Kontrola ČOI v e-shopech

Diskuse k bleskovce Kontrola ČOI v e-shopech

Autor diskuse: grizzly72 - Profil , 5.2.2010

Mrknato - Profil | Ne 7.2.2010 8:20:34

Venca888 >> Tak teď už vím, proč bolševik nerad viděl, když mu lidi moc přemýšleli, uvažovali a neplnili kurva závěry sjezdů..... opět jsi mi pootevřel oči....

Radek Fox - Profil | Ne 7.2.2010 5:38:20

Po mnoha a mnoha letech bezproblémového nakupování na netu přišla kosa i na mne. Koncem loňského roku jsem si naběhl u "netfirmy" www.autoprocar.cz , kde jsem koupil střešní nosič tzv. příčníky na vozidlo. Po necelých čtrnácti dnech jedez nich prasknul a málem mi uletěl za jízdy i se střešním boxem.
Spolumajitele p. Čiháka s nímž jsem obchod uzavíral a sám mi zboží předával je nemožné sehnat, vždy zvedne jemu známý telefon pouze jednou, na e-maily neodpovídá, dokonce jsem ho i osobně sháněl, ale zatím bezúspěšně, rozhodně v tom budu pokračovat... Chtěl jsem zákonnou reklamaci vyřešit ku spokojenosti obou stran, jenže tento vykuk asi ví, proč se zatím skrývá, tak Vám všem doporučuji POZOR na tento shop - varujte přátelé i známé !!!!! Nakonec jsem sedl k PC a odeslal celou sepsanou anabázi s podnětem k prošetření na tyto stránky: http://www.coi.cz/cs/epodatelna-1.html a http://www.financni-urad.info/120~financni-reditel​​​stvi-pro-hlavni-mesto-prahu.htm

Pokud někdo tuto osobu nebo spíše zloděje znáte a můžete mi sdělit, kde ho najdu, budu Vám moc vděčný. R.R.

Venca888 - Profil | Ne 7.2.2010 3:28:00

Mrknato >> to spojujou většinou krátkozrací hlupáci.... pokud jsi jedním z nich, pak na to máš právo... :-)

martinsvitava - Profil | So 6.2.2010 17:09:58

Mrknato >> já ani nic nechci vědět, o takových věcech....ale jak koukám, tak ty jsi kovanej....

Mrknato - Profil | So 6.2.2010 17:05:26

martinsvitava >> Víš prd... My s Ivem už budujeme rybářské milice a ty budou tvrdý, dost tvrdý ..... Pak se tě zeptáme, jestli si s náma a nebo proti nám..... Někteří, dříve narození už touto zkouškou prošli.

Andrew - Profil | So 6.2.2010 16:37:37

pan vedoucí >> mrázeček >> Mám pocit, že si pleteš legislativu. Když si já jako soukromá osoba půjdu koupit pneu, řídí se koupě občanským zákoníkem a navíc mám v kapse zákon o ochraně spotřebitele. Vztah prodejce s výrobcem, který popisuješ, se řídí obchodním zákoníkem. Pro "obyčejného" spotřebitele platí do puntíku co psal kolega b.gun.

martinsvitava - Profil | So 6.2.2010 16:17:47

Mrknato >> už máš koupený známky do členský knížky komunisto?:o))

mrázeček - Profil | So 6.2.2010 15:48:08

to b.gun
Ano smlouva je uzavřena s prodejcem,já jí taky uzavřu s jakožto zprostředkující s prodejcem (mým). a s tim si to řešim já. Jak prodejce prutů pozná že špička byla zlomená nesprávným užíváním,nebo to byla výrobní vada?
Dám příklad,já nedělám do prutů,delám do pneu. prodám nákladní kolo,kecnu 12000 kč/kus. přijde mi dopravce že mu bouchlo a já mám posoudit kde byla chyba? jak to poznám? já jako solidní prodejce mu nabídnu náhradu aby měl na čem jezdit samozřejmě a dohodnu se s nim na postupu. reklamaci pošlu výrobci,který mi předá vyjádření o tom co se stalo a kde byla chyba. (přeložené auto,nesprávná montáž,nedostatečné nahuštění,výrobní vada atd ) je li reklamace uznána,neni problém,zboží které sem mu dal náhradou mu zůstává a já si s dodavatelem vyřešim vše potřebné. když neuznaji závadu,bohužel. (většinou to je lidský faktor,třeba to nesprávné užívání věci) takhle to chodí a neni to jinak. s 31 dní sem se upsal,omluva. Kdyby to bylo tak jak říkáš,tak sou všichni prodejci zkrachoválí,protože by jenom reklamovali a dávali jiný zboží.

