Brusel kvůli možnému zákazu zjišťuje, kolik olova zůstává po rybářích či myslivcích

38 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Np.lorenc - Profil | Pá 12.8.2016 3:55:54

u x a >> Možná se nám to olovo bude hodit až nám je sem frau bába převelí. :-)

    Npotočák 62 - Profil | So 13.8.2016 12:41:11

    Honza7 >> I když s názory které máš většinou souhlasím,v tomto případě je můj názor takový, že Bruselu vůbec nejde o zdraví občanů ale aby se mohly tvářit, že něco dělají a vybraly si skupinu, která se nebude moc bránit nebo se nechá ukřičet.Do našich toků se dostává několik tisíc druhů škodlivých látek včetně těžkých kovů které nedovedou čističky odbourat a upřímě to olovo z broků nebo od rybářů je proti tomu prd.Ostatně většina fosforu v naších vodách pochází z pracích prášků a proč se nezakážou prací prášky s fosfátem? Pokud´vezmeš situaci u nás,tak v posledních 25 letech, kdy rozhodujou Ekoteroristi je největší úbytek kdysi běžných druhů rostlin a živočichů,na rovinu si můžeme říci že probíhá nejhorší vymírání druhů za několik posledních stovek let a rozhodně za to nemůže olovo od myslivců a rybářů.Petrův Zdar

      Np.lorenc - Profil | Pá 12.8.2016 1:38:12

      Nasrat a rozmazat Brusele!!! A ještě mi můžeš skočit na cara.

        NSerjoža - Profil | St 14.12.2016 12:49:55

        To by všichni rybáři kteří chcou být 100%ekologičtí museli sedět u vody nazí a dojet k vodě na koni.Takovou blbost mohl vytvořit hodně se nudící tvor.Kolik sviňstva je všude jinde to se neřeší ale pár olůvek jo.Olovo země dala a země vzala.Dříve se šlo na ryby s udicí,batůžkem,nějaký rohlík a žížala se našla po cestě,a ryba se chytla.Rybář si ji vzal dom a sežral.Po rybáři tam nic nezůstalo.Dnes tam přjede menší náklaďák,naháže věci na vozék a s tím až jede ke břehu a vše umělé neekologické.Naháže do vody 20kg sraček(říká tomu krmení).Rozpáře 30 kapříkům hubu od ucha k uchu háčkem bez protihrotu a 4m prutem,poválí ůlovek po podložce z umělé hmoty a 20minut pózuje s každým polomrtvým kapříkem před foťákem.To je ekologická metoda chyť a pusť.Po rybáři tam zůstanou pixle od piva sáčky od krmiva a betonových zátěží světových výrodců a hromada vajglů.

          NRockwell - Profil | Út 23.8.2016 13:03:57

          Europosranci !!!! Jak se píše v tom vtipu:
          Pythagorova věta: 24 slov
          Otčenáš: 66 slov
          Archimédův zákon: 67 slov
          Deset přikázání: 179 slov
          Americká Deklarace nezávislosti: 1,300 slov
          Ústava USA se všemi 27 dodatky: 7,818 slov
          Vyhláška EU o použití olova jako odhozové zátěže: 26.911 slov

          Je jednodušší vymýšlet fyzikální zákony, hovořit s Bohem a sjednotit Spojené státy americké, než v EU chytat ryby !!!!

            Ndany1 - Profil | Ne 14.8.2016 20:44:27

            Brusel je třeba zavezt hnojem..Za chvilku si na dvoře doma neopečeme ani buřta s krkovičkou....

              Npotočák 62 - Profil | So 13.8.2016 22:39:41

              Petr 72 >> Stačí, když si vzpomenu na mládí, když jsem se pohyboval v komunisty zničené zemi kde kvetli louky a létaly motýli,na mezích byly ještěrky,v každé louži žáby a čolci,sice řeky byly někdy barevné ale plné ryb a porovnal to se součastností kdy má ekologie každej plnou hubu a příroda jako celek jde do prd... Petrův Zdar

                Nsven - Profil | So 13.8.2016 11:58:57

                V rybařině bez olova problém nevidím. Muškařina a přívlač se bez olova obejdou i dnes.
                Náhrada za olovo na položenou nebo jako zátěž na krmítko pro feeder, rovněž existuje.
                Hold nebudou na plavanou broky zamačkávací ale z jiného kovu nebo skla apod. průběžné a každý bude fixován zarážkou. Lidi kteří myslí hlavou si určitě poradí.
                V myslivosti a sportovní střelbě problém vidím. Nejen v účinnosti střely ale znamenalo by to konec
                zbraní používajících bezplášťové střelivo. Tedy vzduchovek, plynovek, větrovek, flobertek, malorážek, brokovnic, perkusních atd..
                O prachbídných parametrech ocelových broků, které se používají k lovu kachen dnes, vám každý myslivec řekne své..
                Tedy de facto, by se jednalo o odzbrojení a likvidaci nejrozšířenějších zbraní v masovém držení..
                Tady bude nejspíš to, vocogo...

