Přípravy kanálu Dunaj-Odra-Labe mohou začít. Vláda chce dát 15 miliard

41 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NMartin M. - Profil | Po 5.10.2020 21:07:13 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

500 miliard Kc. To je asi jako postavit bydleni pro pul milionu lidi. Jenze tam vam z toho aspon lidi budou platit najem a nebo hypoteku. Kdo zaplati tech 500 miliard? Pokud uvazujeme 20 let na navratnost investice (v privatnim sektoru bych to chtel mit zpet drive, ale budiz) tak to mame 68 milionu denne kazdy den v roce, coz je nerealne vzhledem k prutokum a zamrzani hladiny. Muzeme si tipnout, kolik lodi denne tam propluje a na kolik pak bude vychazet poplatek za vyuziti teto moznosti a jestli to pro transport bude vyhodne. A to je jen pohled z pozice investora.

    Ntomvec - Profil | Čt 8.10.2020 10:07:14

    Knapík >> To ti říká podvědomí, kde těch 15 miliard skončí.

      Nsliver - Profil | Út 6.10.2020 16:52:37

      Vlčice >> utíkáš , holka. Víš dobře, jak to myslím. Pro dokončení splavnosti Odry z moře až do Ostravy chybí už jen pár kilometrů kanálu, voda je zajištěná i pro velmi suché roky.
      Celý projekt DOL je asi neproveditelný i nejspíš zbytečný. Navíc naše vlády to prostě neumí. Poláci měli před vstupem do unie asi 600km dálnic jako my. Teď mají cca 4500 a my 1200. My jsme expetri akorát tak na cyklostezky těsně kolem vody .

        Nsven - Profil | Po 12.10.2020 16:31:36

        sumec 1950 >> Na druhou stranu.. ušmudlaných 15 miliard za celý kanál ?
        To je jen taková sranda :-)
        Pražáci probendili 20 250 000 000,- Kč za jeden kousek metra, dlouhý 6km ...
        Který nemá jiný smysl, než aby si nemuseli šoupat zadnici autem, autobusem nebo tramvají..
        https://echo24.cz/a/iJ78n/nejdrazsi-metro-sveta-pra​ha-dala-za-kilometr-125-milionu-eur

          NFockeWulf - Profil | Po 12.10.2020 10:13:34

          Pike >> Až toho starého zlého ochlastu odnese čert, všem se uleví. S tím zmizí i ten blud o kanálu. jsem si jistý, že každá nová vláda, která nebude na tom hovadu závislá, ten projekt okamžitě zruší. Je to jen penězovod pro jeho kumpány, kteří ho drží na nohou.

            NDarďas - Profil | St 7.10.2020 12:49:22 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

            Článek z roku 1937.
            Jez koblovský jest prvním velkým objektem na projektovaném průplavu dunajsko – oderském.

            Podle původního projektu předválečného měl průplav procházeti městem Mor. Ostrava podél pravého břehu řeky Odry, křižovati Ostravici aquaduktem a podejíti nebo nadejíti trať dráhy Severní (Přerov –Bohumín-Krakov). V dalším průběhu měl průplav podržeti trasu na pravém břehu až ku hranicím státním u Bohumína, při čemž by přešel řeku Olzu aquaduktem, nebo měl přejíti na našem území řeku Odru mostem na levý břeh Odry, podle toho, jak Německo vyřeší trasu průplavu na svém území.
            https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&ur​l=http://www.ostrava-a-pruplav-do.ic.cz/koblovskyje​z.php%3Fclanek%3Dbrozura_o_stavbe_jezu&ved=2ahUKEwi​tuvaGpqLsAhWitXEKHW4lDSYQFjABegQICRAC&usg=AOvVaw0xC​vMaDfaahnbpdNvzqlwO&cshid=1602067727589

              Nsumec 1950 - Profil | Po 12.10.2020 15:27:09

              Jedno vím jistě,že se kanálu v tomto životě nedočkám. Patnáct miliard Kč zmizí dřív než začnou ten kanál vůbec kopat.

                NDarďas - Profil | Čt 8.10.2020 13:42:04

                tomvec >> Přesně.Udělá se nový projekt,založí komise,několik modelů,průzkum,pár večírků a bude po miliardách.

                  NGašpi - Profil | St 7.10.2020 9:50:21

                  sven >> je to schválené......nejhorší vlada za 30 let.....keců o ekologii 3 pejče ....takže čau lidi....