Mrknato - Profil | So 6.2.2010 15:45:26

Salmo1 >> Četl jsi programové prohlášení jihočeského Hladíka v únorovém Rybářství? Taky bude zakládat COOP revíry ..... jistot se nevzdá nikdo.-)

Salmo1 - Profil | So 6.2.2010 15:27:38

Mrknato >> Máš raději družstevní Jednotu a jistoty,ale chápu to.Moje babička má také ráda známé prostředí,už jenom přejmenování na COOP ji trochu rozladilo,ale má už 98 let a tak se to dá pochopit:-)

b.gun - Profil | So 6.2.2010 15:22:58

pan vedoucí >> mrázeček >> Ty, jako kupující (spotřebitel), uzavíráš při koupi zboží smlouvu s výrobcem? Ne, smlouvu uzavíráš s prodejcem, tudíž o uplatněném právu z odpovědnosti za vady je povinen rozhodnout prodejce. Dále reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečných odkladů, nejdéle však do 30 dnů (nikoliv 31, jak uvádíš ty), pokud se prodávající nedohodne se zákazníkem na lhůtě delší. Takže ta lhůta není tak dlouhá kvůli tomu, aby se o něčem rozmýšlel, ale hlavně proto, aby měl rozumný prostor na odstranění vady.

xycht 27,22 - Profil | So 6.2.2010 14:35:36

Kamy >> Ok, chápu tě. Já měl zatím štěstí a nic podobného mě nepotkalo. Prodej v kamenném obchodě má pochopitelně své výhody a rád tak nakupuju, ale nakupuju rád i přes internet. A nechci nikomu kecat do toho, kde si má zboží koupit. Máš naprostou pravdu v tom, že osobně se spousta věcí řeší líp.

grizzly72 - Profil | So 6.2.2010 14:15:12

zde je otázka, v které můžete hodnotit vaše konkrétní zkušenosti s ryb. eshopy a jsou tam i tabulky důvěryhodnosti http://www.mrk.cz/diskuse.php?id=52202

mrázeček - Profil | So 6.2.2010 13:59:41

Jestli se do týhle diskuze můžu trochu připlést,tak říkám to,že v dnešní době by mělo bejt fuk jestli nakoupíte v kamenným shopu,nebo v eshopu. Jestli dám o pár korun víc za položku na krámě a bude to se 100% servisem a všim co k tomu patří,tak si to koupim v obchodě. Samo že v kameným může bejt míň zboží,ale jsou kšefty kde seženete první poslední. Záleží na prodejci,na ničem jiným.

-->Andrew - ® So 6.2.2010 11:20:05
Kamy >> 1) O tom, zda-li reklamace je nebo není oprávněná, rozhoduje prodejce. 2) Pokud prodejce reklamaci zamítne (s odůvodněním!) a spotřebitel s tím nesouhlasí, nezbývá mu než kontaktovat soudního znalce...nebo se na to vykašlat a příšně nakupovat jinde. Jakou máš tedy konkrátní výhodu?

S tim bych nesouhlasil teda,prodejce nerozhoduje o reklamaci,o tej rozhoduje výrobce. Aspoň teda ve většině případů. Když bude prodávající solidní a ví že výrobce reklamku uzná,vymění zboží hned. Proto je na reklamku 31dní. ne z toho důvodu aby prodejce přemýšlel jestli to vyměnit/vrátit prachy,ale proto aby se vyjádřil výrobce a prodávající věděl co udělat. Po 31 dnech buď reklamace uznaná/neuznaná. A když do tý doby neni žádný vyjádření,chci prachy z5. Po této lhůtě s prodejcem vyběhnu jak s horkým popelem a věc je u konce. Jen u firem reklamky fungujou trochu jinak než v maloobchodě,pozor na to.

Bosanac - Profil | So 6.2.2010 13:31:58

Kamy >> Ty jsi strasne chytry kluk . Mas int. obchod a odrazujes od nakupu pres net .