                  NRavachol - Profil | Út 16.8.2016 20:30:27

                  jako za mě pokud olovo nebo jeho průmyslová výroba (a ta asi nejvíc) jen trochu ničí už tak námi zdevastovanou přírodu, je vyškrtnout ho ze svejch "sportovních" potřeb to nejmenší co můžu udělat (a nijak výrazněji mě to při provozování mejch volnočasovejch aktivit neomezí). Jestli je v obou svazech přes 300 000 členů - a i kdyby jich aktivně rybařila jen půlka, což záměrně podstřeluju - a každej by ročně urval jen 1kg olova (je i v muškách a mám ho plný woblery), tak je to za 10 let minimálně 1500 tun olova naházenýho do našich( v reálu to bude daleko víc). To je možná fakt zbytečná dekadence kvůli vyplnění volnýho času a nebylo by na škodu se po sto letech aspoň zamyslet nad nějakou civilizovanější alternativou...Konkrétně u tohohle tématu je fakt úplně jedno, jestli to vzešlo z bruselu nebo z pardubic

                    NHonza7 - Profil | Pá 12.8.2016 23:28:51

                    Můj pohled na uvedené téma tady asi moc nezapadne mezi ostatní diskutující. Osobně si myslím, že chronická otrava olovem by se podceňovat neměla. Jistě každý tady uvede spoustu dalších látek, které mají výrazně větší dopad na zdraví obyvatel a v drtivé většině s nimi i budu souhlasit. Když, ale budeme ve všem hledat ohledy pro vybrané zájmové skupiny lidí, tak zdravotní situace našich občanů se nejen nezlepší, ale bude výrazně horší.Každá tato skupina si bude hlídat svůj zájem na úkor všech ostatních.
                    Jak tedy nahradit olovo, tak aby sportovní rybolov to nepoznal? Tady si myslím, že náhrada tak rychlá nebude, pak nám tedy nic jiného nezbývá, než oxidaci zpomalit. Tady by byla možná cesta pomocí nátěrů a nebo vybraných plastových obalů na olovo, které nebudou do vody uvolňovat další chemické látky, které budou kontaminovat nejen vodu, ale i vodní živočichy.
                    Současný člověk označený za Homo sapiens sapiens, který by se měl vyznačovat především inteligencí ji s největší pravděpodobností ztrácí, poněvadž je jediným živočišným druhem, který si vědomě ničí životní prostor v kterém sám žije a zmenšuje šanci na budoucí zdravou populaci lidí.

                      Nalžběta - Profil | So 13.8.2016 2:01:56

                      Honza7 >> chceš rychle jet, auto má rozbitý motor a ty spravuješ zrcátko...
                      Život je otázka priorit. Až se vyřeší ty důležité věci, pak bude čas na vymýšlení kravin tohoto typu.

                        Ntoughpower700 - Profil | Ne 14.8.2016 21:39:51

                        Obávám se, že na tomto se s "úředníky" asi neshodneme. Jestli ona to ta "EU" už trošku nepřehání, zdá se mi...Pak zas budou ti chytrolíni čumět jak vrána, že pohár trpělivosti přetekl..Do háje už s celou tou otravnou fraškou!!! Co se týče těch olůvek napadá mě v tuto chvíli jediný kompromis: Polibte mě (( !

                          NMrCement - Profil | So 13.8.2016 23:19:59

                          Honza7, mj. řekl "V otázce olova na našich hojně navštěvovaných nádrží akorát nesouhlasím s nulovou hypotézou vlivu olova na vodní živočichy". Nečetl jsem nic co by olovo nějak démonizovalo, realisticky ohodnotil velitele EU a především vnímá, že náš horlivý úředník umí vše dohnat až do velkého finále.

