NPřemas - Profil | Ne 27.11.2016 16:53:38
potočák 62 >> Proto kormorán štiky nad 60-70cm nežere ...
Jinak stará - nová Metuje, tam ryby jsou, ale většinou na místech, kam nechodí rybáři.
Jo a nejsem si úplně jistej, ale stále se v té Metuji objevují ryby z Rozkoše. To jen k těm cejnům a okounům.
Npotočák 62 - Profil | Ne 27.11.2016 16:18:19
Přemas >> Jestli jsi ještě neviděl revír vyžraný od kormoránů,tak si dojed´ pod soutok staré a nové metuje,nemáš to daleko.2 roky byl klid,trochu se to vzpamatovalo,před měsícem pěkný pochytání říčních ryb a ted´ mrtvo.Rovnou si vem rýč,minulý týden jsme zakopávaly dvě štičky kolem 45cm a pár velkech cejnů a jesenů.Petrův Zdar
Npotočák 62 - Profil | Ne 20.11.2016 18:09:10
Přemas >> Úpa1,metuje1,do výskytu vyder bystřice 4,do zásahu povodí kněžovka,to jen pro představu.Petrův Zdar
NPřemas - Profil | Ne 20.11.2016 17:44:54
potočák 62 >> Co je to za revír, kde bylo kvanta okounů do 35cm, než je spolykali kormoráni? ... Já zase znám plno revírů, kde jsou elektrárny, regulace, dno jak pískoviště a ryby se tam vesele rozmnožují. Třeba proudníci, hrouzci, okouni, perlíni, cejni, cejnci, plotice, tloušti ... jak to je sakra možný? Ono to je hlavně tím, že to jsou vesměs jen ryby které tam žijí. Děláš, jak kdyby všichni Němci, Dánové jezdili na ryby jen k moři :o)
PS: Kochej se:
Dánsko: goo.gl/UWLhe3
a jiné: goo.gl/M6S62x
goo.gl/skfhmp
PS2: Zahraniční rybář se sem za lovem ryb nepohrne (tedy kromě Poláků a Ukrajinců). Jezdí sem turisti, kteří jsou ze svých zemí zvyklí na takové revíry, kde si koupí povolenku a nemusí nic řešit. A jinak mají také jiné podmínky. Často neřeší, jestli na jednom úseku vedle sebe plave lipan,cejn, okoun a tak často mají jiné podmínky pro lov. Dost často se rybář v Severských zemích setkává s tím, že není omezena denní doba, není omezen nějaký počet udic, není omezen na co ty štiky chytat. Ono je to hlavně tím, že se lidé v těch zemí umí vesměs slušně chovat.
Npotočák 62 - Profil | Ne 20.11.2016 17:37:47
nofish >> S holand´any se u nás potkávám docela často,někdy je s nima problém,vysvětlit jim že na pstruhovým rybníku nemůžou chytat na červy a pod.Vím o jednom,co organizuje výpravy na pstruhové revíry a dělá průvodce.Co vím,tak naprostou většinu ryb pouští,většinou všechny.Ale zacházení s rybou není nic moc,takovej českej průměr.To němci jsou arogantní hovada,kterým by jsem zakázal prodávat pstruhový povolenky.Jinak si celkově zarybnění pochvalují a taky u nás je jinej typ vod než mají doma.Petrův Zdar
Nnofish - Profil | Ne 20.11.2016 17:24:51
potočák 62 >> Jen perlička. Jednou jsem měl delší rozpravu s pánem, co se motá okolo plavané. No, řekněme, že to Dánsko, Holandsko, si podle něj češi moc idealizují.... co se týče ryb, jejich velikosti, pestrosti obsádek atd - bavíme se o vodách typu našich svazových a ne před závody. Víme o tom něco víc?
Npotočák 62 - Profil | Ne 20.11.2016 17:18:57
Přemas >> Nikdy mě nebavilo chytat na rybníkách a přehradách a proto už pár desítek roků chytám na potocích,říčkách a malých řekách.Za tu dobu můžu posoudit,co se na nich změnilo,bohužel k horšímu.Vím, kde ryby vymizely kvůly kormoránům,vydrám,protipovodńovým úpravám,kácení,regulacím,elektrárnám.Neznám jediný příklad, kdy za vymizením ryb bylo pouze vychytání rybáři(nepočítám kapra a podobný paskvil).Znal jsem revír,kde chytat okouny do 35cm nebyl problém a za dopoledne se daly počítat na desítky.Stačila 1 zima s kormoránem a o okouna tam nezavadíš.Holandsko,německo,dánsko mají moře a pořádné řeky,ne to co teče u nás.Jako příklad slabota.Petrův Zdar
NPřemas - Profil | Ne 20.11.2016 16:17:28
potočák 62 >> A myslíš, že třeba s okounem mají v zemích jako Holandsko, Německo, Dánsko problém jako tady? Myslíš, že jej považují za škodnou jako tady?
