Npotočák 62 - Profil | So 19.11.2016 19:01:20
Jsou to akta X.Za komunistů hrály často toky všemi barvami.Ryby se vysazovaly v malé velikosti,aby v revíru dorostly a běžně se udržovaly samovýtěrem.Co se chytlo se i sežralo,nikdo neslyšel o CH a P nebo K 70.A ryb bylo dost. V součastnosti má ekologie každej plnou hubu,platíme si několik tisíc úředníků,kteří mají v popisu práce ochranu přírody.Máme nejvyžší hustotu vyder na plochu územi v evropě.Ryby se vysazují v lovné velikosti.Každý tvrdí že ryby pouští.Toky máme tak čisté,že brzy voda v nich bude mít parametry jako voda kojenecká.Akorát ty ryby nám nějak mizí před očima včetně celé řady kdysi běžných druhů.Celé to zakončím--kde asi dělají soudruzi z NDR chybu? Petrův Zdar
NPolčis - Profil | Čt 17.11.2016 20:26:41
MrKos >> To se teda hlásím do celé té řady: -)Tvoje maso též smrdí a neříkej že ho nejednou neměla nějaká v puse:-)))
NS&F - pescador - Profil | Pá 18.11.2016 7:03:49
Každý extrém je špatně. V případě až fanatických chyť a pusť ale větší. Jak dobře napsal Vítek ..... tyhle milci a rádoby ochránci nazývají ušlechtilou rybu smradlavkou ..... Neuvěřitelné. Je toale v podstatě debata ta samá jako bavit se z vegetariànem o chuti dobrého hovězího steaku.
NVítek - Profil | Čt 17.11.2016 22:17:54
Pokračovat ve výměně názorů s lidmi, kteří nazývají ušlechtilou rybu a kulinářský klenot Štiku obecnou - Esox lucius - pohrdlivým označením "smradlavka" je zcela pod moji úroveň. Tací lidé asi sami zrovna "nevoní".
Nbonhof - Profil | Pá 18.11.2016 20:12:21
A Kdyby zdechla stářím a někdo ji našel, řekne škoda ji, radši kdybych ji chytl a sežral, a když ji někdo sežere předtím než zdechne je za největšího haj.. zla, Petruv Zdar
Nu x a - Profil | Pá 18.11.2016 12:14:52
taky mi je jedno zda rybolovec vzal štiku nebo ne,já bych jí asi taky vzal,ale vzít někdo obludný kapř kolem metru tak se tu zvedne taková nevole že by mrk byl 111dní vypnutej v ulicích by probíhali obří demonstrace a převlaceli se auta a rozbíjeli okna u domů dlažebníma kostkama,nehledě na to že lovci by hrozilo vyvraždění všech do desátého kolene!!
Nkareldj - Profil | Čt 17.11.2016 19:05:18
Ryba krásná a NENÍ škoda že je mrtvá když je ulovená, škoda by byla kdyby uhynula a je jedno jak.
Nnofish - Profil | Pá 18.11.2016 20:46:47
Milan 66 >> Shrnutí, jako vždy, masařky, komunisti a důchodci :-) ...
NVítek - Profil | Pá 18.11.2016 19:57:20
Nojo závist, samí masaříci a Masajové v očích ušlechtilců, co máchají udice ve vodě málem nedopatřením a pustí i ryby, které nechytnou! A já tu štičku borcovi přeji a doufám, že udělali pořádný rybářský mejdan s pečínkou a pitivem a že mají všichni modřiny na loktech :-DDD
NS&F - pescador - Profil | Pá 18.11.2016 16:27:52
Přemas >> 50 let staré osazovací plány byly trochu jiné než si myslíš. Do vody se nesadil kapr tržní a když tak na černo. K1,K2 ... dravců se sadilo víc ... nyní míň na úkor kapra. Nebyla zregulovaná každá strouha .... ryby měly víc přirozených podmínek a úkrytů. Rybu mírovou pustil málo kdo .... věci se mají trochu jinak. Nebo petice a sposta všeználků kteří o rybách ví hovno chtějí do všeho mudrovat a měnit. Všichni by chtěli lovit jen ryby trofejní a rekordní.Zapomínaje na význam těchto slov ..... Výsledek je tam kde je ...
NS&F - pescador - Profil | Pá 18.11.2016 16:01:08
MrKos >> Cena povolenky je dána počtem odnesených ryb ? A kodex ? Já vždy myslel,že prvřadým kodexem je BP - potažmo ryb.řád.