                    Npepa-č - Profil | Út 6.10.2020 21:24:23

                    tady máte ještě jeden pohled na kanál.

                    docela jiný pohled.

                    je zcela lhostejné, zda s názorem pana Klimeše budete souhlasit, nebo ne, (já bych k tomu měl pád výhrad) o to tu nejde, ale jako věc k zamyšlení to je dobré.

                    https://nazory.aktualne.cz/komentare/predhodte-lidu​-zemanuv-kanal-at-nerusi-pri-rozdelovani-180-m/r~88​271988073811eb9d470cc47ab5f122/?dop_req_id=hjT7hCG9​NU8-202010061917&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.​box

                      Nsven - Profil | Po 5.10.2020 21:53:36 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                      Martin M. >> Ano, máš naprostou pravdu. Za takovou částku, by bylo možné pořídit mnoho prospěšného, pro občany tohoto státu
                      Odpověd na otázku, kdo zaplatí těch 500miliard je nabíledni..
                      Budeme to my, občané České republiky, nikdo jiný.
                      500 miliard je pořádný balík...
                      Leč při vědomí, že údajně ročně odteče do zahraničí pouze na dividendách, cca 700miliard, plus neurčená částka do daňových rájů + ......
                      na to asi zřejmě máme....
                      https://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesko/jak-zahra​nicni-firmy-doji-cesko-odtece-az-700-miliard-rocne_​457806.html

                      Dovolil jsem si sem zkopírovat jeden svůj starší příspěvek, kdy se při troše snahy pídění po pravdě, jeví celá záležitost ve zcela jiném světle, než jak je nám mainstreamem stále dokola servírováno

                      "Ano projekt se ekonomicky sakra nevyplatí a navíc ekologicky vymstí ...ovšem ani s jedním ani s druhým nemá nic společného.. jedná se o ryze politický projekt ...

                      ....."Nejspíš takový kanál naší ekonomice a průmyslu, respektivě zbytkům naší ekonomiky a průmyslu, nepřinese žádný prospěch ale právě naopak..
                      Nejspíš ani nikdo v Česku, nepotřebuje pomalou lodní dopravu.

                      Některým jedincům stále nedochází naše členství v EU, důvod proč jsme jejím členem a že rozhodovací pravomoci se z Prahy, už dávno přestěhovaly do Bruselu..
                      Vůbec není rozhodující prospěch jakéhosi Česka ale prospěch Unie...respektivě vyšších pater světového dění...

                      Našim únijním zadáním, je mmj., být ze severu na jih a naopak a ze západu na východ a naopak, silničním, železničním a leteckým tranzitem, s logistickými centry, překladišti atd...
                      V unijním plánu je i tranzit těchto zemí vodní cestou D-O-L.....

                      Slovy klasika: "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat."...

                      Tedy ještě jednou ve zkratce. Vůbec není rozhodující, jsme-li pro DOL nebo Intermarium....

                      Rozhodující je, že tak bylo dohodnuto dne 23. června 1997 v Helsinkách a jménem i České republiky, za éry presidentování Václava Havla, byla podepsána Evropská dohoda o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu (AGN).

                      http://www.sagit.cz/info/sb99163

                      Souhlas s projektem D-O-L který je zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států EU byl jedním z bodů, podmiňujících přístup České republiky do Unie v roce 2003.

                      Na tom neshledávám nic nejasného ..

                      Prostě to tehdejší vláda spolu s prezidentem Havlem odsouhlasili a tedy je tato dohoda závazná i pro všechny následující vlády a presidenty. Včetně Miloše Zemana .

                      Česká republika není v postavení aby rozhodovala o unijních projektech. Na to si musíme bohužel zvyknout..

                      Evropská hospodářská komise při organizaci spojených národů v Ženevě (ECE/UNO) si již v roce 1959 vytyčila cíl, spočívající ve vytvoření evropské sítě vodních cest. Podle předpokladů ECE/UNO mělo toho být dosaženo realizací tří základních plavebních propojení:

                      vodní cesty Rýn-Mohan-Dunaj (v provozu od roku 1993)
                      vodní cesty Dunaj-Odra-Labe (studie proveditelnost 2016-2018)
                      vodní cesty Odra-Visla-Dněpr (o obnově spojení jedná Polsko s Běloruskem a Ukrajinou)

                      ...." mezi zastánce urychlené výstavby vodní cesty Dunaj-Odra se řadil i podnikatel Tomáš Baťa.
                      Po jeho tragické smrti v r. 1933, převzal vedení podniku Jan Antonín Baťa..
                      Vodní cesta o celkové délce 51 km byla vybavena 14 plavebními komorami. Plavba na této vodní cestě byla zahájena 2. prosince 1938. Návrhy počítaly i s prodloužením této izolované vodní cesty k Dunaji a do Zlína. Na řece Moravě byly také v trase D-O-L vybudovány jezy v Kroměříži, Spytihněvi, Nedakonicích a Hodoníně.