Nnofish - Profil | Ne 20.11.2016 16:10:01
Pvl >> On pan kolega ti tu cpe, že jiní hospodaří lépe, ale už neřekne jak zkresluje informace. Už neřekne, že ty lesy, polesí, chráněná území, co někde na potocích a říčkách hospodaří a mají své líhně (se zaměstnanými profesionály), mají úplně jiné možnosti, zastání, finanční možnosti díky grantům, než svazy, které hospodaří na revírech a ani neovlivní (na rozdíl od chráněných a jinak významných lokalit), kam vleze bagr, co se bude kde pěstovat a čím ošetřovat.... A mohli bychom pokračovat...
Jen jsem uznal za vhodné, na to upozornit. Teoreticky to má zmáknuté dobře, ale...
NPřemas - Profil | Ne 20.11.2016 15:59:51
u x a >> Tak co je původní je diskutabilní, ale je to třeba i perlín, proudník, štika, a třeba okoun, na kterého se v některých organizacích stále pohlíží jako na "plevel" ... S tím kaprem tě asi zklamu :o) V nějakém tom povodí je původní i kapr dunajský / říční :o))))
Nu x a - Profil | Ne 20.11.2016 15:54:05
Přemas >> je třeba si upřesnit ty původní ryby,jaké to jsou?je tam i kapř?
NPřemas - Profil | Ne 20.11.2016 15:49:46
potočák 62 >> Ty žiješ jen potočákem, ale ještě u nás žije dalších 50+ druhů původních druhů ryb. Ano máš pravdu, aplikovat zahraniční zkušenosti tady s tím ancáblem nikdy nepůjde.
Npotočák 62 - Profil | Ne 20.11.2016 15:21:23
Přemas >> Většina okolních zemí má moře.Do většiny okolních zemí toky přitékají.My moře nemáme,toky u nás pramení a od nás odtékají.Naše toky z hlediska ekosystému patří mezi malé a tím jsou daleko náchylnější ke každému narušení.Aplikovat zahraniční zkušenosti kde jsou jiné podmínky na naše toky může jenom duševně nemocný člověk.A i v okolních zemích mají své problémy:německo-za posledních deset let úbytek zpěvných ptáků o 70%.V rakousku, kde je desetina vyder než u nás, je považována za přemnoženou a běžně(sice tajně) se reguluje.Můžeš nám výjmenovat okolní země, kde nemají takové problémy jako u nás včetně příkladů?Petrův Zdar
NPvl - Profil | Ne 20.11.2016 7:20:52
skoroprofík >> Myslím si že to není o soudruzích . Spíš ,je něco zaběhnuté (nehledě na to jak to funguje ) Tak co bych- om něco měnili Žádné starosti ,klídek . že je to napd nikoho nezajímá . Opak je např. ochránců Tam se zase jde opáčným směrem . Nemám na mysli ,že ve všech případech !!! .Určitě by se našla vyjímka
Nskoroprofík - Profil | Ne 20.11.2016 3:03:51
Přemas >> presne tak soudruzi se drzi zuby nehty
Nlinba - Profil | So 19.11.2016 19:34:31
Přemas >> To co se posledních 15 let provádí s potoky ,kdy za soudruhů nebyl problém chytit za sezonu 50-60 ks, pstruha obecného na jednom revíru je do nebe volající.Tuně se musej zasypat,olše a veškeré stromy a keře vykácet, kameny z koryta ven a jezy zbourat,Od roku 2000 jsem nevzal jediného potočáka,jelikož jich stále ubyvá a samovýtěr nefunguje.Dneska se nasadí PD a je splněno,ale rybařením nemá nic společného,do týdne je to vychytané a pak mrtvá voda,
NPřemas - Profil | So 19.11.2016 19:12:11
potočák 62 >> V některých okolních zemích takové problémy jako tady nemají. Čím to asi? Protože tady soudruzi ...