Chceš-li něco změnit tak máš mosnost.
O mrhání surovinama se raději nebavme .... mrhá se všude,obchody,práce .... a určitě i ty nejsi v tomhle 100% ... tím nemyslím jenom ryby. Nicméně dle toho jak zde píšeš tak to zavání doslova fanatismem či takového ryb. šovinismem.
Co ale sleduju tak největší odpůrci braní ryb bývají lidi co větší rybu ne ,že nechytil ale snad ani na živo neviděl .... dalo by se tomu nazvat s trochou nadsázky,že se jedná o rybářskou závist.
NJirka37 - Profil | Pá 18.11.2016 13:56:05
Přemas >> to mas pravdu . Jeden rybnik 2.6 ha tady vybagrovali , nasadili ryby vcetne stik 40 - 70 cm . 3 roky dravce hajili , pak povolili jen privlac . 16 cervna brutalni invaze . Na 20 metru se nehralo , kazdy volny flek rybar i dva . Nekteri tam chrapali u vody at maji misto . I ti co nevlaci tam stali s kaprakama a trpytkou . Proste neuveritelna podivana . Uderem 4 to zacalo svistet , kaydy hazel jen pred sebe porad dokola , jinak nemohl . Tak to bylo po nekolik dni . Vysledek ? Do konce cervna mrtva voda . 7 stik lehce pres metr a desitky dalsich 80 a vic . Dnes tam nechytis ani tu 50 . Je to smutny .
Npotočák 62 - Profil | So 19.11.2016 18:45:30
Přemas >> To základní zvěrstvo se provádí v součastnosti,kdy toky které byly regulovány se alespoń částečně vzpamatovaly a alespoń částečně se přiblížily zpátky k přírodnímu stavu.To povodí pod dozorem orgánů státní zprávy likviduje a opět vytváří regulované toky bez stromů a keřů.Petrův Zdar
Npotočák 62 - Profil | Pá 18.11.2016 19:16:55
Přemas >> Máš pravdu,v součastnosti se nereguluje ale provádějí se protipovodńové úpravy.Proto se hrabe,čistí,napřimuje,kácí. Kam se ty regulace hrabou na součastnost.Petrův Zdar
NMrKos - Profil | Pá 18.11.2016 16:04:41
S&F - pescador >> ano, zaplatim litr a odnesu si za deset - typicky české a nepřekvapující, však je to dovoleno. Osobně nepotřebuji nic měnit a alibistickym poukazováním na to, ze se jinde taky mrhá vším možným nebo dokonce argumentem o závisti jsi řekl asi vše podstatné. Ani jsem nečekal víc. Dekuji.
NMrKos - Profil | Pá 18.11.2016 15:02:14
Jirka37 >> dokud budou svazomasaji přemýšlet podobne, jako většina účastníků teto diskuze, tak nezavisle na chuti štičího masa to vypadá tak, jak to vypadá. V našich revirech taky udatni svazomasaji spí na břehu noc před zahájením, aby mohli zmasit co největší rybu. A kromě toho hojně doplňují lidovou tvořivost bájemi o tom, jak štika ve vodě škodí, jak žere malé štiky a nejhorší je na velké štice to, že sežere i kapra.
Je to marné a obrázek od vody, který jsi zde popsal, můžeme vidět všude.
Njá 2 - Profil | Čt 17.11.2016 19:33:13
Kdysi jsem četl jakýsi článek o tom, že v čechách je obrovské bohatství v tom, že se obří ryby dají lovit na svazovkách a že bychom si je měli chránit. Jestli se nepletu psal nám to formou dopisu jakýsi brit, který nám právě tohle záviděl. Tak je fajn, že ty ryby tam jsou, škoda, že takovéto tu vodu opouštějí!
Nlinba - Profil | So 19.11.2016 19:34:31
Přemas >> To co se posledních 15 let provádí s potoky ,kdy za soudruhů nebyl problém chytit za sezonu 50-60 ks, pstruha obecného na jednom revíru je do nebe volající.Tuně se musej zasypat,olše a veškeré stromy a keře vykácet, kameny z koryta ven a jezy zbourat,Od roku 2000 jsem nevzal jediného potočáka,jelikož jich stále ubyvá a samovýtěr nefunguje.Dneska se nasadí PD a je splněno,ale rybařením nemá nic společného,do týdne je to vychytané a pak mrtvá voda,
NS&F - pescador - Profil | So 19.11.2016 8:12:44
Přemas >> .... apropos a jaký je rozdíl v tom co třeba konkretně povodí Moravy provádí dneska ? .... Koukni tady -
http://www.pmo.cz/cz/galerie/ .... ty zvěrstvo a černobílá fotografie
Víš o tom totální hovno a mlátíš prázdnou slámu.