                      Po „anšlusu“ Rakouska v březnu 1938 se stala realizace průplavu D-O-L životně důležitou otázkou integrace říšské vodocestné sítě.
                      19. listopadu 1938 byl podepsán Německo-československý protokol o způsobu uskutečnění odersko-dunajského průplavu a jeho labské větve.
                      K překonání spádu bylo navrženo 27 stupňů (se zdvihadly 16–19) s dvojitými plavebními komorami s rozměry 225×12 m. Šířka kanálu ve dně měla být 32 m a v hladině 45 m, hloubka v některých úsecích až 4 m. Německá strana trvala na původní trase, odbočující z Dunaje u Vídně.

                      Slavnostní výkop průplavu Odersko-dunajského byl proveden 8. prosince 1939 poblíž Kandřína v dnešním Polsku. Součástí ceremonie bylo i otevření navazující vodní cesty – Gliwického průplavu, který měl následně umožnit propojení Odry a Visly.
                      Práce započaly i na opačném konci vodní cesty u Vídně, kde bylo vyhloubeno koryto v délce 6 km..
                      ...byla zahájena výstavba zdymadla u Velkého Oseku a dokončen plavební stupeň Hradištko, což umožnilo pravidelnou průběžnou plavbu od roku 1944 až do Kolína. V roce 1943 byly z důvodu válečného vývoje zastaveny veškeré práce.

                      Evropská hospodářská komise při organizaci spojených národů v Ženevě (ECE/UNO) si již v roce 1959 vytyčila cíl, spočívající ve vytvoření evropské sítě vodních cest. Podle předpokladů ECE/UNO mělo toho být dosaženo realizací tří základních plavebních propojení:

                      vodní cesty Rýn-Mohan-Dunaj (v provozu od roku 1993)
                      vodní cesty Dunaj-Odra-Labe (studie proveditelnost 2016-2018)
                      vodní cesty Odra-Visla-Dněpr (o obnově spojení jedná Polsko s Běloruskem a Ukrajinou)

                      ..."Důraz na zásadní roli propojení pro zlepšení konfigurace evropské sítě vodních cest se projevil i v přístupovém dokumentu, na jehož základě vstoupila Česká republika v roce 2003 do EU. V tomto dokumentu je projekt D-O-L zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států unie"...
                      (zdroj wiki)

                      Nechápu tedy, proč se hází vina na současného presidenta..... no tedy chápu ale je to jen účelová lež...

                      ..." Propojení Baltu s Černým mořem (případně i Středozemním) je nezvratná, politická a strategická záležitost, tzv. Intermaries, která nemá nic společného s Milošem Zemanem, ledeže je právě Českým presidentem...
                      https://cs.wikipedia.org/wiki/Iniciativa_Trojmo%C5%​99%C3%AD

                      https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/donald-trump-ve​-varsave-trojmori-andrzej-duda_1707060600_haf

                      https://www.investicniweb.cz/news-summit-iniciativy​-trojmori-podporil-vznik-investicniho-fondu/
                      https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/donald-trump-ve​-varsave-trojmori-andrzej-duda_1707060600_haf
                      Na které se už dávno pracuje..
                      Např.
                      https://www.novinky.cz/zahranicni/506117-polsko-chc​&

                      https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Du​naj%E2%80%93Odra%E2%80%93Labe
                      Zdroj:
                      https://www.mrk.cz/diskuse.php

                        NHonza7 - Profil | Po 12.10.2020 10:38:30

                        sven >> Můžeš jsi být jistý že chlastal, v té době snad chlastal každý, poněvadž v jakýkoliv alkohol byl vhodnější k pití, než voda.
                        Předcházelo se tak celé řadě epidemií.

                          Nboriak - Profil | St 7.10.2020 8:31:12

                          tento prieplav nema sancu, vdaka bohu za rakušanou ktorý si už dojeb.t usek moravy nenechaju, tento projekt treba pochovat spolu s komunizmom naveky amen

                            Nsplávkař - Profil | Út 6.10.2020 19:55:52

                            někdy před 80 lety se začala plánovat D11 jako zásadní spojnice ČR s PL a v r 2020 je konec stavby je stále v nedohlednu. Dálnice do Rakous je na tom asi ještě hůř a vrchnost si tu pouští žilou miliardy aby jsme se prý, možná někdy, mohli plavit do Polska na lodičkách.