Npotočák 62 - Profil | So 19.11.2016 19:01:20
Jsou to akta X.Za komunistů hrály často toky všemi barvami.Ryby se vysazovaly v malé velikosti,aby v revíru dorostly a běžně se udržovaly samovýtěrem.Co se chytlo se i sežralo,nikdo neslyšel o CH a P nebo K 70.A ryb bylo dost. V součastnosti má ekologie každej plnou hubu,platíme si několik tisíc úředníků,kteří mají v popisu práce ochranu přírody.Máme nejvyžší hustotu vyder na plochu územi v evropě.Ryby se vysazují v lovné velikosti.Každý tvrdí že ryby pouští.Toky máme tak čisté,že brzy voda v nich bude mít parametry jako voda kojenecká.Akorát ty ryby nám nějak mizí před očima včetně celé řady kdysi běžných druhů.Celé to zakončím--kde asi dělají soudruzi z NDR chybu? Petrův Zdar
Npotočák 62 - Profil | So 19.11.2016 18:45:30
Přemas >> To základní zvěrstvo se provádí v součastnosti,kdy toky které byly regulovány se alespoń částečně vzpamatovaly a alespoń částečně se přiblížily zpátky k přírodnímu stavu.To povodí pod dozorem orgánů státní zprávy likviduje a opět vytváří regulované toky bez stromů a keřů.Petrův Zdar
NPřemas - Profil | So 19.11.2016 13:53:05
1Mara >> Třeba je pán gynekolog :o))
NPřemas - Profil | So 19.11.2016 13:50:53
S&F - pescador >> Mluvím o kompletním narovnání toků. Tedy kompletní zrušení přirozeného toku, meandrů. Což je patrné, když si porovnáš historické mapy z těmi dnes. Poté není nic složitého si najít, v kterých letech se který tok narovnal, a tak třeba Labe dostalo největší záhul v letech cca 1900-1910. Ale narovnat ten tok chtěli už v 17. století ...
Ten rozdíl je v tom, že ty toky tekly úplně jinak, než dnes vidíš. Tedy třeba takhle:
https://mapy.cz/zakladni?x=16.2024119&y=50.4996289&z=16
No, a když se podíváš třeba na Labe, tak na mapě názorně vidíš, kde jsou slepá ramena, a kde bylo původní koryto. Dnes už se většinou jen spravuje co už bylo narovnáno. A všiml sis, že jsem psal podstatné regulace. Tedy nikde nepopírám, že se regulace, potažmo úpravy řeší i dnes.
NVítek - Profil | So 19.11.2016 9:07:53
lipenak >> holt všichni nemůžou mít ušlechtilé ideály jako ty a živit se jen světlem a vzduchem
NS&F - pescador - Profil | So 19.11.2016 8:12:44
Přemas >> .... apropos a jaký je rozdíl v tom co třeba konkretně povodí Moravy provádí dneska ? .... Koukni tady -
http://www.pmo.cz/cz/galerie/ .... ty zvěrstvo a černobílá fotografie
Víš o tom totální hovno a mlátíš prázdnou slámu.
Ncolek - Profil | Pá 18.11.2016 23:38:08
je to ryba a sníst rybu je zážitek...
Nlipenak - Profil | Pá 18.11.2016 20:52:11
nofish >> upravím slovo masaříci , ,,, specialisti rybáři ,,:-)
NVítek - Profil | Pá 18.11.2016 20:51:06
nofish >> jo, a židi, majitelé zbraní, pederasti, liberálové a feministi :-D
Nnofish - Profil | Pá 18.11.2016 20:46:47
Milan 66 >> Shrnutí, jako vždy, masařky, komunisti a důchodci :-) ...
Nvundu - Profil | Pá 18.11.2016 20:40:44
Milan 66 >>
ano
nevim
ne
ne...
staci??
Nlipenak - Profil | Pá 18.11.2016 20:37:07
nofish >> zcela otevřeně ,je mi to úplně jedno , vadí mi na tom uplně něco jinýho ,jelikož vím asi trošku víc než ostatní .. ale to není na to řešit to tady .. jinak cos napsal souhlas..
N1Mara - Profil | Pá 18.11.2016 20:34:59
Hlavně ty rukavice, ty jsou na místě , jinak štikule pěkná .-)
NEwa Farna - Profil | Pá 18.11.2016 20:29:48
Fotka z 8.listopadu, leda kulovy.