Nvydra Lucky - Profil | Pá 18.11.2016 15:25:09
Klasická mrkodiskuze. Nejprve gratulanti, obdivovatelé a ti dobří závistivci, pak snůška keců o ničem a snaha naohýbat paragraf legislativy ještě více. Fakt je, že ta štika je krásná, hodná obdivu a sluší se lovci pogratulovat. Zda ji měl či neměl ... jeho dílo, i když já bych ji ASI pustil. Je trofejní ... ale to není směrodatné. Jen nechápu, proč urážet druhé a chovat se jako idi ot, když to někdo udělá jinak, než si já představuji, zvláště, když se ničeho proti ničemu nedopustil. Chybí nám tolerance a nadhled. Nepíši tady o příbězích z lidu, kdy je popisováno srocení chovanců Jedličkova ústavu, kterým se tímto omlouvám, protože oni to mají v hlavě jinak srovnané, jen se chovají jinak ... jako tito pomatenci, co pro kus masa půjdou světa kraj. A že i ti vzdělaní napíšou třebas to, že to slišely? Jim je to jedno a já se kvůli tomu nezblázním. je to JEJICH vizitka.
Ncolek - Profil | Pá 18.11.2016 23:38:08
je to ryba a sníst rybu je zážitek...
Nlipenak - Profil | Pá 18.11.2016 19:47:50
pohodak >> vidím že nemáš absolutně anúk o čem to je .. tam kde byla chycena nejsou žádné ukryty ani stanovistě ,je to protahový místo a v tuto dobu se tam soustředí potrava / rybičky / za nima tam vytahujou z jezera dravci , jelikož to masaříci mají zmáknutý tak se tam střídají jak na běžícím pásu a mydlí to .. Tenhle měl štestí že trefil zrovna tuhle ..
NPřemas - Profil | Pá 18.11.2016 16:20:28
S&F - pescador >> Kde jsou ty časy, kdy jsem jezdil, chodil na revíry, kde jsem mohl pozorovat jak funguje takový ten přirozený poměr dravých ryb. Přirozený výtěr. Přirozená stabilita. Vody, na kterých bylo názorně vidět, že se obejdou bez 50let starých vysazovacích plánů. Krásné to časy. Jenže pak přišli místní zde žijící hladoví lidé. I přes ochranu horní mírou, dolní mírou jsou ty vody vesměs co se dravých ryb týče, prázdné. Ale v celku se to dá pochopit, když kolem sebe jen slyšíme. Candáta zabij, stejně chcípne. Štika je škodná. Okoun je plevel ...
Nhraji - Profil | Pá 18.11.2016 16:07:26
MrKos >> může někdo porušovat něco, co v reálu vůbec neexistuje, nebo existuje maximálně v něčí rozrušené mysli? Fakt porušují etický kodex?
NS&F - pescador - Profil | Pá 18.11.2016 15:12:11
MrKos >> Kdo je to ten ,,svazomasaj" a čím porušuje konkretně BP alias ryb.řád ?
Pokud jej porušuje tak co konkretně tvoje osoba dělá proto aby tomu tak nedocházelo ?
Apropos ..... chutě některých členů nech na nich nebo snad si ten kdo určuje co je dobré nebo zlé, Nastavuje měřítko hodnot, morálky a vlastně tak nějaké životní trendy ? Myslel jsem,že na to zde v ČR je už TV Nova a denník Blesk.
NPřemas - Profil | Pá 18.11.2016 13:24:03
Jirka37 >> Každá štika má své nějaké teritorium (které mění dle pohybu potravy, atd.). Kanibalismus funguje v nějaké formě u většiny ryb. Tady u nás je na většině svazových revírů narušen nějaký ten přirozený poměr. Proto to v těch vodách vypadá, jak to vypadá. K tomu tyhle hlášky. Velká ryba je stejně k prdu, tak je lepší ji zahubit. Dokonce i takové názory, že štiky nad 60cm už se nemají pouštět vůbec. Jinak názorně je to pak asi tak. Rybník 4ha ... pár matečných štik 80-100+ a pár mlíčňáků ... hafo štiček z přirozeného výtěru. Další roky na to tam nechali jen štiky 40 - 60cm. Výtěr nula ... Vrátili těch pár větších a zase úspěšný přirozený výtěr ... Jenže na přirozený výtěr se v téhle socialistické zemi nehraje. Přeci nebude příroda někomu určovat, jak to má dělat ...