                              Nsliver - Profil | Út 6.10.2020 16:24:31

                              Vlčice >> Odra splavňená do Ostravy bude, tomu věřím, Poláci do toho dali zatím 40 mld a tlačí na dokončení. Dokončení poldru na kapacitu těch 300mil.m3
                              je pro ně hračka a ještě na tom vydělají. Pouze ho prohlubují , jinak hráz a stavidla jsou hotová, funguje to už půl roku. Mají tam kvalitní štěrk, tak ho těží a prodávají na dálnice i u nás. Pět let to musí udržet suché kvůli těch dotací , tak to během té doby prohloubí. Pak to za dva roky napustí. Kanál mají postavený až na hranice.
                              Celý DOL mám na háku, nevěřím, že to češi dotáhnou. Ale kanál do Ostravy bude. Voda je zajištěná a kanál nás má stát cca 15miliard, což je směšné.
                              Jinak voda v takovém kanále se nekazí, má pohyb a rybám se tam daří. Znám kanál na Odře u Kenděřyna.

                                NDarďas - Profil | Út 6.10.2020 16:09:42 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                Trocha historie.Ofoceno z knihy Povodí Odry.

                                  N_Karel_ - Profil | Po 12.10.2020 20:27:58

                                  sven >> Nezpochybňuji ústavu. Jen ty ji zřejmě úplně nechápeš. Stejně jako nezpochybňuji, že prezidentem je ten dobytek Zeman. Máme tu ústavní právníky, i takové, kteří ji tvořili, a ti mají zřejmě jiný názor, než ty. Ještě jednou - nemáme tu prezidentský systém.

                                    N_Karel_ - Profil | Po 12.10.2020 18:52:36

                                    sven >> Představa, že snad prezident odvolá ministra, protože nesouhlasí s jeho politickým rozhodnutím, je směšná. Stejně jako to, že by snad nějak schvaloval programové prohlášení vlády. Snad jen jeho případnou neshodu s ústavou, jinak je ve většině případů jen ceremoniář. Nemáme tu prezidentský systém, byť se to ten odporný člověk na hradě snaží změnit.

                                      NGašpi - Profil | St 7.10.2020 20:17:39

                                      sven >> možná něco jako s polským Slezským kanálem, propojení Visly a Odry na, který měli přispět 10 miliardami dolarů Číňani a sešlo z toho .....
                                      Podkarpatské vojvodství by se mohlo stát evropským centrem lodní přepravy zboží z Číny aj.
                                      Plány můžou být, ale vleče se to a možná i naschvál, aby se ten projekt neuskutečnil.
                                      Může to být něco jako dostavba Dukovan, stát bude krvácet a houno z toho...jedině naroste cena el a ani se nedostaví .....

                                        Ntomvec - Profil | St 7.10.2020 14:29:41

                                        sven >> i když Poláci dnes oflastrovali Gazprom i německé firmy, které stavbu plynovodu financují.

                                        https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/gazprom-dos​tal-v-polsku-pokutu-175-miliard-kvuli-nepovolene-st​avbe-plynovodu-40338521

                                          Nsven - Profil | St 7.10.2020 12:48:16

                                          sumec 1950 >> štípní se, jestli nespíš :-)))
                                          A pokud bdíš, tak se vrať k mému prvnímu příspěvku, na předchozí straně.
                                          Tam najdeš jasná a nezpochybnitelná fakta, kdo nás do toho namočil...

                                          Takže jestli to současný president kvituje, kvituje s jásotem anebo je toho zarytým odpůrcem je zcela irelevantní.
                                          President (kterýkoliv) tohoto slzavého údolí, je ten poslední, kdo to může nějak ovlivnit ...
                                          Zadání EU je jasné a jednoznačné .

                                          A že se bude tunelovat, tak vo tom žádná.... ostatně jako v případě každé státní zakázky napříč dějinami, tohoto prostoru..

                                            NDarďas - Profil | St 7.10.2020 12:41:39

                                            sumec 1950 >> Zemana taky nemusím,ale jeho výmysl to není.První stavba, pro to splavnění se postavila již v roce 1936.( jez Hrušov,Koblov + úprava koryta).Tento jez měl k tomuto účelu v budoucnosti sloužit.(dnes již nestojí)

                                              Nsumec 1950 - Profil | St 7.10.2020 2:26:56

                                              sven >> Taky nevidím světlo na konci tohoto obřího tunelu.Nejspíše se jedná o megalomanský projekt jednoho megalomanského opilce.Jenom můj názor.