Nnofish - Profil | Pá 18.11.2016 20:28:34
lipenak >> mi chceš říct, jako člověk, který na té vodě je pořád, že ti vadí, že ji chytil? Mě by teda trápili víc lidi co vraždí padesátky.... tahle mohla být taky za na jaře mrtvá, nebo za dva roky, to je taky pravda. Jako vážně.
Tam kde se hromadí ryby, se vždycky bude chytat, průser je že dneska už lidi skoro nic neomezuje a dělá se vše proto, aby nachytali, ne aby se nadřeli, na to aby chytili.
NMilan 66 - Profil | Pá 18.11.2016 20:23:14
Nechce se mi to cele cist. Zrne to nekdo? Diky!!
Sezrana? . Ano/ne
Lanko?? ano/ne
Planda?? Ano/ne
Ponauceni? .? Ano/ne
Diky jeste jednou.
Nbonhof - Profil | Pá 18.11.2016 20:12:21
A Kdyby zdechla stářím a někdo ji našel, řekne škoda ji, radši kdybych ji chytl a sežral, a když ji někdo sežere předtím než zdechne je za největšího haj.. zla, Petruv Zdar
NVítek - Profil | Pá 18.11.2016 19:57:20
Nojo závist, samí masaříci a Masajové v očích ušlechtilců, co máchají udice ve vodě málem nedopatřením a pustí i ryby, které nechytnou! A já tu štičku borcovi přeji a doufám, že udělali pořádný rybářský mejdan s pečínkou a pitivem a že mají všichni modřiny na loktech :-DDD
Nlipenak - Profil | Pá 18.11.2016 19:47:50
pohodak >> vidím že nemáš absolutně anúk o čem to je .. tam kde byla chycena nejsou žádné ukryty ani stanovistě ,je to protahový místo a v tuto dobu se tam soustředí potrava / rybičky / za nima tam vytahujou z jezera dravci , jelikož to masaříci mají zmáknutý tak se tam střídají jak na běžícím pásu a mydlí to .. Tenhle měl štestí že trefil zrovna tuhle ..
Npohodak - Profil | Pá 18.11.2016 19:42:10
lipenak >>
Tak na tak velkej vode skody vela nenarobi to je jasne.
Aj ked v mieste kde zila sa museli mat ryby na pozore.... teraz jej miesto zaujme ina zubata
Npotočák 62 - Profil | Pá 18.11.2016 19:16:55
Přemas >> Máš pravdu,v součastnosti se nereguluje ale provádějí se protipovodńové úpravy.Proto se hrabe,čistí,napřimuje,kácí. Kam se ty regulace hrabou na součastnost.Petrův Zdar
NPřemas - Profil | Pá 18.11.2016 17:09:51
S&F - pescador >> Hlavní a podstatné regulace toků se učinili cca 100let a více vzad ... Třeba ryby v Labi dnes ani neví, že nějaká regulace proběhla. Všichni nechtějí jen lovit ryby trofejní a rekordní. Ono mnozí by chtěli lovit vůbec nějaké ryby. Pamatuji si, jak se někteří divili, že na jedné přehradě se vychytaly štiky, okouni, jak je to možný ... dnes ti samí kroutí nad úbytkem okounů na Nechranicích, Chracholuskách atd... Hlavní důvodem je nadměrný odlov. Kdybych nepamatoval zlaté časy 10 a více let vzad, tak bych se asi nedivil, ale když dnes mladým vypravuji, co před 15-20lety v těch našich vodách plavalo ryb, a jakých, nechtějí tomu uvěřit. A říkám, tohle ještě není konec. Ta prázdnota přijde na všechny vody ...
NS&F - pescador - Profil | Pá 18.11.2016 16:55:52
nofish >> Ahoj. :-) ....... to je těžko. Prostě to nedá .... ale pomalu rezignuju
Nnofish - Profil | Pá 18.11.2016 16:54:07
S&F - pescador >> Fakt jsi to za ty roky ještě nevzdal? :-)))
NWillow - Profil | Pá 18.11.2016 16:29:37
hraji >> Jirko,neblbni,vařím,na zítra ,guláš pro 20 lidí.Myslíš,že se nechám odpálit na svém egu.:-)To si nemohu dovolit.Ale,o půlnoci,? se s tebou nebudu hádat.Já si ten prodloužený víkend,5 dnů,chci užít s rodinou a kamarády.Na ryby se,,možná,,dostanem,ale o tom rozhodne příroda a počasí.Přeji,pěkný víkend.Ommuva,za to,že Ti ,tykám,jseš starší.Já to vím.:-)
NPedro1 - Profil | Pá 18.11.2016 16:29:18
Štika smrdí a velká štika smrdí o to víc.Týhle už nepomohlo ani neředěné savo.
