Podařilo se Vám chytit znovu rybu,které jste darovali svobodu?

Zdravím kolegové rybáři.
Založil jsem tuhle diskuse,protože jsem tady podobnou nenašel a myslím si,že je to škoda.
Už Ivo Sláma zpívával ve své písni s názvem
Všem tichejm bláznům:

,,RYBA,KTERÝ ŽIVOT VRÁTÍŠ,PŘÍJDE ZAS,,

A já můžu jen souhlasit a potvrdit,že to tak opravdu může být a nejednou se mi to povedlo.
Někdy s odstupem roku,někdy s odstupem měsíce,ale někdy i s odstupem pouhého týdne.
A já měl tu čest se s úlovkem,kterému jsem daroval život,setkat znovu.
Je to opravdu nepopsatelný pocit...
-znovu přelstít stejnou rybu
-zjistit jak se jí daří
-kolik povyrostla
A hlavně vědět,že je pořád tam,kde vyrůstá a žije třeba i celý svůj život...
Jednoho amura se mi podařilo přelstít 3x během jednoho roku na stejnou nástrahu a že to nebyl žadnej prcek.
Pokud tedy i Vy máte podobné zážitky s opětovným shledáním s Vaším úlovkem,kterému jste v minulosti darovali svobodu,je tato diskuse právě pro Vás.

Těším se na Vaše příspěvky a zajímavé příběhy,třeba i s přiloženými fotografiemi.
Autor diskuse: habin - Profil , 25.4.2019 všeobecné - příhody, kuriozity

habin - Profil | So 4.5.2019 21:11:46

Tenhle okoun mi zabral poprvé na 9cm kopyto.Znovu o 18 dní později na ul vláčku se 4cm banjem.
Na členité 20ha přehradě.Na druhé straně,cca 200metrů od místa prvního shledání.
Což mi přijde jako obrovská náhoda na takové vodě.
Na přiložených fotkách není ze stejné strany,protože nebyly moc kvalitní.Ale pruhy dokonale seděly.Tady jde pěkně poznat podle řezané hřbetní ploutve.
Navíc se jako jeden z mála při focení celej naježil...

habin - Profil | So 4.5.2019 20:53:49

Venku je hnusně a navíc jsem si včera v práci hnul se zádama,tak jsem se dnes probíral fotkama a našel jsem tohohle 70tníka,chycenýho s odstupem cca měsíce z hladiny na rohlík.Zabral zhruba ve stejnou hodinu,ale úplně na jiném místě.Rybník 6ha.

rices - Profil | Út 30.4.2019 22:55:57 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

srz 100 hek

habin - Profil | Po 29.4.2019 7:05:33

kicker >> 👍 Super,na tak velké vodě s odstupem dvou let.
Téměř ve stejný čas a datum...paráda
Svým způsobem krásná ryba.Vyjímečná,právě díky své deformaci.
Věřím,že ti tenhle fešák udělal radost,když se přišel pochlubit,kolik přibral za dva roky.

kicker - Profil | Ne 28.4.2019 23:02:47 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Jeden príklad - prvýkrát 22.05.2012, čas ulovenia 20:00 hod, znovu 19.05.2014 o 20:10, asi 80 m ďalej. 100 hektárová zväzová voda. Napriek zraneniu alebo deformácii slušne pribral na váhe.

habin - Profil | So 27.4.2019 21:26:46

sindeji3 >> jo a ryby pouštím všechny(kromě nástražek)☺a je mi jedno,jestli jsou stříbřitý,nebo oranžový....😜☺

habin - Profil | So 27.4.2019 21:24:14

sindeji3 >> jak jsem už psal,u kaprů je to běžné a tahají se pořád dokola.I u nás na 20ha přehradě se tahají jedni a ti samí dokola z jakékoliv strany a to je cca 2km dlohá nudle..
O našem svazovém 6ha kaprodromu ani nemluvim...
Ale u téměř metrového amura a třeba slušnýho okouna,co jsem chytil po týdnu znova na 20ha členité přehradě na druhé straně cca 200metrů od místa kde byl minule,je to pro mě cenný úlovek.