                                                Nsven - Profil | St 7.10.2020 1:00:55

                                                Já žádné vizi budoucího rozvoje, vnitrostátní lodní přepravy napříč Evropou, nevěřím ani za mák.
                                                Už jen vzhledem k potřebě či spíš požadavku stále větší rychlosti a stále většího objemu přepravy. A že by byla globalizace na umření, tak to mi nepřijde...
                                                Pokud by tedy k tomu někdy došlo, nejspíš by mělo takové propojení, smysl maximálně pro turistiku...možná lokálně pro kyvadlovou nákladní dopravu, např. uhlí do elektrárny, písek do cementárny apod.
                                                Ale že by se někdo trmácel s nákladem z Černého moře do Baltického nebo Severního "zkratkou" přes tisíc zdymadel, tak na to mám nejspíš malou obrazotvornost..
                                                Vidím to spíš na vrtění psem a přirovnal bych naši situaci ke stavu když dáš souhlas aby středem tvého pozemku, byl položen strategicky důležitý telekomunikační kabel anebo povede dálnice.. Obojí je nesporně užitečné, oboje cosi spojuje, obojí najde své příznivce..

                                                Pokud však souhlas dobrovolně neudělíš, bude ti pozemek ve vyšším zájmu vyvlastněn..
                                                Ani kabel ani dálniční úsek nebude tvým majetkem ani nebudeš účastníkem rozhodování o jeho dění.
                                                V každém případě si už na svém pozemku, bez povoleni do země nekopneš, případně bude tvou provizí jen smrad výfuků a dálniční hluk..
                                                Ať se nám to líbí nebo ne, foukat si rozhodně nemůžeme..
                                                Rozhodnutím velmocí, jsme byli vytržení z 300letého svazku Rakousko- Uhersko
                                                a uměle byla spojena česká země s moravskou, slezskou, slovenskou a podkarpatskou v Československo...
                                                Rozhodnutím velmocí se opět rozpojili a odevzdali Němcům Sudety aby se za pár let jejich rozhodnutím opět spojili ale pro změnu odevzdali SSSR, Podkarpatskou Ukrajinu..
                                                Rozhodnutím velmocí se opět slovenská a česká rozpojily aby byly za dalších pár let
                                                obě začleněny do EU...
                                                Nejsme to my, kdo řídí chod tohoto prostoru...
                                                To je pouze vlhký sen hlupáků....
                                                Jak praví jedno moudro: "Kdyby mohly volby něco měnit, už dávno by byly zrušeny"

                                                Ačkoli na českou republiku, potažmo na všechny následující vlády a presidenty
                                                uvalila toto břemeno naposledy Havlova vláda, která podepsala dne 23. června 1997 v Helsinkách Evropskou dohodu "O hlavních vnitrozemských vodních cestách, mezinárodního významu (AGN), pochybuji o její realizaci na našem území....

                                                Od dob prvního "architekta" této megalomanské stavby českého krále a římského císaře Karla IV. uplynulo už 645let a i přes snahy desitek jeho historických následovníků nikdy nebyla realizována. Pro nejrůznější překážky...a tak tomu bude s pravděpodobností, blížící se jistotě i tentokrát..

                                                  Nsliver - Profil | Út 6.10.2020 16:29:46

                                                  Vlčice >> nevytrhává, Polsko je rovina a ta stavba ochrání cca 2,5mil. lidí i za mokrého stavu a splňuje tak několik požadavků za směšné peníze oproti třeba přehradě. A celý oderský systém je hotový, chybí jen příkop do Ostravy. Odra bude dotčena jen na již zregulovaných úsecích jen prohloubením.

                                                    NRAJA - Profil | Po 5.10.2020 21:29:38

                                                    Myslím, že sprostosť storočia. Sú o tom vypracované všeliaké štúdie, či už s kladným ale aj negatívnym dopadom na prírodu a pod. Je to len vízia, resp. povedané, ako preprat prachy a dobre sa nabalit. Vid cinakov a ich priehradu 3 roklín, s ktorou niekedy nevedia čo robit. Zavolajte ich, oni to vykopu motykami za 1/6 cenu:-)

                                                      Nstandas - Profil | Čt 21.10.2021 10:13:46

                                                      Tak je to dobrý, největší propagátor kanálu leží na smrtelné posteli!!! A k tomu krize. No já myslím že veledebilní dílo nebude!!!! :-))))))))))))))))))))))))))))

                                                        Nsven - Profil | Po 12.10.2020 19:53:57

                                                        _Karel_ >>
                                                        Směšné je, že zpochybňuješ Ústavu aniž bys ji četl, ty ceremoniáři.. :-)
                                                        Jaký president byl demokraticky zvolen v přímé volbě občany tohoto státu, takový tam je.
                                                        Bylo to rozhodnutí většiny voličů a je třeba to respektovat ať se to někomu líbí nebo ne...
                                                        Tomu se říká demokracie, víš ?
                                                        V příštích volbách, bude 100% zvolen jiný :-)
                                                        Seš si jistý, že to bude ten pravý, kterého budeš ctít a milovat ? :-)

