Paradoxy (ne)športového rybolovu

Diskuse k mini článku Paradoxy (ne)športového rybolovu

Autor diskuse: hunter - Profil , 15.10.2014
19 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NPepé - Vsetín - Profil | St 15.10.2014 17:39:13 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

ahoj,
napsal jsi to dobře... Hodně nad tím poslední dobou také uvažuju - hlavně stran závodního feederu.
Lidi se pohoršují nad tím, že někdo jiný v jejich okolí zabije rybu, kterou si ponechá
a z druhé strany jim patlají tlamky Clinic_em a v horším případě je sakují jen proto, aby přes den udělali "pěkné fotky".
Vyvazování ulovených sumců je pro mě vrchol...
Dřív lidi chodili na ryby pro to, že je hlavně jedli... dneska si je fotíme, ale kdyby nám mohly nadávat, asi bychom se divili...
Problém je ale ten, že se na ryby nedá chodit jen a pouze s dalekohledem tak snadno a jednoduše, jako na zvěř do lesa... Abychom je mohli dobře vidět, musíme je (většinou teda) vylovit.

    Nflekos - Profil | Čt 16.10.2014 13:08:03

    Ubohe zamidrakovane podsvice ,kviklo dalsi nesmysl do etheru a bleskove me odmenilo ignorem:-)))))) A pis v cisle jednotnem, mnozne si nech az budes hrimat na masy z tribun ....Tos asi tak Smrknato....

      Ntomato - Profil | Čt 16.10.2014 11:40:48

      Aj by som napísal, aká je to kravina, ale asi by som sa opakoval...
      Ja som za to, aby sme na ryby nechodili. Prípadne za to, aby sme nástrahy naviazovali iba na silon a modlili sa za to, aby ryba nástrahu počas zdolávania nevyplula.
      Určite si nevyberiem aká ryba mi zaberie. Keď mi to utrhne, tak vyhrala ona. Má život. Háčik odpadne. Bohužiaľ chvíľku v papulke bude, ale je to dan za to, že sa nechala oklamať.
      Poďme tu vyťahovať extrémne prípady, ktorých je zlomok zo všetkých(ryba v stromoch a pod.).
      Vráť papiere a bude o jedného škodného menej.
      Som proste lovec a lovím korisť. Je na mne, či ju pustím alebo nie. Skoro vždy pustím. A netrápim sa, že je pichnutá. Proste to patrí k lovu. Ináč to nejde.

        Nsidneyv - Profil | Pá 17.10.2014 10:20:04

        hunter >> ten článok a citát z daného článku treba chápať v kontexte tom, že rybári zrejme boli na vode, kde je kaprov do 15kg toľko ako u vás na kačáku 40nikov. A rybári možno boli aj niekde v zahraničí, alebo na súkromáku,možno platili drahé povolenky, skrátka výprava ich niečo stála, a ďalej vedia že na danej vode sa vyskytujú obludy 30kg+, tak ich celkom chápem, že ich "otravovali" kapry do 15kg.Ďalej, článok pochádza, ako píšeš, z časopisu Kapr, to znamená, z časopisu, ktorý sa prioritne zameriava na čitateľov, ktorým ide o lov vyložene trofejných rýb.

        Tvoj článok som v podstate len preletel, chvályhodné, že si si dal námahu vyjaviť svoje myšlienky a názory a spracovať ich do relatívne obsiahleho článku (je to určite pracné), avšak jaksi mi ubieha celý samotný zmysel toho článku... veď poukázať na to, že nechápeš prečo sa rybárina jednak volá "lov" a jednak sa presadzuje myšlienka púšťania sa dá aj jedným odstavcom:)

        Osobne sa nad tým takto komplikovane nezamýšľam, skrátka taktiež je môj cieľ kapor od 13kg hore, menší ma poteší, ale nie je cieľová ryba, násadový kapor ma otravuje.
        Plevelné ryby ma obťažujú. Kapra od 60cm púšťam každého jednoho a do 60cm si sem tam zoberiem (cca 5ks ročne), ale len šupináča.

          Nhraji - Profil | Čt 16.10.2014 13:13:12

          Mrknato >> ty jsi fakt od rána ožralý? Protože jinak je to na Chocholouška.
          A slovensky taky neumíš.

            Nflekos - Profil | Čt 16.10.2014 12:36:46

            Mrknato >> Ty jsi normalni nacionalisticke hovado ....A to, ze pri pokusu odpovedet v cizi reci a tu neznat.....to je hodno tupce. Zalez prosimte do sveho paragrafoveho brlohu a nemontujse se do veci ktere si neumis ani spravne prelozit

              NP!F - Profil | Čt 16.10.2014 12:12:20

              Mrknato >> prosim velmi pekne, skus vylevy tvojej posahanej mozgovne reprodukovat v cestine, uz to je same o sebe dostatocne tragicke, nemusis pri tom prznit moj materinsky jazyk, dakujem.

                Nnbeda - Profil | Ne 19.10.2014 0:34:44

                To jsou zase kecy. .článek sám o sobě není úplně zcestny,byť s ním ve spoustě věcí nesouhlasím.Rybu bohužel bez pichnuti hackem nechytis..To co zde předvádí kolega mrknato,to je taková mimoza ,že to nepotřebuje ani komentář..

