký mouchy ..

NCtvrtek - Profil | Pá 26.3.2010 9:19:38

L285 - >> Kupoval jsem ho v roce 1996 a od té doby šlape jak hodinky.A dostává celkem zahulit.Kamoši co jsi kupovaly jeho nástupce už tak spokojení zrovna nejsou

Nhraji - Profil | Pá 26.3.2010 9:11:48

tomashr >> v podstatě s tebou souhlasím, a netuším, proč to tak je. Například boloňka Catana je velmi dobrá, lehká a vůbec ne žvejkoidní bolo. Prostě v těch nižších řadách jeden neví do čeho jde.

Ntomashr - Profil | Pá 26.3.2010 9:07:01

hraji >> Docela mě u shimana štve, že ty řady nemají jasný systém. Třeba u navijáků je hyperloop fakt totální trash, Alivio je pořád lowend, ale už trochu lepší, ale u stejně označených kaprových prutů je to opačně, tam je Alivio pod Hyperloopem.
U Catany zas nikomu s čistým svědomím nemohu poradit takto značený naviják, ale naopak některé pruty s tímto značením jsou velice dobré (ta často zmiňovaná "gumovost" může být pro některá použití i kladem). Prostě bordel...

NVítek - Profil | Pá 26.3.2010 9:06:30

pepa-č >> budu se těšit

Npepa-č - Profil | Pá 26.3.2010 9:04:11

Vítek >> letního času

NVítek - Profil | Pá 26.3.2010 9:02:58

pepa-č >> gentlemani paří až od 10 dopoledne, přece ( i když vyprošťovák u tůně na úsvitu má taky něco do sebe :-)

Npepa-č - Profil | Pá 26.3.2010 9:00:26

Vítek >> bych se raději staročesky zlískal

NVítek - Profil | Pá 26.3.2010 8:59:34

pepa-č >> ty se mááááááš! ale přesevšecko - už se těším, až si v létě zachytám na poctivý staročeský lískáč :-)

Njambo - Profil | Pá 26.3.2010 8:15:21

na tržnici je to samej šunt a verglzgarb , a Shimano není bůh :-))