                                                        Článek 62
                                                        Prezident republiky
                                                        a) jmenuje a odvolává předsedu a další členy vlády a přijímá jejich demisi, odvolává vládu a přijímá její demisi,
                                                        b) svolává zasedání Poslanecké sněmovny,
                                                        c) rozpouští Poslaneckou sněmovnu,
                                                        d) pověřuje vládu, jejíž demisi přijal nebo kterou odvolal, vykonáváním jejích funkcí prozatímně až do jmenování nové vlády,
                                                        e) jmenuje soudce Ústavního soudu, jeho předsedu a místopředsedy,
                                                        f) jmenuje ze soudců předsedu a místopředsedy Nejvyššího soudu,
                                                        g) odpouští a zmírňuje tresty uložené soudem a zahlazuje odsouzení,
                                                        h) má právo vrátit Parlamentu přijatý zákon s výjimkou zákona ústavního,
                                                        i) podepisuje zákony,
                                                        j) jmenuje prezidenta a viceprezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu,
                                                        k) jmenuje členy Bankovní rady České národní banky.

                                                        Článek 63
                                                        (1) Prezident republiky dále
                                                        a) zastupuje stát navenek,
                                                        b) sjednává a ratifikuje mezinárodní smlouvy; sjednávání mezinárodních smluv může přenést na vládu nebo s jejím souhlasem na její jednotlivé členy,
                                                        c) je vrchním velitelem ozbrojených sil,
                                                        d) přijímá vedoucí zastupitelských misí,
                                                        e) pověřuje a odvolává vedoucí zastupitelských misí,
                                                        f) vyhlašuje volby do Poslanecké sněmovny a do Senátu,
                                                        g) jmenuje a povyšuje generály,
                                                        h) propůjčuje a uděluje státní vyznamenání, nezmocní-li k tomu jiný orgán,
                                                        i) jmenuje soudce,
                                                        j) nařizuje, aby se trestní řízení nezahajovalo, a bylo-li zahájeno, aby se v něm nepokračovalo,
                                                        k) má právo udělovat amnestii.
                                                        (2) Prezidentovi republiky přísluší vykonávat i pravomoci, které nejsou výslovně v ústavním zákoně uvedeny, stanoví-li tak zákon.
                                                        (3) Rozhodnutí prezidenta republiky vydané podle odstavce 1 a 2 vyžaduje ke své platnosti spolupodpis předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády.
                                                        (4) Za rozhodnutí prezidenta republiky, které vyžaduje spolupodpis předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády, odpovídá vláda.

                                                        Článek 64
                                                        (1) Prezident republiky má právo účastnit se schůzí obou komor Parlamentu, jejich výborů a komisí. Udělí se mu slovo, kdykoliv o to požádá.
                                                        (2) Prezident republiky má právo účastnit se schůzí vlády, vyžádat si od vlády a jejích členů zprávy a projednávat s vládou nebo s jejími členy otázky, které patří do jejich působnosti.

                                                        Článek 65
                                                        (1) Prezidenta republiky nelze po dobu výkonu jeho funkce zadržet, trestně stíhat ani stíhat pro přestupek nebo jiný správní delikt.....

                                                        https://www.psp.cz/docs/laws/constitution.html

                                                          NWillow - Profil | Po 12.10.2020 17:47:39

                                                          sumec 1950 >> Bude sloužit Polákům.

                                                            NKnapík - Profil | Čt 8.10.2020 8:59:00

                                                            Chtěl bych poprosit o změnu názvu tohoto vlákna, četl jsem :
                                                            Přípravy k análu ...

                                                              Nsumec 1950 - Profil | St 7.10.2020 12:27:13

                                                              sven >> O Karlu IV jsem nic nepsal.Tady se takřka začíná plnit sen jinému vládci.Vždyť už nejméně dvacet let o ničem jiném nemluví. Není na to doba, a jsou důležitější věci, které tahle těžce zkoušená země potřebuje.Tunelovat může v Rusku nebo v Číně. Tady už prostě ne!

                                                                Nsven - Profil | St 7.10.2020 11:23:49

                                                                Gašpi >> Jj. Pravdu díš, schválené to je.
                                                                Akorát jsme jako tradičně, v sakra skluzu.. :-)

                                                                "Evropská hospodářská komise při organizaci spojených národů v Ženevě (ECE/UNO) si již v roce 1959 vytyčila cíl, spočívající ve vytvoření evropské sítě vodních cest. Podle předpokladů ECE/UNO mělo toho být dosaženo realizací tří základních plavebních propojení:

                                                                vodní cesty Rýn–Mohan–Dunaj (v provozu od roku 1993)
                                                                vodní cesty Dunaj–Odra–Labe (studie proveditelnost 2016–2018)
                                                                vodní cesty Odra–Visla–Dněpr (o obnově spojení jedná Polsko s Běloruskem a Ukrajinou).