                  Nsalfi - Profil | So 18.10.2014 23:51:00

                  Znechutili mi ho pouze a jedinou svoji pravdou, pri prezentaci fotek nimdy nebylo nic koser, jednou jsem rybe ublizil polozenim do travy, jindy jsem nemel dostatecne mokre ruce, jindy jsem s rybou stal dal od vody nez je podle nich mozne, atd. Tudiz jsem usoudil, ze rybe ublizim nejmene tim, ze ji zabiju a sezeru. Ze me to nenapadlo driv:)

                    Nhunter - Profil | So 18.10.2014 23:45:35

                    Mrknato >> Poprosím ťa ak chceš prispievať ešte do tejto diskusie tak k veci. Nie chytať ľudí za slovíčka a písať úplne z cesty. Napíš tiež clánok o svojich paradoxoch, textu už mas pozehnane keď skopiruješ svoje paradoxne (ne)zmyselné príspevky ;-)

                      NKapřík 007 - Profil | So 18.10.2014 21:21:51

                      Souhlasím,že slovo sportovní se k tomu co se u vody děje moc nehodí. Já se časem z rybáře co bral všechno co zabralo vypracoval v rybáře co nebere nic a když jdou candáti,tak je ani nechytám,protože bych nerad nějakému způsobil smrt. Chytám hlavně kapry a to že je píchám háčkem beru jako očkování. Já je učím co je pro ně špatné a na co si mají dát pozor a až přijde rybář s velkou taškou,tak doufám,že moje očkování zabere, kapr si čuchne k háčku a zmizí. Budha s vámi.

                        NSaddám - Profil | Pá 17.10.2014 21:56:04

                        Mrknato >> Ahoj Pavle. Kam, kdo chodil nevím, takové konexe zas nemám, nicméně musím se trochu zastat těch , které zoveš čilimníky. Oni s tímhle byznysem nepřišli, jen se pokusili v této tsunami ,vyvolané výrobci a prodejci koulísu a všech těch technických pišišáren, neutopit. Pár jich znám a žádný není WaM.
                        Rybáři, ti z té staré školy, co umí rybu chytit na řece, na písníku, na rameni a jejich výbava se jim vejde na jízdní kolo, ti nikde moc neřvou. Ani u vody ani na netu. Jsou to tiší lovci. Je to jako se slušností. Slušní lidé nikde moc nevykřikují. Není jim to vlastní. Ti druzí řvou o to víc, oč víc mají másla na hlavě.
                        A ještě něco jsem zapomněl. Já měl pocit, že hunter ve svém článku píše to, co se domnívám , že oba dva vyznáváme. Vůbec jsem nepochopil, proč jsi na něj vyjel nebo mi něco uniklo?

                          NSaddám - Profil | Pá 17.10.2014 20:30:47

                          ,,Nepoužívejte přede mnou slovní spojení SPORTOVNÍ RYBOLOV. Na píchání ryb do tlamy a následném působení stresu při vytahování ryby z vody není nic, co by mělo něco společného se sportem." (autentický úvod do předmětu Rybářství ve volných vodách, naším učitelem Ing. Chromým)
                          Panu učiteli za to dodnes v duchu tleskám.Jde o pravdu, která se s léty nemění, reklamě a komerci v rybařině navzdory.

                            NBacha - Profil | Pá 17.10.2014 19:55:50

                            Je zajímavé, že jako rudá nit se většinou reakcí odpůrců článku (a nejen v tomto vláknu) táhne jednotné schéma. Článek nestojí za nic, autor neví o čem píše a žádný kaprožrout nemůže ani tušit, co to ten adrenalin na kaprech je. Protože jenom oni to dělají dobře, a to bez diskuze, protože to prostě tak je, a kdo si myslí, že ne, tak tomu absolutně není schopen rozumět.
                            Jen tak by mě zajímalo, kolik je průměrné IQ chyťapusťáků, když většinou nejsou schopni relevantně obhájit své počínání.
                            Mně se článek celkem líbí.
                            Petrův zdar!

                              Nfreddys - Profil | Pá 17.10.2014 11:00:47

                              Mrknato >> Tak v mnohých otázkách to i chápu, třeba v této se vyjádření paradoxů dle tebe vyloženě hodí. Ale v některých otázkách mi to přijde opravdu zbytečné a v hádce s kolegy typu kakr danou diskusi většinou zničíte.

                                NMrknato - Profil | Čt 16.10.2014 16:35:51

                                Woohooo >> To jsou právě ty paradoxy....)))) Musíš na to víc sportovně, třeba v lednu jen v tílku a podvlíkačkách, to bude echt sportovní......

                                  NWoohooo - Profil | Čt 16.10.2014 16:05:54

                                  Jo tohle téma to je dicky záruka :))) ja využiju prilezitost a vyzpovidam se :))) miluju přírodu a vse co roste lita a beha ale když rybarim rikam an rovinu ze sem sobec a jde me o svoje ego a dobry pocit z lovu a pak hned relax ... :))) a jesli tady někdo chcete tvrdit ze rybaříte pre ryby mate radi a nechcete jim ublizovat tak je to blbost :))) amen

                                    NMrknato - Profil | Čt 16.10.2014 12:42:10

                                    flekos >> Tak že xenofobie v rybářství nám tu prosakuje už i z Rakouska pseudočeskými ekonomickými emigranty..... Gut pane rybáři, od Vás si určitě necháme poradit.

                                      NBušák - Profil | Čt 16.10.2014 12:11:59

                                      hunter - >> sportovní rybolov je hnus,okamžitě by se to mělo zrušit,ryby tím jenom zbytečně trpí,fertik