sindeji3 - Profil | So 27.4.2019 12:42:50

habin >> Karase stříbřitýho prostím radši nepouštět.

sindeji3 - Profil | So 27.4.2019 12:41:21

habin >> Tenhle revír má 40 hektarů a byli chyceni úplně jinde... není to vzácné ani na velkých vodách (přehrady - tam se např často loví stejné ryby na odhoz, když se nesmí vyvážet), kapraři to mají často zmapované. Jak často se uloví, na jakém místě... a když se neuloví za ten rok aspoň jednou, tak už se mluví o tom, jestli náhodou neuhynul, nebo si ho někdo nevzal.
U pstruhů to je skoro jistota, na menších pstruhových tocích tam ta ryba prostě je a skoro se nepřesouvá jinam, obývá jeden flek, nějakou tůň a když ho pustíš a někdo ho nevezme nebo ho nic nesežere, tak je velká šance, že znova zabere. Jak říkám, není to vůbec vzácné u ryb které se pouští. Něco jiného je to u ryb, které se přesouvají na velké vzdálenosti, případně je velká šance, že si jí někdo po ulovení nechá.

Dave1989 - Profil | So 27.4.2019 10:39:49

cechura09 >> Mám naprosto stejnej zážitek. Chatová oblast, Malše, zahájení. Chytal jsem na místě kde je řeka opravdu úzká, ale jediné hluboké místo široko daleko. Pár náhozů a přišla štika kolem 60ti. Vytáhl jsem jí na břeh, vyháčkoval a když jsem jí vracel zpátky tak slyším jednoho z chatařů, který aniž bych si toho všiml vyběhl z chaty pozorovat celou akci, jak říká: snad jí nepustíš zpátky? mělo mi to dojít. Když jsem odcházel a byl tak 100 metrů od místa, tak jsem se otočil a už tam stál s prutem. To se vsadím, že neměl ani povolenku. Jsem poučenej, příště jí vezmu a pustím někde za zatáčkou.

cechura09 - Profil | Pá 26.4.2019 20:17:20

sindeji3 >> Někdy se z toho poezie opravdu vytratí.
Před lety napodzim Dyje, Břeclav pod splavem, popotahovaná rybka, cílová ryba candát.....
Kamarád záběr, vytáhl štiku, kolem 65, byla hubená.... Opatrné zdolání na 18, navedení na mělčinu, jednohák jen do peanu, byla na svobodě. Nějak jsme si prohodili místa.
Po 4 nebo pátem proplavání jsem dostal záběr, stejný kámen, stejné zdolání, stejné vrácení vodě....
odplavala naprosto v klidu.
Ani jsme si nevšimli, že jsme pod dohledem jednoho z místních.
Jen jsme se posunuli o pár metrů ke splavu, nastoupil na naše místo.
Nastražená závojnatka pod splávkem, druhé nebo třetí proplavání, záběr.....
Nechat zažrat, na břehu dostala kamenem.....
Bylo chybou ji pouštět na stejném místě, kde to měla k oblíbenému stanovišti jen pár metrů.

habin - Profil | Pá 26.4.2019 19:24:03

já 2 >> super,aspoň že tak👍

já 2 - Profil | Pá 26.4.2019 19:15:21

habin >> Bylo to na naší klubové, tam už povolenku nedostal a nedostane nikdy, ale nějaká další sankce na svazových revírech? To nevím

habin - Profil | Pá 26.4.2019 18:51:42

Tenhle amur zabral po osmi dnech znovu.
Na stejnou nástrahu.
Téměř ve stejnou dobu.
Na opačném konci revíru.
Po přeměření mě napadlo,že by to mohl být ten samý.
Ale přesvědčil jsem se o tom až doma,po srovnání fotek.