Npotočák 62 - Profil | Ne 20.11.2016 17:18:57
Přemas >> Nikdy mě nebavilo chytat na rybníkách a přehradách a proto už pár desítek roků chytám na potocích,říčkách a malých řekách.Za tu dobu můžu posoudit,co se na nich změnilo,bohužel k horšímu.Vím, kde ryby vymizely kvůly kormoránům,vydrám,protipovodńovým úpravám,kácení,regulacím,elektrárnám.Neznám jediný příklad, kdy za vymizením ryb bylo pouze vychytání rybáři(nepočítám kapra a podobný paskvil).Znal jsem revír,kde chytat okouny do 35cm nebyl problém a za dopoledne se daly počítat na desítky.Stačila 1 zima s kormoránem a o okouna tam nezavadíš.Holandsko,německo,dánsko mají moře a pořádné řeky,ne to co teče u nás.Jako příklad slabota.Petrův Zdar
Nnofish - Profil | Ne 20.11.2016 16:10:01
Pvl >> On pan kolega ti tu cpe, že jiní hospodaří lépe, ale už neřekne jak zkresluje informace. Už neřekne, že ty lesy, polesí, chráněná území, co někde na potocích a říčkách hospodaří a mají své líhně (se zaměstnanými profesionály), mají úplně jiné možnosti, zastání, finanční možnosti díky grantům, než svazy, které hospodaří na revírech a ani neovlivní (na rozdíl od chráněných a jinak významných lokalit), kam vleze bagr, co se bude kde pěstovat a čím ošetřovat.... A mohli bychom pokračovat...
Jen jsem uznal za vhodné, na to upozornit. Teoreticky to má zmáknuté dobře, ale...
Nnofish - Profil | Pá 18.11.2016 20:28:34
lipenak >> mi chceš říct, jako člověk, který na té vodě je pořád, že ti vadí, že ji chytil? Mě by teda trápili víc lidi co vraždí padesátky.... tahle mohla být taky za na jaře mrtvá, nebo za dva roky, to je taky pravda. Jako vážně.
Tam kde se hromadí ryby, se vždycky bude chytat, průser je že dneska už lidi skoro nic neomezuje a dělá se vše proto, aby nachytali, ne aby se nadřeli, na to aby chytili.
NPedro1 - Profil | Pá 18.11.2016 16:29:18
Štika smrdí a velká štika smrdí o to víc.Týhle už nepomohlo ani neředěné savo.
NMrKos - Profil | Pá 18.11.2016 16:18:24
S&F - pescador >> v teto rovině s tebou diskutovat rozhodně nebudu. Poslední dvě vety- svazomasaj přece není žádná nadávka. Je to bohužel realita a vychcanost v jednom. V podstatě každý by se měl chovat tak, aby zde po něm něco i zůstalo.
NMrKos - Profil | Pá 18.11.2016 16:15:56
hraji >> ja myslím, ze zde se dostáváme na hranu určitého slovíčkaření a jde jen o to, jak to nazveme.
Pokud někdo zaplati litr za roční povolenku a odnese za rok mnohonásobek v rybách a nebo filetuje desítky sumců jen proto, aby z nich využil 20%, tak to můžeme nazvat různě. A dokonce nemusíme pouzit vulgarity. Napadá mne například porušení míry slušnosti, etického kodexu, vztahu k přírodě, nebo jen vychcanost. Vlastně ani jedno z toho neexistuje , neni to hmatatelné a dokonce to nikomu nezazlivam. Je to bohuzel normální chování svazomasajů podporované pravidly a českou naturou.
Je až úsměvné, jak se tito jedinci zlobí, když na to někdo třeba jen poukáže. A dokonce se ve světle výše uvedených skutečností nedivím tomu, ze svaz vysazuje především kapra.
NS&F - pescador - Profil | Pá 18.11.2016 16:10:15
MrKos >> Proč místo psaní naprostých bludů a převracení něčeho ve své přesvědčení nenavrhneš a netlačíš na to aby byl povolen na jednu povolenku určitý počet ryb, větší postihy za prohřešky a pod. ..... vylévání srdce tady na MRKu a nadávat do svazomasajů nic ale zhola nic nezmění. Nebo ty si myslíš,že ano ? Schody se od spoda nikdy nezametou .... Nikdy !!