NS&F - pescador - Profil | Pá 18.11.2016 16:27:52
Přemas >> 50 let staré osazovací plány byly trochu jiné než si myslíš. Do vody se nesadil kapr tržní a když tak na černo. K1,K2 ... dravců se sadilo víc ... nyní míň na úkor kapra. Nebyla zregulovaná každá strouha .... ryby měly víc přirozených podmínek a úkrytů. Rybu mírovou pustil málo kdo .... věci se mají trochu jinak. Nebo petice a sposta všeználků kteří o rybách ví hovno chtějí do všeho mudrovat a měnit. Všichni by chtěli lovit jen ryby trofejní a rekordní.Zapomínaje na význam těchto slov ..... Výsledek je tam kde je ...
NPřemas - Profil | Pá 18.11.2016 16:20:28
S&F - pescador >> Kde jsou ty časy, kdy jsem jezdil, chodil na revíry, kde jsem mohl pozorovat jak funguje takový ten přirozený poměr dravých ryb. Přirozený výtěr. Přirozená stabilita. Vody, na kterých bylo názorně vidět, že se obejdou bez 50let starých vysazovacích plánů. Krásné to časy. Jenže pak přišli místní zde žijící hladoví lidé. I přes ochranu horní mírou, dolní mírou jsou ty vody vesměs co se dravých ryb týče, prázdné. Ale v celku se to dá pochopit, když kolem sebe jen slyšíme. Candáta zabij, stejně chcípne. Štika je škodná. Okoun je plevel ...
NMrKos - Profil | Pá 18.11.2016 16:18:24
S&F - pescador >> v teto rovině s tebou diskutovat rozhodně nebudu. Poslední dvě vety- svazomasaj přece není žádná nadávka. Je to bohužel realita a vychcanost v jednom. V podstatě každý by se měl chovat tak, aby zde po něm něco i zůstalo.
NMrKos - Profil | Pá 18.11.2016 16:15:56
hraji >> ja myslím, ze zde se dostáváme na hranu určitého slovíčkaření a jde jen o to, jak to nazveme.
Pokud někdo zaplati litr za roční povolenku a odnese za rok mnohonásobek v rybách a nebo filetuje desítky sumců jen proto, aby z nich využil 20%, tak to můžeme nazvat různě. A dokonce nemusíme pouzit vulgarity. Napadá mne například porušení míry slušnosti, etického kodexu, vztahu k přírodě, nebo jen vychcanost. Vlastně ani jedno z toho neexistuje , neni to hmatatelné a dokonce to nikomu nezazlivam. Je to bohuzel normální chování svazomasajů podporované pravidly a českou naturou.
Je až úsměvné, jak se tito jedinci zlobí, když na to někdo třeba jen poukáže. A dokonce se ve světle výše uvedených skutečností nedivím tomu, ze svaz vysazuje především kapra.
NS&F - pescador - Profil | Pá 18.11.2016 16:10:15
MrKos >> Proč místo psaní naprostých bludů a převracení něčeho ve své přesvědčení nenavrhneš a netlačíš na to aby byl povolen na jednu povolenku určitý počet ryb, větší postihy za prohřešky a pod. ..... vylévání srdce tady na MRKu a nadávat do svazomasajů nic ale zhola nic nezmění. Nebo ty si myslíš,že ano ? Schody se od spoda nikdy nezametou .... Nikdy !!
Nhraji - Profil | Pá 18.11.2016 16:07:26
MrKos >> může někdo porušovat něco, co v reálu vůbec neexistuje, nebo existuje maximálně v něčí rozrušené mysli? Fakt porušují etický kodex?
NMrKos - Profil | Pá 18.11.2016 16:04:41
S&F - pescador >> ano, zaplatim litr a odnesu si za deset - typicky české a nepřekvapující, však je to dovoleno. Osobně nepotřebuji nic měnit a alibistickym poukazováním na to, ze se jinde taky mrhá vším možným nebo dokonce argumentem o závisti jsi řekl asi vše podstatné. Ani jsem nečekal víc. Dekuji.
NS&F - pescador - Profil | Pá 18.11.2016 16:01:08
MrKos >> Cena povolenky je dána počtem odnesených ryb ? A kodex ? Já vždy myslel,že prvřadým kodexem je BP - potažmo ryb.řád.