                                                                Dne 23. června 1997 byla v Helsinkách jménem České republiky podepsána Evropská dohoda o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu (AGN)

                                                                Důraz na zásadní roli propojení pro zlepšení konfigurace evropské sítě vodních cest se projevil i v přístupovém dokumentu, na jehož základě vstoupila Česká republika v roce 2003 do EU. V tomto dokumentu je projekt D–O–L zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států unie."
                                                                https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Du​naj%E2%80%93Odra%E2%80%93Labe

                                                                Ale to mohli soudruzi v Bruselu včas tušit, že u nás máme to budování komunikací, tak nějak na salámu ....

                                                                „Salámová“ metoda

                                                                "Velmi kritizovaným aspektem výstavby dálnic v Česku je tzv. salámová metoda schvalování a výstavby. Tato metoda spočívá v tom, že celá plánovaná dálnice je (převážně z finančních důvodů) rozdělena na několik úseků po cca 12 km (obvykle úsek mezi 2–3 křižovatkami) a každý tento úsek je plánován, posuzován a stavěn zvlášť, téměř nezávisle na ostatních navazujících úsecích. Často se tak stává, že je několik souvislých úseků již dokončeno a provozováno a u navazujících, pro dopravu zcela klíčových úseků, není ještě vůbec jisté kudy vlastně povedou, nebo dokonce zda vůbec budou schváleny. Tyto úseky jsou navíc z ekologického hlediska obvykle ty nejcitlivější, jako např. dálnice D8 přes CHKO České středohoří, dálnice D3 přes Posázaví, silnice I/35 u CHKO Český ráj, severní část Pražského okruhu, aj. V okamžiku, kdy je již většina úseků postavena a provozována je obecně (investorem, dopravci, politiky a státními úředníky, médii, obcemi, i veřejností) kladen silný tlak na dostavbu zbývajících úseků, které jsou sice na jednu stranu klíčové až nezbytné pro dopravu, ale velmi citlivé pro ekologii. Spor o dálnici tak dosahuje svého vrcholu.

                                                                Pokud by odpůrci problematického úseku dálnice se svou kritikou uspěli a problematické úseky se nakonec nepostavily (zatím se to ještě nestalo), tak již postavené a provozované úseky dálnice mohou být brány jako naddimenzované nebo dokonce úplně zbytečné a tudíž neekonomické, protože dálnice by končila tzv. „v polích“ (nikam by dále nenavazovala) a sloužila by jen minimálnímu množství dopravy mezi několika městy, místo aby sloužila dálkovému tranzitu o vysokých provozních intenzitách tak, jak byla navržena a postavena. Mimo to salámová metoda prodlužuje a komplikuje přípravy a výstavbu celé dálnice.

                                                                Salámová metoda není záležitost posledních let, dálnice se v Česku takto staví od 60. let 20. století. "
                                                                https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_v_%C4%8C​esku#%E2%80%9ESal%C3%A1mov%C3%A1%E2%80%9C_metoda

                                                                  Nsliver - Profil | Út 6.10.2020 17:29:08

                                                                  Vlčice >> 15 miliard od kterých můžeš odpočítat dotace, pokud budou schopni je vyřídit. To je směšná částka za přímé spojení s mořem , i kdyby tím kanálem jezdili ostravjaci akorát na prťave tresky na balt místo na kapre do hlučina, kde stejnak bude cyklostezka přimo kolem vody.

                                                                    NWillow - Profil | Út 6.10.2020 16:59:13

                                                                    Vlčice >> Něco o kanálu na Rýnu...pro odlehčení.

                                                                    https://www.iprima.cz/filmy/neviditelna-reka#premiu​m-promo-page

                                                                      Nsliver - Profil | Út 6.10.2020 15:50:11

                                                                      Vlčice >> ten poldr mají Poláci. Zaplatila ho unie, oni mají celý systém postavený a připravený, Odru splavnou. V tom poldru bude 300 mil. kubíků vody do sedmi let. S reversníma turbínama bude bohatě stačit na celý kanál až do Ostravy. Kanál na našem území je plánovaný mimo meandry a chráněná území.

                                                                        NVlčice - Profil | Út 6.10.2020 13:15:56

                                                                        tomvec >>
                                                                        DOL bude zavisly na prutoku Labe, Odry
                                                                        i Moravy, cim jinym by jsi tento velky kanal asi napajel a udrzoval stalou hladinu?

                                                                        Jakoz i naopak.. bude velmi ovlivnovat prutoky techto rek a to vetsinou negativne.