habin - Profil | Pá 26.4.2019 18:40:17

Darďas >> :-)

habin - Profil | Pá 26.4.2019 18:38:56

dosec >> to já taky ne....většinou to poznám až doma z fotek.Ale třeba tohodle karáska poznám hned,podle zbarvení a šupin..
Na druhé fotce je chycený bez pár dní po roce a ikdyž to byl pro někoho,,jen,, karas....mě potěšil
Jako vlastně každá ryba,kterou chytnu.Bez ohledu na velikost...

habin - Profil | Pá 26.4.2019 18:16:51

Rohi >> V dobách,když jsem byl náctiletý se mi s kamarádem povedlo něco podobného.Akorát to bylo s kaprem,kterého kamarád urval a ja ho asi půl hodiny po tom vytáhl.Montaž dostal kamarád zpět a kapr svobodu

habin - Profil | Pá 26.4.2019 18:11:33

já 2 >> spíš by mě zajímalo,jak jsi na to reagoval a řešil to,když si ho tedy potkal...
Udělat takovýmu hovadu to samé(useknout půlku ocasu) a postarat se o to,aby už si nikdy nezachytal-nedostal povolenku!

Pvl - Profil | Pá 26.4.2019 17:11:12

sindeji3 >> Taky by se mi nelíbilo chytit rybu která byla několikrát veku --za sezonu . Mám jednu rybu z louže tu bych rád lapnul nebo i viděl .Kdo ví, kde mu je konec .Spíš si myslím ,že už ani není .

Darďas - Profil | Pá 26.4.2019 16:48:48

Já chytám pořád stejné.....ho..o.

dosec - Profil | Pá 26.4.2019 16:37:56

já to nepoznám jestli to byl ten samé,kterýho sem lapl cejn ,karas,plotice atd.😊😊

Rohi - Profil | Pá 26.4.2019 16:15:36 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Když mi bylo třináct a na naši nejbližší soukromce nově vysadili osm jeseterů, tak jsme tam hned o víkendu vyrazili. Zatím jediného po týdnu od vysazení vytáhl náš známý, nikdo jiný nic. Tak samozřejmě po cestě k vodě padla statečná věta "já vám to ukážu a jednoho taky vytáhnu".
Po asi hodině lovu jsem zdolával, tušil jsem lepšího kapra, když se najednou u břehu vynořil jeseter. No jakožto nezkušený děcko, jsem měl brzdu na krev, cuknuk sebou a bylo. Ten den odpoledne, začnu opět zdolávat a už od počátku byla ryba na hladině a jeseter skákal. Jaké překvapení na břehu, když měl moji montáž z rána v hubě.

Byl to kouzelnej zážitek a nikdy to nezapomenu. Nicméně dost to přikládám věku a cennosti první takové velké ryby.

Po víc jak deseti letech mám problém někdy vytáhnout jakoukoliv rybu vůbec poprvé, natož podruhé 😁

já 2 - Profil | Pá 26.4.2019 14:08:53

Potkal jsem kdysi kluka, kterej každej pouštěnej rybě usekl půlku ocasu aby poznal když ji chytí znovu... ale pak už jim tu druhou nesekal...

Ale to asi není běžná kaprařská praxe, ne? Nebo se používá klinik i na to?

habin - Profil | Pá 26.4.2019 13:39:27

Herryman >>ahoj,něco podobného jsem zažil...to je dobře,že jsi to dceři neřekl a že ho sama nepoznala:-)

habin - Profil | Pá 26.4.2019 13:37:23

splávkař >> ahoj,myslím že to co píšeš se děje hlavně u kapra.Když opakovaně chytnu amura k metru ,okouna na přehradě,jelce na rybníce,velkýho karase...Tak mám téměř jistotu,že je ještě nikdo neulovil.Jinak by v daném revíru s největší pravděpodobností už nebyly...
Samozřejmě,že má své kouzlo chytit rybu,která ještě ulovená nebyla.Nepotřebuju žádnej čas,abych to pochopil:-)
U toho okouna a těch amurů,jsem si docela jistej,že jsem je chytil i poprvé.A když potom přijde znovu s odstupem času,je to pro mě malý zázrak a příjemné zjištění.

