Kontrola ČOI v e-shopech

Kategorie: Všeobecné

Česká obchodní inspekce letos během ledna provedla řadu kontrol internetových obchodů. Zaměřila se především na dodržování povinností spojených s informováním zákazníka o právu odstoupení od kupní smlouvy a dalších důležitých informací. Nedostatky zjistila inspekce u více než poloviny kontrolovaných e-shopů.

www.novinky.cz/internet-a-pc/191332-coi-odhalila-nedostatky-u-poloviny-kontrolovanych-internetovych-obchodu.html

grizzly72, 5.2.2010

Diskuse k bleskovce

Mrknato - Profil | Ne 7.2.2010 8:20:34

Venca888 >> Tak teď už vím, proč bolševik nerad viděl, když mu lidi moc přemýšleli, uvažovali a neplnili kurva závěry sjezdů..... opět jsi mi pootevřel oči....

Radek Fox - Profil | Ne 7.2.2010 5:38:20

Po mnoha a mnoha letech bezproblémového nakupování na netu přišla kosa i na mne. Koncem loňského roku jsem si naběhl u "netfirmy" www.autoprocar.cz , kde jsem koupil střešní nosič tzv. příčníky na vozidlo. Po necelých čtrnácti dnech jedez nich prasknul a málem mi uletěl za jízdy i se střešním boxem.
Spolumajitele p. Čiháka s nímž jsem obchod uzavíral a sám mi zboží předával je nemožné sehnat, vždy zvedne jemu známý telefon pouze jednou, na e-maily neodpovídá, dokonce jsem ho i osobně sháněl, ale zatím bezúspěšně, rozhodně v tom budu pokračovat... Chtěl jsem zákonnou reklamaci vyřešit ku spokojenosti obou stran, jenže tento vykuk asi ví, proč se zatím skrývá, tak Vám všem doporučuji POZOR na tento shop - varujte přátelé i známé !!!!! Nakonec jsem sedl k PC a odeslal celou sepsanou anabázi s podnětem k prošetření na tyto stránky: http://www.coi.cz/cs/epodatelna-1.html a http://www.financni-urad.info/120~financni-reditel​​​stvi-pro-hlavni-mesto-prahu.htm

Pokud někdo tuto osobu nebo spíše zloděje znáte a můžete mi sdělit, kde ho najdu, budu Vám moc vděčný. R.R.

Venca888 - Profil | Ne 7.2.2010 3:28:00

Mrknato >> to spojujou většinou krátkozrací hlupáci.... pokud jsi jedním z nich, pak na to máš právo... :-)

martinsvitava - Profil | So 6.2.2010 17:09:58

Mrknato >> já ani nic nechci vědět, o takových věcech....ale jak koukám, tak ty jsi kovanej....

Mrknato - Profil | So 6.2.2010 17:05:26

martinsvitava >> Víš prd... My s Ivem už budujeme rybářské milice a ty budou tvrdý, dost tvrdý ..... Pak se tě zeptáme, jestli si s náma a nebo proti nám..... Někteří, dříve narození už touto zkouškou prošli.

Andrew - Profil | So 6.2.2010 16:37:37

pan vedoucí >> mrázeček >> Mám pocit, že si pleteš legislativu. Když si já jako soukromá osoba půjdu koupit pneu, řídí se koupě občanským zákoníkem a navíc mám v kapse zákon o ochraně spotřebitele. Vztah prodejce s výrobcem, který popisuješ, se řídí obchodním zákoníkem. Pro "obyčejného" spotřebitele platí do puntíku co psal kolega b.gun.

martinsvitava - Profil | So 6.2.2010 16:17:47

Mrknato >> už máš koupený známky do členský knížky komunisto?:o))

mrázeček - Profil | So 6.2.2010 15:48:08

to b.gun
Ano smlouva je uzavřena s prodejcem,já jí taky uzavřu s jakožto zprostředkující s prodejcem (mým). a s tim si to řešim já. Jak prodejce prutů pozná že špička byla zlomená nesprávným užíváním,nebo to byla výrobní vada?
Dám příklad,já nedělám do prutů,delám do pneu. prodám nákladní kolo,kecnu 12000 kč/kus. přijde mi dopravce že mu bouchlo a já mám posoudit kde byla chyba? jak to poznám? já jako solidní prodejce mu nabídnu náhradu aby měl na čem jezdit samozřejmě a dohodnu se s nim na postupu. reklamaci pošlu výrobci,který mi předá vyjádření o tom co se stalo a kde byla chyba. (přeložené auto,nesprávná montáž,nedostatečné nahuštění,výrobní vada atd ) je li reklamace uznána,neni problém,zboží které sem mu dal náhradou mu zůstává a já si s dodavatelem vyřešim vše potřebné. když neuznaji závadu,bohužel. (většinou to je lidský faktor,třeba to nesprávné užívání věci) takhle to chodí a neni to jinak. s 31 dní sem se upsal,omluva. Kdyby to bylo tak jak říkáš,tak sou všichni prodejci zkrachoválí,protože by jenom reklamovali a dávali jiný zboží.

Mrknato - Profil | So 6.2.2010 15:45:26

Salmo1 >> Četl jsi programové prohlášení jihočeského Hladíka v únorovém Rybářství? Taky bude zakládat COOP revíry ..... jistot se nevzdá nikdo.-)

Salmo1 - Profil | So 6.2.2010 15:27:38

Mrknato >> Máš raději družstevní Jednotu a jistoty,ale chápu to.Moje babička má také ráda známé prostředí,už jenom přejmenování na COOP ji trochu rozladilo,ale má už 98 let a tak se to dá pochopit:-)

b.gun - Profil | So 6.2.2010 15:22:58

pan vedoucí >> mrázeček >> Ty, jako kupující (spotřebitel), uzavíráš při koupi zboží smlouvu s výrobcem? Ne, smlouvu uzavíráš s prodejcem, tudíž o uplatněném právu z odpovědnosti za vady je povinen rozhodnout prodejce. Dále reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečných odkladů, nejdéle však do 30 dnů (nikoliv 31, jak uvádíš ty), pokud se prodávající nedohodne se zákazníkem na lhůtě delší. Takže ta lhůta není tak dlouhá kvůli tomu, aby se o něčem rozmýšlel, ale hlavně proto, aby měl rozumný prostor na odstranění vady.

xycht 27,22 - Profil | So 6.2.2010 14:35:36

Kamy >> Ok, chápu tě. Já měl zatím štěstí a nic podobného mě nepotkalo. Prodej v kamenném obchodě má pochopitelně své výhody a rád tak nakupuju, ale nakupuju rád i přes internet. A nechci nikomu kecat do toho, kde si má zboží koupit. Máš naprostou pravdu v tom, že osobně se spousta věcí řeší líp.