Chceš-li něco změnit tak máš mosnost.
O mrhání surovinama se raději nebavme .... mrhá se všude,obchody,práce .... a určitě i ty nejsi v tomhle 100% ... tím nemyslím jenom ryby. Nicméně dle toho jak zde píšeš tak to zavání doslova fanatismem či takového ryb. šovinismem.
Co ale sleduju tak největší odpůrci braní ryb bývají lidi co větší rybu ne ,že nechytil ale snad ani na živo neviděl .... dalo by se tomu nazvat s trochou nadsázky,že se jedná o rybářskou závist.
NMrKos - Profil | Pá 18.11.2016 15:53:38
S&F - pescador >> svazomasaj můžeš být například i ty a cela rada dalších jedinců. BP neporušují vůbec ničím, ale porušují například určitý eticky kodex tim, ze za rok odnesou mnohem větší hodnotu, nez si zaplatí v cene povolenky. Navíc například odnášejí i takové ryby, které do vody uz nikdo nedosadí atd. A jedním z vrcholů svazomasajskeho umění je například filetovani dravců, přičemž je z ryby vyuzita opravdu relativně mala část její hmotnosti a zbytek je znehodnocen,vyhozen, nevyužit. To je mrhani surovinou a plivnuti přírodě do obličeje.
Porušování BP je jiná kapitola,to nejsou svazomasaji, to jsou pytlaci.
NJirka37 - Profil | Pá 18.11.2016 15:51:21
Willow >> Jj , je to tak . Ja jen ze to tady tak obhajuji . Ja si taky ryby bezne beru , ale take jich spoustu pustim , takovou velkou jsem nikdy nechytil tak bych si ji taky vzal . Jen by to chtelo trochu kultury pri rybolovu . A ne hadky a rvacky o misto .
Nhraji - Profil | Pá 18.11.2016 15:46:26
Willow >> chápu, ale ani já nehodlám zápasit. Měl bys to ředit.
NWillow - Profil | Pá 18.11.2016 15:40:25
cechura09 >> Tam jsem jezdil hrozně rád,okoun,štika.Ale dnes,to,co čtu.??200km a nic.Nejde,o to,odnést,jde ,o to,zarybařit si.Hrozně rád jsem tam jezdil,dnes už není důvod.
NWillow - Profil | Pá 18.11.2016 15:35:30
hraji >> Nebudu zápasit,dnes ne.Žádám omluvenku.;-)
Nhraji - Profil | Pá 18.11.2016 15:33:02
Willow >> vidíš třísku v oku bratra svého, ale břevno ve svém nevidíš.
Ncechura09 - Profil | Pá 18.11.2016 15:30:22
Willow >> Tohle by měl někdo říct konečně masaříkům na Křetínce :)
Každej rok, ve vodě štiky jen 49,5............
NWillow - Profil | Pá 18.11.2016 15:27:48
vydra Lucky >> slyšeli:-)Jinak máš vcelku pravdu.Rozhoduje morálka a výchova,rybářská čest.Když vemu,můžu,když ne,taky můžu.Jen lovec rozhodne.Já bych ji nepustil.Radši pustím každou,,bernou,,než takovou pěknou.:-))
Nvydra Lucky - Profil | Pá 18.11.2016 15:25:09
Klasická mrkodiskuze. Nejprve gratulanti, obdivovatelé a ti dobří závistivci, pak snůška keců o ničem a snaha naohýbat paragraf legislativy ještě více. Fakt je, že ta štika je krásná, hodná obdivu a sluší se lovci pogratulovat. Zda ji měl či neměl ... jeho dílo, i když já bych ji ASI pustil. Je trofejní ... ale to není směrodatné. Jen nechápu, proč urážet druhé a chovat se jako idi ot, když to někdo udělá jinak, než si já představuji, zvláště, když se ničeho proti ničemu nedopustil. Chybí nám tolerance a nadhled. Nepíši tady o příbězích z lidu, kdy je popisováno srocení chovanců Jedličkova ústavu, kterým se tímto omlouvám, protože oni to mají v hlavě jinak srovnané, jen se chovají jinak ... jako tito pomatenci, co pro kus masa půjdou světa kraj. A že i ti vzdělaní napíšou třebas to, že to slišely? Jim je to jedno a já se kvůli tomu nezblázním. je to JEJICH vizitka.