Mrknato - Profil | So 6.2.2010 13:24:28

Kamy >> Máš plnou pravdu. Já když si zlomím prut, tak ho jdu reklamovat a abych dodal svým slovům váhu, tak ihned po vstupu do prodejny spustím: "Ty šmejde, tak ty prodáváš nalomený pruty! Koukej mně ho rychle vyměnit"..... Pokud se prodejci moc nechce, tak se slovy "tak se tu porozhlédu který tu máš spravovaný a nebo nalomený" a začnu ohýbat špičky vystavených prutů, vybírám samozřejmě ty nejdražší, až dojde k jejich zlomení. Se slovy "a vida, nemýlil jsem se" pokračuji. Výměna prutu na sebe dlouho čekat nenechá. Prodejce pak rád přidá i nějaký dárek, většinou prošlé bolelíz a další prut, abych se hned nezatěžoval jeho reklamací u něho v prodejně.... A pak že není lepší kamenný obchod....

Acrewmog - Profil | So 6.2.2010 13:18:26

Někdy ty ceny jsou hodně hodně rozdílné mezi kamennou prodejnou a e-shopem. Nakoupil jsem už hodně věcí přes internet a nikdy zatím nebyl problém. Nevýhoda je, že si člověk zaplatí i poštovné pokud není obchod v dosahu bydliště což cenu docela navýší. Nejlepší je ( bohužel pro kamenné prodejny ) prohlédnout si zboží v obchodě a následně objednat z internetu. Proč budu platit o 3 stovky víc když dostanu to stejné a navíc mně to dovezou až domů? :)

Kamy - Profil | So 6.2.2010 13:15:38

tomashr >> Reklamace by se měla řídit stejnými předpisy v obou případech. Jak jsem již mnohokrát napsal je lepší ji řešit osobně než od klávesnice PC. Já měl možnost zkusit si variantu napáleného kupujícího a vím co to obnáší. Takže už nechci riskovat další problémy a ty peníze co v obchodě dám navíc mě stojí za to se vyhnout problémům s dokazováním. Jako je stav zboží při dodání (s tím jsem měl problém já) a další věci spojené se scháněním prodejce, jeho převzetí dopisů a zásilek atd. Je to jen o konkrétním přístupu prodejce a věřím že kvalita služeb e-shopů se zlepšila ale prostě radši nakupuji tam kde mám osobní kontakt.

Kamy - Profil | So 6.2.2010 13:10:16

Andrew >> Já neřekl že mají kvalitnější zboží. Jen jsem naznačil že případné spory se řeší jednodušeji osobně než internetovou korespondencí.

Kamy - Profil | So 6.2.2010 13:08:44

xycht 27,22 >> uvažoval jsi o variantě protivného zákazníka který si zničí zboží a pak chce z tebe vytlouct peníze. Toto jsem si právě prošel. To je má zkušenost s ČOI z pohledu prodejce. Jinak jsem se na internetu 3x spálil proto jsem rád když si mohu spory vyříkat s konkrétní osobou. Protože vymahatelnost práva a spravedlnosti je v této zemi z mé zkušenosti dost zdlouhavá.
To jak jsem napsal první příspěvek bylo myšleno s nadsázkou a všem co to nepochopili a dotklo se jich to se omlouvám. Nikdy jsem nikoho v obchodech nenapadal.

tomashr - Profil | So 6.2.2010 12:57:36

Mrknato >> Jenže on se ti tenhle příměr moc nepovedl - s (hodně) velkým přimhouřením oka by se dal brát, kdyby šlo jen o české eshopy, jenže jakmile to bereš "globálně", tak se řada eshopů posouvá spíš do polohy "vyšší třídy pro náročné", není to ani náhodou jen o ceně, lepší je i komfort nákupu, atd..
Jinak já sám jasně preferuji online nákupy právě díky mnohem většímu komfortu - cenu řeším až na druhém místě.

Mrknato - Profil | So 6.2.2010 12:55:47

Venca888 >> Špatného nic, ani divného, je to jen úvaha.... Některé věci se ale dost často spojují, jako např. "klouboukáři" za volantem s jejich eruducí .... důchodce a hlasovací lístek pro konkrétní stranu... atd....