                            Nsliver - Profil | So 13.8.2016 22:03:43

                            Honza 7 tady se snaží vyvolat skandál . Je to cele nesmysl a učili jsme se o tom asi tak v sedme třídě . Olovo je nebezpecne pouze ve styku s kyselinami , i slabými , třeba s kyselou vodou ,protože tehdy začne tvořit jedovate soli. Toto ovšem v přírodě nenastává , i kysele deště jsou na to málo . Olovo je skodlive v solich , které právě produkují fabriky a vypouštějí po tunách . Pak je olovo skodlive v barvách , které se ale už nedělají . Výpary z taveného olova jsou taky skodlive , ale u vody výpary netvorime .

                              Nalžběta - Profil | So 13.8.2016 20:39:59

                              Honza7 >> beru to jako tvůj postoj k věci. Pro mě je zase bezohledné řešit tuto kravinu (v kontextu dnešních problémů je to skutečně kravina) v době, kdy není vyřešena priorita bezpečnosti obyvatel v Evropě a řada dalších důležitých věcí. Těchto nedemokratických ekoteroristických myšlenek, které navíc zatím jsou v rovině teorie, mám dost v předvolebním programu zelených.

                                Nsven - Profil | So 13.8.2016 12:50:40

                                  NRoyale with Cheese 3 - Profil | Čt 1.9.2016 6:05:40

                                  Honza7 >> smiř se s tím, že nejvíce řve ten, kdo toho nejméně ví. Hodně štěstí v přesvědčování těch, kdo chtějí neslyšet a nevidět.
                                  Jsem pro zákaz olova, něco jsem si o tom už dřív přečetl.

                                    Nsliver - Profil | Po 29.8.2016 21:22:52

                                    Řešit olovo po myslivcich a rybarich je stejna kokotina , jako emise u travních sekaček a buldozeru .

                                      Nkakr - Profil | Po 29.8.2016 18:47:44

                                      Honza7 >>
                                      Já si naopak myslím,že dnes je množství olova zůstávajícího ve vodě po rybářích mnohonásobně vyšší. Dříve se chytalo se splávkem, odhoz s malou kuličkou, neexistovaly pruty které umožnily superdaleké hody a hlavně, nebylo to zapotřebí. O odpadávajících olovech nemluvě. Jako příklad uvedu Mušov. Když se tam začínalo lovit, chytali jsme se splávkem do 10m a ryby nalapali. Pak začala móda lovit co nejdál, tak rybáři chodili po prsa do vody by nahodili co nejdál, pak začal lov z loděk a štontů a dnes kdo nevyveze 250m tak neloví....

                                        N007krivanek - Profil | Ne 28.8.2016 22:39:55

                                        Drahoš >> No abych tě trochu podpořil, nebo opravil. Ufo Sniker je pod firmou ZENERGO z jižní Moravy. Je tam zapálený člověk, který dostal asi milion, nebo dva, aby to zkusil. Když se podíváš na profil firrmy, tak dělají vše eko. Proto nedělají z olova. Jako nápad to není špatný, ale v dohledné době 5-ti let u nás neprodejné.

                                        1. Olovo je ve vodě neaktivní.Neříkám, že je to dobré ho tam házet, ale to bychom nemohli skoro nic.
                                        2. Olovo asi nahradit nelze. ( počítej hustotu a cenu )
                                        3. Znáš ceny Ufa ? ( koupil by jsi si 100 g kapku za 80,- Kč ? A víš, jak je ta házecí kapka velká ? )

                                          NHonza7 - Profil | Út 23.8.2016 20:56:26

                                          Fishky >> Bohužel nerozumíš více věcem. Zkus si nastudovat jak se tvoří normální hodnoty ( u biologického materiálu ), pak pochopíš, že nevycházíš z jednoho čísla. Je zapotřebí k tomu mít dostatečný soubor vzorků. To proč jsem uvedl nádrže 30 let staré a více, tak je to z toho důvodu, že se dá očekávat že dostatečná část olova už bude ve formě olovnatých solí. Samozřejmě hodně záleží na fyzikálněchemických vlastnostech vody - v daném revíru, ty mohou celou záležitost velmi urychlit.
                                          Tím chci pouze zdůraznit, že se nemusíš vůbec zabývat "průměrnou vodou ". Pokud je vliv olověných zátěží významný, tak v těchto " starých " nádržích bude u ryb ( nebo u některých druhů ryb ) signifikantně zvýšená koncentrace olovnatých iontů.
                                          Jinak speciálně pro tebe příklad : je mi jedno zda-li hladina daného analytu se bude pohybovat mezi 0,06 a nebo 0,28 pokud normální hodnoty se pohybují do 0,30. V případě dlouhodobé zátěže tu hladinu ( 0,30 ) významně překročím i v rámci povolené analytické chyby a to na většině nádrží, které jsem předem definoval.