                                                                        Podlozi kanalu bude taky peknej pruser, protoze ne vsude bude vhodne a spousty nacerpane vody protece do podlozi.

                                                                        Roky zpetne byla na Morave velka sucha, zajimalo by mne odkud se vezme voda do kanalu, bude-li pocasi jak v srpnu 2017, 2018 a 2019?

                                                                        Co to udela s podzemni vodou v oblasti?

                                                                        Naklady jsou nenavratne.
                                                                        Kanal si nevydela ani na jeho rocni provoz - udrzba a provoz vodnich del, cisteni nanosu v kanale, zpevnovani a opravy brehu, seceni, obnova vysadeb, cerpani vody do kopce atd.

                                                                        Sednete si opakovane na "splavnem" useku Labe, zkuste si propocitat aktualni rentabilitu lodni dopravy x dalnice a zeleznice.

                                                                        DOL je naprosty nesmysl, jak z hlediska ekonomiky, ekologie tak treba i socialna.

                                                                        To ale vubec nevadi, hlavne ze maji urciti lide zakazky, ze se jim vrati prachy za nakup strategickych pozemku kolem DOL a ze je megaloman spokojen.

                                                                        A ani argument - podminka vstupu do EU..
                                                                        A co jako?
                                                                        EU vytvorila jiz spousty paskvilu, tak tedy budeme za kazdou cenu podporovat dalsi? Proc?

                                                                        Jestli chce nekdo pomoci napr zemedelcum v oblasti planovaneho DOL, existuji jednoznacne rozumnejsi cesty.

                                                                        A posledni vec, jestlize uz ted jsou odhadovane naklady XY miliard, tak vezte, ze realne se nakonec utrati klidne i 4x vice penez. Kdo Vam zaruci opak? Nikdo

                                                                        Jiste je jen jedno: v zemi i v zahranici se najde par lidi, firem pro nez je a bude tento projekt proste vyhodny

                                                                        A nebezpecna bude v tomto ohledu i samotna novela stavebniho zakona a dale i novela tzv. "linioveho" zakona

                                                                        Obci, obcanu a dalsich subjektu uz se proste nikdo na nic ptat nebude..

                                                                          Ntomvec - Profil | Út 6.10.2020 9:40:55

                                                                          Martin M. >> A k tomu D-O-L. Jsou úseky, které jsou už dnes splavné, tzv. jezové nádrže, další se mají vybudovat. V určitých částech půjdou plavební kanály mimo současné koryto, někdy i hodně bokem a větší vzdálenost. Takže to nebude závislé na průtoku. Co se týká plavebních komor, někde jsem četl, že napouštění a vypouštění by mělo být na principu přečerpávacích elektráren (reverzní turbíny). Pro laika jsou podklady víceméně nedostupné, velmi špatně se to hledá.

                                                                          Tady jsou nějaké mapky:
                                                                          https://drive.google.com/drive/folders/1_QdVKkAxmyA​g6TGC008a9LSdzhmGFuLq?usp=sharing

                                                                            NMartin M. - Profil | Út 6.10.2020 1:40:04

                                                                            Fakt by mne zajimalo, kolik lodi denne to muze vyuzit pri letnim prutoku v horni casti 3k/s. Pokud tam bude mit plavebni komora prevyseni dejme tomu 5 metru, plocha pro tridu Vb je 190x12m, tak jen naplneni bude trvat pres hodinu a celou tu dobu rekou nic nepotece.

                                                                              Nsven - Profil | Po 5.10.2020 23:59:27

                                                                              Martin M. >> S druhou částí bezvýhradně souhlasím ale s tou první, z výhradou.
                                                                              Možná nebyly naše strojírenské výrobky a průmyslové celky jako např. cukrovary, elektrárny apod. plně konkurence schopné směrem na západ (i když sklářské, textilní, chemické apod. určitě ano)ale směrem na východ a do zemí třetího světa, rozhodně ano.
                                                                              Takže např. zmíněný Volkswagen, který za babku koupil naší obchodní značku Škoda i s mozky a pracovní silou, zároveň s ní, získal i naše trhy. Nejspíš bychom neexpandovali na světové trhy ale určitě by se škodovka neztratila např. v Indii, Pakistánu, Íránu, Vietnamu, Latinské Americe apod.
                                                                              Tím jsem chtěl naznačit, že kdybychom neztratili značky a trhy, mohli jsme mít plné zisky a dostatečné i bez "zahraničních investorů ".... třeba na deset kanálů ročně .. :-)
                                                                              https://www.youtube.com/watch?v=LiUrpxbchec

                                                                                NSekulan - Profil | Po 5.10.2020 21:41:52

                                                                                Dinosaurus ktery furt nedá pokoj