NJirka37 - Profil | Pá 18.11.2016 15:51:21
Willow >> Jj , je to tak . Ja jen ze to tady tak obhajuji . Ja si taky ryby bezne beru , ale take jich spoustu pustim , takovou velkou jsem nikdy nechytil tak bych si ji taky vzal . Jen by to chtelo trochu kultury pri rybolovu . A ne hadky a rvacky o misto .
NPr3v1t3k - Profil | Pá 18.11.2016 13:14:27
jirisyky >> Já tě neodsuzuju...já občas ryby jím a občas pouštím..nejsem zastánce ani jednoho tábora, mám je v prdeli jak žrouty tak pouštědla, já jen předpovídám, co s tebou bezmozci za chvíli provedou :-D
Njirisyky - Profil | Pá 18.11.2016 13:11:57
Pr3v1t3k >> I kdyby to bylo u me doma, tak bych se za to nestydel a schuti ho sezral. Neni li na danem reviru horni hranice, tak me muzete rikat co chcete.... Vy chyt a pust
NSharry - Profil | Pá 18.11.2016 13:06:58
Pekny kusanec ! ;-)), gratulece. Skoda ze nenapsal i to, zda mel lanko nebo ne,.. No to by bylo teprve " sousto" do pranice ... ... :-D, to ze ji vzal je v poradku ( rozhodnuti lovce je rozhonuti lovce!) .
Nbart.bm - Profil | Pá 18.11.2016 11:38:35
já 2 >> cokoli je antikapr je povazovano za rebelii a musi se krvave potlacit...a jakakoli ikona podporujici tuto rebelii zabit a sezrat...nebo aspon nasekat kacenam pokud se jedna o ikonu ala....cejn,plotice atd.... :'(
NJirka37 - Profil | Pá 18.11.2016 8:02:49
Stika je vyborna ryba , trochu sussi maso a dost kosti ve hrbetu . Ma vyraznejsi pach a pousti hodne slizu . Candat je nekde jinde , ale rozhodne to neni spatna ryba . Smradoch je kapr , cejn atd . Nedavno pri vytahovani male stiky cca 45 cm mi nahle ztezkla a u brehu jsem zjistil proc , drzela ji napric stika kolem metru , vzapeti ji pustila ale ta mala to asi nerozplavala . Velka stika je docela agresivni teritorialni kanibal , tudis je lepsi ji nepoustet .
NSa(l)micka - Profil | Pá 18.11.2016 0:02:44
Pěkná, pěkná... gratulace! Ať už se vrátila zpátky, nebo šla na pekáč, život měla patrně dlouhej a podle toho panděra i docela spokojenej.
Npohodak - Profil | Čt 17.11.2016 22:00:32 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Tak to je krasna stuka len tisko zavidim ale doprajem.
Taka stuka v reviri uz moze robit niekedy viac skody ako uzitku.
Je to stale otazne a uhol pohladu
Nvlademon - Profil | Čt 17.11.2016 21:57:24
Mě taky štika smrdí, ale je to výborný soupeř a zápas s ní nemá chybu. Štiky pouštím, na druhou stranu je to predátor na malých vodách, což není sice tento případ, ale. Je spousta lidí kterým to chutná, tak dobrou chuť. Haleluja.
Nbart.bm - Profil | Čt 17.11.2016 21:04:55
já 2 >> blaznis??chranit takove ryby?tady se chrani jen kapr a tohle je podradny druh ktery do vody nepatri... Ber to jako ironii prosim...smutnou ironii...
NMrKos - Profil | Čt 17.11.2016 20:10:31
Smradlavka a obzvlášť v této velikosti se dá jíst jen s notnou dávkou sebezapření. Jasně, celá řada kolegů může přiběhnout s tvrzením, že se smradlavka musí umět ji připravit a s podobnou lidovou tvořivostí, ale ve skutečnosti ten smrad z toho masa už nikdo ničím nedostane. Š´tastný to lovec na snímku asi věděl, proč má ty gumové rukavice. A smradlavku možná prodá nebo daruje po rodině.
NMaxi Sob - Profil | Čt 17.11.2016 20:05:25
Škoda pěkná dobře stavěná zdravá ryba :-(( Ale asi v Lipnu škodila lovila ploťky,kapříky,candátky .... tak musela za trest na pekáček na kmín tak je prej nejlepší :-))