                                            Ntuzemak - Profil | Út 23.8.2016 12:13:36

                                            Aďo >> tak to je blb...

                                              Nmasař00 - Profil | Út 16.8.2016 19:38:04

                                              To zjišťování nás jako daňové poplatníky bude stát zase nějaký ten krejcar. A to jen proto, že si někdo chce namastit kapsu za nějakou studii.

                                                Nmarmyš - Profil | Ne 14.8.2016 21:43:38

                                                toughpower700 >> Já mít za souseda europoslance,tak ho mlátím po čuni na potkání. Věřím tomu,že příjde doba,kdy to dají lidé těm politikům vyžrat.

                                                  Nsven - Profil | Ne 14.8.2016 11:54:59

                                                  Honza7 >> něco přihodím .-)
                                                  ..." Poměrně nedávno se objevily poznatky, že mírná a postupná akumulace olova by mohla být toxická pro některé tkáně v urogenitálním, periferním a centrálním nervovém systému. Jedna studie ukázala, že muži s vyšší hladinou olova měli 2,5krát větší riziko katarakty ve srovnání s muži s nižšími hladinami olova.(1) Diskutuje se také o možnosti toxického působení olova na gangliové buňky a nervová vlákna v retině, jež může vést ke ztrátě zraku."...
                                                  http://www.zeleny-zakal.cz/novinky-pro-odbornika/ak​umulace-olova-jako-rizikovy-faktor-primarniho-glauk​omu-s-otevrenym-uhlem-258?confirm_rules=1


                                                  "...Předpokládáme, že se na vzniku katarakty podílí řada faktorů, jako je vystavení ultrafialovému záření či toxickým látkám v okolním prostředí (např. při zvýšené hladině olova v kostech se výskyt katarakty zvyšuje 2,5krát)"...
                                                  http://casopis.vesmir.cz/clanek/katarakty-nejsou-je​nom-vodopady

                                                    NHonza7 - Profil | Ne 14.8.2016 11:41:06

                                                    sliver >> Ahoj snad tě od blbého pokusu odradí zkušenost jiného kolegy, podívej se na zápis od - GRUPA - ® Po 20.2.2012 9:29:40

                                                    http://www.mrk.cz/diskuse.php?id=612208&page=11

                                                      Nalžběta - Profil | So 13.8.2016 23:39:55

                                                      sliver >> si to užívej, za pár let to budeš mít omezený směrnicí EU na pálení objemu dřeva za jednotku času...dva buřty a konec, né že si budeš ještě opejkat chleba nebo nedejbože jabko.

                                                        Nsliver - Profil | So 13.8.2016 23:11:38

                                                        Honza7 >>Konkrétně se můžeme podívat na olověný akumulátor, který běžně používáme v autech. Těžká plastová skřínka v sobě ukrývá uhlíkovou desku pokrytou oxidem olovičitým (PbO2), která zastává funkci jedné z elektrod, a mřížku z čistého olova, hrající roli druhé elektrody. Místo mezi nimi vyplňuje kyselina sírová. Olovo i oxid olovičitý shodně reagují s kyselinou sírovou za vzniku síranu olovnatého (PbSO4). Ovšem drobný rozdíl je v tom, že zatímco olovo uvolňuje své elektrony a dává je k dispozici (olovo se oxiduje), oxid olovičitý elektrony přijímá (redukuje se). Společně tak tvoří tým, který nejlépe funguje právě tehdy, pokud výměně elektronů nestojí nic v cestě. 

                                                        Pokud není baterie zapojená do obvodu, nic moc se neděje, proud neprochází, elektrody se pouze pokryjí vrstvičkou síranu olovnatého. Jakmile ale obě elektrody propojíme, je to jako otevření stavidel na rybníce – reakce probíhá rychle a proud elektronů (uvolněná energie) se valí z olověné elektrody směrem k druhé. Soustavou prochází elektrický proud.

                                                        Ovšem nic netrvá věčně, kyseliny sírové postupně ubývá, naopak se hromadí síran olovnatý a proud slábne. Pak nezbývá, než reakci otočit, tzn. dodat energii ze sítě a způsobit, aby elektrony pobíhaly opačným směrem. Síran olovnatý se bude rozkládat zpět na kyselinu sírovou, olovo a oxid olovičitý. Takto do systému uložíme energii, kterou pak budeme moci znovu použít.

                                                          Ndrvoštěp - Profil | So 13.8.2016 22:43:59

                                                          potočák 62 >> ;))) Asi tak nějak.Kdo dnes má díru do prdele je ekolog...