habin - Profil | Pá 26.4.2019 13:18:16

sindeji3 >> díky za příspěvky a názor.A podařilo se ti někdy chytit jiný druh ryby opakovaně?U kaprů při lovu na boilies na menším revíru,je to celkem běžné.A popravdě by mě to ani nebavilo a proto to nepraktikuju,ikdyž tu možnost mám kousek od baráku...

sindeji3 - Profil | Pá 26.4.2019 11:33:30

Pvl >> ty co už jsem chytil nebo vím, že je chytil někdo jinej.. baví mě chytat nechytaný ryby, nebo ať je to aspoň pár let a nechytaj se furt dokola ty stejný

Pvl - Profil | Pá 26.4.2019 11:11:39

sindeji3 >> Jako celkově je netoužíš lapnout a nebo jen ty co jsou na fotce ?

sindeji3 - Profil | Pá 26.4.2019 11:08:15

Tyhle jsem vybral protože je jednoduché poznat, že jsou to stejné ryby. Abych se přiznal, tak vůbec netoužím je znova chytit.

sindeji3 - Profil | Pá 26.4.2019 11:04:56 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Další: Poprvé uloven 22.8.2015 (první dvě fotky - 67cm), podruhé 7.5.2016 (druhé dvě fotky - 67cm). Nízkej, chybějící část hřbetní ploutve.

sindeji3 - Profil | Pá 26.4.2019 10:57:14 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Tohodle kapra chytil 15.8.2015. Měl 72cm (první dvě fotky). Poznávací znak je to, že měl skrz tlamu okolo skřele omotanou pletenku a zaříznutou do pysku (od jiného rybáře) - takže měl jizvu na pysku tlamy, další znak je např chybějící šupina uprostřed. Pak jsem ho chytil 3.4.2016 a měřil 73cm (druhé dvě fotky). Jsem si jistej, že byl ještě chycen mnohokrát, stejně jako další.

švadlen - Profil | Pá 26.4.2019 10:46:14

Jednou se mi stalo že mi cejn přivezl předtím utrženou sestavu i s krmítkem, svobodu si odpracoval.

Pvl - Profil | Pá 26.4.2019 10:35:55

splávkař >> Nevím jak to vidí zadavatel otázky ? Já bych to bral jako velkou náhodu - nebo kliku Ovšem nemám na mysli rybu na nějakém kačáku , ale na velké vodě třeba typu "louže "

splávkař - Profil | Pá 26.4.2019 10:20:20

To co ty bereš jako velkou výhru zas tak velký terno není a taky Ti možná časem dojde , že je mnohem více vzrušující lovit tu co jsi neulovil nebo dokonce takovou která ještě ulovena nebyla!!
Všimni si, jak se společnost pohoršeně dívá na ty co se nechávají lovit řekněme kdekým.....

Herryman - Profil | Pá 26.4.2019 10:14:39 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

dcera jednou taky přeslitala kapra, pěknej vysokej lysec se zajimavou stavbou těla. Tak jsme ho pustili nazpátek. Na místě jsme rybařili tři dny a druhý den poté nás navštívil otec, který stejného kapra ulovil následující den, jenště i s nezahojeným vpichem v tlamce z předešlého dne. Ten z něj byl tak nadšenej, že mu již svobodu nevěnoval. Dceři jsem tenkrát ani neříkal, že to byl ten samej :-), protože by se na dědu asi zlobila:-)

sindeji3 - Profil | Pá 26.4.2019 10:02:30

habin - >> Stalo mnohokrát a zas tak poetický to není. Možná ze začátku jsem měl stejný pocit, jak o tom píšeš, než se na to člověk podívá i z jiného úhlu. Něco jinýho je chytit rybu, kterou si opravdu ulovil před tím jenom ty a něco jinýho když mezi tím byla na břehu 10krát.