                                                            Nsven - Profil | So 13.8.2016 13:57:56

                                                            nofish >> já se na Tě vůbec nezlobím :-)
                                                            Není proč. Diskusí na stejné téma tu už je celá řada a mimo toho, že se diskutéři jen vzájemně nasírali, se stejně nikdy k žádnému závěru nedospělo.
                                                            Tedy mimo jednoho.. jak dole správně píše potočák 62 :
                                                            "Bruselu vůbec nejde o zdraví občanů ale aby se mohly tvářit, že něco dělají a vybraly si skupinu, která se nebude moc bránit nebo se nechá ukřičet"..

                                                            Já bych k tomu dodal, že si vybrali dobře...s našimi rybáři, jim to moc práce nedá..
                                                            Nejspíš bychom mohli úspěšné kandidovat na nejnesvornější, nejlhostejnější, nejneukázněnější a nejsobectější společenství v České republice, možná i v Evropě.

                                                              NHonza7 - Profil | So 13.8.2016 13:47:52

                                                              kakr >> Od tebe mě tenhle dotaz překvapil, moc dobře víš jak to vypadalo za socialistického zdravotnictví. Máš například oficiální statistiku dopadu tragédie v Černobylu na naše obyvatele? Těžko ji najdeš i po těch letech. Otázka je taky ke které verzi se dostaneš.
                                                              V minulosti u řadových lidí se žádný dlouhodobější výzkum nedělal a nedělá se ani dnes ( mezi námi kdo by ho asi platil ). Tam kde se tyto testy provádí u zaměstnanců, tak jde o speciální provozy, kde je to přímo nařízeno.
                                                              To neznamená, že u nás otravy olovem a nebo jinými těžkými kovy nejsou. Prokázat je však je dosti velký problém. Klinické projevy jsou většinou nic moc, každý je popíše jinak a podobné projevy jsou u tisíců jiných příčin.
                                                              V každém případě o toxicitě olova je opravdu zbytečně mluvit - způsobuje například problém s krvetvorbou, poškození ledvin a jater, nervové poruchy a podobně.
                                                              To, že u sebe nevidíš žádné tyto účinky a tolik let jsi pil vodu, která putovala v olověné trubce, tak buď rád. To, ale neznamená, že pokud by jsi zatížil jiného jedince, tak ten by uvedený problém neměl. Na zdravotní problémy člověk v drtivé většině nevystačí s obyčejnou trojčlenkou. V mnoha případech do toho zasahuje tolik faktorů včetně genetické výbavy, že zjistit všechny potřebné informace zabere tolik drahocenného času, který v mnoha případech vůbec nemáš.
                                                              U chronických záležitostí často změny nastupují velmi pozvolna, proto je ani nevnímáš a připisuješ je jiným věcem - vše co pak popíšeš lékaři je pouze subjektivní tvůj pohled, který v mnoha případech ztěžuje určení správné diagnózy.

                                                                NParanoidní Schizofre - Profil | So 13.8.2016 13:25:22

                                                                kdyby jim šlo o přírodu, zaměřili by se nejdřív na vlasce, tohle celé je cílené hlavně na ozbrojné civily.....

                                                                  NWillow - Profil | So 13.8.2016 13:07:08

                                                                  nofish >> Wolfram má mnohem vyšší měrnou hmotnost skoro o 80%.Takže hlavy na jig by byly menší.Když můžou muškaři,může každej.:-)

                                                                    Nbrach - Profil | So 13.8.2016 13:06:45

                                                                    Myslil jsem, že sobota bude stát za prd.
                                                                    Není to pravda - dobře jsem si početl a pobavil se.
                                                                    Děkuji.

                                                                      Ncomputerfish - Profil | So 13.8.2016 11:34:45

                                                                      Stačí si položit otázku komu vadí rybáři a myslivci? Odpověď je jednoduchá. Militantním ornitologům. Odtud vítr vane. Olovo je jen zástupný problém.

                                                                        Npohodak - Profil | Pá 12.8.2016 6:22:20

                                                                        p.lorenc >>
                                                                        NA zaciatku su to olovka na ryby a polovncke broky potom pridu na rad baterky v aute. Nehovoriac kolko olovenych kablov je este v zemi.
                                                                        Veru olovo sa zide ked budeme riesit domobranu.

                                                                          Ndukin - Profil | Pá 12.8.2016 2:27:16

                                                                          Souhlas... a já stejně nevím o co se snaží když za pár let tady budou přemnožení imigranti, budou se řešit jiné věci a olovo bude to poslední..